مقالات لبنیاتی

خرید خامه گیر دست دوم و نکات مهمی که باید در نظر بگیرید

نکات و تکنیک های مهم شناخت خامه گیر دست دوم سالم - اندیشه سبز

نکات و تکنیک های مهم شناخت خامه گیر دست دوم سالم

خرید خامه گیر دست دوم موضوعی است که امروزه افراد زیادی به دنبال آن هستند، اما قبل از اینکه به سراغ خرید خامه گیرهای دست دوم بروید، چند نکته مهم و کلیدی وجود دارند که قبل از خرید حتما باید رعایت کنید. 

شاید خرید وسیله های دست دوم هزینه کمتری را در بر داشته باشند، اما در کنار آن ایرادات و مشکلاتی دارند که تعمیر آنها در آینده، قیمت تمام شده آن را از یک خامه گیر نو نیز بالاتر می برد. در ادامه این مقاله از اندیشه سبز به نکات مهم و کاربردی اشاره شده که به خرید بهتر و کم ریسک تر شما کمک خواهد کرد. 

خامه گیر دستی مناطق عشایری
خامه گیر دستی مناطق عشایری
» امکان خامه گیری بصورت مکانیکی و عدم نیاز به نیروی برق
» امکان تنظیم غلظت خامه ی تولیدی
» برخورداری از مخزن، پیاله ها و خروجی استیل
قیمت : 19,000,000 تومان

قبل از خرید خامه گیر دست باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه به موارد مهمی اشاره شده حتما قبل از خرید مورد مطالعه قرار دهید. با اینکه اغلب خامه گیرهای موجود در بازار شکل و ساخت مشابهی دارند، اما در واقع تفاوت هایی در نوع بدنه، موتور و قطعات داخلی آن وجود دارد که توجه و دقت شما را می طلبد. 

توجه به کیفیت ساخت بدنه خامه گیر

قسمت های داخلی خامه گیرهای استاندارد از استیل درجه 304 نگیر و بهداشتی ساخته می شوند، چرا که هم دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمی شود و هم در طعم خامه و شیر تغییری ایجاد نمی کند، مهم تر اینکه از نظر بهداشتی نیز کاملا تایید شده هستند.

بدنه بیرونی خامه گیر می تواند از استیل، چدن، آلومینیوم و یا حتی پلاستیک فشرده ساخته شود چون که قسمت های بیرونی با شیر و خامه در تماس نیست. اما جهت اطمینان از عدم پوسیدگی و زنگ زدگی آن در آینده حتما باید از استیل، آلومینیوم و یا پلاستیک فشرده ساخته شده باشد. فولادی که دارای پوشش رنگی کوره ای باشد نیز تا حد زیادی از پوسیدگی بدنه ممانعت خواهد کرد. 

توجه به کیفیت ساخت بدنه خامه گیر - اندیشه سبز

استفاده از یک آهنربا جهت اطمینان از آهنی نبودن بدنه توصیه می شود، در صورت وجود روکش رنگی نیز، احتمال کنده شدن روکش به مرور زمان وجود داشته و روند زنگ زدگی بدنه آغاز خواهد شد. در نوشته بررسی انواع خامه گیرهای ساخت ترکیه ، اطلاعات سودمندی جهت مطالعه وجود دارد. 

دقت در میزان رسوب گرفتگی قسمت های داخلی 

واقعیت این است که یک خامه گیر به مرور زمان ظرفیت واقعی خود را از دست می دهد، به عنوان مثال اگر دستگاه مورد نظر شما ظرفیت خامه گیری 100 لیتر در ساعت را دارد، ممکن است توانایی خامه گیری از حدود 70 الی 80 لیتر شیر در ساعت را داشته باشد. 

این امر به دلیل رسوب گرفتن قیف ها و سپراتورهای داخلی دستگاه است که به مرور زمان اتفاق می افتد و در همه خامه گیرهای دست دوم مشاهده می شود، بنابراین هنگام خرید به این قسمت ها نیز توجه کنید. 

نوع موتور خامه گیر 

قطعه بسیار مهمی که در هر دستگاه خامه گیری وجود دارد، موتور آن است. هر چه قدر موتور از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، سرعت چرخش آن بالاتر بوده و مصرف برق کمتری خواهد داشت، همچنین خرابی احتمالی آن نیز کمتر است. هر چه قدر فرایند خامه گیری با سرعت بیشتری انجام شود، طبیعتا خامه بیشتری می توان از شیر گرفت. 

در مورد برند یا مارک موتور تحقیق کرده و از کیفیت ساخت و کارایی آن مطمئن شوید.

توجه به تکمیل بودن قطعات 

توجه به تکمیل بودن قطعات - اندیشه سبز

خامه گیرهای دست دوم برخلاف خامه گیرهای نو از خود تولید کننده خریداری نمی شوند، بنابراین احتمال وجود کم و کاستی در قطعات و اجزای تشکیل دهنده آن وجود دارد. پس توصیه می کنیم که قبل از خرید از تکمیل بودن تمامی قطعات آن مطمئن شوید. تصویر زیر به شما کمک خواهد کرد : 

دارای محافظ مخزن باشد

شاید بی اهمیت باشد ولی جدا شدن مخزن از خامه گیر در حال کار بسیار خطرناک بوده و قیف هایی که با سرعت 10 هزار دور در دقیقه می چرخند، می توانند آسیب های جدی به دنبال داشته باشند.

دارای محافظ مخزن باشد - اندیشه سبز

در تصویر زیر می توانید محافظ های مخزن را مشاهده کنید. خامه گیر دست دوم خریداری شده حتما باید این دو محافظ را به همراه داشته باشند. 

بررسی مزایا و معایب خرید خامه گیر کارکرده

تنها مزیتی که یک دستگاه سپراتور کارکرده می تواند داشته باشد، قیمت پایین آن نسبت به نمونه های نو است، اما همانطور که گفته شد هزینه های آتی ناشی از تعمیر و سرویس محصول می تواند هزینه ها را برای شما افزایش دهد. 

نبود گارانتی و خدمات پس از فروش تولید کننده، فرسوده بودن قطعات، احتمال خرابی در آینده نزدیک، عدم اطمینان از کیفیت ساخت و اورجینال بودن قطعات نصب شده از جمله معایب یک خامه گیر دست دوم است. 

مزایای خرید خامه گیر از فروشگاه اندیشه سبز 

اندیشه سبز تولید کننده انواع تجهیزات لبنیاتی بوده و دارای سابقه 30 ساله در این زمینه است. این مجموعه محصولات خود را با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله ارائه می کند، هم چنین ارسال محصولات به تمام نقاط ایران امکان پذیر است. 

تمامی محصولات طبق استانداردهای روز دنیا ساخته شده اند و به دلیل خرید شما به صورت مستقیم از تولید کننده (اندیشه سبز) قیمت بسیار مناسبی دارند. 

انواع خامه گیرهای تولید شده توسط اندیشه سبز را در زیر می توانید مشاهده کنید، با کلیک بر روی دکمه اطلاعات بیشتر، می توانید توضیحات کامل، تصاویر و ویدیوهای مربوط به هر محصول را مشاهده کنید. 

مشاوره رایگان قبل از خرید

همچنین در صورت تمایل به خرید خامه گیر از این مجموعه، توصیه می کنیم با یکی از شماره تماس های زیر در ارتباط بوده و از مشاوره و راهنمایی کارشناسان اندیشه سبز قبل از خرید بهره مند شوید. هم چنین در نوشته راهنمای خرید بهترین خامه گیر می توانید اطلاعات مفیدی به دست آورید. 

کارشناسان رسمی فروش کارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.