آموزش جوجه کشی, مقالات جوجه کشی

برآورد درآمد حاصل از دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

محاسبه میزان درآمد یک دستگاه جوجه کشی خانگی یا صنعتی - اندیشه سبز

محاسبه میزان درآمد یک دستگاه جوجه کشی خانگی یا صنعتی

دستگاه جوجه کشی وسیله ای بسیار کاربردی در صنعت پرورش طیور است که از روش های مختلفی می توان از آن درآمدزایی کرد. میزان درآمد قابل دریافت از دستگاه جوجه کشی بستگی به ظرفیت و کیفیت آن دارد که در این نوشته از اندیشه سبز قصد داریم، درآمد حاصل از کار با دستگاه جوجه کشی را برآورد کنیم و روش هایی را برای کسب درآمد از آن به شما علاقه مندان آموزش دهیم. 

اگر به جوجه کشی علاقه دارید، حتما خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم، هم چنین برای ارسال این نوشته برای دوستان خود می توانید از دکمه های اشتراک در انتهای مقاله استفاده کنید. 

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
» جنس ABS با درب کریستال نشکن
» مجهز به سنسور SHT نسل چهار
» دارای پمپ آب اتوماتیک
قیمت : 4,970,000 تومان

چگونه می توان از دستگاه جوجه کشی درآمد کسب کرد؟

روش های درآمد زایی از دستگاه جوجه کشی متنوع است که به صورت خلاصه انواع آنها در ادامه توضیح داده شده اند :

الف – جوجه کشی از تخم نطفه دار پرنده های دیگران

ساده ترین روشی که به انواع یک اپراتور جوجه کشی می توانید انجام دهید این است که دیگران تخم های نطفه دار گله خود را به شما بسپارند و در ازای دریافت مبلغی از تخم ها جوجه کشی کرده و جوجه های یک روزه را به آنها تحویل دهید، در این روش نیازی به خرید تخم نطفه دار و یا نگهداری و تغذیه جوجه ها نخواهید داشت. 

ب – فروش جوجه یک روزه 

می توانید تخم نطفه دار بخرید و آنها را به جوجه یک روزه تبدیل کرده و به بازار بفروشید، جوجه های یک روزه قیمت بسیار بالاتری نسبت به تخم های نطفه دار دارند، بیشتر مردم از بدون نطفه بودن تخم ها و جوجه نشدن آنها می ترسند و خرید جوجه یک روزه را ترجیح می دهند، این فرصت خوبی برای درآمد زایی شما خواهد بود.

فروش جوجه یک روزه - اندیشه سبز

شرط موفقیت در این کار استفاده از تخم های نطفه دار با کیفیت است که در مقاله راهنمای خرید تخم نطفه دار به صورت کامل به این مورد پرداخته شده است. هم چنین در خرید دستگاه جوجه کشی نیز باید دقت کنید که در ادامه نکات مهم قبل از خرید توضیح داده خواهد شد.

ج – فروش پرنده های گوشتی 

اگر می خواهید درآمد خود را بیشتر کنید، می توانید جوجه ها را به مدت یک ماه و یا بیشتری نگهداری کنید و از طریق فروش نیمچه های گوشتی به درآمد برسید، استفاده از مواد غذایی ارزان و یا خرید عمده جیره غذایی تاثیر زیادی در افزایش سود شما خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با این مورد مقاله پرورش مرغ گوشتی در خانه را بخوانید.

دستگاه جوجه کشی درنا دو
دستگاه جوجه کشی درنا دو
» مناسب برای جوجه کشی از انواع تخم طیور محلی
» برخورداری از قابلیت ستر و هچر همزمان
» دارای ویدئو راهنمای جوجه کشی
قیمت : 15,800,000 تومان

د – فروش پرنده های زینتی 

طوطی سانان به ویژه کاسکو، ملنگو ، شاه طوطی ، عروس هلندی، مرغ مینا و … قیمت بالایی دارند و هر دستگاهی قادر به جوجه کشی از تخم نطفه دار این پرنده ها نیست ، شما می توانید با خرید یک دستگاه جوجه کشی حرفه ای مخصوص پرنده های زینتی، از تخم نطفه دار آن پرنده ها جوجه کشی کرده و با تغذیه و نگهداری از جوجه ها ، آنها را بزرگ کرده و با قیمت خیلی بالایی بفروشید که در مقاله جوجه کشی از پرنده های زینتی به این مورد پرداخته شده است. 

بیشترین و کمترین میزان درآمد از دستگاه های جوجه کشی

طبق گفته های فوق می توان به این نتیجه رسید که کمترین میزان درآمد از طریق جوجه کشی به روش اول یعنی جوجه کشی از تخم نطفه دار گله دیگران تعلق دارد و بیشترین میزان درآمد به جوجه کشی و پرورش پرنده های زینتی متعلق است. 

البته ظرفیت دستگاه و تعداد تخم ها نیز در زیاد یا کم بودن درآمد تاثیر خواهد داشت، به عنوان مثال کسی که یک دستگاه جوجه کشی 5000 تایی دارد، درآمد بیشتری نسبت به فردی خواهد داشت که از یک دستگاه جوجه کشی خانگی 48 تایی استفاده می کند. 

آیا می توان به جوجه کشی به عنوان شغل دوم نگاه کرد ؟

جوجه کشی از تخم پرنده ها حتی در خانه و در یک فضای کوچک هم امکان پذیر است و هر کسی اعم از زنان خانه دار ، کارمندان ، دانشجویان ، بازنشستگان و در کل علاقه مندان به جوجه کشی می توانند ، کار جوجه کشی را در خانه خود آغاز کنند و به درآمد برسند. 

اگر تاکنون تجربه جوجه کشی نداشته اید و به تازگی می خواهید کار خود را شروع کنید، توصیه می شود مقاله بهترین دستگاه جوجه کشی برای افراد مبتدی را بخوانید، هم چنین با خواندن مجموعه مقالات آموزش جوجه کشی اطلاعات کاملی را قبل از شروع کار به دست خواهید آورد. 

تخمین میزان درآمد حاصل از دستگاه جوجه کشی 

معیارها و عوامل مختلفی در میزان درآمد نهایی یک دستگاه جوجه کشی تاثیر گذار است که از جمله آنها موارد زیر هستند :

1- کیفیت تخم نطفه دار 

2- کیفیت دستگاه جوجه کشی 

3- شرایط محیطی محل قرار گیری دستگاه جوجه کشی 

4- شرایط تغذیه و نگهداری از جوجه ها 

5- میزان مهارت کاربر و نحوه کار با دستگاه 

6- نوع پرنده 

7- ظرفیت دستگاه جوجه کشی 

در صورتی که از سالم ترین و با کیفیت ترین تخم های نطفه دار استفاده کنید و دستگاه جوجه کشی شما نیز از کیفیت و راندمان جوجه کشی بالایی بهره مند باشد، مسلما درآمد شما از جوجه کشی بالاتر خواهد رفت. هم چنین مهارت شما در کار با دستگاه و کنترل عوامل محیطی نیز در موفقیت و درآمد نهایی تاثیر گذار خواهد بود

ظرفیت دستگاه جوجه کشی - اندیشه سبز

از طرف دیگر نوع پرنده و ظرفیت دستگاه نیز بر درآمد نهایی متاثر هستند، طوری که اگر از تخم قرقاول جوجه کشی کنید، جوجه ها را با قیمت بالاتری خواهید فروخت، در حالی که جوجه های مرغ و بلدرچین قیمت پایین تری در بازار دارند. عامل بدیهی دیگر ظرفیت دستگاه است و طبیعتا دستگاه های صنعتی و بزرگ درآمد بالاتری را نصیب شما خواهد کرد. 

با این وجود عدد دقیقی را نمی توان تعیین کرد، اما اگر فرض کنیم که از دستگاه جوجه کشی 252 تایی استفاده می کنید و از تخم نطفه دار مرغ جوجه کشی می کنید، با این حساب که تخم های نطفه دار تازه و با کیفیت هستند و راندمان جوجه کشی نیز 95 درصد باشد.

به عبارتی از 168 تخم مرغی که در قسمت ستر دستگاه قرار خواهید داد، حدود 159 جوجه بیرون خواهد آمد، با این حساب که کل هزینه های انجام شده 1 میلیون تومان باشد (هزینه تخم نطفه دار + برق + دان و ملزومات جوجه ها) و قیمت فروش هر جوجه یک روزه نیز 10 هزار تومان باشد، حدود 590 هزار تومان از هر بار جوجه کشی درآمد خواهید داشت.

لازم به ذکر است که دوره جوجه کشی مرغ 21 روز است و این درآمد برای 21 روز است، حال اگر از دستگاهی بزرگتر استفاده کنید، درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد و صد البته اگر از تخم پرندگانی مانند بوقلمون و کبک و قرقاول نیز جوجه کشی کنید، به دلیل بالا بودن قیمت جوجه های یک روزه آنها ، درآمد بیشتری نیز به دست خواهید آورد. 

برآورد درآمد جوجه کشی از پرنده های زینتی 

جوجه کشی از پرنده های زینتی و گران قیمت دارای تفاوتی نسبت به پرنده های بومی و محلی می باشد، تخم نطفه دار آنها نیازمند دستگاه های حرفه ای بوده و نیاز به مراقبت و مهارت بالاتری در جوجه کشی دارد. 

معمولا از ایزی باتور 6 و یا دستگاه های جوجه کشی آرکام  برای به دست آوردن جوجه های یک روزه پرنده های زینتی استفاده می شود، تامین حرارت و رطوبت و چرخش تخم و تهویه هوا در این دستگاه ها دقیق تر انجام می شود.

برآورد درآمد جوجه کشی از پرنده های زینتی - اندیشه سبز

در کنار سختی هایی که در جوجه کشی از پرنده های زینتی وجود دارد، درآمد بالایی نیز نصیب پرورش دهنده خواهد شد، جوجه های به دست آمده را به صورت دو ماهه یا سه ماهه می توانید بفروشید. با یک مثال ساده اینطور می توان گفت که اگر 5 تخم نطفه دار عروس هلندی را با قیمت هر کدام 300 هزار تومان خریداری کنید، در نهایت یک میلیون و پانصد هزار تومان هزینه خواهید کرد و اگر فقط 3 جوجه به دنیا بیاید و هر جوجه را پس از دو ماه حدود 900 هزار تومان بفروشید، یک میلیون و دویست هزار تومان سود خواهید کرد (البته اعداد بالاتر خواهد بود و ما حداقل را در نظر گرفته ایم)

تاثیر نوع دستگاه جوجه کشی بر درآمد نهایی 

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، نوع دستگاه و کیفیت آن بر درآمد نهایی تاثیر به سزایی دارد، دستگاه هایی که کیفیت مونتاژ و ساخت پایینی دارند، پس از یک الی دو بار استفاده دچار خرابی می شوند و نیاز به تعمیر پیدا می کنند، حتی برخی از افراد شاهد خرابی دستگاه حین جوجه کشی بوده اند که سبب وارد آمدن ضرر مالی به آنها شده است. 

بنابراین با صرف هزینه بیشتر و خرید دستگاهی استاندارد و گارانتی دار، از ضررهای اتی نیز جلوگیری خواهید کرد و از همه مهم راندمان جوجه کشی بالاتری نیز خواهد داشت که تاثیر مستقیمی بر درآمد شما خواهد داشت. 

در نوشته راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی اطلاعات مفید و کاربردی به دست خواهید آورد، توصیه می کنیم قبل از خرید دستگاه جوجه کشی حتما آن را بخوانید. 

سخن آخر 

در این نوشته به صورت کلی درآمد حاصل از دستگاه جوجه کشی برآورده شد و مواردی که تعیین کننده میزان درآمد هستند نیز بیان شدند، با مطالعه این مقاله و مدل های درآمدی پیشنهاد شده می توانید کسب و کار خود را شروع کنید. 

در صورت وجود هرگونه سوال می توانید از طریق دیدگاه های همین صفحه با ما در میان بگذارید و برای دریافت مشاوره رایگان قبل از شروع کار با یکی از شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.