مقالات رطوبت ساز و مه پاش

راهنمای ساخت تونل ضد عفونی کننده | مه پاش ضد عفونی کننده بدن

آموزش ساخت تونل ضد عفونی کننده برای مغازه و مکان های پر تردد - اندیشه سبز

آموزش ساخت تونل ضد عفونی کننده برای مغازه و مکان های پر تردد

تونل ضدعفونی کننده ابزاری است که از آن برای ضدعفونی کردن کل بدن می توان استفاده کرد، این وسیله را می توان در ورودی مکان های پرتردد مانند مغازه ، بانک، بیمارستان، هتل، رستوران و … قرار داد. دلیل این کار ضدعفونی کردن لباس، موی سر، دست و صورت و بدن افراد از ویروس های احتمالی مانند ویروس کرونا است که امروزه بسیار شایع شده و سرعت انتقال بالایی دارد. 

با اینکه می توان این تونل ها را به صورت آماده نیز خریداری کرد، اما اگر می خواهید به شخصه یکی از آنها را برای خانه و یا مغازه خود بسازید، در این مقاله از اندیشه سبز به نحوه ساخت آن خواهیم پرداخت. 

تجهیزات لازم برای ساخت تونل ضد عفونی کننده

موارد زیر را برای ساخت تونل ضد عفونی کننده باید تهیه کنید :

1- نایلون ضخیم یا ورق های گالوانیزه یا ورق های پلی کربنات

2- پروفیل های آلومینیومی یا لوله های گالوانیزه رنگ شده 

3- زیرپایی با قابلیت قطع و وصل کردن جریان برق

4- یونیت مه ساز نازلی

5- لوله های pvc

6- نازل رطوبت رطوبت 

7- مخزن آب و مواد ضد عفونی کننده 

مرحله اول – ساخت چارچوب کلی تونل

ساخت چارچوب کلی تونل - اندیشه سبز

طبیعتا باید چارچوب ساخته شده ما بیشتر از 2 متر ارتفاع داشته باشد، تا مراجعه کنندگان به راحتی بتوانند از آن عبور کنند بدون اینکه نیاز به خم کردن سر باشد، همچنین بهتر است طول آن را به اندازه دو متر یا بیشتر انتخاب کنید تا امکان باز کردن بازوها و ضد عفونی زیر بغل نیز وجود داشته باشد. برخی از مراجعه کنندگان وسایلی را به همراه خود دارند، زیاد بودن طول تونل، امکان ضدعفونی وسایل همراه آنها را نیز فراهم خواهد کرد. 

برای ساخت چارچوب کلی می توانید از پروفیل های آلومینیومی یا لوله های گالوانیزه استفاده کنید که از طریق پیچ و بست یا جوشکاری قابل اتصال هستند. 

مرحله دوم – نصب دیواره ها

نصب دیواره ها تونل ضد عفونی - اندیشه سبز

برای جلوگیری از پخش شدن مه پاشیده شده و حفظ تمرکز آن بر روی فرد داخل تونل ، باید از دیواره نیز استفاده کنید که برای این مورد می توانید از نایلون های ضخیم و یا صفحات پلی کربنات استفاده کنید که بستگی به بودجه شما دارد. 

مرحله سوم – نصب پدال یا زیرپایی

این وسیله هم قابل ساخت است و هم می توانید به صورت آماده تهیه کنید. در واقع زمانی که فرد به داخل تونل می رود و روی زیر پایی قرار می گیرد، فشار وزن او سبب اتصال جریان برق و روشن روشن مهپاش خواهد شد.

این کار برای اتوماتیک کردن تونل و جلوگیری از هدررفت رطوبت و مصرف برق زیاد، کاربردی خواهد بود. خودتان نیز با استفاده از صفحات پلاستیکی محکم و چند نفر مقاوم ، این زیرپایی را بسازید. 

مرحله چهارم – نصب لوله ها و نازل مه پاش

نصب لوله ها و نازل مه پاش تونل ضد عفونی - اندیشه سبز

مه ضدعفونی کننده باید تمامی قسمت های بدن فرد را گندزدایی کند، بنابراین باید لوله ها از دو قسمت کناری و بالایی و حتی زیرین عبور دهید. تعداد نازل هایی که به لوله ها متصل خواهند شد نیز به عبارت زیر خواهند بود :

1- 1 عدد در بالای سر 

2- دو عدد در سمت راست با فاصله نیم متر

3- دو عدد در سمت چپ با فاصله نیم متر

4 – دو عدد در گوشه های پایین

مرحله پنجم – ساخت درب

برای اینکه فردی به خوبی ضدعفونی شود، باید برای مدت کوتاهی در داخل تونل بماند تو رطوبت به خوبی بر روی سطح لباس و وسایل همراه او بنشیند، برای این منظور حتما باید در قسمت ورودی و خروجی ، یک لایه نایلون با قابلیت باز و بست قرار دهید. 

بهتر است این نایلون ها قابلیت آهن ربایی داشته باشند تا با فشار باز شوند و به صورت خود به خودی نیز بسته شود. 

مرحله ششم – اتصال یونیت مه ساز

این یونیت ها نقش اصلی را در تولید و پخش مه دارند، که با استفاده از پمپ کار می کنند و دارای تابلو برق کنترل فشار و کنترل جریان برق هستند. برای تهیه این یونیت می توانید با کارشناسان اندیشه سبز تماس بگیرید. 

برای مشاهده این محصول و دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه یونیت مه ساز مراجعه کنید. این محصول دارای گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله از طریق اندیشه سبز است و امکان ارسال آن به تمامی نقاط ایران وجود دارد. برای خرید یا مشاوره با شماره های انتهای سایت تماس بگیرید. 

مرحله هفتم – اتصال مخزن به یونیت

آخرین مرحله در ساخت تونل ضد عفونی کننده ، نصب مخزن است. در داخل این مخزن باید آب سرد را همراه با مواد ضد عفونی کننده قرار دهید. مواد ضد عفونی کننده مناسب برای هوا را می توانید از داروخانه ها و مراکز فروش مواد بهداشتی و پزشکی خریداری کنید. بهتر است قبل از خرید در مورد انواع مواد ضد عفونی کننده هوا و بهترین و بی خطر ترین آن تحقیق کنید. 

مشاوره با اندیشه سبز

در صورت وجود هرگونه سوال در رابطه با تونل ضدعفونی کننده و یا انواع مهساز ها می توانید از طریق دیدگاه های همین صفحه با ما در ارتباط باشید، در سریعترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهیم داد. 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.