مقالات گرمایشی

آموزش راه اندازی کرسی در خانه با وسایل لازم | چگونه کرسی خانگی درست کنیم؟

نحوه راه اندازی کرسی خانگی و بهترین وسیله گرمایشی برای کرسی - اندیشه سبز

نحوه راه اندازی کرسی خانگی و بهترین وسیله گرمایشی برای کرسی

کرسی در گذشته یکی از وسایل اصلی گرمایش بدن و خانه در فصل زمستان بود، اما با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی مردم به سوخت هایی مانند نفت و گاز شهری ، استفاده از کرسی رو به زوال رفت، اما این روزها مردم از خواص کرسی آگاهی پیدا کرده اند و در فصل های سرد سال سعی در برپایی مجدد کرسی و تازه سازی این ابزار گرمایشی دیرینه دارند.

این وسیله ساده علاوه بر اینکه سبب گرد آمدن اعضای خانواده در کنار هم و ایجاد جو صمیمی در خانه می شد، فوایدی نیز برای سلامتی آنان داشت که از جمله آنها می توان به بهبود سیستم گوارشی، کاهش درد مفاصل، خون رسانی بهتر به بدن و… اشاره کرد. 

اگر علاقه مند به برپایی کرسی در خانه هستید، حتما این نوشته از اندیشه سبز را تا انتها بخوانید تا تمامی وسایل و نکات لازم برای راه اندازی کرسی در خانه را آموزش دهیم. 

هیتر برقی دایره ای 3.5 کیلووات اندیشه سبز
هیتر برقی دایره ای 3.5 کیلووات اندیشه سبز
» بهترین وسیله ی گرمایشی قابل استفاده در کرسی
» دارای ابعاد کوچک و سطح ایمنی بسیار بالا
» امکان تنظیم میزان حرارت تولیدی دستگاه
قیمت : 8,250,000 تومان

چگونه کرسی خانگی درست کنیم؟

کرسی از ابزارهای بسیار ساده ای تشکیل شده که فراهم کردن آنها نیز راحت است، از جمله وسایل مورد نیاز برای راه اندازی کرسی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

الف – لحاف

همه ما لحاف های بزرگ دوخته شده از پشم گوسفند را در خانه داریم، این لحاف ها به دلیل ضخامت بالای خود بهترین گزینه برای حفظ گرما و ساخت کرسی هستند. در صورتی که از لحاف های پر شده با پشم شیشه و یا الیاف مصنوعی می خواهید استفاده کنید، حتما به عدم بروز حساسیت در آینده توجه کنید. 

ب – میز

معمولا از میزهای چوبی کم ارتفاع برای ساخت کرسی استفاده می شود، این میز باید به گونه ای باشد که پاها به راحتی در زیر آن قرار بگیرند و از طرف دیگر ارتفاع زیادی هم نداشته باشند که برای خوردن و نوشیدن، مجبور به صاف کردن کمر خود باشیم.

چگونه کرسی خانگی درست کنیم؟ - اندیشه سبز

با توجه به آپارتمانی شدن خانه های امروزی و کمبود فضا، بهتر است که از میزهای تاشونده استفاده کنید تا در سایر فصل ها به خوبی آن را انبار کنید. میز کرسی بهتر است که از چوب mdf یا روکش دار ساخته شده باشد تا دچار پوسیدگی نشده و طول عمر بالایی داشته باشد. 

ج – تشک

این تشک به دور میز قرار داده خواهد شد و افراد خانواده بر روی آن خواهند نشست، معمولا از تشک های پر شده با پشم گوسفند یا پشم شیشه استفاده می شود. 

د – بالش 

طبیعتا بالش نیز در کنار تشک قرار داده خواهد شد و اعضای خانواده به آن تکیه خواهند کرد. بالش های دایره ای گزینه بهتری برای کرسی هستند. 

هـ – بخاری برقی یا لامپ 

بخاری برقی یا لامپ برای راه اندازی کرسی خانگی - اندیشه سبز

در قدیم برای گرم کردن کرسی از زغال نیم سوز استفاده می شد، پس از راه پیدا کردن برق به خانه ها، کرسی های زغالی جای خود را به هیترهای برقی مناسب کرسی دادند که در ادامه به نمونه های استاندارد آنها اشاره خواهد شد که برای کرسی مناسب هستند. 

و – سینی برای قرار دادن روی لحاف

برای پذیرایی از مهمانان و سرو میوه و شیرینی باید از سینی استفاده کرد، حتی در هنگام غذا خوردن نیز به سینی احتیاج خواهید داشت، در صورت نبود سینی می توانید از تخته های مخصوص کرسی استفاده کنید. 

روش های گرم کردن کرسی | بهترین وسیله برای گرمایش کرسی

استفاده از روش هایی مانند زغال نیم سوز، اجاق گاز و هر وسیله آتش زای دیگر به دلیل تولید دود و گاز مونوکسیدکربن توصیه نمی شود، چون احتمال مسمومیت ، خفگی و حتی مرگ افراد وجود دارد. بنابراین استفاده از سیستم های گرمایشی برقی بهترین گزینه خواهد بود، اما اینکه چه سیستم هایی استاندارد و مناسب کرسی هستند، در ادامه توضیح داده شده اند.

بخاری برقی مخصوص کرسی

بخاری های برقی به دلیل تولید گرمای پاک و بی خطر بهترین گزینه برای استفاده در کرسی هستند. این بخاری ها در دو نوع فن دار و تابشی وجود دارند. بخاری های برقی تابشی به دلیل تولید حرارت مستقیم، احتمال آتش سوزی در پی دارند، اما هیترهای فن دار ، حرارت بی خطری ایجاد می کند و المنت های حرارتی در قسمت داخلی دستگاه تعبیه شده اند.

بنابراین هیتر برقی فن دار را می توان به عنوان بهترین مارک کرسی برقی نامگذاری کرد. این بخاری برقی دارای المنت درونی می باشد که گرمای حاصل توسط فن دمنده به بیرون انتقال داده می شود و به راحتی می توانید آن را زیر میز قرار دهید، بدون اینکه کوچک ترین خطری ایجاد کند. 

اندیشه سبز این محصول را با یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می کند. 

ساخت کرسی با لامپ حرارتی

دومین ایده ای که برای ساخت کرسی وجود دارد که از روش قبل هم ارزان تر تمام خواهد شد، استفاده از لامپ حرارتی مادون قرمز است. این لامپ دارای خاصیت درمانی بوده و برای درمان آرتروز و درد مفاصل مناسب است، علاوه بر آن گرمایی بسیار پاک و بی خطر تولید خواهد کرد. برای مشاهده انواع آنها به صفحه لامپ مادون قرمز مراجعه کنید

دقت کنید که این لامپ ها به عنوان لامپ مادر مصنوعی هم شناخته می شوند چون جهت گرمایش جوجه های یک روزه هم کاربرد دارند. 

با سیم کشی لامپ و آویزان کردن آن از قسمت زیرین میز، می توانید کرسی مورد نظر خود را برای فصل زمستان برپا کنید. 

سخن آخر

در این نوشته به نحوه ساخت کرسی و بهترین وسیله برای گرمایش آن پرداخته شد که از جمله آنها می توان به هیتر برقی مخصوص کرسی و لامپ حرارتی مناسب کرسی اشاره شد که گرمایی پاک و کاملا بی خطر ایجاد خواهند کرد. 

در صورت وجود هرگونه سوال یا پیشنهاد از طریق دیدگاه های همین صفحه می توانید برای ما ارسال کنید. 

8 دیدگاه در “آموزش راه اندازی کرسی در خانه با وسایل لازم | چگونه کرسی خانگی درست کنیم؟

  1. ژاله علیزاده گفت:

    سلام چطور میتونم از شما کرسی بخرم؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام کارخانه اندیشه سبز تجهیزات گرمایشی مانند انواع بخاری برقی و گازی تولید میکنه و متاسفانه گرسی تولید نمیشه در این کارخانه

  2. مهسا گفت:

    اخ جون یلدا نزدیک است ما هر یلدا خانه ی مامان مادرم کرسی درست می کنیم خیلی حال میده

  3. محمدارجمند گفت:

    باسلام ارادت وتشکر بابت مطالب ارزنده مفیدتان. میخواستم بدونم برای کرسی لامپ چندوات مادون قرمز مناسب ؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام وقت بخیر. اطلاعات دقیقی ندارم متاسفانه .

      1. ناشناس گفت:

        سلام ممنون . استفاده ازلامپ حرارتی مادون قرمز بایدزمان خاصی براش درنظر گرفت مثلا نیم ساعت یا زمانش مهم نیست؟ ازنظر مضربودن پرسیدم که زمان بیشترموجب آسیب رساندن به پوست نشود . لطف میکنیداگر راهنمایی کنیید. یاعلی

        1. andisheh-m-admin گفت:

          سلام. گفته میشه اگر چندین ساعت روی پوست مستقیما بتابه پوست آسیب میبینه

        2. فرزانه گفت:

          بخاری برقی ازچیزای دیگه. بهتره🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.