دانشنامه پرندگان, کبک

لانه کبک خانگی

لانه کبک خانگی

بررسی شرایط مورد نیاز لانه برای نگهداری از کبک خانگی

کبک ها گونه های زیبایی از پرندگان می باشد که بر روی زمین زندگی می کنند ، بسیاری از افراد به پرورش این پرنده در خانه و منزل خویش می پردازند ، همانطور که میدانید هر پرنده به شیوه خاص خود لانه اش را بنا می کنند ، برخی از آنها نیازی به لانه ندارند همانند پنگوئن ، برخی در ارتفاعات لانه خود را بنا می کنند همانند عقاب و برخی از پرندگان در زمین لانه خود را بنا می کنند همانند کبک و بدین ترتیب هر پرنده ای لانه خود را در محیط خاصی بنا میکند.

اگر کبک در خانه پرورش دهید خواهید دید که این پرنده زمانی که لانه اش را بنا می کند با بر روی زمین ساده این کار را انجام می دهد و جالب است که این کار را دقیقاً هماهنگ با زمانی که میخواهد تخم نطفه دار تولید کند انجام می دهد. به طور کلی می توان گفت این یک مورد کاملاً غریزی است.

البته برخی از افراد پرورش بوقلمون را در قفس انجام میدهند ، پرنده کبک می تواند حتی در قفس هم پرورش یابد و تولید تخم نطفه دار نماید یعنی شما عزیزان می توانید به راحتی تخم های نطفه دار را تولید نمایید و از آنها با خرید یک دستگاه جوجه کشی ، جوجه کشی کنید.

البته اگر میخواهید لانه کبک خانگی را بنا کنید باید بدانید که این پرنده حتماً بایستی لانه خود را خود بنا کند. در بسیاری از موارد می بینیم که در زمان جفت گیری لانه را آماده میکنند و این یعنی همه چیز را برای تخم های نطفه دار آماده میکند.

لانه کبک خانگی

توصیه ما به شما پرورش صنعتی این پرنده می باشد. بسیاری از این راه درآمد های بسیار عالی دارند. در این روش تخم های نطفه دار کبک خریداری می شوند و سپس با دستگاه جوجه کشی از آنها جوجه کشی می شود و در نهایت جوجه ها پرورش داده میشوند. این تعداد رفته رفته بیشتر می شود زیرا شما از تخم های نطفه دار تولید شده از پرندگان پرورش یافته خودتان استفاده میکنید.

بعد از اینکه پرنده ها را پرورش دادید می توانید از چند مورد در آنها استفاده کنید و در آمد زایی نمایید:

  1. فروش گوشت کبک
  2. فروش تخم کبک
  3. فروش تخم نطفه دار کبک
  4. فروش کود
  5. فروش پرهای کبک

به عبارت دیگر شما می توانید از این پرنده به راحتی استفاده کنید یعنی هر قیمت از این پرنده میتواند برای شما درآمد زا باشد. حال برای رسیدن به این درآمد از کجا باید شروع کنید؟!

ابتدا باید یک دستگاه جوجه کشی مطمئن خریداری کنید که توصیه ما خرید دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز می باشد زیرا کاملاً استاندارد و مناسب برای جوجه کشی از کبک طراحی شده است ، با این دستگاه ها شما می توانید به صورت تمام اتوماتیک بدون نیاز به هیچ دانش قبلی از پرنده کبک جوجه کشی کنید زیرا دستگاه های جوجه کشی 96 تایی و 48 تاییی اندیشه این قابلیت را دارند تا تمامی تنظیمات را به صورت خودکار برای پرنده کبک انجام دهند. به این سیستم دستگاه های اندیشه سبز سیستم انتخاب پرنده گفته می شود. با بهره گیری از این قابلیت دستگاه تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که تخم های نطفه دار را درون دستگاه قرار داده و نوع پرنده ای که قصد جوجه کشی از آن را دارید انتخاب کنید. به همین راحتی می توانید از پرنده کبک جوجه کشی کنید.

به جهت پرورش کبک به صورت صنعتی نیز شما می توانید از قفس های کبک اندیشه سبز استفاده نمایید ، این قفس ها میتوانند نهایت کیفیت در پرورش به صورت صنعتی را به همراه داشته باشند و به دلیل اتوماتیک بودن بسیاری از مراحل در این قفس شما نیاز ندارید کار خاصی را انجام دهید یعنی با کمترین زمان بیشترین بازدهی را خواهید داشت.

دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس

6 دیدگاه در “لانه کبک خانگی

  1. علی گفت:

    سلام من یه دونه کبک ماده میخام شما دارید ؟؟؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام خیر در این سایت دستگاه جوجه کشی کبک به فروش می رسد

  2. لیانا گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه جفت کبک دارم تا الان 7تا تخم گذاشته 4شکسته الان 3تا دیگه داره اما روش نمیشینه چکارکنم راهنمایی کنید

    1. Admin گفت:

      سلام
      پرندگانی مثل کبک در مکان های مخصوصی که شبیه به طبیعتشون باشه کرچ میشن
      شرایطش رو ایجاد کن ، استرس محیط رو کم کم کن حل میشه

  3. محمد یاسر گفت:

    سلام من میخواستم یک جفت کبک در ابان ماه بخرم و قصد من از خریدن جوجه کشی کبکه
    ولی نمیدونم یک جفت ماده بخرم یا نر و ماده
    چون تحقیق که کردم نوشته بود کبک ها اخرهای فروردین کرچ میشن
    الان اگه نر بخرم دارم پولمو هدر میدم
    اگه ماده بخرم ایا واقعا اخرای فروردین کرچ میشن یا مثل بلدرچین حتی به فکر کرچ هم نیستن

    1. سلام
      خوب ماده بخری که جوجه نمیده بهت ! تخم هم بزاره پوچه ! بهرحال باید نر براشون بگیری !
      زمان کرچی اینجوری نیست که کامل مشخص باشه ، اون مورد که شما دیدی ممکنه برای طبیعت باشه هرچند در طبیعت هم چندبار کرچ میشن
      گفته میشه (من تجربشو ندارم) که کبک هایی که از دستگاه جوجه کشی گرفته میشن به سختی کرچ میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.