سایر مقالات

معرفی انواع قهوه ساز

معرفی انواع قهوه ساز

معرفی انواع قهوه ساز خانگی و کافی شاپی

بیشتر افراد برای افزایش سطح هوشیاری خود ، روزانه چندین فنجان قهوه صرف میکنند. علاوه بر این قهوه دارای خواص بسیار مفیدی نیز می باشد. از این رو قهوه یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب در بین بیشتر افراد تبدیل شده است. قهوه را میتوان به روش های مختلف و با انواع دستگاه ها تهیه کرد. امروزه این نوشیدنی تلخ ، برای بسیاری از افراد به یک نوشیدنی روزمره و ضروری تبدیل شده است. از این رو در بازار انواع مختلفی دستگاه های قهوه ساز به فروش می رسند. قهوه ساز از جمله تجهیزات کافی شاب بوده و علاوه بر آن در مکان های دیگر همچون رستوران ، منزل و … مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله از بلاگ اندیشه سبز ما برای شما انواع قهوه ساز را معرفی خواهیم کرد.

انواع قهوه ساز

قهوه ساز ها در کل به دو دسته اتوماتیک و دستی تقسیم میشوند. در قهوه سازهای دستی با هدایت آب داغ و یا شیر داغ بر روی پودر قهوه ، نوشیدنی مورد نظر را تهیه میکنند. استفاده از قهوه ساز های دستی بسیار آسان میباشد. معروف ترین نوع این قهوه سازها که در سال 1933 در ایتالیا ساخته شده ، قوری موکاپات می باشد. در قهوه ساز اتوماتیک نیز ، کاربر فقط قهوه ، آب و یا شیر را در مخزن دستگاه قرار میدهد. در انتها دستگاه بصورت خودکار قهوه مد نطر را تهیه میکند. قهوه سازهای دستی و اتوماتیک نیز در چندین مدل طراحی و تولید میشوند. یکی دیگر از قهوه جوش های دستی و ساده ، قهوه ساز ترک می باشد که در آن باید به مقدار کافی آب ، پودر قهوه و سایر افزودنی ها اضافه کرد و آن را بر روی شعله کم جوشاند. قهوه سازهای اتوماتیک نیز در انواع خانگی و صنعتی ساخته میشوند.

قهوه ساز دستی موکاپات

قهوه ساز دستی موکاپات - اندیشه سبز

قهوه ساز موکاپات یک قهوه جوش نوستالژیک می باشد که با آن می توان اسپرسو ایجاد کرد. این قهوه جوش ، توسط فشار آب و بخار ، عصاره قهوه را میگیرد. البته فشار آب در قهوه ساز موکا کمتر از قهوه سازهای برقی است. در قهوه ساز موکاپات ، آب را در قسمت زیرین و پودر قهوه را در قسمت میانی قرار می دهند. در قسمت بالایی و قوری شکل این قهوه ساز ، اسپرسو به دست می آید. در حقیقت با به جوش آمدن آب زیرین و عبور بخار آن از بین پودر قهوه ، عصاره قهوه و نوشیدنی آن در مخزن بالایی ذخیره میشود.

قهوه ساز دستی و اهرمی

نوع دیگری از اسپرسو ساز دستی وجود دارد که به وسیله اهرم ها و نیروی دست ، فشار مورد نیاز را برای تهیه اسپرسو ایجاد میکند. در این نوع قهوه سازها برای عصاره گیری از پودر قهوه ، باید کاربر توسط اهرم ، آب را از میان پودر قهوه عبور دهد. در این دستگاه ها فقط برای داغ شدن و ایجاد بخار ، از برق استفاده میشود. باید گفت که قهوه به دست آمده در این روش ، کیفیت خوبی دارد.

قهوه ساز فیلتر دار و قطره ای

این اسپرسو سازها نیز در بیشتر منازل و محیط های کاری مورد استفاده قرار میگیرند. در این نوع قهوه ساز ، نیازی به آب جوش نیست. کاربر با ریختن پودر قهوه و آب در مخزن دستگاه و روشن کردن دستگاه ، نوشیدنی مورد نظر را به دست می آورد. در این دستگاه ، بخار آب با عبور از فیلتر حاوی قهوه ، اسپرسوی خوشمزه ای به دست می آورد. بیشتر افراد به دلیل مسائل بهداشتی ، از فیلترهای کاغذی یکبار مصرف در این دستگاه ها استفاده میکنند. در کل استفاده از این دستگاه ساده و آسان می باشد. دقت شود که می بایست بعد از هر بار قهوه سازی با این دستگاه ، فیلتر آن دور ریخته شود.

اسپرسو ساز

اسپرسو ساز - اندیشه سبز

این دستگاه نیز قهوه غلیظ و بسیار با کیفیتی تولید میکند. در اسپرسو سازها ، آب جوش با فشار زیاد از میان پودر قهوه عبور داده میشود. توسط این دستگاه می توان انواع نوشیدنی هایی همچون کافه لاته و یا کاپوچینو ایجاد کرد. اسپرسوساز ها در انواع مختلف پمپی و ساده ساخته میشوند و نوع حرفه ای آن نیز در باز موجود می باشد که از قیمت بالایی برخودار است.

قهوه ساز اتوماتیک صنعتی (کافی شاپی)

برای تولید قهوه در ظرفیت های زیاد و برای مکان های شلوغی همچون کافی شاپ ها ، از قهوه ساز اتوماتیک صنعتی استفاده میشود. این قهوه سازها دارای چندین گروپ بوده و میتوان با آن همزمان چندین فنجان قهوه ایجاد کرد. در این دستگاه ها ، کاربر با قرار دادن شیر ، پودر قهوه و آب یک قهوه به تمام معنا را می تواند از دستگاه بگیرد. قهوه ساز اتوماتیک صنعتی ، داری شیر جداگانه برای کف سازی نیز می باشد. میزان فشار بخار آب برای عصاره گیری از پودر قهوه در این دستگاه ، قابل کنترل است. لذا با این دستگاه می توان انواع اسپرسو با درجه تلخی و غلظت متفاوت ایجاد کرد.

قهوه ساز تمام اتوماتیک

برای کسانی که به قهوه علاقه شدید دارند ، توصیه میشود از این دستگاه استفاده کنند. زیرا در این نوع قهوه سازها ، شما مزه خالص و واقعی قهوه را بیشتر دریافت خواهید کرد. استفاده از این دستگاه ها بسیار راحت است. بطوریکه کاربر می بایست فقط در مخرن های طراحی شده ، آب ، پودر قهوه و شیر را قرار بدهد. با روشن شدن دستگاه ، قهوه بسیار غلیظی از آن حاصل میشود. این دستگاه ها ، تنظیمات اتوماتیک برای تولید انواع اسپرسو را دارند. کافی است که نوشیدنی مورد نظر را بر روی این دستگاه انتخاب کرده و محتویات لازم را در درون مخزن های آن قرار بدهید.

قهوه ساز کپسولی یا کپسول خور

همان طور که از اسم این دستگاه پیداست ، کاربر در این قهوه ساز با ریختن آب و قرار دادن کپسول های مخصوص قهوه ، بعد از چند ثانیه ، میتواند قهوه مد نظر خود را دریافت کند. کپسول های آماده قهوه نیز در اقسام مختلف و با درجه تلخی متفاوت به فروش می رسند. قیمت این کپسول ها گران تر نیز می باشند.

قهوه ساز فرنچ پرس

قهوه ساز فرنچ پرس - اندیشه سبز

یکی دیگر از قهوه سازها که به روش دم کردنی ، قهوه درست میکند ، فرنچ پرس می باشد. در این دستگاه با اضافه کردن آب داغ و پودر قهوه ، شاهد دم کشیدن قهوه خواهید بود. با فشار دادن اهرم فرنچ پرس به سمت پایین و جدا کردن تفاله های قهوه  ، می توانید یک قهوه خوشمزه از این دستگاه تهیه کنید. البته کسانی که علاقه شدیدی به قهوه دارند ، ممکن است از کیفیت این قهوه راضی نباشند.

قهوه ساز وکیوم

این قهوه ساز یکی از قدیمی ترین اختراعات ساخته شده به دست بشر برای ایجاد قهوه می باشد. قهوه ساز وکیوم یا خلأ ظاهری همچون بِشِر آزمایشگاهی دارد. این قهوه ساز برای اولین بار در سال 1830 در برلین ساخته شد. طرز کار این قهوه ساز نوستالژیک بر اساس خلأ می باشد و امروزه از آن دیگر استفاده ای نمی شود. در اینجا هدف ما صرفا آشنا کردن شما را با این قهوه ساز تاریخی بود.

خرید قهوه ساز

در صورتیکه خواهان خرید دستگاه قهوه ساز می باشید ، می توانید با کیفت ترین نوع قهوه سازهای دستی و اتوماتیک را از فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز خرید بفرمائید. اندیشه سبز تجربه ای بالغ بر 25 سال فعالیت در عرصه تولید تجهیزات صنعتی دارد. گروه اندیشه سبز ، بهترین و با کیفت ترین دستگاه های قهوه ساز نیز به فروش می رساند. این دستگاه ها دارای 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

در زمینه خرید هر نوع قهوه ساز میتوانید سؤالات خود را از کارشناسان ما بپرسید و مشاوره رایگان دریافت کنید. برای اینکار کافی است با شماره های درج شده ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.