مقالات گرمایشی

چگونه بهترین بخاری برقی را برای اتاق خواب انتخاب و خریداری کنیم؟

راهنمای انتخاب و خرید بهترین بخاری برقی برای اتاق خواب - اندیشه سبز

راهنمای انتخاب و خرید بهترین بخاری برقی برای اتاق خواب

استفاده از بخاری برقی یکی از روش های آسوده و بی دردسر برای گرم کردن خانه و اتاق خواب در فصل زمستان است، اغلب خانه ها به کمک گاز شهری گرم می شوند، اما در برخی از مناطق امکان دسترسی به گاز شهری وجود ندارد و یا به دلیل ترس از مسمومیت و خفگی در اثر گاز، ما را به استفاده از هیتر برقی سوق می دهد. 

اگر به دنبال بهترین وسیله گرمایشی پاک برای اتاق خواب خود یا کودکتان هستید، در این نوشته از اندیشه سبز یک راهنمای کلی و مفید جهت خرید بخاری برقی ارائه خواهیم داد. 

هیتر برقی کم مصرف خانگی 1500 وات اندیشه سبز
هیتر برقی کم مصرف خانگی 1500 وات اندیشه سبز
» هیتر برقی با سطح ایمنی بالا و مناسب برای تولید گرما در اتاق خواب
» بهره گیری از فن برای پخش گرما
» دارای صدا و لرزش کم
قیمت : 2,900,000 تومان

چرا باید از بخاری برقی جهت گرمایش اتاق استفاده کنیم؟

چرا باید از بخاری برقی جهت گرمایش اتاق استفاده کنیم؟ - اندیشه سبز

حتما بارها در مورد مصرف زیاد برق هیترهای برقی شنیده اید، اما خوشبختانه بخاری برقی های امروزی به سطح استاندارد بالاتری دست پیدا کرده اند که مصرف برق را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند، این وسیله ها مزایایی دارند که سبب محبوبیت در میان مردم جامعه شده است، از جمله مزایای بخاری های برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

الف – نصب و راه اندازی آسان 

این بخاری ها ، برخلاف بخاری های گازی، نفتی یا هیزمی نیازی به دودکش، شلنگ و مکان محدود ندارند، بلکه هر جا که به پریز برق دسترسی داشته باشید، می توانید از گرمای آن بهره مند شوید، بنابراین راه اندازی آنها در چند ثانیه انجام خواهد شد. 

ب – حمل و جا به جایی راحت

هیترهای برقی خانگی برخلاف بخاری های گازی و نفتی بسیار سبک هستند و به راحتی امکان حمل و جابجایی آنها وجود دارد. بنابراین در هر زمانی می توانید آنها را از اتاق خواب به اتاق پذیرایی و یا هر مکان دیگری ببرید. 

ج – شکل و اندازه های متنوع

معمولا بخاری های گازی شکل های متنوعی ندارند و تقریبا ساختار مشابهی دارند، اما امکان ساخت بخاری های برقی در انواع مختلفی همچون فن دار ، تابشی ، همرفتی و … وجود دارند و همچنین در اندازه ها و وزن های گوناگونی ساخته می شوند که قدرت انتخاب شما را بالا خواهد برد. 

د – ایجاد گرمای پاک 

گرمایی که توسط این بخاری ها ایجاد می شود کاملا پاک و بدون آلودگی خواهد بود و هیچ خطری از لحاظ مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و سایر آلاینده ها شما یا کودک شما را تهدید نخواهد کرد، بنابراین بهترین وسیله گرمایشی برای اتاق خواب، همان بخاری برقی خواهد بود. 

هـ – تعمیر و سرویس آسوده 

با اینکه جهت تعمیر بخاری های گازی یا نفتی باید چندین روز را بدون بخاری سر کرد. اما باز و بست کردن و تعمیرات بخاری های برقی خانگی به سادگی و در عرض چند دقیقه امکان پذیر خواهد بود و از همه مهمتر اینکه به دلیل ساختار نسبتا ساده ای که دارند، به ندرت دچار مشکل می شوند. 

نکاتی که قبل از خرید بخاری برقی برای اتاق خواب باید رعایت کنیم؟

نکاتی که قبل از خرید بخاری برقی برای اتاق خواب باید رعایت کنیم؟ - اندیشه سبز

طبیعتا انتخاب و خرید بخاری برقی کاری آسان خواهد بود، اما آیا محصول خریداری شده طول عمر کافی و کارایی مورد نظر را خواهد داشت؟ و پس از مدتی کار دچار عیب خواهد شد یا خیر؟ هم چنین در مورد میزان برق مصرفی آن اطلاع دارید؟ آیا از گارانتی مطمئنی بهره مند است؟

سوالاتی از این قبیل به شما کمک خواهد کرد تا در انتخاب محصول مورد نظر خود دقت کنید و به هر تولید کننده ای اعتماد نکنید، در ادامه به نکات مهمی اشاره خواهد شد: 

1- به نوع بخاری برقی توجه کنید

معمولا بخاری های برقی در سه نوع تابشی ، فن دار و شوفاژی تولید شده اند که با توجه به حجم اتاق و نوع کاربری ، گزینه مناسبی را می توانید انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر اتاق خواب بزرگی دارید، استفاده از بخاری فن دار مناسب تر خواهد بود چون که گرما را در قسمت های مختلف اتاق پخش خواهد کرد و سبب گرمایش کل اتاق خواهد شد. 

اما بخاری های تابشی فقط قسمت جلویی را گرم خواهد کرد و برای اتاق های کوچک مناسب خواهد بود، هم چنین اگر قصد گرم کردن یک قسمت از خانه را داشته باشید، بخاری تابشی مناسب خواهد بود. 

بخاری های برقی همرفتی همانند شوفاژ هستند که نوعی روغن نسوز در آن جریان دارد، گرم شدن روغن و تحرکات آن درون مخزن، سبب گرم شدن اتاق خواب خواهد شد، این بخاری ها نیز برای اتاق های کوچک تا متوسط مناسب خواهد بود. 

2- ظرفیت حرارتی آن را با حجم اتاق خود مقایسه کنید

معمولا بخاری های برقی در ظرفیت های 500 ، 1000 ، 2000 ، 3000 وات و بیشتر ساخته می شوند و طبیعتا هر چه ظرفیت بیشتری داشته باشد، فضای بیشتری را گرم خواهد کرد. به عنوان مثال یک بخاری 1000 واتی برای گرم کردن یک اتاق 10 متر مربعی مناسب خواهد بود، البته اکثر بخاری های برقی قابلیت تنظیم میزان گرمایش را دارد و در چنین مواردی حداکثر ظرفیت گرمایشی بخاری را باید در نظر بگیرید. 

3- میزان برق مصرفی آن را در نظر بگیرید

حتما به نشان استاندارد بخاری و جدول میزان مصرف آن دقت کنید، بخاری های غیراستاندارد مصرف برق بالایی خواهند داشت، هم چنین محصولاتی که دارای استاندارد اروپایی و ایزو هستند، عملکرد بهتر و مصرف برق پایین تری نیز خواهند داشت. 

4- گارانتی واقعی و قابل اعتماد داشته باشد

برخی از بخاری های برقی فاقد گارانتی هستند و برخی نیز صرفا دارای گارانتی اسمی هستند که عملا هیچ کارایی نخواهند داشت، بنابراین حتما قبل از خرید در مورد کارخانه تولید کننده و یا گروه گارانتی کننده تحقیق کنید و از واقعی بودن گارانتی آن مطمئن شوید.

گارانتی واقعی به شما این امکان را خواهد داد که در صورت بروز هرگونه مشکلی برای محصول، به راحتی و بدون صرف هزینه های اضافی قادر به تعمیر و رفع ایرادات محصول خریداری شده باشید. 

5- از فروشگاه های معتبر خریداری کنید

تا جای امکان سعی کنید از فروشگاه های انلاین خود تولید کننده و یا نمایندگی های معتبر آنها در شهر خودتان خریداری کنید، چرا که گارانتی دستگاه را برای شما فعال خواهند کرد، در صورت خرید از فروشگاه های متفرقه ، ممکن است برای فعالسازی دچار مشکل شوید. 

چند مورد از بهترین بخاری برقی های موجود در بازار

در ادامه چند مورد از بهترین بخاری های برقی های مناسب برای اتاق خواب معرفی شده اند که به انتخاب شما کمک خواهد کرد :

الف – بخاری برقی فن دار 

این بخاری برقی فن دار دارای حداکثر ظرفیت گرمایی 3000 وات در ساعت می باشد و امکان گرمایش یک اتاق 20 الی 30 متر مربعی را دارد. امکان کم و زیاد کردن میزان گرمایش بخاری وجود دارد و دارای گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله از طرف کارخانه اندیشه سبز است. 

ب – بخاری تابشی آزتک 

این بخاری هیچ گونه سر و صدایی ایجاد نخواهد کرد و برای اتاق خواب کودک کاملا مناسب است، هم چنین دارای میله های محافظ بوده که مانع از سوختگی ناخواسته دست و یا آسیب رسیدن به المنت ها خواهد شد. امکان روشن و خاموش کردن هر یک از المنت ها به صورت جداگانه وجود دارد. حداکثر ظرفیت گرمایشی آن 2000 وات است و توانایی گرم کردن یک اتاق 20 الی 30 متر مربعی را دارد. بخاری برقی آزتک نیز از گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله اندیشه سبز بهره مند است. 

سخن آخر 

در این نوشته یک راهنمای کلی جهت خرید بهترین بخاری برقی برای اتاق خواب ارائه شد و هم چنین چند مورد از هیترهای برقی استاندارد نیز برای خرید معرفی شدند، در صورتی که از نکات گفته شده در مقاله استفاده کنید، مطمئنا خرید بهتری خواهید داشت. در صورت وجود هرگونه سوال از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.