ساخت دستگاه جوجه کشی

جوجه کشی از پرندگان زینتی

مراحل جوجه کشی از پرندگان زینتی - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

مراحل جوجه کشی از پرندگان زینتی

پرندگان زینتی به دلیل قابلیت هایی همچون تقلید صدا ، ظاهر زیبا و خیره کننده و بامزه بودن از طرف افراد زیادی مورد پرورش قرار میگیرند. از جمله مهمترین این پرنده ها می توان انواع طوطی ، عروس هلندی ، قناری ، مرغ مینا ، مرغ عشق و … را نام برد است.

پرورش پرندگان زینتی هم از جنبه زیبایی و سرگرمی و هم از جنبه اقتصادی توجه قشر وسیعی از جامعه را به خود مجذوب کرده است. این پرندگان طبیعتی بازیگوش و البته ذهن باهوشی دارند و به راحتی با انسان ها انس میگیرند. از طرفی خرید و فروش پرنده های زینتی و جوجه های آن و حتی تخم نطفه دار آنها زمینه یک کسب و کار پر رونق را فراهم نموده است و بسیاری از آنها در نمایشگاه های پرندگان زینتی با قیمت های هنگفتی معامله میشوند. با توجه به اهمیت این موضوع هم اکنون در بسیاری از کشورها رشته پرورش پرندگان زینتی تدریس میگردد.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
» مختص جوجه کشی از پرندگان زینتی
» دارای پمپ آب اتوماتیک
» به همراه آموزش قدم به قدم جوجه کشی به صورت رایگان
قیمت : 4,970,000 تومان

نکته قابل توجه در امر پرورش پرندگان زینتی توجه به خوراک و کیفیت محل نگه داری و از همه مهم تر جوجه کشی از آنها می باشد. در این مقاله از فروشگاه اندیشه سبز به بحث در رابطه با جوجه کشی از پرندگان زینتی و بهترین دستگاه جوجه کشی برای پرنده های زینتی پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ادامه مقاله همراه باشید.

جوجه کشی از پرندگان زینتی به روش طبیعی

در پروسه جوجه کشی طبیعی بعد از لانه سازی و جفت گیری ، پرنده ماده شروع به تخم گذاری نموده و بر روی تخم های نطفه دار خود میخوابد. در خصوص پرندگان زینتی باید گفت که بسیاری از این پرندگان علاقه ای به کرچ شدن ندارند و همچنین نسبت به تخم ها بسیار حساس می باشند. به نحوی که اگر پرنده احساس کند موجود دیگری به تخم های آن دست زده باشد (بعنوان مثال اگر پرورش دهنده به آنها دست بزند و یا در طبیعت جاندار دیگری آنها را لمس کرده باشد) تخم ها را از لانه بیرون می اندازد.

جوجه کشی از پرندگان زینتی به روش طبیعی - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

همچنین در بین پرندگان زینتی اگر جفت نر از طرف پرنده ماده طرد و یا به آن بی توجهی شود، پرنده نر اقدام به خوردن و دور انداختن تخم ها از لانه میکند. در بین پرندگان زینتی در بیشتر مواقع تعداد جوجه هایی که به روش طبیعی از تخم ها خارج میشوند ، بسیار کم و در حد یکی دو تا می باشند. از این رو پرورش دهندگان پرنده های زینتی اقدام به جوجه کشی مصنوعی از آنها میکنند.

جوجه کشی از پرندگان زینتی به روش مصنوعی

در روش مصنوعی با استفاده از یک دستگاه، تمامی شرایط مناسب برای رشد جنین در داخل تخم را فراهم مینمایند. دستگاه جوجه کشی در واقع همانند پرنده مادر عمل تبدیل تخم های نطفه دار به جوجه را انجام میدهد. در مقایسه با روش طبیعی استفاده از دستگاه جوجه کشی برای پرندگان مزایای زیادی دارد. از جمله مهمترین این مزایا می توان ظرفیت بالا در جوجه کشی ، کنترل دقیق روند جوجه کشی و راندمان بالا در جوجه آوری را نام برد.

جوجه کشی از پرندگان زینتی به روش مصنوعی - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

پرندگان زینتی بسیار پر انرژی و فعال می باشند. برخی از طوطی سانان به هنگام جوجه کشی طبیعی در زمان دان خوردن ، فراموش میکنند که باید مجددا بر روی تخم ها بخوابند. از این رو راندمان جوجه کشی در روش طبیعی پایین تر از دستگاه جوجه کشی میباشد. در واقع کاربر با تنظیم دستگاه جوجه کشی می تواند بهترین شرایط را برای جوجه کشی از تمامی پرندگان مهیا نماید. البته این عمل به شرطی ممکن خواهد بود که دستگاه قابلیت جوجه کشی از همه پرندگان را داشته باشد.

بهترین پرنده زینتی برای جوجه کشی کدام است؟

چندین پرنده زینتی میتوان نام برد که هر کدام بازار فروش و قیمت متفاونی دارند. انواع طوطی از جمله کاسکو، ماکائو، کاکادو ، عروس هلندی ، مرغ عشق و پرنده هایی مثل قناری و کبوتر از جمله پرنده های زینتی محبوب می باشند. ولی قیمت گذاری این پرندگان زینتی به نژاد و ویژگی و استعداد آنها بستگی دارد. همچنین تخم نطفه دار هر پرنده زینتی در بازار موجود نمی باشد. لذا در انتخاب پرنده زینتی برای جوجه کشی باید بیشتر تحقیق و بررسی نمود.

بهترین دستگاه جوجه کشی برای پرندگان زینتی کدام است؟

برای جوجه کشی از طوطی سانان و پرنده های زینتی دو دستگاه جوجه کشی ایزی باتور 6 و دستگاه جوجه کشی 24 تایی آرکام بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

برای جوجه کشی از پرندگان زینتی از چه دستگاهی استفاده کنیم؟

با توجه به تنوع دستگاه های جوجه کشی در بازار، انتخاب دستگاهی دقیق برای جوجه کشی کار ساده ای نیست. از طرفی تمامی سازندگان ادعا میکنند که دستگاه های ساخت آنها بهترین در بازار است. اما خریدار قبل از خرید باید دستگاه جوجه کشی را به طور کامل و از تمامی جهات بررسی نماید تا بهترین آن را انتخاب کند.

لازم به ذکر است که پرندگانی همچون مرغ و یا بلدرچین در جوجه کشی نیاز بسیار شدید به تنظیم بودن دستگاه جوجه کشی و محیط آن ندارند و حتی با ایجاد شرایط متوسط می توان راندمان قانع کننده از آنها دریافت نمود. اما در خصوص پرندگان زینتی و طوطی سانان باید گفت که جوجه کشی از این پرندگان بسیار حساس می باشد و باید از دستگاه جوجه کشی خانگی بسیار دقیق و با کیفیت استفاده شود. اکتفا کردن به دستگاه های بی کیفیت و ارزان قیمت در زمینه جوجه کشی از پرندگان زینتی باعث تباه شدن سرمایه و وقت میشود. لذا در این زمینه توصیه میشود از دستگاه مخصوص پرندگان زینتی استفاده شود.

دستگاه جوجه کشی مخصوص پرندگان زینتی در ظرفیت های پایین و خانگی ساخته میشود. زیرا برای کنترل دقیق و راحت، ابعاد دستگاه بسیار مهم است. باید خاطر نشان کرد که در داخل دستگاه جوجه کشی عواملی همچون میزان دما ، رطوبت ، سرعت گردش هوا در داخل آن ، گردش تخم ها ، میزان اکسیژن و غلظت دی اکسید کربن مهمترین عوامل بر روند جوجه کشی می باشند. از این رو دستگاه جوجه کشی در زمینه تمامی این عوامل باید به بهترین تکنولوژی و قطعات مجهز باشد تا بتواند از پس جوجه کشی پرندگان زینتی براید.

از بین تمامی سازندگان داخلی دستگاه ایزی باتور 6 تنها دستگاه ساخت داخل می باشد که مخصوص پرندگان زینتی طراحی و تولید شده است. یکی دیگر از دستگاه های خانگی بسیار قوی موجود در بازار دستگاه آرکام سورو 20 ساخت گروه کره ای آرکام می باشد که نه تنها در ایران بلکه در جهان جزء بهترین دستگاه به شمار می آید.

بررسی دستگاه ایزی باتور 6 و آرکام سورو 20

دستگاه ایزی باتور 6 و آرکام سورو 20 کیفیت ساخت و کارایی نزدیک به هم دارند. ظرفیت ایزی باتور 6 برای پرندگان زینتی و ریزجثه بین 30 الی 36 عدد بوده و ظرفیت آرکام سور 20 نیز دو برابر ایزی باتور 6 است. از جمله نقاط مثبت مشترک این دستگاه ها می توان به سنسور SHT سوئسی ، بدنه ساخته شده از ABS و کریستال نشکن و سیستم رطوبت رسانی آنها اشاره کرد.

البته ایزی باتور 6 علاوه بر پمپ آب و پد سلولوزی از ظرف شیار دار نیز به جهت تأمین و تسهیل رطوبت دستگاه جوجه کشی بهره میبرد. تکنولوژی تولید و مونتاژ برد آرکام سورو 20 در کشور توسعه یافته و پیشرفته کره جنوبی صورت گرفته و طبیعتا قویتر از ایزی باتور 6 خواهد بود.

دستگاه ایزی باتور 6 و آرکام سورو 20 - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

هر دوی این دستگاه از شانه جوجه کشی سایزیک بهره میبرند که با تنظیم آن می توان برای جوجه کشی از تمامی پرندگان استفاده کرد. از جمله تفاوت های بین این دو دستگاه باید به سیستم چرخش و گارانتی و خدمات پس از فروش اشاره نمود. ایزی اتور 6 چرخش 360 درجه برای تخم های نطفه دار مهیا مینماید در حالی که آرکام سورو 20 از چرخش 90 درجه ای و گهواره ای بهره میبرد. بدیهی است که چرخش کامل ایزی باتور 6 در افزایش راندمان و سلامت نطفه ها بسیار تأثیر گذار خواهد بود تا چرخش 90 درجه ای.

همچنین این محصول با توجه به ایرانی بودن دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد و در صورت خرابی می توان آن را تعمیر نمود. اما آرکام سورو 20 فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش است و در صورت خرابی امکان تعمیر و یا تعویض قطعه یدکی آن تقریبا امری غیر ممکن بوده و دستگاه بلااستفاده باقی می ماند. همچنین آرکام سورو 20 قیمت بسیار بالاتری نسبت به ایزی باتور 6 دارد و از این لحاظ نیز ممکن است برای برخی از پرندگان زینتی صرفه اقتصادی نداشته باشد.

نتیجه گیری

همان طور که در متن مقاله به آن اشاره شد در جوجه کشی از پرندگان زینتی استفاده از دستگاه جوجه کشی بهتر از روش طبیعی می باشد. استفاده وسیع پروش دهندگان حرفه ای از دستگاه جوجه کشی در این زمینه خود دال بر صحت این ماجرا است.

در جوجه کشی از پرندگان زینتی اکتفا به دستگاه های کم کیفیت نتیجه ای جز شکست برای پرورش دهنده رقم نمی زند. زیرا این پرندگان برای جوجه کشی موفق نیاز به دقت و حساسیت بالایی دارند و متأسفانه دستگاه های ارزان و کم کیفیت در این زمینه عاجز می باشند. در این نوشتار دو دستگاه جوجه کشی مخصوص پرندگان زینتی به شما مخاطبین عزیز معرفی کردیم. استفاده از هر کدام از این دستگاه ها به انتخاب و تصمیم شما بستگی دارد. در صورتیکه در مورد خرید دستگاه جوجه کشی پرندگان زینتی نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر دارید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

4 دیدگاه در “جوجه کشی از پرندگان زینتی

  1. حسام گفت:

    ببخشید دما و رطوبت لازم برای جوجه کشی از ماکائو چقدر است

    1. سلام
      ماکائو جزو پرنده هایی نیست که جوجه کشیش مرسوم باشه و بشه دقیق گفت دما و رطوبتش چنده ، یه میانگینی میشه از دما و رطوبت براش گفت مگه اینکه تجربه ی اینکارو قبلا داشته باشی که من ندارم . بر اساس رفرنس ها (نمیدونم معتبره یا نه )

      دما ستر : 37.5
      رطوبت ستر : 70

      دما هچر : 36.9
      رطوبت هچر : 75

      طول جوجه کشی :
      Buffon’s Macaws : 25 – 27
      Caninde Macaw : 24 – 27
      Green-winged Macaws : 26 – 28
      Hyacinth Macaws : 26 – 29
      Blue and Gold Macaws : 25 – 29
      Military : 24 – 26
      Red-fronted : 25 – 27
      Scarlet : 25 – 27
      Severe : 24 – 26
      Yellow-collared : 24 – 26

  2. قاصد گفت:

    با درود . ایا میشود با ایزی باتور 6 اردک ماندارین جوجه کشی کرد ?????

    1. f.gh گفت:

      با سلام، بله دستگاه ایزی باتور 6 می تواند از تخم نطفه دار اردک ماندارین و دیگر پرنده های یزینتی هم جوجه کشی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.