مقالات سرمایشی

بررسی کامل آبسردکن های ایستکول

بررسی کامل آبسردکن های ایستکول - اندیشه سبز

آبسردکن های ایستکول

آبسردکن ایستکول از جمله برندهای شناخته شده در بازار می باشد که توسط گروه تکران مبرد در داخل ایران طراحی و تولید میشود. گروه تکران مبرد یکی از قدیمی ترین تولیدکننده های یخچال های صنعتی در کشور بوده و آبسردکن های دو منظوره ای ایستکول از سال 1387 به خط تولید این کارخانه اضافه شد. با توجه به اینکه محصولات ایستکول سهم قابل توجهی در بازار دارند در این مقاله از وبلاگ اندیشه سبز قصد داریم تا آبسردکن های ایستکول را به طور کامل بررسی کنیم.

انواع آبسردکن ایستکول

یکی از نقات قوت این برند تنوع بالای محصولات آن می باشد. به طوریکه برای سلیقه های مختلف میتوان یک مدل آبسردکن از سبد محصولات گروه آن پیدا کرد. برخی از مدل های آبسردکن ایستکول به طور کامل در ایران طراحی میشوند و برخی مدل ها نیز به صورت مونتاژ شده می باشند. آبسردکن های دو منظوره ای این برند در انواع یخچال دار، رومیزی ، کابین دار، بدون کابین، منبع دار، اتصال مستقیم به آب شهری و فیلتردار طراحی و به بازار عرضه میشوند. هر کدام از این مدل ها یک یا چندین امکان منحصر به فرد دارد. لذا کاربران با توجه به نیاز میتوانند یکی از محصولات این برند را انتخاب کنند.

بررسی جنس بدنه آبسردکن ایستکول

طراحی زیبا با ابعاد بهینه در ساخت این مدل آبسردکن ها رعایت شده است. جنس بدنه بیرونی آبسردکن های ایستکول از یک نوع پلاستیک مقاوم می باشد. البته ضخامت بدنه این دستگاه ها برای کاهش وزن نهایی کمی نازک طراحی شده است. همچنین منبع گرم داخل آبسردکن فانتزی این گروه نیز از جنس استیل ساخته شده و مطابق استاندارد ها کیفیت لازم را دارد.

آیا آبسردکن های ایستکول پر سرو صدا هستند؟

آبسردکن های ایستکول باید بر روی یک سطح صاف و تراز شده قرار گیرند. برخی از خریداران این محصولات از صدای محسوس آبسردکن در زمان خنک کردن آب یا فعال بودن یخچال ناراضی هستند. عموما آبسردکن دو منظوره ای صدای بسیار ناچیزی دارد.

آیا آبسردکن های ایستکول پر سرو صدا هستند - اندیشه سبز

صدای ناشی از آبسردکن های ایستکول ممکن است به خاطر نوع کمپرسور آن باشد. چون در برخی کمپرسورها به هنگام فعال شدن صدای پیستون آن بلند می باشد. ایجاد صدا در آبسردکن میتواند باعث ایجاد لرزش دستگاه نیز شود.

امکانات موجود در آبسردکن های ایستکول

گروه تکران مبرد در این محصولات امکانات بسیار کاربردی تعبیه کرده است. بعنوان مثال تمامی آبسردکن های دو منظوره ای ایستکول دارای دکمه قفل کودک بر روی شیر آب داغ میباشند. همچنین محافظ شوک الکتریکی نیز بر روی برخی آبسردکن های ایسنکول وجود دارد. شیر نصب شده بر روی این دستگاه ها یا از نوع اهرمی بوده یا از نوع فشاری (دکمه ای) می باشد. افزون بر این در چندین مدل از آبسردکن های ایستکول (مانند مدل TM-CW409 یا TM-SG400P) 3 عدد خروجی آب یکی برای برداشت آب خنک، یکی برای آب ولرم و دیگری برای آب داغ طراحی شده است.

تمامی آبسردکن های این برند دارای چراغ led هم می باشند که از طریق آن میتوان به خاموش با روشن بودن دستگاه پی برد. البته کلید خاموش و روشن کردن سیستم آب سرد یا آب داغ در تمامی آبسردکن های ایستکول تعبیه نشده است. در مدل آبسردکن های ایستکول که منبع خور می باشند میتوان منبع آب ساده یا فیلتردار بر روی دستگاه نصب کرد.

در برخی مدل ها مثل TM-SG400P و TM-SW400P منبع آب به صورت مخفی در قسمت پایین دستگاه تعبیه شده است. در این نوع آبسردکن ها آب با استفاده از پمپ به منبع داخلی دستگاه منتقل میشود و معمولا دستگاه دارای سیستم هشدار سطح اب هم می باشد. افرادی که نمی خواهند منبع آب دستگاه بر بالای آن نمایان باشد بیشتر خواهان این مدل آبسردکن ها هستند.

ناگفته نماند که در آبسردکن ها برند ایستکول بخش چکه گیر نیز بر پایین خروجی های آب طراحی شده تا پسماندهای آب از این طریق جمع و تخلیه شوند.

دمای آب خروجی در آبسردکن های ایستکول

بر روی آبسردکن های ایستکول امکان تنظیم دمای آب خنک نیز وجود دارد. دمای آب سرد در آبسردکن های این گروه بین 5 الی 10 درجه خنک میشود. همچنین قسمت آب داغ کن نیز میتواند دمای اب را تا 88 الی 95 درجه افزایش دهد.

دمای آب خروجی در آبسردکن های ایستکول - اندیشه سبز

لازم به ذکر است که در آبسردکن یخچال دار ایستکول زمانیکه از دستگاه استفاده نکنید، قسمت یخچال آن غیر فعال می ماند. اما زمانیکه دستگاه فعال باشد، کابین یخچال آن نیز فعال میشود. این قابلیت بیشتر برای جلوگیری از اتلاف انرژی در این دستگاه ها طراحی شده است.

آیا آبسردکن های ایستکول دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند؟

گروه صنعتی تکران مبرد بعنوان تولید کننده آبسردکن های ایستکول در ایران این محصولات را با 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش به مشتریان عرضه میکند. اما تمامی آبسردکن های ایستکول باید از طرف سرویس کاران و نصاب های مورد تأیید گروه در محل استفاده مشتری نصب و راه اندازی شوند.

در صورتیکه مشتری خودش بخواهد این ابسردکن ها را راه اندازی کند، گارانتی آن از درجه اعتبار ساقط خواهد شد. از طرفی این گروه در تمامی استان ها نمایندگی ندارد و خریدار باید هزینه ایاب و ذهاب نماینده گروه را متقبل شود. این مورد یک حس نارضایتی در مشتری ایجاد خواهد کرد. با توجه به اینکه گروه تکران مبرد از جمله تولیدکننده های معتبر و قدیمی تجهیزات برودتی است بهتر بود که گارانتی محصولات این کارخانه به صورت اتوماتیک از لحظه خرید برای مشتریان فعال میگردید. از طرفی برخی از مشتریان آبسردکن های ایستکول از نبود فیلتر تصفیه این دستگاه ها در بازار گله مند هستند که این نشان می دهد قطعات یدکی برخی محصولات ممکن است قابل تأمین نباشند.

لازم به ذکر است که در صورت خرید آبسردکن های ایستکول از برخی فروشگاه ها ممکن است دستگاه بدون منبع آب به شما تحویل داده شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که جا لیوانی بر روی آبسردکن های این مجموعه به صورت لوازم جانبی و یا هزینه جداگانه قابل تأمین می باشد.

اگر برای محل کار، منزل و … به دنبال خرید آبسردکن دو منظوره ای با کیفیت و بی صدا هستید پیشنهاد میکنم حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.