دانشنامه پرندگان, غاز

جوجه کشی غاز به صورت طبیعی

جوجه کشی غاز به صورت طبیعی

جوجه کشی غاز به صورت طبیعی

جوجه کشی غاز به صورت طبیعی در روستا ها بیشتر اتفاق می افتد عموماً افرادی که به پرورش غاز در محیط های روستایی میپردازند این مورد را بسیار دیده اند که غاز جفت گیری کرده ، کرچ شده و تخم ها به جوجه شده اند ، به طور کلی به این کار که در 3 مرحله انجام می شود جوجه کشی غاز به صورت طبیعی گفته می شود.

دستگاه جوجه کشی کوچک 48 تایی
دستگاه جوجه کشی کوچک 48 تایی
» مختص جوجه کشی از غاز
» مجهز به سنسور SHT نسل چهار
» دارای سیستم روزشمار جوجه کشی
قیمت : 5,450,000 تومان

برای اینکه یک غاز به صورت طبیعی جوجه کشی نماید بایستی ابتدا یک استخر برای او بنا کنید به اندازه ای که در حین جفت گیری بتواند جنس ماده پاهای خود را زمین بگذارد. بعد از اینکه این استخر را بنا کردید جنس ماده و نر در آنجا شنا میکنند و در زمان جوجه کشی غازها که عموماً یک بار در سال اتفاق می افتد و آن هم آخرین ماه های سال می باشد جفت گیری کرده و در نهایت جنس ماده تخم های نطفه داری میگذارد که با خوابیدن بر روی آنها سعی بر این دارد تا شرایط دمایی و رطوبتی و چرخشی را برای تخم های نطفه دار مهیا سازد.

  • زمانی که مرغ مادر بر روی تخم های نطفه دار میخوابد اصطلاحاً کرچ شده است.
  • زمانی که تخم های نطفه دار به جوجه تبدیل میشوند در واقع تخم ها هچ شده اند.

البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر نوع غاز را به صورت طبیعی جوجه کشی نمیکنند ، فقط غازهای بسیار نادر و کمیاب که بسیار گران قیمت هستند را به صورت طبیعی جوجه کشی می نمایند. سایر غازها عموماً با استفاده از دستگاه های جوجه کشی هچ میشوند.

شاید با خود بپرسید چرا؟

به دلیل حساس بودن بیش از حد تخم های نطفه دار این پرنده ها متاسفانه دستگاه های جوجه کشی نمی توانند این کار را انجام دهند و شرایط را دقیقاً همانند مرغ مادر شبیه سازی نمایند. البته لازم به ذکر است برخی دستگاه های جوجه کشی در سطح جهان وجود دارد که مخصوص این کار طراحی شده اند و این توانایی را دارند که یکی از آنها دستگاه جوجه کشی ارکام کره می باشد.

جوجه کشی غاز به صورت طبیعی

اگر از شخص واردی در حیطه جوجه کشی بپرسید بهترین دستگاه جوجه کشی در سطح جهان کدام است بدون شک به شما خواهد گفت دستگاه جوجه کشی ارکام ساخت کره جنوبی بهترین دستگاه جوجه کشی در سطح جهان می باشد. از آنجایی که کارخانه ارکام خود تولید کننده بهترین دستگاه های انکوباتور انسانی بوده است تولید یک دستگاه جوجه کشی فوق دقیق برای این کارخانه کار چندان سختی نیست…

اما در این میان دستگاه های جوجه کشی دیگری نیز جدیداً موفق به تولید نسخه های مناسب برای دستگاه های جوجه کشی شده اند که یکی از آنها دستگاه جوجه کشی 12 تایی حرفه ای اندیشه سبز می باشد. این دستگاه با توجه به عموم دستگاه های جوجه کشی حرفه ای موجود در جهان طراحی شده است یعنی سعی بر این بوده تا از تمامی این دستگاه ها در طراحی محصول استفاده گردد.

این محصول مطابق با تست های انجام شده توانسته از تخم های نطفه دار پرندگان زینتی همانند غاز های روسی ، طوطی ، کاسکو ، مرغ عشق و… با راندمان بیش از 90% جوجه کشی نماید و این یعنی یک موفقیت بزرگ در بین تمامی دستگاه های جوجه کشی ایرانی… دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی اندیشه سبز برای جوجه کشی از پرندگان زینتی یکی از بهترین ها محسوب می گردد ، به شما هم توصیه میکنیم از این محصول به دلیل دارا بودن قابلیت های منحصر به فرد و خاصی استفاده کنید. در زیر به برخی از این قابلیت ها اشاره کرده ایم:

  • امکان جوجه کشی از هر پرنده ای ( اهلی و زینتی) با نهایت راندمان
  • بهره گیری از سیستم هوش مصنوعی و تکنولوژی فازی
  • دارای سیستم انتقال آب برای تامین رطوبت
  • دارای پد های سلولزی به جهت تامین دقیق رطوبت
  • دارای دو سنسور به صورت همزمان به جهت سنجش دمای داخل و بیرون دستگاه
  • سنسور sht ساخت سوئیس بدون نیاز به کالیبراسیون مجدد
  • دارای بدنه ای از جنس abs و کریستال نشکن
  • و…

دستگاه مذکور از استاندارد های خاصی در جوجه کشی بهره برده است تا بتواند نهایت دقت در تنظیم دما و رطوبت را برای تخم های نطفه دار به ارمغان آورد. توجه داشته باشید قبل از خرید هر نوع دستگاهی اندیشه سبز این امکان را برای شما فراهم آورده است تا بتوانید با واحد متخصصین فروش تماس حاصل فرمایید و تمامی سوالات خود را در این زمینه بپرسید و سپس در صورت تمایل اقدام به خرید نمایید.

دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس

2 دیدگاه در “جوجه کشی غاز به صورت طبیعی

  1. مجتبی گفت:

    سلام غاژ من چهل روز تخم کداشته کاهی روشن میشنه کاهی نه هر دو روز هم تخم میکنه ایا جوجه میشن یا تخم بردارم ببر تو دسکاه بزارم تشکر

    1. admins-r گفت:

      سلام آقا مجتبی
      تخم ها تا زمانی که جوجه میشن باید تو یه دما و رطوبت خاص باشن برای همیشه غاز شما هم باید بیشتر موقعه ها رو تخم ها بخابه وگرنه جوجه ای به دنیا نمیاد
      به همین خاطر بهتره داخل دستگاه جوجه کشی بزارید از روز اول.
      الانم بهتره که اول نطفه سنجی کنید ببنید داخل جنین تشکیل شده اگه بود بزارید داخل دستگاه اگه نبود که هیچ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.