مقالات لبنیاتی

طرز تهیه کره حیوانی

چطور کره حیوانی درست کنیم - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

آموزش طرز تهیه کره حیوانی

شیر و فراورده های آن از جمله خوراکی های بسیار محبوب در بین ما ایرانی ها می باشند. یکی از فراورده های بسیار مفید و مغذی شیر ، کره می باشد که می توان آن را از خامه و یا ماست به دست آورد. در حقیقت کره همان چربی های موجود در ماست می باشد که از آن جدا شده و ما آن را به اسم کره استفاده می کنیم. در این مقاله از سایت اندیشه سبز اطلاعات جامع در رابطه با انواع کره حیوانی و طرز تهیه کره حیوانی را برای شما آماده کرده ایم.

کره گیر 30 لیتری استیل خانگی
کره گیر 30 لیتری استیل خانگی
» قابل استفاده برای تهیه ی کره ی حیوانی از ماست پرچرب
» ساخته شده با نهایت کیفیت و امکان استفاده در سالهای طولانی
» دارای عملکرد کاملا اتوماتیک در کره گیری
قیمت : 2,250,000 تومان

ویدیو طرز تهیه روغن حیوانی

انواع کره حیوانی

کره حیوانی حاوی مقادیر زیادی چربی و ویتامین A می باشد. در واقع 82 درصد از حجم کره ، شامل چربی ، 16 درصد آن را آب و 2 درصد مابقی نیز شامل املاح معدنی است. همچنین این ماده مغذی دیر هضم و انرژی زا است.

انواع کره حیوانی - اندیشه سیز

رنگ کره حیوانی با توجه نوع ماست دام ، از سفید تا زرد متغیر است . کره حیوانی را می توان از ماست گاو ، گوسفند ، بز و گاومیش به دست آورد. کره حاصل از ماست گاو مقادیر زیادی ویتامین آ دارد و رنگ آن زرد می باشد. از این رو ماست گاو برای کره گیری بهتر می باشد. در حالی که رنگ کره به دست آمده از ماست ، بز ، گوسفند و گاومیش ، سفیدتر است.

برای کره گیری بهتر است که ماست دام های مختلف با هم مخلوط نشوند. زیرا کره حاصل از این ماست بسیار بده مزه و بد بو می شود. لذا فقط از ماست یک نوع دام برای کره گیری استفاده نمایید.

مواد لازم برای کره گیری

دقت داشته باشید که علاوه بر کره حیوانی ، شما می توانید با افزودن ادویه های مختلف به دوغ باقی مانده ، دوغ کم چرب بسیار لذیذ نیز تهیه نمایید.

برای کره گیری شما در ابتدا به ماست ، کمی آب ، کمی یخ و یک دستگاه کره گیر خانگی نیاز دارد. می توانید برای تهیه ماست ، شیر خام را از لبنیاتی خرید و آن را تبدیل به ماست نمایید. سپس از این ماست برای کره گیری و دوغ سازی استفاده کنید. اینکه هر کیلو ماست چه مقدار کره می دهد کاملا بستگی به نوع نوع و چربی موجود در آن دارد. لذا برای اینکه کره بیشتری به دست آورید ، باید از ماست پر چرب استفاده کنید. به طور متوسط هر یک کیلو ماست حدودا 50 الی 100 گرم کره دارد.

در ابتدا در درون کره گیر کمی آب بریزید. سپس دستگاه را روشن نموده و اجازه دهید 2 الی 3 دقیقه داخل کره گیر با این آب شستشو داده شود. در ادامه آب داخل دستگاه را خالی نمایید. سپس ماست را در داخل کره گیر قرار دهید. بهتر است که ماست ترش بوده و چند روزی در یخچال نگهداری شده باشد. معمولا 1.5 الی 2 برابر حجم ماست می بایست آب در داخل مخزن دستگاه قرار داد. استفاده از یخ در کره گیری اهمیت زیادی دارد. چون بعد از نیم ساعت کارکرد کره گیر، چربی های ماست جدا میشود. لذا با سرد بودن مخلوط آب و ماست ، چربی های ماست سرد شده و به راحتی جمع میشوند. لذا بعد از اضافه کردن ماست و آب و 20 الی 30 دقیقه کار کردن کره گیر، کمی یخ ریز نیز به داخل مخزن کره گیر اضافه کنید.

مواد لازم برای کره گیری - سایت اندیشه سبز

برای اینکه فرایند کره گیری به خوبی پیش رود ، دستگاه کره گیر را در یک سطح صاف و به مدت 40 الی 60 دقیقه در حالت روشن شدن قرار دهید. درب دستگاه را باید خوب به بدنه آن خوب چفت کنید تا در اثر چرخش ، محتویات داخل کره گیر به بیرون نشت نکند.

بعد از گذشت 40 الی 60 دقیقه دستگاه را خاموش نموده و درب آن را باز کنید. متوجه خواهید شد که کره به صورت کف بر روی سطح بالایی دوغ قرار گرفته است. می بایست به طور کامل دوغ و آب موجود در کره را گرفت. زیرا باعث فاسد شدن سریع آن میشود. برای اینکار از یک صافی و پارچه تنظیف استفاده نماید. با استفاده از کف گیر تمامی کره انباشته شده بر روی سطح دوغ را جمع نموده و آن را در داخل پارچه تنظیف فشار دهید تا آب و دوغ آن خارج شود. می توانید از یخ نیز برای سفت شدن و جمع شدن کره استفاده کنید.

بعد از جدا کردن کامل کره از دوغ ، می توانید با اضافه کردن افزودنی های دلخواه و انواع ادویه ها ، دوغ باقی مانده را به یک دوغ کم چرب خوشمزه تبدیل نموده و از آن میل بفرمایید.

نتیجه گیری

کره گرفتن در منزل با خرید کره گیر خانگی بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است. همچنین از این طریق شما می توانید مایحتاج روزانه خانواده خود به کره حیوانی ارگانیک و بهداشتی را تأمین نمایید. حتی از این کره می توانید برای آشپزی نیز استفاده کنید.

یکی از عوامل مهم در زمینه تهیه کره حیوانی ، انتخاب دستگاه با کیفیت و ماندگار می باشد تا بتوان برای مدت های طولانی و بدون هیچ دغدغه ای از  آن استفاده نمود. اندیشه سبز در راستای رفع این نیاز مفتخر به تولید انواع تجهیزات لبنیاتی از جمله کره گیر خانگی ، فروشگاهی و صنعتی می باشد. دستگاه کره گیر و دوغ ساز ساخت اندیشه سبز از جمله با کیفیت ترین دستگاه های موجود در بازار هستند که علاوه بر راندمان عالی، دوام بسیار بالایی دارد. این دستگاه ها بر اساس رعایت استانداردها و ضوابط بهداشتی ساخته شده اند. اندیشه سبز به این دستگاه ها 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش نیز ارائه میدهد.

در صورتیکه شما هم خواهان خرید دستگاه کره گیر و مشک برقی هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید با شماره زیر ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.