مقالات سرمایشی

مزایا و معایب خرید آبسردکن دست دوم و نکات مهم قبل خرید

مزایا و معایب خرید آب سردکن دست دوم - اندیشه سبز

مزایا و معایب خرید آب سردکن دست دوم

خرید آبسردکن دست دوم یکی از راه های تهیه آب سرد یا داغ مورد نیاز خانه یا محل کار است که می توان با قیمت کمتری نیاز خود را برطرف کرد. اما خرید آب سردکن های دست دوم دارای مزایا و معایبی می باشد که در این نوشته از اندیشه سبز قصد داریم شما را با مخاطرات خرید آب سردکن دست دوم آشنا کنیم.

آبسردکن ها چه کاربردی دارند؟

از این وسیله ها جهت تامین آب خنک مورد نیاز خانه ، محل کار ، اداره و دفتر کار می توان استفاده کرد و با توجه به اینکه در آن واحد قادر به تولید آب خنک هستند ، بنابراین نیازی به استفاده از یخچال و قرار دادن آب در آن نیست. در واقع با استفاده از آبسردکن در هر زمانی می توان به آب خنک دسترسی داشت بدون اینکه زمان زیادی منتظر خنک شدن آب باشیم.

هم چنین آبسردکن های دو منظوره نمونه دیگری از آنها هستند که قادر به تولید همزمان آب سرد و آب داغ هستند بنابراین با استفاده از آنها می توان در هر لحظه به آب داغ دسترسی داشت و از چای و قهوه در هر زمانی لذت برد. برخی از آبسردکن های دو منظوره دارای یخچال نیز هستند که از آنها جهت نگهداری مواد غذایی نیز میتوان استفاده کرد که کارایی و کاربرد آنها را در محل کار چند برابر خواهد کرد همین موضوع سبب افزایش محبوبیت آنها در میان مردم شده است.

برخی از مردم که نمی خواهند در این باره هزینه زیادی را به خرج دهند اقدام به خرید آب سردکن های دست دوم می کنند تا ضمن خرید کالای مورد نظر از انجام هزینه های زیاد و به قول خودشان بیجا نیز صرف نظر کرده باشند. اما این اقدام خطراتی را به همراه دارد که خریدار پس از مدتی متوجه آن خواهد شد.

در خرید آبسردکن دست دوم باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

در خرید آبسردکن دست دوم باید به چه نکاتی دقت کنیم - اندیشه سبز

همانطور که گفته شد خرید این محصولات به صورت کارکرده و دست دوم با اینکه با قیمت همراه خواهد بود، اما دارای معایبی نیز هستند که گاها خریدار از آنها بی خبر بوده  و پس از مدتی با آنها آشنا خواهد شد که دستگاه نیاز به تعمیر جدی پیدا می کند. بنابراین در خرید آب سردکن های دست دوم نیز باید دقت لازم را بعمل آوریم تا کالایی سالم و بدون ایراد و صرفا استفاده شده خریداری کرده باشیم.

از نکات مهمی که هنگام خرید آبسردکن های کارکرده باید به آنها دقت کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1- حتما خرید خود را حضوری انجام دهید و قبل از خرید دستگاه را به برق بزنید تا از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید. اگر دستگاه دو منظوره است حتما از خنک شدن و داغ شدن همزمان آب به صورت مجزا تست بگیرید و بگذارید برای چند ساعت کار کند.

2- از خرید اینترنتی بدون دیدن محصول پرهیز کنید و یا در صورت امکان از فروشنده مهلت تست بگیرید تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را مرجوع کنید. 

3- برخی از آب سردکن ها به مرور زمان پر سر و صدا می شوند، هنگام تست از بی صدا بودن موتور نیز مطمئن شوید چرا که صدا دادن موتور به معنای وجود ایراد در آن است که باید دستگاه مورد تعمیر قرار بگیرد. 

4- اگر قصد خرید آبسردکن یخچالدار را دارید باید از سالم بودن یخچال نیز مطمئن شوید بدین صورت که یک ماده غذایی را در آن قرار دهید و پس از چند ساعت از سرد شدن آن اطمینان حاصل کنید. 

5- بدنه داخلی آب سردکن حتما باید از استیل ساخته شده باشد تا به مرور زمان موجب بیماری زایی و انتقال آلودگی به آب نشود. در برخی از آب سردکن های غیر استاندارد به جای استیل از فلزات غیر بهداشتی در مخازن و لوله های درونی انتقال آب استفاده شده است که در صورت نوشیدن آب متوجه بو و طعم بد آن خواهید شد که این نشان از پوسیدگی لوله ها و آلوده بودن آن خواهد بود.

6- در صورتی که آب سردکن مورد نظر قیمت بالایی داشته باشد حتما آن را به یک تعمیرکار و متخصص نشان دهید و از خرابی ها و عیب های احتمالی آن باخبر شوید تا از هزینه های گزاف تعمیرات در آینده در امان بمانید. 

مزایای خرید آب سردکن کارکرده

از مزایای خرید محصولات دست دوم تنها می توان به قیمت پایین آنها اشاره کرد که در صورت دقت در خرید و انجام تست های لازم قبل از خرید می توان محصولی کاملا به صرفه و البته سالم را خریداری نمود اما این کار دارای ریسک هایی است که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد. 

معایب خرید آبسردکن های کارکرده

معایب خرید آبسردکن های کارکرده - اندیشه سبز

با اینکه خرید محصول دست دوم هزینه کمتری را از شما خواهد گفت اما در صورت عدم دقت در خرید این هزینه ها کاملا بیهوده خواهد بود چرا که پس از مدتی محصول دست دوم خریداری شده نیاز به تعمیر و یا سرویس خواهد داشت و هزینه های اضافه تری را بر دوش شما خواهد گذاشت، به همین دلیل دقت در خرید و حتی درخواست کمک از یک متخصص جهت تست آبسردکن را نیز قبل از خرید توصیه می کنیم. 

از معایب خرید آبسردکن دست دوم می توان موارد زیر را برشمرد :

1- عدم وجود گارانتی محصول؛ طبیعتا هیچ یک از محصولات کارکرده گارانتی ندارند مگر اینکه زمانی زیادی از خرید آنها نگذشته باشد. محصولات اندیشه سبز از یک سال گارانتی واقعی بهره مند هستند و انجام تعمیرات و یا تعویض قطعات محصول کاملا رایگان خواهد بود.

2- عدم وجود خدمات پس از فروش؛ برخی از کارخانه ها و گروه ها مانند اندیشه سبز محصول خود را همراه با 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می کند اما به شرطی که کد ملی خریدار در سیستم خدمات پس از فروش مشتریان این گروه ثبت شده باشد، بنابراین در صورتی که آب سردکن های کارکرده را خریداری کرده باشید از این خدمات بی بهره خواهید ماند. در واقع خدمات پس از فروش راهنمایی های لازم برای تعمیر و سرویس محصول را به شما ارائه خواهد داد واز انجام هزینه های اضافی توسط شما جلوگیری خواهند کرد. 

3- احتمال خرابی محصول در آینده وجود دارد؛ هر چند که دقت کافی را در خرید خود به عمل آورده باشید، اما احتمال خرابی آبسردکن و نیاز به تعمیر پیدا کردن آن در آینده باز هم دور از ذهن نیست. 

4- احتمال پوسیدگی و زنگ زدگی قطعات داخلی وجود دارد؛ هر چند که شما فقط ظاهر محصول را میبیند اما از درون آن خبر ندارید بنابراین احتمال سوراخ شدن لوله ها و اتصالات و نشتی آب در آینده بعید نیست. چرا که شما از میزان و کارکرد دقیق آن خبر ندارید، هر چند که فروشنده رقم فرضی را به شما گفته باشد اما شما نباید اعتماد کنید. 

مشاوره قبل از خرید آب سردکن

اگر تصمیم به خرید آبسردکن ارزان اما با کیفیت و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر را دارید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان اندیشه سبز تماس گرفته و از راهنمایی های لازم  و مشاوره کاملا رایگان آنها قبل از خرید بهره مند شوید تا خریدی کاملا آگاهانه و هوشمندانه داشته باشد. 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

2 دیدگاه در “مزایا و معایب خرید آبسردکن دست دوم و نکات مهم قبل خرید

  1. zahra گفت:

    سلام وقت بخیر برای مرکزمون احتیاج به آبسردکن هست که ازطریق یکی ازکانال ها دست دوم آن راپیداکردم مطالب بالارو مطالعه کردم وخوب بوده امکان هست فوت کوزه گری مهم روبرای خرید آبسردکن دست دوم بفرمایید .

    1. f.gh گفت:

      سلام، توضیحات لازم در این مقاله ذکر شده ولی پیشنهاد میکنم قبل از خرید حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      مهندس علیزاده 09144485590

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.