مقالات سرمایشی

مشخصات و ویژگی آبسردکن خوب و با کیفیت

آشنایی با ویژگی های یک آبسردکن خوب - اندیشه سبز

آشنایی با ویژگی های یک آبسردکن خوب

آبسردکن ها مارک های مختلفی دارند و هر کدام دارای ویژگی ها و مشخصات مختص به خود هستند. آب سردکن ها نیز مانند هر محصول دیگری جنس خوب و بد دارد و این وظیفه شماست که قبل از خرید در مورد مارک های مختلف بازار تحقیق کنید و یک گزینه مناسب و با کیفیت را برای محیط کار یا منزل خود انتخاب و خریداری کنید. 

در این نوشته از اندیشه سبز قصد داریم شما را با ویژگی ها و مشخصات یک آب سردکن خوب و با کیفیت آشنا کنیم تا برای خرید این محصول کاملا آگاهانه و منطقی عمل کنید. 

ظرفیت مصرف محل خود را برآورد کنید

طبیعتا آبسردکنی که قصد خرید آن را دارید باید توانایی پاسخگویی به تمام افراد حاضر در محل را داشته باشد. به عنوان مثال در صورت استفاده از آبسردکن های کوچک و کم ظرفیت در یک محیط بزرگ، فشار زیادی به موتور آبسردکن وارد خواهد شد و بدین ترتیب استهلاک آن افزایش یافته و طول عمر موتور کاهش پیدا می کند. 

استفاده از موتور سرماساز با کیفیت

استفاده از موتور سرماساز با کیفیت - اندیشه سبز

موتور مهم ترین قطعه در یک آبسردکن است چرا که در صورت معیوب بودن آن عملا امکان استفاده از آب سردکن وجود نخواهد داشت. موتوری که در آن استفاده می شود حتما باید از مارک های معتبر آلمانی ، فرانسوی ، ژاپنی و یا کره ای باشد، هم چنین دارای گارانتی یک یا دو ساله باشد تا امکان تعمیر و سرویس آن در آینده ممکن باشد. 

تولید همزمان آب داغ و آب سرد

برخی از آب سردکن ها دو منظوره هستند و از آنها هم برای تولید آب داغ و هم برای تولید آب سرد استفاده می شود. اگر می خواهید در محل کار خود هم از آب داغ و هم از آب سرد بهره مند شوید، می توانید از آنها استفاده کنید.

البته این آبسردکن ها برای محیط های عمومی و پرجمعیت توصیه نمی شود و مناسب برای استفاده در گروه ها و دفاتر کار است. آبسردکن های آزتک قابلیت ارائه همزمان آب داغ و آب سرد را دارند که در ادامه معرفی آنها خواهیم پرداخت. اگر می خواهید از آب سردکن تک کاره در دفتر کار خود استفاده کنید، آبسردکن فلزی کوچک گزینه مناسبی خواهد بود. 

بدنه با کیفیت و با دوام داشته باشد

برخی از آبسردکن ها از بدنه استیل ساخته شده اند، در صورتی قصد استفاده از آبسردکن در محیط های عمومی و بزرگ مانند خیابان و یا ورزشگاه را دارید، آبسردکن های بدنه استیل گزینه های بهتری خواهند بود چون از دوام و طول عمر بالایی برخوردار خواهند بود. آبسردکن استیل سه شیر نمونه خوبی برای استفاده در این مکان ها خواهد بود.

بدنه با کیفیت و با دوام داشته باشد - اندیشه سبز

اما آبسردکن های دو منظوره به صورت ترکیبی از بدنه پلی کربنات ، گالوانیزه و استیل ساخته شده اند و برای محیط کوچک تر مانند دفتر کار مناسب هستند چون زیبایی خاصی به دکوراسیون اتاق خواهد داد. 

آبسردکن مخزن دار یا بدون مخزن 

معمولا آبسردکن های مخزن دار برای استفاده در محل کار مناسب تر هستند چون می توان از آب تصفیه شده استفاده کرد و حتی فیلترهای تصفیه آب را نیز به مخزن اضافه کرد که این کار به سلامت کارکنان منجر خواهد شد. 

اما آبسردکن های بدنه استیل که معمولا با نام آبسردکن شهری هم شناخته شده اند برای استفاده در محیط های پر جمعیت مناسب است و به صورت مستقیم می توان از آب شهری جهت تامین آب دستگاه استفاده کرد. 

معمولا آبسردکن های دو منظوره از مخزن آب استفاده می کنند که به صورت مخزن بالا و مخزن پایین به بازار ارائه شده اند. این آبسردکن دو منظوره به صورت مخزن بالا ارائه شده و امکان اتصال فیلترهای تصفیه آب بر روی مخزن وجود دارد. 

جنس مخزن داخلی از استیل باشد

جدا از اینکه بدنه بیرونی آبسردکن از چه موادی ساخته شده باشد، قسمت های داخلی آن که مستقیما با آب در ارتباط هستند حتما باید از استیل استنلس بهداشتی ساخته شده باشد تا هیچ تغییری در طعم و بوی آب ایجاد نکند و آبی کاملا سالم و گوارا را در اختیار استفاده کننده ها قرار دهد. 

جنس مخزن داخلی از استیل باشد - اندیشه سبز

استیل امکان رشد میکروب ها و میکروارگانیسم ها را بر روی بدنه خود نمی دهد و به راحتی و بدون خوردگی می توان آن را با استفاده از انواع مواد شیمیایی ضد عفونی کننده ، پاک سازی نمود. بنابراین مخزن و شیرآلات داخلی آبسردکن حتما باید از استیل ساخته شده باشند. 

امکان قفل کودک آب داغ داشته باشد

اگر در محل استفاده آبسردکن ، کودک دارید بهتر است دکمه آب داغ آن دارای قفل کودک باشد تا از هر گونه خطر احتمالی جلوگیری کنید. این امکان در آبسردکن سه منظوره آزتک قرار داده شده است. 

دارای یخچال باشد

دارای یخچال باشد - اندیشه سبز

برخی از آبسردکن ها دارای یخچال هستند و شما را از خرید یخچال اضافی بی نیاز خواهد کرد. امکان قرارگیری انواع مواد غذایی و نوشیدنی ها در یخچال وجود دارد. آبسردکن یخچالدار آزتک یکی از نمونه های آبسردکن دو منظوره یخچالدار است که یک گزینه عالی برای استفاده در محل کار است. 

دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد

فرقی ندارد که یک آبسردکن ایرانی می خرید یا خارجی ؛ مهم این است که دارای گارانتی معتبر از طرف گروه های معتبر و با سابقه خوب باشد تا در صورت بروز هرگونه اتفاقی امکان تعمیر و سرویس موتور و قطعات آن وجود داشته باشد. 

بر همین اساس ، اندیشه سبز کلیه محصولات خود را با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله ارائه می دهد و تعویض و تعمیر قطعات در یکسال اول کاملا رایگان خواهد بود. هم چنین در 10 سال بعدی تضمین تامین قطعات و سرویس دهی با اخذ هزینه ناچیز امکان پذیر است. 

مشاوره قبل از خرید آبسردکن

اندیشه سبز به عنوان نماینده رسمی آبسردکن های معتبر بازار و تولیدکننده محصولات صنعتی با 30 سال سابقه درخشان ، آماده ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید انواع آبسردکن می باشد. جهت بهره مندی از راهنمایی های لازم می توانید با شماره های درج شده در انتهای سایت تماس بگیرید و یا از طریق نظرات با ما در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.