مقالات سرمایشی

مشکلات رایج در سردخانه ها و عیب یابی آنها

مشکلات رایج در سردخانه ها و عیب یابی آنها - اندیشه سبز

بررسی مشکلات متداول در سردخانه ها و نحوه برطرف کردن آنها

سردخانه اتاق یا محفظه ای است که در آن، با استفاده از یک سری تجهیزات، شرایط مناسب را جهت نگهداری و ذخیره مواد غذایی مختلف اعم از گوشت، مرغ، میوه جات، سبزیجات، صیفی جات، ماهی، میگو، مواد پروتئینی، لبنی و همچنین مواد دارویی فراهم می سازند. هدف از نگهداری محصولات در سردخانه، حفظ طراوت و تازگی و افزایش طول عمر آنان، تا زمان استفاده یا عرضه به بازار مصرف می باشد. همچنین در نتیجه ذخیره میوه جات و صیفی جات در سردخانه، مصرف کنندگان بصورت چهارفصل، به این محصولات دسترسی خواهند داشت.

سردخانه ها نیز به مانند هر سیستم تبریدی دیگری، نیازمند مراقبت و سرویس می باشند. آشنایی با روشهای نگهداری و عیب یابی سیستم سردخانه، می تواند تأثیر بسزایی در افزایش بازدهی و طول عمر آن و کاهش هزینه ها داشته باشد. به منظور درک صحیح و دقیق این موارد، شما باید در مورد سردخانه، نحوه عملکرد و تجهیزات آن نیز، اطلاعات کافی داشته باشید.

به همین دلیل، در این مقاله از اندیشه سبز، قصد داریم توضیحات مختصر و مفیدی را در مورد اصول و چارچوب کلی کار سردخانه و انواع آن، ارائه نماییم. همچنین، در ارتباط با رایج ترین مشکلات سردخانه و روش های مراقبتی و عیب یابی سیستم، بطور مفصل بحث خواهیم نمود.

سردخانه میوه و سبزی
سردخانه میوه و سبزی
» دارای راندمان بالا در حفظ کیفیت و طراوت میوه و سبزی
» مجهز به ترموستات برای سنجش دمای داخلی کابین
» دارای کارکرد تماما اتوماتیک
قیمت : 220,000,000 تومان

نحوه عملکرد سردخانه و تجهیزات آن

اصلی ترین تجهیزات سردخانه ای عبارتند از: کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، شیر آلات کنترلی، تابلو برق و تجهیزات حفاظتی. اصول کلی کار سردخانه، بر پایه سیالی (مبرد) قرار دارد که در یک سیکل تبریدی از کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و برخی بخش های دیگر، عبور می کند.

برای اینکه بتوانید درک واضح تری از مطالب ارائه شده در بخش های آتی داشته باشید، توصیه می کنیم مقاله تجهیزات سردخانه را که شامل توضیحات مفصل و کاملی در این زمینه می باشد، حتماً مطالعه نمایید.

شایع ترین مشکلات سردخانه و نحوه تشخیص و عیب یابی آنان

مشکلات رایج در سردخانه، می تواند مربوط به تجهیزات، تأسیسات و در کل سیستم تبریدی، سازه های سردخانه و یا مواد غذایی ذخیره شده باشد.

مشکلات رایج در تجهیزات

عیب یابی و تعمیر تجهیزات و بخش های مختلف سیستم تبریدی سردخانه، باید توسط نیروهای مجرب، به شکل اصولی و دقیق، انجام پذیرد. اما آگاهی از دلایل بروز نقص و اختلال در کارکرد تجهیزات، می تواند به شما در حفظ و استفاده بهینه از سیستم، بسیار کمک کند.

مشکلات رایج در تجهیزات سردخانه ها - اندیشه سبز

از کار افتادن کمپرسور: این مشکل می تواند ناشی از خرابی کمپرسور، عیوب مکانیکی یا برقی همچون سوختن یا پریدن فیوز، باز بودن کنترلرها (کلید فشار بالا یا پایین، ترموستات و …)، باز بودن رله اور لود اتفاق بیفتد. جهت عیب یابی باید تمام موارد ذکر شده بررسی گردند.

روشن و خاموش شدن کمپرسور: ممکن است کمپرسور، مدت کوتاهی پس از روشن شدن، خاموش گردد. دلیل این مورد می تواند، سوختن فیوز، مشکل در خازن ها، افت ولتاژ، افزایش بیش از حد دمای کمپرسور به دلیل داغ بودن گاز برگشتی به آن، ایجاد مشکل در قطعات کمپرسور مانند بلبرینگ و گریپاژ پیستون، قطع کارکرد توسط اورلود (Overload) و یا های پرشر (High Pressure) باشد.

کارکرد یکسره و بدون وقفه کمپرسور: این موضوع، می تواند به دلیل یخ زدگی کویل های اواپراتور، معیوب بودن ترموستات، تحمیل تولید بار سرمایی زیاد، نامناسب بودن کمپرسور و پایین بودن توان و ظرفیت آن برای سیستم، بروز نماید.

بازگشت مبرد مایع به کمپرسور: کمپرسورهای سردخانه ای، اساساً جهت تراکم و افزایش دمای گاز، طراحی شده اند. از طرفی، گاز داغ و متراکم خروجی از کمپرسور، در اثر عبور از کندانسور، تبدیل به مایع می گردد. حال اگر این مبرد مایع، به داخل کمپرسور باز گردد، اختلالات شدیدی در کارکرد آن، به وجود خواهد آمد. دلایل اصلی این مشکل، می تواند وجود مبرد اضافی در سیستم، یخ زدگی اواپراتور یا معیوب بودن فن های آن، استفاده از شیر انبساط نامناسب و یا نادرست بودن تنظیمات آن، انتخاب نادرست لوله موئی و … باشد.

عدم کاهش دمای سردخانه: ممکن است در برخی موارد، دمای سردخانه به میزان مطلوب کاهش نیابد. دلیل این مورد نیز می تواند، عدم کارکرد صحیح کندانسور، کمپرسور یا اواپراتور، کوچک بودن یا مسدود شدن شیر انبساط، کمبود مبرد و … باشد.

عدم افت دما هنگام دیفراست: علت این مشکل، می تواند عدم کارکرد صحیح کنترلر دیفراست (ناشی از نصب یا تنظیمات غلط و یا خرابی آن) و یا باز ماندن شیر برقی، باشد.

کاهش بیش از حد دمای سردخانه: کارکرد نادرست کویل های اواپراتور یا کثیف بودن آنان، عملکرد نامناسب فن های اواپراتور، پایین بودن دمای ترموستات، نصب ترموستات یا سنسور آن در محل نامناسب، می توانند باعث تولید سرمای بیش از حد، در سردخانه شوند.

تعریق و یخ زدگی خطوط مکش: شارژ بیش از حد مبرد، باز ماندن شیر انبساط یا عدم کارکرد صحیح فن اواپراتور، از مواردی هستند که می توانند باعث بروز این مشکل شوند.

تعریق و یخ زدگی خط مایع: برای عیب یابی در این زمینه، باید مواردی همچون گرفتگی شیر خط مایع، گرفتگی فیلتر درایر و نشتی در شیر برقی، بررسی گردند.

یخ زدگی یا برفک زدن اواپراتور: اواپراتور سردخانه، ممکن است بصورت کامل دچار برفک شود. از جمله علل یخ زدگی کامل اواپراتور، می توان به خرابی ترموفیوز، المنت، برد و یا معیوب بودن سنسور سردخانه اشاره نمود. البته گاهاً اواپراتورها به شکل نیمه، یخ می زنند. یعنی فقط قسمتی از آنان، دچار برفک می شود. خرابی ترموستات، استفاده از مبرد نامناسب و وجود روغن در اواپراتور، از عمده ترین علل یخ زدگی آن، به صورت جزئی یا نیمه می باشند.

داغ شدن خط مایع: که می تواند در نتیجه عدم کارکرد صحیح کندانسور و یا باز ماندن بیش از حد شیر انبساط، بروز نماید.

بالا بودن فشار مکش: این عارضه نیز، می تواند ناشی از وجود نشتی در شیر مکش کمپرسور یا بزرگ بودن شیر انبساط باشد.

پایین بودن فشار مکش: کمبود میزان مبرد مورد نیاز برای سیستم یا وجود نشتی در آن، می تواند باعث پایین بودن فشار مکش از حد مجاز، گردد. همچنین، سردسیر بودن منطقه احداث سردخانه نیز، می تواند یکی از فاکتورهای افت فشار باشد.

افزایش سر و صدای سیستم: در اینصورت، باید قطعه ای که تولید صدای زیاد می کند، مورد بررسی و عیب یابی قرار بگیرد. بعنوان مثال، سر و صدای زیاد کندانسور یا اواپراتور، می تواند به دلیل تماس فن با بدنه و یا لقی محور باشد. این مورد در کمپرسور نیز، می تواند ناشی از کم بودن میزان روغن آن، یخ زدگی سرسیلندر، لقی قطعات داخلی، نامناسب بودن محل نصب کمپرسور و … اتفاق بیفتد.

مشکلات رایج در سازه های سردخانه

مشکلات رایج در سازه های سردخانه - اندیشه سبز

یخ زدگی دیوارها: علت این مسأله، به هوای مرطوبی باز می گردد که در نتیجه میعان، به شکل قطره های آب در آمده است. عایق بندی خوب جداره های سردخانه، می تواند به طرز بسیار مؤثری به بهبود جریان هوا در داخل سردخانه و رفع این مشکل، کمک کند.

کپک زدگی در جداره ها: تجمع رطوبت بیش از حد، در فضای داخلی سردخانه، باعث بروز این مشکل می شود. عایق بندی خوب، خشک نگه داشتن سردخانه و حفظ نظافت آن، می تواند این مسأله را رفع کند.

پوسیدگی دیوارها: پوسیدگی جداره ها، می تواند به علت عدم استفاده از سیستم بخارشکن و یا نصب نامناسب آن بروز نماید.

چکه کردن سقف: عدم استفاده از بخار شکن، نصب نادرست آن، یا عایق بندی نامناسب، از مهم ترین فاکتورهایی هستند که به این مشکل می انجامند. برای رفع این مسأله، بایستی سردخانه را با بخارشکن و عایق بندی مناسب، تجهیز نمایید.

بوی نامطبوع: این مشکل، ناشی از انتشار مقادیر زیادی گاز اتیلن و دی اکسید کربن، از میوه های فاسد شده داخل سردخانه می باشد. همچنین، عدم تأمین شرایط نگهداری مناسب برای محصولات مختلف، اعم از انواع گوشت، میوه جات، صیفی جات و … می تواند باعث فساد آنها و تولید بوی ناخوشایندی گردد. به همین دلیل، رعایت شرایط صحیح ذخیره از جمله دما، رطوبت، تهویه مطبوع و … در سالن نگهداری، بسیار حائز اهمیت است. بازرسی و نمونه گیری مرتب از محصولات، جهت شناسایی و تفکیک مواد فاسد یا بی کیفیت و همچنین، استفاده از فن های تهویه قوی و کافی، جهت تخلیه هوای کهنه و گازهای منتشر شده، نیز ضروری می باشد.

مشکلات رایج در ارتباط با محصولات سردخانه ای

مشکلات رایج در ارتباط با محصولات سردخانه ای - اندیشه سبز

گاهی شاهد فساد و خرابی در میوه و ها و سبزیجات انبار شده در سردخانه داریم که برای یافتن ریشه مشکل نیاز به بررسی تجهیزات سردخانه داریم، موارد زیر کمک شایانی به یافتن منشا مشکل خواهند کرد :

دلایل یخ زدگی محصولات و راه حل آنها:

یک. دمای پایین ترموستات، نامناسب بودن محل ترموستات یا سنسور آن: راه حل این مشکل، افزایش دمای ترموستات و یا انتقال آن یا سنسور، به مکانی دیگر می باشد.

دو. قرار گرفتن محصولات در ارتفاعات بالا و در مسیر جریان مستقیم هوا از کویل ها: قرار ندادن مواد غذایی در مسیر جریان مستقیم هوا از کویل ها و استفاده از صفحاتی در زیر کویل ها جهت انحراف جریان هوا.

سه. قرارگیری محصولات در نزدیکی دیوارها یا بصورت مماس با آنها: عایق بندی مجدد دیوارها یا قرار دادن محصولات دور از آنها.

چهار.کثیف بودن کویل های اواپراتور یا عملکرد نامناسب فن ها و در نتیجه سرد بودن بیش از حد هوای خروجی: با تمیز کردن کویل های اواپراتور و تعمیر فن ها، می توانید این نقص را رفع نمایید.

پنج. نامناسب بودن جریان هوا: ظرفیت فن ها را در مناطقی که از جریان هوای مناسب برخوردار نیستند، بالا برده یا اینکه محل کویل ها را تغییر دهید. جابجایی محصولات و یا نصب فن های بیشتر در صورت لزوم.

شش. عملکرد نادرست کویل ها، که باعث سردتر بودن هوای خروجی می گردد: فشار، دما و جریان مبرد را در کویل ها و شیرهای انبساط، بررسی نمایید.

علل و راه حل خشکی و چروکیدگی محصولات:

یک. پایین بودن سطح رطوبت نسبی: نظافت کویل های اواپراتور، جایگزین نمودن فن های معیوب، بررسی تعداد دفعات یخ زدایی، چک کردن کویل ها و کل سیستم تبریدی به لحاظ دما و کارکرد صحیح، تنظیم فشار، دما و جریان مبرد در شیرهای انبساط، افزایش اندازه یا تعداد کویل ها، نصب تجهیزات رطوبت ساز جهت تأمین رطوبت نسبی کافی در فضای سردخانه، می تواند بطرز بسیار مؤثری به حل این مشکل، کمک کند.

دو. گرم و مرطوب بودن محصول در زمان انتقال به سردخانه: از آنجائیکه هوای سرد سالن نگهداری، خشک است، رطوبت محصولات گرم و مرطوب را به خود جذب نموده و باعث چروک شدن آنان می گردد. برای رفع این مشکل، باید دمای میوه جات، صیفی جات و … را پس از برداشت و قبل از انتقال به سالن، کاهش دهید.

دلایل تعریق مواد غذایی و راه حل آن:

یک. نفوذ هوای گرم و مرطوب به داخل سردخانه، از طریق درز درب ها و جداره ها: نصب پرده های نواری pvc و کاهش زمان باز بودن دربها، می تواند این مشکل را تا حد زیادی کاهش دهد.

دو. محصولات سرد، در معرض گرما و رطوبت حاصل از محصولات تازه وارد قرار گرفته اند: راه حل این مسأله، سرمادهی و کاهش دما و رطوبت محصولات، قبل از انتقال به سالن اصلی سردخانه و همچنین نگهداری مواد غذایی تازه وارد، در فضایی جداگانه می باشد. در حالت کلی، به منظور پیشگیری از این مشکل، باید مانع از افزایش ناگهانی دمای هوای سردخانه شوید.

سه. قرار گرفتن محصولات خروجی از سردخانه در معرض هوای گرم و مرطوب: وقتی که محصولات با دمای پایین را جهت عرضه به بازار، از سالن نگهداری خارج می کنید، اجازه ندهید که به یکباره وارد محیط گرم و مرطوب شوند. زیرا این مسأله، باعث تعریق و تشکیل قطره های آب، بر روی آنان می گردد. به همین دلیل، لازم است هوای اتاق بسته بندی را سرد نمایید.

چهار. طولانی بودن بیش از حد زمان یخ زدایی: این عامل، به تولید گرمای اضافی در سردخانه و تعریق محصولات می انجامد. جهت رفع آن نیز، باید طول مدت یخ زدایی، زمان پایان و همچنین تعداد دفعات آن را چک کنید.

پنج. چکه نمودن آب از کویل های اواپراتور به روی محصولات: این مشکل را می توانید، براحتی از طریق هدایت آب تولید شده از کویل های اواپراتور به زمین، رفع نمایید.

شش. تولید رطوبت بی کیفیت یا بیش از حد توسط دستگاه رطوبت ساز یا بهم خوردن تنظیمات آن: ممکن است قطرات تولید شده توسط تجهیزات رطوبتی، بسیار بزرگ باشند. در اینصورت باید از سیستم های رطوبت سازی استفاده کنید که، قطرات بسیار ریز و مه مانند تولید می کنند. همچنین لازم است، تنظیمات رطوبت سنج را مجدداً انجام داده یا آن را تعویض کنید.

دلایل رسیدن محصولات زودتر از موعد و روش های رفع آن:

یک. تولید بیش از حد گاز اتیلن: گاز اتیلن، نقشی اساسی در رسیدن میوه ها ایفا می کند. میوه های سردخانه ای، در نتیجه تنفس، از خود گاز اتیلن تولید و منتشر می کنند. به همین دلیل، استفاده از فن های تهویه مناسب و کافی، جهت خروج گازهای اضافی از سالن و همچنین تفکیک و خروج میوه های فاسد، کمک شایانی به رفع این مشکل، خواهد نمود.

دو. دمای بسیار بالای سردخانه: استفاده از سیستم های سرمایشی استاندارد به اندازه کافی، جهت تأمین برودت مناسب برای محصولات و جلوگیری از رسیدن پیش از موعد آنان، ضروری می باشد.

سه. محصولات خیلی نزدیک بهم چیده شده اند: قراردهی محصولات در فواصل مناسب و منظم، جهت افزایش جریان هوای سرد، مابین آنها.

علل و راه حل تغییر طعم محصولات و بو گرفتن آنان:

نگهداری مواد غذایی مختلف در کنار هم: برخی محصولات، باعث بو گرفتن سایر مواد غذایی می شوند. به منظور رفع این مشکل، باید مواد غذایی هم گروه را، در طبقات جداگانه نگهداری نمایید.

دلایل و روش های پیشگیری از پوسیدگی محصولات:

یک. دمای بسیار بالای محصول: اگر میوه جات و صیفی جاتی که به تازگی چیده شده و هنوز گرم هستند، به یکباره وارد فضای سردخانه شوند، در معرض پوسیدگی، قرار خواهند گرفت. راه حل این مسأله، سرمادهی محصولات، بلافاصله پس از برداشت و قبل از انتقال به سالن اصلی و همچنین حفظ دمای سردخانه، در حد بهینه و ثابت در طول مدت ذخیره سازی، می باشد.

دو. آسیب دیدگی محصول، رسیدن بیش از حد و پایین بودن کیفیت آن قبل از انتقال به سردخانه: به منظور پیشگیری از این مشکل، محصولات باید با دقت بالایی دست چین شوند.

اهمیت اجرای روشهای مراقبتی و عیب یابی در سردخانه

سردخانه ها، در کنار تمام مزایایی که برای ما دارند، می توانند به مرور زمان، تحت تأثیر یک سری مشکلات و خرابی ها نیز قرار بگیرند. اقدامات مربوط به نگهداری و تعمیر سردخانه ها را می توان به دو مرحله، تقسیم نمود: روشهای مراقبتی یا همان پیشگیرانه و متدهای عیب یابی. به همین دلیل، نظارت و بررسی منظم سردخانه، جهت اطمینان از کارکرد صحیح تجهیزات و تأسیسات، انجام اقدامات مراقبتی لازم و همچنین آگاهی از چگونگی عیب یابی در سیستم، بسیار حائز اهمیت است. در غیر اینصورت، با نتایجی همچون کاهش بازدهی و کارایی تجهیزات سردخانه ای، از کار افتادن آنان و کاهش کیفیت و یا فساد مواد غذایی مواجه خواهید شد.

اهمیت اجرای روشهای مراقبتی و عیب یابی در سردخانه - اندیشه سبز

اهمیت و ضرورت این مسأله، در سردخانه های بزرگ صنعتی، بیشتر نیز می باشد. چرا که احداث و تجهیز این نوع سردخانه ها، نیازمند سرمایه گذاری بیشتری بوده و عدم نظارت، مراقبت و عیب یابی بموقع در هر یک از بخش های سیستم، می تواند ضررهای مالی سنگینی را در پی داشته باشد. به همین دلیل، بهتر است در این نوع سردخانه ها، دو نیروی مجرب و متخصص، جهت نظارت و نگهداری مداوم از تجهیزات و یا  تعمیرات، تعیین شوند.

اگر شما نیز قصد راه اندازی یک یا چند واحد سردخانه را دارید و می خواهید در ارتباط با مراحل ساخت، تجهیزات ضروری، میزان سرمایه گذاری لازم و سایر موارد، اطلاعات کاملی را به دست آورید، توصیه می کنیم مقاله هزینه ساخت و راه اندازی سردخانه را از دست ندهید.

اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی در سردخانه

جهت تضمین سلامت و کیفیت مواد غذایی ذخیره شده، پیشگیری از خرابی یا افزایش عمر مفید تأسیسات و تجهیزات، بایستی موارد ذیل، بصورت دوره ای، کنترل و بررسی شوند:

اقدامات روزانه: شامل بررسی دمای محفظه سرد، نظارت بر گیج های کنترل کننده فشار، کنترل روغن کمپرسور.

اقدامات هفتگی: کنترل و اطمینان از خروج آب چگالیده شده (یا همان Drain) از محفظه مربوطه، بررسی آب بندها و عایق ها

عایق سردخانه، نقش بسیار مهمی در حفظ سرمای داخل آن و افزایش راندمان و بازدهی سیستم تبریدی، ایفا می کند. به همین دلیل، تجهیز سردخانه به عایق مناسب، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر می خواهید به اطلاعات دقیق و کاملی در این باره دست یابید، توصیه می کنیم مقاله بررسی انواع عایق سردخانه و کیفیت آنها را حتماً مطالعه نمایید.

اقدامات ماهانه: کنترل اجزای مکانیکی و الکتریکی مانند کنترلرها، شیرها و دمنده ها، نظافت و شستشوی سطح کندانسور و اواپراتور، آچارکشی و روانکاری در موارد لزوم.

اقدامات سالانه: شستشو و نظافت مبدل ها، کالیبره نمودن کنترلرها، بررسی مقدار سیال مبرد

انواع سردخانه

سردخانه ها بر حسب بازه های دمایی مورد استفاده به دو نوع، سردخانه زیر صفر و بالای صفر، دسته بندی می شوند. سردخانه های بالای صفر (که در آنها دما معمولاً بین 4 الی 10 درجه سانتیگراد حفظ می گردد)، جهت نگهداری میوه جات و سبزیجات، طراحی شده اند. زیرا دماهای زیر صفر، باعث یخ زدگی و از دست رفتن طعم و خواص این محصولات خواهد شد. سردخانه های زیر صفر نیز (که در آنها دما حتی تا منفی 30 درجه کاهش می یابد)، برای نگهداری گوشت، مرغ، سوسیس و کالباس، شیر، پنیر و … مناسب می باشند. زیرا این مواد غذایی جهت ممانعت از فساد، باید بصورت یخ زده ذخیره شوند.

همچنین سردخانه ها، می توانند بر حسب مقیاس و موارد استفاده، بصورت ثابت یا متحرک و در سایزهای مختلفی ساخته شوند. به منظور ذخیره مواد غذایی و دارویی در مقیاس انبوه، از سردخانه های بزرگ صنعتی استفاده می گردد. سردخانه های کانکسی نیز، نمونه ای از انواع سردخانه های کوچک می باشند.

نوع دیگری از دسته بندی سردخانه ها، بر حسب سیال یا همان مبرد مورد استفاده در سیکل تبریدی، انجام می پذیرد. این سیال، می تواند گاز آمونیاک یا فریون باشد. در مقاله تفاوت بین سردخانه آمونیاکی و فریونی، بطور کامل به این موضوع پرداخته شده است.

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی کامل شایع ترین مشکلات سردخانه، پرداختیم. همچنین روشهای پیشگیری از خرابی و نقص در سیستم، متدهای عیب یابی و اهمیت و ضرورت آن را ارائه نمودیم. به منظور حفظ سرمایه و پیشگیری از بروز خسارات مالی سنگین و همچنین نهایت بهره وری از سردخانه، بایستی تمام موارد ذکر شده در بخش های فوق، به دقت اجرا شوند.

علاوه بر این ها، شما باید قبل از اقدام به احداث سردخانه، در ارتباط با روشهای اجرا و راه اندازی سردخانه و انواع آن، نحوه انتخاب تجهیزات، عایق بندی و … دانش و آگاهی لازم را کسب نمایید. اندیشه سبز، با چندین سال سابقه فعالیت حرفه ای و ارائه مشاوره تخصصی، در زمینه طراحی، ساخت و پیاده سازی انواع سردخانه های اتاقکی، کانکسی، سوله ای، بیمارستانی و … آماده همکاری با هموطنان عزیز و کارآفرینان گرامی می باشد.

در صورت تمایل به کسب مشاوره رایگان، از طریق شماره های درج شده در بخش انتهایی سایت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

4 دیدگاه در “مشکلات رایج در سردخانه ها و عیب یابی آنها

  1. ایوب مبارکی گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    سردخانه ای که من دارم خوب بود دمارو تا ۱۷-میرسید اما الان به زور تا ۱۲-میزسه و اینکه دائم روشنه و فقط وقت دیفراست کمپرسور خاموش میه

    1. admins-r گفت:

      سلام زنده باشید
      میشه سوالتون رو واضحتر بپرسید؟

  2. حسین شبانکاره گفت:

    سلام در یک سرد خانه با تنظیم دمای منفی ۱۰درجه لوله ساکشن تا اکومولاتور برف زدگی پیدا می‌کنه شیر عوض شده مدار جک شده گاز کم و زیاد شده ولی عیب برطرف نشده لطف راه نمایی بفرمایید برفک زدگی از ابتدای استارت شروع میشه ممنون

    1. admins-r گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      داخل مقاله به صورت کامل دلایل برفک زدگی توضیح داده شده لطفا یه بار به صورت کامل مقاله رو بخونین، اگه تونستین مشکلتون رو حل کنید که خیلی عالی در غیر این صورت با واحد خدمات پس از فروش و پشتیبانی شرکتی که ازش سردخانه رو خریداری کردید تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.