غاز

معرفی غاز نژاد امبدن

معرفی غاز نژاد امبدن - اندیشه سبز

غاز نژاد امبدن | ویژگی های ظاهری | عادات و رفتار | شرایط مناسب پرورش و تخم گذاری

غازها گروهی از پرندگان و از دسته مرغابی سانان به شمار می روند که گونه های وحشی آنها در کنار جنگل ها، تالاپ های سرسبز و در کنار رودخانه ها و برکه های آب زندگی می کنند. غذای این پرندگان از گیاهان و علف های سرسبز، کرم ها و حلزون ها، حشرات و ماهی های کوچک است و نمونه های اهلی شده این پرندگان عبارتند از نژاد تولوز از فرانسه، نژاد چینی، نژاد آفریقایی، نژاد کانادایی، نژاد زرد آمریکایی، نژاد سفید نروژی و بسیاری از نژادهای دیگر است که در این مقاله قصد داریم شما را با نژاد امبدن از شهر برمن آلمان آشنا کنیم.

دستگاه جوجه کشی کوچک 48 تایی
دستگاه جوجه کشی کوچک 48 تایی
» مناسب برای جوجه کشی از تخم نطفه دار غاز امبدن
» مجهز به سنسور SHT نسل چهار
» دارای قابلیت انتخاب پرنده
قیمت : 5,450,000 تومان

معرفی نژاد امبدن

یکی از محبوبترین نژادهای گوشتی غاز در بین مصرف کنندگان ، نژاد امبدن است که خواستگاه اصلی آن از ایالات برمن آلمان است. در بیشتر شهر های ایالات برمن این نژاد را پرورش می دادند و به همین نام مشهور بود تا اینکه برای اولین بار از شهر امدن آلمان به انگلستان صادر شد و در بین مردم انگلیس به نژاد امدن معروف شد.

خصوصیات ظاهری نژاد امبدن

پوشش بدنی غازها از پر است که به آنها کمک می کند تا حرارت بدن خود را در برابر سرمای 20 درجه زیر صفر تنظیم کنند و همچنین برای پرواز و جلب توجه جنس مقابل از آنها استفاده می کنند.

مابین انگشتان این نژاد و در واقع همه غازها پرده ای وجود دارد که در واقع سه انگشت آنها را به همدیگر متصل کرده و به آنها کمک می کند تا به راحتی در مسیر های متفاوت آب شنا کنند اما به خاطر اصلاح های ژنتیکی که در این نژاد صورت گرفته است ظاهر جمع و جوری ندارند به طوری که سنگینی وزن بدنشان ظاهر آنها را افتاده تر نشان می دهد.

خصوصیات ظاهری نژاد امبدن - اندیشه سبز

رنگ بال و پرهای پشت این نژاد خاکستری رنگ است و پرهای سفید همراه با سایه های نارنجی، سایر قسمت های بدن آن را پوشش داده است.گردنی داراز و منقارش باریک و نارنجی روشن است و چشمانی براق به رنگ آبی روشن دارد. جثه افتاده و بسیار بزرگ و گوشتی تری دارد به طوری که وزن غازهای نر قبل از بلوغ به 9 کیلوگرم می رسد و بعد از بلوغ 12 کیلوگرم است و وزن غازهای ماده در حدود 8 کیلو گرم است.

غاز ماده نژاد امبدن شاید تخمگذار خوبی نباشد ولی غریزه مادری بسیار قوی تری نسبت به نژادهای دیگر دارد به طوری که پرورش دهندگان معتقد هستند در جوجه کشی های طبیعی بهتر است از این نژاد برای کرچ شدن و خوابیدن روی تخم ها استفاده کرد. تعداد تخم هایی که این نژاد در طول سال می گذارد بین 35 تا 40 عدد است و وزن هر تخمی به 180 تا 250 گرم می رسد.

در بسیاری از کشورهای دنیا، غازها برای تامین مصارف گوشتی جایگاه ویژه ایی دارند و از آنجایی که این پرندگان به سرعت رشد می کنند و کمتر دچار بیماری می شوند می توان به راحتی آنها را پرورش داد مخصوصا در کشور ایران که از نظر آب و هوایی ایده آل برای پرورش چنین پرنده هایی است.

محل مناسب برای پرورش نژاد امبدن

محل مناسب برای پرورش نژاد امبدن - اندیشه سبز

نژاد امبدن را می توان هم در سالن های سر پوشیده و هم در محیط های باز و چراگاه ها پرورش داد. تنها موضوعی که در رابطه با پرورش چنین نژادهایی اهمیت دارد این است که؛ اگر قصد دارید از این نژادها در سالن های سرپوشیده نگهداری کنید، بهتر است به فکر تامین منابع گرمایشی، تهویه و ایجاد استخر های شنا باشید و در فصل های گرم هم سایبان ها و مکان های سر پوشیده ای درست کنید که غازها بتوانند به راحتی از برف و بوران زمستان و آفتاب سوزان تابستان در امان باشد.

عادات و رفتار غاز امبدن

نژاد امبدن هم مثل بسیاری از غازهای دیگر علاقه خاصی به تمیز کردن خود دارد و مدام غده های چربی را از لابه لای پرهایش در می آورد و به پرهای بیرونی خود می مالد. در حالت عادی و مادامی که قصد کشتن آنها را نداشته باشید می تواند تا 35 الی 40 سال عمر کند. غازها پرندگان بسیار وفاداری هستند و با کوچکترین سر و صدا، هیاهو به پا می کنند و به خوبی از محل زندگی خود مراقبت می کنند.

از آنجایی که این نژاد از غریزه مادری بسیار زیادی برخوردار است لذا هنگام نزدیک شدن به او و جوجه هایش باید بیشتر مراقب بود چرا که با کوچکترین تشنج، خیلی زود سر و صدا به راه می اندازد و حمله ور می شود. جالب است بدانید که غاز ماده آنقدر باهوش است که وضعیت جوجه ها را با سر و صدای آنها می فهمد و نسبت به هر صدایی که می شنود پاسخ متفاوتی می دهد.

فصل تخمگذاری و تولید مثل نژاد امبدن

با شروع فصل پاییز جفتگیری و تولید مثل غازها آغاز می شود. در طبیعت وحشی غازها تک همسری هستند ولی چنانکه آنها را به قصد تولید تخم و گوشت پرورش می دهید، می توانید از یک غاز نر برای بارور کردن 2 تا 3 غاز ماده استفاده کنید. بدین منظور پرورش دهندگان غازهای نر را در بین ماده ها رها می کنند تا با یکدیگر جفت گیری کنند.

فصل تخمگذاری و تولید مثل نژاد امبدن - اندیشه سبز

نکته : بهترین غازها برای جفت گیری غازهایی هستند که از نظر وزن و جثه در حد ایده عال و متوسطی قرار دارند چرا که اگر غاز نر سنگین وزن باشد به راحتی قادر به جفتگیری با ماده نخواهد بود.

فراموش نکنید که تخمگذاری و تولید مثل غازها در گرو وجود آب است یعنی اگر در هر جایی که زندگی کنند به آب دسترسی نداشته باشند، قادر به تخمگذاری نخواهند شد و اگر هم تخمگذاری کنند، هرگز نطفه دار نخواهد بود و با گذشت زمان عقیم می شوند.

بنابرین در هر شرایطی چنانچه تصمیم به نگهداری از نژادهای متفاوت غازها را داشتید، فکر تهیه استخر شنای برای آنها از ضروریات است تا در زمان جوجه کشی، تخم های با کیفیت تری برای جوجه گیری داشته باشید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

27 دیدگاه در “معرفی غاز نژاد امبدن

  1. Mm گفت:

    سلام دوستان من در شهر قم هستم و میخواستم غاز امبدن بخرم قیمت میخواستم و آدرس

    1. از دیوار یا شیپور پیگیر باش ، اینجا شماره هم بزارن من نمیتونم اجازه ی انتشارش رو بدم

  2. سیروان گفت:

    بنده تعدادی غاز امبدن المانی و قوغاز چینی و افریقایی و اکراینی از خالص ترین نژادها دارم ولی ب دلیل مشکل جا و مکان نمیتوانم ازشون مراقبت کنم
    اکه هر کسی شرایطشو داشته باشه میتوانیم با هم شراکتی کار کنیم
    تعداد بالغ 22عدد
    با تشکر

  3. کمالی گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم تخم غاز امبدن رو از کجا میتونم تهیه کنم؟؟

    1. f.gh گفت:

      با سلام، در این زمینه اطلاعاتی ندارم باید بیشتر تحقیق کنید.

    2. فردی گفت:

      باعرض سلام خدمت همه دوستان عزیز بنده غاز امبدن المانی دارم در خدمت شما عزیزان هستم

      1. Arsh گفت:

        شماره لطف كنيد

  4. سیروان تاپا گفت:

    سلام
    ممنون بابت سایت خوبتون
    بنده غاز امبدن المانی دارم
    تعداد محدود
    اگه خواستین میتونین رزرو کنین

    1. مرصاد گفت:

      با سلام
      بنده خریدار جوجه غار امبدن هستم
      ممنون

    2. زهرا گفت:

      سلام شماره یا پیج لطف میکنید؟

  5. محسن حیدری گفت:

    با سلام.بخشید چطور میشه برای این دوستمون *جمال تاپا * برای خرید جوجه غاز امبدن پیام داد و یا برای خرید جوجه، از قبل رزرو کرد؟ممنون میشم جواب بدید.

    1. کریمی گفت:

      سلام جناب حیدری
      به ایمیشون پیغام بدید : jamal6790@gmail.com

  6. جمال تاپا گفت:

    سلام و درود.
    بنده غاز امبدن دارم.
    و تعداد 65 جوجه که تا چند هفته ی دیگه از تخم بیرون میان.
    اگه خواستین رزرو کنین پیام بدین

    1. احسان گفت:

      سلام عرض ارادت ،من خریدار جوجه غاز امبدن اصیل هستم
      تعداد صد به بالا میخوام چ قیمتی میدید؟

    2. مرصاد گفت:

      سلام
      بنده خریدار جوجه غاز امبدن هستم
      ممنون

    3. محمد گفت:

      سلام خریدار غاز امبدن لطفا پیام بدین

    4. محمدذکریا گفت:

      سلام جوجه شو داری یه نر با دوتا ماده بهم بدی

  7. Maede گفت:

    سلام من 6تا جوجه غاز امبدن میخاستم چطور باید خریداری کنم؟
    غاز امبدن و سواستوپولشماره تماس ازکسی ندارم توی اینترنت میزنم هم نیست

    1. Faraj گفت:

      با سلام، متأسفانه در این فروشگاه، در این زمینه خدماتی ارائه نمی شود.

  8. امیرحسین گفت:

    سلام
    ده قطعه جوجه غاز امبدن می خواستم چطوری باید ببینمتون

    1. Faraj گفت:

      با سلام، متأسفانه در این فروشگاه پرنده به فروش نمی رسد.

  9. علی گفت:

    سلام
    من یک نفر رو میخوام که غاز امبدن داشته باشه
    ممنون

    1. فردی گفت:

      من دارم دوست عزیز

    2. حمید رصا امیرگوهر گفت:

      سلام من غاز امبدن دارم ۸ عدد

    3. حمید رصا امیرگوهر گفت:

      من ۸ تا امبدن بالغ دو ساله و سه ساله دارم

  10. برهان گفت:

    با عرض سلام خدمت شما
    قیمت غاز امبدن در بازار چقدر است؟
    با تشکر از شما

    1. FR گفت:

      با سلام، متأسفانه نمی توان قیمت دقیقی گفت. زیرا هر فروشنده ملاک خاص خود را برای فروش دارد. بهتر است شما به بازار فروش مربوطه در شهر خود مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.