بلدرچین

به فکر پرورش بلدرچین نباشید

پرورش دهندگان بلدرچین

به فکر پرورش بلدرچین نباشید

مطمئنا وقتی با چنین تیتری در صفحه گوگل مواجه شدید، اولین سوالی که به ذهنتان رسید این بود که، چرا نویسنده این مقاله از مخاطبین خاص خود می خواهد که وارد چنین حرفه سودآوری نشوند؟ بدون شک دلایل موجه و قانع کننده ای برای پاسخ به این سوال دارم. اگر همچنان مشتاق پاسخگویی بنده به این سوال هستید، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دستگاه جوجه کشی 168 تایی
دستگاه جوجه کشی 168 تایی
» بهترین دستگاه برای جوجه کشی از تخم نطفه دار بلدرچین
» برخورداری از برد کنترلر مونتاژ شده با تکنولوژی SMD
» مجهز به دو سنسور SHT نسل چهار
قیمت : 10,500,000 تومان

این روز ها تبلیغات گسترده ای در باره پرورش بلدچین، خواص و فواید مصرف گوشت و تخم بلدرچین و سودی که نتیجه پرورش این پرنده سود آور است وجود دارد به طوری که افراد زیادی مشتقاق شدند که در این حرفه فعالیت کنند. البته تمامی این مواردی که در بالا اشاره شد، غیر قابل انکار است ولی پرورش بلدرچین و به دست آوردن سودهای کلان، اصلا کار راحتی نیست مگر اینکه آنقدر به این کار علاقه مند باشید که بتوانید در مدیریت و سازماندهی اهداف خود حرفه ای رفتار کنید.

به این فکر کنید که چقدر می توانید برای پرورش بلدرچین وقت بگذارید؟ آیا تجربه ای به خصوصی در این باره دارید و یا حاضرید از تجربه افراد موفق و راهکارهایی که آنها برای موفقیت خود در پیش گرفتند، استفاده کنید؟ چون این کاری نیست که با تصمیم زودهنگام نتیجه بخش باشد و شما را یک شبه به سود و ثروت برساند.

قبل از به اجرا درآوردن تصمیمات تان به این موارد مهم توجه کنید :

  1. اهداف خود را سازماندهی کنید.
  2. سعی کنید از سر علاقه و پشتکار وارد این حرفه شوید.
  3. بازار منطقه، مشتری و رقبای خود را شناسایی کنید.
  4. اگر بازار یابی موفقی نداشته باشید نتیجه کار شما را دلسرد خواهد کرد.

اگر از سر علاقه و منطق قصد وارد شدن به این حرفه را داشتید پس

  1. باید به فکر یک مکان برای پرورش بلدرچین باشید.
  2. مجهز بودن مکان پرورشی به گاز، برق و آب از ضروریات کار است.
  3. خرید تجهیزات سرمایشی، گرمایشی و دستگاه های تهویه رسان به اولویت های کار اضافه می شود.
  4. سازماندهی بهداشت محل پرورشی، تغذیه پرندگان، کنترل بیماری جزو سختی های کار است.
  5. باید حرفه ای رفتار کنید و خودتان را برای بدبیاری های کار آماده کنید.

بررسی عوامل مهم و بازدارنده برای وارد نشدن به شغل پرورش بلدرچین

علاقه، اساس کار پرورش بلدرچین است

اگر از میزان علاقه خود به پرورش بلدرچین مطمئن نیستید و فکر می کنید تحمل حساسیت های این شغل را نخواهید داشت پس توصیه می کنم به هیچ عنوان وارد این حرفه نشوید.

علاقه، اساس کار پرورش بلدرچین است - اندیشه سبز

چون پرورش این پرنده در محیط های سر بسته امکان پذیر است و با گذشت زمان محل پرورشی به بوی نامطبوع آنها آلوده می شود و ممکن است شما به استشمام این بو ها آلرژی داشته باشید و یا نه دیدن فضولات آنها برای شما آزار دهنده باشد. اگر چنین حساسیت هایی را دارید از این کار منصرف شوید. حتی برای اطمینان سری به مزارع پرورشی بزنید و شرایط کار را از نزدیک مشاهده کنید.

اجاره مکان برای راه اندازی مزارع پرورشی

اگر همچنان مصر هستید که وارد این حرفه شوید پس به فکر راه اندازی سالن پرورشی خود، در یک جای مناسب باشید تا سر و صدای ناشی از تردد وسایل نقلیه، حیوانات وحشی و … به گوش بلدرچین ها نرسد چون کمترین هیاهو و شنیدن سر و صداهای نهیب، آنها را دچار ترس و استرس می کند.

اجاره مکان برای راه اندازی مزارع پرورشی - اندیشه سبز

البته فراموش نکنید که مکان پرورشی باید مجهز به منابع انرژی (آب و برق و گاز) و سیستمهای گرمایشی، سرمایشی، فن های تهویه و دستگاه های رطوبت ساز باشد چون عدم وجود هر یک از این ها موجب بروز اختلالات روانی و رفتاری در بلدرچین ها می شود به طوری که استرس های ناشی از گرما زدگی، سرما زدگی، عدم تهویه و … در رشد و تغذیه آنها تاثیرات منفی به جا می گذارد و باعث بروز بیماری های خطرناک می شود و حتی ممکن است، بیماری آنقدر شدت داشته باشد که به مرگ آنها منتهی شود.

برای پرورش بلدرچین ها به اندازه کافی وقت بگذارید

ممکن است در باره پرورش بلدرچین مطالب زیادی را با این مضمون مطالعه کرده باشید « افرادی هستند که با صرف روزانه ۲ ساعت در ماه صاحب چند میلیون درآمد شدند»

اشتباه نکنید بنده قصد حاشا کردن این موضوع را ندارم و اصلا در صدد این نیستم که به شما بگویم چنین چیزی امکان پذیر نیست بلکه برعکس این موضوع حقیقت دارد ولی همین افراد زمانی که در ابتدای فعالیت حرفه ای خود بودند ساعت ها زمان برای پرورش بلدرچین ها اختصاص داده اند و با پشتکار و تلاش آنقدر به سودآوری رسیده اند که قادرند چند نفر را به استخدام خود درآورند تا بتوانند به نحو احسن در مدیریت کار پرورش بلدرچین که شامل تغذیه، نظافت بستر و قفس های پرورشی، مراقبت از جوجه های یکروزه و … تقسیم کار به وجود بیاورند. آیا شما هم می توانید به اندازه همین افراد موفق تلاش و پشتکار داشته باشید و گام های بزرگتری بردارید؟

بازاریابی محصولات بلدرچین : مهمترین مسئله در کار پرورش بلدرچین بازاریابی است چون نتیجه کار در گرو سازماندهی این موضوع است. بازاریابی تنها پل ارتباطی شما برای فروش محصولاتتان است که اگر چنین استنباطی نداشته باشید بدون شک در فروش محصولات خود با مشکل مواجه می شوید. اگر استراتژی خاصی برای تحقق این موضوع ندارید متاسفانه باید پیرو ایده های خلاقانه رقیبان خود باشید.

بازاریابی محصولات بلدرچین - اندیشه سبز

کسانی که در  شیوه بسته بندی، قیمت گذاری، ارائه طرح های تشویقی، جوایز و … آنقدر تبحر دارند که به راحتی نبض بازار را در دست گرفته اند و همچنان نقش تعیین کننده ای دربازار هدف دارند به طوری که شما قادر به رقابت کردن با آنها نخواهید بود و همیشه تابع نظرات و پیشنهادات غیر منصفانه آنها برای فروش محصولات تان خواهید شد.

بدون پشتوانه مالی وارد این حرفه نشوید : اگر مواردی که درپاراگراف های قبلی به آن اشاره کردم را قبول دارید پس به این مورد مهم هم توجه کنید. ممکن است کار خود را با سرمایه خیلی کم شروع کنید ولی برای ادامه کار و برای مواجه نشدن با مسائل مالی نیاز به مقداری سرمایه و یا پس انداز دارید پیشنهاد می کنم قبل از وارد شدن به این حرفه اقدام به تهیه وام از صندوق های قرض الحسنه، فامیل  و … کنید تا اگر در نیمه راه دچار کمبود سرمایه شدید از این راه ها بتوانید سرمایه تان را تامین کنید. در کار پرورش بلدرچین نیز ممکن است بلدرچین های شما تخم های زیادی تولید کند و نیاز شما به اقلام بسته بندی بیشتر شود در این صورت شما برای خرید این اقلام نیاز به سرمایه خواهید داشت.

نتیجه گیری مهم

موارد فوق صرفا جهت آگاه سازی و راهنمایی شما قبل از شروع به پرورش بلدرچین می باشد و صرفا نمی تواند مرجع کاملی باشد، توصیه می شود قبل از شروع به کار با چند پرورش دهنده موفق بلدرچین مصاحبه ای کوتاه داشته باشید تا بهتر شما را راهنمایی نمایند.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

1 دیدگاه در “به فکر پرورش بلدرچین نباشید

  1. قنبر گفت:

    خیلی خوب بود ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.