دانشنامه پرندگان, طوطی سانان, عروس هلندی, مرغ عشق

ملزومات سفر با پرنده خانگی | نکات لازم مسافرت بردن پرنده با خودرو

ملزومات سفر با پرنده خانگی - اندیشه سبز

آیا قصد سفر با پرنده خود را دارید؟ از شرایط سفر با پرنده باخبر نیستید؟ اینکه چه وسایلی را باید به همراه داشته باشید اطلاعات کافی ندارید؟ پس با ما تا انتهای این نوشته از اندیشه سبز همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات دقیقی ارائه شود و سفر خوبی را پشت سر بگذارید.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
» مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی، طوطی سانان و طیور محلی
» دارای برد لمسی با نمایشگر دیجیتالی دما، رطوبت و روزشمار
» مجهز به سنسور SHT نسل چهار
قیمت : 4,970,000 تومان

نکات ضروری سفر با طوطی و پرنده

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که پیش از سفر با پرنده خود باید در نظر بگیرید؛ اجتماعی بودن آن است. اگر پرنده شما خیلی راحت و صمیمی است؛ سفر می‌تواند برای او به شدت لذت بخش باشد. اما اگر به هیچ وجه خونگرم نیست و حتی برای ارتباطات عادی خود هم مشکل دارد؛ نباید تحت هیچ شرایطی او را همراه خود به سفر ببرید.

سفر برای پرندگانی که تعاملات اجتماعی خوبی ندارند؛ به شدت استرس‌ آور و سخت است. بنابراین باید راه دیگری برای انتقال یا نگهداری این پرنده هنگامی که در سفر هستید پیدا کنید. اما اگر پرنده شما به خوبی در فضای منزل بالا و پایین میپرد و با اهالی خانه بازی میکند؛ یعنی به شدت دل بسته شما است و همچنین با محیط انسانی سازگار شده است. این پرنده می‌تواند یک همراه بسیار خوب برای سفر هم باشد.

شرایط سفر پرنده با خودرو (مسافرت‌های جاده‌ای)

برای همراه کردن پرنده خود در مسافرت‌های جاده‌ای، پیش از هر چیزی باید به استرس یا فشار عصبی او فکر کنید. پرنده‌ها در سفرهای جاده‌ای معمولا به خاطر طول مسیر یا برخورد و ترمز گرفتن‌های شدید دچار استرس زیادی می‌شوند. به همین خاطر برای همراه کردن آنها باید یکسری از وسایل و مکمل‌های خاصی را همراه خودتان داشته باشید.

همچنین در طول سفرهای چاده‌ای به هیچ وجه پرنده را آزاد و بدون قفس نگذارید. علاوه بر اینکه ممکن است از دست شما فرار کند؛ در صورتی که تصادف کنید امکان مرگ او وجود دارد. بنابراین حتما شرایط خاص پرنده را در نظر بگیرید و وسایل و امکانات لازم را هم به همراه داشته باشید.

وسایل لازم برای سفر پرنده با خودرو

وسایل لازم برای سفر پرنده با خودرو - اندیشه سبز

وسایلی که شما نیاز دارید تا با پرنده خودتان به سفر بروید؛ خیلی زیاد نیستند. تنها چند مکمل و یک قفس امن برای پرنده کافی است. با این حال اگر همین وسایل ساده را به همراه نداشته باشید متاسفانه شرایط برای پرنده شما بسیار خطرناک می‌شود.

بهتر است حتما جانب احتیاط را رعایت کنید و به هیچ وجه در چنین شرایطی ریسک نکنید. جان پرنده خانگی با ارزش است و اگر برای او اتفاقی بیفتد سفر هم بسیار تلخ می‌شود.

قفس یا محفظه ماشینی

قفس‌های کوچک و امنی وجود دارند که برای همراه بردن پرنده‌ها در سفر ساخته شده‌اند. این قفس‌ها از آسیب دیدن پرنده هنگام تصادف جلوگیری می‌کنند؛ و همچنین طراحی آنها به صورتی است که پرنده به هیچ وجه تکان‌های خودرو را حس نکند.

البته اگر قفس مناسبی خریداری کنید؛ این قفس در زمان رانندگی کردن شما به هیچ وجه از جای خود تکان نمی‌خورد. همچنین قفس‌های مناسب پرندگان اغلب تهویه هوای مناسبی دارند و وزن آنها اصلا سنگین نیست.

مکمل‌های ضد استرس

یکی دیگر از وسایلی که در زمان سفرهای خودرویی باید برای پرنده خودتان ببرید؛ مکمل‌های ضد استرس است. این مکمل‌ها میزان استرس او را کمتر می‌کنند. اکثر این مکمل‌ها به صورت قطره‌ای هستند و مصرف آن‌ها راحت است.

البته مکمل‌های ضد استرس را به هیچ وجه بدون دستور دامپزشک تهیه نکنید. ابتدا با دامپزشک پرنده خودتان صحبت کنید و ببینید چه مکملی برای پرنده شما مناسب است.

آب و غذای پرنده

آب و غذای پرنده در طول سفر را فراموش نکنید. پرندگان نیاز به وعده‌های غذایی متعدد دارند. به همین خاطر باید حتما حجم زیادی آب و غذا همراه خودتان ببرید. البته اگر این کار را نکنید پرنده شما آسیب خواهد دید.

در طول سفر وعده‌های غذایی پرنده را سر وقت به او بدهید. آب و غذای پرنده در طول سفر هم مانند زمانی است که در خانه هستید. نه مقدار آن فرقی می‌کند و نه اینکه نوع غذایی که پرنده همیشه می‌خورد.

بیشتر بخوانید: در صورت بروز هر گونه حادثه مطالعه مقاله رو به رو برای شما ضروری است: آموزش کمک های اولیه به پرنده زخمی و آسیب دیده

بهترین نوع سفر با پرنده

بهترین شیوه سفر کردن با پرنده سفر هوایی است. در این سفر پرنده هیچ آسیبی نمی‌بیند و همچنین کادر پرواز تمهیدات لازم برای آسایش او را از پیش فراهم کرده‌اند. در واقع پرندگان زمانی که با هواپیما سفر میکنند؛ آسیب کمتری می‌بینند. همچنین در طول سفر هوایی پرنده شما کمتر دچار گیجی یا حالت تهوع می شود.

سخن پایانی

پرندگان معمولا هنگام سفر با انسان‌ها استرس می‌گیرند یا اینکه بیمار میشوند. اما اگر پیش از سفر تمهیدات لازم برای آسایش پرنده را بیندیشید؛ شرایط تغییر خواهد کرد.

به طور مثال هنگامی که در سفرهای جاده‌ای برای پرنده یک قفس مناسب تهیه میکنید؛ او کمتر متوجه تکان‌های خودرو می‌شود و در طول سفر راحت است. همچنین تا جایی که می‌توانید از همراه بردن پرنده در سفرها پرهیز کنید.

دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.