بلدرچین

بلدرچین کالیفرنیایی

بلدرچین کالیفرنیایی - اندیشه سبز

معرفی بلدرچین کالیفرنیایی | محیط زندگی و شرایط نگهداری

بلدرچین کالیفرنیایی با نام علمی Callipepla californica یکی از گونه های بر جدید بلدرچین است که در زبان انگلیسی به آن California Quail می گویند. منشاء پیدایش این نژاد از بلدرچین ها به نواحی کالیفرنیا، شمال غربی آمریکا، بریتانیا، استرالیا و کلمبیا بر می گردد. آنها در میان بوته های متراکم، درختچه های بیابانی و گستره های گیاهی کم عمق و پهن لانه های خود را بنا می کنند و در آغاز فصل بهار با اختیار کردن جفت هایشان، شروع به لانه سازی و جفتگیری می کنند.

هر ماده بلدرچین کالیفرنیایی حدود 10 الی 12 عدد تخم می گذارد و بعد تخم های خود را از اطراف لانه جمع آوری می کند تا روی آنها بخوابد. پرنده مادر تا زمان بیرون آمدن جوجه ها به خوبی از آنها مراقبت می کند و جفتش در حوالی لانه وظیفه مراقبت از لانه و تغذیه او را بر عهده می گیرد.

این دوره جفتگیری و تخمگذاری ممکن است اولین و آخرین دوره ای باشد که بلدرچین ماده آن را تجربه می کند چون وقتی که جوجه ها متولد می شوند، بعد از گذشت چند روز والدین خود را به قصد مستقل شدن ترک می کنند و بلدرچین ماده ممکن است سالیان سال در انتظار جفت دیگری باقی بماند.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
» جوجه کشی کاملا حرفه ای از تخم نطفه دار بلدرچین کالیفرنیایی
» دارای بدنه ی ساخته شده از ABS و کریستال نشکن
» برخورداری از برد کنترلر مجهز به هوش مصنوعی
قیمت : 4,970,000 تومان

بلدرچین کالیفرنیایی نر و ماده

تفاوت ظاهری بلدرچین کالیفرنیایی نر و ماده

خصوصیات بارزی در ظاهر بلدرچین های نر و ماده کالیفرنیایی به چشم می خورد که تشخیص جنسیت آنها را راحت تر کرده است. هر دو جنس نر و ماده بر روی سر خود تاج پرده ای شکل دارند با این تفاوت که تاج پرنده ماده کوچکتر از تاج پرنده نر است. رنگ پرهای سینه بلدرچین نر کالیفرنیایی آبی است و در زیر گردنش خط های سیاه رنگ دیده می شود و یک خط سفید دو تا دور سر و گردنش کشیده شده است در حالی که پرنده ماده چنین خطوطی را ندارد.

طول بدن بلدرچین نر کمی بزرگتر از ماده و بین 23 تا 27 سانتی متر با وزن تقریبی 140 تا 260 گرم است. طول بدن پرنده ماده هم 23 الی 26 سانتی متر با وزن تقریبی 147 تا 237 گرم است البته بسته به شرایط آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنند و غذایی که از طبیعت دریافت می کنند می توانند وزن بیشتری بگیرند و جثه بزرگتری داشته باشند.

نحوه زندگی

 

شکل ظاهری و شرایط زندگی بلدرچین کالیفرنیایی بسیار شبیه به بلدرچین های گامبلی است. بلدرچین های کالیفرنیایی هم به صورت گروهی زندگی می کنند. برای ساختن لانه هایشان از بوته ها و علف های خشک استفاده می کنند. درخچه های کوتاه، بوته های متراکم جایی است که این نژاد بلدرچین ، لانه های خود را در میان آنها بنا می کنند و به زندگی و تکثیر نسل در طبیعت وحشی ادامه می دهند.

تغذیه

تغذیه بلدرچین - اندیشه سبز

هیچ تفاوتی در شکل تغذیه بلدرچین ها وجود ندارد. بلدرچین های کالیفرنیایی هم مثل سایر نژادهای خود از انواع دانه ها، بذرهای گیاهان، میوه های وحشی، سبزیجات، کرم ها، حلزون ها، حشرات و … تغذیه می کنند. حشرات و انواع کرم ها برای آنها حکم منابع پروتئینی غنی را دارد.

9 دیدگاه در “بلدرچین کالیفرنیایی

  1. رضا گفت:

    خرید تخم

  2. سيد گفت:

    باسلام
    لطفا در صورتي كه امكان تشخيص بلدرچين نابالغ و بالغ از يكديگر وجود داره بيان بفرماييد.
    بلدرچين 5،6ماهه و بالغ 12ماهه
    ممنون

    1. f.gh گفت:

      با سلام، دوست عزیز پرهای بلدرچین کالیفرنیایی حدودا بعد از سن دو ماهگی به خوبی رشد میکنند. خوشبختانه بین جنس نر و ماده این نژاد تفاوت ظاهری فاحشی وجود دارد. ساده تر بگم جنس نر ظاهر بسیار جذاب تر و خوشکل تری نسبت به ماده دارد. تاج سر کشیده تر و ضخیم تر و نوار سفید اطراف سر و گردن و سینه آبی رنگ از ویژگی های بلدرچین کالیفرنیایی نر میباشد.

  3. امیر گفت:

    سلام وقت بخیر
    بلدرچین کالیفرنیا با بلدرچین معمولی جفت میشوند یا خیر؟و قیمت بلدرچین ماده چقد است؟

    1. f.gh گفت:

      با سلام، تحت شرایط مطلوب ممکن است جفت بخورن. برای دریافت قیمت لطفا به بازار پرنده فروش ها مراجعه کنید.

  4. محمدکارگر گفت:

    سلام جوجه بلدرچین کالیفورنیا دارین قیمت چند هستش اگه نداری کجا تهیه بکنم

    1. Amin گفت:

      سلام
      از دیوار شاید بتونید پیدا کنید
      اما سعی کنید از پرورش دهنده ی شناخته شده خرید رو انجام بدید

  5. علي پوررمضان گفت:

    با سلام
    من اگه تخم نطفه دار بلدرچين كاليفرنيا بخوام چيكار بايد بكنم.اگه داريد قيمتش چند؟من حدود 50 عدد ميخوام
    ممنون

    1. Faraj گفت:

      با سلام، متاسفانه در این وب سایت تخم نطفه دار هیچ نوع پرنده ای عرضه نمیشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.