مقالات گرمایشی

بهترین سیستم گرمایش برای سالن های ورزشی | تجهیزات گرمایشی ورزشگاه

بهترین سیستم گرمایش برای سالن های ورزشی - اندیشه سبز

انتخاب سیستم گرمایشی مناسب در سالن های ورزشی می تواند امری چالش برانگیز باشد، چرا که در این مکان ها بلندی سقف، متراژ بالای سالن، وجود پنجره و درب های ورودی و خروجی باعث هدر رفت انرژی گرمایی می شوند. تجهیزات گرمایشی که در این گونه محیط ها نصب می شود، باید ویژگی های متفاوتی داشته باشد و تامین گرما در آن با سرعت انجام گیرد. در این مقاله از سایت اندیشه سبز، سعی کردیم بهترین سیستم های حرارتی قابل نصب در سالن های ورزشی را به شما معرفی و ویژگی هر یک را به اختصار شرح دهیم.

بخاری برقی تابشی صنعتی اندیشه سبز
بخاری برقی تابشی صنعتی اندیشه سبز
» هیتر تابشی مناسب برای گرمایش سالن های ورزشی
» دارای راندمان بالا و مصرف بهینه ی برق
» نصب و راه اندازی آسان و عدم نیاز به دودکش
قیمت : 11,500,000 تومان

ویژگی های سیستم حرارتی در سالن های ورزشی

  • تامین سریع گرما
  • عدم اشغال فضای ورزشگاه
  • پخش یکنواخت حرارت در کل سالن
  • تعمیر و نگهداری راحت
  • مصرف بهینه انرژی
  • عدم تولید سر و صدای زیاد در سالن

بهترین سیستم های حرارتی سالن های ورزشی

بهترین سیستم های حرارتی سالن های ورزشی - اندیشه سبز

تامین گرما در سالن های ورزشی موضوعی کاملا مهم بوده و استفاده از سیستم مناسب که علاوه بر قدرت بالا در گرم کردن محیط، مصرف انرژی پایینی نیز داشته باشد، حایز اهمیت است. در ادامه این متن از کارخانه اندیشه سبز، چند نمونه از تجهیزات گرمایشی مناسب سالن ورزشی معرفی شده اند:

یونیت هیترها

این سیستم ها مختص گرم کردن محیط هایی با متراژ بزرگ هستند. یونیت هیترها در چند مدل زمینی، دیواری و سقفی طراحی می شوند و قابلیت عملکرد با آب گرم و یا بخار را دارند. این دستگاه ها با اتصال به موتورخانه مرکزی عمل تامین حرارت را انجام می دهند.

موتورخانه های مرکزی

از دیگر سیستم های حرارتی که در سالن های بزرگ ورزشی کاربرد دارند، موتورخانه ها هستند. از آنجا که موتورخانه های مرکزی قابلیت تامین گرما در سطح وسیعی را دارا می باشند، می توانیم شاهد استفاده از آنها به عنوان تامین کننده گرما در سالن های بزرگ باشیم. البته لازم به بیان است که هزینه راه اندازی موتورخانه ها بالا بوده و نیازمند تجهیزات گرمایشی هستند که قابل اتصال به آنها باشند.

کوره های هوای گرم

کوره  هوای گرم که به آن هیتر کابینتی نیز گفته می شود، از دیگر تجهیزات حرارتی صنعتی به شمار می رود که در فضاهای بزرگ نصب می شود. این تجهیزات گرمایشی با دمیدن هوای گرم به محیط گرمایش لازم را تامین می کند. مهم ترین ایراد استفاده از کوره هوای گرم این است که گرمای هوا در اطراف آن بیشتر از دیگر بخش های سالن بوده و برای اینکه بتوان گرمای یکنواختی در فضا ایجاد کرد، بایستی چند هیتر کابینتی در محیط نصب شود.

بخاری و هیتر کارگاهی 240000 کیلو کالری pf
بخاری و هیتر کارگاهی 240000 کیلو کالری pf
» امکان تامین گرمای مورد نیاز سالن ورزشی
» مجهز به دو فن دمنده برای پخش یکنواخت گرما
» دارای سطوح ایمنی چندفازی و بسیار استاندارد
قیمت : 44,000,000 تومان

سیستم های حرارتی تابشی

به جرات می توان گفت که یکی از بهترین سیستم های حرارتی که در سالن های ورزشی کاربرد دارند، هیترهای تابشی هستند. این سیستم ها گرما را به صورت تابش امواج مادون قرمز به محیط انتقال داده و باعث پخش یکنواخت آن می شوند. در زیر به صورت اختصار در مورد مزیت های این تجهیزات گرمایشی توضیح داده شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع هیترهای تابشی، به صفحه خرید هیتر تابشی اندیشه سبز مراجعه نمایید.

مزایای استفاده از هیتر تابشی در سالن های ورزشی

مزایای استفاده از هیتر تابشی در سالن های ورزشی - اندیشه سبز

همان گونه که گفته شد، هیتر های تابشی یا گرماتاب ها، بهترین انتخاب برای گرمایش سالن ورزشی می باشند. در ادامه مزیت های اصلی استفاده از این دستگاه ها بیان شده است:

نصب و راه اندازی آسان:

هیترهای تابشی برخلاف دیگر سیستم های حرارتی نیازی به موتورخانه و یا تجهیزات دیگری برای تامین گرما ندارند و در سه مدل برقی، گازی و گازوئیلی تولید می شوند. در سالن های ورزشی معمولا از مدل های گازی استفاده می شود.

عدم تولید صدا یا ایجاد صدای کم

هیتر تابشی کارکرد کاملا بی صدایی دارد و هیچ گونه آلودگی صوتی در محیط ایجاد نمی کند. البته در مدل های فن دار صدای فن به صورت کم شنیده می شود.

عدم اشغال فضا

از آنجا که در سالن های ورزشی انواع فعالیت های ورزشی انجام می گیرد، باید از سیستمی استفاده شود که دور از دسترس ورزشکاران نصب می شود. هیترهای تابشی به دلیل نصب در بخش زیرین سقف، کاملا دور از دسترس هستند و فضای سالن را اشغال نمی کنند.

پخش گرمای یکنواخت

گرمای تولیدی در هیترهای تابشی به گونه کاملا متفاوت از دیگر تجهیزات حرارتی در اطراف پخش می شود. این سیستم ها هوای محیط را گرم نمی کنند، بلکه گرما با استفاده از هوا و به صورت موجی حرکت کرده و جذب اجسام می گردد و بدین صورت محیط را گرم می کند.

به صرفه و اقتصادی

از اصلی ترین مزیت های هیترهای تابشی، به صرفه بودن آنها است. هیترهای تابشی پرت حرارتی ندارند و باعث کاهش در مصرف انرژی می شوند. مهم ترین دلیل این امر عدم جابجایی گرمای هیترهای تابشی با جریان هوا است.

آیا میدانید: چه بخاری مناسب استفاده در بالکن و تراس خانه می باشد؟ برای پاسخ به این سوال روی لینک مقابل کلیک کنید. بهترین بخاری برای تراس و بالکن

 چگونگی عملکرد سیستم های حرارتی تابشی

لازم است در این بخش توضیح کوتاهی در مورد چگونگی تامین گرما در سیستم های تابشی اشاره شود. برای درک بهتر کارکرد این تجهیزات باید بگوییم که مکانیزمی شبیه به خورشید دارند و با تابش به اجسام زیرین خود باعث جذب گرما در آنها می شوند. در مدل های برقی، انرژی الکتریکی باعث گرم شدن المنت هیتر تابشی شده و منعکس کننده گرما را به اجسام زیرین دستگاه می تابند و بدین طریق گرمای محیط تامین می گردد. در نمونه های گازی و گازوییلی نیز مشعل سوخت مصرفی را تبدیل به حرارت کرده و دمای محیط بالا می رود. استفاده از این سیستم ها در فضاهای بزرگ مانند ورزشگاه ها که اتلاف گرمای زیادی دارند بهترین گزینه به شمارمی رود.

جمع بندی

از آنجا که تامین انرژی حرارتی در سالن های ورزشی امری مهم تلقی می گردد، نصب سیستمی که بتواند گرمای لازم در محیط را بدون مصرف انرژی زیاد تامین کند، دارای اهمیت بالایی است. سیستم های تابشی بهترین گزینه جهت نصب در سالن های ورزشی بوده و دارای مزایای فراوانی هستند. نصب و جابجایی راحت این تجهیزات حرارتی باعث استقبال بالا از آنها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.