مقالات رطوبت ساز و مه پاش

چرا در سالن تولید چای از رطوبت ساز استفاده می شود؟ | بهترین رطوبت ساز برای سالن تولید چای

علت استفاده از رطوبت ساز در سالن تولید و تخمیر چای - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

علت استفاده از رطوبت ساز در سالن تولید و تخمیر چای

چای اصالتا یک کلمه چینی است و در زبان های مختلفی من جمله هندی و فارسی به همین زبان خوانده می شود. امروزه در مناطق مرطوب و شمالی کشورمان نیز چای به شکل عمده ای تولید و روانه بازار های داخلی و خارجی می شود. 

تا حالا فکر کرده اید  که چرا چای فقط در مناطق شمالی کشور رشد می کند؟ جواب این سوال بدیهی است، چرا که گیاه چای به دلیل طبیعت خاص خود در مناطق مرطوب و گرمسیری و دارای بارندگی زیاد به خوبی رشد می کند. چای می تواند در مناطق معتدل و با رطوبت متوسط نیز رشد کند اما در مناطق جغرافیایی سرد و خشک به هیچ وجه امکان پرورش این گیاه وجود ندارد. اما رطوبت بالا تنها مختص مرحله رشد چای نیست بلکه در فرایند خشک کردن و بسته بندی چای نیز باید رطوبت کافی وجود داشته باشد.

دستگاه های تولید رطوبت کاربردهای فراوانی دارند و یکی از کاربردهای مفید آنها استفاده در فرایند تولید و فرآوری چای است که در این نوشته از اندیشه سبز می خواهیم دلیل استفاده از رطوبت ساز در سالن های تولید چای را توضیح دهیم و بهترین رطوبت ساز مناسب برای این سالن ها را خدمت تان معرفی کنیم.

رطوبت ساز التراسونیک 8300
رطوبت ساز التراسونیک 8300
» دارای توان تامین رطوبت در سالن تولید و تخمیر چای با بیشترین راندمان
» امکان اتصال به آب شهری و تامین اتوماتیک آب مخزن
» مجهز به تایمر با قابلیت تعیین زمان روشن خاموش شدن رطوبت ساز
قیمت : 35,800,000 تومان

چرا در سالن تولید چای از رطوبت ساز استفاده می شود؟

زمانی که برگ های چای از درختچه آن کنده می شود و برای تولید و فرآوری به کارخانه فرستاده می شود. مراحل مختلفی طی می شود تا برگ های سبز چای به تکه های کوچک سیاه رنگ تبدیل شده و آماده مصرف شوند.

در کارخانه های تولید چای ، برگ ها ابتدا توسط دستگاه هایی پلاسیده می شوند و برگ های بزرگ چای خرد می شوند، سپس این برگ ها وارد مرحله تخمیر می شوند. در این مرحله برگ ها در یک محیط مرطوب که رطوبتی بین 90 الی 95 درصد دارد قرار داده می شود، رطوبت بالا سبب تغییر در رنگ و طعم چای شده و بدین ترتیب چای سبز به رنگ سیاه مبدل می شود و طعم و بوی آن نیز بهتر و مطبوع تر می شود. رطوبت مورد نظر مرحله تخمیر توسط رطوبت ساز تامین می شود که در ادامه انواع رطوبت سازهای مناسب برای این سالن ها را معرفی خواهیم کرد.

چرا در سالن تولید چای از رطوبت ساز استفاده می شود - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

به منظور تخمیر بهتر و سریعتر باید رطوبت را تا جای ممکن بالا برد چرا که رطوبت بالا سبب انجام شدن راحت تر و بهتر فعل و انفعالات شیمیایی می شود و فرایند تخمیر بهتر و سریعتر انجام می شود.

پس از پایان مرحله تخمیر ، چای وارد دستگاه های خشک کن می شود تا رطوبت آن گرفته شود و آماده بسته بندی شوند. تمامی مراحل فوق توسط دستگاه های مجهز و در سالن های تولید چای انجام می شود.

کدام رطوبت ساز ها برای استفاده در سالن تولید چای مناسب هستند؟

رطوبت سازهای مختلفی در بازار وجود دارند که انتخاب شما را برای خرید درست ترین گزینه مشکل خواهد کرد، بنابراین در این نوشته سعی داریم رطوبت ساز های مناسب برای استفاده در سالن تولید چای خدمت شما معرفی کنیم.

رطوبت سازهای مناسب برای این سالن ها به دو مورد اولتراسونیک و دیسکی تقسیم بندی می شود.

رطوبت ساز التراسونیک همانطور که از نامش پیداست با استفاده از با استفاده از امواج فراصوت اقدام به شکستن مولکول های آب و تولید بخار می کنند که این کار با استفاده از قطعه های الکترونیکی بنام پیزو صورت می گیرد. با استفاده از بخار ساز های اولتراسونیک می توان بخار گرم یا سرد را تولید کرد، یعنی اگر آب گرم در مخزن آن بریزیم، رطوبت گرم و اگر آب سرد در مخزن آن بریزیم رطوبت سرد تولید خواهد شد.

رطوبت ساز های اولتراسونیک در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند که با توجه به اندازه و حجم تولید، نوع مناسب آن را انتخاب و خریداری خواهید کرد. این رطوبت سازها ، بخاری آرام و متراکم تولید می کند که تمامی فضای سالن را در بر خواهد گرفت. 

رطوبت ساز دیسکی که به آن مه پاش پروانه ای نیز می گویند با استفاده از یک پروانه اقدام به پودر کردن قطراب آب می کند و آن را به صورت بخار در محیط پخش میکند. سرعت پخش رطوبت در این دستگاه ها بالاتر است و رطوبت بیشتری نیز تولید می کند و در صورت استفاده از آب داغ در مخزن ، می توان بخار گرم نیز تولید کرد. این مه پاش نیز قابل استفاده در سالن های تخمیر چای است زیرا رطوبت مورد انتظار را به خوبی تولید خواهد کرد. 

رطوبت ساز پروانه ای مدل 16000
رطوبت ساز پروانه ای مدل 16000
» تولید رطوبت خنک و سبک، بدون پاشش قطرات آب
» قابل استفاده برای خنک سازی و سیرکولاسیون هوا
» قابل اتصال به تایمر و سنسور رطوبت
قیمت : 18,000,000 تومان

نکات مهم قبل از خرید رطوبت ساز مناسب سالن تولید چای

قبل از خرید هر وسیله ای باید دقت لازم را به عمل آورد تا وسیله ای با دوام و مناسب کار خود را خریداری کنیم. موارد زیر را هنگام انتخاب و خرید مد نظر قرار دهید :

الف – حتما به گارانتی دستگاه توجه کنید، رطوبت سازهایی که توسط کارخانه های معتبر و با سابقه طولانی تولید می شوند، گارانتی قابل اعتماد تری خواهد داشت و در صورت بروز مشکل به راحتی می توان به آنها مراجعه کرد، اما واحدهای تازه تاسیس و غیر رسمی هر لحظه امکان تعطیلی دارند. 

ب – به خدمات پس از فروش دستگاه توجه کنید، وجود خدمات پس از فروش به همراه گارانتی مزیت بزرگی محسوب می شود چرا که در صورت اتمام گارانتی ، گروه تولید کننده قطعات دستگاه را به راحتی تامین خواهد کرد و از وارد آمدن هزینه های زیاد به دلیل استفاده از قطعات نامناسب و یا تعمیر شدن به وسیله افراد غیر حرفه ای جلوگیری خواهد کرد.

نکات مهم قبل از خرید رطوبت ساز مناسب سالن تولید چای - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

ج – توجه به قطعات به کار رفته در دستگاه ، برخی از تولید کنندگان به منظور کاهش هزینه های تولیدی خود اقدام به نصب قطعات ارزان قیمت بر روی رطوبت سازها می کنند، بنابراین حتما به این مورد توجه کنید و از کیفیت و سازنده قطعات پرس و جو نمایید. 

د – انتخاب رطوبت ساز مناسب با ظرفیت سالن ، اگر سالن کوچکی دارید بنابراین به رطوبت ساز کوچکی نیز احتیاج خواهید داشت اما در صورتی که سالن تخمیر بزرگی دارید طبیعتا باید از یک یا چند رطوبت ساز بزرگ استفاده کنید. بنابراین قبل از خرید به مساحت سالن خود و ظرفیت رطوبت دهی دستگاه توجه کنید و آنها را با هم مطابقت دهید. 

در نهایت اگر جهت خرید رطوبت ساز مناسب سالن تولید چای نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتری دارید، می توانید با کارشناسان اندیشه سبز تماس حاصل فرمایید و هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق بخش دیدگاه های همین صفحه برای ما ارسال فرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.