مقالات سرمایشی

6 دلیل مهم برای خرید آبسردکن مناسب باشگاه ورزشی + راهنمای خرید

چرا باید برای سالن ورزشی آبسردکن بخریم؟ - اندیشه سبز

چرا باید برای سالن ورزشی آبسردکن بخریم؟

غالبا مشاهده شده که بسیاری از سالن ها و باشگاه های ورزشی مانند باشگاه های بدنسازی، سالن های فوتبال و فوتسال، تنیس و… فاقد دستگاه های آبسردکن مناسبی هستند، حتی یخچال های مناسبی نیز جهت نگهداری آب خنک مورد نیاز ورزشکاران در آنها مشاهده نمی شود. 

قطعا قرار دادن آب خنک در اختیار ورزشکاران علاوه بر اینکه به ورزش بهتر آنها کمک خواهد کرد، میزان رضایت آنها را از سالن را افزایش داده و به تداوم حضور آنها در سالن و افزایش تعداد متقاضیان کمک خواهد کرد. دقت داشته باشید که آب سرد ممکن است برای ورزشکاران مضر باشد، از این رو ترکیب کردن مقداری آب شیر با آب سرد، توصیه می شود. بهترین دمای آب برای ورزشکاران بین 12 الی 16 درجه سانتی گراد است. 

همانطور که می دانید، فعالیت های ورزشی همراه با تعریق زیاد و از دست دادن آب زیاد بدن همراه است، میزان تعریق به دمای هوا، نوع ورزش و جنس لباس فرد ورزش کننده نیز بستگی دارد. نوشیدن آب کافی مانع از دهیدراته شدن بدن شده و در نتیجه از سردرد، تجمع سموم، گرفتگی عضلات و خستگی زودرس جلوگیری خواهد کرد. 

اگر دارای باشگاه ورزشی هستید و به فکر سلامتی مشتریان و شاگردان خود هستید، حتما ادامه این مقاله از اندیشه سبز  را مطالعه کنید تا با اهمیت وجود یک آبسردکن در باشگاه ورزشی آشنا شوید.

1- تامین آب بهداشتی و تصفیه شده

از آنجایی که اکثر آبسردکن ها مستقیما به لوله کشی آب شهری وصل می شوند، بنابراین بدون نیاز به دخالت دست پر می شوند و ورود آلودگی ها به آنها در حداقل ممکن قرار دارد. در چنین شرایطی می توان یک آب آشامیدنی کاملا بهداشتی و سالم را برای ورزشکاران فراهم کرد. 

تامین آب بهداشتی و تصفیه شده - اندیشه سبز

برخی از آبسردکن ها دارای فیلترهای داخلی تصفیه کننده آب هستند که آب شهری را تصفیه کرده و آلودگی های آن را از بین می برد. در صورت عدم وجود نیز، امکان نصب منبع فیلتر دار بر روی آن وجود دارد که در مقاله نحوه نصب منبع فیلتر دار به صورت کامل به این موضوع پرداخته شده است. 

2- عدم نیاز به خرید آب معدنی 

با توجه به افزایش قیمت بطری های آب معدنی، شاید بسیاری از ورزشکاران توانایی خرید مداوم آنها را نداشته باشند، بنابراین مجبور به استفاده از آب معمولی شیر خواهند بود که گاها به دلیل سختی بالا می تواند مشکلات کلیوی به دنبال داشته باشد. 

وجود یک آبسردکن با دستگاه تصفیه کن داخلی یا منبع تصفیه دار، ضمن بی نیاز کردن ورزشکاران از خرید آب معدنی، به حفظ سلامتی بدن آنها نیز کمک خواهد کرد. همین نکته به ظاهر ساده تاثیر بسیار خوبی در افزایش اعتبار باشگاه خواهد داشت. 

3- کمک به محیط زیست 

دلیل مهم دیگری که انگیزه شما برای تهیه آبسردکن را افزایش خواهد داد، کمک به محیط زیست است. همانطور که می دانید بطری های آب معدنی یکبار مصرف هستند و معمولا پس از مصرف داخل سطل زباله انداخته می شوند. در طی مراحل انتقال و جمع آوری زباله ها ، احتمال پرتاب آنها به محیط زیست و تخریب آن وجود دارد. 

در صورتی که شما و سایر افراد علاقه مند به محیط زیست، از خرید آب معدنی و سایر نوشیدنی های حاوی بطری یکبار مصرف جلوگیری کنید، قطعا تاثیر به سزایی در پاکیزگی محیط زیست خواهید داشت. 

4- تامین همزمان آب خنک و آب داغ 

در صورت استفاده از آبسردکن های دو منظوره در باشگاه ورزشی و بدنسازی ، ضمن تامین آب خنک موردنیاز، امکان تهیه آب داغ لازم برای نوشیدنی ها در هر زمانی وجود دارد. در صورتی که ورزشکاران در فصل زمستان تمایلی به نوشیدن آب خنک نداشته باشند، داشتن یک نوشیدنی ولرم و یا آب ولرم راه حل خوبی برای جبران کمبود آب بدن خواهد بود. 

آبسردکن دو منظوره آندرانیک یکی از محصولات اندیشه سبز است که توانایی تولید آب خنک و آب داغ را دارد و گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله این مجموعه بهره مند است. 

5- بدون نیاز به پر کردن مداوم منبع آب 

برخی از آبسردکن ها علاوه بر اینکه دو منظوره هستند. توانایی اتصال به شیر آب شهری را دارند و در صورتی از تصفیه کن داخلی نیز مجهز باشند، همواره آب سالم و تصفیه شده را در اختیار ورزشکاران قرار خواهد داد. 

بدون نیاز به پر کردن مداوم منبع آب - اندیشه سبز

این دستگاه ها مناسب باشگاه های بزرگ بوده و نیازی به پر کردن مداوم مخزن آب نبوده و در وقت کارکنان صرفه جویی خواهد شد. در صفحه مربوط به آبسردکن می توانید مجموعه آنها را مشاهده کنید. 

6- عدم نیاز به خرید یخچال 

با داشتن یک یا چند آبسردکن در باشگاه، نیازی به خرید یخچال جهت نگهداری آب خنک موردنیاز افراد نخواهد بود. حتی برخی از آنها دارای یخچال نیز هستند که امکان نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی های افراد را دارند. به عنوان نمونه می توان به آبسردکن یخچالدار اندیشه سبز اشاره کرد. 

البته ظرفیت این یخچال ها به حدی نیست که جوابگوی نیاز افراد زیادی باشد، اما به کاربردی شدن دستگاه کمک کرده است. این محصول نیز از گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله اندیشه سبز بهره مند است. 

نکات مهم هنگام خرید آبسردکن برای باشگاه ورزشی 

حال که تصمیم خود را برای خرید گرفته اید، بهتر است چند نکته مهم را هنگام خرید این دستگاه ها مد نظر قرار دهید. در ادامه به مهم ترین آنها اشاره شده است :

  1. بدنه داخلی آن از استیل ساخته شده باشد، تا طعم و بوی آب را تغییر ندهد. 
  2. قابلیت اتصال به شیر آب را داشته باشد تا مجبور به پر کردن مداوم مخزن آب نباشید
  3. امکان نصب فیلترهای تصفیه آب را داشته باشند تا ابی همیشه سالم در اختیار ورزشکاران قرار دهید.
  4. توانایی تولید همزمان آب خنک و آب سرد را داشته باشد تا به صورت چهار فصل قابل استفاده باشد. 
  5. امکان شستشو و نظافت قطعات داخلی را داشته باشد، تا آلودگی ها و رسوب داخلی دستگاه برطرف شود.
  6. دارای گارانتی باشد تا امکان مراجعه به تولیدکننده یا گروه وارد کننده جهت سرویس آبسردکن وجود داشته باشد. 
  7. وجود خدمات پس از فروش به تامین قطعات لازم و تعمیر با کمترین هزینه کمک خواهد کرد، در این صورت دستگاه شما طول عمر و دوام بسیار بالاتری خواهد داشت. 

مشاوره خرید آبسردکن 

در صورتی که برای خرید انواع آبسردکن های استیل، چند منظوره ، یخچالدار ، تصفیه کن دار و … نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتری دارید، می توانید با یکی از شماره های زیر تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان اندیشه سبز قبل از خرید بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.