مقالات سرمایشی

هزینه ساخت سردخانه متحرک و مشاوره رایگان 

راه اندازی سردخانه متحرک و پرتابل - اندیشه سبز

راه اندازی سردخانه متحرک و پرتابل

سردخانه ها در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند که از آنها جهت نگهداری اقلام غذایی و فساد پذیر مانند میوه و سبزیجات، گوشت و مواد پروتئینی و لبنیات استفاده می شود. از جمله سردخانه ها می توان به سوله ای، اتاقکی و کانکسی اشاره شد. 

عموما سردخانه ها در دو نوع بالای صفر و زیر صفر ساخته میشوند که از نوع بالای صفر جهت نگهداری میوه و سبزیجات استفاده می شود چرا که یخ زدگی این اقلام غذایی سبب از دست خاصیت و مزه آنها خواهد شد اما از سردخانه های زیر صفر برای نگه داری گوشت، مرغ، میگو، مواد پروتئینی مانند سوسیس و کالباس و مواد لبنیاتی مانند ماست، شیر و پنیر استفاده می شود. چون که اگر این مواد یخ نزنند به سرعت فاسد و غیر قابل مصرف می شوند. 

معمولا در سردخانه های بالای صفر دما بین 4 الی 10 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود اما در سردخانه های زیر صفر دمای تا منفی 30 درجه سانتیگراد نیز پایین خواهد رفت. در صفحه سردخانه های بالای صفر و زیر صفر کاملا به این موضوع پرداخته شده است.

سردخانه متحرک یا پرتابل چیست ؟

سردخانه متحرک یا پرتابل چیست - اندیشه سبز

سردخانه متحرک نیز نوعی از سردخانه های کانکسی می باشد که در دو نوع بالای صفر و زیر صفر امکان ساخت آن وجود دارد. تنها تفاوت آن با سایر سردخانه های کانکسی در چرخ دار بودن آن است که این موضوع سبب متحرک شدن آن شده است. یکی از مزایای خوب سردخانه های متحرک امکان جا به جایی راحت آن می باشد، بنابراین اگر دارای یک رستوران و یا مغازه و یا تالار اجاره ای هستید، به راحتی می توانید هنگام تخلیه ، سردخانه خود را نیز با خود جا به جا کنید، بدون اینکه هزینه های زیادی را بابت نصب دوباره سردخانه بپردازید. 

اجزای تشکیل دهنده سردخانه متحرک

در ساخت سردخانه متحرک نیز همانند سردخانه های کانکسی از سقف و دیوارهای ساندویچ پانل استفاده می شود که ما بین بدنه بیرونی و داخلی قرار گرفته و دارای لایه های پلیمری از عایق پلی یورتان می باشد. این عایق برودت را به خوبی در خود حفظ کرده و مانع از تبادل آن با محیط بیرون خواهد شد. معمولا در ساخت بدنه داخلی سردخانه از استیل نگیر و بهداشتی استفاده می شود که اندیشه سبز بنا به درخواست خریدار، بدنه را از استیل و یا ورق های گالوانیزه دارای رنگ پوششی پودری خواهد ساخت. 

دومین مورد از اجزای تشکیل دهنده سردخانه های متحرک ، سیستم های سرمایشی آن است که متشکل از کمپرسور، گاز سرما ساز ، کندانسورها و اواپراتور ها و فن های خنک کننده هستند که معمولا از موتورهای معتبر جهانی مانند تکامسه ، دانفوس ، کالترون ، بیتزر و سایر موتورهای معتبر بنا به انتخاب خریدار می توان بر روی آنها استفاده کرد.

پس از ساخت بدنه کلی و نصب سیستم های سرمایشی ، نیاز به قفسه بندی سردخانه خواهد بود تا به راحتی بتوان انواع مواد غذایی را در سردخانه جای داد، در صورت استفاده از قفس های طبقاتی ظرفیت سردخانه متحرک به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت و این مورد تاثیر زیادی در افزایش درآمد شما خواهد داشت.

اجزای تشکیل دهنده سردخانه متحرک - اندیشه سبز

درب سردخانه نیز از عایق های ساندویچ پانلی از جنس پلی یورتان ساخته می شود چرا که درب سردخانه نیز قسمت مهمی از برودت تولید شده را از دست خواهد داد و در ساخت آن باید توجه ویژه ای به عمل آید. پس از نصب درب باید کلیه درزهای موجود به خوبی با استفاده از فوم تزریقی و عایق های پلیمری عایق بندی شود تا از خروج سرمای تولید شده تا حد امکان جلوگیری شود. 

نصب چرخ در زیر سردخانه امکان جابه جایی راحت آن را فراهم خواهد کرد و به آسانی می توان آن را به مکان های مختلف منتقل کرد. اما به یاد داشته باشید که سردخانه های متحرک نیز دارای وزن زیادی هستند و حتما باید توسط جرثقیل به مکان های دور دست منتقل شود، اما در فاصله های کوچک می توان از چرخ ها استفاده کرد. امکان باز شدن دیواره ها و قابلیت تفکیک سقف و دیواره ها و سیستم های سرمایشی از دیگر مزایای سردخانه های متحرک می باشد که فرد را قادر می سازد تا به راحتی آن را باز کرده و در مکان جدید نصب کند.

هزینه های ساخت سردخانه پرتابل

هزینه ساخت این سردخانه ها شامل سه ریز هزینه می شود که عبارت است از :

1- هزینه ساخت بدنه و ساندویچ پانل

2- هزینه سیستم های سرمایشی و تابلو برق

3- هزینه های نصب و راه اندازی 

این هزینه ها با توجه به نوع بدنه و ضخامت ساندویچ پانل ، بالای صفر و یا زیر صفر بودن آن و هم چنین ابعاد سردخانه و نوع موتور به کار رفته در آن متغیر خواهد بود. اندیشه سبز با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ساخت و راه اندازی انواع سردخانه های سوله ای ، اتاقکی ، کانکسی ، بیمارستانی و … قادر به ساخت سردخانه های متحرک مورد نظر شما خواهد بود.

برای دریافت مشاوره رایگان قبل از سفارش وی برآورد هزینه های دقیق ساخت و راه اندازی با کارشناسان سایت در تماس باشید. 

برای این منظور می توانید با یکی از شماره های درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.