بوقلمون, دانشنامه پرندگان

معرفی بوقلمون نژاد سفید

معرفی بوقلمون نژاد سفید

معرفی بوقلمون نژاد سفید یا ملی گریس

بوقلمون با نام علمی ملی گریس یکی از بزرگترین پرنده های اهلی در جهان است که به راسته ماکیان سانان تعلق دارد. در افغانستان به فیل مرغ معروف است و علت نامگذاری، به خاطر وجود یک زائده گوشتی است که از روی نوک شان آویزان می شود.

ایرانی ها به این پرنده بوقلمون می گویند چون زمانی که می ترسد و یا هیجان زده می شود،  پوست سر و گلویش به چند رنگ ( آبی، قرمز، سفید و خاکستری) در می آید و این تغییر رنگ، خاصیت پارچه ای از جنس دیبا است که در مجاورت نور آفتاب رنگ آن قابل تغییر است.

دستگاه جوجه کشی 96 تایی
دستگاه جوجه کشی 96 تایی
» مناسب برای جوجه کشی از تخم انواع نژادهای بوقلمون
» برخورداری از سنسور سوئیسی دقیق و حرفه ای
» دارای قابلیت ستر و هچر همزمان
قیمت : 7,100,000 تومان

بوقلمون های نژاد های متفاوتی دارند که معروف ترین آنها عبارتند از :

  1.   بوقلمون برنز سینه پهن با نام علمی Broad-breasted Bronze Turkeys
  2. بوقلمون اسلیت با نام علمی Slate
  3. بوقلمون سیاه با نام علمی Black
  4. بوقلمون ناراگانست با نام علمی Narragansett Turkeys
  5. بوقلمون رویال پالم با نام علمی Royal Palm Turkeys
  6. بوقلمون بوربون قرمز با نام علمی Bourbon Red
  7. بوقلمون هلندی سفید White Holland
  8. بوقلمون بلتس ویله Beltsville flock

در این قسمت از مقاله قصد داریم شما را با یکی از نژادهای بوقلمون با نام برنز سینه پهن آشنا کنیم تا اطلاعات جامع و کاملی درباره این نژاد به دست بیاورید.

بوقلمون برنز

بوقلمون برنز

بوقلمون برنز یکی از نژاد هاي اهلي است که سرعت رشد آن نسبت به سایر نژادهای بوقلمون بیشتر است. اروپائیان به آن لقب ترکی دادند چون فکر می کردند این همان پرنده گینه ایست که از ترکیه وارد اروپا شده است ولی تصویر کاملا غلطی است و این پرنده هیچ ربطی به کشور ترکیه ندارد چون خواستگاه آن به آمریکای شمالی بر می گردد که در واقع اصلاح شده نژاد وحشی است.  تقریبا از 500 سال پیش قومی بنام آز تک، در مزارع خود از آنها به عنوان پرنده های اهلی نگهداری می کردند.

گرچه هم اکنون تعداد کمی از آنها در سراسر دنیا وجود دارد ولی همچنان به عنوان یک پرنده اهلی و آرام در بین مزرعه داران و روستائیان محبوبیت دارد.

جالب است بدانید که در ظاهر بوقلمون برنز، شباهت بسیاری به نژاد وحشی آمریکایی دارد. ولی برخلاف آن کاملا آرام و به سرعت رشد می کند .این نژاد از بوقلمون ها مقاومت زیادی در برابر سرما ندارند و هر پرورش دهنده ای که قصد نگهداری از این نژادها را دارد باید به فکر تامین منابع گرمایی در فصل های سرد سال باشد. زمانی که بوقلمون های برنز نر به بلوغ می رسند وزن آنها بسته به تغذیه ایی که دارند بین 11 الی 16 کیلوگرم است و ماده ها هم وزنی برابر با 6.5 الی 11 کیلوگرم خواهند داشت.

شکل ظاهری بوقلمون های برنزی

شکل ظاهری بوقلمون های برنزی

بوقلمون ها ظاهری خشن ولی طبیعتی آرام دارند. نرهای این نژاد، یک زائده گوشتی در زیر گلویشان وجود دارد که در زمان ترس و یا احساس خطر این زائده  شکل حجیم تری به خود می گیرد و از زیر گلویش آویزان می شود. پرهای این پرندگان سیاه رنگ است و رگه های قهوه ای و سبز رنگی بر روی پرهایشان وجود دارد که وقتی در برابر آفتاب قرار بگیرند به صورت چند رنگ می درخشند. یک خط سفید در دور تا دور پرهای دمش کشیده شده است که جلوه خاصی به ظاهر آن بخشیده است. این نژاد از بوقلمون ها در واقع اصلاح شده نژاد های وحشی آمریکایی هستند و از آنجایی که جثه بزرگ و وزن سنگینی دارند، قادر به پرواز کردن نیستند در صورتی که نژادهای وحشی آمریکایی به راحتی و در ارتفاعات بلند می توانند صدها متر پرواز می کنند تا در مواقع خطر خود را از تیررس دشمنان طبیعی در امان نگه دارند.

پرورش و جوجه کشی از بوقلمون های برنز

هم اکنون در برخی از کشورهای صنعتی، پرورش بوقلمون های برنز شکل تجاری به خود گرفته است چون آنقدر سنگین وزن هستند که گوشت نسبتا زیادی از آنها به دست می آید ولی از آنجایی که بوقلمون های برنز سینه های پهن تری دارند قادر به جفت گیری نیستند و پرورش دهندگان با استفاده از لقاح مصنوعی ماده ها را بارور می کنند تا بتوانند از آنها جوجه کشی کنند.

خواص گوشت بوقلمون

خواص گوشت بوقلمون

فوایدی که در گوشت بوقلمون وجود دارد اصلا با گوشت سفید و قرمز قابل مقایسه نیست چون چربی خیلی کمتری دارد و برای افرادی که مجبور به رعایت رژیم های غذایی هستند، گزینه مناسبی است.

گوشت بوقلمون سرشار از اسید های آمینه، پتاسیم، فولیک اسید، پروتئین، روی کلسترول مفید،سلنیوم و   ویتامین‏های B1 ، B3 ، B6  و  B12  است.

یکی از مهمترین فواید خوردن گوشت بوقلمون این است که سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و مانع بروز بیماری های سرطان زا می شود همچنین باعث ترشح  هورمون تستوسترون در خانم ها می شود که این امر در سلامتی و سرحالی آنها حائز اهمیت است.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.