دانشنامه پرندگان

خرید دستگاه جوجه کشی اردک

خرید دستگاه جوجه کشی اردک

راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی اردک

اردک از جمله پرندگان اهلی شده است که به دلیل ارزش غذایی مفید گوشت و تخم آن ، در سفره غذایی بسیاری از مردم یافت می شود. این پرنده سازگاری بالایی با انواع شرایط آب و هوایی دارد. همچنین اردک پرنده ای می باشد که از رژیم غذایی متنوعی برخوردار است. لذا در اکثر نقاط می توان آن را پرورش داد. جوجه کشی از اردک به دو روش طبیعی و مصنوعی امکان پذیر می باشد ولی بهترین روش همان روش مصنوعی و استفاده از دستگاه جوجه کشی اردک است. در این مقاله مجموعه نکات طلایی و مفید در رابطه با خرید دستگاه جوجه کشی اردک به شما عزیزان ارائه می دهیم. توصیه می کنیم حتما آن را تا انتها مطالعه بفرمایید.

دستگاه جوجه کشی اردک

به دلیل معایب زیاد جوجه کشی به روش سنتی و مزیت های زیاد دستگاه های جوجه کشی ، امروزه استفاده از دستگاه های جوجه کشی در پرورش و توسعه گله بسیار رواج یافته است. لذا در جوجه کشی از اردک توصیه می شود ، حتما از دستگاه جوجه کشی استفاده شود. دستگاه جوجه کشی اردک تفاوتی با دستگاه جوجه کشی معمولی ندارد. لذا دستگاه جوجه کشی آن و سایر ماکیان یکی میباشد.

دستگاه جوجه کشی در انواع خانگی ، نیمه صنعتی و صنعتی تولید می شوند. لذا بسته به نیاز و ظرفیتی که میخواهید ، میتوانید یکی از آنها را خرید کنید.

دستگاه جوجه کشی خانگی اردک

این دستگاه ها برای ظرفیت های کم و حداکثر 40 عدد تخم اردک ساخته میشوند که از آنها می توان در منزل استفاده کرد. بنابراین اگر قصد جوجه کشی از اردک در ظرفیت های پایین دارید ، توصیه می کنم از از انواع دستگاه جوجه کشی خانگی استفاده کنید. این دستگاه ها دارای امکانات زیادی می باشند که دقیقا تمامی شرایط لازم برای رشد نطفه ها در درون آنها شبیه سازی شده است.

دستگاه جوجه کشی خانگی اردک

نکات طلایی به هنگام خرید دستگاه جوجه کشی خانگی اردک

دوره جوجه کشی اردک طولانی تر از مرغ می باشد. لذا دستگاه جوجه کشی خانگی اردک ، باید از قطعات با کیفت ساخته شده باشد تا بتواند در این دوره بصورت مداوم کار کند. در این بخش شما را با نکات طلایی دستگاه جوجه کشی خانگی اردک آشنا می کنیم.

بدنه دستگاه : بدنه دستگاه جوجه کشی اردک باید ضد زنگ بوده و در مقابل حرارات و ضربه مقاوم باشد. بهترین جنس برای بدنه این نوع دستگاه ها ، فراورده ها و پلیمرهای با کیفیت ABS و کریستال نشکن می باشد. زیرا این نوع بدنه ها علاوه بر عدم پوسیدگی ، دارای عایق بندی و کاور محافظ نیز میباشند.

سنسور اصلی دستگاه : در این مورد تا می توانید احتیاط به خرج دهید ، زیرا راندمان دستگاه به این قطعه وابسته است. در حقیقت یک دستگاه جوجه کشی خانگی اردک باید دارای بهترین سنسور باشد تا بتواند بدون هیچ خطایی مقدار دقیق رطوبت و دمای داخل دستگاه را اندازه بگیرد. بهترین سنسور برای این دستگاه ها ، سنسور دیجیتالی SHT ساخت سوئیس می باشد. زیرا این سنسور بسیار دقیق و حساس می باشد و نیازی به کالیبره شدن ندارد. هوشیار باشید که سنسورهای آنالوگی یا همان سنسورهای خشک و تر علاوه بر ضعیف بودن ، همیشه نیاز به کالیبره شدن دارند. همچنین زمان کالیبره کردن آنها اصلا مشخص نیست و کاربر فقط در زمان تلف شدن تخم ها به آن پی میبرد. هزینه کالیبره سنسورهای آنالوگی و خرید دستگاه آن نیز بالا میباشد.

شانه های دستگاه : شانه های دستگاه نیز اهمیت دارد. اولا این شانه ها باید با کیفیت و کاملا بهداشتی باشند. ثانیا شانه دستگاه جوجه کشی باید بتواند انواع تخم های ریز و درشت را در خود جای دهد. اگر می خواهید از دستگاه جوجه کشی خانگی اردک برای جوجه کشی از تخم سایر پرندگان نیز استفاده کنید ، باید دستگاهی را خرید کنید که شانه ها همچین قابلیتی داشته باشند. در غیر اینصورت شما مجبورید شانه های مخصوص هر تخم بخرید که هزینه اضافی و دردسر نگه داری دارد.

بهترین شانه برای دستگاه های جوجه کشی ، شانه های همه کاره و سایزیک می باشند. زیرا شما می توانید به راحتی تخم انواع پرندگان را در آن قرار بدهید. این شانه ها برای اولین بار توسط گروه آرکام کره جنوبی طراحی و مورد استفاده قرار گرفتند.

برد دستگاه : برای اینکه دما ، رطوبت و چرخش تخم ها به خوبی در داخل دستگاه اجرا شود ، باید برد دستگاه بسیار هوشمند و حرفه ای و ضد نویز باشد. در بهترین دستگاه های جوجه کشی خانگی از سیستم کنترل منطق فازی برای تنظیم رطوبت و دما استفاده می شود. زیرا این منطق یکی از پیشرفته ترین علومی است که بشر امروزه برای شبیه سازی اتفاقات طبیعی از آن استفاده می کند.

در حال حاضر برخی از دستگاه های جوجه کشی خانگی طراحی می شوند که کار را برای کاربر بسیار راحت کرده اند. در این دستگاه ها برای هر پرنده تنظیماتی از قبل طراحی شده است و کاربر با انتخاب آن پرنده اقدام به جوجه کشی از آن می کند. لذا نیازی به اطلاعات در مورد دما ، رطوبت و یا میزان چرخش برای تخم ها نیست ، زیرا دستگاه بصورت حرفه ای و هوشمند تمامی این موارد را در صورت نیاز فراهم می کند.

سنسور محیطی : در بهترین دستگاه های جوجه کشی خانگی از یک سنسور برای کنترل دمای محیط بیرون استفاده می شود که به آن سنسور محیطی می گویند. در حقیقت این سنسور بعنوان یک ناظر همیشه دستگاه را از خطرات بیرونی همچون عوض شدن ناگهانی هوای اطراف آن در امان نگه می دارد. نطفه ها در صورتیکه در معرض شوک دمایی قرار گیرند ، به سرعت تلف می شوند ، لذا دستگاه جوجه کشی خانگی باید مجهز به سنسور محیطی باشد.

سیستم تأمین رطوبت : در طول جوجه کشی ، نطفه ها و جوجه ها نیاز به رطوبت دارند. از اینرو در دستگاه جوجه کشی باید یک سیستم عالی برای تأمین رطوبت طراحی شده باشد. استفاده از پد سلولوزی و سیستم های رطوبت ساز اتومایزر در دستگاه های جوجه کشی بسیار مورد پسند میباشد. این نوع سیستم های تأمین رطوبت هیچ عوارضی نداشته و برای رشد نطفه ها کاملا مناسب میباشند.

ستر هچر همزمان : در برخی از دستگاه های جوجه کشی خانگی امکان ستر و هچر همزمان ممکن می باشد. بدین ترتیب کابر در داخل دستگاه می تواند با انتقال تخم های هچ شده به قسمت هچر ، بصورت مداوم تخم های تازه در درون آن قرار بدهد. قبلا کاربران برای داشتن قابلیت ستر هچر همزمان مجبور بودند که دو دستگاه بخرند که یکی از آنها برای ستر و دیگری برای هچر بود. ولی به لطف تکنولوژی ، امکان ستر و هچر همزمان در دستگاه های جوجه کشی طراحی شد تا کاربران هزینه کمتری متحمل شوند.

موتور چرخشی : دستگاه جوجه کشی خانگی باید مجهز به یک موتور چرخشی گیربکس دار باشد تا بتواند به خوبی از پس چرخاندن تخم ها در دوران ستر برآید. بهترین موتور چرخشی برای دستگاه جوجه کشی خانگی باید بدون ضربه ، آهسته و بصورت مداوم کار کند.

کارکرد با برق اضطراری : در حین جوجه کشی از پرندگان مختلف ، دستگاه باید همیشه به برق وصل باشد. همچنین در زمان هایی که برق شهری یا روستایی قطع است ، باید بتوان دستگاه را با برق باتری و یا برق اضطراری به کار انداخت.

دستگاه جوجه کشی صنعتی اردک : در ظرفیت های بالای 100 عدد تخم اردک بهتر است که از دستگاه های نیمه صنعتی و صنعتی برای جوجه کشی اردک استفاده شود. در خرید دستگاه جوجه کشی صنعتی می بایست حساسیت بیشتری به خرج داد. زیرا در صورت بی کیفیت بودن دستگاه ، راندمان آن پایین بوده و کاربر متضرر میگردد. از این رو برای شما عزیزان بهترین مشخصات یک دستگاه جوجه کشی صنعتی اردک را در زیر لیست کرده ایم:

  1. بدنه PVC فشرده و یکپارچه
  2. سنسوره SHT سوئیسی
  3. سنسور محیطی
  4. ستر هچر همزمان
  5. شانه های همه کاره
  6. درب نورگیر دار و قفل شو
  7. شاسی های ضد زنگ آلومینیومی
  8. برد پیشرفته ضد نویز
  9. کنترل فازی دما و رطوبت
  10. موتور چرخشی گیربکس دار قدرتمند
  11. سیستم تهویه مناسب
  12. رطوبت ساز اتومایزر
  13. سیستم اکسیژن گیری مناسب
  14. توانایی جوجه کشی از تخم انواع پرندگان
  15. عایق بندی کامل
  16. کارکرد با برق اضطراری

علاوه بر موارد ذکر شده بالا ، وجود یک سنسور یدکی نیز در داخل دستگاه جوجه کشی صنعتی الزامی است. در صورتیکه سنسور اصلی تحت هر شرایطی کار نکرد ، باید جریان جوجه کشی در داخل دستگاه به شکل درستی ادامه یابد. در چنین شرایطی ، سنسور یدکی بعنوان ضامن وارد برد دستگاه شده و باعث میشود تا تخم ها تلف نشوند.

نتیجه گیری

به دلیل رشد صنعت پرورش طیور امروزه در بازار دستگاه های جوجه کشی مختلفی به چشم می خورند ، ولی انتخاب یک دستگاه با کیفیت برای بسیاری از کاربران همیشه یک دغدغه می باشد. در این نوشتار سعی شد تا شما را با بهترین مشخصات دستگاه های جوجه کشی آشنا کنیم تا در جوجه کشی از تخم پرندگان راندمان بالایی نصیب شما گردد.

خوشبختانه اندیشه سبز با بهره گیری از ابزارهای عالی و علم پیشرفته ، بهترین دستگاه های جوجه کشی را به بازار ارائه می دهد. محصولات این گروه دارای 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد.

برای خرید دستگاه جوجه کشی اردک و بهره گیری از مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.