دانشنامه پرندگان, طوطی سانان

معرفی تمامی نژادهای طوطی | انواع طوطی ها

آشنایی با انواع نژادهای طوطی سانان

آشنایی با انواع نژادهای طوطی سانان

طوطی ها یکی از پرنده های باهوش و البته قابل پرورش در خانه هستند که فقط شامل یک نژاد نمی شود، آنها هوش بالایی دارند و برای آموزش مناسب هستند بنابراین کسانی که دوست دارند که یک پرنده خانگی سخنگو و با محبت داشته باشند، تصمیم به خرید طوطی می گیرند. 

معمولا همه طوطی ها منقار کجی دارند و به عنوان پرنده های منقار کج نیز شناخته می شوند و دارای خصوصیات و شکل ظاهری متفاوتی هستند، اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد انواع نژاد طوطی ها به دست آورید ، با این مقاله از اندیشه سبز همراه باشید.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
» مناسب برای تکثیر طوطی سانان
» مجهز به دو سنسور برای تنظیم دقیق دما و رطوبت
» مجهز به برد پیشرفته
قیمت : 4,970,000 تومان

آشنایی کلی با طوطی سانان

گونه های زیادی از طوطی ها وجود دارند که تعداد آنها بالغ 393 گونه میباشد. آنها دارای رنگ های مختلفی در پرهای سر و دم و بال و سینه خود هستند. بالهای طوطی چند رنگ است و منقار کج و منحنی شکلی دارند، برخی از آنها دم کوتاه و برخی نیز دم بلندی دارند، هم چنین برخی از طوطی ها مانند عروس هلندی و کاکادو دارای کاکل در سر خود هستند. 

طوطی صدای محکم و بلندی دارد، بنابراین برخی از پرورش دهندگان به دلیل عدم توجه به طوطی های خود با جیغ و داد های بلند آنها مواجه می شوند. طوطی ها اساساً از میوه ها و دانه ها تغذیه می کنند و منقاری قوی دارند که می تواند بذرهای سخت را از بین ببرد. جنس نر و ماده بیشتر طوطی سانان شبیه به یکدیگر است و از طریق آزمایش dna و یا تست های تخصصی می توان به نر و ماده بودن آنها پی برد. بیشتر طوطی ها سبز رنگ هستند که با سایر رنگ های روشن مانند زرد و نارنجی و آبی و سفید و قرمز ترکیب شده است. 

از جمله باهوش ترین پرندگان می توان به طوطی ، کلاغ ، زاغ و غراب اشاره کرد. طوطی ها قادر به تقلید از صداهای مختلف می باشد و کلمات را بدون تفکر در مورد معنای آنها بیان می کند. با این حال ، هنگامی که پرنده صحنه ای یا رفتار خاصی از دیگران را مشاهده می کند ، کلماتی متناسب با آن موقعیت را بیان می کند که نشان می دهد طوطی حالت ها و وضعیت های مختلف مانند غم و شادی را درک می کند. در برخی موارد ، مردم حتی کشف کرده اند که طوطی ها می توانند هزاران کلمه یا عبارت ساده را یاد بگیرند و تکرار کنند.

در ادامه این مقاله از اندیشه سبز می خواهیم شما را با معروف ترین و شناخته ترین نژادهای طوطی آشنا کنیم :

✩ ماکائو آبی طلایی

ماکائو آبی طلایی

ماکائوهای آبی طلایی که به ماکائوی زرد و آبی نیز شهرت دارند، در حالت ایده آل با شرایط زندگی آرام و بدون استرس و بیماری می توانند 50 سال زنده بمانند. طول ماکائوهای بالغ 84 سانتی متر است (از بالای سر تا انتهای دم) و وزن آنها تا یک کیلوگرم نیز قابل افزایش است. ماکائوهای ابی طلایی مانند همه طوطی ها قدرت یادگیری و سخن گفتن را دارند و جزو طوطی های مهربان و خونگرم هستند. 

✩ کاسکو یا خاکستری آفریقایی

کاسکو یک طوطی با اندازه متوسط ​​است. اندازه متوسط ​​طوطی خاکستری 33 سانتی متر و وزن آن بین محدوده 400 الی 500 گرم است. معمولا رنگ پر و بال های این طوطی خاکستری است، لبه بال ها و نوک دم سفید و قسمت داخلی دم قرمز است.

کاسکو یا خاکستری آفریقایی

پاهای کاسکو به رنگ خاکستری تیره به چشم می خورد. خاکستری آفریقایی پس از رسیدن به سن بلوغ تا پایان عمر خود قادر به تولید مثل می باشد، معمولاً 40-60 سال در قفس عمر می کنند و در حالت وحشی و زندگی در جنگل نیز 23 سال زنده خواهند ماند.

کارشناسان علم پرنده شناسی ، کاسکو ها را به عنوان یکی از باهوش ترین پرندگان دنیا می دانند. آنها عمدتا از انواع میوه ها ، دانه ها و گیاهان برگدار تغذیه می کنند. به طور کلی ، به دلیل القای حس آرامش و خلق و خوی نرم  و هم چنین توانایی تقلید صدا، به پرنده خانگی مشهور در جهان مبدل شده اند.

✩ مرغ عشق

این پرنده جزو محبوب ترین طوطی ها به شمار می رود که قیمت پایینی داشته و بسیار خونگرم و انسان دوست است. مرغ عشق در زبان انگلیسی باجریگار نامیده می شوند  در زبان بومیان استرالیا به معنای فراوانی نعمت است. یعنی هر جایی که گله ای از مرغ عشق های وحشی وجود داشته باشد، انواع میوه ها و گیاهان خوردنی در دسترس خواهد بود. چرا که مرغ عشق در جاهای پر میوه و دارای غذای فراوان اقدام به تولید مثل و زندگی میکنند. برای آشنایی بیشتر با نحوه تولید مثل این پرنده می توانید به مقاله جفت گیری مرغ عشق مراجعه کنید 

مرغ عشق

معمولا مرغ عشق ها بین 5 الی 10 سال عمر می کنند، آنها در سن یک سالگی به بلوغ می رسند و توانایی تولید مثل خواهند داشت. در صورتی که می خواهید به او ترفند و سوت زدن و … را آموزش دهید حتما باید یک جنس نر 3 الی 4 ماهه پیدا کرده و به صورت تنها آموزش دهید. مرغ عشق ها در بدن خود ترکیبی از رنگ های زرد و نارنجی و آبی و سبز دارند. 

✩ عروس هلندی

عروس هلندی پس از مرغ عشق محبوب ترین پرنده در میان ایرانیان و تمام مردم جهان می باشد. آنها هوش بالاتری نسبت به مرغ عشق دارند اما در مقایسه با کاسکو و ماکائو قدرت یادگیری پایین تری دارند. 

عروس هلندی

عروس های هلندی با نام کاکاتیل نیز شناخته می شوند و دارای رنگ های مختلفی هستند، معروف ترین گونه آنها لوتینو نام دارد که دارای گونه نارنجی رنگ است. عروس هلندی دارای کاکل نارنجی است که به هنگام ناراحتی و خوشحالی باز و بسته می شود و به این ترتیب احساسات پرنده را نشان می دهد. آنها تا 15 سال می توانند عمر کنند و در سن 2 سالگی نیز به سن بلوغ می رسند که آماده زاد و ولد خواهند بود. برای آموزش کلمات و ترفند باید جنس نر را خریداری کرده و به صورت تنها آموزش دهید. 

✩ طوطی ملنگو

ملنگو به یقه صورتی نیز شهرت دارد یا مخلوط طوطی ها پرنده ای از خانواده طوطی ها است. طوطی ملنگو نیز دارای خواهان خاص خود است. از نظر اندازه کمی کوچکتر از طوطی اسکندر یا همان شاه طوطی است و برخلاف آن هیچ لکه قرمز رنگی در انتهای بال های خود ندارد. ملنگو متعلق به آفریقا و آسیا است و به طور معمول 15 تا 20 سال عمر دارد.

طوطی ملنگو

شاید ملنگو را در مقایسه با طوطی های دیگر بی استعداد بدانید، اما اینطور نیست. آنها نیز قدرت یادگیری و بیان کلمات را دارند اما به اندازه کاسکو واضح بیان نمی کنند. آنها صدای زیبا و بخصوصی دارند که با سایر طوطی ها متفاوت است به همین دلیل طرفداران این گونه نیز در سراسر جهان پراکنده شده اند. 

غذای ملنگو نیز مانند سایر طوطی سانان از انواع دانه ها، میوه ها و سبزیجات می باشد. با توجه به اینکه جنس نر و ماده شباهت زیادی به یکدیگر دارند، بنابراین تشخیص آنها تا سن سه سالگی به سختی ممکن است و حتما باید از یک متخصص کمک گرفت، اما پس از رسیدن به سن 3 سالگی و بلوغ پرنده می توان از طریق طوق صورتی گردن پرنده نر به جنسیت آنها پی برد. 

✩ شاه طوطی یا طوطی اسکندر

تاریخچه شاه طوطی از سال 356 قبل از میلاد آغاز شد ، زمانی که اسکندر بزرگ علاقه زیادی به پرورش این طوطی ها نشان داد ، بسیاری از آنها از جنوب آسیا (هند ، افغانستان و پاکستان) به کشورهای مختلف اروپا و آمریکایی صادر شدند و حفظ و نگهداری از این طوطی از آن زمان ها نشانه لوکس بودن بوده و جنبه زینتی به خود گرفته است.

شاه طوطی یا طوطی اسکندر یکی از بزرگترین اعضای خانواده طوطی سانان  به شمار می رود که به آن Large Indian Ringneck نیز می گویند. دو قسمت آخر نام وی به زادگاهش در هند برمی گردد و از این جهت که یک حلقه سیاه دور گردن خود دارند به این نام خوانده می شوند.

شاه طوطی یا طوطی اسکندر

آنها حدود 250 گرم وزن دارند و طوب بدن آنها به 58 سانتی متر می رسد. یکی از علت های محبوبیت طوطی اسکندر این است که از طوطی ملنگو آرام تر و مهربان تر است هم چنین رام شدن آن از پرندگان دیگر راحت تر است. اما این بدان معنا نباشد که با جیغ و داد و سر و صداهای او مواجه نشوید. هر طوطی در صورت بی توجهی جیغ و داد راه خواهد انداخت. 

شاه طوطی به خاطر رفتار آرام و مودبانه اش مشهور است ، اما در عین حال عاشق حرف زدن است. بدانید که او بسیار دوست داشتنی است و تمایل زیادی به توجه صاحبش دارد او همچنین بسیار کنجکاو است و مطمئن باشید اگر او را آزاد بگذارید کل خانه را به هم خواهد ریخت. 

طوطی اسکندر از هوش خوبی برخوردار است و می تواند به سرعت بر مهارت ها و ترفندهای مختلف آکروباتیک تسلط یابد. داشتن جفت تاثیری بر فراموشی ترفند ها و کلمات ندارد و بدون جفت نیز قابل پرورش است اما باید زمان زیادی را با او بگذرانید. هم چنین برای جوجه کشی از تخم طوطی سانان می توانید از ایزی باتور 6 استفاده کنید که برای پرنده های زینتی ساخته شده و می توان از تخم نژادهای مختلف طوطی ها جوجه کشی کرد. 

✩ طوطی برزیلی

یکی از نژادهای کوچک طوطی سانان که بسیار بامزه و دوست داشتنی است، طوطی برزیلی می باشد که در زبان انگلیسی به آن lovebird می گویند چون عاشق جفت خود است و همیشه آنها را در حال عشق بازی خواهید یافت. 

طوطی های برزیلی در گروه های کوچک زندگی می کنند و میوه ها ، سبزیجات ، گیاهان و دانه ها را دوست دارند و حتی تغذیه از حشرات و انجیر نیز برای آنها مفید می باشد.

طوطی برزیلی

میانگین ​​عمر طوطی برزیلی 15 تا 20 سال است و اگر در شرایط خوبی زندگی کند می تواند تا 30 سال زنده بماند. طول بدن آن 17 سانتی متر و حدود 40-60 گرم وزن دارد. طوطی برزیلی ها کوچکترین پرنده در خانواده طوطی سانان می باشد.

گونه های مختلفی از طوطی های برزیلی وجود دارند که طوطی وحشی برزیلی معمولاً بدنی سبز رنگ دارد و رنگ های مختلفی در اطراف سر آنها دیده می شود. بسیاری از گونه ها در طی تولید مثل دچار جهش شده اند و اکنون رنگ های مختلفی از آنها به چشم می خورد.

این پرنده مهربان و آرام است و به خوبی با صاحب خود انس می گیرد اما بزرگترین مشکل این طوطی توانایی تقلید صدای آن است که بسیار ضعیف عمل می کند و در نتیجه باعث محبوبیت کمتر آن نسبت به سایر طوطی ها شده است.

✩ اسکارلت ماکائو

اسکارلت ماکائو

یکی دیگر از گونه های ماکائو است که بسیار مهربان و انسان دوست می باشد و اساسا متعلق به آمریکایی جنوبی هستند. آنها صدای بسیار بلندی دارند و توانایی زیادی در یادگیری و انجام بازی و ترفند دارند. همانند ماکائو آبی طلایی تا 50 سال می توانند عمر کنند و جزو گرانترین طوطی سانان به شمار می روند. 

✩ ماکائو سنبلی

گونه دیگری از نژاد ماکائو است که به دلیل رنگ سرمه ای که دارد به ماکائو سنبلی شهرت یافته است. نسبت دو گونه دیگر وزن بیشتر و اندازه بزرگتری دارد، در سراسر بدن خود پرهای سرمه ای دارد و در کنار منقار پایین و دور چشم پوست زرد رنگ دیده می شود. طول این طوطی از نوک تا انتهای دم به 100 سانتی متر می رسد و وزن آن نیز تا 2 کیلوگرم می تواند افزایش یابد. این طوطی ها را می توان در آمریکایی جنوبی در مناطقی همچون برزیل، پانتابال، پاراگوئه و… می توان یافت.

✩ طوطی کاکادو

این نژاد به دو گونه کاکل سفید و کاکل زرد تقسیم بندی می شوند، آنها نیز مانند کاسکو و ماکائو هوش بالایی دارند و در صورت عدم توجه و بی محلی به پرنده با جیغ و دادهای بلند آن روبرو خواهید شد. معمولا بین 30 الی 40 سال عمر می کنند و مانند سایر طوطی ها از انواع میوه ، دانه و سبزیجات تغذیه می کند. 

هم چنین شاید در برخی مواقع شاهد خاک خوردن کاکادو باشید که کاملا طبیعی بوده و پرنده برای سم زدایی بدن خود خاک مصرف می کند بنابراین برای کمک به سلامت او بهتر است مقداری خاک رس و بدون آلودگی را در قفسش قرار دهید. کاکادو ها را می توانید در جنگل های استرالیا، اندونزی و گینه نو بیابید.

✩ طوطی خورشیدی یا سان کانور

سان کانور یا طوطی خورشیدی معمولا به صورت جفت یا در گروه های کوچک 10 تا 20 قطعه ای زندگی می کنند هم چنین تا 30 سانتی متر افزایش طول خواهند داشت و وزن آنها بین 150 الی 180 گرم خواهد بود. آنها پرنده های خانگی بدون دردسر و دوست داشتنی هستند. همچنین به طور طبیعی صدای بلندی دارند، اما در قفس آرام و و مطیع خواهند بود.

کانور یکی از زیباترین و پر رنگ ترین گونه های طوطی سانان به شمار می رود که زادگاه آن متعلق به شمال غربی برزیل است. در طبیعت از غلات ، میوه ها و مغز دانه و میوه ها ، شهد گل و قارچ و انواع حشرات تغذیه می کنند. اما در خانه و پرورشگاه می توان از مخلوط غلات (ارزن و دانه ها) و میوه و سبزیجات خرد شده (سیب ، هویج ، ذرت ، لوبیای سبز ، انگور ، کاهو و …) استفاده کرد. همیشه باید آب تازه و سالم نیز در اختیار طوطی خورشیدی قرار بگیرد.

آنها بین 20 تا 40 سال عمر می کنند و در سه سالگی بالغ می شوند. سخنگو شدن این طوطی به چندین ساعت آموزش نیاز دارد. با آموزش صحیح، خوب صحبت خواهد کرد و می تواند چیزهای زیادی یاد بگیرد که با تمرین و توجه زیاد امکان پذیر خواهد بود.

با این حال ، اگر وقت کافی برای سرگرمی و آموزش این پرنده ندارید ، بهتر است جفت آن را تهیه کنید تا از افسردگی و مرگ احتمالی کانور جلوگیری کنید.

✩ طوطی آمازون

این نژاد خود دارای گونه های زیادی می باشد که به رنگ های مختلفی دیده می شود، رنگ غالب این نژاد سبز است اما لکه رنگ های دیگری مانند زرد و قرمز و آبی را میتوان بر روی سر و گردن بال های پرنده مشاهده کرد.

طوطی آمازون

این طوطی را می توان در مناطقی از آمریکای جنوبی، مکزیک و جزایر کارائیب یافت و با توجه به خلق و خوی خوبی که دارد می توان آن را در خانه پرورش داد و ترفند هایی را برای بازی با اسباب بازی و رقص و آواز و حتی سخن گفتن به او یاد داد.

آنها می توانند تا 50 سال عمر کنند و بین 200 الی 300 گرم وزن می گیرند و تا 30 سانتی متر نیز از بالای سر تا انتهای دم ، درازا خواهند داشت. همانند سایر طوطی سانان از انواع دانه ها و میوه و تخمه ها تغذیه خواهند کرد. 

✩ طوطی راهب یا کواکر

این طوطی متعلق به کشور آمریکا می باشد و بین 20 الی 30 سال عمر می کنند. پشت ، دم ، روی بال و قسمت بالایی گردن پرنده سبز است و قسمت زیرین آن خاکستری مایل به سفید است. هم چنین در قسمت انتهایی دم می توان پرهایی را به رنگ آبی مشاهده کرد. 

مانند سایر طوطی سانان از دانه ، میوه ، سبزیجات و انواع تخم ها تغذیه می کنند. آنها علاقه زیادی به خوردن میوه و سبزیجات تازه دارند و بسیار بازیگوش و باهوش هستند. آنها را می توان در خانه و یا پرورشگاه نگهداری نمود و حتی برای آموزش ترفند و تکنیک مناسب هستند. همچنین در صورتی که از سنین سه الی چهار ماهگی سخن گفتن را به پرنده آموزش دهید، شاهد حرف زدن آنها خواهید بود، جنس نر استعداد بسیار بالایی در سخن گفتن دارند. 

 

در این نوشته شما را با مهم ترین و شناخته شده ترین نژادهای طوطی ها آشنا کردیم و همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد آنها بالغ بر 390 نژاد هستند که برخی از آنها به دلیل شکار بی رویه و یا تغییر زیستگاه در خطر انقراض هستند و برخی نیز به دلیل محبوبیت بالا در اکثر خانه ها یافت می شوند.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس

41 دیدگاه در “معرفی تمامی نژادهای طوطی | انواع طوطی ها

  1. tara گفت:

    چطوری به طوطی برزیلی صحبت یاد بدم؟

    1. admin-ra گفت:

      سلام تارا
      اول اینکه برای سخنگو کردن طوطی برزیلیت باید سن کمی داشته باشه
      3-4 ماهگی بهترین زمان برای یاد دادنه
      هرچقدر که سنش به یک سالگی نزدیک تر میشه تمرکزش هم برای یادگیری کمتر میشه
      پرنده باید بهت اعتماد داشته باشه، دستی باشه، استرس نداشته باشه، تو محیط آروم و مرتب و خلوت نگهداری بشه به علاوه تغذیه ی مناسبی داشته باشه
      می تونی این کارو با آموزش کلمه های ساده شروع کنی مثل سلام، بیا و …
      هرروز باید 15 دقیقه باهاش تمرین کنی ولی این 15 دقیقه رو تقسیم کنی به بازه های زمانی 5 دقیقه ای تا پرنده حوصلش سر نره
      همچنین باید صبر و حوصله ی کافی رو داشته باشی چون یاد گرفتنش ممکنه چند هفته یا چند ماه طول بکشه

  2. سامی گفت:

    سلام یه پرنده بهم دادن عین طوطیه سفید دم آبی کوچکه فک کنم دوماهه باشه منتها نمی‌فهمم چ پرنده آیه باسم عروس فرنگی بهم دادن اصلا شبیه ش نیس ,تقریبا شبیه طوطی برزیلیه و کاملا اهلی بالش هم بازه نمیره از قفس ک اومد بیرون میاد رو شونه م میشینه الان بهش ارزن میدم اما نمی‌دونم خوراکش همینه یا چیز دیگه لطفا اگه آگاهی دارید راهنماییم کنید سپاس

    1. admins-r گفت:

      سلام سامی
      میتونی بهش ارزن، کتان، سفیده تخم مرغ آب پز، هویج رنده شده، مولتی ویتامین بدی ولی
      یه کاری بکن یه عکس ازش بگیر و بده به گوگل ایمیج تا عکس های مشابهش رو واست پیدا کنه
      وقتی فهمید چه نوع پرنده ای هست پیام بده تا بگم که چه غذایی بهش بدی بهتره.

  3. ناشناس گفت:

    سلام
    من همه مدل طوطی داشتم
    ولی بالای طوطی راهب نیست

    دوم کاکائو

    سوم کاسکو

  4. سهیل رشیدی گفت:

    سلام شاه طوطی بهتره یا ملنگو ؟
    من خودم ملنگو دوست دارم ، و دوست دارم شیطونی کنه خیلی هم اگه شیطونی کنه بابام می‌فروشد ولی دوست دارم باش خوش بگذرونم.
    حالا شما بفرمایید کدومشون بهتره؟

    1. admins-r گفت:

      سلام سهیل عزیز
      فکر کنم شاه طوطی نسبت به ملنگو آرومتره ولی خب مونده باز به صاحبی که قبلا داشته
      مونده به تربیت و غذایی که میدی.
      دما محیطم میتونه تاثیر داشته باشه.
      این که جفت داره یا نداره؟
      سنش و … اینا همه مهمه
      ولی خب شاه طوطی به نظر من بهتره

  5. محمد گفت:

    سلام پس گرینچیک چرا راجبش نگفتین

    1. admins-r گفت:

      سلام محمد عزیز
      این مقاله به صورت دوره ای آپدیت میشه و حتما توی آپدیتای بعد گرینچیک رو هم در مورد خواهیم نوشت.

  6. زهرا شهید زاده گفت:

    هوش مرغ عشق از عروس هلندی بیشتره

  7. رزا گفت:

    طوطی برزیلی بهترین طوطی هاس 🐦

  8. یه بنده خدا🤌🏻🦜 گفت:

    با سلام خدمت شما و مطالب خوبتون 🖐🏻🙂
    می خواستم بپرسم که چرا بالغ شدن مرغ عشق رو یکسال زدید و اگه که مرغ عشق زود تر جفت شه و تخم بزاره چه اتفاقی می افته ؟🤨
    آخه من مرغ عشق هام “ماده“ ۷ ماه داره و “نر“ ۸ ماه و جفت شدن و الان هم ۴ تا تخم دارن.
    اگه میشه جواب سوالم رو بدید🙂

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام مرغ عشق بسته به نژاد از 7 ماهگی تا 1 سالگی به بلوغ میرسه . ایرادی نداره . مشکلی پیش نمیاد

      1. یه بنده خدا🤌🏻🦜 گفت:

        خیلی ممنون🙏

        1. andisheh-m-admin گفت:

          موفق باشید

  9. FF گفت:

    سلام من ۱۴ سالمه و تو اپارتمان زندگی میکنم و میخوام طوطی بخرم که پایین ده میلیون پولش باشه و عمرش حداقل بالای سی سال باشه و بشه با خودم مسافرت و بیرون هم ببرم و فرار نکنه و باهم دوست شیم بنظرتون کدوم طوطی میشه ؟
    یه مرغ مینا و دوتا بلدرچین هم دارم بنظرتون با اونا ب مشکل میخوره ؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام تمام طوطی ها در صورت مراقب صحیح طول عمر بالایی دارند. طوطی برزیلی یا عروس هلندی گزینه های مناسبی هستند. اما با وجود مرغ مینا بهتره طوطی خریداری نکنید . مرغ مینا ممکنه افسرده بشه

  10. ناشناس گفت:

    من 3 تا فنج دارم

    1. Admin گفت:

      مبارکت باشه

  11. رها گفت:

    من یه کوتوله برزیلی دارم بهش حرف زدن یاد دادم

    1. Admin گفت:

      افرین برشما، نگفتیم نمیتونه گفتیم ضعیفه !

    2. هیلا گفت:

      من دوتا عروس هلندی نر و ماده و یه طوطی برزیلی کوتوله دارم که همشون هم سخنگو هستن به جز عروس هلندی ماده

  12. س گفت:

    من فردا میرم گرینچیک و مرغ مینا و کاسکو میخرم عروس هلندی هم دارم

  13. امیرمحمد گفت:

    سلام عروس گفتین دوساله بالغ میشه و اماده زادولد میشن !!!فک کنم زودتر بالغ بشن
    کوتوله چندماهه بالغ میشه؟

    1. سلام
      علمیش 2 سال هست ولی 1 ساله هها هم میشن به ژنتیک و چیزای مختلفی بستگی داره
      کوتوله شاید 8 ماهگی هم بشه ولی اونم علمیش 1 سالگیه

      1. محمد گفت:

        سلام من میخوام عروس هلندی بخرم نر بهتره یا ماده واینکه برای اهلی شدن به یک جفت نیازه یا یک عدد هم داشته باشم میتونه اهلی بشه

        1. Admin گفت:

          سلام
          برای اهلی شدن باید یدونه باشه
          نر بهتره
          سن 3 تا 4 ماه

  14. امید گفت:

    سلام. مگه گرینچیک جز طوطی سانان نیست؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، چرا هست. این پست بصورت دوره ای آپدیت میشه تو آپدیت بعدی بازم چندتا طوطی معرفی خواهیم کرد.

  15. پارسا گفت:

    سلام ببخشید طوطی گرینچیک بهتره یا عروس هلندی از نظر مهربونی و راحت اهلی شدن و کم سرو صدا ؟ممنون میشم کمکم کنید

    1. f.gh گفت:

      سلام، متأسفانه تجربه نگهداری این دو رو ندارم.

    2. علی گفت:

      من عروس هلندی دارم و راضی هستم

    3. تیکو گفت:

      سلام به نظر من عروس هلندی بهتره من خودم عروس هلندی دارم به صورت خیلی واضح تمام جمله های که یاد دادم رو میگه

      1. andisheh-m-admin گفت:

        ممنون که تجربتون رو در اختیار ما قرار دادین

    4. الین گفت:

      ببین فرقی نداره من خودم دو تا گیرینچیک دارم و جسته ی گیرینچیک و عروس هلندی یکی است و اما از نظر من جیغ جیغ کردن گیرینچیک بسیاااااااااار از عروس هلندی کمتره چون تجربه ی نگهداری عروس هلندی رو داشتم

    5. رضا گفت:

      سلام عروس هلندی معمولا ارومتره و سخن گفتنش از گرینچیک واضح تر است ولی گرینچیک ضریب هوشی بالایی داره وزرنگ تر میباشد واز همه مهمتر پرنده ی بسیار محکمیه نسبت به عروس هلندی (جسارت نباشه ادمین عزیز چون من سالن دارم وهر دو پرنده رودارم جواب این عزیز رودادم).ممنونم از مطالب اموزندتون

      1. admin-m گفت:

        سلام ممنون از اینکه تجربتون رو با ما به اشتراک گذاشتین 🙏

  16. پارسا جعفری گفت:

    ببخشید ی چیز دیگه توی طوطی برزیلی ، اونا کوتوله هم نامیده میشن ، اینقدر وزن ندارند و کوچکترین طوطی جهان نیستند !
    کوچکترین طوطی ، در جنگل های پاپوا کشف شده ک از شصت کوچکتر است و ۱۱ گرم وزن دارد…

    1. f.gh گفت:

      چرا وزن طوطی برزیله بین 40 الی 60 گرمه که بسته به نژادش متغیره. در اینجا منظور کوچکترین طوطی خانگی بوده و درسته کوچکترین طوطی جهان نیست.

  17. پارسا گفت:

    سلام
    خوشم اومد
    اما عکس شاه طوطی رو اشتباه زدین فکر کنم ، این طوطی ملنگو هستش از نظر من …

    1. f.gh گفت:

      سلام، ممنون از توجه و دقت تون، این دو طوطی تا حدود زیادی شبیه به هم هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.