مقالات سرمایشی

چه نوع آبسردکنی مناسب مسجد، خیابان و مدارس است؟

چه نوع آبسردکنی مناسب مسجد، خیابان و مدارس است؟ - اندیشه سبز

همان گونه که می دانید خیابان ها، مدارس و مسجد از محل هایی هستند که تردد زیادی در آنها وجود دارد. به همین منظور دستگاه های آبسردکن مورد استفاده در این محیط ها باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند و به راحتی حجم بالایی از آب خنک تولید کنند.

در این مقاله از اندیشه سبز به طور کامل به بررسی آبسرد کن های مناسب برای مدارس، خیابان و مساجد پرداخته شده و به سوالات زیر پاسخ داده می شود :

کدام نوع از آبسردکن ها ظرفیت تامین آب خنک بالایی دارند؟ آبسردکن های خیابان، مساجد و مدارس چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

آبسردکن 4 شیر استیل اندیشه سبز
آبسردکن 4 شیر استیل اندیشه سبز
» برخورداری از بدنه و قطعات استیل و ضد زنگ
» مجهز به وروردی آب و شناور برای کنترل سطح آب مخزن
» مجهز به ترموستات و عایق بندی استاندارد
قیمت : 21,000,000 تومان31,000,000 تومان

آبسردکن مناسب مسجد چه ویژگی هایی دارد؟

آب سرد کن های استفاده شده در مساجد به این دلیل که در بعضی از بازه های زمانی که تردد بالایی در آن وجود دارد و بالاخص در ماه محرم و رمضان باید قدرت تامین آب سرد بیشتری در بازه زمانی کمتری داشته باشند. این یعنی در آبسردکن های مساجد باید موتور، کندانسور و اواپراتور قدرتمندی استفاده شود.

آبسردکن مناسب مسجد چه ویژگی هایی دارد؟ - اندیشه سبز

همچنین به دلیل ازدحام جمعیتی که به یک باره در اطراف این دستگاه صورت می گیرد بدنه این آبسرد کن ها باید از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشند.

بنابراین می توان گفت که آبسرد کنی برای این اماکن مناسب است که مخزنی بزرگ ، قدرت سرمایشی بسیار قوی و بدنه ای مستحکم داشته باشد. 

آبسردکن مناسب مدرسه چه ویژگی هایی دارد؟

آبسرد کن های مدارس که بیشترین استفاده را در هر زنگ تفریح دارند، در ابتدا باید بدنه و شاسی مقاومی داشته باشد. در مرحله دوم به دلیل این که دانش آموزان در کلاس امکان نوشیدن آب را ندارند و بعد از تمام شدن کلاس به احتمال زیاد تشنه هستند (به خصوص در فصول گرم سال) به همین دلیل آبسرد کن باید بتواند آب خنک بیشتری را تولید کند تا جوابگوی تمامی آنها باشد.

در نتیجه استفاده از موتور قدرتمند و مخزن با ظرفیت بیشتر در این آبسردکن ها امری مهم محسوب می شود. چنانچه گنجایش مخزن این دستگاه کمتر از میزان مورد نیاز باشد، آب سرد تولید شده در مخزن سریعا تخلیه شده و دستگاه قادر نخواهد بود سریعا آب گرم وارد شده به مخزن را خنک سازد.

به این صورت، فقط تعدادی از دانش آموزان می توانند از آب خنک استفاده نمایند و آب خنک در دسترس باقی آنها قرار نخواهد گرفت.

آبسردکن مناسب خیابان چه ویژگی هایی دارد؟

به دلیل این که خیابان ها یکی از مکان های پر تردد می باشند آبسرد کن های مورد استفاده در این محیط نیز باید توانایی تولید آب سرد به صورت دائمی را داشته باشد مخصوصا هنگامی که هوا گرم است این دستگاه ها از ساعت 9 صبح تا 9 شب و یا حتی بیشتر به صورت مداوم در حال خنک کردن آب هستند.

در اثر عبور و مرور زیاد نیز ممکن است به بدنه این دستگاه ها ضربه وارد شود پس باید این دستگاه ها در مقابل هر گونه ضربه و فشار نیز مقاوم باشند. قبل از خرید آبسردکن خیابانی به شاسی کشی دستگاه دقت فرمایید.

همچنین به دلیل این که محیط قرار گیری آبسردکن ها سرپوشیده و بسته نمی باشد در معرض گرمای شدید قرار می گیرند.

در نتیجه این دستگاه ها باید:

1- بدنه مقاوم داشته باشند

2- از موتور، کندانسور، اواپراتور با کیفیت و قدرتمند استفاده شود.

3- عایق کاری با کیفیت داشته باشند.

4- گنجایش مخزن بیشتری نسبت به دیگر آبسرد کن ها داشته باشد.

لازم به ذکر است که عایق کاری در آبسرد کن های خیابانی اهمیت بالایی دارد به هر میزان که عایق کار با کیفیت و اصولی تر باشد تولید آب خنک نیز با سرعت بیشتری انجام می شود. همچنین به دلیل آن که این دستگاه ها در هوای آزاد قرار دارند. در بدنه آنها باید از ورق های استفاده شود که در مواقع که تغییرات آب و هوایی ایجاد می شود آسیبی نبیند ( پوسیدگی، کدر شد و … ). 

انواع آبسردکن ایستاده استیل

آبسرد کن های عرضه شده در اندیشه سبز در 3 نوع معمولی، سفارشی و ویژه می باشد. این آبسرد کن ها در چند نوع 2،3،4 شیر تولید می شود. که به محض سفارش خدمات شما ارسال خواهد شد.

حالا زمان آن رسیده که به این سوال پاسخ دهیم که:

کدام یک از آبسرد کن های چند شیر مناسب مدرسه، خیابان و مساجد می باشد؟

همان طور که  قبل تر نیز اشاره شد آبسرد کن های مورد استفاده در این مکانها باید ویژگی هایی همچون بدنه مقاوم، موتور و کندانسور پرقدرت، گنجایش بیشتر را داشته باشد.

به همین منظور آبسرد کن های ویژه یکی از بهترین انتخاب ها برای مساجد، مدارس و خیابان ها می باشد.

خصوصیات آبسردکن ویژه اندیشه سبز:

  • به منظور جلوگیری از پوسیدگی بدنه این دستگاه ها از استیل براق مقاوم به آب و رطوبت استفاده شده است.
  • شاسی کشی این آبسرد کن ها از پروفیل با کیفیت می باشد، تا در مقابل ضربه و فشار مقاومت بالای داشته باشد.
  • موتور ( کمپرسور) استفاده شده در آبسردکن های ویژه از برند های جهانی و درجه 1 می باشد. تا قدرت تامین آب سرد را بصورت دائمی داشته باشد.
  • کندانسور استفاده شده بر خلاف دیگر آبسردکن ها از مس با فین آلومینیومی می باشد. که باعث میشود مرحله خنک کاری آب با سرعت بیشتر انجام شود.
  • برای جلوگیری از نفوذ گرما به داخل دستگاه از عایق کاری با فوم تزریقی با کیفیت استفاده شده است.

مخزن به کار گرفته شده در آبسرد کن های ویژه به دلیل تامین بیشتر آب دارای ظرفیت بیشتری می باشد. 

خلاصه هر آنچه که گفته شد :

مدارس و خیابان ها یکی از مکانهای پر تردد می باشد. به همین منظور، دستگاه های آبسردکن استفاده شده در این مکان ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

همچنین این دستگاه ها باید قابلیت تامین آب سرد افراد زیادی در یک بازه زمانی کوتاهی را نیز داشته باشند. به همین دلیل در ساخت آبسرد کن ها، باید از بهترین و مرغوب ترین قطعات استفاده شود تا راندمان و طول عمر بالای داشته باشد.

از ویژگی های مهم آبسردکن های خیابانی و مدارس می توان به این اشاره کرد که:

1-    بدنه مقاومی داشته باشند

2-    از موتور، کندانسور و اواپراتور با کیفیتی برخوردار باشند

3-    از فوم های تزریقی در عایق کاری آبسرد کن ها  استفاده شود

4-    مخزن آب گنجایش بیشتری داشته باشند 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آبسرد کن های اندیشه سبز می توانید با پشتیبانی و واحد فروش تماس حال فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.