دانشنامه پرندگان, مرغ عشق

علائم تخم گذاری مرغ عشق و روش های افزایش تخم

علائم تخم گذاری مرغ عشق و روش های افزایش تخم

نشانه های تخم گذاری مرغ عشق و باردار بودن آن

مرغ عشق یکی از پرنده های باهوش و بسیار پرطرفدار است که هم برای پرورش به جهت سرگرمی مناسب است و هم اگر به خوبی پرورش داده شوند می توان از فروش جوجه های آنها درآمد خوبی کسب کرد. اگر شما هم دارای یک یا چند جفت مرغ عشق هستید، دانستن اطلاعات لازم در مورد علائم تخم گذاری این پرنده و روش هایی برای افزایش میزان تخم گذاری آنها کاملا مفید خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما با ادامه این نوشته از اندیشه سبز همراه باشید.

دستگاه جوجه کشی 24 تایی آرکام
دستگاه جوجه کشی 24 تایی آرکام
» بهترین دستگاه خارجی برای جوجه کشی از مرغ عشق
» دارای پمپ آب هوشمند رطوبت
» کنترل هوشمند دما و رطوبت
قیمت : 24,000,000 تومان

فصل و زمان مناسب برای تخم گذاری مرغ عشق

مرغ عشق ها در سن شش ماهگی به سن بلوغ می رسند، اما شما نباید پرنده ها را در این سن جفت دهید چرا که تخم هایی بدون نطفه و با پوسته نرم تولید خواهند کرد و سن مناسب برای جفت انداختن آنها سن 10 ماهگی می باشد، هم چنین آنها در بهار و پاییز تخم گذاری می کنند.

تمامی پرنده ها در فصل بهار شروع به تولید مثل می کنند چون که مواد غذایی به وفور یافت می شود و آب و هوا کاملا متعادل و مناسب پرورش جوجه ها می باشد. اما در حالت مصنوعی و پرورش در قفس در هر زمانی می توان آنها را جفت انداخت به شرطی که تمام شرایط لازم برای جفت گیری را فراهم کنید.  به عنوان مثال در فصل پاییز و زمستان با اینکه آنها در طبیعت جفت گیری نمی کنند ولی در قفس شاهد جفت گیری و تخم گذاری آنها هستیم و این نشان می دهد که پرنده ها تغذیه کافی دارند و شرایط آب و هوایی کاملا برای پرورش جوجه ها متعادل می باشد. 

فصل و زمان مناسب برای تخم گذاری مرغ عشق

پس از تخم گذاری مرغ عشق، جوجه کشی به دو روش طبیعی و مصنوعی قابل انجام است، در روش طبیعی خود پرنده مادر جهت تولد جوجه بر روی آن می خوابد و در روش مصنوعی از دستگاه جوجه کشی استفاده خواهد شد که در ادامه به صورت کامل تر توضیح داده خواهد شد.

آماده سازی شرایط جفت گیری و تخم گذاری

اگر پرورش دهنده مرغ عشق هستید حتما باید با شرایط لازم برای ترغیب پرنده ها برای جفت گیری آشنایی داشته باشید در غیر این صورت حتما نکات زیر را مطالعه کنید تا با نحوه آماده سازی آنها برای جفت گیری آنها آشنا شوید:

الف – وجود لانه در قفس ؛

اولین و مهم ترین گزینه ای که به مرغ عشق ها نشان می دهد همه چیز برای تخم گذاری آماده است، قطعا لانه خواهد بود. زمانی که لانه وجود دارد مرغ عشق ماده مطمئن است که جایی برای تخم گذاری و بزرگ کردن جوجه ها وجود دارد و بدین ترتیب اماده جفت گیری می شود. بارها مشاهده شده که در زمان جفت گیری شاهد دعوای بین مرغ عشق های نر و ماده هستیم، بدون اینکه دلیل آن را بفهمیم، اما پس از بررسی متوجه می شویم که پرنده ماده به دلیل نبود لانه تن به رابطه نمیدهد و پرنده نر نیز سر این قضیه دعوا راه می اندازد. 

ب – غذای کافی ؛ 

همانطور که اشاره شد این پرنده ها زمانی که غذا کافی باشد، شرایط را برای جفت گیری مهیا می بیند، در قفس نیز اگر آب و غذای کافی و سالم در اختیار آنها قرار دهید به مرور شاهد رفتارهای عاشقانه و در نهایت جفت گیری در آنها خواهید بود. آواز خواندن و رقصیدن مرغ عشق نر از نشانه های آماده بودن او برای رابطه است. 

ج – گرما ؛

زمانی که هوا سرد باشد، تنها تلاش آنها فقط گرم کردن خودشان خواهد بود و هیچ تمایلی به تولید مثل نخواهند داشت. اما زمانی که هوا گرم باشد این اطمینان در آنها به وجود خواهد آمد که در صورت تولد جوجه هیچ مشکلی آن را تهدید نخواهد کرد و در آب و هوای گرم به خوبی رشد خواهد کرد. 

موارد گفته شده کلیات آماده سازی مرغ عشق برای جفت گیری می باشد، در صورت نیاز به دریافت اطلاعات کامل تر در این باره می توانید مقاله آموزش جفت گیری مرغ عشق را مطالعه کنید. 

علائم و نشانه های تخم گذاری مرغ عشق

علائم و نشانه های تخم گذاری مرغ عشق

زمانی که جفت گیری با موفقیت انجام شود، پس از گذشت چند روز شاهد اولین تخم پرنده ماده خواهید بود، در دوره جفت گیری شاهد رفتارهای عاشقانه از سوی آنها خواهید بود و روزانه چندین بار جفت گیری خواهند کرد، هر چه قدر دفعات جفت گیری بیشتر باشد، احتمال نطفه دار بودن تخم بیشتر خواهد بود که در این صورت جوجه شدن تخم نیز حتمی خواهد بود. از جمله علائم تخم گذاری مرغ عشق می توان موارد زیر را برشمرد:

الف – زمان بارداری مرغ عشق تا زمان تخم گذاشتن ، بین 2 الی 3 روز طول می کشد. در این زمان می توانید شاهد برآمدگی در ناحیه زیر شکم مرغ عشق باشید، اما به هیچ وجه به شکم پرنده دست نزنید چرا که احتمال شکسته شدن تخم در بدن او وجود دارد. 

ب – اگر مشاهده کردید که پرنده ماده مدام به داخل لانه می رود و یا بیشتر اوقات خود را در داخل لانه سپری می کند، به زودی شاهد تولید اولین تخم خواهید بود. در این زمان اصلا مزاحم پرنده نشوید و محیطی کاملا آرام و بدون استرس برای آنها فراهم کنید.

ج – باردار بودن مرغ عشق به معنای افزایش وزن شدید آن نیست ، بنابراین پرنده به راحتی پرواز خواهد کرد و حتی شاهد وروجک بازی های پرنده نیز خواهید بود. بنابراین هیچ دلیلی برای سنگین و کم تحرک بودن پرنده وجود ندارد. 

د – زمانی که پرنده آماده تخم گذاری باشد، شاهد رفتارهای لانه سازی از سوی او خواهید بود، یعنی پر و وسایل های ریز موجود در قفس را به داخل لانه خواهد برد و اگر در داخل قفس لانه ای وجود نداشته باشد، با استفاده از وسایل موجود ، لانه ای را در گوشه قفس درست خواهد کرد. 

هـ – مرغ عشق باردار مدام پرهای خود را تمیز می کند و شاهد افزایش میزان ریزش پر در پرنده خواهید بود، از طرف دیگر پرنده با استفاده از پرهای ریخته شده لانه خود را تکمیل خواهد کرد. 

اقدامات لازم هنگام تخم گذاری مرغ عشق

زمانی که شاهد چنین نشانه هایی از سوی پرنده خود بودید بهتر است که شرایطی آرام و بدون استرس را برای او فراهم کنید تا در کمال آرامش تخم گذاری کند، هم چنین در برخی مواقع امکان گیر کردن تخم در بدن او وجود دارد که شما باید مدام مراقب پرنده باشید و با استفاده از روغن زیتون و دانه های روغنی مانند سویا به تخم گذاری بهتر او کمک کنید. 

رفت و آمد ها به داخل اتاق را به حداقل برسانید و فقط برای تعویض آب و غذا به آنها سر بزنید و در این هنگام وضعیت جسمی مرغ عشق ماده را هم بررسی کنید ، در صورت وجود کسالت و یا بی حالی و گوشه گیری حتما اقدامات لازم را با مشورت دامپزشک یا پرورش دهنده معتبر و با تجربه انجام دهید. 

در برخی مواقع پرنده ماده به دلیل نیاز به تخم گذاری ، تمایلی به جفت گیری مجدد ندارد و امکان درگیری بین پرنده نر و ماده وجود دارد که بسیار خطرناک بوده و امکان وارد آمدن صدمات جبران ناپذیر به یکدیگر وجود دارد. در این صورت باید سریعا پرنده نر را جدا کنید و در قفسی جداگانه پرورش دهید. 

زمانی که پرنده ماده بر روی تخم خوابیده است، باید آب و غذا را به نزدیکی لانه ببرید تا در کمترین زمان غذا را خورده و دوباره بر روی تخم بخوابد، هم چنین اگر پرنده نر به او غذا بدهد  و یا به صورت نوبتی بر روی تخم بخوابد، نیازی به جدا کردن آن نیست.

توجه کنید که در برخی مواقع پرنده ماده بر روی تخم نمی خوابد و حتی آن را از لانه بیرون می اندازد، در این صورت می توانید از ایزی باتور 6 استفاده کنید. استفاده از یک دستگاه جوجه کشی حرفه ای مانند ایزی باتور 6 ، احتمال جوجه آوری تخم ها بسیار بالا خواهد بود چرا که فرایند تامین حرارت و رطوبت بسیار دقیق و لحظه ای بوده و چرخش تخم ها بسیار آهسته و به صورت 360 درجه انجام می شود. 

در حالی که در جوجه کشی طبیعی امکان بلند شدن پرنده از روی تخم وجود دارد که سبب وارد آمدن شوک دمایی به جنین و احتمال مرگ آن در داخل تخم می شود. هم چنین در صورت استفاده از دستگاه جوجه کشی ، امکان جوجه کشی از چندین تخم نطفه دار وجود دارد که با تولید انبوه جوجه و فروش آنها می توانید به درآمد خوبی برسید. 

دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس

1,337 دیدگاه در “علائم تخم گذاری مرغ عشق و روش های افزایش تخم

  1. مقصودی گفت:

    به نظر شما سفیده تخم مرغ رو به مرغ عشق بدیم یا زرده تخم مرغ رو بدیم بهشون

    1. admin.md گفت:

      فقط سفیده

      1. صداقت گفت:

        ببخشید من یک جفت مرغ عشق دارم که یک ماه میشه که خریدم ماده میره تو لانه ولی تخم نمیک زاره و اصلا نر آب نمی خوره و وقتی میرم پیشون می ترسن

        1. admin.md گفت:

          سلام صداقت جان
          با توجه به اینکه تازه خریدی به تو و محیط جدید هنوز عادت نکرده
          و تا زمانی که اون مکان رو امن برای تخمگذاری نبیین تخم نمیذارن
          بنابراین قفس رو جایی بذار که آرامش کامل داشته و باشن و سر و صدا زیاد نباشه
          به تغذیشون دقت کن و بهتره پلت مخصوص مرغ عشق بدی بهشون
          ترسشون هم برای عادت نکردنه برای کاهش استرسشون دو قطره گلاب طبیعی بچکون تو دهنشون

  2. حنا گفت:

    مرغ عشق من تخم گذاشته الان ۱۸ روزه که میگذره می تونم داخل لونه رو نگاه کنم

    1. admin.md گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله میتونی ولی حواست باشه که به پرندت استرس وارد نکنی
      و یا قفس رو تکون ندی

  3. ..... گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم ماده بعضی وقتا می‌ره تو لونه بعد ی پنج دقیقه اینا میاد بیرون دیر به دیر میره تو لونه ولی زیر شکمش بزرگ شده پرش زیاد می‌ریزه کسی می‌تونه بگه چند روز مونده تا تخم بزاره

    1. admin.md گفت:

      سلام دوست عزیز
      اصولا یک الی دو هفته پس از جفت گیری موفق تخمگذاری انجام میشه

  4. محمد گفت:

    سلام فاصله ۴۰ روزه برای تخم گذاری خوبه یانه

    1. admin-ra گفت:

      سلام محمد
      مرغ عشق و بقیه ی پرنده ای زینتی برای تخم گذاری باید حداقل دو ماه استراحت کنن
      هر چقدر تند تند تخم گذاری کنه اونهمه طول عمرش کمتر میشه

    2. حسین گفت:

      سلام من یک جفت مرغ عشق دارم مادش تخم گذاشته ولی یکی فقط گذاشته چند روز هم گذشته میاد جا ترش غذا میخوره و میره داخل لونه چرا چند روز گذشته ولی یکی تخم گذاشته وقتی میاد دونه بخوره دمش تکون میخوره نمی‌دونم یکی چرا گذاشته بعد از ۴ روز لطفاً بگین چیکار کنم

      1. admin.md گفت:

        سلام دوست عزیز
        همه چیز برمیگرده به شیوه نگهداری شما
        کمبود کلسیم یکی از دلایل اصلیش هست

  5. اشکان گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم الان یک ماه هست که دارمشون. باهم جفت شدن. جفت گیری هم کردن. الان ماده باردار هستش. دو سه روز میشه که علائم بارداریشو نشون داده. بیشتر موقع ها داخل لونه هستش فقط برای غذا خوردن یا آب خوردن بیرون میاد. تا میاد بیرون مرغ عشق نر میره پیشش براش آواز میخونه نوک تو نوک میکنن. دهنش غذا میده بعد باهاش جفت گیری میکنه. بعضی وقت ها میره تو لونه کنارش. مرغ عشق ماده من نوکش سفید متمایل به قهوه ای بود. ولی الان نوکش کلا قهوه ای شده زیر شکمش پهن شده. دمش هی تکون میخوره. از میله های قفس برای بالا و پایین رفتم کمک میگیره. بعضی وقتا بی قراری میکنه. الان سه روزی میشه که اینطوریه. این علائم طبیعی هستش؟ کی تخم میزاره؟

    1. admin-ra گفت:

      سلام اشکان
      بله تمامی مواردی که گفتی طبیعی هستن و تخم گذاری معمولا 10 روز بعد از جفت گیری انجام میشه
      ولی بسته به شرایط پرنده این مدت می تونه چند روز بیشتر هم باشه

  6. رضا مثدم گفت:

    سلام خسته نباشید یه جفت مرغ عشق دارم که ماده همیشه تو لونه هستش و بعضی موقعا نر می‌ره داخل و چندماهی شد لونه نگاه کردم دیدم چیزی نیس پس اینا کی تخم میذارن
    این همیشه خوراکی ویتامین های خوبی بهشون میدم

    1. admin-ra گفت:

      سلام رضا
      غذا بهشون چی میدی؟
      اصلی ترین دلیل عدم تخم گذاری می تونه کمبود کلسیم باشه

    2. ناشناس گفت:

      سلام ، بهشون مواد گرمی بدید مثل تخم مرغ آبپز ، هویج ، جوانه گندم ، از قطره محلول ویتامین A,D3,E استفاده کنید ، داخل محل کم رفت و امد و ساکت و گرم بزارید و مطمئن بشید که یکی نر و دیگری ماده باشه و سن بالای ۱۰ ماه داشته باشن

  7. ناشناس گفت:

    سلام مرغ عشق های من چند روز پشت سر هم جفت گیری کردن تقویت شون هم کردم الان سه روز گذشته ولی خبری از تخم نیست ماده یکم پف کرده و کسله یکمم افزایش حجم داشته چکار کنم ماده مشکل داره؟

    1. admin-ra گفت:

      سلام
      نه هیچ مشکلی نداره تخم گذاری معمولا 10 روز بعد از جفت گیری انجام میشه
      و این مدت می تونه بسته به شرایط پرنده بیشتر یا کمتر هم باشه

  8. ناشناس گفت:

    سلام وخسته نباشید خدمت دوستان وپرورش دهنده مرغ عشق من تازه یک ماهه یه جفت مرغ عشق خریدم جفت شدن وتخم هم گذاشتن ۵تا تا چند روز طول میکشه که این تخم ها جوجخه بشن البته ازتخم اول میخوام بدونم چند روزطول میکشه از تخم اول هم خوابیده روتخم فق روزه ۳باماده از لانه میادبیرون برای جفت گیری فقط روتخم میخوابه ممنونم راهنماییم کنید ازتخم اول چند روز بگذره جوجه به دنیامیاد سپاس دوستان من ارمین کتابی

    1. admin-ra گفت:

      سلام
      ممنون از شما
      طول دوره ی جوجه کشی از مرغ عشق 18 تا 20 روزه و تو این مدت تخما تبدیل به جوجه میشن
      تخما از هر روزی که گذاشته بشن 18 تا 20 روز بعد جوجه میشن فرقی نداره
      اگه مدت طولانی از لونه نیاد بیرون و مرتب بخوابه رو تخما مشکلی پیش نمیاد
      برای اینکه جفت گیری نکنن تو جیره ی غذاییشون تخم خرفه، تخم کاهو و تخم کاسنی اضافه کن
      اینا از مستیشون کم می کنه

  9. ناشناس گفت:

    سلام من مرغ عشقم دوتا جوجه داره وچون ب تغذیشون رسیدم الان دوباره داره لونه گرم میکنه وچوجه هاشون ۲۸ روزه هستن وازپدر ومادرشون تغذیه میشن ب نظرت میتونم جوجه ها را جدا کنم

    1. admin-ra گفت:

      سلام
      همین رسیدگی به تغذیه باعث شده که دوباره مست بشن و جفت گیری کنن
      و اگه دو باره تخم بذارن دیگه به جوجه ها رسیدگی نمی کنن
      علاوه بر اون
      تخم گذاری پشت سر هم باعث میشه که پرنده میزان بالایی از ذخایر کلسیم و پروتئین بدنشو از دست بده و بدنش به شدت ضعیف بشه
      هرچقدر که با همین روال به تغذیه ش رسیدگی کنی و مادت تخم بذاره همونقدر از عمرش کم میشه
      حداقل دو ماه استراحت بین هر دوره ی تخم گذاری برای پرنده لازمه و ایده آل ترینش هم اینه که سالی دو بار تخم گذاری کنه
      بعد از تخم گذاری و توی دوران پرورش تخم و جوجه باید گرمیجات رو از جیره ی غذاییشون کم کنی و از دونه هایی با طبع سرد استفاده کنی
      مثل تخم کاهو، تخم خرفه و تخم کاهو
      چون مکمل ها هم مست کننده هستن اونارم باید تو این دوران قطعشون کنی و با تغذیه ی درست و متعادل نیازهای غذاییشون رو تامین کنی
      جوجه ها هم تو سن 5-6 هفتگی باید از والدین جدا بشن
      الان اگه دیدی والدین بهشون رسیدگی نمی کنن باید برداری خودت با سرلاک بزرگشون کنی

  10. ثمین گفت:

    سلام من ۱ماهه که مرغ عشق خریدم اما تخم نمیگزارد به خانه هم آدت کردند میان بیرون و بعد میرن تو جفتگیری هم شدن تاب و قفس بزرگو آبو ارزن هم دارن تو فصل بهار تخم میگزارد؟

    1. admin-ra گفت:

      سلام ثمین
      اصلی ترین دلیل عدم تخم گذاری توی پرنده ها کمبود کلسیم و پروتئنه
      چه غذایی بهشون میدی؟

  11. جواد گفت:

    سلام
    من 1عدد مرغ عشق ماده و یک عدد مرغ عشق نر دارم چند روز طول میکشه تولید مثل کنن

    1. admins-r گفت:

      سلام
      باید تغذیشون درست و اصولی باشه
      بعد وقتی جفت گیری کردن تخم هم میزارن.

  12. ناشناس گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم
    که هر کاری می کنم ماده تخم نمی زاره
    لطفاً کمکم کنید

    1. admins-r گفت:

      سلام
      میشه بگید چه کارایی تا الان کردید؟

  13. ماهان گفت:

    عالی بود ولی چطور از مرغ عشق تخم ژیاد بگیریم

    1. admins-r گفت:

      سلام
      هر پرنده یه حد تخم گذاری داره و از اون هم نباید بیشتر باشه چون هم میتونه باعث مرگ پرنده و ضعیف بودن نطفه بشه ولی اگه بخای حداکثر تخم گذاری رو داشته باشه باید به نکته های زیر توجه کنی
      تغذیه درست و اصولی
      استفاده از مولتی ویتامین و تقویت کننده ها
      بالا بردن روحیه پرنده
      فاصله مناسب بین هر تخم گذاری

  14. ترنم بهرامی گفت:

    انگار مرغ عشق من جفت است مشکلی است من میگم انگار از ۱۰ سالگی شون گزشته بدپیش هم باشن ولی یمو قه منقار میگرن باهم ولی یه مقی باهم دوا میکنن و قهر میشن

    1. admins-r گفت:

      غذل چی میدی بهشون؟

  15. ناشناس گفت:

    سلام من دو تا مرغ عشق دارم و چهار تا تخم کرده ۲۰ روز گذشته و هنوز یدونه از تخم ها جوجه شده یعنی اون چندتا تخم تبدیل به جوجه نمیشنن؟

    1. admins-r گفت:

      سلام
      تخم هارو میتونی ببینی؟
      ترکی روشون هست؟
      صدایی ازشون میاد؟

  16. امیر‌محمد گفت:

    سلام‌بهترین‌غذای‌تقویت‌کننده‌مرغ‌عشق‌چیه؟

    1. admins-r گفت:

      سلام
      غذایی تقویتی بسته به وضعیت پرنده درست میشه و یه فرمول یکسان نداره.
      تو دوران تو لک یه چیزی هست، تو دوران جفت گیری چیز دیگه.
      ولی در کل میتونید بهش مولتی ویتامین، کف دریا، سفیده تخم مرغ، میوه و سبزی بدید.

  17. بهرام گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق خریدم بالغ هم هستن ماده توی لونه هم میره نر هم تمام حرکات جفت گیری رو انجام میده اما دوماهه جفت گیری نمیکنن تخم هم نکردن حتی جوشانده برگ اکالیپتوسم بهشون دادم جفت گیری نمیکنن باید چکار کنم لطفا یکی راهنمایی کنه

    1. admins-r گفت:

      سلام
      چه غذایی میدی بهشون؟
      کجا ازشون نگهداری میکنی؟

  18. محمد گفت:

    سلام حالتون خوب مرغ عشق من . یعنی ماده موقعی میر داخل لونه فقط با نوکش دار لانه میزنه. نمی دنم. چرا این کارو میکنه لطفاً راهنمایی کنید

    1. admins-r گفت:

      سلام
      توی چند روز اخیر جفت گیری داشته؟
      با خودش چیزیم تو لونه میبره؟

  19. مجید گفت:

    سلام خسته نباشید مرغ عشق من تخم کرد جوجه هاش بزگ نشده باز تخم کرد که خودم مجبور شدم سرلاک بدم الانم رو تخم خوابیده تند تند جفت گیری میکنن ماده دیگه حال نداره از جاش تکون بخوره چون زیاد تخم میکنه بنظرتون ماده رو جدا کنم ازش یااینکه بزارم باشه تا تخم ها در بیاد تا بهش کمک کنه موقه جوجه هاشمیون میشم راهنمایی کنید

    1. admins-r گفت:

      سلام مجید
      یه قاونی هست بعد از هر تخم گذاری باید خداقل یه فاصله 2 الی 3 ماه به پرنده باید بدی تا دوباره آماده تخم گذاری بشه وگرنه نه جوجه جوه میشه و نه ماده ماده
      بعد از مدتی هم ماده تلف میشه.
      وقتی تخم ها به جوجه شدن و ماده یک بهشون رسید و بزرگشون کرد جوجه هار و حدا میکنی
      اگه دید جفت گیری منن غذایی سردی میدی بهشون

      حالا اگه میخای باز جوجه بدن بهت غذایی تقویتی میدی بهشون تا واسه این کار آماده بشن.
      الانم بهتره جداشن کنی خیلی خیلی جفت گیری کردن.

  20. سیامک گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم که شش تا جوجه سالمو بزرگ کردن دون خور که شدن برشون داشتم تو یه قفس دیگه گذاشتم بلافاصله تخمگذاری کردن از شش تا تخم سه تاش در اومدن سه تاش در نیومدن یکی از جوجه ها متوجه شدم که مرده بود برش داشتم جوجه دوم هم الان پرهاش بزرگ شدن ولی بال هاش آویزونن قلبش چنان می زنه که تنش همیشه در لرزشه و چینه دان و روده اش انگار ورم داره
    جوجه سوم هم همین شرایطو داره خیلی کوچیکه و ورم داره و می لرزه به جوجه دوم مرتب غذا میدن ولی به سومی نمی دادن برش داشتم خودم سرلاک میدم بهش
    چیکار کنم حالشون خوب بشه ؟
    نوک پایین جوجه دوم هم نسبت به نوک بالاییش بزرگه
    امکان مراجعه به دامپزشک رو ندارم
    اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید
    متشکرم

    1. admins-r گفت:

      سلام
      بهشون مولتی ویتامین بده
      ولی یه مشکلی هست وقتی فاصله تخم گذاری ها خیلی کم باشه این اتفاق پیش میاد مخصوصا اگه بهشون نرسی و غذای معمولی بدی.
      بعد از تخم گذاری و بزرگ کردن جوجه ها نباید جفتات جفت گیری کنن حداقل باید 1 ماه فاصله داشته باشه تا جفت گیری و تخم گذاری بعد و تو این یک ماه هم باید غذایی تقوتی بدی بهشون تا قوی شن
      تا دیگه این اتفاق نیفته واسه جوجه هاشون.

  21. یدالله گفت:

    سلام ی جفت مرغ عشق دارم برای اولین بار تخم گذاشتن مرغ مادر روی تخم میشینه نر ماده رو میزنه تو لونه میندازه بیرون خودش با تخم باری کرد و تخم رو شکست چکار کنم جداشون کنم

    1. admins-r گفت:

      سلام
      فقط جداشون کن اینجور موقع ها کاری دیگه ای نمیتونی بکنی
      البته میتونی غذایی سردی هم بدی تا نراز مستی بیفته

  22. ناشناس گفت:

    سلام من یه مرغ عشق نر ۸ ماهه داشتم براش یه ماده گرفتم که یه تخم داشت و الان بارداره
    امکان داره نر باهاش جفت بشه و توی جوجه ها کمکش بکنه یا امیدی به این تخم ها نیست

    1. admins-r گفت:

      سلام
      خیلی شک دارم که الان جفت بشه.
      بهتره اصلا تو یه قفس نذاریشون تا تکلیف تخم معلوم بشه.
      بعد به تغذیه شون برسی تا آماده جفت گیری باشن و بعدش میتونی توی یه قفس بندازیشون.

  23. عمار گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم نزدیک 8بار جفت گیری میکنن ولی تا الان تخم نزاشتن نمیدونم مشکلشون چیه هرکی میدونه بگه

    1. admins-r گفت:

      سلام
      چه غذایی میدی بهشون؟

  24. رز سیاه گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق انگلیسی دارم و ماده تازگی صبحا و عصرا رو کامل میره تو لونه و فقط بعضی اوقات سرش رو میاره بیرون که نر نوازشش کنه و خب گاهی دعواشون میگیره و صدای جیغشون بالا میره و من ندیدم که جفت گیری ای شکل بگیره که ماده داره لونه گرم میکنه این عجیب نیست هرچند من نصف روز خونه نیستم و چون گاهی صبحا بیرون نمیرم این موضوعو متوجه شدم و الان بنظرتون لازمه که رژیم غذایی بخوام بهشون بدم؟

    1. admins-r گفت:

      سلام
      بله شاید وقتی شما خونه نیستید جفت گیری مکنن
      در مورد رژیم غذایی هم الان چه غذایی میدی بهشون؟

      1. رز سیاه گفت:

        اخه هیچ وقت خونه تنها نیستن و همیشه یکی تو خونه هست که تنها نباشن چون گربه تو محله ما زیاده و همیشه یا خودشو یا توله گربشو باید از تو خونه بیرون کنیم چون خونه خالی باشه میان داخل و از هر کدوم از اعضای خونه پرسیدم گفتن که چیزی ندیدنو بیشتر انگار وقتی ماده میره سمت نر نر میزنه و بلعکس
        اگه سیب داشته باشم سیب میدم چون خیلی دوس دارن و دانه ارزن سبزیجات هم امتحان کردم حتی سمتش هم نرفتن و فقط علاقه دارن یه گیاه که هنوز ریشه داره و تو خاکه رو بخورن و کف دریا هم همیشه تو قفس هست با اب تازه
        امروز که لونه رو خواستم تمیز کنم دیدم که انگار گودی ته لونه رو لبه شو خورده بود

        1. admins-r گفت:

          منظورم این بود که محیطشون آروم باشه نه این که کلا هیچ کس پیششون نره.
          یه راه حل دیگه هست و اونم اینه که از هم جداشون کنی به مدت 1 ماه
          و تو این زمان هم غذا تقویتی مثل
          سفیده تخم مرغ، میوه، سبزی جات،جوانه ها، دان، مولتی ویتامین، قطره AD3E بهشون بدی.
          بعد یک ماه که کامل مست شدن بندازشون تو یه قفس تا جفت بشن.

  25. سیما گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم که پنج تا تخم گذاشتن سه تاش دراومدن و الان اولی داره پر درمیاره فکر کنم ده روز یا بیشترش بشه ولی چهارمی و پنجمی درنمیان
    چیکار کنم اون تخم ها رو بردارم ؟ دیگه درنمیان ؟
    لونه شون پلاستیکیه و من هنوز تمیزش نکردم منتظر بودم همه جوجه ها دربیان
    امروز از صبح نر و ماده جیغ می زنن قفسشون تمیزه ارزن و جوانه گندم میدم و گاهی اسفناج یا کاهو و تخم مرغ همه چیز مهیاس چرا جیغ می زنن ؟

    1. admins-r گفت:

      سلام سیما
      اگه صدای از تخما نمیشنوی میتونی برداری یا اگه روشون نمیشینه.
      در مورد غذا هم میوه هم بده بهشون مولتی ویتامین و کف دریا هم که همیشه باید باشه
      در مورد جیغ زدن هم شاید از چیزی میترسن و استرس دارن.

  26. محمد کیان میر آبی گفت:

    من چی کار کنم مرغ عشقم خیلی بی حال است و چشمش کبود شده است

    1. admins-r گفت:

      سلام محمد
      جای خوره مرغ عشقت؟
      چه غذای میدی بهش؟
      قفس رو تمیز میکنی همیشه؟
      ظرف آبش رو چند وقت یه بار میشوری؟

  27. مهدی گفت:

    سلام
    مرغ عشق ماده تخم بیرون لانه گذاشته چیکار باید بکنم لطفاً راهنمایی کنید ممنون

    1. admins-r گفت:

      سلام
      توی قفس لونه داره؟
      کی لونه رو گذاشته بودی داخل قفس؟
      تا حالا شده بود که بره تو لونه؟

      1. مهدی گفت:

        اره توی قفس لونه داره از همون اول که خریدم مرغ عشق هارو داخل قفس لونه داشتن و اینکه تا حالا ندیدم بره داخل لونه نمیدونم چرا نمیره خیلی وقته که خریدم آخه تخم گذاشت ولی بیرون لونه

        1. admins-r گفت:

          شاید از لونه خوششون نمیاد
          لونشون چه شکلی هست؟
          داخلش تمیزه؟
          بوی خاصی نمیده؟

          1. مهدی گفت:

            وا اکثر مرغ عشق ها از همین لونه پلاستیکی ها هست داخلشم تمیزه و هیچ بوی خاصی نمیده
            الان منظورتون این هست که لونه رو عوض کنم و دلیل اینکه تخم رو بیرون لونه گذاشته این هست که خوششون نیومده!!!؟؟؟

          2. admins-r گفت:

            دوتا دلیل داره
            یا از لونه خوششون نیومده
            یا هنوز بهش عادت نکردن
            همین عادت کردن به لونه خودش زمان بر هست.

  28. محسن گفت:

    سلام وقت به خیر
    من یه مرغ عشق دوماهه دارم
    تو دستم بهش دونه میدم که بهم عادت کنه میاد رو دستم و شونه ام می شینه دمشو کامل خم می کنه به پایین
    این خم کردن دم علامت خاصیه؟ می ترسه؟

    1. admins-r گفت:

      سلام
      نه شاید نمیخاد به دم دست بزنی چون به دمشون خیلی حساس هستن.

  29. ناشناس گفت:

    سلام مرغ عشق ما دوتا تخم گذاشته ولی اکثر اوقات بیرونه مگه نباید روی تخم بخوابه

    1. admins-r گفت:

      سلام
      بله باید همیشه رو تخام باشه و فقط واسه غذا و آب بیاد بیرون
      احتمالا یا تخم مرغا پوچن یا قرار نیست جوجه بشن یا خیلی ضعیفا
      البته اگه پرنده ناشی هم باشه این اتفاق میتونه بیفته.

  30. ناشناس گفت:

    سلام مرغ عشق خریدم الان ۴ روز میشه خریدم حامله است مرغ عشق ولی تخم نمیزاره لانه هم داره

    1. admins-r گفت:

      سلام
      مرغ عشقت جفت هم داره؟

  31. امیر گفت:

    من مرغ عشق دارم یک سوالی داشتم مرغ عشق ماده بیشتره اوقات چرت میزنه و پاهاس هم داره می ریزه مرغ عشق ما هم پف میکنه من باید چه کار کنم

    1. admins-r گفت:

      سلام
      چه غذایی میدی بهش؟
      مرغ عشقت جفت داره؟
      فضلش تغییر رنگ داشته؟

      1. امیر گفت:

        سلام ارزن میدم فصلش کمی کم رنگ شده بله جفت هم داره ممنون میشم اگه بگین چیکار کنم

        1. admins-r گفت:

          تا حالا دیدی جفت گیری کنن؟
          توی لونه میره؟
          چقدر وانجا میمونه؟

    2. مهدی گفت:

      سلام چرا مرغ عشق من دوتاشون میرن داخل لونه

  32. امیر گفت:

    سلام دوستان من حدود ۱ ماه است که یک جفت مرغ عشق دارم مرغ عشق نرم همیشه می چسبه به مرغ عشق ماده ام همه ی علاءم جفت شدن هم دارن مرغ عشق ماده ام کم کم میره تو لانه به نظر شما می خواهد تخم بگذارد

    1. admins-r گفت:

      سلام امیر
      اگه جفت گیری کرده باشن بله
      غذا چی میدی بهشون؟
      دمای محیطشون چقدره؟
      تا حالا جفت گیریشون رو دیدی؟

      1. امیر گفت:

        سلام بهشون ارزن میدم دماش رو نمیدونم ولی هستن کنار شوفاژ نه ندیدم ولی علاعم بارداری رو داره ممنون میشم اگه بگی چیکار کنم 🙏

        1. admins-r گفت:

          سلام لازم نیست کاری بکنید.
          شما فقط به غذا و نظافتش برسید

      2. پرویز گفت:

        سلام مرغ عشق من جفت گیری کردن بعداز جفت‌گیری تخم گذاشته اونم یدونه الان نزدیک ۱۰ روزه میگذره آیا تخم مستیه یا زازم تخم میزاره؟؟یا اون یکید بردارم

        1. admins-r گفت:

          سلام
          اگه 10 روز گذشته دیگه فکر نکنم تخم بزاره
          اگه روش نمیشینه میتونی برداری.

  33. ناشناس گفت:

    سلام موقع تخمگذاری باید چه غذایی بهشون بدیم

    1. admins-r گفت:

      سلام
      پاسخ سوالت توی مقاله زیر هست. بهتون پیشنهاد میکنم که حتما بخونیدش.
      غذایی مرغ عشق در موقع تخمگذاری

  34. الیاس گفت:

    سلام خدمت شما من یه جفت مرغ عشق دارم ولی هرموقع که تخم گذاری میکنند بعد چند روز تخم های خودر را بیرون می اندازند علتش چیست چرا این کارو میکنند ممنون میشم راهنماییم کنید؟؟

    1. admins-r گفت:

      سلام الیاس
      اول از همه چه غذایی به مرغ عشقات میدی؟
      بعد چند وقت یه بار جفت گیری و تخم گذاری میکنن؟

  35. اکبری گفت:

    سلام مرغ عشق ماده من الان چند روزه شکمش بر آمده هست و مشخصه که تخم داره دایما هم توی خونه هستش بیرون نمیاد چیکار کنم

    1. admins-r گفت:

      کار خاصی نباید بکنی باید صبر کنی تا تخم بزاره
      اگه در مورد غذا و آب میگی که اون طبیعی هست همه پرنده ها موقع تخم گذاری کم اشته ها میشن و خیلی کم از لونه بیرون میان

      الان شما چه غذایی به پرندت میدی؟

  36. رضا گفت:

    سلام ببخشید مرغ عشق من جفت شده‌اند ماده همیشه درلانه است ولی سقف لانه پلاستیکی است و سقف را به اندازه درلانه سوراخ کرده العان دوتا در داره به نظرتون لانه را عوض کنم یا همینطوری باشه العان دقیقا بالای سرمرغ عشق سوراخ است

    1. admins-r گفت:

      سلام رضا
      نه اصلا به لوه دست نزن بزار همجوری بمونه بعد از این که تخم گزاشتن و جوجه شدن میتونی عوضش کنی.

  37. F.A گفت:

    سلام
    من حدود یک سال است که یک جفت مرغ عشق دارم
    تا به حال تخم نگذاشتند
    تازگی ها نر خیلی خودش را به ماده می چسباند و برایش آواز می خواند و می رقصد و نوکش را می گیرد حتی پاش را هم روی ماده می گذارد و او راتمیز می‌کند
    ماده هم می خواند و با نر همراهی می کند ولی توجه زیادی به نر نمی کند
    به شون دونه تقویتی قطره تقویتی توی آبشان ارزن کاهو جوانه گندم و کف دریا هم می دهم
    لانه هم توی قفس دارند و به دیوار آویزان اند
    دما هم خوب است ‌رنگ فضلهشان هم تغییری نکرده
    میشه راهنماییی کنین برای رفتار های نر و جفت گیری
    با تشکر

    1. admins-r گفت:

      سلام
      باید به ماده زمان بدی تا مست تر بشه و بخواد با نر جفت گیری کنه
      کاهو کمتر بده تخم مرغ رو هم 3 رو در هفته بده.

  38. امیر گفت:

    سلام ادمین محترم خیلی ممنون از مطالبتون
    جوجه مرغ عشق های من دوماهه هستن چهارتا هستن گاهی یکی شون یه راهی پیدا کرده میاد بیرون بعد چون گرسنه مونده تو دوستم ارزن میدم می خوره حس می کنم قابلیت دستی شدن داره می خوام اینو کلا از بقیه جدا نگه دارم بیرون از قفس بمونه و دستیش کنم فقط تو خونه که پرواز می کنه مشکل ساز میشه گاهی نمی دونم کجا رفته می گردم پیداش می کنم یا خونه رو کثیف می کنه
    چیکار می تونم بکنم که پرواز نکنه نره همه جا
    و آیا به نظرتون بیرون بمونه همیشه تو دستم غذا بدم دستی میشه؟

    1. admins-r گفت:

      سلام
      اول از همه همه جوجه ها دستی میشه ولی خب این یکی راختره
      در مورد پرواز کردن هم کاریش نمیتونی بکین چون پرنده هست و باید پرواز کنه
      توصیه میکنم زیاد از قفس بیرونش نیار چون عادت میکنه و این کار باعث میشه نره توی قفس

      در مورد دستی شدن هم اگه به هر پرنده برس هم از نظر غذا هم از نظر نظافت دستی میشه
      بعد هر چقدر بیشتر باهش وقت بگذرونی و بهش توجه کنی بیشتر بهت عادت میکنه

  39. ابوالفضل گفت:

    با سلام من یک مرغ عشق دوماهه خریدم و خودم بزرگش کردم و الان کم کم به بلوغ رسیده و برایش یه ماده اسپانگل خریدم که حدوداً ۴ یا ۵ ماهش هست به هم غذا میدهند و وقتی که آن هارا در خانه آزاد میکنم نر آن را پشتی می‌کنه چندین بار و ماده و ماده روی زمین هی بعد از چند ثانیه پشتی فرار می‌کنه آیا اینها تخم می‌گذارند ؟یا نه ؟

    1. admins-r گفت:

      سلام باید صبر کنید
      براشون هم لونه داخل قفس بزارید.

      1. ناشناس گفت:

        یعنی امکانش هست

        1. admins-r گفت:

          نمیشه صد در صد گفت ولی امکانش هم هست.

  40. مهدی گفت:

    با سلام من یک ۲۵ روزی میشه یک جفت مرغ عشق خریداری کردم مرغ عشق تر بعضی اوقات پایش را روی ماده میزارد و ماده ان را نوم میزند و گاهی ماده به داخل الانه میرود اینا تا کی تخمگذاری میکنن ایا علایم جفت گیریه و غذاهشونم ارزن و کتان هست بهشون جوانه گندم هم میدم موبایل ویتامین و کلسیم هم بهشون میدم

    1. admins-r گفت:

      سلام مهدی
      اگه جفت گیری کنن و ماده داخل لونه بره به احتمال داره برای تخم گذاری آماده میشه.
      باید صبر کنی تا ببینی چی میشه؟

  41. دانیال گفت:

    سلام دارم خدمتتون اقا من مرغ عشق ماده م چند هفتس میره تو لانه ولی با نر هنوز جفت نشده چون علایم جفت بودن رو ندارن و بعد ماده هم نرو میزنه بعد ماده هم نیمه رامه بنظرتون علتش چیه برامدگی و پر ریزی هم داره هی میره تو لانه تمام روزو تو لانه سپری میکنه فقط شب در میاد از لانه علتش چیه بیمار هم نیس چون پیش دکتر بردم زیر نظر معاینه هستن

    1. admins-r گفت:

      سلام دانیال
      اینایی که شما گفتی علائم تخم داشتنه.
      مطمعا تا حالا جفت گیری نکردن؟

      بعد غذاش چیه؟
      رنگ فضلش تغییری داشته؟

  42. قاسم گفت:

    با سلام خدمت کارشناس عزیز
    یک جفت مرغ عشق دارم که تعدادی تخم گذاری کرده
    سوال اول :ایا باید کار خاصی برایشان انجام بدهم
    سوال دوم :اگر جوجه به دنیا امد ایا مادر به انها غذا میدهد یا اینکه ،ما به جوجه ها، غذا بدهیم
    ممنون میشم پاسخ دهید🙏

    1. admins-r گفت:

      سلام آقا قاسم
      فعلا نه منتظر بمون تا ببنی چی میشه اگه جوجه در اومد و والدین ازش محافظت کرد که هیچ اگه که نه باید خودت بهشون سرلاک بدی.

  43. سارا گفت:

    سلام یه سوالی داشتم
    علت نوک به نوک شدن جوجه های دوماهه چیه؟ اینا که هنوز بالغ نشدن
    و یه سوال دیگه یه جایی خوندم که جوجه هایی که خواهر و برادرن نباید جفت بشن چون تو نسلشون جوجه مشکل دار متولد میشه این درسته ؟
    یعنی جوجه هامو باید از هم جدا کنم ؟

    1. admins-r گفت:

      سلام
      اگه دو ماه باشن با احتمال دارن بازی میکنن
      در مورد جدا کردن هم من دیدم که والدین با جوجه ها جفت گیری می کنن واسه همین جداشون میکنن
      در مورد خواهر برادر بودن هم اصلاع خاصی ندارم و فکر نکنم هم مشکلی داشته باشن. البته شنیدم که نسل بعدی که به دنیا میداد میتونه عقیم باشه ولی صد در صد نیست.

      1. سارا گفت:

        خیلی ممنون از پاسختون
        یه سوال دیگه هم داشتم
        جایی خوندم عرق بیدمشک روزی پنج قطره تا پنج روز بریزیم تو ظرف آب پرنده ها آرامش بخشه و دیگه از ما نمی ترسن و دستی میشن نوشته بود یک هفته استراحت بدین و دوباره پنج روز بریزین تو ظرف آبشون
        ضرری نداره براشون ؟

        1. admins-r گفت:

          خواهش میکنم عرق بیدمشک رو نمیدونم ولی گل محمدی چرا چون هم ضد باکتری هست هم آرام بخش
          و بعد فکر نکنم فقط با خوردن چند قطره عرق پرنده دستی بشه.
          بعد این که قطع کردین اون وقت چه اتفاقی میفته
          شاید کمک کنه و لی باعث نمیشه که پرنده دستی بشه
          با بهتر غذا دادن
          نظافت همیشه قفس
          وقت گذاشتن و حرف زدن بهتون عادت میکنن

  44. سینا گفت:

    سلام من مرغ عشق مادرم ۳الا۴روزه به داخله لونه میره و بیرون میاد زمان کمی داخل لونه میمونه و بیشتر موقع ها داخل قفسه و بعضی وقتا ماده به بالای لانه میره و هی لانه رو نوک میزنین و هردو خیلی بیشتر از قبل جیغ میزنند من الان باید چیکار کنم نزدیک لانه هم نرفتم الان چه غذایی و چه کاری باید بکنم بعد هیچ ورمی من نمیبینم چکار کنم

    1. admins-r گفت:

      سلام سینا
      چه غذایی میدی بهشون؟
      دمای محیط چقدره؟
      از چیزی ترسیدن تو این مدت؟

  45. سارا گفت:

    سلام من یم ماه نیم هست جفت مرغ عشق دارم ولی تخم نمیگذارند تا حالا شده نر برود داخل لانه ومدت زیادی آنجا باشد ولی تخم نمیگذارند با اینکه من بهشون ویتامین و کف دریا و غذاهای مورد علاقه اش رو میذارم ولی تخم نمیگذارند علت چیه

    1. admins-r گفت:

      سلام سارا
      اول از همه وقتی میخای پرنده هات جفت گیری کنن باید برنمه غذایی مفید و درست براشون داشته باشی.
      میتونی از قطره AD3E استفاده کنی تا به جفت گیریشون کمک کنی.

  46. امیر گفت:

    سلام من ی جفت مرغ عشق دارم که امشب دیدم تخم گذاشته اما تو کف قفس بود تو لانه نبود هنوزم برآمدگی داره تو شکمش باید چیکار کنم تو تخم ورداشتم تو لانه گذاشتم جاشم خعلی گرمه منظور تو اتاق چطور این میره رو تخم لطفا کمک کنین

    1. admins-r گفت:

      سلام
      نباید به تخم دست میزدی چون احتمال داره دیگه روی تخم نشینه.
      وقتیم که پرندت تخم میزاری اصلا نباید کاری بکنی.

  47. بیگجانی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یه جفت مرغ عشق دارم که تا امروز خیلی سرحال و اذیت کار بودن امروز زیر شکم مرغ عشق ماده یه برامدگی ایجاد شده و دائم یا چرت میزنه یا خودشو تمیز میکنه لانه داخل قفسشون هست ولی داخلش نمیره غذا بهشون ارزن میدم رنگ مدفوعش سفید و سبز کمرنگه مولتی ویتامین زوریخ A.D3.E بهشون میدم و ویتامین کف دریا هم دارن چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. admins-r گفت:

      سلام سلامت باشید دوست عزیز.
      تا حالا دیدن که پرنده هاتون جفت گیری کنن؟
      پرنده نر پف هم میکنه؟
      اشتهاش چطوره؟

      1. بیگ جانی گفت:

        نه ندیدم که جفت گیری کنن نر هم پف نمیکنه ولی اشتهاشون خوبه

        1. admins-r گفت:

          ماده منظورم بود نه نر

          1. بیگ جانی گفت:

            ماده پف میکنه ولی خیلی کم

          2. admins-r گفت:

            پف کردن
            کم اشتهایی
            رفتن تو لونه
            باد کردن زیر شکم
            تمیز کردن پر
            نشانه های تخم گذاری هست اگه اینارو داره که میخاد تخم بزار در غیر این صورت میتونه بیماری داشته باشه.

            فضلش تغییر رنگ داشته؟

  48. امیر حسین گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم، بعد غذا شون و آبشون خیلی خوبه مثلا یک روز هویچ میدم یک شوید یک روز ارزن! بعد داخل آبشون هم ویتامین میریزم. ولی نمیدونم چرا تخم گذاری نمیکنن! لونه هم دارن ولی لاکیه از لونست بنظرتون؟ یا نه! جاشون هم داخل اتاق خیلی آرومو بی سرو صداست

    1. admins-r گفت:

      سلام امیر حسین
      برای این که مرغ عشقات جفت گیری کنن باید یه برنامه غذایی بهشون بدی.
      تو این مدتم باید از هم جداشون کنی تا برای جفت گیری آماده باشن.
      مثلا سفیده تخم مرغ میوه و سبزی
      قطره ad3e
      مولتی ویتامین
      پودر کلسیم
      بعد این که تقویتشون کردی تو این یک مه و آمده جفت گیری شدن بندازیشون توی یه قفس

      البته باید نیست که از هم جدا کنی و لی یه روش اصولیش اینه
      این کار باعث میشه که تخم نطفه داری بهتری هم داشته باشی
      و لی بدون این کارم تخم میدن؟ بله میدن ولی خب زمان بره

  49. ARSH😉😉😉 گفت:

    سلام من یک مرغ عشق ماده دارم که روزی حدود ۲۰ دقیقه توی قفس میره و بعد ۲۰.۳۰ ثانیه بعد در میاد این کار رو از جمعه شروع کرده نشان دهنده چیه ممنون

    1. admins-r گفت:

      سلام منظورتون داخل لونه میره؟

  50. آرتین گفت:

    چرا مرغ عشق های من توی لونه نمی رود و به سن 10ماهکی رسیدن گرفتم بردم توی لونه ولی امکان پذیر نبود

    1. admins-r گفت:

      سلام
      از کی لونه ور گذاشتین.
      و این که لونه چطوریه؟

  51. ناشناس گفت:

    سلام من تازه مرغ عشق خریدم و تخم گذاشته و وماده که پیش تخم هاش نشسته نر هم بیرون لانه بود من که در قفس را باز کردم که به نر دست بزنم ترسید و ۳۰ دقیقه هست که روی نر هم روی تخم هاش نشسته

    1. admins-r گفت:

      سلام
      یه کار طبیعی هست و داره از تخم ها محافظت میکنه بهتره تا وقتی جوجه میشن باهاشون کاری نداشته باشی تا بهشون استرس وارد نشه.

  52. سپهر گفت:

    مرغ عشق نر من زیاد آواز میخونه و مادهه چند روزه گوشه گیر و ساکته و چشاشو می‌بنده ،دلیلش چیه؟؛

    1. admins-r گفت:

      سلام
      ماده پف هم میکنه؟
      اشتهاش چطوره؟
      لونه دارن؟

  53. ناشناس گفت:

    سلام میشه تخم های یک مرغ عشق ،زیر یک مرغ عشق دیگه گذاشت؟؟

    1. admins-r گفت:

      سلام
      شدنش که میشه ولی یکم کار سختی هست و دوتا احتمال داره
      اول این که روشون بشینه و جوجه بشن
      دوم تخمارو بشکونه یا اصلا روش نشینه باید امتحان کنی.

  54. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید ماده مرغ عشق من نزدیک یک هفته زیر شکمش باد کرده ویکسره تولانه ولی هنوز تخم گذاری نکرده این مشکلی نداره میاد بیرون ومیره ولی بیشترتولانه

    1. admins-r گفت:

      سلام
      نه باید بیشتر تو لونه باشه تا تخمگذاری بکنه.
      فقط دقت داشته باش اگه زیاد طول کشید تخم گذاریش حتما ببرش پیش دامپزشک چون احتمال داره تخم پیچ هم بشه که خیلی خطرناکه.

  55. مجید گفت:

    سلام من دوتا مرغ عشق تازه گرفتم خیلی بی حال هستن وخیلی هم کم تحرک میشه کمکم کنید ممنون

    1. admins-r گفت:

      سلام مجید
      از کی اینجوری شدن؟
      چه غذایی میدی بهشون؟
      فضلشون چه رنگیه؟
      موقع خرید هم همینجوری بودن؟

  56. حامد گفت:

    سلام من 1هفته پیش یه جفت مرغ عشق خریدم بعد موقع ای که رفتم بخرم دیدم مرغ عشقه کلن تو لونه بود صاحبش میکفت تخم داره منم فکر کردم داره اینطوری میگه که ما بخریم ولی اون داشت لونه چوبی رو انگار گرم میکرد ولی من براش لونه پلاستکی کذاشتم فرداش دیدم زیاد حال نداره فکر کردم مریضه وقتی رفتم بالا سرش دیدم تخم گذاشته تو کف قفس الان 2 روز میشه که دیگه تخم نداشته چرا به نظرتون

    1. admins-r گفت:

      سلام حامد
      اول این که نباید لونش رو عوض میکردی
      این کار باعث میشه که پرنده دیگه به اون محیط اعتماد نداشته باشه و دچار ترس و استرس بشه که اینا میتونن باعث بشن دیگه تخم نزاره
      باید اجازه میدادی لونه همون جا میومند بعد این که تخما جوجه میشدن لونه رو برمیداشتی و عوضش میکردی.

      الان حالشون چطوره؟
      طرف لونه میرن؟
      چه غذایی میدی بهشون؟

      1. حامد گفت:

        سلام حالشون خوبه طرف لونه می‌ره من یه لونه چوبی براش خریدم طرف لونه می‌ره یه نگاه هم میداز و برمیگرده

        1. admins-r گفت:

          خب یکم باید صبر کنی تا به لونه و قفس و محیط عادت کنن بعدش حتما میرن داخل لونه برای تخم گذاری
          فقط زیاد عوض نکن بزار به لونه عادت کنن.

          1. حامد گفت:

            سلام دوباره فقد این ماده زیاد تو حالت پف مانند میمونه زیاد پف می‌کنه ولی جایش گرمه ولی نره پف نمیکنه مثل اون

          2. admins-r گفت:

            سلام حامد
            نر قرار نیست پف کنه، ماده فقط پف میکنه اونم یکی از علائم تخم گذاری هست.

  57. حسن گفت:

    با سلام و عرض ارادت ادمین جان
    مرغ عشقای من پنج تا جوجه دارن که بزرگه الان ۶ هفته شه چند روزه می بینم دیگه مثل قبل غذا نمیدن به جوجه ها و میزننشون جوجه ها هم نوک می زنن به ارزن ها ولی خیلی کم می خورن
    سر نشستن روی تاب هم دعوا داشتن
    سه تاشونو برداشتم گذاشتم تو یه قفس دیگه ولی می بینم خیلی ارزن نمی خورن پوسته ارزن کمی می بینم که افتاده باشه تو ظرف یا اطراف
    جوانه گندمو بهتر می خورن
    سریلاک بخرم براشون یا منتظر بمونم غذا خوردنشون بهتر بشه؟ یادوباره برشون گردونم تو قفس پیش بقیه؟

    1. admins-r گفت:

      سلام حسن
      اگه والدین غذا نمیدن کلا جداشون کن
      بهشون سفیده تخم مرغ، میوه رنده شده، هویج رنده شده و هر غذایی که نرم باشه بده
      دون هم بده بهشون و خیلی سفت نباشن تا راحت بخورن و کم کم عادت کنن
      اگه دیدی هیچی نمیخورن اون وقت میتونی بهشون سرلاک بدی ولی نه زیاد پرنده ها باید بعد از 2 ماه دون خور بشن

      1. حسن گفت:

        در مورد بستن بال پرنده با چسب نواری نظر شما چیه ؟ برای دستی کردن مرغ عشقی که پنجاه روزه اس
        یا اینکه کاری که شنیدم دوستان انجام میدن می برن مرغ عشقو پرنده فروشی ها پرهاشونو کوتاه می کنن
        ممنون میشم بنده رو راهنمایی بفرمایید

        1. admins-r گفت:

          در مورد بستن با چسب که مخالفم و اصال کار خوبی نیست
          درمورد پر چینی هم باید بهتون بگم که شاید تو روند اهلی کردن کمک کنه و لی حتمی نیست
          پرنده و یا هر حیون دیگه ای با رسیدی بهش هست که اهلی میشه و اعتماد میکنه
          مثلا غذا خوب دادن
          نظافت قفس

          1. حسن گفت:

            ببخشید میشه توضیح بدین چرا بستن چهارتا پر اولش کار درستی نیس؟
            من فکر می کردم بستن پرها بهتر از قیچی کردنشونه
            خیلی ممنون از راهنماییتون

          2. admins-r گفت:

            سلام من کلا با بستن و چیدن پر مخالفم

    2. ناشناس گفت:

      سلام من یه جفت مرغ عشق دارم دو سه روز بود جفت گیری مکردن بعدش ماده نرو میزد جداش کردم الان ماده زیر شکمش یه خط داره وپوف مکنه ولی به لانه زیاد نمیره تخم میزاره بعدش نرو تا چه موقع باید جدا نگه دارم

      1. admins-r گفت:

        سلام
        اره احتمالش زیاده که تخم بزاره
        نر هم باید تاز زمانی که جوجه ها دنیا نیومدن بهتره که جدا باشه و تو این مدت هم بهتره غذایی سردی بیشتر بهش بدی تا از مستی بیفته

  58. پرهام گفت:

    سلام من دو جفت مرغ عشق دارم تو یه قفس هستن مدام نر هاشون با هم بحث میکنن و سر و صدا ایجاد میکنن علتش چیه؟
    یکی از ماده ها ۱۵ روزی میشه که تخم گذاشته و ۳ تا تخم داره الان تا چند روز دیگه جوجه میشن؟

    1. admins-r گفت:

      سلام بهتر اینجور موقع ها که تخم میزارن از هم جدا کنین چون ممکنه اون یکی جفتا تخم هارو بشکونن یا جوجه هار و اذیت کنن
      مدت جوجه کشی شونم 23 روزه بعد اون به دنیا میان البته شاید زودترم این اتافق بیفته.

  59. سارا گفت:

    سلام من یک ماه و نیم هست یک جفت مرغ عشق خریدم ولی هنوز تخم نگذاشتن با اینکه براشون ویتامین و کف دریا گرفتم من مرغ عشق ها را توی پذیرایی روی دیوار نصب کردم ولی هنوز تخم نگذاشتن علتش چیه؟

    1. admins-r گفت:

      سلام سارا
      غذا چی میدی بهشون؟
      داخل قفس لونه دارن؟
      جای که قفس هیت رفت و آمد چقدره؟
      دما محیط گرمه یا سرد؟

  60. امین گفت:

    سلام و تشکر بابت این مقاله مفیدتون
    می خواستمبپرسم مرغ عسق ها از صدای آب می ترسن ؟
    مرغ عشقای من تو اتاق کناری آشپزخونه هستن هر وقت شیرو باز میکنیم شروع می کنن به سر و صدا کردن علت این کارشون چیه؟

    1. admins-r گفت:

      سلام امین
      خواهش میکنم
      نه نمیترسن
      شاید صدا زیاده یا احتمالا قبلا از صدای شبیه این ترسیده واسه همین این کارو میکنه
      بهتره تو اون محیط نبریش یا وقتی شیر رو باز کردن جای دیگه نگهش داری تا آروم آورم ترسش بریزه

  61. ماهور گفت:

    سلام دوماهه که مرغ عشق خریدم والان یک هفته است که ماده مدام داخل لانه میره وچندبارهم نرواردلانه شد
    ولی تخم نمیزاره دلیلش چیه اصن میخواد تخم بزاره یانه؟

    1. admins-r گفت:

      سلام ماهور
      مرغ عشقت پراش پف میکنه؟
      علائمی که توی مقاله گفتیم رو داره؟

      1. ماهور گفت:

        بله نسبت به قبل خودشو بیشتر پف میکنه
        خیلی جیغ میزنه داخل لانه زیاد میره وقتی داخل لانس خیلی بال میزنه وسریع خارج میشه وکم غذاشده وخیلی کم پرنده نر رو میزنه

        1. admins-r گفت:

          باید صبر کنی به احتمال زیاد بارداره
          تا حالا جفت گیریشون رو دیدی؟

          1. ماهور گفت:

            نه ندیدم ولی چون داخل مقاله گفته بودیدکه بعداز۲،۳روزکه داخل لانه میره بعدتخم میزاره چون خیلی طولانی شد گفتم بپرسم مشکلی براش پیش نیومده باشه

          2. admins-r گفت:

            اگه خیلی وقته میره و تخم نزاشته دوتا احتمال وجود داره
            اول این که مریض شده
            دوم این که تخم پیچ شده
            جز پف کردن علائم دیگه ای هم داره؟
            چقدر غذا میخوره؟
            فضلش چه رنگی هست؟

          3. ماهور گفت:

            خیلی کم غذا شده
            فضلش مثل قبله ولی خیلی خیلی کم دیدم که آبکیه ولی نمیدونم برای کدومشونه
            خیلی جیغ میزنه و وقتی داخل لانه میره خیلی بال میزنه وسریع خارج میشه
            پیام جدیدتون رونتونستم ریپلای کنم روی این پیام نوشتم

          4. admins-r گفت:

            سلام ماهور
            علائم بارداری یکیش همین کم غذا شدن هست ولی اگه تخم نزاره حتما مشکل دیگه ای داره
            تا امروز تخم گذاشته یا نه؟

  62. زانا گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم چهار ماه پیشمه ولی تخم نمی زارند چه کاری باید کرد

    1. admins-r گفت:

      سلام
      چه غذایی میدی بهشون؟
      قفسشون چطوره؟ لونه داره؟
      محیط که نگهداریشون میکنی پر سرو صدا که نیست؟
      رفت و آمد چقدره اونجا؟

  63. مهلا گفت:

    سلام
    من یک جفت مرغ عشق دارم که حدود چند هفته پیش۴تا تخم گذاشتند دو سه هفته هم خوابید روشون ولی جوجه نشد الان هم مدام تک تک تخم میذاره ولی نمیخوابه روش
    مشکلم اینه که موقع تخمگذاری خیلی اذیت میشه الان هم میخواد تخم بذاره خیلی بیحاله و درد داره پشتشم کبود شده چرا اینجوریه؟

    1. admins-r گفت:

      سلام مهلا
      اول این که شاید تخم پیچ شده باشه ببرش حتما پیش دامپزشک
      دوم این که شما چه غذایی میدی بهشون؟
      دما محیطشون چقدره؟
      کجا نگهداریش میکنی؟
      و از کی این مرغ عشقارو داری؟

  64. Armin گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون از مقاله مفید شما
    ببخشید من الان سه روزه از پرنده فروشی یه جفت مرغ عشق مولد خریدم ک دوتا تخم گذاشته بودن آوردم خونه تا فردا ک میخواستم برگردم تهران گذاشتم تو ماشین قفس رو بعد وقتی رسیدیم دیگه مرغ عشق ماده نمیره تو لونه بخوابه رو تخم هاش ممکنه بر اثر تکون خوردن ماشین یا عوض شدن جاش دیگه نشینه رو تخم یا بخاطر تکان خوردن ماشین تخم ها خراب شده باشع من الان باید چکار کنم تخم هارو درارم دوباره تخم میزارع ؟ ممنون میشم یه راهنمای بکنین

    1. admins-r گفت:

      سلام آرمین
      اره امکان داره اگه زیاد تکون بخورن، جاشون سرد باشه جوجه ها به دنیا نیان
      اگه به والدین هم زیاد استرس وارد بشه امکان داره روی تخم نشینن یا بترسن

      بهتره داخل ماشین زیاد تکون نخورن
      روشون چیزی بنداز که بیرون رو نبینن

      در مورد تخم گزاشتن دوباره هم آره میزارن فقط باید وقتی بردی جای ثابت به غذا و نظافتشون حتما بررسی

      1. Armin گفت:

        خیلی ممنون از راهنمایی شما واقعا دستتون درد نکنه فقط بعضی وقتا می‌ره تو لونه میخوابع ولی فکر نکنم جوجه بشن

        1. admins-r گفت:

          خواهش میکنم دوست عزیز
          چند روزه تخم گذاشته؟

          1. Armin گفت:

            وقتی رفتیم بخریم گفت نمیدونه انقد پرنده داشت ک تعدادشون از دستش در اومده بود

          2. admins-r گفت:

            دوره جوجه شدن تخم تو مرغ عشقا حدودا 18 روزه حالا میتونه بالا پایینم بشه.
            اگه دیدین تو این مدت زمان به دنیا نیومدن خودتون تخمارو بردارن برسیشون کنید
            ببینید حرکتی هست تو یا صدای ازش در میاد
            یه ترک برداشته یا نه

  65. کیانا گفت:

    من الان تقریبا ۲ ساله که مرغ عشق دارم ولی تخم نمی‌کنند تمام ایم چیزایی که شما گفتین میدم ولی تخم نمیکنن

    1. admins-r گفت:

      سلام کیانا
      میتونی بگی چیا میدی و کی میدی؟

      1. کیانا گفت:

        من بهشون ارز ن و کتان قاتی میکنم میدم هر چند روز یکبار که میبینم تموم شده غذاشون بهشون میدم

        1. admins-r گفت:

          سلام کیانا
          ارزن و کتان خوبه ولی کافی نیست.
          شما بیاد سفیده تخم مرغ با برنج آب پز هم بدین
          میوه رنده شده مث سیب هویج هم همین طور
          بعضی وقتا کاهو
          مولتی ویتامین حتما باید بدین
          کف دریا هیشه باید توی قفس باشه
          7 تخم هم میشه داد
          قطره AD3E که برای افزایش میل جنسی، تقویت پرنده، افزایش جذب کلسیم و …
          رو 4 قطر ه توی 100 سی سی آب بریزین و تا 5 روز بدین بعد 10 روز استراحت بدین و دوباره 5 روز تو آبشون بریزین.
          یادتون باشه تا 3 ماه دیگه از این قطره استفاده نکنید.

    2. ایوب گفت:

      سلام احتمالا دو تاشون نر هستن ..یا یکیشون رو عوض کن ..ی لونه دیگه بزار ..ی جفت دیگه هم بگیر

  66. مجتبی گفت:

    سلام ببخشید من دو مرغ عشق دارم که یک ماه خریدم تخم نمی گذارن چیکار کنم ؟

    1. admins-r گفت:

      سلام مجتبی
      چه غذایی بهشون میدی؟
      کجا نگهشون داشتی؟

  67. ناشناس گفت:

    سلام مرغ عشقم سه تا تخم گذاشته ولی الان سه روزه روی تخماش نمی خوابه نمی دانم چراچکار کنم ایا تخمش خراب شده

    1. admins-r گفت:

      سلام دوست عزیز
      چنتا احتمال هست:
      1- ممکنه ترسیده باشه. حیوان دیگه ای بهش نزدیک شده
      2- به لونش یا تخماش دست زده بشه.
      3- افسرگی داشته باشه.

      الان کدوم مشکل رو داشته مرغ عشق شما؟

  68. امین گفت:

    مرسی دستتون درد نکنه من ارزن و تخم کتان رو قاتی کردم یعنی بابام که 45هزارتومن ارزن میگیره 20 هزارتومن هم تخم کتان میگیره من اونارو قاتی کردم و هر سری که دان رو عوض میکنم هم ارزن داره هم تخم کتان که بهشون میدم بخورن

    1. admins-r گفت:

      اره اینا خوبن ولی کافی نیستن
      اگه مقاله رو خونده باشی متوجه میشی که باید
      مولتی ویتامین، کاهو، میوه، برنج، تخم مرغ، کف دریا
      هم بهشون بدی.

  69. امین گفت:

    من چه غذایی بهش بدم تا قوی بشن بعد من مولتی ویتامین هم میدم بهشون برای تقویت نطفه ریختم تو آبشون ولی فعلا نشسته رو تخم ولی هنوز جوجه نشده بعد من چه غذایی بهش بدم

    1. admins-r گفت:

      به جوجه ها یا به والدین؟

      1. امین گفت:

        به والدین

        1. admins-r گفت:

          امین جان این مقاله رو بخون کامل توش توضیح داده شده که چی بدی.
          غذای مرغ عشق

    2. نوید گفت:

      سلام من یک مرغ عشق جفت خریدم بعد الان ۱ ماهه دارم اما تخم نمیکنن

  70. امین گفت:

    سری اول من تازه گرفته بودم بعد 10روز تخم گذاشت برای سری دوم 1ماه گذشت تا دومین سری تخم گذاشت بعد دومین سری جوجه نشد بعد از 10 روز بعدش باز تخم گذاشت اگه جوجه بشه ماهی یبار اگه نشه 10 روز بعد از تخمایی که انداخته بیرون باز تخم میزاره

    1. admins-r گفت:

      امین جان خیلی خیلی زیاد دارن جفت گیری و تخم گذاری می کنن
      مرغ عشق تو طبیعت هر سال 3 بار جفت گیری میکنه و تمام
      حالا چون تو خونه نگهداری میشه میتونه 4 بار هم جفت گیری کنه
      این یعنی هر 3 ماه یک بار
      تو این 3 ماه هم کاملا باید به غذاش و وضعیت روحیش بررسی تا تخم نطفه دار خوبی داشته باشه
      جوجه ها هم وقتی به دنیا میان قوی باشن.

  71. امین گفت:

    باسلام مرغ عشق من سه باره تخم گذاشته اولیش دوتاش جوجه شد و بزرگ شد دومین سری انگاری نطفه نداشت جوجه نشدن الانم که سومین سریشه سه هفتس که مرغ عشق مادم رو تخمش خوابیده ولی فعلا جوجه نشدن خواستم بدونم که جوجه میشن یا نه چون مرغ عشق میگن 18تا21روز رو تخم هاش میخوابه الان مرغ عشقم 21روز هست که روی تخم هاش خوابیده ولی فعلا خبری نیست خواستم بدونم چیکار کنم برا سری بعد باز خواستن تخم گزاری کنن چی بدم بهشون الان بهشون مولتی ویتامین گذاشتم براشون بعد بهشون ارزن و تخم کتان هم میدم خواستم بدونم که چی بدم برا سری بعد ممنون

    1. admins-r گفت:

      سلام امین
      کاری که میتونی بکنی صبر چون معلوم نیست و البته باید طی چند روز مشخصه بشه که در میان یا نه

      مرغ عشقت هر چند وقت یه بار تخم میزاره؟

  72. حسن گفت:

    با عرض سلام و وقت به خیر
    من شش تا جوجه مرغ عشق دارم که بزرگه الان دوازده روزشه
    امشب هی سر و صدا می کنن و نمی خوابن
    تا حالا دو بار لانه و پاهاشونو تمیز کردم الان دور روزه تمیز نکردم ممکنه به خاطر اون باشه ؟ یا جاشون تنگه ؟
    علت این بی خوابی چی می تونه باشه؟

    1. admins-r گفت:

      سلام حسن
      جوجه ها بعضیاشون آرومم بعضیاشونم اینجوری پر سرو صدا
      میتونه از کم بود غذا باشه بیشتر
      اگه جاشونم خیلی تنگ باشه اینم میتونه باعث جیغ زدن جوجه بهش.

      خودت سرلاک میدی بهشون یا والدینش غذا میدن؟

      1. حسن گفت:

        نه خودشون غذا میدن بهشون
        چینه دانشون همیشه پره 😃
        نمی دونم چرا انقدر پر سر و صدا هستن
        لونه از اون پلاستیکی های مستطیلیه
        هر روز کثیف میشه
        هر‌ روز باید لونه و پاهاشونو تمیز کنم؟
        خیلی سخته تمیز کردن پاهاشون . می ذارم سه دقیقه تو آب ولرم بعد با دستم جدا می کنم فضله ها رو ولی سخت جدا میشن و جوجه ها هی تکون تکون می خورن می ترسن
        از کجا بفهمم که پاهاشون در حال کج شدن نیس و درست داره رشد می کنه ؟
        خیلی ممنون که جواب سوالاتمو می دین
        سپاس 🙏

        1. admins-r گفت:

          حسن جان بعضی از جوجه ها ساکتن بعضیام از شانس تو انجوری پر سرو صدا
          هر روزم لازم نیست وقتی دیدی زیاد کثیف ده تمیز کن البته اگه جوجه ها عادت داشته باشن به این کار و نترسن مشکلی نیست
          وقتی دیدی میترسن دست بکش یکم نوازشون کن بعد باز ادامه بده

          در مورد کج شدن پاخاشون هم باید توی لونه از طوری های پلاستیکی استفاده بکنی تا زیر پاشون سُر نباشه.

          خواهش میکنم دوست عزیز

      2. حسن گفت:

        خودشون غذا میدن بهشون
        هر روز کلی گندم جوانه زده و ارزن و گاهی سفیده تخم مرغ میدم بهشون
        کاهو و ویتامین هم میدم سنگ سفید هم دارن
        دو روز یکبار لونه و قفس و پاهای جوجه ها رو تمیز می کنم
        یه سوال هم دارم خیلی ممنون میشم پاسخ بدین میگن برای اهلی شدن مرغ عشق باید تنها باشه تا به ما وابسته بشه پس من این شش تا مرغ عشقو اگه تو یه قفس بذارم یا مثلا چندتاشونو بدم به کسای دیگه و سه تاشو تو یه قفس دیگه جدا از والدینشون بذارم و هر روز با دستم غذا بدم بهشون دستی میشن یا باید هر کدومو جدا جدا و تنها نگه دارم تا دستی بشن ؟ حتی همدیگه رو نبینن؟ یا فقط قفس جدا باشه کافیه ؟

        1. admins-r گفت:

          اگه جدا جدا نگه داری که خیلی خوب میشه و اون وقت راحتر دستی میشن
          چرا جدا واسه این که وقتی جفت خودشون رو پیدا کنن بیشتر دیگه با اون وقتی میگذرونن و وقتی شما بخاین باهاش بازی کنی یا وقت بگذرونی نمیان

          البته اینم حتمی نیست ولی خب باید در نظر بگیری.

          1. حسن گفت:

            بی نهایت ممنونم 🙏

          2. admins-r گفت:

            خواهش میکنم حسن جان 🌸🌹

          3. حسن گفت:

            سلام ادمین جان وقت به خیر
            جوجه بزرگ من الان ۲۷ روزه اس و یکی هم ۲۶ روزه اینا گاهی از در سقفی لونه میان بیرون ولی مرغ عشق ماده و نر جیغ می زنن و ماده میاد نوک می زنه به جوجه و می ندازتش داخل لونه
            یعنی هنوز وقتش نشده بیاد بیرون دونه خوردن و پرواز کردن یاد بگیره ؟ آخه من می خوام بردارم دستی بزرگش کنم فقط منتظرم دون خور بشه

          4. admins-r گفت:

            سلام حسن جان
            جوجه مرغ عشق تا 6 هفتگی از والدین یا سرلاک تغذیه میکنه
            از اون به بعد دون خور میشه
            شاید واسه همینه که والدین نمیزارن بیان بیرون و البته تو این مدت هم باید تو لونه باشن و محیطشون هم هوا خوب باشه و سرد نباشه.
            شما یکم دیگه صبر کن تا 6 هفته بشه بعد ببین اگه خودت تونستی دون بدی بهشون جداشون کن و بزار توی یه قفس دیگه تا زودتر دستی بشن و بهت عادت کنن

          5. حسن گفت:

            با سلام دوباره و عرض ارادت باز هم یک سوال خیلی ضروری دارم از خدمتتون ادمین جان
            امروز جوجه ها رو درآوردم قفسو تمیز کنم یکیشون پرواز کرد رفت این ور اون ور تو خونه که به زحمت گرفتمش چون خونه مون جاهای غیرقابل دسترس مثل زیرتخت و پشت کمد زیاد داره ترسیدم بره اونجا زود گرفتمش هنوز دون خور هم نشده سی روزشه
            داشتم فکر می کردم اگه تا دون خور شدن همه شون این طوری پرواز کنن دستی کردنشون چطور ممکنه ؟ ایا نباید از قفس درشون بیارم و دایم دستمو ببرم داخل تو دستم غذا بدم بهشون تا دستی بشن ؟ یا پرهاشونو یه ذره بزنم نتونن پرواز کنن ؟ یا اینکه این پرواز براشون لازمه و باید ترفند خاصی به کار ببرم بذارم هرجا میره بره موقع گرسنه شدن میاد ؟
            یه کم ناامید شدم از دستی کردنشون نوک می زنن به دستم حمله می کنن
            ممنون میشم راهنماییم کنین 🙏

          6. admins-r گفت:

            سلام حسن
            اول این که قبل از اوردن به بیرون باید به تو عادت کنن به دستت عادت کنن
            کاری با پرهاشون نداشته باش. با دست غذا بده تا آروم آروم بشینن رو دستت اون وقت
            میتونی بیرون قفس هم ببری
            نوک زدن و حمله کردن طبیعی هست
            وقتی این کارو میکنن سعی کن زیاد عکسالعمل نشون ندی و دستت رو همونجا نگهداری تا بهت عادت کنن

  73. سارا گفت:

    سلام وقت به خیر
    مرغ عشقای من پنج تا جوجه دارن و اولین جوجه حدود ده روزش میشه براشون ارزن و گندم و کاهو میدم
    سفیده تخم مرغ خیلی دوس دارن می تونم بذارم براشون؟ چند روز یکبار بذارم؟ و اینکه چیکار کنم دیگه کلا تخم نذارن ؟ میشه اصلا همچین چیزی؟ تخم گذاشتن و جوجه داریشون خیلی دردسر داره
    من نمی خواستم جوجه دار بشم اینا رو پنج ماهه گرفتم
    لونه رو فروشنده گذاشت تو قفس من بعد یه مدت برداشتم دیدم همو می زنن دوباره لونه رو گذاشتم رابطه شون خوب شد و الانم جوجه داری می کنم 😂
    می خوام این جوجه ها که سی یا چهل روزه شدن لانه رو کلا بردارم دیگه هیچ وقت نذارم تو قفس
    اون وقت چی میشه بازم دعوا می کنن ؟ 🥴

    1. admins-r گفت:

      سلام سارا
      اره سفیده تخم مرغ هم میتونی بدی البته توی هفته 2 بار و آب پز باشه.

      واسه این که تخم نزارن باید غذاشون رو سردی کنی مثلا:

      • کاهو بدی سفیده تخم مرغ هفته ای 1 بار بدی
      • توی آبشون 4 تا 5 روز 3 قطره عرق کاسنی بریزی
      • بیشتر بهشون ارزن بدی
      • لونشون رو برداری

      اگه کلا میخای جوجه نداشته باشن باید ببری دامپزشک اونجا راهنمایت میکنن
      ولی اگه میخای واسه مدتی نباشه طبق برنامه بالا پیش برو

      واسه خاطر این دعوا میکنن کخ یکیشون میخاد جفت گیری کنه اون یکی نمیزاره
      این جز طبیعت پرندس که جفت گیری کنه اگه شمام جلوی این کارو بگیرین خب دعوا میکنن

      شما لونه رو بردار و غذا هایی رو هم که گفتم بهشون بده ولی خب تا یه مدت اثر دارن بعد یه مدت باید جفت گیری کنن
      این کارو نکنن افسرده میشن.

      1. سارا گفت:

        سلام روز به خیر
        خیلی ممنون از راهنمایی هاتون
        یه سوال هم داشتم از وقتی جوجه ها از تخم بیرون اومدن می بینم که گاهی مرغ عشق نر ماده رو می زنه در حالیکه ماده دهنش رو باز می کنه که نر بهش غذا بده ولی اون می زنتش فکر می کردم شاید می خواد بهش بفهمونه که دیگه من بهت غذا نمیدم برو خودت بخور 😂
        الان ماده خودش غذا می خوره ولی این رفتار نر ادامه داره یه ضربه کوچولو می زنه و ماده جیغ می کشه نمی خوام جدا کنم نر رو چون تو غذا دادن به جوجه ها از خود ماده بهتره . کاهو و کاسنی هم میدم بهشون.
        این طوری بمونن خطری داره؟

        1. admins-r گفت:

          سلام سارا روز توام بخیر.
          اره خب نباید این اتفاق بیفته.
          نر دیدی که بخاد باز جفت گیری کنه؟

          1. سارا گفت:

            نه ندیدم
            گاهی خوبن گاهی دعوا می کنن
            کلا خوبن فقط وقتی کاهو می ذارم بخورن نر نمی خواد بذاره ماده بخوره می خواد خودش همه رو بخوره و اون وقت می زنتش

          2. admins-r گفت:

            پس وقتی دیدی نر سیر شد به ماده هم غذا بده یا این که جداشون کن غذا بده بعد بزار تو یه قفس دوباره

          3. سارا گفت:

            سلام و عرض ارادت خدمت شما
            چند روزه جوجه مرغ عشقای من مدفوع خودشونو می خورن
            چیکار باید بکنم ؟

          4. admins-r گفت:

            سلام سارا
            بهت پیشنهاد میکنم حتما این مقاله رو بخونی تا اول دلیلش رو بدونی و بعد درمانش کنی.
            چرا پرنده فضله خودش رو میخوره؟

          5. سارا گفت:

            سلام و عرض ادب
            یکی از جوجه مرغ عشقای من که الان سی و هشت روزه هس سرش از حدود ده روزگی متوجه شدم بعضی از موهای سرش ریخته حالا یا مادرش موقع تمیز کردنش کنده یا ریخته نمی دونم الانم که همه جای بدنش مو داره هنوز سرش همون طوریه و یه جاهاییش سیاه دیده میشه مشکل دیگه ای نداره غیر از اینکه مقعدش مثل بقیه جوجه ها تمیز به نظر نمی رسه
            آیا بیماری داره؟

          6. admins-r گفت:

            سلام سارا
            جز اینا علائم دیگه مثلا بی اشتهایی، بی حالی و … رو هم داره؟

  74. نازی گفت:

    سلام من یه مرغ عشق نر داشتم جفتش تخم گیرکرد و مرد بعدش دیروز رفتم براش یدونه ماده خریدم امشب تو قفس رو نگاه کردم دیدم یدونه تخم افتاده زمین والبته پوستش نصفش نبود فک کنم خورده حالاهم هی یجا وایمیسه توی شکمش تخم هست چون باد کرده معلومه میترسم تخم گیرکنه مثل قبلی بشه بنظرشما میشه دلیلش ابن باشه ک از جفتش جدا شده دیروز چون نه من نهفروشنده نمیدونستیم جفتن ممنون میشم جوابمو بدین و راهنمایی کنید چکارکنم

    1. admins-r گفت:

      سلام نازی
      اول از همه بهتره ببریش دامپزشک تا اتفاقی براش نیفته.
      در مورد این هم که جفت داشت باید با هم میخریدیش نه تنهایی
      چون میتونه باعث افسردگیش بشه.

      چه غذایی به مرغ عشقات میدی نازی؟

      1. نازی گفت:

        ارزن و تخم مرغ ابپز مولتی ویتامین هویج وکلم بروکلی عروس هلندی هم دارم به اونام همینارو میدم. نه من نه فروشنده نمیدونستیم ک مرغ عشق جفت داره. نمیدونم تخمش گیرکرده یا چی دیشب توی مدفوعشش یع رگه خون دیدم

        1. admins-r گفت:

          غذاش خوبه
          اگه خون دیدی حتما ببرش پیش دامپزشک
          قبل از این که اتفاقی براش بیفته.

  75. مهدی) گفت:

    سلام خوب هستین اقا این پنج تا جوجه مرغ عشق من حدود 20,25 روزشون هست بعد من تا الان دوبار دیدم که جوجه ها از لونه افتاده بودن کف قفس بعد گذاشتمش تو لونه بهترین کار چیه بیارمشون کف قفس یا بزارم تو لونه.

    1. admins-r گفت:

      حتما بزارشون تو لونه تا والدینش بهشون غذا بده
      اگه بزاری بیرون از قفس شاید بهشون نرسن
      باید امتحان کنی.
      ولی خب بهرت پیش بقیه جوجه ها تو لونه باشن

      1. احمد گفت:

        من خودم مرغ عشق بعد این که جوجه ها در میان لونه رو میدارم کف قفس

  76. مهدی____ گفت:

    سلام اقا جوجه مرغ عشق های من پنج تا هستن بعد دیروز یکیشون از لونه افتاده بودم پایین قفس بعد گذاشتمش تو لونه دوباره کلا 20 روزشون شده بعد میخواستم ببینم اگه پایین قفس باشن مشکلی پیش نمیاد؟

    1. admins-r گفت:

      سلام مهدی بهتره پیش بقیه جوجه ها باشه تا مادرشم بهش غذا بده.
      شاید اگه بیرون از قفس بزاری دیگه بهش غذا ندن اون وقت مجبوری خودت بهش سرلاک بدی.

  77. مهدی گفت:

    سلام صبح عالی به خیر
    من یه سوالی داشتم ازتون این لونه های پلاستیکی که سقفش قابل برداشتنه الان جوجه مرغ عشقای من یه هفته ای هستم و پر ندارن
    کی می تونم این سقفو بردارم که یه کم هوا جریان پیدا کنه لونه بو نگیره؟
    خیلی ممنون 🙏

    1. admins-r گفت:

      سلام مهدی.
      شما سعی که لونه رو هر از گاهی برداری و تمیزش کنی تا بو نگیر.
      قفسم همین تور یه برنامه واسه خودت داشته باش و طبق اون برنامه قفس و لونه رو تمیز کن
      این کار خیلی بهتر از برداشتن بالای لونه هست.
      البته سعی کن نترس و اگه دیدی سرو صدا میکنن صبر کن

      1. مهدی گفت:

        سلام روزتون به خیر
        مرغ عشق های من از وقتی صاحب جوجه شدن کمتر خودشونو تمیز می کنن قبلا همیشه همدیگه رو تمیز می کردن
        منم گاهی با آب پاش بهشون آب می پاشم تشویق میشن خودشونو تمیز می کنن
        امروز متوجه شدم پرهای زیر گردن مرغ غشق نر کم شده علتش چیه ؟
        ممنون از توجه جنابعالی 🙏

        1. admins-r گفت:

          سلام مهدی عزیز
          سعی کن واسشون یه حموم بخری تا خودشون این کارو انجام بدن.
          در مورد پر ریزی هام اولی این که:
          چه غذایی بهشون میدی؟
          و دوم
          رنگ فضله نر تغییری داشته؟

          1. مهدی گفت:

            حمام رو کجا بذارم ؟ چون کف قفس مثل دیوارهای قفس میله داره اصلا پاشونو کف قفس نمی ذارن حمامو بذارم کف قفس ؟ یه مساله دیگه هم هس که مدفوعشون اون وقت میفته تو حمام
            غذا ارزن و جوانه گندم و گاهی سفیده تخم مرغ و مولتی ویتامین و کف دریا و گاهی کاهو
            فضله شو دقت نکردم
            فضله اش باید چطوری باشه؟

          2. admins-r گفت:

            اره بزار کف قفس و این که همیشه توی قفس نباشه مثلا هر هفته 2 بار بزار توی قفس و بعد حموم کردن بردارش.
            اگه هم دیدی نمیرن خودت حمومشون بده.

            فضلش باید غیر عادی نباشه مثلا خیلی شل یا یه رنگ خاصی نباشه مث همیشه باشه

  78. شهرزاد گفت:

    سلام وقتتون بخیر ممنونم از مطالبی که گذاشتین خیلی مفید بود ❤️
    من حودو 3 تا 4 ماه پیش یک جفت مرغ عشق انگلیسی خردیدم
    الان حدود 1 هفته ای میشه که مرغ عشق ماده همیشه تو لونه هست و نر هم خیلی خوشحال هست
    وصداهای خیلی کم وضعیفی از توی لونه میاد
    امروز که نگاه کردم دیدم 5 تا تخم کرده ویکیشون در آمده،
    غذاشون ارزن هست.
    وگاهی هم بهشون تخم مرغ آپز ، هویج ،کاهو
    میدم وقتی که خودشون جوجه بدن بهشون تخم مرغ با زرده دادم فقط سفیده رو خوردن وزرده رو نخوردن.
    میخوام بدونم الان که تخم گذاشتن دوباره بدم ؟
    ومیشه بگین کلا الان باید چکار کنم براشون ؟
    و چه غذایی بدم بهشون ؟
    ممنون میشم پاسخ بدین 😍

    1. admins-r گفت:

      سلام شهرزاد خواهش میکنم 🌹
      اول این که مبارک باشه جوجه هاتون ایشالله هر 5 تاش درمیاد.
      الان بهشون ارزن بده، سفیده تخم مرغ هفته ای 2 بار
      اگه هویج و کاهو دوس دارن بازم بده
      حتما حتما مولتی ویتامین هنم توی برنامه غذایشون بزار و طبق دستوری که روی بسته بندی نوشته اجراش کن بیشتر مواقع 20 روز میدی 10 روز استراحته بعد 3 ما هم یه استراحت 20 الی 30 روزه میدی
      البته به شاریط مرغ عشقاتم بستگی داره
      حتما تو قفسشون کف دریا بزار

      الانم کار خاصی لازم نیست انجام بدی فقط سعی کن محیط رو آروم نگهداری
      اگه سگ یا گربه تو خونه داری نزاری بهشون نزدیک بشه چون میترسن و یا استرس میگیرن
      زیاد بهشون سر نزن. آب شون روز هر روز عوض کن تا تمیز باشه

      اینا مواردی بود که فعلا انجام بدی بهتره اگه دیدی جوجه ها در نمیان، یا والدینش دارن میزننش همینجا سوالت رو رپلای کن تا جواب رو بدم.

      توصیه میکنم این مقالم رو هم بخونی: غذایی مرغ عشق 🐦

  79. مهدی گفت:

    سلام وقت شما به خیر
    از این که وقت میذارین و به سوالات ما پاسخ میدین بی نهایت ممنونم.
    من یه جفت مرغ عشق دارم که پنج روزه صاحب چندتا جوجه شدن من سقف لونه رو برنداشتم چون نمی خوام احساس ناامنی کنن ولی از وضعیت جوجه ها و تمیزی یا کثیفی لونه هم خبر ندارم آیا باید من تمیز کنم لونه رو یا خودشون تمیز می کنن ؟
    خیلی می ترسن از من و من فقط براشون آب و غذا می ذارم اگه دستمو ببرم داخل قفس می ترسن
    یه سوال هم دارم اینکه مرغ عشق ماده از وقتی تخم گذاشته دیگه غذا نمی خوره و نر بهش غذا میده
    میاد بیرون می شینه پرهاشو تمیز می کنه ولی غذا نمی خوره و منتظره نر بهش غذا بده این طبیعیه ؟ ضعیف نشه با این وضعیت ؟

    1. admins-r گفت:

      سلام مهدی عزیز
      خواهش میکنم 🌸
      بله شما باید تمیز کنی خودشون میتونن این کار وانجام بدن فقط باید با احتیاط اینکارو بکنین.
      نباید والدینش بترسن یا خود جوجه ها.
      وقتی میخای لونه ور تمیز کنی حتما دستکش دستت باشه.
      ولی فکر کنم الان زوده که بخای تمیز کنی. بوی بدی میده قفس؟

      مرغ عشقات رو چند وقته خریدی؟
      نه طبیعی هست که نر بهش غذا بده بعد یه مدت خودش هم غذا میخوره نگران نباش

      چه غذایی بهشون میدی الان؟

      1. مهدی گفت:

        چهار ماهه خریدمشون
        اولین تخمگذاریشون بود رابطه شون باهم از اول خیلی خوب بود و تخم گذاری موفقی داشتن می خوام بهشون برسم حیفه جوجه ها یه وقت چیزیشون نشه.
        بوی بدی نمیده فقط دیدم همه جا درباره تمیز کردن لونه و چک کردن سلامت جوجه ها نوشتن ولی من مطمئنم بخوام دستمو ببرم داخل خیلی می ترسن.
        متاسفانه امکان تمیز کردن لونه و چک کردن جوجه ها رو ندارم مگر اینکه یواش سقفو بلند کنم و نگاهی بندازم
        وقتی ماده بیرونه دست به لونه می زنم ماده زود میره داخل
        خیلی ممنون از پاسخگوییتون 🙏

        1. admins-r گفت:

          خواهش میکنم دوست عزیز
          فعلا دست نزن اگه قفس کثیفه تمیز شکن ولی لونه رو نه بزار بچه ها یکم بزرگتر شن
          بعد فکر کنم والدین خودشون به تمیزی اونجا میرسن.
          شما سعی کن فعلا والدین رو تقویت کنی تا بهتر به بچه ها هم برسن
          زیاد بهشون سر نزن تا راحتر باشن.

          1. مهدی گفت:

            سلام روزتون به خیر
            امروز وقتی ماده بیرون بود سقف قفسو بلند کردم و دیدم چهارتا جوجه هستن و یه تخم ولی بوی بدی میاد نمی دونم شاید بوی جوجه هاس اما یه ذره مدفوع هم اون طرف بود
            چه مدت بعد تمیز کنم لونه رو ؟

          2. admins-r گفت:

            سلام مهدی جان
            اگه والدین سرو صدا زیاد نکنن موقع نزدیک شدن به جوه تمیز کنی بهتره
            اول یه دوتا دستکش یک بار مصرف پلاستیکی دستت کن و خیلی آروم جوه ها رو از لونه بیرون بیار و بعدش لونه رو تمیز و خشک کن و بزار سر جاشون.
            سعی کن خیلیآروم جوجه ارو ورداری تا هم و الدین و هم جوه ها نترسن.

          3. مهدی گفت:

            سلام روزتون به خیر
            امروز لونه و قفس رو تمیز کردم جوجه ها رو با دستمال کاغذی برداشتم که بوی دستمو نگیرن ولی به پای جوجه ها مدفوع چسبیده بود نتونستم تمیز کنم جوجه نمی ذاشت هی وول می خورد گذاشتمشون سرجاشون
            الان همه چی روبه راهه
            بازم سوالی دارم از خدمتتون
            باید پاهاشونو تمیز کنم ؟
            خیلی ممنون از راهنمایی های فوق العاده تون

          4. admins-r گفت:

            سلام مهدی خواهش میکنم دوست عزیز
            خیلیم عالی.
            اره حتما تمیزشون بکن میتونی پاهاشون رو بزاری توی یه آب ولرم تا مدفوع از خشکی در بیاد بعد تمیزشون کنی. فقط آبش زیاد گرم نباشه

      2. مهدی گفت:

        ارزن و جوانه گندم
        و گاهی ذرت -کاهو – اسفناج
        و مولتی ویتامین و سنگ کف دریا میدم بهشون

      3. ناشناس گفت:

        من لونه رو تمیز کردم دوبار بدون دستکش ولی دیگه برای مادرش عادی شده الان میدونه میخوام تمیزش چون من داخل خونه گذاشتم خیلی حساس هستم به بوی بد تمیزشون کردم مجبور بودم. شاید چهار یا پنج ماه میشه که خریدم ، غذاشون هم ارزن و کمی کتان با کاهو بعضی اوقات و هفته ای سفیده تخم مرغ میدم بهشون.

        1. admins-r گفت:

          اگه اینجوری باشه که خیلی عالی هست
          توی برنامه غذایشون مولتی ویتامین هم اضافه کن
          توی قفس کف دریا هم بزار.

          1. مهدی _____ گفت:

            چشم ممنونم بابت توضیح هاتتون سپاس

          2. admins-r گفت:

            خواهش میکنم دوست عزیز بازم اگه سوال داشتی حتما ریپلای کن و بپرس 🌸

      4. مهدی گفت:

        با سلام دوباره
        وقت عالی به خیر من هر چند روز یک بار مزاحم شما میشم کلی سوال دارم همیشه خیلی ممنون که جواب میدین جز سایت شما جای دیگه ای رو سراغ ندارم که سوالامو‌ بپرسم.
        یکی از جوجه های مرغ عشقم دیروز از قفس افتاده بود پایین من امروز بعد از تمیز کردن لونه یه سوراخ دایره ای روی سقف قفس درست کردم و اون یکی رو چسب زدم اول یه کم براشون غیرعادی بود ولی الان میرن داخل لونه و به جوجه ها غذا میدن
        کارم درست بوده؟

        1. admins-r گفت:

          سلام مهدی عزیز
          خواهش میکنم این چه حرفیه شما تاج سرین
          منم خوشحال میشم که کمی کمکتون بکنم و هر سوالی داشته باشین جواب بدم.
          اره کاره درست رو انجام دادی فقط یادت باشه وقتی جوجه ها کمی بزرگ شدن و کم کم پر در آوردن
          حتما جی که بستی رو باز کنی تا بتونن بیان بیرون و پرواز کردن رو هم یاد بگیرن

          این کارتم خیلی خوب بود 👍👍

          1. مهدی گفت:

            خیلی ممنون
            امیدوارم همیشه سلامت و پیروز باشید 🙏

          2. admins-r گفت:

            سلام مهدی
            خواهش میکنم، همچنین امیدوارم روزتون عالی و تنون همیشه سالم باشه🌹🌸

          3. مهدی گفت:

            سلام دوباره ادمین جان
            اللن مرغ عشقای من پنج تاجوجه دارن که جوجه بزرگ 18 روزه اس و اون یکیا 16 و 14 و 12 و 10 روزه هستن.
            بزرگه و دوتای دیگه دارن پر درمیارن بزرگه میاد جلوی در سقفی و سرشو میاره بیرون
            کی در اصلی رو دوباره باز کنم ؟ اون ۱۲ و ۱۰ روزه نیان اونجا بیفتن پایین
            و از چه زمانی برشون دارم دستی بزرگشون کنم ؟ باید سرلاک بدم یا منتظر بمونم دونه خوردنو یاد بگیرن بعد برشون دارم؟
            ممنون از پاسخ گویی شما بزرگوار 🙏

          4. admins-r گفت:

            در مورد باز کردن لونه یا باید همشون بیرون برن یا این که همیشه نگا کنی که جوجه های کوچیک بیرون نیان.

            در مورد سرلاک دادنم باید از روز اول اینکار میکردی ولی خب اگه بهت الان عادت دارن میتونی بهشون سرلاک بدی بعضی وقتا.
            بعد از دون خوردنم میتونی باهاشون بیشتر وقت بگذرونی غذا و آروم آروم دستی بدی بهشون.

  80. ناشناس گفت:

    سلام من میخوام جوجه مرغ عشق هامو دستی کنم الان تازه دارن پر در میارن چجوری باید دستیشون کنم از کی وقشته و چجوری دستی کنم اونارو

    1. admins-r گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      واسه اهلی کردنش از همین الان وقتشه اگه دون خور شد سعی کنید خودتون بهش غذا بدین این کار ور هم آروم آروم انجام بدین و کم کم بهش نزدیک بشید
      موقع غذا دادن بهش صداش کنید تا عادت کنه به صداتون
      محیط جوری باشه که سرو صدای زیاد نباشه خیای رفت آمده نباشه
      فقط خودتون غذا بدین بهش تا به شما عادت کنه
      مرغ عشقاتون دون خور شدن؟
      چی غذای بهشون میدی؟

      1. مهدی ---- گفت:

        دارن کم کم پر در میارن از لونه بیرون نمیان که دون بخورن مادرشون بهشون میده خودم چجوری بهشون دون بدم بریزم توی دستم ؟

        1. admins-r گفت:

          چند ماه هستن مهدی؟

  81. rasoul گفت:

    سلام یک جفت مرغ عشق دارم 7تخم میزاره ولی تخم هاخورده میشن فقط یکی جوجه میشه غذا ارزن کاهو میدم علت چیه؟

    1. admins-r گفت:

      سلام رسول
      غذاشون رو قبل از دوران تخم گذاری تقویت کن و بهشون سفیده تخم مرغ، برنج آب پز
      مولتی ویتامین طبق دستوری که روی بسته بندی نوشته، کف دریا بده.
      شاید چون تخم ها بدون نطفه یا ضعیف بودن این کارو کردن.
      اگه دوباره این کارو کردن حتما تخمارو رو جدا کن و خودت جوجه کشیشون بکن.

  82. مبینا گفت:

    سلام وقتتون بخیر..من امروز متوجه شدم مرع عشقم تخم گزاشته و واسش غذا گزاشتم و قفسو گزاشتم سرجاش..ولی بعدش متوجه شدم تخمشو انداخته اینطرف لونش ینی دم در لونه..ممکنه دیگ روی تخمش نخابه؟

    1. admins-r گفت:

      سلام میبنا
      وقتی پرندت تخم میزاره بهتره اصلا به اونش یا تخماش دست نزنی چون میتونه باعث استرس بشه
      حتی امکان داره دیگه مرغ عشق روی تخما نخوابه
      چند روزی زیاد بهشون سر نزن شاید روی تخم ها خوابید.

  83. محمد پارسا گفت:

    سلام من ۵ تا مرغ عشق دارم همش رو تو ی قفس بزرگ انداختم ۴ تا با هم جفت هستن اون یکی جفت چند روز جفت گیری میکنند ماده تو بدنش تخم داره کی تخم رو می‌ذاره و چند روز طول می کشد
    اون یکی جفت یکیش پروانه‌ای هست و اون یکی ساده ولی با هم جفت گیری نمی کنند دلیلش چی است ممنون ❤️❤️

    1. admins-r گفت:

      سلام محمد
      اگه میخای با هم جفت بشن بهتره اول قفس جدا با اونه واسشون تهیه کنی.
      چه غذایی بهشون میدی؟

  84. متین گفت:

    سلام مرغ عشق من تخم دوتا گزاشت دو روز بعد یکی دیگع بعد دو روز دیگع بازم یکی الان چهار تا تخم گزاشته ولی خیلی بی حاله و صداش تغییر کرده انگار ی چیزی تو گلشوش گیر کردم میشه بگید علایم تخم گزاریه یه ن .ممنون میشم

    1. admins-r گفت:

      سلام متین حتما ببرش پیش دامپزشک
      مقاله رو حتما بخون کامل توضیح داده شده که علائم تخم گذاری چیا هستن

      غذاش چیه؟
      بهش مولتی ویتامین میدی؟

  85. رضا گفت:

    سلام من دوتا مرع عشق دارم به رنگ های ابی سبز میخواستم بدون جوجه کار میشن یا خیر ؟

    1. admins-r گفت:

      سلام رضا باید صبر کنی ببینی چی میشه.

  86. ناشناس گفت:

    سلام من مرغ عشق هام ماده دماغ قهوه ای و نر آبی پر رنگ خب بعد از کوچکی از دو لون متفاوت جدا کردم پیش هم بودن خب تا بعد چند روز فروختم بعد سال بعد از همسایه مون خریدم دوباره همونارو خب آماده آماده بودن الان داخل لونه نمیرن نر مستی می‌کنه میگم شاید بلد نباشن جفت گیری کنن هر دو 1/5سال عمر دارن خب الان من باید چکار کنم تغذیه و تقویتی همه چی عالی میدم ممنون میشم خوب جواب بدید

    1. admins-r گفت:

      سلام مقاله زیر رو حتما بخون کامل توضیح داده شده که چیکار باید بکنی.
      جفت گیری مرغ عشق

  87. عباس بن علی گفت:

    سلام علیکم. ✋
    مطالب عالی بود ✅
    سوال : یک جفت مرغ عشق دارم 7تخم کرد
    و الان 3تارو جوجه کرده… ✔️ و 4تاباقی مونده
    خواستم بدونم چقدر طول میکشه که جوجه بشه هر تخم مدت زمان؟! 🤔
    و چه کنم تقویت بشوند چند تا تقویت خونگی بی زحمت بدید
    مثلا طبع سبزی های سرد چیه بدم نر بخوره؟! 🤔
    در این مدت جوانه گندم و گندم خیس چطوره خوبه؟ نظر شما چیه میشه یک راهنمایی کنید
    🌹 👐 هر نکته ای اضاف بر این مطالب بود ممنون میشم بگید استفاده کنیم 🌷🌿

    1. admins-r گفت:

      سلام عباس
      خواهش میکنم عزیزم
      عباس جان طول دوره مرغ عشق واسه جوجه در اومدن 18 روز هست بیشتر از اون طول بکشه احتمال به دنیا اومدن کمتر میشه
      اگه دیدی بیشتر از این دوره طول کشید دو روزم صبر کن بعد خودت یه نگاهی به تخما بنداز ببین صدای از توش میاد یا نوکی بهش زده شده
      اگه داخلش جوجه بود بزار سر جاش در غیر این صورت که بزارش کنار. یادتم نره قبل دست زدن به تخم ها دستاتو تمیز کنی تا اصلا هیچ بوی نداشته باشه چون اگه بوی تخما تغییر کنه امکان داره مادر روی اونا نشینه دوباره.
      درباره غذایی سردی هم کاهو بده، عرق کاسنی رو توی 3 روز هر روز 3 قطره به آبشون اضافه کن.
      واسه تقویت هم حتما از مولتی ویتامین، کف دریا، سنگ مینیرال استفاده بکن.

    2. طاها گفت:

      سلام
      من یک جفت مرغ عشق دارم
      تا به حال ندیدم جفت گیری کنن ولی بالای نوک مرغ عشق ماده
      به رنگ قهوه ای شکلاتی است چند روز است که در لانه ی خود
      می رود و بعد چند دقیقه میاد بیرون
      در باره ی قفس پرنده چقدر باشد هم راهنمایی کنید

  88. مسعود گفت:

    سلام وقت بخیر یک جفت مرغ عشق دارم تخم ریزی کردن اما نرخیلی اذیت میکنه نمیزاره ماده راحت باشه از لونه میکشه بیرون خیلی سروصدا میکنه حتی ماده میاد بیرون بره غذابخور هم نمیزاره بنظرتون میشه جداش کرد ماده ازپس خودش وتخم هاش برمیادش

    1. admins-r گفت:

      سلام مسعود حتما نر رو جدا کن
      بهشم غذایی سردی بده مث کاهو، سفیده تخم مرغ رو خیلی کم کن
      توی 3 روز هم هر روز 3 قطره عرق کاسنی بهش بده.
      تا وقتی آروم بشه

  89. مجتبی گفت:

    مرغ عشق من۲تاتخم ویکی دوروزبعد۲تادیگه جمعا ۴تا مدتشم فکر میکنم ۲۰روزشده ولی جوجه نشده ازکجا بفهمم جوجه میشن یا نه باید تخم هاروبردارم

    1. admins-r گفت:

      سلام مجتبی طول دوره جوجه کشی مرغ عشق 18 روز هستش. بیشتر از این طول بکشه احتمال به دنیا اومدن جوجه هم کم میشه.
      اگه باز دیدی جوجه ای نیست میتونی تخم ها رو بیرون بیاری ببینی اصلا چیزی توش تکون میخوره، تخمی اصلا نوکی بهش خورده تا جوجه بیرون بیاد
      صدای از داخل تخم میاد یا نه اگه این اعلام بود که شاید جوجه زنده هست و قراره بیرون بیاد در غیر این صورت جوجه قرار نیست به دنیا بیاد. یا اصلا تخم ها بدون نطفه بودن از اول

  90. مهدی گفت:

    سلام وقت به خیر ممنون از مطالب ارزنده تون
    من یه جفت مرغ عشق دارم که اولین باره تخم گذاشتن ولی مرغ عشق ماده برای غذا خوردن هم بیرون میاد از لونه و هم یه نیم ساعتی هم می شینه رو میله پرهای خودش و مرغ جفتشو تمیز می کنه بعد برمیگرده داخل لونه و می شینه رو تخم ها
    می خواستم بپرسم مرغ عشق ماده روزی چند ساعت باید بشینه رو تخم ها ؟
    با این شرایطی که گفتم ممکنه تخم ها جوجه بشن یا خیر ؟

    1. admins-r گفت:

      سلام مهدی خواهش میکنم
      تخم چندمشه؟
      چون تا تخم سوم معمولا نمیشینن.

      1. مهدی گفت:

        از وقتی من خریدمشون که تخم اولشه
        الان دیگه چهارده روز میگذره از تخم گذاریش دوتا تخم هم بعدا گذاشت و الان خیلی کم میاد بیرون و دونه هم کم می خوره آیا نر باید غذا ببره بذاره تو دهنش ؟ من نمی بینم ببره فقط گاهی می بینم نر هم رفته لونه کنارش نشسته و صدایی مثل صدای خرناس گربه میدن
        اینکه نر گاهی میره داخل مشکلی ایجاد می کنه ؟ اخه لونه شون که کوچیکه گه تخم ها تکون بخورن ممکنه درنیان جوجه ها؟

        1. admins-r گفت:

          سلام مهدی اول سعی کن خیلی کم بهشون سر بزنی
          این سر زدن زیاد باعث استرس میشه و میتونه باعث بشه روی تخما نشینه یا مشکلات دیگه

          چه غذایی بهشون میدی؟

          1. ناشناس گفت:

            ارزن و گندم جوانه زده و کاهو و گاهی سفیده تخم مرغ میدم بهشون
            چیزای دیگه مثل لوبیا و سیب و هویج گذاشتم نخوردن
            اینکه نر گاهی میره داخل لونه بده ؟ جداش کنم ؟
            رابطه شون خوبه دعوا نمی کنن
            ماده که میاد بیرون نمی بینم غذا خوردنشوفقط می بینم نشسته پرهای خودش یا جفتشو تمیز می کنه

          2. admins-r گفت:

            حتما بهشون مولتی ویتامین بده طبق دستوری که روی بسته بندی نوشته
            توی قفس حتما کف دریا بزار.
            احتمالا نر وقتی میره داخل لونه به ماده غذا میده ( احتمالا )
            تا وقتی که با هم خوبن و کار هم به تخما ندارن نیازی نیست جداشون کنی.

          3. مهدی گفت:

            سلام دوباره و تشکر بابت راهنمایی هاتون
            امروز یه صدای جیک جیک خیلی ضعیف از لانه شنیدم و مرغ عشق نر هم خیلی ذوق زده این طرف اون طرف می پرید فکر می کنم اولین جوجه به دنیا اومده
            علاوه بر ارزن و جوانه گندم و مولتی ویتامین و کف دریا و کاهو و تخم مرغ لازمه چیز دیگه ای براشون بذارم ؟ و آیا لازمه کناره قفس رو بپوشونم تا گرم بشن جوجه ها ؟ چون هوای اتاقی که اونا هستن خیلی معمولیه برای مرغ عشقا مناسبه راحتن ولی جوجه ها ممکنه سردشون بشن؟

          4. admins-r گفت:

            سلام مهدی
            تبریک میکم بهت.
            همینارو بدی کافیه فقط یادت باشه که تخم مرغ رو کم کنی تا دوباره نخوان جفت گیری کنن
            دما محیط هم اگه سرد نیست نه اشکالی نداره.

      2. مهدی گفت:

        منظورتون اینه که چندتا تخم گذاشته ؟ دوتا بودن بعد از یه هفته یواش چک کردم دیدم چهارتا هستن و الان دیگه خیلی می شینه رو تخم ها
        خیلی ممنون از پاسخگوییتون 🙏

        1. admins-r گفت:

          سلام خواهش میکنم

  91. محمدرضا گفت:

    سلام من مرغ عشق را تازه خریدم یک عدد گر و دو عدد ماده خریدم میشه بگید چطوری به من زودتر عادت کنه و با من بحرفه♥️

    1. admins-r گفت:

      سلام محمد رضا
      واسه این که با تو بحرغه باید اول این که کوچیک باشه
      بعد یه دونه باشه تا فقط توجهش به تو باشه.

  92. مهدی_____ گفت:

    سلام مرغ عشق من جوجه داده دیشب به دنیا اومده غذای نروماده ارزن و یا کتان قاطیه هویج هم بهشون میدم ، میخوام بدونم به جوجه ها خودشون غذا میدن یا غذای خواصی دارع؟؟؟

    1. admins-r گفت:

      سلام مهدی جان
      به به خیلی عالی
      شما به غذایی والدیت کاهو رو هم اضافه کن و فعلا بهش تخم مرغ آب پز شده نده
      بعد لازم نیست کاری بکنی مادرش بهش غذا میده.
      بعد مولتی ویتامنی رو هم به برنامه غذایی مرغ عشقات اضافه کن.

      1. مهدی_____ گفت:

        خیلی ممنونم چشم اتفاقا این چیزایی که گفتی رو تازه داریم براشون میدم تا چند روز بهشون بدم کاهو با مولتی ویتامین رو؟

        1. admins-r گفت:

          کاهو رو همیشه میتونین بهش بدین اشکلی نداره فقط وقتی که خواست دوباره جفت گیری کنه ندین
          مولتی ویتامین هم اصولا 20 روز میدن 10 روز نمیدن ولی باز بستگی به این داره که تولید کننده چطور توصیه کرده که استفاده بکنین.

      2. افشین گفت:

        سلام خسته نباشید من مرغ عشقام چهار روزه مدام جفتگیری میکنن ولی ماده هنوز به لونه نمیره مشکلش چیه

        1. admins-r گفت:

          سلام افشین
          بهش کلسیم میدی؟
          مقاله رو هم از اول یه بار بخون

  93. پوریا سیدابادی گفت:

    سلام یه جفت مرغ عشق تازه خریدم بعد غذاشونو مولتی ویتامین با کف دریا رو هم درست دارم بهشون میرسم بعد نوک مرغ عشق نر ابی پر رنگ و ماده قهوه ای ولی خیلی باهم جنگ و دعوا دارن بعد الان یه روزه مرغ عشق ماده داره میلرزه نشانه ی چیست

    1. admins-r گفت:

      سلام پوریا
      اونا چون جفت نیستن باید از هم جداشون کنید.

  94. آرمان گفت:

    سلام جوجه من به تازگی خیلی پف میندازه تو‌ تنش و سرش و رو به عقب تا می‌کنه می‌خوابه و حالت خسته و خابالو داره میتونید دلیلشو بگید ؟

    1. admins-r گفت:

      سلام آرمان
      چه غذایی بهش میدی؟
      فضلش چه رنگیه؟

  95. ناشناس گفت:

    سلام یک جفت مرغ خریدم که برای اولین بار 5تا تخم گذاشت اولین تخم جوجه بیرو ن اومد اما روز دوم نر با ماده مدام دعوا میکرد ونمیزاشت ماده به لانه بره اولین جوجه را از کشت و بیرون اندخت نر را جدا کردم دومین تخم هم جوجه شد ولی باقی تخم جوجه نشد میخواستم بدونم علت چیه

    1. admins-r گفت:

      سلام
      به نر کاهو و کاسنی بدین تا طبعش سرد بشه.
      و این که چون ماده ترسیده و نتونسته ور جوجه ها بخابه، به همین دلیلم جوجه ها بیرون نیومدن.
      چه غذایی الان بهشون میدید؟

  96. مهدی+++ گفت:

    چرا از روزی که تخم گذاشتن مرغ عشق هام هرروز جفت گیری میکنن بعد نر میاد از دهنش به ماده غذا میده اول کمتر اینکارو میکردن وقتی تخم نداشتن ، بعد چند روز طول میکشه از تخم در بیاد جوجه ها؟

    1. admin-m گفت:

      یکبار کامنت بذارید
      غذاشون چیه ؟ طبع غذا گرمه
      غذا دادن نر هم عادیه 17 تا 20 روز

      1. مهدی++ گفت:

        غذاشون ارزن با کتان هستش. بعضی وقتا سبزی میدم ، ویتامین هم میدم

        1. admin-m گفت:

          کمی کاهو بهشون بدین مقدار کتان رو کم کنید . کلسیم بذارید براشون
          مولتی ویتامین رو قطع کنید. سه قطره عرق کاسنی تا سه روز بریزید توی آبشون

    2. بهار گفت:

      سلام من مرغ عشقم تنهاس،تخم میزاره میشه راهنماییم کنید که چیکاکنم دیگ تخم نزاره ممنونم

      1. admins-r گفت:

        سلام بهار
        چه غذایی بهش میدی؟

  97. پارسا گفت:

    سلام من میخوام مرغ عشق هم رث بفروشم دو تا تخم داره بنظرتون بزارم تو لونه ی دیگه اتفاقی نمیوفته…

    1. admin-m گفت:

      سلام صد در صد اتفاقی میفته . اجازه بدین جوجه ها متولد بشن و 40 روزه بشن بعد بفروشین چون الان هم تخما خراب میشن هم نر و ماده افسردگی شدید میگیرن

  98. ,مهدی+++ گفت:

    سلام مرغ عشق من تخم گذاشته و ی لونه پلاستیکی هستش میگم زیر تخم پارچه ای چیزی نندازم که میخوابه روش راحت باشه؟

    1. admin-m گفت:

      سلام اصلا نه به لونه نه به تخم دست نزنید اگر دست بزنید دیگه نمیخوابه . به جاش مقداری پوشال انتی باکتریال بخرید از پت شاپ ها بذارید توی خود قفس . خودش بخواد میبره توی لونه

      1. مهدی+++ گفت:

        دست شما درد نکنه واقعا مرسی.

        1. admin-m گفت:

          خواهش میکنم موفق باشید

          1. مهدیی گفت:

            راستی ببخشید میگم که چند روز طول میکشه که از تخم در بیاد جوجه ؟

          2. admin-m گفت:

            از 17 تا 20 روز زمان میبره

  99. علی گفت:

    سلام
    توصیه شما برای مولتی ویتامین چی هست
    کف دریا گذاشتم باید مکمل کلسیم هم بزارم
    وقتی جوجه از تخم خارج میشن پاشون خم می شه درسته اگه درسته چارش چی هست
    مولتی ویتامین رو چند بار استفاده کنم

    1. admin-m گفت:

      سلام کامنت قبلیتون رو ریپلای کنید. کامنت جدید باز نکنید.
      غذاش چیه ؟
      از داروخانه دامپزشکی مولتی ویتامین و کلسیم مخصوص مرغ عشق بخرید
      چرا باید پاهاشون کج بشه اگر شرایط رعایت بشه ؟ توی قفس پوشال بذارید تا ماده ببره داخل لونش

      1. علی گفت:

        غذا شون ارزن
        مولتی ویتامین رو چند بار استفاده کنم و کلسیم
        چطوری میتونم کامنت رو پاگ کنم

        1. admin-m گفت:

          ارزن کافی نیست . یه لیست مینویسم این هارو براشون تهیه کنید اگر میخواین جوجه ها سالن باشن :
          مخلوط ارزن 80 درصد و کتان 20 درصد
          سبزیجات تازه روزانه
          میوه های فصل هفته ای دو بار
          سفیده تخم مرغ آب پز مخلوط با پودر سوخاری و تخم خرفه هفته ای دو بار
          هویج و کدو هفته ای دو بار
          بلال هفته ای دو بار
          هفت تخم مقدار کم
          مکمل کلسیم و مولتی ویتامین مخصوص مرغ عشق با توجه به نوشته روی جعبه
          کف دریا و سنگ مینرال همیشه توی قفسشون باشه دمای محیط هم روز 25 درجه تنظیم بشه

          1. فرزاد کریمی گفت:

            سلام
            مرغ عشق ماده پس از جفتگیری و پس حدود ۳ تا تخم بیشتر اوقات روی تخم بود نر میخواست باهاش جفتگیری کنه ماده نمیگذاشت و دعوای خونین میشد نر رو جدا کردم تخمها الان ۵ تا است و حدود ۳ روزه ماده رو تخم نمیره چرا و چیکار کنم

          2. admin-m گفت:

            سلام خب ترسیده به خاطر شرایط و بعیده اون تخم ها سالم باشن سه روز نخوابیده روشون
            غذاشون چی بوده ؟
            طبع غذارو باید سرد میکردین . به نر کمی کاهو بدین توی آبشون هم 3 قطره عرق کاسنی طبیعی بریزید تا 3 روز و مجدد بذارید پیش هم باشن ماده افسردگی میگیره به این شکل
            بذارید دوره جوجه کشی تموم که شد لونه و تخم هارو باهم بردارین تا سه ماه نذارید

      2. افشین گفت:

        سلام خسته نباشید
        من یه جفت مرغ عشق دارم
        ماده هی میره لونه هر نیم ساعت و چند دقیقه داخلش میمونه و میاد بیرون
        دلیلش چیه
        میخواد برا جفت گیری آماده شه یا تخم گذاری ممنون میشم جواب بدین

        1. admin-m گفت:

          سلام ممنون از شما مقاله برای پاسخ به سوال شما نوشته شده کامل بخونید به جواب سوالتون میرسید

  100. الی گفت:

    سلام مرغ عشقمون جفت گیری کرده
    الان ماده دوتا تخم گذاشته داخل لونه است ولی یکی از تخمها کوچیکه خیلی کوچیک
    ماده تا میاد غذا بخوره نر میخواد جفت گیری کنه ولی ماده متمایل نیس
    الان چیکار کنیم آیا دلیل کوچکی تخم هم غذای ناکافی ماده است؟؟

    1. admin-m گفت:

      سلام کامل توضیح بده غذاشون چیه . ماده کمبود کلسیم داشته به احتمال قوی . مکمل کلسیم و مولتی ویتامین میدادی بهشون ؟ الان کلسیم بخر سریع براش و طبق دستور بده بهش . به نر کاهو و عرق کاسنی بده

  101. عرفان درس خوان گفت:

    سلام خدمت دوستان عزیز من عرفان هستم از تبریز من مرغ عشق نر و ماده دارم ماده من مدام پرهای خود را تمیز میکنه و میره داخل لانه و فظله هایش را از داخل لانه می اندازد بیرون علت این کار چیه

    1. admin-m گفت:

      سلام به نظافت خودش و خونش اهمیت میده ! سنشون چقدره ؟

      1. ناشناس گفت:

        سلام دوست عزیز دوست عزیز بالای یک سال هستند دوست عزیز براشون چی بدم همیشه تخم گذاری کنند

        1. admin-m گفت:

          احتمال داره برای تخم گذاری هم لونش رو نظافت کنه . غذاشون چیه ؟ تغذیه باید ارزن کتان هفت تخم، کف دریا، مولتی ویتامین، مکمل کلسیم، سبزیجات مختلف، میوه های فصل، هفته ای دوبار سفیده تخم مرغ آب پز، هویج و تخم خرفه و پودر سوخاری بدین بهشون
          در سال شما میتونید 3 تا 4 بار نهایتا ازشون جوجه کشی کنید بیشتر ضعیف میشن
          قطره ad3e بخرید الان براشون . 5 روز هر روز 4 قطره توی آبخوری بریزید. 10 روز ندین مجدد 5 روز بدین
          دیگه تا 4 ماه بعد ندین . اینطوری برای تخمگذاری آماده میشن

  102. Mohammad گفت:

    سلام ممنون از مقاله مفید و کاملتون از داخل کامنت ها هم جواب هامو گرفتم و فقط میخواستم بدونم من مرغ عشقم رو عوض کردم جاشو چند بار با دست گرفتمش و میدونم که میخواد تخم بزاره نباید اینکارو میکردم ممکنه تخم در شکمش شکسته باشه اگه بشکنه چه مشکلی میتونه پیش میاد براش رنگ مدفوع عادیه اب و غذا کم میخوره و بیشتر داخل لونه میره و به نظر میخوابه یا زور میزنه چیکار باید کرد تغذیه شون هم مناسبه کاملا طبق مقاله هست

    1. admin-m گفت:

      سلام وقتتون بخیر . ممنون از شما . اگر شکسته باشه سریعا تلف میشه پرنده . کلسیم بهش میدین ؟ احتمال تخم پیچ شدن خیلی زیاده توصیه میکنم به دامپزشک پرندگان زینتی مراجعه کنید . چند روزه میره داخل لونه یا زور میزنه ؟

      1. Mohammad گفت:

        یک نر تنها داشتم ماده هم براش اوردم سرحال هست و بازیگوشی میکنه چهار روزه اوردمش دو روزی هست پر ریزی داره کمی و پر هاشو میبره تو لونه کلسیم ۳۰دانه مختلف قاطی دارن تخمه مرغ هم باحالا وقت نشده بدم بهشون دیروز صبح دیدم داخل لونه خوابیده بعد یک ساعت سر زدم بهشون و دیدم بیرون لونه هست دوباره رفت داخل و حالت زور زدن رو دیدم البته مطمئن نیستم اما نگرانم

        1. admin-m گفت:

          خب اگر تازه میره داخل لونه جای نگرانی نیست . کلسیم مکمل میدین یا فقط کف دریا دادین ؟ سعی کنید سفیده تخم مرغ اب پز، هویج آب پز رو با کمی تخم خرفه وپودر سوخاری مخلوط کنید تا زمان تخم گذاری بدین بهش کمی
          زیاد هم سر نزنید نترسه

  103. ناشناس گفت:

    سلام من هم دوتا مرغ عشق دارم که مرغ عشق آمدم ۳ روز است
    که مدام توی لونه می ره میخواستم که کی تخم میزاره

    1. admin-m گفت:

      سلام مقاله رو دقیق بخونید پاسخ سوالتون اومده

  104. ناشناس گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که چهار تا جوجه کردن و جوجه هایش بزرگ شدن الان همشون داخل یه قفس جوجه پرون هستن پدر مادرشون هنوز تخم نداشتن میگین امکان داره از بودن جوجه ها باشه داخل یه قفس

    1. admin-m گفت:

      سلام جوجه هارو بعد از 40 روزگی باید جدا کنید وگرنه ممکنه پدر و مادر با جوجه ها جفت بشن . چند وقت از تخم گذاری قبلی گذشته ؟ غذاشون چیه ؟ دقیق توضیح بدین تا راهنمایی کنم

  105. هادی گفت:

    سلام وقت بخیر
    مرغ عشق من یکسالی میشه که دیگه تخم نمیکنه ولی قبلا ازش خیلی جوجه گرفتم دلیل اینکه دیگه تخم نمیکنه چیه؟مرغ عشقم پیر نیست که بخواد تخم نکنه.
    ممنون میشم جواب بدید؟

    1. admin-m گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر . چند سالشه ؟ غذاش چیه ؟ کامل توضیح بدین غذاش رو

      1. ناشناس گفت:

        بیشتر ارزن و کتان میدم گه گاهی تخم مرغ آبپز هم میدم سنش دوسال و نیم میشه

        1. admin-m گفت:

          کلسیم و مولتی ویتامین چطور ؟
          رژیم غذاییش باید سرشار از ویتامین و مواد غذایی باشه
          مواردی که میگم براش تهیه کنید
          هفته ای دوبار سفیده تخم مرغ آب پز تازه، هویج رنده شده، تخم خرفه و پودر سوخاری مخلوط کنید بدین بهشون (تازه باشه)
          میوه و سبزیجات فصل، جوانه گندم تازه، عدس و نخود آب پز هر کدوم هفته ای دوبار
          مکمل کلسیم بخرید و مولتی ویتامین ، طبق دستور روی جعبشون بدین بهشونم
          کف دریا و سنگ مینرال همیشه توی قفس باشه
          هفته ای دوبار به اندازه چند دونه تخم شاهدانه بدین
          قطره AD3E بخرید . 5 روز هر روز 4 قطره توی آبخوری بریزید . 10 روز قطع کنید . مجدد 5 روز هر روز 4 قطره توی آبخوری بدین و بعدش کلا قطع کنید .
          لونه مناسب بذارید . چوب طبیعی از درخت توت بذارید توی قفس جوری که محکم باشه روش راحت بشینن

        2. ناشناس گفت:

          خیلی ممنونم

          1. admin-m گفت:

            موفق باشید

  106. فرشاد گفت:

    سلام وقتتون بخیر ی جفت مرغ عشق دارم که سه تا جوجه دارن تقریبا 25 روزشون. حالا میخوام قفس رو عوض کنم از داخل پذیرایی ببرمشون داخل اتاق با داخل ی قفس بزرگتر به نظر شما مشکلی پیش نمیاد

    1. admin-m گفت:

      سلام بهتره که کلا جوجه ها بعد از 40 روزگی جدا بشن و داخل قفس والدین نباشن . وگرنه ممکنه با جوجه هاشون جفت بخورن و جوجه های مریض ازشون متولد بشه . الان جابجاشون نکنید در کل اجازه بدین جوجه ها خودشون دون خور که شدن بعد همشون رو جابجا کنید که نترسن و فعلا به جوجه ها برسن

  107. مهدی»»» گفت:

    سلام مرغ عشق ماده من یکم بی حاله بعد نمیتونه بپره توی قفس اما مرغ عشق نر خیلی سروحاله حتی داخل خونه اون مرغ عشق نر راحت پرواز میکرد اما ماده نمیکرد اصلا به زور پر میزد مشکلی داره؟؟

    1. admin-m گفت:

      سلام بله احتمالش هست . غذاشون چیه ؟ سنشون رو میدونید ؟ جفت گیری کردن ؟ ماده کف قفس میشینه بیشتر اوقات ؟ فضلش چجوریه ؟

  108. محمد گفت:

    سلام. میگم اگه یه تخم از یه پرنده دیگر ولی هم اندازی درون قفس بگذاریم وسوسه تخم گذاشتن نمی کنن

    1. admin-m گفت:

      سلام برای مرغ عشق این کار تاثیری نداره . اون مرغ و اردکه که گول میخوره !
      باید محیط رو آماده کنید غذای مناسب بدین و ویتامین و قطره AD3E تا آماده بشن . غذاشون چیه ؟

  109. ناشناس گفت:

    سلام من دوتا جفت مرغ عشق انداختم داخل ی قفس بنظرتون امکانش هست جفت گیری کنن؟

    1. admin-m گفت:

      سلام ابعاد قفس چقدر هست ؟ چند آبخوری و دانخوری براشون گذاشتین ؟
      احتمال اینکه مزاحم هم بشن زیاده و بهتره توی قفس های جداگانه باشن .
      اگر قفس خیلی بزرگه ایرادی نداره

      1. مهدی¢¢¢¢¢ گفت:

        من الان قفس هاشون جدا گذاشتم جفت هامو ولی جفت اولم جوجه داده اما نمیدونم چکار کنم تخم بزارن مشکل اینه جفت گیری کنن لونه همه چی هم براشون گذاشتم

        1. admin-m گفت:

          یعنی نر و ماده رو جدا کردین ؟
          یا دو جفت بودن و جداشون کردین ؟
          غذاشون چیه ؟چند وقت از جوجه دادنشون گذشته ؟

          1. مهدی¢¢¢¢¢ گفت:

            دو تا جفت بودن جداشون کردم هرکدوم تو قفس خودش ، بهشون ارزن و کتاب قاطی کردم میدم بهشون، از جوجه دادنشون خیلی وقته دون خور شده بودن من از یکی دیگه خریدم جوجه هاشو دیدم دون خور بودن بزرگ شدن

          2. admin-m گفت:

            ارزن 80 درصد و کتان بیست درصد باشه یعنی دو پیمانه کتان میریزد 8 پیمانه باید ارزن بریزید و مخلوط کنید بدین بهشون از این مخلوط . هفته ای یک روز یه نوک انگشت تخم شاهدانه بریزید توی ظرفشون
            سبزیجات مختلف بدین
            میوه های فصل بدین
            سفیده تخم مرغ آب پز رنده شده، هویج رنده شده با مقداری تخم خرفه و پودر سوخاری مخلوط کنید هر هفته دو روز به صورت تازه بهشون بدین حتما تا تقویت بشن
            مولتی ویتامین مخصوص پرنده زینتی و کلسیم بخرید مطابق با دز روی دارو بهشون بدین .
            قطره AD3E بخرید و روزی 4 قطره توی آبخوری بریزید . در این زمان نباید مولتی ویتامین و کلسیم قاطی بدین . فقط AD3E ، تا 5 روز بدین 10 روز قطع کنید مجدد 5 روز دیگه بدین و دیگه کلا ندین تا دوره بعدی
            لونه بذارید حتما براشون از الان
            کف دریا و سنگ مینرالم همیشه توی قفسشون باشه

  110. ایمان گفت:

    سلام. وقت بخیر. من چند جفت مرغ عشق دارم که از همه ی اینها چندین بار جوجه گرفتم.. اما بیشتر جوجه ها نر میشن. آیا مواد غذایی هست که بدم بخورن و باعث تولید مرغ عشق ماده بشه؟

    1. admin-m گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر . خیر بعید میدونم تغذیه تاثیر چندانی داشته باشه باز هم باید با دامپزشک مشورت کنید در این خصوص اطلاعاتی ندارم

  111. بچه پایین گفت:

    سلام دوستان مرغ عشق من ماده داخل لونه میر و مرغ عشق نر در لونه وایساده و مرغ عشق نر خودشو میخاره و فکر کنم پر هاشو میریزه داخل لونه تا مرغ عشق ماده بره و لونه گرم کنه دوستان لطفاً کمک کنید

    1. admin-m گفت:

      سلام مقاله رو دقیق بخونید کامل توضیح داده شده و زیاد به قفس سر نزنید میترسن . غذاشون چیه ؟

  112. علی جعفری گفت:

    سلام مرغ عشق ماده دائم داخل لونه هست زیر شکمش هم تورم داره فکر کنم میخواد تخم بزاره
    دو تا سوال یکی اینکه قفسشونا گذاشتم داخل تراس خونه و صدای بیرون ماشین و …. مزاحمشون نمیشه؟چون کلا بیرونن از اول
    دوم اینکه بالای لونه رو سوراخ کنم برای بهتر غذا دادن مرغ عشق نر به ماده ؟

    1. admin-m گفت:

      سلام دیگه الان نباید قفس رو جابجا کنید وقتی برای تخم گذاری آماده میشن قفس باید ثابت توی محیط قبلی بمونه به لونه هم دست نزنید الان میترسن
      تقویتشون کنید. غذاشون چیه ؟ چه مکمل هایی میدین بهشون ؟ مقاله رو دقیق بخونید

  113. Erfan گفت:

    سلام سه تا مرغ عشق دارم دوتا ماده یکی نر ماده هردوتاشون تخم گذاشتن و این یکماه است رو تخموشون خوابیدن ولی جوجه نشدن چیکار کنم

    1. admin-m گفت:

      سلام اول اینکه باید یک نر و یک ماده باشه احتمالا اصلا جفت گیری نکردن که جوجه نشد. جفت گیری شون رو دیدی ؟
      غذاشون چیه ؟ برای اون ماده یه نر بالغ بخر
      مکمل کلسیم و مولتی ویتامین بهشون دادی ؟

    2. جواد گفت:

      سلام اگه یکماه خوابیده جوجه نشده نطفه نداره تخمش اونا رو بردار

      1. admin-m گفت:

        سلام بله درسته به احتمال قوی یا نطفه نداشتن یا هم نطفه خراب شده

  114. ناشناس گفت:

    ارزن کتان و ویتامین اره
    دوتا چوب داخل قفس هست
    نه کف دریا و سنگ مینرال نزاشتم
    جنس لونه هم از پلاستیک مخصوص مرغ عشق هست

    1. admin-m گفت:

      کامنت قبلی رو ریپلای کنید کامنت جدید باز نکنید
      کف دریا و سنگ مینرال هم بذار تا بهش نوک بزنن شاید عادت کرده باشن به اینکار عادت از سرشون بره
      لونه محکمه به قفس یا لغزش داده و تکون میخوره ؟
      اینکار رو معمولا برای اطمینان از امنیت لونه و آمادگی برای تخم گذاری میکنن . شما زیاد به قفس نزدیک نشید توی قفس پوشال بریزید تا ببرن توی لونه و گرم کنن لونه رو

      1. ناشناس گفت:

        بله پوشال داخل قفس ریختم که خودشون ببرم داخل لونه
        اره بعضی موقع ها انقدر محکم به لونه نوک میزنن
        که قفس هم بعضی وقتا هم تکون میدن

        1. admin-m گفت:

          مواردی که گفتم انجام بدین. به احتمال زیاد میخوان از محکم بودن لونه اطمینان پیدا کنن .قفس جوری باشه که تکون نخوره و محکم به دیوار فیکس شده باشه

  115. amir گفت:

    سلام من یه جفت مرغ دارم که هعی بعضی موقع ها نوبتی پاشونو پف میدن میدن برای هم علتش چیه؟

    1. admin-m گفت:

      سلام منظورتون از پف دادن چیه ؟ بالا نگه میدارن پاشون رو ؟

    2. ایمان گفت:

      سلام. به نظرم چوب نشیمنگاه خوبی ندارن و پاهاشون خسته میشه و اینجوری به پاهاشون استراحت میدن

      1. admin-m گفت:

        سلام ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید

  116. ناشناس گفت:

    سلام دوستان ببخشید من یه جفت مرغ عشق دارم چند روزی هست که اول ماده به لونه نوک میزد الان نر هم داره به لونه نوک میزنه امروز دیدم دوتایی دان نوک میزنن این یعنی دارم لونه رو امتحان میکنن یانه ممنون میشم که کمک کنید

    1. admin-m گفت:

      سلام . غذاشون چیه ؟ توی قفسشون چوب گذاشتی ؟ یا کف دریا و سنگ مینرال ؟
      لونه از چه جنسیه؟

      1. سحر گفت:

        سلام.مرغ عشقم باراولش تخم بزاره هست که میره تولونه ومیادبیرون ولی الان ۷روز هست ولی تاحالا تخم نزاشته چندروز طول میکشه.تحم بزاره.گندم.برنج ولرزن گزاشتم براشون که بخوره میخواستم بدونم براش همینه کافیه یانه ؟

        1. admin-m گفت:

          سلام مرغ که نیست گندم بهش میدین ! گندمو برنج حذف کنید . ارزن و کتان باید غذای اصلیش باشه براش کلسیم کف دربا و سنگ مینرال و مولتی ویتامین بگیرید . امیدوارم تخم پیچ نشده باشه . کم تحرکه ؟ فضلش چجوریه ؟
          زیر شکمش پف کرده ؟

  117. امیررضا گفت:

    ارزن کتان و 7تخمه و شاه دانه بهشون میدم

    1. admin-m گفت:

      باز هم چندین بار کامنت گذاشتین . یکبار کامنت بذارید وگرنه پاسخ داده نمیشه
      مقاله واضحه بخونید

  118. امیررضا گفت:

    سلام دوستان خسته نباشید
    دو هفته پیش یه جفت مرغ عشق خریدم دیدم سه روزه داره ماده میر داخل لونه سه یا چهار دقیقه داخل لونه وای میشه و نر بالای لونه وای میسه تا در اومد بعد میر دونبالش یعنی میخواد تخم بزار و بیشتر مواقع صبح زود میر داخل لونه

    1. admin-m گفت:

      سلام یکبار کامنت بذارید به موقع پاسخ داده میشه . مشخص نیست شاید داره لونه گرم میکنه زیاد به قفس سر نزن . غذاش چیه ؟

  119. AMI®HOSEIN گفت:

    سلام ببخشید من دیروز سه تا مرغ عشق خریدم دو تا پروانه ای با یه مرغ عشق معمولی نر
    مرغ عشق پروانه ای ها با هم جفت نیستن ولی این نر با هر دوی مرغ عشق ها راحت بود حتی با نر
    مرغ عشق ماده خیلی خیلی غذا میخوره دو تا لونه توی قفس هست یکیش سقف داره از همین هایی که مخصوص مرغ عشق
    یکی دیگش سقف نداره و گرد این مرل عشق ماده داخل این رونه بدون سقف چند بار رفت به نظر شما تخم داره ؟
    ولی من جفت گیریشو ندیدم چون تازه خریدم

    1. admin-m گفت:

      سلام مشخص نیست . بهتره معمولی جدا باشه براش جفت معمولی بخری. چون در غیر این صورت احتمالش هست با ماده پروانه ای جفت بشه جوجه های بی کیفیت میشن

  120. amir گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یه جفت مرغ عشق دارم که ۱۰ روزه پیش جفت گیری کردن حالا ۵ روزی میشه که ماده بعضی موقع ها هم داخل لونه میره اونوقت هنوز تخمی نزاشته علت این رو بی زحمت میتونین بهم بگین؟
    و یه سوال دیگه حدودا ۱۰ روز پیش نوک مرغ عشق مادم قهوه ای بود ولی الان سفید مایل به کرمی شده بی زحمت علت این هم بهم بگید ممنون از سایت خوبتون خدا نگهدار

    1. admin-m گفت:

      سلام وقت بخیر . مقاله رو دقیق بخونید علائم پرنده تخم دار نوشته شده
      زیاد به قفس سر نزنید. غذاشون چیه ؟ بهشون مکمل کلسیم دادین ؟

      1. amir گفت:

        غذاشون ارزنه
        آره بهشون مکمل کلسیمم میدم
        یه ۲ روزی هم هس که هر روز با همدیگه جفت گیری میکنن

        1. admin-m گفت:

          صبور باشید زیاد به قفسشون سر نزنید محیط آروم باشه . توصیه میکنم قطره AD3E هم تهیه کنید براشون

          1. amir گفت:

            ممنون از راهنماییتون قطره ad3eبهشون دادم که خوشبختانه امروز تخم گزاشته بودن

          2. admin-m گفت:

            موفق باشید . قطره رو قطع کنید کلسیم بذارید توی قفسشون محیط رو آروم کنید زیاد سر نزنید

  121. Tina گفت:

    مرغ عشق نر وقتی آزادن میاد همش گاز میگیره یه بار پوست دستمو کند چرا گاز میگیره؟چی کار کنم گاز نگیره؟

    ممنون

    1. admin-m گفت:

      وقتی گازتون میگیره جیغ میزنید و واکنش نشون میدین ؟ اگر میخواین تخم بذارن نباید آزادشون کنید فعلا

      1. Tina گفت:

        سلام

        بعضی وقتا که پوست دستمو میکنه دستم رو آروم تکون میدم بره

  122. Tina گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم نر و ماده هستن بهشون میوه و سبزی میدم غذاشون هم که تخم کتان و ارزن هست براشون کف دریا و مولتی ویتامین هم گذاشتم مولتی ویتامین هر هفته ۲ بار
    الان ۳ ماه دارمشون ماده تخم نذاشته باهم خیلی دعوا میکنن ولی همو تمیز میکنن جفت شدن یا نه؟ نر میرقصه و آواز میخونه ولی الان۳روزه ماده سرو صدا میکنه ولی نر زیاد سرو صدا نمیکنه معنی این کارشون چیه؟

    نره روی پراش نقطه های سفید کوچیکی داره با لابلای پراش خارش داره مریض شده؟

    1. admin-m گفت:

      سلام مقاله رو دقیق بخونید کامل توضیح داده شده .
      جفت گیری کردن ؟
      براشون قطره AD3E بخرید تا برای جفت گیری آماده بشن و نطفه هم تقویت بشه
      دعواشون خیلی زیاده درحدی که به هم آسیب میزنن؟

      1. Tina گفت:

        بعضی وقتا همو از روی چوب پرت میدن کف قفس بعضی وقتا باهم خوبن ولی بیشتر وقتا دعوا میکنن

        1. admin-m گفت:

          طول میکشه کامل جفت بشن. اگر میخواین جفت بشن نباید بهشون دست بزنید

  123. ادریس گفت:

    سلام من مرغ عشق گله یی پرورش میدم دو قفس بزرگ دارم یک قفس. یک نیم طول قفس یک هم عرض و ارتفاع هم یک متر است چند جفت داخل این قفس پرورش بدم خوبه قفس دوم هم هشتاد در یک است داخل این قفس چند جوره بزارم خوبه سوال آخر یک جفت مرغ عشق ها من جفت گیری کردن تقریباً 13روز میشه که تخم نگذاشتن غذا شون هم ارزن تخم کتان سبزیجات زرت جوانه گندم میدم گله یی پرورش میدم

    1. admin-m گفت:

      سلام وقت بخیر . توی هر قفس یک متر در یک متر میتونید دو جفت مرغ عشق نگهداری کنید که لونه هاشون از هم دور باشه و به تعداد کافی آبخوری و دانخوری هم توی قفس بذارید
      مکمل کلسیم و مولتی ویتامین میدین بهشون ؟

  124. آرش گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم مرغ عشق ماده الان نزدیک شانزده روزه برآمدگی زیر ناحیه شکم داره مدام میره داخل لونه میاد بیرون چرا تخم نمیزاره. تخم هم گیر نکرده چون بی حال نیست کف سقف هم نیفتاده

    1. admin-m گفت:

      سلام غذاش چیه ؟ کامل توضیح بده مکمل کلسیم میخوره ؟

      1. M گفت:

        سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که جفت هستن ماده بیشتر اوغات حتی شب ها توی لونه هست و برای غذا خوردن بیرون میاد بعضی وقتا هم سرشو بیرون میاره و نر هم بعضی وقتا میره توی لونه خواستم ببینم میخواد تخم گذاری کنه یا دلیل دیگه میتونه داشته باشه چون نر هم بعضی وقتا داخل خونس

        1. admin-m گفت:

          چند وقته میره توی لونه ؟ به احتمال زیاد برای تخم گذاری اماده میشه
          غذاشون چیه ؟ حتما براش کف دریا و کلسیم بذارید

  125. سارینا گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که یک ساله دارمشون چند بار جفت گیری کردن وماده 3تا تخم گذاشت ولی بعد 18 تا20 روز تخم جوجه نشد و ماده تخم هارو خورد براش مولتی ویتامی هم ریختم تخم مرغ ابپز هم دادم دیگه چیکار کنم که تخم ها جوجه بشن

    1. admin-m گفت:

      سلام تغذیشونو کامل توضیح بده . جفت گیریشون رو دیدی؟
      قطره AD3E بخر براشون

  126. محسن گفت:

    مرغ عشق دارم نر ماده هستن .دوماه پیش سه تخم گذاشتن ماده ی تخمی ک داخل لونش هست می زنه کنار ممکن ازچی باش؟ اما روی دوتا می ره می خوابه روشون .غذاشون ارزن کتونه داخل ابشون مولتی ویتامین می ریزم .زیر پاشون مرتب تمیزمی کنم . دوتا از تخماش تقریبا یکم درشته چندروزی ازتخم میان بیرون؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. admin-m گفت:

      دو ماهه روی تخمه ؟ اون تخم ها خراب شدن برشون دار!!
      خیر در نمیان تخم اژدها که نیست دو ماه بخوابه روش 😀
      جوجه کشی مرغ عشق 18 روزه هست
      تخم و لونه رو بردار بهشون استراحت بده بعد از دو ماه تقویتشون کن تا مجدد تخم بذارن . جفت گیری کردن اصلا ؟

  127. مهرداد گفت:

    باسلام،بنده بیش از ۱۰ساله مرغ عشق دارم ولی برای اولین بار یه مرغ عشق ماده انگلیسی و یه نر خوش رنگ و بالغ خریدم که الان بعد از ۱۰روز که آوردمشون تو خونه شروع کردن به جفتگیری و جالبه برام نزدیک ۵روز میشه جفتگیری میکنن و البته غذاشونم ارزن تخم مرغ آبپز البته سفیده تخم مرغ سنگ دریایی و میوه هایی که مضر نباشن و حتی بخاطر هیکلی بودن ماده رفتم یه لونه چوبی بزرگ خریدم که بتونه بره داخل لونه و البته لوازم بازی هم در قفس گذاشتم و قفسم هم نزدیک ۸۰سانت ارتفاع داره و نزدیک ۵۰سانت هم عرض داره ولی چون برای اولین بار یه انگلیسی و معمولی با هم جفت کردم سوالم اینه روزی یکی دوبار جفتگیری میکنن ولی ماده اصلا توی لونه نمیره و اصلا سرک هم نمیکشه و البته محیطشونم توی اتاق خودم هستن و مگه موقع آب یا دونه دادن در حد یک یا دو دیقه برم دس به قفس بزنم چون دوس ندارم استرس بهشون بدم حالا سوالم اینه مگه مرغ عشقا بعداز یک هفته جفتگیری شروع میکنن به تخم گذاری ولی ماده من ماشالله از بس بزرگ و هیکلیه که شک دارم از نر نطفه برداره هر چند نر هم نر آماده و نططفه داری هست و خواستم بدونم آیا امکانش هست پرنده زمانی که تخم بخواد بذاره روی چوب یا همون نشیمنگاه تخم هارو بذاری و بندازه کف قفس در صورتی که لونه چوبی و حتی کاسه مخصوص تخم ها داخل لونه گذاشتم براش ،اگه کسی میتونه راهنماییم کنه کامل و اساسی و مفید باتشکر

    1. admin-m گفت:

      سلام اصلا داخل لونه رفتن ؟ بهتر بود هم نژاد باشن .
      صبور باشید . مکمل کلسیم براشون حتما بخرید به همراه مولتی ویتامین
      مقاله رو هم دقیق بخونید

    2. مجتبی گفت:

      سلام اگر مرغ عشق ماده کمرش خم بشه یعنی چی؟
      ویه سوال دیگه من حدود یک ماه دارمش واکثر داخل لونه است وارزن ویتامین هم بهش میدم ولی تخم نزاشته؟
      ویه سوال دیگه نره هلندی اما نوکش ابی نیس؟

      1. admins-r گفت:

        سلام واسه سوال اول باید بری پیش دامپزشک
        سوال دومم ممنون میشم واضح تر بپرسید

  128. A گفت:

    سلام یه مرغ عشق دارم خیلی سرشو کج مگیرع سالمم هست هم دان میخوره هم اب فقط سرشو همیشه کج میگیره به نظر شما مشکلش چیه؟

    1. admin-m گفت:

      سلام میتونه کمبود ویتامین باشه یا بیماری ویروسی . هیچ علائم دیگه ای نداره ؟ غذاش چیه ؟ فضلش چه رنگیه ؟

  129. ناشناس گفت:

    حسین
    سلام من ۲تا مرغ عشق دارم بعضیا میگن نرو ماده هستن بعضیا میگن نرن اما دهن میزارن تو دهن هم بعضی موقع ها میرن کف قفس یه بارم چوبو یکم پر میبردن بالای تاب لانه لطفا راه نمایی کنید

    1. admin-m گفت:

      سلام . بدون دیدن نمیشه جنسیتشون رو تشخیص داد از پرنده فروش کمک بگیر. روی نوکشون و دماغشون چه رنگیه ؟

  130. امیر گفت:

    چند روز میشه تخمش در بیاد

    1. andisheh-m-admin گفت:

      18 تا 20 روز

  131. محمد گفت:

    سلام مرغ عشق من پرهای دور یک چشمش ریخته و همش تنش رو میخارونه. مشکلش چیه؟
    برای مرغ عشق های دیگه ضرر نداره؟چون سه تا دیگه داخل قفس هستند

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام بین پرهاش رو چک کنید حشره، شپش یا کنه نباشه . غذاش چیه ؟آبتنی میکنه ؟

      1. محمد گفت:

        بین پرهاش هیچی نیست.
        آبتنی هم نمیکنه.
        امروز نگاه کردم دیدم دور چشمش باد کرده و قرمز شده بالای نوکش هم همینجوریه

        1. andisheh-m-admin گفت:

          غذاش رو توضیح ندادی . براش آب ولرم بذار گاهی ابتنی کنه . سرش رو بین میله های قفس فرو میکنه ؟ هر چند وقت یک بار قفس رو تمیز میکنید ؟

          1. محمد گفت:

            هر روز قفس رو تمیز می کنم.
            سرش رو داخل میله های قفس فرو نمی کنه.

          2. andisheh-m-admin گفت:

            براش آب ولرم بذار . مواردی که گفتم انجام بده و نتیجه رو اعلام کن

      2. محمد گفت:

        ارزن می خوره
        ابتنی هم نمیکنه

        1. andisheh-m-admin گفت:

          یک بار یکجا کامنت بذار چند کامنت متفاوت باز نکن . غذاش که خیلی بده . فقط ارزن نباید بخوره . ارزن کتان، سفیده تخم مرغ آب پز سبزیجات هویج و … مکمل کلسیم، مولتی ویتامین هم باید بخوره
          سوالات قبلی روهم جواب بده

  132. رضا گفت:

    سلام
    مرغ عشق من جفت گیری کردن بیشتر از ی ماه فقط همون کار میکنن ولی ماده تخم نمیزاره و خیلی کم داخل لونه میره

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام غذاشون چیه ؟ سنشون رو میدونید ؟

    2. ناشناس گفت:

      من یه جفت مرغ عشق دارم که اصلا داخل لونه نمیره نمی دونم باید چه کار کنم بره داخل لونه و لونه رو چک کنه

      1. admin-m گفت:

        با اصرار شما نمیرن تو لونه ! لونشون چجوریه ؟ زیاد به قفس سر میزنید ؟ جفت شدن اصلا ؟

  133. ناشناس گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم با هم دعوا میکنند نرو ماده هم هستند مشکلشون چیه و برای تخم گذاری چه چیزی براشون بدم

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام چقدر دعوا میکنن ؟ اگر زیاده که کلا جفت نشدن که بخوان جوجه بدن . غذاشون چیه ؟

  134. محمد گفت:

    سلام داخل قفس مرغ عشق تاب و خانه گذاشتم عیب نداره.
    قفسش 50 س.م ارتفاع،70 س.م طول و 30 س.م عرض داره.

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام خیر عیب نداره

  135. محمد گفت:

    سلام مرغ عشق صحبت می کنه

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام آره ولی کمتر از عروس هلندی و مرغ مینا.

  136. محمد گفت:

    سلام مرغ عشق ماده با نوکش پشتش رو میخارونه
    مشکلشون چیه

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام مشخص نیست . پر هاش رو چک کن ببین شپش یا کنه نداره . قفسش رو هر روز تمیز کن

  137. حسین گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که جوجه خودشون تکه تقریبا بالغ تو یه قفس هستن الان سه روزه ماده فقط یک عدد تخم گذاشته و معمولا داخل لانه س. تخم های بعدی کی میزاره پس دلیلش چیه توقف شده

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام جوجه رو جدا کنید نباید با جفت توی یک قفس باشه . مشخص نیست . غذاش چی بوده ؟ کلسیم خورده ؟

  138. م ریم گفت:

    سلام عصربخیر مرغ عشق من اول عید ی تخم گذاشت بیرون از لانه تخم شو داخل لانه گذاشتم اما انداخت بیرون شکست اما بعد ۱۹ روز الان ماده شکمش بالا اومده تخم داره ولی داخل لانه نمیره لطفن راهنمایی کنید ممنون

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام یه تخم کم بوده مطمئنید تخم پیچ نشده ؟! توصیه میکنم به دامپزشک مراجعه کنید
      چون به تخمش دست زدین انداخته بیرون باید با دستکش برمیداشتین

  139. محمد گفت:

    سلام من دو جفت مرغ عشق نر و ماده خریدم یکبار نر و ماده باهم دعوا میکند و بیشتر اوقات ماده با نوکش تنش رو میخارونه .
    اما جفت دیگه نوک هاشون رو به هم می زنند.
    مشکلشون چیه میشه راهنمایی کنید.

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام جفت نشدن . غذاشون چیه ؟ هر دو جفت توی یک قفس هستند ؟

      1. محمد گفت:

        سلام.
        ارزن
        بله هردو جفت در یک قفس هستند

        1. andisheh-m-admin گفت:

          سلام نباید توی فصل جفت گیری توی یک قفس باشن مگه اینکه قفس خیلی بزرگ باشه . براشون AD3E از داروخونه دامپزشکی بخرید . 5 روز بریزید توی آبشون . 10 روز قطع کنید مجدد 5 روز بریزید و دیگه ندین . باعث میشه نطفه هم تقویت بشه و به جفت گیری میل نشون بدن . توصیه من اینه هر جفت جدا باشه

  140. امی گفت:

    سلام من چهار تا مرغ عشق دارم سه تا ماده یدونه نر الان چندروزه تخم کردن ولی نر جفت نکرده از ماده ها فرار میکنه چند روز پیش دیدم دوتا ماده روی هم هستن دارن جفت میکنن مگه میشه همچین چیزی؟امکان داره تخم ها هرز باشن؟الان دوتای دیگرو جدا کردم گفتم شاید من اشتباه میکنم یکیش نرباشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام خوبه اسمش روی خودشه و مرغ عشقه ! مگه مرغ و خروسن که چند ماده با یه نر انداختین تو قفس !
      هر نر باید یه ماده داشته باشه . بله میشه وقتی پرنده به سن بلوغ برسه و جفت نداشته باشه از این اتفاق ها هم میفته

  141. هانا گفت:

    سلام من مرغ عشق هام ۴سالشونه وتازگی ۵تا تخم گذاشتن میتونید بگین مشکل از چی بوده که اینقد دیر تخم گذاشتن
    وسوال دیگم اینکه میتونم باکارتون یه لونه بسازم وتخم هارو بزارم تو لونه چون مرغ عشق ماده ۲ تا تخم رو توی لونه ای که از اول داشتن گذاشته و۳ تای دیگه رو ته قفس

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام هزاران دلیل میتونه داشته باشه . تغذیشون چی بوده ؟ محیط نگهداریشون خیلی سرده یا خیلی گرمه ؟ دماش چنده باید این ها رو بدونم تا بتونم راهنمایی کنم
      خیر لانه کارتونی اصلا خوب نیست . اون تخم هایی که کف قفس گذاشته با دستکش بذارید توی لونه. همون لونشون خوبه زیاد سر نزنید میترسن

  142. alizadeh گفت:

    سلام من ماده م میره سمت نر ولی نر فرار میکنه
    نمیدونم چرا

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام قبلا جفت بودن ؟ غذاشون چیه ؟ برای نر AD3E بخرید اگر باز هم جفت نشدن اصرار نکنید نر رو عوض کنید

  143. نون سین خا گفت:

    سلام مرغ عشق من روی تخم ها نمیخوابه تخم هاهم نطفه دارند میتونم خودم ازشون نگهداری کنم تا جوجه بشن یاحتما باید دستگاه باشه؟ مثلا لای پتو جای گرم باشن و هرچندوقت جابجاشون کنم؟ میشه راهنماییم کنید نمیخوام نطفه هاش بمیرن

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام خیر حتما باید با دستگاه جوجه کشی بشه ازشون

  144. Aydin گفت:

    سلام
    مرغ عشق چند تا تخم میگذارد

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام به تغذیه بستگی داره . معمولا از 5 تا 7 تا تخم میذاره

  145. کیان گفت:

    واقعا
    ممنون به خاطر راهنمایی هاتون
    🙏🏻🙏🏻

    1. andisheh-m-admin گفت:

      موفق باشید.

  146. کیان گفت:

    سلام
    نر دنبال ماده میکنه و سر نر هم پف میکنه و خط عشقش دیده میشه تو چشمام دنبال ماده میکنه ماده فرار میکنه
    میخواد جفت گیری کنه؟؟:)

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام بله

  147. علی گفت:

    سلام من ۲ماهه مرغ عشق خریدم تخم نمیزارن چیکار کنم

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام تغذیشون چیه ؟ مقاله رو بخونید

  148. کیان گفت:

    سلام دوباره
    مرغ عشق ها تخم نکردن فکد کنم برا این بود نر بالقوه نبود بعد امروز دیدم هی میره سمت بازه سرش پف میکنی به نک ماده نک میزنه بعد دنبال ماده میره ماده میره تو لونه سرشو میبره تو به ماده غذا میده بعد ولی ماده نمیزار نر بزه تو لونه میشه بگین چیه؟؟♧

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام مقاله رو کامل بخونید احتمالا میخوان تخم بذارن

  149. امیرعلی گفت:

    سلام خسته نباشید من یک جفت مرغ عشق با۲تا تخم خریدم الان ۳ یا ۴ روز میشه ولی تخم نمیزان ماده همیشه داخل لونه روی تخماشه ونرهم بهش غذا میده براشون سبزیجات وسفیده تخم مرغ با همویج گذاشتم یک ذره میخورن بقیرو میندازن کف قفس و قفسشونوم بزرگه یک جفت مرغ عشق دیگه هم هستن دلیل اینکه تخم های دیگشونو نمیزارن چیه

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام اول اینکه خرید پرنده تخم دار اشتباه نباید پرنده ای که تخم گذاشته بخرید میترسه . دوم اینکه نباید با یه جفت دیگه توی یک قفس باشن . الان دیگه کاریش نمیشه کرد .
      تقویتشون کند براشون ارزن و کتان بذارید .

    2. REZA گفت:

      سلام من یه جفت مرغ عشق نر و ماده دارم جفت هستن و بالغ ماده الان 2روز هست میره داخل لونه 2دقیقه یا 3دقیقه کمتر یا بیشتر اما نمیدونم جفت گیری کردن یا نه بنظر شماه میخواد تخم بزاره

      1. andisheh-m-admin گفت:

        سلام مقاله رو بخونید . بله احتمالا برای تخم گذاری اماده میشه

  150. مهدی گفت:

    سلام همکار های عزیز من یه جفت مرغ عشق خریدم تا به قبلا جوجه داده بود الان آوردم ۳ روزه خونمون لونه گذاشتم می‌ره نر هم دون میده جفت گیری ۵ ثانیه هم داشتن بعد جفت گیری ماده نوک زد نر روغن اون ور ماده پاشو میزاشت روی کمر ماده یه سوال موقعه ای که جفت گیری می‌کنه مرغ عشق ماده جای مخرجش باید اون دوتا استخوان فاصله زیادی داشته باشد ممنون میشم بگین آیا می‌خوام تخم بگذارند

  151. abolfazl Mohebi گفت:

    سلام خسته نباشید من مرغ عشق ماده‌ام پنج تاتخم کرده فک کنم تخم هاش کلا کرده ولی الان یه روز خیلی میاد بیرون بیشتر بیرون دلیلش چیه ؟عادیه یا نه روتخم هاش دیگه نمیخوابه ؟ممنون میشم پاسخ بدید

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام مشخص نیست دلیلش چیه یا ترسیده و زیاد به قفس سر میزنید یا هنوز میخواد تخم بذاره یا هم مسته و نمیخواد بخوابه روی تخم ها

  152. امیری گفت:

    سلام روزتون بخیر
    من یه جفت مرغ عشق از یکی از آشناها گرفتم با قفس و لونه و … وقتی اومدم خونه دیدم ۷ تا تخم تو لونه گذاشتن
    الان تقریبا دو روزه دست منن
    مرغ عشق ماده اکثرا توی لونست خیلی کم میاد بیرون
    نره غذا و آب میخوره میبره میده به مادهه
    بعد شکم مادهه ورم داره ولی هنوز تخم جدیدی نزاشتن
    نره بیشتر روی سقف لونست
    و در طول روز چندبار جفت گیری میکنن
    نمیدونم تخمهاشون مال کی هست
    ولی میدونم مادهه روی تخم ها میخوابه
    امکان داره جوجه بشه این هفتا تخم؟
    و اینکه من یکی دوبار در لونه رو باز کردم تخمهاشون رو ببینم ممکنه باعث وارد شدن استرس بهشون شده باشم؟
    ولی هنوز مادهه رو تخم ها میخوابه
    تغذیشون چی باشه بهتره؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام بله احتمالش هست جوجه بشن . اصلا به قفس سر نزنید . فقط اب و دون بذارید و بس .
      برای ماده مکمل کلسیم از داروخانه دامپزشکی تهیه کنید. ارزن و مقدار کمی کتان، هویج و سبزیجات . مقداری کاهو به نر بدین

  153. مرغ ابی گفت:

    سلام ی مرغ عشق ماده دارم که چند روزه مدفوع زرد پفکی داره ، و اینکه توسط مرغ نر تغزیه میشه و بشدت احساس ترس نسبت ب نزدیک شدن من ب قفس داره ،ممکنه بادار باشه ؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام مدفوع زرد میتونه نشونه عفونت هم باشه . تغذیشون چیه ؟ احتمال این هم هست که برای تخم گذاری اماده میشه

      1. مرغ ابی گفت:

        تغذیشون بجز ارزن چیز دیگه نمیخورن نه سفیده تخم‌مرغ نه جوانه گندم و… امتحان کردم نتیجه نگرفتم

        1. andisheh-m-admin گفت:

          تغذیشون به شدت بده . سفیده تخم مرغ آب پز با هویچ آبپز رنده کنید با ارزن مخلوط کنید . تخم کتان و هفت تخم هم بخرید براشون . مکمل کلسیم و مولتی ویتامین از داروخانه دامپزشکی تهیه کنید

  154. مهدی گفت:

    با سلام مجدد یه جفت دیگه دارم ماده خیلی میره توی لونه زود بر میگرده ۴ یا ۶ ثانیه‌ای داره لونه گرم می‌کنه ممنون میشم هردو تا رو جواب بدین

    1. andisheh-m-admin گفت:

      مقاله رو کامل بخونید

  155. مهدی گفت:

    با سلام من یه جفت مرغ عشق دارم ۴ تا جوجه ۱۶ روزه داره داره بازم جفت گیری می‌کنه رفتم پرنده فروشی پرسیدم گفت یه لونه دیگه داخل قفس بزار گذاشتم داخل لونه رو نگاه می‌کنه روزی دو سه بار جفت گیری می‌کنه ولی هر چی ارزن داخل جا دونه ای همه رو می‌ریزه کف قفس آیا ممکن دوباره تخم بزارن برای جوجه مشکلی نداره دون میدم بهش ممنون میشم رود جواب بدین

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام غذاشون چیه ؟ اگر تخم بذارن به جوجه ها غذا نمیدن خودتون باید به جوجه سرلاک بدین

  156. تقی رفیعی گفت:

    باسلام خدمت دوستان گرامی 2تا سؤال داشتم ازخدمتون من دوجفت مرغ عشق دارم جفتشون تخم گذاشتن یکی 3 تا تخم گذاشته یکی 6تا اونکه 3 تا تخم گذاشته 2تاش خرابه انداختم دورسوالم اینه که من میتونم چند تا ازتخمهای اون یکی بذارم زیرش مشکلی پیش نمیاد دوم اینکه امروز دیدم اونکه 6تا تخم گذاشته دوباره بالای منقارش قهوه ای و پرنگ شده احتمالش هست دوباره جفت گیری کنه تخماشو ول کنه چیکارکنم سلام ممنون میشم راهنمایی کنید باتشکر

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام خیر به تخم ها دست نزنید اصلا . چجوری متوجه شدین خرابن تخما ؟
      مشخص نیست که میخواد جفت گیری کنه یا خیر . تغذیشون چیه ؟

  157. GUG MON گفت:

    سلام امید وارم حالتون خوب باشه.
    ببخشید من علائم پر ریزی و زیاد رفتن تو لانه مرغ عشق ماده خودم رو دیدم.
    این علائم به معنی باردار بودن مرغ عشق من هست؟
    اگر میشه راهنمایی کنید

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام ممنون از شما مقاله رو کامل بخونید . بله احتمالا داره لانه رو گرم مکینه تغذیش چیه ؟ مکمل کلسیم براش تهیه کنید

      1. GUG MON گفت:

        سلام مجدد.
        تغذیه اش ارزن،خیار،هویج،قطره کلسیم،کلمبروکلی،کاهو
        به اتاق هم کمتر میریم که استرسی بهشون وارد نکنیم

        1. andisheh-m-admin گفت:

          سلام کاهو ندین فعلا بهشون طبعش سرده . براشون قطره ad3e هم تهیه کنید برای تقویت نطفه

  158. علیرضا گفت:

    سلام یک سوال ذهن منو در گیر کرده الان من یک جفت کوتوله دارم از یک جفت هستند الان که بزرگ شدن ایا اینا جفت میشن تخم بزارن یا خواهر برادرن نمیشه ؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام بله جفت که میشن اما شما نباید بذاریدشون کنار هم . براشون جفت غریبه تهیه کنید وگرنه جوجه هاشون عقیم میشن یا مشکلات دیگه

  159. Zahra گفت:

    سلام چندروزه یه جفت مرغ عشق خریدم اصلا باهم جفت گیری نمبکنن نر میخواد اما ماده اجازه نمیده فقط بعضی وقتا بههم دیگه غذا میدن ماده هم همیشه میره تو لونش نوک ماده قهوه ایه ونر هم آبیه

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام جاشون عوض شده ترسیدن . براشون قطره AD3E تهیه کن

    2. ناشناس گفت:

      سلام من مرغ عشق ماده ام یه تخم گذاشته سه روزه ولی دومی را نذاشته علت چیه.

      1. admin-m گفت:

        سلام یکبار کامنت بذارید در اسرع وقت پاسخ داده میشه
        غذاش چی بوده ؟ زیاد به قفس سر میزنید ؟ چند روز از تخم اول گذشته ؟ بیحاله و کف قفس نشسته ؟

  160. کیان گفت:

    فقط از قبل کم تر تو لونه میره البته من زیاد سر نمیزنم تا کارشونو بکنن

  161. کیان گفت:

    سلام ممنون
    غذاش=تخم مرغ _ارزن کتان_از این تخم ریزا مخصوص مرغ عشق _سبزیجات_کاهو_میوه

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام مطالبی که گفتم رو انجام بدین . کامنت جدید نذارید کامنت قبلیتون رو ریپلای کنید

  162. کیان گفت:

    سلام
    امروز نگاه کردم دیدم که مدفوع مرغ عشق ماده شل و آبکی است .ودیدم یکم پف کرده م خیلی سر حال نیست
    می شه راهنمایی کنید

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام زیاد به قفس سر نزنید . ممکنه تخم داشته باشه . غذاش چیه ؟

  163. فروزان گفت:

    سلام وقتتون بخیر، من یه جفت مرغ عشق دارم.نمیدونم کی جفت گیری کرده لونه اش پلاستیکی و کفش چیزی نریختم .ولی ۱هفته ماده تو لونه بود کم بیرون می اومد .نر دم لونه بهش غذا میداد و گاهی خودش میومد بیرون غذا میخورد،بعد ۱ تخم‌گذاشت حالا تو لونه میمونه نر همش میره تو لونه بعد ماده عصبی میشه میاد بیرون و نر اون تو باتخم ور میره نمیبینم چیکار میکنه فقط صدای حرکت تخم و تو لونه میشنوم چیکار کنم کارش طبیعیه؟موقع تخم گذاری چی بهش بدم؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام غذاشون چیه ؟ کامل بنویسید.
      خیر طبیعی که نیست احتمالا دوباره میخوا تخم گذاری کنه

  164. الیاس گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم چهارتاتخم کرده سه تاش بازشدیکی ازجوجه هاروانداختن پایین قفس یک تخمش هم الان ازوقتش گذشته هنوزچرابازنشده

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام مشخص نیست چرا باز نشده . جوجه ای که افتاده بیرون از لونه رو با دستکش بردارید بذارید تو لونه
      اگر غذا نمیده خودتون با سرلاک مخصوص تغذیش کنید

  165. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید من یه چهار ماهی هست که مرغ عشق دارم جز ارزن چیزی بهشون نمیدم تخم هم نمیزارن ولی دیشب احساس کردم حاملس ولی امروز کاملا سرحال بود چیکار کنم
    لطفا جواب بدین

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام خب تغذیشون افتضاحه . براشون باید کف دریا مولتی ویتامین و مکمل کلسیم از داروخانه دامپزشکی تهیه کنید. ارزن و تخم کتان، سفیده تخم مرغ آب پز، هویچ، بلال، جعفری، سیب و … بدین

  166. Matin گفت:

    سلام و خسته نباشید. من یک هفته هست که مرغ عشق خریدم چهار تا هم تخم داشتند وزیاد تو لونه هس و روش می‌خوابن و امروز دیدم که جفت گیری میکنن. الان من نمیدونم اینا باز تخم میزارن

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام تغذیشون چیه ؟ به نر کاهو بدین تغذیه گرم بوده

  167. محمد گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم که دوروز از اولین تخم گذاری شون گذشته و اصلا داخل لونه هم نمیره واینکه کی تخم بعدی رومیگذاره

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام زیاد بهشون سر نزنید . براشون مکمل کلسیم از داروخانه دامپزشکی تهیه کنید . صبور باشید مشخص نیست تخم بعدی رو کی میذاره

  168. محمد گفت:

    ببخشید ی سوال من جفت مرغ عشق گرفتم و ماده 10 روز در لانه هست بالغن ولی ماده بی حاله همش داخل لونس بیرون نمیاد نمیخونه هم کلن ی جورایی افسردس و این ک 12 یا 10 روز ی بارم از لونه نمیکنه بیرون تخمم نداره

    1. andisheh-m-admin گفت:

      تغذیش چیه ؟ جفت گیری کردن ؟ مطمئن بشید تخم پیچ نشده باشه . پف داره ؟ فضلش چجوریه ؟

  169. سبحان گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که چهارروزخریدم به غیرازارزن هیچی نمیخورن حتی سه چهارساعت گشنه نگه داشتم بازم نمیخوردن نه سبزی نه سیب هیچی نمیخورن به غیرازارزن. لطفا راهنمایی کنین. ممنون

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام گرسنه نگهشون ندارین !
      ارزن تخم کتان یا هفت تخم بذارید بخوان میخورن
      براشون سفیده تخم مرغ اب پز و هویچ آب پز بذارید

  170. سارا گفت:

    سلام وقت بخير
    مرغ عشق بنده ٢دوره پشت سرهم تخم گذارى كرده ولى بدون نطفه بودن الان چه بايد كرد لونرو خارج كنم اخه ماده احساس ميكنم خيلى ضعيف و لاغر شده

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام بله لانه رو خارج کنید . غذای سرد بهشون بدین مثل کاهو . غذای تخم مرغی و ارزن بدین . هویچ اب پز ، مولتی ویتامین مخصوص و مکمل کلسیم هم از داروخانه دامپزشکی تهیه کنید.

  171. کیان گفت:

    سلام
    من یک مرغ عشق ماده داشتم ورفتم یک نر گرفتم.بعد۲ماه گذشته باهم خوبن به هم غذا میدن کنار هم میخوابن.ماده میره تو لونه نر دم در لونه یا رو صقف وای میسته. من جفت گیری شونو ندیدم.ماده خیلی ورجه وورجه می کنه و میخواد با نر باشه ولی نر اهمیت نمیده .بینی ماده سفیده و پایین بینیش آبی کم رنگه.نرابی پر رنگ.تغذیه=تخم مرغ_میوه_سبزیجات-ارزن و کتان_ولی نمی دونم چرا تخم نمیزارن میشه راهنمایی کنید؟؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام از جنسیتشون مطمئنید ؟ براشون مکمل کلسیم و قطره AD3E از داروخانه دامپزشکی تهیه کنید

      1. کیان گفت:

        سلام
        امشب میخوام ببرن پرنده فروشی که بگه نیومده هستن.
        بعد آب و دونه شونو بر می دارم .
        عیب نداره نمی ترسن

        1. andisheh-m-admin گفت:

          سلام ایرادی نداره برداریدآب و غذاشونو اما یکم استرس میگیرن توی مسیر

  172. مهدی گفت:

    سلام
    مرغ عشق ماده من با نر نوک گیری میکنه میره تو لونه
    امروز نگاه کردم احساس کردم مخرجش بازه یک چیز سفید توشه مثل تخم بود وبعد بیرون امد چیزی تو لونه نبود اگر تخم بوده باشه من دیده باشه دیگه تخم میگذاره یا تو شکمش میشکهه؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام خیلی سر نزنید به پرنده ها تا نترسن تخم میذاره اگر محیط رو امن بدونه
      تغذیش چیه ؟ سنگ کف دریا یا کلسیم بهش بدین

    2. محمد گفت:

      ببخشید ی سوال داشتم من جفت مرغ عشق بالغ گرفتم و از روزی ک اوردم و لانه گذاشتم 9 روز میشه تقریبا ماده رفته تو لونه و بیرونم اصلن نمیاد دلیلش چیه؟

      1. andisheh-m-admin گفت:

        داره برای تخم گذاری اماده میشه

    3. عبود گفت:

      سلام کن یک جفت مرغ عشق دارم نر و ماده خیلی میترسن چکار کنم که نترسن و یک سوال چطور بفهمم که مرغ عشق باردار است یا نه

      1. andisheh-m-admin گفت:

        سلام چند وقته خریداری شدن ؟ مقاله رو کامل بخونید

  173. مینا گفت:

    سلام شبتون بخیر. من یه جفت مرغ عشق دارم ک جوجه دارن بازم ماده تخم داره فک میکنم جوجش تازه داره پر در میاره یه کوچولو چی کنم ک جوجش زودتر بزرگ بشه از تغذیه چی صلاح میدونید ک بدم تا مادرش تخم نزاشته ک یه موقعه خطری براش نداشته باشه. من سفیده تخم مرغ. هویج. کاهو میدم

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام تغذیه والدین چیه ؟ جفت گیری کردن ؟ چند روزشه جوجه ؟
      فعلا غذای تخم مرغی ، مکمل کلسیم و ارزن برای والدین بذارین . تا زمانی که جوجه رو تغذیه میکنه ایرادی نداره بمونه . اما اگر دیدین جوجه رو میزنه یا غذا نمیده باید براش سرلاک پرنده تهیه کنید

  174. ایلیا گفت:

    سلام وخسته نباشید من یه جفت مرغ عشق نرومادخ دارم جمعه هفته پیش اولین تخم گزاشت یکشنبه هم دومین تخم سه شنبه هم سومی ازسه شنبه تاالان تخم نزاشته احتمال داره باز بزاره

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام مشخص نیست

  175. ابولفضل گفت:

    سلام خیلی ممنون بابات پاسخگویی تون
    مرغ عشق ماده ی دو هفته ای هست میره تو لونه ولی ی ‌‌..5.. 4روزه یکم بیشتر وایمسیته
    بعد بهشون تخم مرغ آب‌پز هویچ کاهو پرتغال و اینا میدم د رکنار ارزن کف دریا هم حتی ب قفسشون وصل کردم سینه مرغ عشق ماده یکم اومده جلو و تو لونه ک نگاه کرم دیدم پر ریخته ولی جدیدا فقط نوک گیری میکنن ینی ماده نمیزاره نر سوارش شه و اونو میزنه

    خاستم بدونم چیکار کنم و بعضی وقتا ام ماده پف میکنه

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام پرتقال ندین بهش. داره برای تخم گذاری اماده میشه .
      بهتره مکمل کلسیم هم از داروخانه دامپزشکی تهیه کنید براش

  176. ناشناس گفت:

    سلام ی مرغ عشق دارم تو ۳ روز فعلا ۲ تا تخم‌گزاشتن تغدیه چی بدم تخم مرغ میدم ب جا آبم براش با ad3eقاطی میکنم میوم ضرر ک نداره؟؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام . AD3E ندین بهش فقط باید در دوران جفت گیری بخوره . ارزن مقدار کمی کتان، سبزیجات، سفیده تخم مرغ آب پز و هویج. حتماحتما براش مکمل کلسیم از داروخانه دامپزشکی خریداری کنید. کف دریا بذارید تو قفس

  177. ابولفضل گفت:

    سلام
    مرغ عشق میره تو قفس و میمونه ولی تخم نمی‌ذاره تغذیه خوبی دارن تخم مرغ سفیدش و هویج سیب پرتغال و ارزن میدم یه هفته ای میشه
    و ی سوالم اینه ک اگه زیاد تو لونه بمونه تخم میزاره؟؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام زیاد به قفسش سر نزنید براش مکمل کلسیم مخصوص و کف دریا تهیه کنید . سرو صدای زیادی یا رفت و آمد زیادی اطراف قفس نباشه صبور باشید

  178. مشتی گفت:

    سلام‌من‌یک‌جفت‌مرغ‌عشق‌دارم‌که‌تقریبا‌یک‌ماهی‌هست‌خریداری
    کردم‌ماده‌‌‌بیشتر‌اوقات‌رو‌تولونه‌می‌گذرونه‌رابطه‌خوبی‌داره‌بانره‌‌تغذیه
    هم‌آب‌ارزن‌گاهی‌ووقت‌هابرنج‌‌زیاد‌نوک‌به‌نوک‌میشن‌نره‌غذا‌برمیداره
    می ذاره تودهن‌ماده‌رو‌سرکول‌هم‌میرن‌و‌گاز‌میگیره‌ماده‌فضلش‌هم تغییر‌کرده‌وکمی‌شل ‌شده‌کمی‌از‌پراش‌ریخته‌وکمی‌دیگه‌تولونه‌هستو‌مقدار‌کمی‌ارزن
    ومقدار‌کمی‌فضل‌تولونش‌هست‌‌خواستم‌ببینم‌که‌امکان‌تخم
    گذاری‌هست‌ممنون‌میشم‌جوابم‌روسریع‌بدید.

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام تغذیشون بده . براشون مکمل کلسیم و مولتی ویتامین مخصوص از داروخانه دامپزشکی بگیرید . غذای تخم مرغی هویج آب پز سبزیجات تخم کتان و … هم باید بخورن. بله امکانش هست اگر تغذیشون صحیح باشه

  179. ابولفضل گفت:

    سلام
    من یجفت مرغ عشق گرفتم 7.8ماهی میشه جاشون اوکیه بعد چند.باری دیدم جف گیری میکنه ماده میره تو لونه و یکم بعد میاد بیرون خیلی وای نمیسته چیکار کنم بعد نوک گیری زیاد میکنن ولی کم نره سوارماده میشه مشکلش چیه؟؟؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام مشکلی ندارن زیاد به قفس سر نزنید تا تخم گذاری کنه ماده
      تغذیشون چیه ؟

  180. علی گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم جفت گیری کردی همیشه هم مرغ عشق ماده داخل خانه اش است بعضی وقت ها نرهم می‌ره داخلی خانه شأن ولی مرغ عشق ماده مدفوع خودش را می خورد چرا؟؟؟؟
    و بعضی وقت ها هم هر دوشن داخل خانه شأن هستتند

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام تغذیشون چیه ؟ اصلی ترین دلیل کمبود ویتامینه
      مکمل کلسیم، کف دریا، مولتی ویتامین مخصوص مرغ عشق، غذای تخم مرغی و … براشون تهیه کنید

  181. امین گفت:

    سلام خسته نباشید
    من حدود یکسال و نیم یه جفت مرغ عشق تر و ماده گرفتم که ماده بالاش مشکل داره و خوب نمیتونه پرواز کنه نرم هی تو این مدت می خواست باهاش جفت گیری کنه ولی ماده اجازه نمی داد بالاخره به خاطر دخترم که میگفت جوجه از این ها میخواد رفتم یه مرغ عشق ماده بالغ که همسن تقریبا نره هست خریدم و انداختم پیش این دو تا با هم هم خوب بودن ولی باز جدیده اجازه جفت گیری به تر و نمی داد تا اینکه چند روز پیش دیدم اون ماده قدیمیه نمیدونن رو چه حسابی از حسادت یا هر چیز دیگه به نره یعنی جفت قدیمیش راه داد و روش بود و با هم جفت گیری میکردند بعدش چند روز هی ماده قدیمیه میرفت تو لونه اصطلاحا لونه رو گرم کنه و زیاد هم زیر شکمش بزرگ نشده بود که ما بفهمیم تخم داره تا اینکه دیشب اومدم قفس و تمیز کنم در لونه رو باز کردم دیدم ماده قدیمیه تخم گذاشته و روش خوابیده و مقعدش هم بزرگ شده و فضله هاش بزرگ تر شده بعد رفتیم مهمونی برگشتیم دیدم تمام دور لونه پر دونه بود و نرم با ماده جدیده که حدود ۳ ماه گرفتیم و با هم هیچ مشکلی نداشتن درگیری شدیدی پیدا کردن طوری که بال ماده جدیده رو خونی کرده بود منم به ناچار ماده جدیده رو جدا تو یه قفس کوچیک با اب و دونه گذاشتم ولی احساس میکنم افسرده شده از وقتی تنها گذاشتمش دلیلش و نمیدونم الان میخواستم بهم بگید نر و جدا کنم دو تا ماده رو تو قفس بزرگه پیش هم بزارم یا همین که ماده جدیده رو جدا کردم درسته اخه تعجبم اینه قبلش تو این سه ماه با هم سه تایی خوب بودن از وقتی ماده قدیمیه تخم گذاشته نر ماده جدید و میزنه و اجازه نزدیک شدن به سمت لونه رو نمیده بهش درگیری شون انقدر وحشتناک بود که کف قفس به هم گره خورده بودند و نره هی ماده جدید و میزد مجبور شدم جدا کنم ماده جدید و الان راهنمایی میخواستم باید چی کار کنم دیگه سه تایی شون و با هم نمیشه گذاشت و اینکه نر و جدا کنم یا همین ماده جدیده کل جدا کردم کار درستیه موندم به خدا لطفا کمکم کنید.ممنون میشم

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام تعجبی نداره داره نر از ماده تخم گذار مراقبت میکنه . تغذیشون چیه ؟ بذارید نرو ماده ای که با هم جفتن توی یه قفس باشن این پرنده ماده رو هم تقویت کنید و بعد که حالش خوب شد براش نر بزرگتر تهیه کنید

      1. امین گفت:

        ممنون واقعا تعذیشون هویج پخته و سفیده تخم مرغ با ارزن البته اینم بگم ما هر چی میخوریم به اونا هم میدیم اصطلاحا با ما همسفره هستن(خخخخ)
        راستش قفسم برا ماده جدیده خیلی کوچیک فعلا باید خانوم خونه رو راضی کنم ببینم میزاره نره جدید برا ماده بگیرم چون میگه همه رو بده بره منم بهشون وابسطم اگه تنها تو قفس کوچیک بمونه اذیت میشه؟اگه اینجور باشه بدم پرنده فروشی ماده رو که حداقل پیش بقیه مرغ عشق ها باشه.

        1. andisheh-m-admin گفت:

          اگر قفس خیلی کوچیکه بله اذیت میشه . غذای خودتون رو اصلا نباید بخورن نمک و روغن براشون مضره . براشون کف دریا ، مولتی ویتامین مخصوص، قطره ad3e، جوانه گندم تازه و سبزیجات هم تهیه کنید

  182. صبا گفت:

    سلام خوب هستین ما الان ۱ماه است مرغ دارم الان ۲ هفته جف گیری میکنن ماده هم هی لونس و هرچی دورهشو هس رو میبره ت لونه غذاشون هف دانس تخم مرغ هویچ سیب سبزیجات قطره AD3E کلسیم کف دریا همشو میدم بهشون اما تخم نمیزاره از لحاظ سلامت هم کاملا سالم و شاد و پر جنب و جوش هستن و اتاقی هم که اونا گذاشتم کاملا آروم هس ولی چرا تخم نمیزاره نمیدونم میشه کمکم کنین

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام زمان بره صبور باشید
      ماده پف کرده ؟ فضلش تغییری داشته ؟ زرده تخم مرغ ندین بهشون فقط سفیده آب پز بدین

  183. ناشناس گفت:

    سلام من ۱ جفت مرغ عشق دارم ۲ ماه پیش ۲ تا تخم گذاشتن اولین بارشون بود بعد از ۲۰ روز ماده ۱ تخم رو شکسته بود و خورده بود اون یکی رو از لونه انداخته بود بیرون تغذیه شونم ارزن و بعضی وقت هم براشون سبزی میریزم میشه بگید دلیل شکستن و انداختن تخم چیه؟ الان ۵ تا تخم کردن که یکی شونم شکسته بودن و تا حالا یک‌ شون از تخم بیرون آمده جاشونم جای نسبت سردیه میشه بگید چکار کنم؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام تغذیشون بده به خاطر کمبود کلسیم تخمش رو خورده . براشون توی قفس سنگ کف دریا بذارید .
      تخم کتان سفیده تخم مرغ آب پز، هویج اب پز، مولتی ویتامین مخصوص پرنده زینتی مکمل کلسیم مرغ عشق و … هم باید بدین بهشون
      جاشون باید گرم باشه اما قفس رو جابجا نکنید . سعی کنید محیط رو گرم کنید

  184. حسن اختری گفت:

    سلام من دوتامرغ عشق دارم دومین تخمگداریشونه چند روز آوردم غذا ارزن وتخم گتان میدم لونه هم گذاشتم ماده بیشتر میره توخونه ومیاد ولی تخم نذاشتن چکار کنم

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام تازه خریداری شدن صبور باشید
      غذاشون هم خوب نیست . علاوه بر تخم کتان و ارزن براشون هویج وسفیده تخم مرغ ابپز، مکمل کلسیم مخصوص پرندگان ویتامین AD3E و سبزیجات تهیه کنید

  185. R000 گفت:

    سلام من یکی دو هفتس که مرغ عشق های جدید خریدم اوایل خیلی میرفت تو لونه ولی الان نمیره و هنگامی که خریدم گفتن وقت تخمک گذاریشه منم ندیدم که جفت گیری کنن

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام پرنده ای که داره لونه گرم میکنه و نزدیک تخم گذاریش هست رو نباید خرید افسرده میشه
      صبور باشید زیاد به قفس سر نزنید . تغذیشون چیه؟

  186. M.P گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که یکیشون دماغش سفیده و اون یکی هم دماغش کاملا قهوه ای بود الان ک نگاه کردم دیدم نصفش سفیده نصفش هم قهوه ای خواستم بدونم که کدومشون ماده هست و کدوم نر؟؟؟؟

    و اینکه دماغ قهوه ای ه اکثرا توی لونس و خیلی کم بیرون میاد و پر ریزی هم داره ولی سفیده اصلا داخل نمیره و همش بالای نونس خواستم بدونم دلیلش یا نشونهی چی هست ممنون میشم اگه راهنمایی کنید؟؟🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام احتمالا پرنده داخل لونه ماده است و داره لونه گرم میکنه . نمیشه دقیق گفت

      1. Helma گفت:

        سلام علت تیک زدن دم مرغ عشق ماده چیه

        1. andisheh-m-admin گفت:

          سلام استرس، شروع تخم گذاری یا یبوست میتوه علت تکان دادن دم باشه
          تغذیش چیه ؟ فضلش چجوریه ؟

  187. حسین گفت:

    سلام مرغ عشق من بیشتر موقع ها جفت بالش کمی آویزونه چی بدم بهش درست شه

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام با تغذیه مشکل حل نمیشه اول بررسی کنید دلیلش رو پیدا کنید . محیط گرمه ؟ آسیب دیده ؟ فضلش چه رنگیه ؟

      1. حسن گفت:

        سلام من مرغ عشق مادم یهو رنگ سفید کمی آبی رو دماغش تغیر کرد شد قهوه ای بیشتر مواقع هم همش تو لونه هست بهشون هم تخم کتان ارزن وکاهش وتخم مرغ آپ پز وسیب بهشون میدم مشکلش چی هست که اینجوری شد نره هم میری تو لونه .

        1. andisheh-m-admin گفت:

          سلام از جنسیتشون مطمئنید ؟
          براشون مکمل کلسیم تهیه کنید. صبور باشید

  188. اکبر گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق خریدم ازدوستان. دوستم مرغ عشق هارو یک سال داشت منم ۳ هفته هست که ازش خریدم ماده چند روزه بعضی وقت ها توی لانه میره و بعضی وقت ها هم نر ولی ماده بیشتر و من ندیدم جفت گیری کننداحتمال جفت گیری هست و این ها کی جفت گیری می‌کنند میشه توضیح بدین ممنون

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام مشخص نیست که کی جفت گیری میکنن ! زیاد به قفس سر نزنید میترسن . براشون توی قفس پوشال نرم بذارید تا ببرن توی لونه
      تقویتشون کنید

    2. ممد گفت:

      داداش اینا جفت گیری کردن😂 منتطر اولین تخم باش مال منم ۲۹ جفت گیری کردن دیشب تخم گذاشتن

  189. ناشناس گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم تازه باهم جفت شدن کی تخم میزارن

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام معمولا 10 تا 15 روز بعد از جفت گیری تخم میذارن . تغذیشون چیه ؟

  190. ناشناس گفت:

    سلام من یک مرغ عشق ماده خریدم تخم گذاشته اون یک جفت نر نداره ولی تخم گذاشته دلیلش چیه

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام عادیه طبیعتشه تخم بذاره . ولی اون تخم جوجه نمیشه براش جفت تهیه کنید

  191. شایان گفت:

    سلام من یه جفت دارم یه سال دارمش تخم نذاشتن لانه هم دارن تغذیشونم سبزیجات کاهو کلم ارزن برنج هست دعوا خیلی کم میکنن خیلی پر ریزی دارن مدام خودشون رو تمیز میکنن جا غذاییشون کوچیک است اشکال نداره؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام قفسشون رو مرتب تمیز میکنید ؟ لای پر هاشون حشره های کوچیک سفید یا سیاه رنگ نیست ؟
      سنشون رو میدونید ؟
      برنج ندین بهشون . هفت تخم، قطره AD3E، مکمل کلسیم ، کف دریا و .. بدین. کاهو و کلم خیلی کم بدین . هویچ و غذای تخم مرغی براشون درست کنید
      نباید جا غذایی خیلی کوچیک باشه عوضش کنید

  192. بدون نام گفت:

    سلام من یک جفت دارم جفیت گیری میکنند ماده هم داخل لونه می‌ره یه هفته گذشته ولی تخم نمی آره

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام صبور باشید زیاد به قفس سر نزنید . غذاشون چیه ؟

  193. پژمان گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق خریدم یه دونه تخم گزاشته الان یه هفته شده فقط یه تخم گزاشته همش هم تو لونه است چیکار باید بکنم ممنون

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام علائم بیماری داره ؟ پف کرده ؟ غذاش چیه ؟

  194. MAX گفت:

    سلام و عرض ادب من یه جفت مرغ عشق دارم مادش تخم که گذاشت خیلی کسل بی حال شده وقتی تخم گذاشت برا چند ساعت رو تخمش نخوابید الن خوابیده خیلی بی حال شده بهترین تغذیه هم داره نمیدونم باید چی کار کنم لطفاً میشه راهنماییم کنید ممنون میشم 🙏

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام منظورتون از بهترین تغذیه چیه ؟ چی میخوره چند تا تخم گذاشته ؟ پف کرده ؟ تغییری در فضلش ایجاد شده ؟ مکمل کلسیم میخوره ؟ کامل توضیح بدین تا بشه راهنمایی کرد

      1. MAX گفت:

        تغذیه شون ارزن با تخم کتان با هم دو شب یک بار یه تخم مرغ اب پز ،
        الن یه تخم بیشتر ندارع،
        ارع یع کم پف داره ،
        نمیدونم تغیری در فضلش ایجاد شده یا نه ،
        تا الن مکمل کلسیون ندادم ،
        بعد اقا این جفت چند روزه اومده دست من تازه خریدم میشه که ماله تغذیه قبلش باشه یه اینکه جاش عوض شده افسردگی گرفته باشع ،
        آقا ممنون میشم کمک کنی تو جفتگیری و تخم گذاری جفت هام خیلی کمکم کردین

        1. andisheh-m-admin گفت:

          هم احتمال افسردگیش هست هم تخم پیچی بهتره به دامپزشک مراجعه کنید ممکنه تخم گیر کرده باشه تو شکمش
          کلسیم خیلی واجبه باید برای پرنده تخم گذار تهیه کنید
          غذاشم زرده تخم مرغ نباید بخوره. فقط سفیده . هویچ و جعفری و سبزیجات و … هم باید بخوره

  195. سامان گفت:

    من یه جفت دارم چند ماه هست که با هم جفت خوردن ولی تخم نمیزارن چیکار باید کنم ؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      تغذیشون چیه ؟ لونه گذاشتین براشون ؟ توضیح کامل در مورد شیوه نگهداری بدین تا بشه راهنمایی کرد

      1. سامان گفت:

        لونه گذاشتم، تغذیه دائما ارزن با کمی تخم کتان همیشه جلوشون هست هفته دوبار تخم مرغ اب پز میزارم سه شنبه تا سشنبه هم هویچ پنج شنبه ها هم جعفری با قطره a.d3.eهم یه مدت هست دارم میدم بهشون بقیه جفت ها تخم جذاشتن این نمیدونم چرا تخم نمیزارع

        1. andisheh-m-admin گفت:

          براشون مکمل کلسیم و کف دریا هم تهیه کنید . جفت گیری کردن ؟ جدا از بقیه جفت ها نگهشون میدارید ؟
          سنشون رو میدونید ؟

          1. سامان گفت:

            کف داریا دارن کلسیم هم براشون تهیه میکنم ،
            اره جفت خوردن وای جفتگیری نکردن نر تمایل داره ولی ماده نمیزارع همش چنگ میزنه ،
            نه با جفت ها یه پنجا سانت فاصله شون هست،
            نره خیلی وقت پیش پای یه ماده دیگع بود تخم داشت ماده مرد بعد چقدر وقت با این ماده انداختم شون با هم ماده هم جون هست فکر کنم دارع یه ده ماهی
            ممنون میشم راهنمایی کنید

          2. andisheh-m-admin گفت:

            ماده بی تجربست . طول میکشه صبور باشین

  196. ناشناس گفت:

    سلام مرغ عشق ماده دوروزه مدام ناله میکنه بنظرم زیرشکمشم ورم کرده اصلا وبه هیچ وجه صدای ناله اش قطع نمیشه مث اینکه یه آدم زیر لبش خیلی آروم حرف میزنه چکارش کنم صداش تو مایه های هِم هِم هست

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سریعا به دامپزشک مراجعه کنید تا تلف نشده

  197. Ahmadreza گفت:

    سلام من دو تا مرغ عشق خریدم جفت نبودن باهم دعوا میکردن و کنار هم نبودن ولی چند وقته همدیگرو میخوارونن ماده میره تو لونه نره هم بعضی وقت ها میره تو لونه ایا میخواند تخم بذارن؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام بله احتمالش هست

  198. امیر حسین حیدریان گفت:

    سلام من ۲تا مرغ عشق دارم فکر کمی جاشون سرد باشه چون جای در هستن و مرغ عشق نر میره داخل لانه و مرغ عشق ماده همبشه بالای لانه هست چیکار کنم ممنون از حمایتتون

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام بذاریدشون جای گرم !

  199. عالی گفت:

    سلام. من یه جفت مرغ عشق خریدم که باهم سازگاری نداشتن، نر فرار کرد و نر جدید خریدم. باهم خوبن ، غذا بهم میدن، جفت گیری هم میکنن، ماده توی لونه زیاد میره ولی فعلا تخم نداشتن. جدیداً ماده سعی می‌کنه بیاد روی نر سوار بشه علتش چیه؟؟؟؟؟؟؟ کار خاصی باید انجام بدم

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام تغذیشون چیه ؟ برای ماده کلسیم تهیه کردین ؟
      مشخص نیست علتش چیه
      چند وقته از جفت گیریشون گذشته ؟ معمولا بعد از یک هفته تا ده روز بعد از جفت گیری تخم میذارن
      اگر تخم نمیذاره ممکنه نر باشه !

  200. سهند گفت:

    سلام ببخشید من الان مرغ عشق دارم جفت شدن و ۵تاتخم گذاشت ۴تاش جوجه شدن یکیش هم خراب شد و مرغ ماده خودش اون تخم از لونه انداخت بیرون .فقط یکی از جوجه هاش نمیدونم چرا مرد و الان یکی دیگه از جوجه هاش که دوروز پیش لونه هاش تمیز کردم و جوجه ارو گذاشتم جاش مادرش رفت پیشش هنوز ۱۰ثانیه نگذشته بود جوجه صداش دراومد کلا جیغ میزد و نمیدونستم چیکار کنم والان هم کلا هردوپاش تکون نمیده کلا روشکم هستش میتونین راهنماییم کنین ممنون تقریبا ۱۸روزه هستن جوجه هاش

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام نباید به جوجه ها دست میزدین !
      خپدر و مادر جوجه رو تغذیه میکنن ؟
      برش دارید با سرلاک مخصوص مرغ عشق تغذیش کنید ممکنه بکشنش وقتی ببینن مریضه
      اگر امکانش هست به دامپزشک مراجعه کنید
      پاهاش کبودی یا جای زخم داره ؟

  201. عرفان گفت:

    سلام
    من یه جفت مرغ عشق خریدم ک چن روز پیش یه تخم گذاشت ک انداختن وشکستنش از لونه بیرون انداختن و الان چند روزه ک ماده تخم نمیزاره از دیشب هم نر میخاد جفت گیری کنه ولی ماده تمایلی نداره و دعوا میکنن الان به نظرتون تخم میزارن و اینکه چیکار کنم
    سپاس

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام چند وقته خریداری کردین ؟ تغذیشون چیه ؟ ماده پف داره پرهاش؟
      مشخص نیست که دیگه تخم بذاره یا خیر . غذاهای سرد مثل کاهو و خیار بهشون بدین بهشون

  202. ناشناس گفت:

    من دو مرغ عشق دارم که یکی نر و یکی ماده است. ماده همش داره میره تو لونه و بر می گرده و از قبل هم سنگین تر و بزرگ تر شده. امکانش هست که داره خودش رو برای تخم گذاشتن آماده می کنه؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      بله امکانش هست

  203. الینا گفت:

    من یک‌مرغ عشق نرو ماده دارم که حدودا ۱۰ روز است که ۲ تا تخم کرده و یک هفته است که تخم بعدی خودرا نزاشته از لحاظ آب و غدا ه بهشون میرسم تو آبشون شربت تقویت کننده ب کمپلکس ریختم و کاهو و تخم‌مرغ و ارزن و کتان و گاهی اوقات حبوبات پخته شده میدم

    1. andisheh-m-admin گفت:

      لزوما نباید سه تا تخم بذارن . ب کمپلکس باید یک هفته درمیان بدین بهشون . براشون کلسیم تهیه کنید یا کف دریا

  204. ناشناس گفت:

    سلام وقتی مرغ عشق تخم می گذارد باید پس از چند رو زاون ها رو از هم جدا کرد؟
    بعد به تخم هاغذا چی بدیم

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام بعد از تولد جوجه ها تازمان دون خور شدن پرنده باید کنار والدین بمونه تا تغذیه بشن توسط مادر و پدر . معمولا تا 40 روزگی جدا نمیکنن جوجه رو
      به تخم ها که غذا نمیدن اگر منظورتون جوجه است خود والدین بهشون غذا میدن . براشون تغذای تخم مرغی، هویچ، ارزن، تخم کتان، سبزی و … تهیه کنید

      1. مهرشاد گفت:

        سلام لطفا جواب من رو بدید،،مرغ عشق ماده من الان یدونه تخم گذاشته کف قفس منم تخم رو خیییلی اروم گذاشتم داخل لونه‌ش،،سه لونه های پلاستیکی هست موقعه خرید قفس بهت میدن از اونا دارم بعد تخم رو گذاشتم داخل قفس فقط یدونه هست،،اگه بازهم تخم گذاشت اونارم باید بزارم تو لونه؟ لونه هیچی توش نیست و خالیه چی باید توی لونه بریزم براشون یه عده میگن خاک اره باید ریخت بنظر شما چیزی باید بریزم داخل لونه یانه؟بعد تخم گذاشت دوباره بذارمش توی لونه یانه؟چیکار باید بکنم تا تخم خا بدون هیچ مشکلی جوجه بشن و سالم بدنیا بیان لطفا کااااملا راهنماییم کنید ک تلف نشن چون آگاهی زیاد ندارم ممنون میشم

        1. andisheh-m-admin گفت:

          سلام با دستکش تخم رو بردارید. توی قفس پنبه و پوشال بذارید خودش باید ببره توی لونه . زیاد به قفسش سر نزنید میترسه . تغذیشون چیه ؟

  205. Salimi گفت:

    سلام
    من دوتا مرغ عشق داشتم که نرم فلج بود ولی باهم جفت شده بودن البته خواهر برادر بودن بعد چند وقت یه نر دیگه اوردم با ماده خیلی جور شد الان ماده به نر قبلی گرایشی نداره الان 3تایی تو قفسن نر قبلی سنش کمتره الان براشون مشکلی پیش نمیاد همشون تو یه قفسن

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام بهتره که با نری که همخونن جفت نشه وگرنه جوجه هاشون مشکل دار میشن . نر قبلی رو جدا کنید و براش یه ماده جدید تهیه کنید.

  206. مهدی گفت:

    سلام داداش من یک جفت مرغ عشق دارم یک بار جوجه داده الان مرغ عشق نر میخواد جفت گیری کنه اما ماده نمیزاره ونر همش جیق میزنه و یه جوجه دادن اونم مریزشد ومرد

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام از تخم گذاری قبلی چقدر میگذره ؟
      تغذیشون چیه ؟

  207. مبین گفت:

    سلام من دوتا مرغ عشق رنگین کمانی دارم یه تخم گذاشته بود بعد چند روز بعد دومی گذاش بنظرت من الان جاشو عوض کنم به یه محیط دیگه و یه لونه دیگه عوض کنم باز تخم میزاره یا اصلا رو اون دوتای قبلی نمیشینه؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام اصلا بهشون دست نزنید و جابجاشون نکنید
      زیاد هم به قفس سر نزنید تا دوره جوجه کشی به خوبی انجام بشه

  208. محمد سلیمی گفت:

    سلام من دوتا مرغ عشق دارم تازه ۲روزه خریدم تازه لانه واسشون گذاشتم ولی داخلش هیچی نزاشتم خالی هست خودم داخل لانه پنبه بزارم؟ یا اصلا پنبه نمیزارن؟ میشه راهنماییم کنین لونش رو چه جوری آماده کنم؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام میتونید مقداری پوشال توی قفس بریزید تا خودشون اگر خواستن ببرن توی لونه

  209. عرفان گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم تخم گذاشته دیشب اولین تخمشو گذاشت و شب هم روش نخوابید و اینکه کنار لانه تخم گذاشته نه داخل گودی اونو ببرم داخل گودی یا بمونه بعد چند روز میکشه تمام تخم هاشو بزار و اینکه پنبه بزارم براش چیکار کنم روش بخوابه

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام به تخم دست نزنید . احتمال داره تا اخرین تخم هم روی تخم ها نخوابه. زیاد بهش سر نزنید تقویتش کنید مکمل کلسیم و کف دریا توی قفس بذارید . مقداری پوشال نرم بریزید توی قفس خودش بخاد میبره توی لونه . مشخص نیس چند روز طول میکشه

  210. حمید گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم مرغ عشق ماده مدام میره تو لونه میاد بیرون علتش چیه

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام زیاد بهشون سر نزنید احتمالا داره برای تخم گذاری اماده میشه . تقویتشون کنید .مکمل کلسیم کف دریا و … براشون تهیه کنید

  211. دنیا گفت:

    سلام
    دوجفت مرغ عشق دارم یکی از ماده ها یک صدای آواز درمیاره اون جفت دیگه نرش شروع میکنه اینطرف و اونطرف پریدن جیغ جیغ و سروصدا میکنه صدای جیغش خیلی بده دلیلش چی هست؟؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام همشون توی یک قس نگهداری میشن ؟
      مشخص نیست دلیلش یا میترسه یا میخواد پیش ماده دیگه بره و بی تابی میکنه

      1. دنیا گفت:

        نه جداهستن

        1. andisheh-m-admin گفت:

          احتمالا احساس خطر میکنه که جیغ میزنه . میتونید توی دو تا اتاق جدا نگهداریشون کنید تا صدای هم رو نشنون

  212. ناشناس گفت:

    سلام یک جفت پروانه ای ۸ روز پیش خریدم وقتی طرف جفت رو آورد ، ماده داخل لانه روی تخم ها نشسته بود ولی چون قفس و لانه داشتم جفت رو فقط با تخم ها گرفتم و گذاشتم داخل قفس خودم و ماده روی تخم هانرفت بشینه و برداشتم و این چندروز ماده یک کنار نشسته بود و نر بادهان به ماده غذامیداد و حالا مرغ عشق نر میخوادجفت گیری کنه ولی ماده نمیزاره و تمایلی نداره . اون آقاهم گفت خیالتون راحت تا ۲۰ روز دیگه دوباره تخم میزارن حالا راست گفته؟
    میخوام بدونم چرا جفت گیری نمیکنه ماده؟ . باز جفت گیری میکنن؟
    همه چیزم اوکی هست ارزن و سبزی و تخم مرغ و هویچ و لانه دارن و دمای اتاق هم خوبه
    فقط دوتا مرغ عشق دیگه هم دارم نر و ماده ، میخوام جفت بندازمشون ازهم جداهستن چهارتاشون تو یک اتاقن مشکلی نیست؟ . کی این دوتارو باهم بندازم که جفت بشن؟
    دفعه اول بدون اینکه جداباشن باهم انداختم دعواکردن
    [ ممنون میشم پاسخ بدید به سوال هام ]

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام تحت هیچ شرایطی نباید پرنده ای که روی تخم نشته رو خریداری کرد! پرنده میترسه و دیگه روی تخم نمیشینه !!! تخمهاش رو هم نباید سریعا برمیداشتین افسرده شده!
      مگه ماشین جوجه کشیه که هر 20 روز تخم بذاره؟ نهایتا سالی 3 بار باید از پرنده جوجه گرفت!
      لونه رو بردارید. غذای سرد مثل کاهو هفته ای 3 بار بدین به نر . هنوز خیلی زوده برای جفت گیری مجدد!!
      بهشون استراحت بدین
      اون دوتا پرنده هم نباید توی اتاق اینا باشن
      بذاریدشون تو دوتا قفس جدا و قفس ها دور باشن از هم. به صورتی که همدیگه رو نبینن فقط صدای هم رو بشنون . هر هفته قفس رو نزدیک تر کنید تا زمانی که قفس ها دقیقا کنار هم قرار بگیرن . وقتی پرنده ها از پشت نرده های قفس به هم نزدیک شدن میتونید پرنده ماده رو به قفس نر بندازید

      1. ناشناس گفت:

        یک سوال برام پیش اومد الان چهارتا مرغ عشق دارم باید قفس جدا باشه اتاق جداباشه پس پرورش دهنده هایی که داخل خانه پرورش میدن و یه عالم مرغ عشق دارن چیکارمیکنن؟؟
        چطوری مرغ عشقارو جفت میندازن؟
        همش ازاین اتاق به اون اتاق که نمیزارن و اون همه پرنده هست تو یک اتاق

        1. andisheh-m-admin گفت:

          بله به اون روش میگن پروش گله ای که قبل از بلوغ پرنده ها داخل یک قفس بسیار بزرگ هستن و برای هر جفت هم لونه مناسب گذاشته شده .وقتی دو پرنده جفت شدن برای جوجه کشی جدا میشن از بقیه. در این صورت جفت ها مزاحم هم نمیشن . اما برای پرورش توی قفس کوچیک باید جفت ها جدا باشن تا مزاحم هم نشن .

          1. ناشناس گفت:

            خب بعضیا پرورش گله ای انجام میدن ولی بعضیا داخل قفس هر جفت جدا ازهم و تو یک اتاق مثلا ۳۰تا جفت جدا جدا تو قفس
            چطوری جفت میکنن مرغ عشق رو؟
            مثلا یکی از جفت ها نرش میمیره باید یک نر بگیره که با ماده جفت کنه همینو چطوری انجام میده؟؟

          2. andisheh-m-admin گفت:

            گفتم که براتون یا کم کم پرنده هارو به هم نزدیک میکنن تا خو بگیرن و تغذیه مخصوص هم براشون تهیه میکنن
            یا هم به صورت گله ای میذارن توی قفس بزرگ تا خود پرنده مثل طبیعت جفتش رو انتخاب کنه

  213. Ali گفت:

    سلام من اشتباه كردم قفس مرغ عشق هام كرچيك بود و مثل اينكه روي ٥ تا تخم خوابيده بوده و از وقتي قفس و لونه رو جابجا كردم از لونه اومده بيرون و ديگه نميره داخل
    الان تخم هارو بردارم از تو لونه يا بعداً خودشون اونارو ميريزن بيرون؟!

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام به تخم ها دست نزنید بذارید روند طبیعی و طول دوره جوجه کشیشون طی بشه
      الان تخم ها رو بردارید ممکنه افسرده بشن

  214. shahriyar گفت:

    سلام
    من یک جفت مرغ عشق پروانه ای دارم جفت گیری کردن تخم گذاشتن یک بار خواستم مطمئن بشم که تخم دارن لونه رو که ماده هم توش بود رو تخما رو آوردم پاین توش نگاه کردم تا یک تخم داره ماده خیلی ترسید باز لونه رو گذاشتم جاش الان باز بعد شیش روز تا خواست غذا بخوره لونه رو باز کردم دیدم هنوز همون یه تخم رو دارن چیکار کنم یه تخم رو بندازم باز تخم بزارن یا بقیه تخماش رو امکان داره دیر بزاره همش هم تو لونه هست

    1. andisheh-m-admin گفت:

      چرا انقد به لونش دست میزنید ؟ پرنده ترسیده کاری نیاز نیست بکنید . بهشون همش سر نزنید میترسن. بذارید خودش کار خودش رو بکنه
      تقویتش کنید براش مکمل کلسیم و ویتامین تهیه کنید

  215. علی گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق حدود ۱ماه میشه نه جفت گیری میکنن نه تخم گذاری

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام سنشون رو میدونید ؟

  216. آمان گفت:

    سلام ببخشید من یک جفت مرغ عشق خریدم اما ان مردی که ازش خریدم گفت این دو بعد بیست روز تخم میگذارد من همی ظرفیت هارو فراهم کردم دو ماه پیش خریدم الان هم تخم نمیگذارند لطفا میشه بگین چرا تخم نمیگذارند

    1. Admin گفت:

      سلام
      اون یه چیزی گفته اصلا توجه نکن ! شما بهترین حالت نگهداری رو ایجاد کن ، لانه بزار ، تخم میزارن

  217. خان گفت:

    درود و وقت عالی شما بخیر دوست عزیز.من یه جفت مرغ عشق دارم ک از مغازه پرنده فروشی خریدمشون و الان ک جفتگیری کردن ماده ب سختی تخم میزاره و دو سه بار هر سری هم روغن زیتون ب اندازه دو قطره ریختم تو دهنش و خورد و هم مقعدشو باهاش چرب کردم تا اینکه دوتا تخم گذاشت و حدود بیست روزم روشون خوابید تخما جوجه نشدن و تخمارو ک از لونه برداشتم شکوندم و یکیشون توشون سیاهی زده بود ولی جوجه نبود و اون یکی تخم هم رگه ای اصلا توش نبود. من الان لونه رو برداشتم از تو قفس و گفتم یه ده روزی با قطره نطفه و مولتی ویتامین و تخم مرغ تقویتشون کنمکنم و دوباره لونه رو بزارم اما باز مشخصه ک تو شکم مادم تخم هست الان.بنظرت لونه رو الان برگردونم یا ده روز تقویتشون رو ادامه بدم و بعد ده روز لونه برگردونم تو قفس واسشون؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      نه برنگردون
      ببرش دامپزشک حیوانات خانگی اونو دربیاره مدت زمان زیادی تو بوده

  218. محمد گفت:

    سلام من دوهفته هست مرغ عشق خریدم تخم گذاشت ولی پرت کرد بیرون و مرغ نر شکست و خورد میشه راهنمایی کنید چیکار باید کرد

    1. Admin گفت:

      سلام
      نیازی نیست کاری انجام بدی ، اون اصلا روش نمیشست چون با شما و محیط جدید اشنایی نداشت
      سری بعد اوکی میشه
      تغذیشون رو مناسب کن کف دریا هم بده بهشون

  219. ملینا گفت:

    سلام
    من برای دخترم یک جفت مرغ عشق گرفتم نر بینی آبی پررنگ داره و ماده بینی کرم رنگ،الان ۳ماهه با همن،قبلش ماده با یه مرغ عشق دیگه بود که عوضش کردم اون یکی الان‌تخم گذاشته،جفت جدید گرفتم براش ولی خبری ازجفت گیری و تخم نیست،ماده میره داخل لونه و میاد ولی تخم نمیزاره
    ویتامین و ..رو هم دامپزشک داده ولی نمیفهمم مشکل از کجاست؟میشه راهنمایی بفرمایید؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      نر یا ماده رو عوض کن ، علاقه ای به جفت جدید نداره

  220. مبینا گفت:

    سلام ببخشید من دو جفت مرغ عشق دارم یکی ودوهفته شده ماده میره تو لونه وزود میاد بیرون وزیرشکمش هم کمی باد کرده چندروز طول میکشه تا تخم بزاره میشه راهنمایم کنید

    1. Admin گفت:

      سلام
      روزش رو نمیدونم صبور باش

  221. Ysin گفت:

    سلام میشه بگین تخم ها بعد چه مدتی تبدیل به جوجه میشن

    1. Admin گفت:

      سلام
      حداکثر تا 20 روز استانداردش هست که شما تا روز 23 هم صبر کن
      البته توجه کن که 20 روز به صورت جداگانه برای هر تخم هست ، تخمی که روز اول میزاره با تخمی که 5 روز بعد میزاره 5 روز اختلاف خواهند داشت

  222. مهدی گفت:

    سلام مرغ عشق من میره تولونه ودمیاد وهرزندگاهی نر هم میره تولونه ولی از عصربه بعد بیشتر موقع رو تولونه سپری میکنن و بعضی موقع ها به دهان همدیگر دان میدهندو اکثرا توتایی تولونه میخوابن به نظر شما ماده میخواد تخم بزاره

    1. Admin گفت:

      سلام
      بله امکانش زیاده
      پیشنهاد میکنم زیاد بهشون سرنزنی ! اجازه بده به کارشون برسن

  223. ناشناس گفت:

    سلام. مرغ عشق بعد از باردار شدن چند روز طول می کشه که تخم بذاره

    1. Admin گفت:

      سلام
      نمیدونم زیاد نباید روی چنین مواردی حساس بود و پرنده رو دستتون بگیرید و … ! اگه دیدید که گوشه گیر شد و هیچی نمیخوره و … بدونید که تخم گیر کرده داخل شکمش و سریعا باید ببریدش دامپزشک

  224. ناشناس گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم که مرغ عشق ماده الان دو روزه که میره

    1. Admin گفت:

      سلام
      کجا میره ؟

  225. ناشناس گفت:

    سلام من مرغ عشقم میره تو لونه اما تخم نمیزارن قبلاً ۴تخم گذاشت همش پلخ شد

    1. Admin گفت:

      سلام
      تنهاست یا جفت داره ؟! قرار نیست که وقتی رفت تو لونه حتما تخم بزاره !

  226. CocaCola گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم ماده:سبز با طوق سفید و نر:سفید با طوق زرد
    واسه بار اول هم هست ک تخم کردن ۴تا
    همشون باز و جوجه شدن الان هم بزرگ شدن و از لونه اومدن بيرون
    فقط میخام بدونم الان همشون سفید یکدست شدن
    مشکلی ندارن

    1. Admin گفت:

      سلام
      نه خوب مشکلی نیست کاریشم نمیشه کرد !

  227. نادر گفت:

    سلام
    من یک جفت مرغ عشق که ۵ تا تخم داشتن خریدم لونشون جابجا کردم داخل قفس خودم قهر کردن روترها نخوابیدن بعداز یکماه دوباره ۵تا تخم گذاشتن که یکیشون جوجه شدن دوباره جابجاشده کردم تو قفس بزرگتر در حین جابجایی ماده زخمی شد برخورد کرد به دیواره قفس ودیگه ۳یا ۴ ماه تخم نذاشتن،ممنون میشم راهنمایی کنید
    باتشکر

    1. Admin گفت:

      سلام
      عزیز ماشین تخم گذاری نیستن که هر ماه تخم بزارن ! کلا تو سال 5 6 بار تخم میزان ، اون تخم هارم ممکنه فروشنده الکی گذاشته باشه تو لونشون !! از این کارا زیاد میکنن

  228. مصطفی گفت:

    بهترین غذای مرغ عشق برای تخم ګذاری بیشتر در فصل سردی چی است؟

    1. Admin گفت:

      پست زیر رو بخونید (تو همین پستی که الان هستی هم توضیح مناسبی داده شده)

      https://www.andisheh-sabz.com/blog/budgerigar-feeding-guide/

  229. Alireza گفت:

    سلام مرغ عشق های من چند روزی هست که تخم گذاشتن و الان هم بیشتر تخم ها باز شدند ولی این دو روزه اخیر میبینم که ماده با نر دعوا میکنه نمیذاره که نر بره داخل لونه حتی دیدم که ماده زده بود نر هرو زخمی کرده بود جوری که از دماغ نر خون میومد میشه یه کمک بکنید

    1. Admin گفت:

      سلام
      نر رو جدا کن و از قفس بیار بیرون ، زیر نظر بگیر ببین ماده به جوجه ها غذا میده یا نه ، اگه تا 2 3 ساعت غذا نداد نر رو برگردون ، چاره ی دیگه ای نیست

  230. Mohamad گفت:

    به چه دلیل مرغ عشق ها شب ها اصلا تو لونه نمیرن؟

    1. Admin گفت:

      دوس ندارن حتما ! دلیل نداره

  231. صالح گفت:

    سلام، مرغ عشق من سه تا تخم گذاشته جفت هارفتارشون با هم طبیعیه در قفس هم بازه مرغ ماده هرازگاهی چنددق مثلا پنج شش دقیقه میاد بیرون پرواز میکمه اب و غذا میخوره باز میره تو لونه، میخواستم بدونم مشکلی نیست یا باید همیشه رو تخم ها بخوابه، ممنون راهنمایی کنید

    1. Admin گفت:

      سلام
      مشکلی نیست
      دمای محیط رو گرم نگه دار

      1. alireza گفت:

        سلام وخسته نباشید من یک جفت مرغ عشق دارم و 3تا تخم گزاشته وبعد از بخمگزاری بیحال هست وپف کرده دلیلیش چیه

        1. andisheh-m-admin گفت:

          سلام تغذیشون چیه ؟ احتمالا کمبود کلسیم داشته . ممکنه تخم پیچ شده باشه بهتره به دامپزشک مراجعه کنید اگر تخم بعدی رو نگذاشت

  232. اسماعیل گفت:

    سلام وقت بخیر مرغ عشق من دو هفته قبل سرحال بود میرفت تو لونه میامدن بیرون الان ماده یه صدای از خودش در میکنه بعد دمش تکون میخوره یجوری چرا اینجوری شده

    1. Admin گفت:

      سلام
      ممکنه تخم بزاره ، صبور باش و اگر دیدی یه روز تخم نزاشت و زیر شکمش باد کرده بود سریعا ببرش دامپزشک حیوانات خانگی

  233. مصطفی گفت:

    سلام من 2 جفت مرغ عشق دارم که توی یه قفس از هم جدا هستن یعنی هر جفت توی یه قفس جدا هستن و خیلی وقته با هم یکجا هستن اما جفت نمیشن؟ چی کار کنم زودتر با هم جفت بشن؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      هر کدوم رو بزار یه اتاق ، بهتره اصلا صدای همدیگه رو هم نشنون
      اگرم دیدی نه جواب نمیده ، بیخیال شو ، جفت هارو باهمدیگه عوض کن

  234. ناشناس گفت:

    سلام بعد از جفت گیری چند روز طول میکشه تخم از بدن خارج شه الان پرتده من ۴روزه تخم در بدنش هست امکانش هست گیر کرده باشع چیکار کنم!!!؟؟؟؟؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      از کجا میدونی 4 روزه تو بدنشه ؟ اگه گیر کنه گوشه گیر میشه و ضعیف
      در این صورت سریعا باید به دامپزشک حیوانات خانگی مراجعه بشه

  235. ناشناس گفت:

    باسلام و خسته نباشید
    ماده ۶بار پشت سرهم تخم میذاره ولی خودش تخم ها رو میخوره چیکار باید کرد؟
    تو لونه گذاشتم برای جفت دیگ نرفتن سراغ تخم.
    لطفا راهنمایی کنید

    1. Admin گفت:

      پست رو بخون

  236. شایان گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم جفت گیری کردن ماده هم تخم‌گذاشته قشنگ خوابیده میاد دونه شو میخوده دوباره میره میخوابه البته یدونه فقط تخم گذاشته الان یه هفته از تخم‌اولش گذشته ولی تخم دیگه ای نزاشته همون یدونه هستش‌دلیلش چیه؟؟؟؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      صبور باش

  237. ایلیا گفت:

    سلام من پرنده ماده کلا تو تو خونهست و میاد بعضی موقع ها بیرون و آب و غذا میخوره و تو کل روز بعضی موقع ها نره میره رو ماده ماده تو خونس و کنده کاری میکنه لونه رو تمیز میکنه و گاهی نره میره تو آیا میخوان تخم بزارن

    1. Admin گفت:

      سلام
      مشکلی نیست صبور باش

  238. مصطفی گفت:

    آیا میتونیم مولتی ویتامین های که در دارو خانه ها فروخته میشن برای مرغ عشق نیز استفاده کنیم؟

    1. Admin گفت:

      داروخانه انسانی ؟ خیر ، مگر اینکه وزن مرغ عشقت هم وزن یه ادم بشه !!!
      برو از پت شاپ یا داروخانه دامپزشکی مولتی ویتامین مخصوص پرنده های زینتی خریداری کن

  239. مصطفی گفت:

    آیا جوجه های مرغ عشق که از یه پدر و مادر باشن با هم جفت میشن؟

    1. Admin گفت:

      جفت هم بشن ممکنه جوجه تشکیل شده ناقص باشه

  240. گمنام گفت:

    با سلام
    من یه جفت مرغ عشق دارم
    ماده همش داخل لوله هست نر هم روی سر بونه میشینه امکان تخم داشتن ماده خیلیه ؟
    نره همی همشکل میاد دم لونه به ماده یه چیزی میده

    1. Admin گفت:

      سلام
      بله هست

  241. مصطفی گفت:

    غذاهای گرم طبیعت کدام ها اند؟

    1. Admin گفت:

      ارزن
      تخم مرغ اب پز و …

  242. مصطفی گفت:

    آیا غذایی برای تحریک جنسی مرغ عشق وجود دارد؟

    1. Admin گفت:

      تحریکت خیر ولی خوردن تخم مرغ و به طور کلی گرمی ها می تونه در گرایش بیشتر به سمت جفتگیری تاثیرگذار باشه

      1. مرصاد گفت:

        باسلام خسته نباشید من یه جفت مرغ عشق نر وماده دارم ماده همش تو لونه است نره دم لونش میخونه ماده میاد بیرون امکان تخم گذاشن هست

        1. Admin گفت:

          سلام
          بله هست

  243. عرفان گفت:

    سلام یه جفت مرغ عشق دارم که الان شش ماه دارم با هم جفت شدن وهمه شرایط تخمذاری رو برای آنها مهیا کرده ام اما خبری از تخمذاری نیست حتی اصلا نمی‌رم تو لونه مشکل کجاست

    1. Admin گفت:

      سلام
      لونشون رو عوض کن

  244. ناشناس گفت:

    سلام من مرغ عشقام جفت گیری کردن میخوام بدونم چقدر طول میکشه که تخم بزارن

    1. Admin گفت:

      سلام
      نمیدونم کمتر از 2 هفته

  245. مصطفی گفت:

    سلام من دو جفت مرغ عشق دارم که یکی شون یه بار 6 عدد تخم گذاری کرد اما جوجه نداد همه تخماش خراب شد و این بار دوم اش هست که تخم میده اما جوجه نمیده
    اون یه جفت دیگه بعد از این جفت 6 عدد تخم گذاشت که همه اش به جوجه تبدیل شده
    میشه بگید مشکلش چیه؟
    نر و ماده با هم جفت میشن، تخم هم میدن اما جوجه نمیدن

    1. Admin گفت:

      سلام
      اگه نر و ماده خواهر برادر باشن ممکنه این مشکل پیش بیاد
      یکیشون رو عوض کن با اونیکی جفتت ! ببین جواب میده یا نه

  246. ناشناس۲ گفت:

    سلام ی جفت مرغ عشق دارم و ماده نوکش قهوه ای و نر آبی و داخل لانه می‌ره و اونجا ی در تو جای تخم گذاری هست نشونه چیه؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      پست رو بخون دوست عزیز چرا بدو بدو میای برای کامنت !

  247. ....... گفت:

    سلام من دو جفت مرغ عشق دارم که حدود دو هفته ای هست خریدم و بعد دوهفته مدفوع ماده بزرگ شده و از لونه ش هم بیرون نمیاد احتمال داره که تخم بزاره

    1. Admin گفت:

      سلام
      اره امکانش هست
      پست رو بخون

  248. ناشناس گفت:

    سلام ی جفت مرغ عشق دارم ماده نوکش قهوه ای هست نر هم ابی ماده می‌ره تو لونه نر بهش غذا میده نشونه چیه؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      عزیز پست رو برا شما نوشتیم ! پست رو بخون

  249. محمد گفت:

    سلام ببخشید من یک جفت مرغ عشق دارم ماده مدفوع زیاد شده و هر روز حدود 100 بار هی می ره داخل لونه جفت گیرشدن هم ندیدم و بدن ماده یکم میلرزه ممکنه مرغ عشق ماده بخواهد تخم بزا ره؟ بعد مگه چند بار باید جفت گیری کنن؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      امکانش هست که تخم بزاره

  250. P.. گفت:

    سلام ببخشید مرغ عشق هام جفتگیری میکنن و تا الان ۲تخم گذاشته ک با چراغ قوه دیدم یکم زرده یک گوشه تخم بود این نطفه هستش یا نه؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      سرچ کن تو نت تخم نطفه دار
      ببین شبیه اونه یا نه ! رگه باید داشته باشه رگه

  251. محمد گفت:

    سلام.من یک جفت مرغ عشق دارم که چهار روز است که آوردم روزی چند بار باهم دعوا میکنن و دوتاشون صدا میدن و خیلی خیلی هم نوک و نوک میکنن و نر خیلی میره داخل لونه و بعد در میاد از داخل لونه تا الان فقط دوبار ماده داخل لونه رفته زمانی هم که نر داخل بوده و خیلی هم پراشون تمیز میکنن
    میخواهم بدانم که جای تاریک بزارم یا جای روشن بزارم که تخم بزارن میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. Admin گفت:

      سلام
      نه جاشون رو عوض نکن

  252. نگین گفت:

    سلام مایه مرغ عشق داریم ماده است هم مدفوع شلی داره همم میلرزه وهمم یه پاش شکسته به نظره شما مریضه؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام نه کاملا سالمه!
      خب وقتی این همه علائم داره حتما بیماره
      سریعا به دامپزشک مراجعه کنید تا پای زبون بسته رو آتل بندی کنن!

  253. امین گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم یک ساله دارمشون
    تا حالا تخم نزاشتند
    نر با ماده همش دعوا میکنند
    ماده همش تو لونه است
    براشون ویتامین ADE میدم داخل آبشون میریزم

    میشه بگید چطور ازشون جوجه بگیرم ممنون

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام با هم جفت گیری میکنند ؟ از جنسیتشون مطمئنید ؟
      محیط باید آروم باشه لونه نباید لق بزنه یا جای پر سرو صدا قرار بگیره
      اول مطمئن شید نر و ماده ان بعدش اگر جفت نمیشن لازمه یکیشون رو عوض کنید

  254. امیر گفت:

    سلام من چند جفت مرغ عشق دارم داخل یک قفس خیلی بزرگ امروز دیدم یکی از ماده ها با یکی از نر ها جفت گیری کرد اما ماده بعد جفت گیری با یک نر دیگه نوک تو نوک میشه علتش چیه؟ چرا نر خودشو ول کرده؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام مشخص نیست .
      بهتره هر جفت تو قفس جدا باشن تا زمان جوجه داشتن بتونن به جوجه ها بهتر برسن

  255. Shadi گفت:

    سلاام من ی مرغ عشق دارم و حدودا چند روز طول میکشه ک تخم بزاره و بعد تخم تبدیل ب جوجه بشه؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام یه مرغ عشق تخم بدون نطفه میذاره باید جفت باشن

  256. ناشناس گفت:

    من یه جفت مرغ عشق دارم الان هشت ماه هست هروز جفت گیری میکنن ولی تخم نمیزاره از سن یکسالگیشون گذشته

    1. andisheh-m-admin گفت:

      غذاشون چیه ؟ مکمل کلسیم و کف دریا مصرف می کنن ؟
      از جنسیتشون مطمئنید ؟

  257. محمد گفت:

    سلام من دو تا مرغ عشق دارم 5 ماه شونه دو ماهه دارم نگه می دارم ولی تخم نگذاشتن چیکار کنم

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام سنشون خیلی کمه ! از 7 ماهگی تا یک سالگی به بلوغ می رسن

  258. رضا گفت:

    سلام خسته نباشید من یه جفت مرغ عشق دارم که فکر می کنم 7ماهشونه و تا به حال تخم نداشتن الان یه هفته ای میشه که مادهه پَر های مقعد ش ریخته و همش می‌ره تولونه .
    نمی‌دونم میخواد تخم بزارن یا نه الان از روزی که پر های پشتش ریخته مدفوع های بزرگی هم میکنه الان دو سه روز میشه که اینطوریه فقط ماده ه غذاش رو هم میخوره و سر حاله
    من تا به حال جفت گیریشون رو ندیدم ولی خیلی با هم مهربونن.
    لطفاً راهنمایی م کنید نگرانم به نظرتون مشکل چیه مریضن یا چی؟
    ممنون میشم کمک کنید

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام علائم تخم گذاری رو دارن . نگران نباشید براشون مکمل های کلسیم و کف دریا توی قفس بذارید

    2. جلیل گفت:

      سلام من یه ماهی هست مرغ عشق خریدم باهم چند بار جفت گیری کردن ولی تخم نذاشت، بعد ماده همش میره رو لونه فضولات رو میخوره انگار چون نمیزاره یه فضولات رو لونه باشه داخل لونه میره سریع میاد بیرون، با این که بیرونه نر بهش غذا میده
      این رفتارا چه معنی داره؟

      1. Admin گفت:

        سلام
        سنش چقدره ؟ تغذیش چیه ؟ به نظر میرسه تغذیه مشکل داره که فضله میخوره
        باقی موارد عادی هست.

  259. ناشناس گفت:

    سلام
    ببخشید مرغ عشق ماده بعد جفت گیری چند روز طول میکشه تخم بذاره!؟ واینکه این غالبا بیرونه نمیره تو لونه تخم بذاره، از اینکه تخم داره مطمعنم.

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام تقویتش کنید مکمل کلسیم براش تهیه کنید ممکنه تا دو هفته هم زمان ببره . اگر دیدین زیاد کف قفس نشسته و پف کرده و نمیتونه خوب تغذیه کنه امکان گیر کردن تخم توی شکم هم هست .

  260. ناشناس گفت:

    و اینکه میشه غذا های کمکی که در دوران جفت گیری و تخم گذاری و بعد در اومدن تخم باید داد ونداد بگین

    1. andisheh-m-admin گفت:

      چند تا ویدیو اموزشی در مورد همین موضوع توی پیج eig.1372 هست اون هارو حتما ببینید تمام نکات تغذیه مرغ عشق در تمام دوره ها رو بیان کرده
      بعد تولد جوجه ها ارزن و کتان سفیده تخم مرغ اب پز هویج رنده شده بذارید توی قفس

  261. ناشناس گفت:

    سلام مرغ عشقای من بارقبل تخم کردن 5 تا اما وقتی جوجه ها در اومدن خیلی ضعیف بودن همشون مردن و آخری ها در نیومدن لونشو برداشتم تا استراحت کنن و یه مدت بعد بزارم لونه رو اماامروز کف قفس تخم کرده وقتی برداشتم گذاشتم تو لونه رفت و شکوند الان بزارم بمونه لونه رو یا بردارم علت چیه

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام بذارید لونه بمونه . پرنده رو تقویت کنید علت زیادی میتونه داشته باشه مثل کمبود ویتامین پرنده مادر یا غذا ندادن به جوجه ها
      موقع تولد جوجه ها براشون غذاهای مقوی و ویتامین بذارید

  262. اکبری گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق نر و ماده دارم یعنی یکیشون نوکش سفیده و میره تولونه و میاد بیرون یکیشون نوکش ابیه که یه پرنده فروش نشون دادیم گفت نر هستش اما چیز عجیب اینه اونی که بالای نوکش سفیده و تو لونه میره میاد سوار این نر میشه و باهاش جفتگیری میکنه مگه میشه ماده با نر جفتگیری کنه؟،؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام نه نمیشه ماده با نر جفت گیری کنه
      از جنسیتشون مطمئنید ؟ هر دو نر نیستن ؟
      نوک ماده قهویه ای رنگ میشه اما باز هم صد در صد نشونه ماده بودن مرغ عشق نیست

  263. ناشناس گفت:

    سلام من یک سال میشه مرغ عشق خریدم نر و ماده هستن
    ولی ماده من از لونش میترسه و فقط در لونشو بر میدارم روی لونه میره
    میخواستم ببینم در لونه باز باشه مشکلی نداره؟
    بعد میشه بگید ک داخل لونه باید کاه یا پنبه مخصوص هم بریزیم یا نه؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      کلا لونش رو عوض کن و تست کن
      تا لونه نباشه تخم گذاری هم نخواهد بود
      نه پنبه نریز ، پوشال های کولر هست ، مدل نرمش رو بریز خیلی بهتره

  264. ناشناس گفت:

    سلام من یک هفته ای هست که یک جفت مرغ عشق خریدم
    صاحبشان گفت ۲ بار سابقه تخم کردن داشتن
    و هر دو ۲ بار نطفه دار بوده
    الان ماده دو روزه می ره تو لونه و توی جای تخم می شینه
    به نظرتان تخم می ذارن؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      امکانش هست ولی حتمنی وجود نداره
      شرایط نگهداری و محیط و سن و اینا مهمه ، گفته ی صاحبش مهم نیست
      البته توجه کنید که مدت زمان خریدش هم کمه باید طول بکشه

  265. محمد گفت:

    سلام من دو هفته پیش یک جفت مرغ عشق گرفتم که تو این دو هفته باهم نوک تو نوک میشن زیاد ماده حتی تو لونه دو روزی هست که میره نر بهش غذا هم میده ولی هی میاد بیرون دوباره میره تو لونه ولی ندیدم جفت گیری کنند ماده به نر راه نمیده چیکار باید کرد ؟؟؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      نیاز نیست کاری کنی
      صبور باش
      تخم مرغ بده ، مولتی ویتامین و کف دریا هم بده

      1. محمد گفت:

        ممنون کف دریا گذاشتم تو قفس مولتی ویتامین هم دادم

  266. مهدی گفت:

    سلام. من یک جفت مرغ عشق دارم ک الان 5تا تخم گزاشتن
    ولی ماده اصلا از لونه بیرون نمیاد مشکلی نداره؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      خیر مشکلی نیست
      نر رو جدا نکن ، نر باید به ماده غذا بده

  267. رکسانا گفت:

    سلام من مرغ عشقام ۲۴روز شیش تا تخم کردن و من براشون زمان گرفتم امروز ک چک کردم شیش تا شده هفتا دوباره شروع کرده به تخم گذاری

    1. Admin گفت:

      سلام
      اگه همینطوری رفت بالا یعنی هر دو تا ماده هستن

      1. ناشناس گفت:

        پس نر کجاس؟

        1. andisheh-m-admin گفت:

          اگه تعداد بالا تخم گذاشته ینی هر دوتا ماده ان و جفتشون دارن تخم میذارن و نری وجود نداره

  268. طاها گفت:

    سلام من حدود یک ماه پیش یک جفت مرغ عشق خریدم و از کسی که خریدم گفت حدود دو الی سه روز دیگه تخم میزارن اما الان هیچ خبری نیس حتی جفت گیری هم نکردن به نظر شما مشکل از چیه؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      نظر فرد فروشنده مهم نیست
      باید صبور باشید و شرایط رو اماده کنید

      1. ali reza گفت:

        سلام من حدود3ماه مرغ عشق خریدم ولی جفتگیری نمیکنن

        1. Admin گفت:

          سلام
          بستگی به سن ، استرس محیطی و نر و ماده بودنشون داره !

  269. آریا گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم نره از ماده بزرگتره نره حدوده 8ماهشه و ماده 6ماهشه اعلان تخم گزاشت و چندین بار جفت گیری کردن میخواستم بدونم ایا نطفه داره تخم مرغ عشق هام

    1. Admin گفت:

      سلام
      از دور که نمیشه تشخیص داد ! یه دستکش بی بو بگیر دستت و 7 روز بعد از تخم گذاشتن یه تخم رو اروم بردار و نطفه سنجی کن
      بعدم همونجوری بزار زیر پرنده
      حتما دستکش باشه که تخم بو نگیره

    2. امیر محمد گفت:

      سلام آقا من یه جفت مرغ عشق خریدم بعد دوتاش نر بود بعد یکیش رو عوض کردم ماده گرفتم بعد فکر کنم ماده از نر سنش بیشتر باشه آیا تخم میزارن ؟ بعد این اوایل نر میره داخل لانه و با نوک میکوبه به لانه بعد ماده هم یه نگاهی میکنه و بعد چند دیقه دوباره میره اونور.
      ممنون میشم جواب بدین.

      1. Admin گفت:

        سلام
        اگه بالغ باشن میزاره
        طبیعی نر داره لانه رو اماده میکنه (به فرض خودش!)

        1. ۹۹۳۳۹۲۹۳۲۴ گفت:

          سلام من دوتا مرغ عشق دارم ۵تا تخم گذاشتن جوجه نشدن حالا بعد از اونا ماده هی میره توی لانه یعنی چی

          1. andisheh-m-admin گفت:

            سلام امکان داره ماده برای تخم گذاری مجدد آماده میشه . غذای گرم رو از جیره غذاییشون حذف کنید . فعلا بذارید لونه بمونه و پرنده رو تقویت کنید .
            چنانچه بعد از چند مدت تخم نگذاشت لونه رو بردارید و به پرنده ها استراحت بدین یه مدت

  270. مینا گفت:

    سلام، دوروز مرغ عشق خریدیم که روز دوم یه دونه تخم گذاشته، نر مدام از لونه بیرون میاردش و جفت گیری میکنه چند روز یه بار تخم میزارن، ورفتارشون هم خیلی عادی وطبیعی،

    1. Admin گفت:

      سلام
      بعیده اون تخم جوجه بشه
      به دلیل تغییر محیط استرس بهشون وارد شده
      میزان تخم گذاری هر 4 5 روز یبار تا پایان تخم گذاری هست

  271. معراج گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق خریدم که تخمگزاره داخل خونه خودمون تخم میزاره یا نه

    1. Admin گفت:

      سلام
      یعنی چی داخل خونه خودمون تخم میزاره ؟

  272. طاها گفت:

    من یک جفت مرغ عشق داشتم بعد ما رفتیم یک روز مسافرت بر گشتیم فامیلمون دیده مرغ عشق ماده نر رو زده و کشته چون یک دونه جوجه داشت یکم پر در اورده بود ولی در خانه نرفت و جوجه فکر کنم از گشنگی تلف شد دیدم جوجه تو خونه تکون نمی خوره بار دومشه ماده تخم گذاری می کنه الان خودش تنها تو قفس است می خواستم بدون که الان بدون نر دوباره تخم گذاری می کند ؟؟ یا تنهایی در قفس می میرد ؟؟

    1. Admin گفت:

      مشخصه که نحوه ی نگهداری شما بسیار نامناسب هست
      تنهایی تخم میزاره ولی پوچ میشه و جوجه نمیده
      تنهایی هم در قفس اگه رسیدگی نشه افسرده میشه و میمیره
      در چنین شرایطی که امکان نگهداری نداری بهتره سریع بفروشی

  273. میثم گفت:

    سلام خسته نباشید من ووتا مرغ عشق برزیلی دارم جفت گیری میکنن ولی تخم نمیزارن چکار کنم ممنون

    1. Admin گفت:

      سلام
      چند وقتشونه ؟ غذاشون چیه ؟

  274. آواره گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که جوجه کردن جوجه هاشون بزرگ شدن ولی هنوز تخم نزاشتن طبیعیه

    1. Admin گفت:

      سلام
      بله
      جوجه ها رو جدا کن
      گرمی بده بخورن تخم هم میزارن

  275. mmm گفت:

    سلام.من یه جفت مرغ عشق دارم تخم گذاشته بود بعد نر و ماده دعوا میکردن حتی نر توی لونه میرفت پشت سر ماده جداشون کردم….ماده الان نمیره توی لونه چند روزی میشه چیکار کنم؟؟تقریبا دوسه روز بعد جداکردن دیگه نرفت

    1. Admin گفت:

      سلام
      تخم ها از بین رفته
      نباید اینکارو میکردی
      چون وقتی جوجه هنوز در نیومده ، نر باید غذا بده به ماده ! وگرنه ماده تلف میشه یا بلند میشه و جوجه تلف میشه !

  276. علی گفت:

    اگه مرغ عشق ما باردار باشد و آن را بگیریم چه می شود

    1. Admin گفت:

      مشکلی نداره
      اون تخم جوجه نمیشه

  277. HanTresS گفت:

    سلام من ۲هفته است یه جفت مرغ عشق گرفتم بعد همون روزه اولی که گذاشتم تو قفس تخم گذاشتن رو ظرف غذاشون بعد فرداش من براشون یه کوزه گذاشتم تخم هم گذاشتم داخلش یکی دو روز اصلا نمیرفتن داخل بعدش یه مدت یکی شون فقط میرفت الان چند روزه هر دوشونم میرن نزدیکشونم میشه یکیشون سریع میره تو کوزه باز میاد بیرون رو اون تخم اولی هم اصلا نمیشینن تخمم دیگه نداشتم این طبیعیه بخاطر اینکه جاشون عوض شده یا مشگلی هست الان تخم قبلی رو بتدازم دور بزارم دوباره جفت گیری کنن؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      طبیعیه ، هم جا عوض شده ، هم شما دس زدی به تخم ، هم لانه رو بعد از تخم گذاری گذاشتی !

  278. برسام گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من یک جفت جوان مرغ عشق دارم همه ی نشانه های جفت گیری هم دارن هم نوک هم دیگر رو میخورند هم ، هم دیگر رو با نوک شأن تمیز میکنند و سر هم دیگر هم میخورند تازه هم توی این چند ماه به بلوغ رسیدن ولی ماده به هیچ عنوان توی خانه ای که برای تخم گذاری براش گذاشتم نمیره توی خانه هم ، هم خاک اره ریختم هم جایش خوبه. دلیل اینکه نمیره توی خانه چیه؟ و اینکه من برای مرغ عشقم هیچی جز ارزن و چند دانه ی دیگر نمیخوره هم براش تخمه گذاشتم و هم غذا ی مخصوص خودش را حتی میوه هم نمیخوره! دلیل این هم چیست؟

    ممنون

    1. Admin گفت:

      سلام
      لانش رو عوض کن
      محیط نگهداریشو عوض نکن فقط لانه رو عوض کن ممکنه از رنگش ترسیده باشه و نره توش، داخلشم خاک اره نریز ممکنه بخوره ، پوشال نرم بریز

      غذا هم براشون مولتی ویتامین مخصوص پرنده زینتی از پت شاپ بخر ، سنگ مینرال یا کف دریا هم بخر ، بده بهش اشتهاش باز میشه . تو این دوره باید تخم مرغ اپ پز هم بخوره تا بیشتر تحریک بشه ، هر چقدر گرمی بیشتر بخوره مستی بیشتر میشه

  279. Rt گفت:

    سلام ببخشید مرغ عشق ماده ی من پر های جلوی. سینت ریخته و زیاد داخل بوته میره و میاد مرغ عشق نرم هم زیاد بازی میکنه ولی نمیدونم جفت گیری کردن یانه
    ولی یه بار دیدم روی همن نمیدونم جفت گیری بود یانه میخواستم بدونم مشکل پر ریزشی چیه
    اخه یه بارم. ۱ یا ۲ ماه پیش پراش ریخت درودم جلوی سینت. الان واقعا نمیدونم می‌خواد تخم برتره یا مشکل داره میشه راهنمایی کنید اطفا

    1. Admin گفت:

      سلام
      دلیل زیاد میتونه داشته باشه
      شما براش مولتی ویتامین مخصوص پرنده های زینتی از پت شاپ بخر بده بخوره
      کف دریا هم بخر براش

  280. ریحانه حسدری گفت:

    سلام مرغ عشق من داخل ظرف غذاش تخم گذاشته زیرشم هیچ چیز نیست باید زیرشون چیزی باشه؟
    لونشون سقف هم داشت ولی برداشتمش چون خودشون هی مینداختن
    الان میترسم دست بزنم به تخمش دیگه روش نشینه دستی هم نیست که بتونه بیاد روی دستم یک کاریش کنم میشه بگید باید تخمش رو چیکار کنم برشدارم یا بزارم باشه

    1. Admin گفت:

      سلام
      در کل هیچ کاری نکن ! بزار هر کاری میخوان بکنن ، شما فقط غذا و ابشون رو اماده کن

  281. متین گفت:

    سلام من ۲ روز هست که یک جفت مرغ عشق خریدم میخواستم بپرسم جاشون اگه سرو صدا زیاد باشه جفت گیری نمیکنند

    1. Admin گفت:

      سلام
      الان که اصلا نمیکنن تازه محیطشون عوض شده
      اگه جا هم شلوغ باشه ممکنه نکنن دقیق نمیشه گفت

  282. ایلیا گفت:

    سلام من ۳ روز پیش یک نر و یک ماده خریدم و اب و دانه هم میخورن ولی همش یکجا میشینن .
    و ماده طرف مخرجشخیلی بزرگ شده و رفتم برای ماده لونه خریدم ولی یک بار هم داخل لانه نرفت .
    چکار کنم

    1. Admin گفت:

      سلام
      ببر پیش کسی که ازش خریدی ، ممکنه تخم داخلش گیر کرده باشه

  283. یاسین گفت:

    سلام خسته نباشید من یک جفت مرغ عشق دارم ماده هر شش هفت روز یک بار تخم می‌کنه مشکلی داره ؟؟

    1. Admin گفت:

      سلام
      مشکلی نداره بعد 5 6 تا تموم میشه

  284. پریسا محمدی گفت:

    سلام من دوتا مرغ عشق دارم . تخم گذاشتن ولی بیشتر از ۲۱ روز طول کشید که تخم هاشون جوجه کنه دلیلش چیه ؟

    1. سلام
      محیطش حتما مناسب نبوده (تخم هارم همرو یه جا نمیزارن با فاصله زمانی میزارن ممکنه روزش کمتر بوده باشه)

  285. مهدی حسینی گفت:

    تخم مرغ عشق 5تا هست یکیش زرد شده نشانه چی هست

    1. نمیدونم متاسفانه

  286. ناشناس گفت:

    سلام مرغ عشق من 3 روز پیش تخم اولشو گذاشت چن روز دیگه باید صبر کنم تا بقیه تخماشم بزاره

    1. سلام
      قابل تشخیص نیست
      اگه دیدی شکمش باد کرده و حرکت کردن مشکل داره و کسل هست ممکنه تخم تو شکمش گیر کرده باشه که در این صورت حتما باید ببری دامپزشک حیوانات خانگی

  287. عبادی گفت:

    سلام من ارزن کمتری نسبت به کتان میزارم از میلورم و ویتامین های اصل استفاده میکنم پودر صدف کربنات شاهدانه میدم رژیم غذاییشون بکره فقط این برام سوال شد که ارزن که کم میدم مشکل ساز نمیشه؟

    1. سلام
      نه ، با این رژیم غذایی مناسبی که در نظر گرفتی مشکلی پیش نمیاد

    2. پرورش دهنده گفت:

      سلام اصلا ارزن کم نکن چو غذای اصلی مرغ عشق ارزن هستش شما میتونی در کنار ارزن این چیزارو بهشون بدی

  288. علی گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم تو یه هفته دو تا تخم گزاشته کی روی تخم میشینه ؟

    1. سلام
      همون لحظه باید بشینه !

  289. Parnia گفت:

    سلام وقت بخیر
    مرغ عشق ماده ی من حدود پنج روزه که نمیزاره نره بهش نزدیک بشه و ریزش پر بشدت زیادی گرفته مخصوصا تو ناحیه سر و دور چشم… البته لونشون رو هم پر از پر و ارزن کردن من خونده بودم اینا میتونه نشونه تخم گذاری باشه ولی خب برخلاف اینکه تا قبل از این چند روز رابطشون خیلی خوب بود، ولی من ندیدم جفت گیری داشته باشن و نه تنها این، زمان گذاشتن تخم هم بین دو تا سه روزه ولی الان حدود پنج شش روز گذشته و خبری نیست…میشه لطفا راهنمایی کنید؟
    خیلی نگران مرغ عشق مادمم

    1. سلام
      ممکنه وارد دوره ی تولک شده باشه . در این دوره پرریزی میکنه و تخم هم نخواهد گذاشت

  290. آیدین گفت:

    سلام مرغ عشق های من جفت هستن و پرنده ماده هراز گاهی وارد لانه میشه زمان خرید که تقریبا دو هفته پیش بود فروشنده بهم گفت به زودی تخم میزاره منم در لانه پنبه گذاشتم برای تخم گذاری شکم ماده برآمدگی داره و به نظر میاد تخم داره اما خبری از تخم گذاری نیست باید چیکار کنم؟؟

    1. سلام
      اگه تا 2 3 روز تخم نزاشت سریعا ببرش دامپزشکی ممکنه تخم گیر کرده باشه داخل شکمش

  291. ایلین گفت:

    سلام و خسته نباشید من 1 جفت مرغ عشق دارم ماده فقط توی پر هاش می ره فقط آب می خورن کمی دانه می خورن فقط یه جا می شینن ممکنه تخم بزارن و اصلا داخل لانه 1 بار هم نرفتن از اول

    1. سلام
      چه مدته داریش ؟

  292. مرتضی گفت:

    سلام. یه ماهی هست که جفت گیری میکن داخل لونه هم میرن ولی خبری از تخم نیست

    1. سلام
      سن ، شرایط محیط نگهداری و … همه مهمن

    2. Mahsa___1379 گفت:

      سلام خسته نباشید من یه جفت مرغ عشق دارم در زمان خریدن طرف گفت اینا دوهفته ای تخم میزان الان نزدیک یه ماهه هیچ خبری نیست تخم ارزن و کتان قاطی کردم دادم بهشون کنارشون هم هویچ رنده میکنم تخم مرغ آب پز میدم مولتی ویتامین میدم چیزی براشون کم نمیزارم چرا پس تخم نمیذارن میشه راهنمایی کنید منو ؟

      1. Admin گفت:

        سلام
        طرف از خودش گفته ، کسی نمیتونه بگه این پرنده کی تخم میزاره کی نمیزاره
        الان پرنده محیطش عوض شده ، استرس بهش وارد شده ، کم کم با هم دیگه جفتگیری میکنن و اگه سنشون مناسب باشه تخم میزارن
        زیاد روی حرف این پرنده فروشا حساب باز نکن

  293. یزدان گفت:

    سلام میتونید بگید مرغ عشق بالغ هر چند وقت یه بار تخم می‌ذاره ,,؟؟؟

    1. سالی 5 6 بار در بهترین شرایط

    2. پوریا گفت:

      سلام و وقت بخیر مرغ عشق های من تخم گذاشتند از کی باید بهشون تخم مرغ بدم

      1. Admin گفت:

        سلام
        فعلا نده تا تخم ها جوجه بشن

  294. امیر گفت:

    سلام وقتتون بخیر من 3سال پیش مرغ عشق خریدم ولی از 3سال پیش حتی 1عدد هم تخم نکردن. باید چیکار کنم خیلی هم ترسو و وحشی هستن نسبت به مرغ عشقی که 2 روزع خریدم مرغ عشق جدید هام زود با من صمیمی شدن ولی مرغ عشق ها ی قبلی تا میری دونشو پر کنی این ور اون ور فرار میکنن علت چیه

    1. سلام
      به امکان زیاد هر دو نر هستن که در 3 سال یدونه جوجه پوچم نزاشتن !

  295. Tata گفت:

    سلام‌ مرغ عشق من‌تخم‌گذاشت از ۸ تا تخم یک‌ دونه جوجه‌دراورد اون‌جوجه بزرگ‌شد ازدستم‌پرید پرواز کرد رفت بازم‌مرغ عشقم‌تخم‌میکنه یا بهش شوک‌وارد شده؟ولی رفتار عاشقانه دارن پر ریخته با نر رفتار خوبی داره ولی من ندیدم تاحالا جفت گیری کنه و مدام‌پرهاشو تمیز میکنه اکثر وقتها تولونه است بهش ویتامینو تخم مرغ سیب و هویجو تخم کتانم میدم‌ لطفا راهنمایی کنین

    1. سلام
      صبور باش تخم میزاره باز

  296. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید یه جفت مرغ عشق خریدم بعد از سه ماه که پیشم بودن پنج تا تخم گذاشت همش جوجه شد الان چهار ماه گذشته دوباره تخم نذاشته تو حیاط بودن دیدم که جفت گیری هم کردن آوردم داخل گرم بود بیرون دیگه نرفت تو لونه چیکار کنم مشکلی براش پیش نمیاد
    لونه رو در نیارم بشورم بزارم سر جاش

    1. سلام
      نباید جابجا کنی قفس رو ! همین ممکنه دلیلش باشه
      بشوری
      قبل از جفتگیری باید میشستی

  297. محمود گفت:

    سلام . خسته نباشید . مرغ عشق من بدون اینکه داخل لونه رو درست کنه توی لونه چوبی و سطح صاف کف اون تخم گذاشته تخم ها اینطرف اونطرف قل میخورن ولی زیاد روش میخوابه هم نر هم ماده. به نظرتون دور بر تخم الیاف مخصوص خودشو بریزم که قل نخورن یا دست نزنم ؟ میترسم نتونه گرمش کنه

    1. سلام
      اصلا دس نزن
      تجربه میشه برای سری بعد
      نترس ، چون ترست فایده ای نداره دست بزنی روشون نمیخوابن
      منتظر بودن تنها کاری هست که میشه کرد

  298. پری چهر گفت:

    سلام مرع عشق من لونه داره ولی لونش سقف نداره اینطوری تخم نمیزاره؟

    1. سلام
      ممکنه بهش استرس وارد بشه
      بهتره سقف هم داشته باشه

  299. آرزو گفت:

    سلام مرغ عشق من باردار هست تخم داره چند روز میکشه تا تخمش رو بذاره؟

    1. سلام
      زود میزاره اگه نزاشت ببرش دامپزشک ممکنه گیر کرده باشه

  300. Fandogh and Lemoo گفت:

    مرغ عشق ماده من جدیدا خیلی پف میکنه و آرومه
    چند روزی هم هست که خواهرم بهشون استرس وارد نکرده
    تغریبا زیاد هم میره تو لونه و بعد یه بیست دقیقه درمیاد
    ممکنه بخواد تخم بزاره؟

  301. موسی گفت:

    سلام مرغ عشق من ۲تا بیشتر تخم نکرد الآنم جفتشون جوجه شدن دلیل کم تخم گذاری جی

    1. سلام
      هزاران دلیل میتونه داشته باشه
      از ژنتیک و تغذیه یا شرایط استرس و بهداشت و …

  302. amirmahdi گفت:

    سلام مرغ عشق من اول که خریدم ۲ تخم داشت بعد ۱ گذاشت بعد دیگه نرفت روش بخوابه الانم چند ماه نذاشته انشالله می زاره

    1. سلام
      اره ان شالله صبور باش
      جای قفسش رو عوض نکن
      همراه با تغذیه بهش مولتی ویتامین پرنده های زینتی هم بده

  303. مریم آوند گفت:

    سلام مرغ عشق ماده من کلا رفتار پرخاشگرانه داره ،همیشه جفت خودشو میزنه.چند روزی هست که تخم گذاشته شاهد جفت گیری شون بودم، روی تخم هم مینشست،جفتش خیلی آرومه همیشه هم در لونه میمونه .الان دوباره یه یکی دو روزی هست که باز هم جفتشون میزنه ب طوری که خودم باید ازشون جداش کنم.توی این یکی دو روزه زیاد روی تخم نمی‌خوابه احساس میکنم یه تخم دیگه هم داخل شکمشه .دون وغذا بهشون میدم زیاد نمیخوره بیقراره .نمیزاره مرغ عشق نر نزدیکش بشه، ب نظرتون چی کار باید بکنم.تو رو خدا راهنمایم کنید.

    1. سلام
      شرایط محیطی نگهدرای چطوره ؟ تغذیشون چیه ؟

  304. محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر، یک جفت مرغ عشق خریداری کردم، مرغ ماده میره تو لونه و گاها هم که بیرون میاد مدفوع آبکی ای داره
    از طرفی وقتی خریدم فروشنده گفت که زمان تخم گذاشتن مادهه هستش
    میشه لطفا راهنمایی کنید؟ ممنونم

    1. سلام
      نیاز به راهنمایی نداره
      صبور باش و تغذیشون رو کامل فراهم کن

  305. محمدعلی اخلاق خوب گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که بالغ هستن و هیچ کدوم تا حالا جفت گیری نکردن و الان دارن دهانشون رو باز و بسته میکنن پشت سر هم به نظرتون جفت گیری کردن

    1. سلام
      ان شالله که میکنن

    2. Fandogh and Lemoo گفت:

      اگر مدام اینکارو میکنن شاید به معنا این باشه که اون منطقه ای که هستن گرمه یا تشنشون هست،فکر نکنم از نشونه های جفت گیری باشه

  306. Yasaman گفت:

    مرغ عشق نروماده من باهم داخل قفس میرن یعنی اول ماده میره وبعد نره
    میشه بگین باید چیکار کنم
    عادی هست یا عادی نیست

    1. نیازی نیست کاری کنی
      پست رو بخون

  307. احسان گفت:

    سلام
    مرغ عشق انگلیسی دارم
    یک تخم گذاشته نطفه زده تازه روشم مدام میخوابه
    دلیلش چیه ک یک تخم گذاشته
    جوون هم هستن
    چیکار کنم؟؟

    1. سلام
      بعدی رو هم میزاره
      نیازی نیست کاری کنی

  308. مهراسا گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق هر چیزی که قبلا باهاش بازی میکرد رو هر میبره تو لونش
    همش همدیگر رو تمیز میکنن و رفتار های عاشقانه
    رو دارن و ماده همش میره تو لونه و برمیگرده
    آب و غذا به اندازه کافی هست
    آیا تخم میگزارن

    1. سلام
      ان شالله میزارن

  309. صمد گفت:

    سلام من دو جفت مرغ عشق دارم در یک قفس نر یه جفت یه صدایی در میاره نمی‌دونم این صدا برای چیست منو نگران کرده

    1. سلام
      من الان چطور حدس بزنم چه صدایی درمیاره ؟

  310. فاطمه گفت:

    سلام ممنون بابت سایت خوبتون⁦❤️⁩
    ببخشید من تو یک قفس دومرغ نر و یک مرغ عشق ماده دارم
    مرغ عشق ماده با یکی از نر ها جفت هستش باهم میرقصن نوک میدن ولی ماده اصلا تو لانه نمیره غذا شونم خوبه ولی چرا تخم گذاری نمی‌کنند؟؟؟؟
    تورو خدا راهنمایی کنید ممنونم 🦋

    1. سلام
      مدل نگهداریت اشتباهه محضه !
      یکی از نر ها رو دربیار و براش یه ماده بگیر یه قفس جدا بزار

  311. Aswq گفت:

    سلام وقت بخیر
    مدتی ماده خیلب داخل لونه هس یعنی از کل روز ۱۵ساعت یا بیشتر داخل لونه هست
    و نر هم به کنارش داخل لونه میره ایا وقت تخم گذاری یا چی ممنون راهنمای کنید

    1. سلام
      بله میتونه باشه

    2. معصومه گفت:

      به احتمال خیلی زیاد می خواهن تولید مثل کنند و تخم بزارند.

      1. ناشناس گفت:

        سلام حدودیکماهی هست که مرغ عشق خریدم اصلان تخم نکردن بایدچکارکنم

        1. سلام
          اگه مطمئنی که نر و ماده هستن صبور باش
          محیطشون شلوغ نباشه
          بهشون تخم مرغ بده ارزن هم بده

  312. یاسی گفت:

    سلام من دوتا مرغ عشق دارم ماده تازه بالغ شده
    امروز رفتار های عجیبی ازشون دیدم مثلا ماده همش خودش رو تمیز میکرد و برای اولین بار وارد لانه شد و انگار داره لونه رو تمیز میکنه میاد بیرون میره داخل مشکل چیه؟

    1. سلام
      مشکلی نیست
      داره لانه رو اماده میکنه
      قفسشون رو جابجا نکن ، محیط رو تغییر نده

  313. بارانا گفت:

    سلام خسته نباشید من یه جفت مرغ عشق دارم سه روز پیش یه تخم بیرون ازلاونه گذاشت ولی نارس بود الان میتون بازم تخم بزاروبانرش زیادجفت نیست

    1. سلام
      اره امکانش هست

  314. عسل عابدی گفت:

    سلا
    ببخشید من نمیدونم موقعی که مرغ عشق گرفتم چند ماهتون بوده و از اون کسی هم که گرفتم گفت که بچه هستن و نر و ماده بودنشون معلوم نیست و نمی‌دونست که کدومشون نره کدومشون ماده .الان یکی از اونا همش به داخل لونه اش میره و ساعت ها اونجا میمونه،شکمش هم کمی برآمده هست .مشکل چیه؟

    1. سلام
      نمیدونم
      داخل لانه رفتن میتونه نشان از امادگی برای تخم گذاشتن باشه ولی از پرنده های تو هیچی معلوم نیست ، مشخص نیست 2 ماهست یا 4 ماهه ! پس نمیشه چیزی گفت

  315. سینا گفت:

    سلام من دو ماه میشه مرغ عشق خریدم ماده ام جفتگیری کرده ولی تخم نذاشته ولی میره تو قفس ساعت ها میشینه ایا دلیلش چیه.

    1. f.gh گفت:

      سلام، پیش میاد باید صبور باشید جفت گیری همیشه به معنای تخمگذاری نیست شاید اصلا عقیم باشه.

  316. Fazi گفت:

    سلام مرغ عشق من برا اولین بار تخم کرد ولی ایستاده روی میله تخم‌ کرد و تخم افتاد و‌شکست بازم تخم میکنه ؟ چرا نمیشینه تخم کنه ؟😂

    1. f.gh گفت:

      سلام، هنوز تجربه نداره. شاید از لونه خوشش نیومده.

  317. مهدی نوری گفت:

    سلام
    من به جفت مرغ عشق دارم که خریدنی یع دونه تخم داشت بعر اینکه جوجه بزرگ شد اینا بعد چند ماه باز تخم گذاتشن بعد ۴ تا تخم گذاشته یکیشم تو شکمشه
    ولی تخم ها رفته رفته کوچیک میشن
    مثلا اولی دومی بزرگه ولی ۳ متوسط بعد چهارمی یکم کوچیک تر
    مشکل از چیه

    1. f.gh گفت:

      سلام، مشکل از تغذیه و کمبود پروتئین و مواد ویتامینی و معدنی هست. البته تعداد تخمگذاری هم تأثیرگذاره.

  318. هانا گفت:

    نه سنشون بالا نیست.
    نر ۹ یا ۱۰ ماهه ماده ۱۲ یا ۱۱ ماهه هست
    مشکلی برای جوجه پیش نمیاد؟
    فقط دوتا هم هست.
    اولین بارشون هست.

    1. f.gh گفت:

      چون اولین بار هست ممکنه جوجه نشن یا ممکنه نطفه ضعیف باشه ولی خب شما کاری به اونا نداشته باشید بذار جوجه کشی کنند.

  319. محمد حسین اکبری گفت:

    سلام
    ببخشید یجفت مرغ عشق وقتی وار لانشون میشوند سر لانه را میدازه بیرون و پر های نر هم یخورده میریزه ب چ علت هست

  320. هانا گفت:

    سلام
    مرغ عشق جوجه اش بعد چند روزگی می‌تواند سفر ۱۰ ساعته را در ماشین دوام بیاورد؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، دوام نمیاره نبر.

  321. هانا گفت:

    سلام .
    ببخشید بزرگ بودن تخم مرغ عشق اشکال داره؟
    مرغ عشق من دو تا تخم بیشتر نزاشته و الان ۶ رو از دومین تخم میگذره ولی بعد از دومین تخم بطور مرتب رو تخم می‌خوابه ولی تخم ها احساس میکنم بزرگ هستن زیاد نه ولی کم هم نه خوب هسته
    بنظرتون مشکل داره؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، سنشون بالاست؟
      از این موارد پیش میاد اگه رو تخم ها خوابیده مزاحمش نشین.

    2. ارمین گفت:

      من دوتا مرغ عشق خریدم باهمن همیشه زیاد باهم بوس می‌کنند اما نمیرن داخل لانه مشکل چیه از لانه یا چیزه دیگه

      1. بستگی به سنشون داره
        ممکنه هنوز به سن مناسب نرسیدن
        سعی هم کن زیاد محیطشون رو عوض نکنی قفس رو جابجا نکنی

  322. Nazi.bs گفت:

    سلام خسته نباشید
    مرغ عشقای من چندباری تخم گذاشتن فقط یکیشون در اومد از این همه تخم ک اونم چون ما روش نگه داریشو بلد نبودیم مرد، بعد دیگه هرچقدر تخم میزاره در نمیاد قطره هم گرفتم اما نمیدونم چرا در نمیاد میشه کمک کنید😔

    1. f.gh گفت:

      سلام، یا از ژنتیکش هست یا اینکه به خوبی از پس جوجه کشی برنمیاد.

  323. امیر حسین گفت:

    سلام
    من یک جفت مرغ عشق دارم که ۱۲ روزه جفت هستن ولی هنوز تخم نذاشتن دلیلش چیه
    ممنون میشم جواب بدین

  324. فاطیما گفت:

    سلام من ۱۰ روز هستش ک مرغ عشق خریدم و ماده تو شکمش تخم داره ولی اصلا تو لونه نمیره و خیلی نگرانم که تخم نزاره به خاطر جابه جاییش لطفا راهنماییم کنید

    1. f.gh گفت:

      سلام، به خاطر استرس جابجایی هست ممکنه دچار تخم ماندگی شده باشه بهتره حتما ببریش دامپزشک.

  325. علی گفت:

    سلام مرغ عشق من بعد یک هفته جفت گیری یک تخم بیشتر نزاشته الان دو هفته هس ک روی همین یدونه تخم خوابیده همجوره از ویتامین تو اب تا سفیده تخم مرغ سبزیجات بهش میدم ولی فقط ی تخم بیشتر نکرده بنظرتون مشکل چیه؟؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، ایا ماده بی حال نیست؟ کف قفس کز نمیکنه؟

  326. محدثه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من یک جفت مرغ عشق دارم
    دو مرحله تخم گذاری 6 تایی داشتن پرنده ماده دائم درون کوزه روی تخم ها بود اما دقیق زمان تولد جوجه ها همه تخم هارو بیرون مینداخت توی تخم ها یک نقطه ی خونی بود و جنین هیچ رشدی نداشت
    علتش چیه
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. f.gh گفت:

      سلام، بعضی پرنده ها بصورت غریزی زنده بودن یا نبودن جوجه رو تشخیص میدن و وقتی خبری نباشه تخم رو میندازن بیرون. احتمالا نطفه پرنده های شما ضعیفه یا اینکه دمای محیط سرده با اینکه پرنده به خوبی رو تخم ها نمی خوابه گرمشون نمیکنه.

  327. غلامی گفت:

    سلام خسته نباشید. مرغ عشق ماده من هی میره تو لونش ولی خبری از تخم و تخمگذاری نیست. هی میره تو لونش و میاد بیرون. ایا میتونه تو روزای دیگه تخم بزاره

  328. صبـا گفت:

    سلام امشب .مرغ عشق ماده تخمش کف قفسش گذاشته و ممکنه نطفه نباشه آیا چون براش لونه گذاشتیم تخمشوداخلش و نمیره بخوابه گرمش کنه حالا..

    1. f.gh گفت:

      سلام، نمی دونم معلوم نیست

  329. فاطمه لشکرشکن گفت:

    سلام خسته نباشید مرغ عشق ما حدود دو هفته تخم گذاشته مرتب هم ماده روی تخم میخواهی چرا جوجه نمیشه شاید دو هفته هم بیشتر باشه

    1. f.gh گفت:

      سلام، اینقدر عجول نباشید حداقل 18 روز طول میکشه. مزاحمشون نشو وگرنه تخم ها جوجه نمیشن.

  330. حسین شه رستمی گفت:

    سلام جفت من جوجه هاشونو بزرگ کردن اونارو باید بردارم ک تخم کنن دوباره؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، بذارید جوجه ها دونخور بشن. جوجه کشی پشت سر هم برای مولدها خوب نیست ضعیف میشن. یه 2-3 ماه استراحت لازم دارند.

    2. فاطمه گفت:

      سلام ممنون بابت سایت خوبتون🦋✨
      من دو جفت مرغ عشق دارم که دوجفتشم انداختم تو یک قفس
      خاستم ببینم که مرغ عشق های من که دوجفت دریک قفس هستن آیا تخم گذاری میکنن؟؟؟
      لطفاً جواب بدین 🙏🙏🙏🙏

      1. f.gh گفت:

        سللم، بله تخمگذاری میکنند به شرطی که قفس به اندازه کافی بزرگ و برای هر جفت لانه جدا گذاشته باشید.

  331. امیررضا خوش ثانی گفت:

    سلام من دو ماهه مرغ عشق خریدم ۴تاتخم گذاشته دراولین تخم حساب کنم ۱۸ روز را یا از تخم ۴ حساب کنم ۱۸ روز را الان ۱۹ روزه در نیاورده

    1. f.gh گفت:

      سلام، چند روز دیگر هم صبر کنید شاید دیر روشون خوابیده.

  332. علی امیری گفت:

    سلام وقت بخیر
    مرغ عشق من بینی ش رنگ قهوه ای شکلاتی گرفته آیا تخم گذار هست ؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، از نشانه های امادگی برای تخمگذاری است ولی باید صبر کنید. رفتارش چطوریه؟

  333. امیرحسین گفت:

    سلام و خسته نباشید مرغ عشقم ۵ تا تخم گذاشت و توجه ها داخل تخم مردند الان مرغ عشقم چرت می‌زند الان سوالات من اینه ۱ تخم میذاره دوباره ۲ آیا مریض هست ۳ اگه مریض هست چه مریضی دارد و درمانش چیه ؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، لونه رو بردارید تا یه دوره استراحت کنند. مریض بودن رو همیطوری نمیشه تشخیص داد علائم باید بررسی بشن ممکنه به خاطر تلف شدن جوجه ها افسرده شده باشه.

  334. گارفیلد گفت:

    سلام من تازه یه جفت مرغ عشق نر و ماده اوردم ولی از وقتی اومدن نه میخونن نه ورجه وورجه میکنن فقط روی چوب نشستن و زل میزنن به اطراف.. از کسی که خریدم گفت ماده تو شکمش تخم داره از وقتی هم اوردم ریزش پر داره .. اول باره پرنده نگه داری میکنم لطبا راهنماییم کنین

    1. f.gh گفت:

      سلام، این رفتارا طبیعی است چون جاشون عوض شده و محیط نااشنا هست. به مرور زمان به محیط عادت میکنند. شما تو این دوره اصلا نباید مزاحمشون بشوید نزدیکشون نشو باهاشون بازی نکن تا عادی بشه همه چیز براشون.
      اگه ماده تخم داشته باشه یکم شرایط پیچیده میشه چون در محیط جدید سخته به لونه اعتماد کنه بره اونجا تخمگذاری کنه. شما محیط ارام براشون فراهم کنید و اصلا قفس رو جابجا یا لونه رو دست مالی نکنید.

      1. مهدی گفت:

        سلام مرغ عشق ماده عد از جفت گیری چند روزی یکبار تخم میزاره؟

        1. f.gh گفت:

          سلام، معمولا بعد 10 روز تخم میزاره. تخم های اول و دوم یک روز فاصله دارند بقیه بین 24 الی 48 ساعت.

  335. محمود گفت:

    سلام،من حدودا ۳ ماهه که یه جفت مرغ عشق اوردم تو خونه،خیلی شیطون بودن اما تا همین یک چند روز پیش یه سفری یک هفته ای برام پیش اومد و برای مرغ عشق ها اب و غذای کافی گذاشتم
    وقتی از سفر برگشتم کلا تغییر کردن،بیحال و بی حوصله هستن،دیگه مثل قبل ورجه وورجه نمیکنن،مثل قبل سروصدا نمیکنن،پرهاشون میریزه خیلی،اکثر مواقع هم میرن تو لونه و وقتی دستم رو نزدیک لونه میبرم یکیشون جیغ میزنه
    میشه بگید چرا اینجوری شدن؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، انگار ترسیدن. فعلا مزاحمشون نشوید ولی بهشون رسیدگی کنید. (غذای تازه و آب)

  336. محمد محدی گفت:

    سلام مرغ عشق من ۳ تا تخم داره اما نصف روز روی تخم نمی خوابه و زمانی هم که داخل لانه میره روی تخم ها نمی خوابه ودر لانه وا میسته تازه هم خریدم ۳روز

    1. f.gh گفت:

      سلام، اینقدر کنجکاو نباشید و هی به لونه سر نزنید پرنده میترسه. بعدشم اینا به صورت غریزی بعد اینکه تخمگذاریشون تموم شد مرتب رو تخم میخوابن تا همه جوجه ها با هم به دنیا بیان.
      کلا نزدیک قفس نشین بذار تو حال خودشون باشن. فقط براشون آب و دان و غذای مقوی بذار وسلام.

  337. سینا گفت:

    من چند روزه این یک جفت را اوردم
    و کم وبیش ماده به داخل لانه میره
    ومدام پرهایش را نوازش میده
    این نشانه چیست

    1. f.gh گفت:

      سلام، دوست عزیز طبیعتشون همیشه همیشه پرهاشو مرتب و ارایش میکنه. زیاد مزاحمت ایجاد نکن هفته های اول به خاطر نااشنا بودن با محیط و افراد محیط استرس دارن

  338. محسن اشتری گفت:

    سلام. وقتتون بخیر. من یه جفت مرغ عشق دارم. پرنده نر همیشه میره داخل لانه و اونجا هنرنمایی میکنه و میخونه. میشه بگید چرا اون بجای ماده میره توی لونه؟؟؟

    1. f.gh گفت:

      سلام داره برای ماده دلربایی میکنه. نرها اول میرن لونه رو بررسی میکنن. طبیعیه.

  339. امیرحسین رضاپور گفت:

    ببخشید اگه میشه یع برنامه غذایی واسه مرغ عشق هم بدید.
    ممنون

    1. f.gh گفت:

      سلام، شما باتوجه به غذاهایی که پرنده شما ازشون استقبال میکنه و خوشش میاد باید برنامه بچینید. غذای اصلیش که ارزن و به مقدار کم تخم کتان هستش. در کنارش میوه و سبزی و غذای دیگه مثل تخم مرغ آب پز،جونه گندم و … هم میتونید در اختیار پرنده قرار دهید فقط هر روز بیش از دو نوع غذا بهش ندید تا اسهال نشه.
      مقاله تغذیه مرغ عشق رو هم بخونید.

  340. امیرحسین رضاپور گفت:

    سلام.من یه جفت مرغ عشق دارم که چندماهه خریدم اماتازه دیدم که داره بهلونه میره وعلاعم تخمگذاری مثل:ورم شکم.نوک بهنوک زدن بانر.غذادادن ازدهن
    ایاامکان داره تخم بزاره؟
    تازه تابحال به لونه نرفته بود.

    1. f.gh گفت:

      سلام، بله امکانش هست. زیاد مزاحمشون نشید غذای خوب بهشون بده و حتما کلسیم هم براش تهیه کن.

  341. مهسا گفت:

    سلام وقتتون بخیر. مرغ عشق ماده من شکمش بزرگ شده دائم هم تو لونه نشسته. میخام بدونم چند روز طول می کشه که تخم براره. الان ۱۰روزی هست که شکمش بزرگ شده. یه ماده قبلیم تخم تو شکمش گیر کرد مرد. نمیخام این یکی اینجوری بشه؟ چکار کنم براش.

    1. f.gh گفت:

      سلام، دو قطره روغن زیتون به خوردش بدهید. میتونید مخرجش رو هم با روغن زیتون چرب کنید.

  342. جواد گفت:

    با سلام خدمت شما ببخشید میشه توضیح بدید که وقتی مرغ عشق ها تخم میگم چه کار خاصی باید بکنیم یا نکنیم

  343. محمد گفت:

    با سلام من در لانه مرغ عشق هاک را باز کردم یکم حالا احساس میکنم نمی‌رم مشک چی هست لطفاً توضیح های کامل را بگید

    1. f.gh گفت:

      سلام، اینقدر کنجکاو نباشید در زمان جفت گیری و تخمگذاری نباید مزاحمشون شد اصلا به لونه دست نزنید قهر میکنن میترسن. باید محیط ساکت و ارام باشه و هیچ مزاحمتی هم براشون ایجاد نشه.

  344. mamoa گفت:

    سلام.ماده فقط یکی از جوجه هارو اذیت میکنه به بقیشون کاری نداره.احساس میکنم جوجه ها ضعیف هستن.میتونم با یه برنامه غذایی خوب چاقشون کنم؟جوانه گندم-هویج-کاهو-سفیده تخم مرغ-سیب

    1. f.gh گفت:

      سلام، اگه جوجه ها دونخور شدن بله حتی جداشون کنید. اون رژیم غذایی که گفتین خیلی مقویه. جوانه گندم همون به اندازه دون گندم در حالت سفید رشد کنه کافیه نباید سبز بشه خاصیتش رو از دست میده.

  345. makifa گفت:

    سلام من احساس میکنم سن نرم بالا است
    البته با 2 عدد ماده 1 ساله جفت خورد و تعداد 11 تخم گذاشتن در یک بار جوجه کشی.پاهاش کمی تیره و کلفته(ولی جوجه هاشون هم پاهاشون مثل نر هست)هم رنگش هم قطرش
    خط چشمش هم مشخصه.زیاد دیدم میگن باید این خط رو داشته باشه و اینا
    الان اینکه قدرت باروری خوب و با ماده های 1 ساله جفت خورد میتونه نشونه این باشه که پیر نیست؟مست هم هست

    1. f.gh گفت:

      سلام، اگه سنش زیاد پیر بود نطفه اش قوی نخواهد بود. از رو پوست پا به طور دقیق نمیشه گفت که مسنه یا جوان چون به شرایط نگهداری و ژنتیک هم ربط داره جنس پا.
      ولی اینکه با دو تا ماده جفت میخوره مستی میکنه و جوجه های خوبی میده یعنی قدرت باروری خوبی داره که ماده ها انتخابش میکنند و پیر نیست.

  346. محمد گفت:

    یا سلام من مرغ عشق هام شب ها به داخل لانه نمی‌ رن آیا برای تخم ها مشکل پیش میاد

    من اولین باری هست که مرغ عشق هام دارن تخم میگم لطفاً توضیح های کامل را بگید

    1. f.gh گفت:

      سلام، اگه ماده تازه تخمگذاری کرده و یکی دو تاست مشکلی نیست ولی ممکنه به خاطر ترس باشه محیط قفس رو در شب کاملا تاریک نکنید یکم نور تو محیط باشه خیلی خوبه. تاریکی مطلق برای طوطی ها خوب نیست. به لونه و قفس هم کلا دست نزنید.

  347. Muhammad گفت:

    با سلام خدمت شما من مرغ عشق هام زیر شکمش برآمدگی دارد و هی تون تون به داخل لانه میرود بعد یک تخم هم تو خالی انداخته پایین آن ها با زم تخم دارند یا نه

    1. f.gh گفت:

      سلام، بله تخم داره دست به لونه نزن اینطوری تخم ها رو میندازه بیرون یا روشون نمیخوابه.

  348. amir. S گفت:

    سلام مرغ عشق های من چندبار جفت گیری کردن یه هفته هم میگذره اما ماده تولونه نمیره مشکلش چیه چند بارم رفت تولک اما تخم نکرد

    1. f.gh گفت:

      سلام، صبور باشید گاها تا دو هفته و بیشتر از اون هم طول میکشه تا ماده بعد جفت گیری تخم بزاره.

  349. علی گفت:

    سلام وقت بخیر من نزدیک 4یا5ماه میشه مرغ عشق هام خریدم الان دستمو می‌بریم یواش روی قفس ماده زود می‌ره داخل لونه ولی تخم نداره داخل لونه به نظرتون تخم داره 🙏

    1. f.gh گفت:

      سلام، از شما میترسه. اگه تخم داشته باشه کلا زیاد داخل لونه خواهد رفت حتی اگه بهش نزدیک نشوید.

  350. podosijs گفت:

    سلام من دوتا ماده و یک نر دارم.یکی از ماده ها 4 جوجه دارد و یکی دیگر 2 تا جوجه.اون 4 تا جوجه ریز جثه هستن ولی اون 2 تای دیگه که 10 روز از اینا کوچک تر هستن،دو برابر اینا هیکل دارن!حتی اینا 10 روز از اون 4 تا کوچیک ترن ولی پرواز میکنن!خیلی هیکلی و پر از پر هست بدنشون و درشت و سنگین تر هستن(چاق نیستن از وقتی از تخم در اومدن همینطوری بودن)الان اینا قوی هستن یا اونا ضعیفن؟اخه تغذیه دوتا ماده یکی بوده فقط اونا دوتا جوجه بودن اینا 4 تا.اون 2 تا اصلا به پدر و مادر سبزشون نرفتن و رنگ هاشونم معلوم نیست از کدوم اجدادشون بهشون رسیده(بنفش با سر سفید)

    1. f.gh گفت:

      سلام، هم به کیفیت تخم نطفه دار هر کدوم از ماده ها ربط داره. هم اینکه اون چهارتا جوجه غذای بیشتری نیاز دارند در مقابل اون دو تا جوجه خیلی خوب غذا بهشون رسیده. طبیعیه که جثه درشتری داشته باشند. البته این رو هم بگم به ژنتیک هم ربط داره.

  351. pofefi گفت:

    سلام جوچه مرغ عشق های من 1 ماهه هستند و هنوز به مادرشون وابسته هستند(میوه و سبزی میخورن)ولی از مادرشون هم غذا میخوان ولی مادرشون بهشون غذا نمیده و مجبورم واسشون کاهو یا سبزی بریزم تا خودشون بخورن.چندبار داشتن جون میدادن از گشنگی ولی بازم مادرشون بهشون غذا نداد و سریع کاهو ریختم خوردن و خوب شدن.مادرشون بعضی وقتا میره روشون و پرهاشون رو میکنه(جوجه ها بیرون از لونه هستن)همش دوست دارن بیان بیرون برای همین منم کاریشون ندارم لونه کف قفسه هرجا بخوان میرن.نر به همشون غذا میده و باهاشون خوبه ولی ماده جدیدا بهشون غذا نمیده.بیشتر از این اذیت کردنشون توسط ماده میترسم که کاریشون بشه.مشکلی نیست؟خودم واسشون غذا میریزم

    1. f.gh گفت:

      سلام، جوجه های شما دیگه دونخور شدن و ماده داره مجبورشون میکنه رو پای خودش بیاستند. برای جوجه ها جوانه گندم جوانه عدس بذار تخم مرغ آب پز بده بعدش کم کم دون میتونید بهشون بدید. اگه ماده خیلی اذیت میکنه ماده رو جدا کن یا جوجه ها رو بذار قفس جدا. هویچ رنده شده هم میتونی به جوجه ها بدی.

  352. یاسین گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم نره میخواد جفت گیری کنه ولی ماده نمیزاره مشکلش چیه؟
    ماده خیلی تو لونه میره و همین‌طور وقتی می‌خوام اب و غذاشون رو عوض کنم ماده زود می‌ره تو لونه و جیغ میزنه

    1. f.gh گفت:

      سلام، ممکنه جفت گیری کرده باشند و ماده تخم داره. چون ماده وقتی اماده تخمگذاری میشه بیش از حد رو لونه حساس میشه و اون جیغ زدن هاش احتمالا به خاطر دفاع از لونه است شاید داخل تخم هم گذاشته باشه. ولی لونه رو دست مالی نکنید قهر میکنه.

  353. عرفان گفت:

    سلام ببخشید من میخام بدونم مرغ عشق حداقل چند بار تخم میکند

    1. f.gh گفت:

      سلام، ببینید مرغ عشق هایی که تو اسارت هستن چون دسترسی همیشگی به غذاو آب دارن و میشه محیط زندگی شون از جمله نور و دما رو کنترل کرد تو سال بیشتر از 4 بار هم میشه ازشون جوجه گرفت ولی اینطوری اون مولدهای بیچاره به شدت ضعیف میشن. هر سری هم بین 4 الی 6 تا تخم میذاره کمتر یا بیشتر از این مقدار هم میذارن. تو سال دو بار جوجه گرفتن یا نهایتا 3 بار خوبه.

  354. ملیکا 👑👑 گفت:

    بعد ببخشید می‌ره رو لونه میشینه بیشتر هم سمت راست روی لونه رو تمیز می‌کنه به نظرتون میخواد تخم بذاره ؟اخه نر هم نداره

    1. f.gh گفت:

      سلام، اگه طی 10 روز گذشته جفت گیری کرده باشند ماده تخم داره و این رفتارها نشانه امادگی برای تخمگذاری است. فقط چون تنهاست نیاز به مراقبت بیشتری داره یعنی حسابی باید به تغذیه اش رسیدگی کنید تو این شرایط برداشتن تخم ها هم یه راه حل دیگه است.

  355. ملیکا 👑👑 گفت:

    سلام ببخشید من مرغ عشق نرم چند روز پیش مرد الان فقط ماده رو دارم ولی احساس میکنم ماده شکمش برآمده شده مثل این باشه که تخم داره تو شکمش
    نمیدونم حالا تخم داره یا نه چون هنوز نرفته داخل لونه ولی کنار لونه می‌ره میشینه یا روی لونه بعد لونه رو دید میزنه

  356. Kosar گفت:

    سلام ممنون بابت مطالب مفیدتون. یه مرغ عشق ماده دارم که رو تخمه. امروز دیدم با یه مرغ عشق ماده دیگه دعوا میکردن. اون مرغ عشق ماده بدون تخم رو گذاشتم تو یه قفس دیگه. مرغ عشقی که تخم داشت هم پاش خونی شده بود مجبور شدم از قفس درش بیارم پاش رو تمیز کنم. برش گردوندم سرجاش ولی هنوز نرفته رو تخمش بخوابه. ممکنه دیگه رو تخمش نخوابه؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، تو زمان تخمگذاری ماده خیلی حساسه و بهتره بهشون دست نزنید ولی خب شرایط این یکی فرق میکرده. نمیدونم شاید ترسیده فعلا از اونجا دور شوید و از دور تحت نظر داشته باشید. ماده ممکنه تخم دیگه ای هم داشته باشه.

  357. mohsen گفت:

    سلام من مرغ عشقهام تا الان دوتا تخم گذاشتن و داره تخماش زیاد میشه رنگ اون دوتایی که گذاشته زرده وقتی که نور ميندازم ینی نطفه نداره ؟ آخه من یکجایی خوندم که زرد باشه نطفه نداره باید سفیده سفید باشه آیا درسته ؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، باید چند روز (7 روز) رو تخم بخوابه تا نطفه رشد کنه وگرنه اصلا تو روزهای اول معلوم نیست. من پیشنهاد میکنم لونه و تخم ها رو دست مالی نکنید اینقدر قهر میکنن تخم ها رو ول میکنن. بذار کار خودشون رو انجام بدن.

    2. شایان گفت:

      سلام من یه جفت مرغ عشق دارم ماده هی نره رو آذیت می‌کنه یه دفه از گردنش گرفت بعد لونه میزارم اصلا نمیرن تو لونه می‌خوام ازشونم جوجه بکشم باید چیکار کنم

      1. f.gh گفت:

        سلام، اینا با هم دعوا دارن بعد شما هم تو این موقعیت ازشون میخوایی؟
        شاید نر سنشو کمه یا ماده کلا خوشش نیومده ازش یا اینکه ماده وحشی هست.

  358. ساناز گفت:

    سلام خسته نباشيد
    مرغ عشق ماده بغد تخم گذاري تمام پرهاي قسمت سينه و شكمش ريخته علتش چيه؟؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، پرریزی این نواحی تا حدودی طبیعی است ولی اگه خیلی شدیده ممکنه به خاطر کمبود ویتامین و کلسیم و مواد معدنی باشه. ایا بهشون مکمل میدهید؟ کلسیم چطور؟

  359. ospwaej گفت:

    سلام من در دوره جفت جوجه کشی متوجه دعوای بین نر و ماده و مستی نر شدم
    نر رو جدا کردم و گذاشتم داخل قفس عروس هلندی.نر بعضی وقتا به عروس هلندی گیر میده و مسته هرچند ماده شو میخواد.ولی یک بار دیدم داره با عروس هلندی جفت گیری میکنه!عروس هلندیم هنوز بالغ هم نشده و اصلا علاقه ای به این مرغ عشق نداره چرا دمش رو داده بود بالا و نره داشت باهاش جفت گیری میکرد؟الان میتونم نتیجه بگیرم عروس ماده است یا نر؟شواهدش نشون میده عروسم نر هست از ظاهر و رفتار های کنجکاوانش.یه سری صداها هم بعضی وقتا در میاره ولی سوت و اینا نمیزنه.البته نره بزور رفته بود روی عروس هلندی.عروس هلندی هم صدای ریز در میاورد و میخواد ازش دور شه

    1. f.gh گفت:

      سلام، نمیدونم ولی مرغ عشق رو از قفس عروس هلندی بیرون بیارید. برای کاهش مستی اش کمی عرق کاسنی بهش بده. کاهو هم خوبه برای کاهش مستی پرنده.

  360. ALI گفت:

    سلام من یک چند روزه یک جفت مرغ عشق خریدم احساس میکنم که مرغ عشق ماده بار داره ولی اصلا تا حالا تو لونه نرفته میشه بگی باید چیکارش کرد؟؟؟؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، چون میترسه داخل لونه نمیره اخه تازه جاشون عوض شده باید به محیط عادت کنه بعد. خرید مرغ عشق وقتیکه تخم داره اشتباهه.

  361. Mehrab گفت:

    و یک نکته ی دیگه مرغ عشق ماده این یک هفته هست که مرتب سر میکنه توی لانه و سر بیرون میاره این علائم به نظرتون چیه ممنون میشم خبرم کنید 🙏

    1. f.gh گفت:

      داره لونه رو بررسی میکنه که برای جوجه کشی خوبه یا نه.

  362. Mehrab گفت:

    سلام وقتتون بخیر خوب هستید
    ببخشید من این 2ماه هست که جفت مرغ عشق خریدم
    دما خوبه آب و دون و انواع سبزیجات و میوه بهشون دادم
    ولی جفتگیری نمیکنن
    ولی ‌‌این دو روز هست که مرغ عشق ماده روی بینیش از قهوه ای سفید شده و مرغ عشق ماده زیاد پر از خودش می‌کنه به نظرتون ‌‌‌‌‌این علایم یعنی چه
    ممنون میشم راهنمایی کنید 🙏🙏🙏

    1. f.gh گفت:

      سلام، علائم امادگی ماده هست برای جفت گیری و تخمگذاری. مکمل کلسیم داخل قفس بذار.

      1. arman گفت:

        سلام و عرض ادب واقعا مرسی که به همه سوالات جواب میدی، خاستم بپرسم اینکه مکمل کلسیم چیه؟ایا مخصوص پرنده هستش؟ و اگه هست باید ازکجا تهیه کنیم؟

        1. f.gh گفت:

          سلام، خواهش میکنم.
          بله پت شاپ ها مکمل کلسیم میفروشن داروخانه دامپزشکی هم داره. به جای اون از منابع کلسیم دار مثل بلوک اجری خاک رس، صدف شکسته و کف دریا هم میتونید استفاده کنید.

  363. علیرضا گفت:

    سللم من دو سالع پرنده هامو جفت کردم از زمان تولد باهم بودن و تازه مادم ۲ تا تخم گزاشته میخاستم بدونم چنتا میزارن و کی جوجه میشه

    1. f.gh گفت:

      سلام، حد معمول بین 4 تا 6 هست ولی به نژاد پرنده و تغذیه اش هم ربط داره. شما کاری به اونا نداشته باشین تو این دوره کلسیم برای ماده لازمه براش تأمین کنید. دوره جوجه کشی هم یه 3 هفته یا کمی بیشتر طول میکشه.

  364. نیما گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم همه امکانات دارن تغذیه خوب نور دهی خوب آب آب دونه قفس خوب و جفت هم هستن ولی ماده داخل لونه نمیره چرا؟؟ البته ۲ هفته میشه خریدم

    1. f.gh گفت:

      سلام، خب خیلی زوده در عرض دو هفته نباید انتظار داشته باشید جفت شن اول باید به محیط اطمینان داشته باشن و ترسشون از محیط و آدام های جدید اون محیط رفع شده بعد.

  365. ناصر گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    ملنگو های بنده الان بیشتر از یک ماهه که جفت گیری کردن مخصوصا دو هفته اول روزی تا سه چهار بار هم جفت گیری میکردن ولی با اینکه از اولین جفت گیریشون نزدیک چهل روز گذشته ولی هیچ تخمی نذاشته ماده؟

    آیا این طبیعی هست؟
    مدت زمان بعد از جفت گیری تا اولین تخم در ملنگوها چه مدت طول میکشد.؟
    الان نر به ماده غذا میده و ماده هم اکثرا داخل لانه هست و رفتارهای خیلی عاشقانه ای دارن

    ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.

    1. f.gh گفت:

      سلام، در مورد ملنگو زیاد اطلاعات ندارم. شما بهتره با یک دامپزشک مشورت کنید ممکنه تخم ماندگی داشته باشه که وضعیت خطرناکی برای ماده هست.

  366. کارو گفت:

    سلام.الان مرغ عشقم رو دارم با مولتی ویتامین پرنده تقویت میکنم ولی یکم پر ریزی کرده سرش فکر کنم کمبود ویتامین است میشه بگید مشکلش چیه.ماده هم زیادی داخل لونه میمونه دلیلش تخم گذاری است

    1. f.gh گفت:

      سلام، ویتامین رو بر اساس دستور مصرفش باید در اختیار پرنده هاتون قرار بدین. کمبود ویتامین نشانه اش ریزش پر نیست ولی خوب تأثیرگذاره رو پرها. ریزش پر دلایل خیلی زیاده داره باید تمامی جزئیات بررسی بشن.
      پس ماده رو نگاه کنید اگه بالا امده باشه و پرهای اطرافش ریخته باشند بله تخم داره.

  367. Ahora.s21 گفت:

    سلام خسته نباشید من به تازگی مرغ عشق تهیه کردم و در مراحل جفت زدن موفق و همچنین فجت گیری هم کرده ان و مولد هستن

    الان اولین تخم مرغ عشقم رو مشاهده کردم
    و ابو دونشون رو عوض کردم و زیاد ریختم که دیر ب دیر برم سمت قفس
    ایا به چنین کاری نیاز بود؟
    و اینکه تخم رو زیاد تکون میده این مشکل اور نخواهد بود ؟
    و اگر توصیه ای از شما برای تغذیه جوجه ها و مرغ عشق هام هست ممنون میشم که بگین

    1. f.gh گفت:

      سلام، مشکلی نیست.
      به پست زیر مراجعه کنید:
      تغذیه مرغ عشق در زمان تخمگذاری و جوجه داری

  368. کارو گفت:

    سلام. من مرغ عشقم 3تا تخم گذاشته بود ولی تخم ها بیرون نیومدن رفتم پرنده فروشی قطره مولتی ویتامین پرنده بهم داد گفت بهشون بده این سری جوجه میارن الان لونه شونو شستم و دوباره براشون گذاشتم و هی می‌ره داخل لونه و میاد بیرون دوباره کی تخم میزاره

    1. f.gh گفت:

      سلام، عجله نکن اگه جوجه میخوای صبر کن تا پرنده ات حسابی تقویت بشه. غذای خوب بهشون بده.

  369. امیررضا گفت:

    سلام اگه خودش نخوابه رو تخم ها باید چکار کنم؟یعنی روشی هس که گرم نگهدارم جایی تا تخم ها دربیاد جوجه
    البته میخابه ها فقط امروز نمدونم چرا خیلی کم رفته تو لونه

    1. f.gh گفت:

      سلام، تنها روش استفاده از دستگاه جوجه کشی هستش. فقط بحث گرم کردن نیست رطوبت هم هست مسئله چرخش تخم ها هم هست.
      ایا تخمگذاریش تموم شده؟ چون اگه هنوز تخم داشته باشه بر حسب غریزه دیر رو تخم ها میخوابند تا همه جوجه ها با هم متولد شن

    2. اسرا گفت:

      سلام.مرغ عشقم تخم گذاشته بود 3تا .تخم ها جوجه نشدن و انداختمشون دور. ولوله رو با آب گرم شستم الان می‌ره تو لونه و میاد بیرون و دوباره می‌ره تو لوله ممکنه تخم گذاری کنه

  370. آراس گفت:

    سلام ببخشید زیاد مزاحم میشم . مرغ عشقم که سه تا تخم گذاشته بود وقتی تماشای لونه میکنم دوتا تخم دارد و یک تخمش نیست و زیاد داخش لونه تکون میخوره . ولونه پلاستیکی هست و نمیزاره سر لونه رو بردارم از تو سوراخ تماشا میکنم ممکنه تخم جوجه شده باشه

    1. f.gh گفت:

      سلام، به نظرم اینقدر به لونه اش سر نزنید تا قهر نکنه. چند وقته رو تخم ها خوابیده؟ ممکنه زیر شکمش باشه از اون سوراخ خوب معلوم نمیشه که. یه احتمال دیگه هم هست بعضی هاشون تخم خودشون رو میخورن که این هم به خاطر کمبود غذایی و کمبود ویتامین و مواد معدنی پیش میاد.

  371. آراس گفت:

    سلام ببخشید زیاد مزاحم میشم ولی اگه مرغ عشق تخم رو جوجه نکنه چه مشکلی داره . امروز یک روز از تخم سومش گذشت ولی هیچ کدوم جوجه نشدن

    1. f.gh گفت:

      سلام،دلایل زیادی داره ممکنه اصلا نطفه نداشته باشند یا اینکه محیطش سرد بوده یا اینکه نطفه ضعیفی داشته یا اینکه ماده به خوبی رو تخم ها نخوابیده. فعلا صبر کنید چند روزه که رو تخم ها خوابیده؟

      1. آراس گفت:

        سلاو آلان 23روزه رو تخم سوم خوابیده. نه تخم سوم زیر شکمش بود

  372. Ahura گفت:

    سلام این متن ادامه ی مطلب پایین هست ،به اسمAhura بعد مرغ عشق ماده ی من لونشو با فضله های ریز ریز تقریبا کم پر کرده و کمی هم پر در لانه اش هست و تقریبا هر روز جا به جا می‌کنه ،لطا طبق گفته های متن پایینی و این متن بم بگین میخواد تخم گذاری کنه؟!

    1. f.gh گفت:

      سلام، متوجه شدم. مرغ عشق معمولا نیازی به تزیین لونه نداره. نباید داخل لونه اش فضله ببره اگه فضله شو میخوره کمبود ویتامین و مواد معدنی داره. مکمل کلسیم براش حتما بذار داخل قفس.
      اگر لونه اش کثیفه و خودش داره فضله ها رو یه گوشه جمع میکنه بله اینا نشانه امادگی برای تخمگذاری هستش شما هم میتونید با یک دستمال لونه رو تمیز کنید اگه پرنده شما رام نیست این کار رو انجام ندین.

    2. امیر گفت:

      سلام خوبی شما
      من ی مرغ عشق نر ۱۱ ماه دارم بعد تقریبا ۱۵ روزه جفت براش خریدم و ماده الان ۵ روزه ک داعم توی لونه هست تخم هم نکرده ولی اون جایی ک تخم میکنن رو دور ش رو فضله و پر ریخته تا چند وقت دیگه تخم میزارن؟
      اگر تخم بزارن جا شون عوض شه مشکل داره؟

      1. f.gh گفت:

        سلام، معلوم نیست کی تخم میزاره ولی معمولا یه 10 روز بعد جفت گیری تخم میزاره.
        بله مشکل داره جاشون رو عوض نکنید. تو این دوره خیلی حساسن

  373. Ahura گفت:

    سلام من دو ماه هست که یک جفت مرغ عشق یلو فیس خریدم و خیلی باهم خوبن و همدیگرو تمیز میکنن و نوک هاشونو میزارین تو هم =میخواستم ببینم این همه خوبی که بهم میکنن نشانه ی جفت گیریشون هست؟!_سوال۲=مرغ عشق ماده هم همش خیره تو لونه یه کارایی می‌کنه بعد میاد بیرون ولی هنوز تخم نزاشته،میخواتم ببینم از علائم تخم گذاری هست؟!_سوال۳=مرغ عشق نر میخواد باش جفت گیری کنه مثل اینکه،ولی ماده نمیزاره و باش دعوا می‌کنه البته مطمئن نیستم،،،و چشماشون هم کامل سیاه نیست و اون حلقه ی سفید رو دان که یعنی بالغین.

    1. f.gh گفت:

      سلام، بصورت کلی جوابتون رو میدم:
      اون رفتارها نشانه جفت شدن هست باید منتظر بمایند یا جفت گیری کرده اند یا به زودی جفت میشوند. او حلقه سفید یا خط عشق هم برای تخمگذاری هستش. منتظر بمانید و زیاد به لونه شون سر نزنید تا قهر نکنند.

  374. رقیه مختاری گفت:

    سلام وقت بخیر
    امروز مرغ عشقم یه دونه تخم گذاشته چندتا سوال دارم ، اول اینکه بازم تخم میذاره ؟ ۲. زیر شکمش یکم سیاه شده میخواستم ببینم عادیه ؟ ۳. مرغ عشق نر جلوی در لونه وا میسه چند ساعت یبار و به ماده نگاه میکنه ، اینم عادیه ؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، معلومه اولین بارتونه که مرغ عشق جفت نگه میدارید.
      1. بله بازم تخم میذاره
      2. عادیه
      3. عادیه داره نگهبانی میده و حواسش به ماده هست
      شما نباید مزاحمشون بشوید بذار کار خودشون رو انجام بدن.

  375. آراس گفت:

    سلام مرغ عشقم 22روز گذشته ولی هنوز تخم اول جوجه نشده . تخم هارو بعد از چند روز بعد بردارم شاید پوچ باشن

    1. f.gh گفت:

      سلام، ممکنه دیر روشون خوابیده باشه، بهتره که یه دو روز دیگه هم صبر کنید.

  376. م گفت:

    سلام من نزدیک به یه ماه و نیمه یه جفت مرغ عشق خریدم همون روزای اول باهم خوب شدن الان جفت شدن و به همدیگه غذا میدن و اینا صمیمی شدن خلاصه، خاستم بدونم کی جفتگیری میکنن ؟
    و یه سوال دیگه هم داشتم که حس میکنم مادهه بالغ نشده ، از کجا بفهمم شده یا نه ؟

    1. f.gh گفت:

      سلاو و رز
      اگر بالغ شده باشه چشمش دیگه کامل سیاه نسیت و یک حلقه نیر به رنگ خاکستری یا قهوه ای که همان عنبیه است باید تشکیل شده باشد. همچنین نوک مرغ عشق بالغ روشن و فاقد لکه است.
      در مطلب زیر نحوه جفت زدن مرغ عشق رو میتونید مطالعه کنید:
      آموزش تکثیر مرغ عشق

      1. م گفت:

        گەلێک سوپاس

  377. کاربر گفت:

    سلام بین 4 تا جوجه به ترتیب 2 روز سنشون باهم فاصله داره
    دوتا از جوجه ها بزرگن و پرای بال هاشون در اومده اون دوتای دیگه تقریبا اندازه هم هستن ولی یکی بزرگ تره
    همشون چشماشون بازه ولی اون آخریه که از همه کوچیک تره(رشد خوبی هم داشتن همشون)کم تحرک تره و همش میره گوشه گوشه ولی مشکل اصلی اینه که مشکلی براش پیش نمیاد اگر روی هم برن زیاد؟دوتا بزرگا میخوان برن گوشه ها میرن روی آخری و سومی حتی خود ماده هم جا نمیشه داخل کلا میره روشون
    بزرگ هستن تقریبا همشون پر دارن به ترتیب بزرگ به کوچک

    1. f.gh گفت:

      سلام، جوجه ها چند روزه هستند؟
      لونه شون کوچکه ولی در کل همین وضعیت برای بیشتر پرنده های خانگی پییش میاد. مشکلی نداره.

  378. آراس گفت:

    سلام. ممنونم ازتون بله مرغ عشقم کم بود ویتامین داشت در پرنده فروشی پودر ویتامین خریدم و بهش دادم دیگه فضله نمیخوره .جوانه گندم چطور بدم بهشون.مرغ عشق ماده ام بعد از تخم سومی دیگه تخم نذاشت زیاد هم جفت گیری کردن الان دوهفته میشه تخم اول رو گذاشته

    1. f.gh گفت:

      سلام، خواهش میکنم.
      گندم رو یه شب بذار تو آب خیس بخوره کمی نرم که شد میتونید این غذا رو تو ظرف جلوی مرغ عشق قرار دهید. علاقه زیادی هم بهش دارند.
      ممکنه دوره تخمگذاری مرغ عشق شما تموم شده باشه چون کمبود داشتن. ایا ماده بی حال نیست؟ کف قفسه نمیشینه؟ مخرجش باد نکرده؟

      1. آراس گفت:

        نه اصلا بی حال نیست ودر کف قفس نمیشینه اصلا خیلی سر حالا

        1. f.gh گفت:

          پس جای نگرانی نیست.

  379. TRM گفت:

    سلام و خسته نباشید ، من یه جفت مرغ عشق دارم که همه چیز هم براشون فراهم هستش ، مرغ عشق ماده چند روز هی داخل لونه می ره یا برای مدت طولانی اون تو میمونه آیا تخم گذاشته ؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، این علائم نشانه تخمگذاری است ولی به تنهایی نه. ایا پرهای دور کلواکش ریخته؟

  380. elevenefi گفت:

    سلام آیا میشه ماکارونی به پرنده داد؟ماکارونی آب پز شده بدون نمک و مواد.چون خیلی دوست دارن

    1. f.gh گفت:

      سلام، بله میشه بهشون ماکرونی داد فقط زیاده روی نکنید.

  381. fourefi گفت:

    سلام آیا میتونم جوجه هارو از داخل لونه بردارم و روی یک دستمال و محل گرم بذارم و لونه شون رو تمیز کنم و دوباره بذارمشون داخل؟داخل لونه شون پر از دستشویی جوجه ها شده و بوی بسیار بدی هم میده علاوه بر اینکه 2 تا از تخم ها جوجه نشدن و از زمان جوجه شدنشون هم گذشته.جوجه ها هم 10 روزه هستن یکیشون پشتش پراش در اومده بقیشونم هم دارن مثل همون میشن

    1. f.gh گفت:

      سلام، اگه پرنده شما اهلی است بله میتونید لونه رو تمیز کنید ولی قبلش تمیز دست خود را بشویید و خشک کنید. برای تمیز کردن لونه هم از مواد شوینده اصلا استفاده نکنید داخلش رو خالی نموده و اگر خیلی کثیف بود با آب داغ تمیزش کنید و سپس خشکش کنید. بعدش دیگه میتونید جوجه ها را به لونه تمیز منتقل کنید. تمیز کردن لانه هر 10 روز یکبار کافیه.
      در مورد اون دو تا تخم هم دیگه جوجه نمیشن.

  382. امیر محمد ثابری گفت:

    سلام
    مرغ عشق من ۱۵ روز است تخم گذاشته و روی تخم نشسته والان بلند شده چکار باید کرد

    1. f.gh گفت:

      سلام، اگه بلند شده هیچ کاری نمیتونید انجام بدین مگه اینکه خودش دوباره بره رو تخم ها بخوایه. ممکنه ترسیده باشه یا لونه رو دستکاری کردید.

  383. nineefi گفت:

    سلام مرغ عشق ماده 6 تخم گذاشت 4 تاش جوجه شدن و حدود 2 هفته از جوجه شدن اولین تخم میگذره.اون تخم ها دیگه جوجه نمیشن چون از زمان جوجه شدنشون گذشت.میتونم اون دوتا تخم رو از لانه و از بین جوجه ها بردارم؟یا مشکل ساز میشه؟چون جاشون یکم تنگه بزرگ تر شدن پر هاشون داره در میاد

    1. f.gh گفت:

      سلام، اره با دستکش بردارید اونا دیگه جوجه نمیشن.

  384. احمد گفت:

    سلام یه سئوالی داشتم من مرغ عشق دارم برای اولین بارتخم گذاری کردن ولی بعد۱٠روزیاکمی بیشتردوباره شروع به جفت گیری کردن یعنی دوباره میخوات تخم گذاری بکنه وتخم های قبلی بدردنمیخورن دیگه اولین روزهاکه جفت گیری کردن ومرغ ع…. ماده تولانه میخوابید بهم خیلی دعوامیکردن تاجداشون کردم بعدمدتی دوباره نر روبرگردوندم باش بعداروم شدن ولی الان نمیدونم چطوردوباره شروع بجفت گیری کردن.

    1. f.gh گفت:

      سلام، ماده چندتا تخم گذاشته؟ اگه ماده یه مدت رو تخم ها خوابیده باشه بعد الان کلا ولشون کرده باشه اون تخم ها خراب شدن.
      احتمالا ماده تخمگذاریش تموم نشده و باز تخم میزاره حتما براش کلسیم بگذارید. تغذیه اش رو هم تقویت کنید برای کاهش مستی نر کاهو بهش بدهید و چند قطره عرق کاسنی تا بعد تخمگذاری دیگه جفت گیری نکنه.

  385. رضا گفت:

    با سلام
    میخواستم بدونم از لحظه تخم گذاری با توجه به تجربه شما مبنی بر تعداد تخم ها در حالت های مختلف بسته به تعداد تخمگذاری هر مرغ عشق ماده دائم روی تخم ها مخوابد برای مثال وقتی اولین تخم رو میزاره معمولن زیاد روی تخم ها نمی خوابه تا بقیه رو که میزاره تقریبا باهم بدنیا بیان حسب غریزه
    پس سوال من اینه که مرغ عشق پس از گذاشتن تخم اول تا بدنیا آمدن همگی تخم ها این ایام دائمن روی تخم ها میخوابه یا روزهای آخر کمتر میخوابه بجز زمان هایی که برای تغذیه از قفس بیرون میاد؟
    سوال دوم اینکه ایام قبل از تخمگذاری بلافاصله پس از کنار هم قراردادن مرغ عشق ها و ایام تخمگذاری و بدنیا آمدن جوجه ها در این سه دوره از چه الگوی تغذیه ای و رژیم غذایی استفاده کنیم.
    با تشکر بهزادی

    1. f.gh گفت:

      سلام،
      بله تخم های اول رو همون روزهای اول مرتب روش نمیخوابه ولی بعد از اتمام تخمگذاری مرتب رو تمام تخم ها میخوابه، جوجه ها یکی پس از دیگری از تخم بیرون میان.
      در مورد سوال دومتون بر روی لینک زیر کلیک کنید:
      تغذیه مرغ عشق در زمان تخمگذاری و جوجه داری

  386. hoseinka گفت:

    سلام من مرغ عشق هام تخم گذاشتن.امروز صبح سه بار نر و ماده دعوای شدید بینشون شد.نر رو جدا کردم و گذاشتم داخل قفس عروس هلندی
    اخه یک ماهه توی جوجه کشی هستن و نر هم خیلی خوب از جوجه ها و ماده مواظبت میکرد چی شد یهو با هم بد شدن.البته نر فکر کنم یکم مست شده و ماده این رو فهمیده.اگر بهش کاهو بدم و گرمی بهش ندم میتونم دوباره بذارمش توی قفس خودشون؟چون خطرناکه خیلی بد همو میزنن

    1. f.gh گفت:

      سلام، بله حدس شما درسته نر مسته و میخواد جفت گیری کنه ولی ماده به خاطر محافظت از جوجه ها خیلی پرخاشگری نشون میده . عرق کاسنی هم برای کاهش مستی پرنده خوبه سریع جواب میده. بعدش میتونید داخل قفس قبلی برگردونید ولی حواستون باشه اگه دعوا کردند جداشون کنید ممکنه ماده نر رو بکشه.

  387. threeefu گفت:

    سلام جوجه ها رو از چند روزگی میتونم بیرون بیارم و کم کم دستی شون کنم؟و اینکه جوجه ها خیلی سرو صدا میکنن عادیه؟نر و ماده هردو همش بهشون غذا میدن ولی بازم سرو صدا میکنن زیاد

    1. f.gh گفت:

      سلام، سر و صداشون طبیعیه به خاطر اینکه بتونن غذا بگیرن. همیشه غذا در دسترس نر و ماده قرار بدین، جوانه گندم یا گندم خیس خورده تو این دوره براشون حیلی خوبه
      جوجه ها معمولا تا سن 8 هفتگی مستقل میشن فعلا کاری به جوجه ها نداشته باشید تا زمانیکه دونخور شدن خودشون از لونه بیرون میان و دیگه پدر مادرش بهش غذا نمیدن شما اون موقع میتونید روشون کار کنید.

  388. ایلیا گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم اما اونها در لونشونو میندازن علتش چیه وایا بخاطر تخم گذاریه در لونه را بردارم یا نه میشه یکی کمکم کنه

    1. f.gh گفت:

      سلام، لونه هایی که از سقف ورودی دارند برای مرغ عشق خوبه.

  389. aliMks گفت:

    سلام من دو ماده و یک نر دارم و هردوتا ماده داخل لانه روی جوجه هایشان هستن.نر بعضی وقتا مست میشه و جفت گیری میخواد ولی هیچ ماده ای نیست و اونا داخل لونه روی جوجه هاشون خوابیدن و بهشون غذا میدن.آیا این وضعیت درسته؟البته پرنده نر روی تخم ها میخوابه،به ماده ها غذا میده،به جوجه ها هم غذا میده و مرتبشون میکنه

    1. f.gh گفت:

      سلام، به خاطر تغذیه خوب هست که نر اماده جفت گیری است. باید بهش سردی بدهید تا مستی اش رفع شه وگرنه یا کتک میخوره از ماده یا به جوجه ها آسیب میرسونه. کاهو یا برگ مو و یا چند قطره عرق کاسنی برای کاهش مستی پرنده خیلی تأثیرگذاره.

  390. آراس گفت:

    سلام . مرغ عشق من یک هفته جفت گیری کردن روزی دوبار ولی بعد از یک هفته دو روز یک بار جفت گیری کرده.بعد از 10روز ماده ام تخم گذاشت دوروز یک بار یک تخم می گذاشت بعد از تخم سوم دیگه تخم نذاشتن الان 4روز شده که تخم چهارمی رو نگذاشته چیکار کنم .و مرغ عشق نرهم فضله خودشو میخوره

    1. f.gh گفت:

      سلام، نباید فضله بخوره مریض میشه کمبود ویتامین و مواد معدنی دارند داخل قفس کف دریا یا خاک رس بگذارید. حواستون به ماده باشه یه وقت تخم تو شکمش گیر نکنه، تخم های آخری رو معمولا کمی با تأخیر میزاره، تغذیه شون چطوره؟

  391. Ali گفت:

    سلام بی زحمت ی برنامه غذایی مناسب بهم بدین واسه مست کردن و تحریک ب جفت گیری و تقویت نطفه و…..

    1. f.gh گفت:

      سلام، ابتدا پیشنهاد میکنم مقاله زیر رو مطالعه کنید
      آموزش تکثیر مرغ عشق
      برای تقویت این پرنده ها و مست شدنشون هفته ای 3 بار جوانه گندم، دو بار تخم مرغ آب پز، 3 بار هویچ رنده شده و دو روز در میان قطره تقویت نطفه استفاده کنید. ارزان هم که غذای اصلیش خواهد بود. فقط تو یه روز بیش از 2 نوع غذا بهش ندید تا اسهال نشه.
      دمای محیط رو تا 25 درجه گرم کنید.
      داخل قفسش چوب و برگ اکالیپتوس بذارید یا بخور اکالیپتوس بهشون بدهید سریع جفت میشن.

  392. محمدرضا گفت:

    سلام
    مرغ عشق من تخم گذاشته ، نر رو زد تا حد مرگ رسوند چند روزیه جداش کردم ، بازم بندازم تو قفس یا باید تا جوجه شدن تخم ها جدا نگهش دارم؟ یبار خواستم برش گردونم قفس فقط نر رو نوک میزد سریع جداش کردم . ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. f.gh گفت:

      سلام، پرخاشگری ماده به خاطر حساسیت بسیار بالا بر روی تخم ها و غریزه مادریشه. به احتمال زیاد نر زیادی مسته و قصد جفت گیری داره که با خشونت ماده روبرو شده. فعلا بذار نر تنها باشه وگرنه ماده میکشدش. به نر کاهو بدهید تا مستی اش رفع شه یا چند قطره عرق کاسنی.

  393. ماهان گفت:

    سلام من مرغ عش ماده ام تخم گذاشته ولب نر هم میره داخل لانه اتفاقی افتاده؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، مشکلی نیست زیاد مزاحمشون نشوید هنوز تخمگذاری ماده تموم نشده که.

  394. امید گفت:

    سلام
    من یک جفت مرغ عشق دارم که الان ۴ بار است تخم گذاشتن ولی تخماشون جوجه نمیشن
    تغذیه خوب،قفس تمیز و محیط گرم و آرام دارند ولی تخماشون جوجه نمیشن
    علتش چی هست؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. f.gh گفت:

      سلام، ایا اصلا تخم ها نطفه دار هستند تا حالا نطفه سنجی کردید یا تخم ها رو بعد جوجه کشی شکستین و داخلش رو نگاه کردین؟

  395. روح الله گفت:

    سلام برای تغذیه مرغ عشق چه چیزهای بهشون بدم
    یا بهتر بگم برنامه غذایی شون رو بهم بگین

    1. f.gh گفت:

      سلام، مقاله زیر رو مطالعه کنید:
      تغذیه مرغ عشق

  396. ufefhs گفت:

    سلام اگر تعداد جوجه ها زیاد باشه،بهتره که جوجه هایی که یکم جون کمتری دارن و کوچک ترن رو با سرنگ بهشون غذا بدم؟چون ماده و نر به بعضی جوجه ها نمیتونن برسن تعدادشون بالاست

    1. f.gh گفت:

      سلام، اگه پرنده های شما رام و دستی هستند میتونید اینکار رو انجام بدهید ولی ممکنه با دستکاری شما دیگه مولدها به جوجه هاشون غذا ندن. سعی کنید غذای مقوی زیاد بهشون بدهید مثل جوانه گندم یا گندم خیس خورده.
      دو روز یکبار تخم مرغ آب پز
      ارزن هم همیشه براشون بذار.

    2. Ali گفت:

      سلام من مرغ عشق هام الان 3 هفته هس باهم هستن 3الا4بار تا الان دیدم ک جفت گیری میکنن اما زیاد طول نمی‌کشه شاید 10ثانیه بیشتر نمیشه بعد باهم میوفتن کف قفس
      ماده هم زیاد میره داخل لونه یا روی سر لونه میشینه و هی بالا و پایین میپره. احتمال داره تخم داشته باشه

      1. f.gh گفت:

        سلام، جفت گیری شون همون طوریه، بله تخم داره یه 10 روز بعد جفت گیری تخم اول رو میزاره گاها بیشتز از 10 روز طول میکشه. تو این شرایط مزاحمشون نشوید.

  397. روح الله گفت:

    سلام سوالی داشتم ایا دوتا مرغ عشق نر رو با یک ماده میشه گذاشت یا ن؟
    مشکلی پیش میاد یا ن

    1. f.gh گفت:

      سلام، نرها با یک دیگر دعوا خواهند کرد.

      1. ..... گفت:

        سلام مرغ عشقم بغل دوتا عروس هلندیه اشکال نداره مرغ عشقه مادم دو سه روز رفت تو لونه دیگه نرفت چرا

        1. f.gh گفت:

          سلام، عروس هلندی جثه بزرگتری داره و اگه پرخاشگری کنه خیلی راحت به مرغ عشق آسیب میرسونه مخصوصا اگه قفس کوچک باشه.
          شاید ترسیده از اون عروس هلندی ها نمیره داخل لونه. لونه رو وقتی که جفت داشته باشه باید بذارید.

  398. aliMs گفت:

    یکی از تخما جوجه شده بعد از 20 روز بقیشون هم به احتماب زیاد میشن؟

    1. f.gh گفت:

      بله جوجه میشن.

  399. aliMs گفت:

    سلام من مرغ عشقم به فاصله یک روز در میان 7 تا تخم گذاشت و از اولین تخمی که گذاشته تا الان حدود 20 روزی بیشتر میرسه
    الان دیگه میتونم مطمئن باشم که بقیه تخم ها هم نطفه دارن؟و اینکه میتونم مطمئن بشم اون یکی ماده ام که با همین نر(2 ماده یک نر دارم) اون هم الان 2 تا گذاشته و داره میذاره بازم
    اونم احتمال نطفه اش بالاست؟جفت گیری که زیاد میکنن و ماده ها هم سن هستن

    1. f.gh گفت:

      سلام، تخمگذاری همیشه به معنای نطفه دار بودن نیست ممکنه پرنده نر به کل عقیم باشه. شما باید صبر کنید اون تخم اول رو چون از روز اول روش نمیخوابه دیر باز میشه. چاره ای جز صبر کردن نیست. در ضمن به لونه شون سرک نکشید.

  400. rshz گفت:

    سلام
    من یه جفت مرغ عشق دارم که تغذیه مناسبی دارن و مدام آب تمیز میدم و قفس را تیز نگه میدارم یه سری تخم گذاشتن بعد از 6 ماه که فقط یکیش بیرون اومده! بعد چهار هفته از بیرون اومدن جوجه مجدد جفت شدن و 6 تا تخم دیگه گذاشتن.الان جوجه نزدیک دو ماهش شده و خودش تغذیه میکنه.
    ماده با جوجه اول نمیسازه و اذیتش میکنه (در حد نو زدن و دنبال کردن اما آسیب نزده بهش) اما نر جلوش را میگیره نیازی هست جداش کنم؟
    برای این که این سری جوجه های بیشتری از تخم در بیاد چی کار کنم؟
    آیا جوجه های این ها با هم جفت میشن یا باید براشون جفت بگیرم؟
    با توجه به اینکه تغذیه مناسبی دارن حس میکنم نر هنوز تمایل به جفت گیری داره آیا باز هم امکانش هست جفت بشن؟
    لطفا همه سوالها را جواب بدید ممنون از وقتی که میگذارید.

    1. f.gh گفت:

      سلام، اون جوجه میتونه مستقل بشه اگه قفس کوچیک هست جدا کنید ماده به خاطر تخم های جدید که داره الان خیلی حساس شده و اجازه نزدیک شدن جوجه اولی رو به لونه نمیده.
      الان دیگه کاری برای اون تخم ها نمیتونید بکنید چون برای تقویت تخم های نطفه دار حداقل 20 روز قبل جفت شدن باید به جفت ها برسید و قطره بهشون بدهید. ولی دمای محیط رو 25 درجه و محیط رو کاملا ارام نگه دارید.
      بهتره جوجه ها با هم جفت نشن چون هم خونی مشکلات زیادی در جوجه های جدید به وجود میاره.
      اگه ماده تخمگذاری کرده بهتره تغذیه نر رو کم کنید یا کمی بهش سردی بدهید مثل کاهو یا چند قطره عرق کاسنی. مست بودن نر بعد از اتمام تخمگذاری ماده باعث میشه که ماده پرخاشگری کنه و مرتب رو تخم ها نتونه بخوابه.
      مست بودنشون هم تو این دوره طبیعیه چون تغذیه خوبی دارند.
      در ضمن اینقدر از جفت هاتون جوجه نگیرید باید یه مدت استراحت کنند وگرنه ضعیف میشن تلف میشن.

  401. پوریا میرشکاری گفت:

    سلام من یجفت مرغ عشق ۴ماه پیش خریدم باهم جفت بودن ولی تخم نزاشتن یدونه ماده دستی هم داشتم ک از ۲۰ روزگی خودم بزرگش کردم اینارو همرو باهم انداخته بودم الان دیدم نره با ماده دستیم هم جفته هم با ماده خودش و ماده دستیم مخرجش یکم ورم کرده دیروز یه تخم گذاشت ولی از لونه انداخته بود بیرون تخمو بنظرتون دوباره هم میزاره؟؟؟؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، یه نر با دو ماده جفت میخوره ولی برای هر ماده لونه جدا باید بگذارید. بله دوباره تخم میزاره ولی به تخمش دست نزنید و لونه رو دستکاری نکنید. اگر ماده تون خیلی رام هست با دستکش تخم رو داخل لونه بذارید.

  402. سارا گفت:

    سلام من ۳تامرغ عشق دارم یکی جوجه هستش اما نمیدونم نر یا ماده اما اونکی ماده و دیگر نره که اصلا باهم نمیمونن یجا و بیشتر نرِباجوجه هه راحت تر بنظرتون الان دارن جفت میکنن

    1. f.gh گفت:

      سلام، جوجه چند ماهه هستش؟ سنش کمه برای همین نر باهاش راحت تره جفت شدن علائم دیگه ای داره.

  403. محمد گفت:

    سلام من میخوام مرغ عشق عشق هام زود تر تخم بزارن چی بهشون بدم چیکار کنم؟؟

    ممنون میشم که راهنمایی میکنید.

    1. f.gh گفت:

      سلام، چند وقتیه که این پرنده ها رو دارید؟

  404. sinaaaa گفت:

    سلام
    من دو جفت مرغ عشق ۶ ماهه دارم که جفتن و الان جوجه دارن و بازم که جوجه دارن در روز چند بار جفت گیری میکنن خواستم در دوران که جوجوه دارن خوبه که این کارو میکونن یا سردی بهشون بدم مثل کاسنی کاهو اینا

    1. f.gh گفت:

      سلام، براشون خوب نیست چون مجددا برای تخمگذاری اماده میشن و هم ضعیف میشن و هم جوجه ها رو ول میکنن. مست شدنشون طبیعیه چون تغذیه خوبی دارند در زمان جوجه داری. حتما سردی استفاده کنید مثل کاهو یا همون عرق کاسنی.

  405. Amir گفت:

    سلام
    مرغ عشق ماده من الان دو روزه تخم گذاشته
    اما فقط یکی گذاشته
    بنظرتون نطفه داره تخمش؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، معلوم نیست. جفت گیری کرده ؟ منتظر بمانید سیکل تخمگذاریش تموم شه.

  406. اسرا گفت:

    سلام
    الان مرغ عشق ماده من ورم داره و تو کف قفس میره، نمیتونه قشنگ بپره، لانه هم داره
    ایا این از علائم جفت گیریه یا خدای نکرده مریضه؟؟
    این داروهای مکمل و ویتامین و کلسیم رو چطوری باید بهشون بدم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. f.gh گفت:

      سلام، منظورتون ورم نزدیک کلواک هست؟ اگه بی حاله و کف قفس کز میکنه احتمال گیر کردن تخم در شکمش خیلی بالاست.
      کلسیم به شکل خاک رس یا بلوک معدنی میتونید داخل قفس بگذارید پرنده خودش در صورت نیاز ازش میخوره. مولتی ویتامین هم بستگی داره باید به دستور سازنده اش مراجعه کنید.

  407. آراس گفت:

    سلام.ببخشید چطور بفهمم مرغ عشقم تخم گذاشته یانه آخه نمی‌خوام دستمو داخل قفس کنم آخه یکم میترسن . مرغ عشقم هی می‌ره تو لونه وبعد از نیم ساعت دوباره میاد بیرون و پرهاشو تمیز می‌کنه و با نر یکم نوک به نوک میکنن و بعد از و غذاشو میخوره بعد می‌ره تو لونه و امروز دیدم که جفت گیری کردن قبلاً ندیده بودم

    1. f.gh گفت:

      سلام، مزاحمشون نشوید و به لونه دست نزنید وگرنه رو تخم ها نمیخوابه. جفت گیری کرده باشند بعد 10 روز تخم میزاره. علائمشو قبلا تو یکی از کامنت ها گفتم.

  408. Abolfaz گفت:

    سلام من دو مرغ عشق دارم تمام علائم تخم گذاری را دارد ومن شش روز است که فهمیدم قبلاً هم همین علائم را داشت و تخم گذاشت اما تخم جوجه نشد الان که من دانستم تمام وسایل لازم را برای او فراهم کردم ولی بشتر اوقات در لانه باز نگه میدارد من با چکنم

    ممنون از پاسخ شما …….

    1. f.gh گفت:

      سلام، در لونه اگه از قسمت بالا بازه مشکلی نیست و نیازی هم به کار خاصی نیست.
      بهتر بود که نطفه شون رو با قطره و مکمل تقویت میکردید. دمای محیط نباید سرد باشه. کلسیم براشون گذاشتی؟

  409. حسین گفت:

    باسلام و خسته نباشید
    مرغ عشق های من نر اسپانگل و ماده معمولی است مرغ عشق نر من به هم غذا میدهند و نر مستی میخونه و پاش رو میزاره روی کمر ماده تا بیاد بالا ماده نکش رو تکون میده و نر میره اونور اما ماده بعضی وقت ها 2. 3 دیقه میره تو لونه و بعد میاد بیرون
    ماده و نر خیلی خودشون رو تمیز میکنن و امروز ماده پر هاش تا حدودی چند تاش ریخته و من جفت گیریشون رو ندیدم چون اون ها داخل اتاق هستند
    بنظرتون میخواد تخم بزاره ؟ ، کی میزاره ؟
    میشه لطفا علائم باردار بودن و جفت شدنشون رو بگید ؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، علائم تخم داشتن یا جفت شدن مرغ عشق:
      تغییر رنگ قسمت اسفنجی ماده
      ریزش پرهای اطراف چشم و پرهای اطراف مخرج پرنده
      ورم کردن پس پرنده
      گشاد شدن حلقه دور چشم که بهش خط عشق هم میگن
      ماده زیاد داخل لونه میره و نر بهش غذا میده نوک تو نوک میشن

  410. Amirrrrebbbbb گفت:

    سلام من مرغ عشق مادم دوروزه نیم ساعتم رو هم نیومده بیرون از لونش و قبلا تخم داشته ولی دیشب با امروز دیدم نر هم میره تو لونه و بعد ده دیقیقه تقربا اونجا صدای خوردن دونه میاد نر میره چیکار میکنه و ایا تخم گذاشته ماده

    1. f.gh گفت:

      سلام، بله احتمالا تخم گذاشته و نر هم میره بهش غذا میده این رفتارها تو دوره جوجه کشی طبیعیه.

  411. parsa گفت:

    من مرغ عشقمو تازه دو هفته هس خریدم
    به همدیگه هم غذا میدن ولی هیچ کدوم تو لانه نمیره چکار کنم

    1. f.gh گفت:

      سلام، لونه رو بردارید. تا جفت گیری نکنند لونه نذار.
      در ضمن تازه خریدی صبور باش تا اولا پرنده هات با محیط جدید اشنا بشن عادت کنند بعد.

  412. حمید گفت:

    باسلام.ایا میشه دو تا ماده با یه نر رو داخل یک قفس گذاشت.ایا امکانش هست مرغ عشقاجفت گیری کنن.ممنون میشم پاسخ بدین..

    1. f.gh گفت:

      سلام، بله یه نر با دو ماده میتونه جفت میشه برای هر ماده باید لانه جدا بگذارید و قفس هم باید بزرگ باشه وگرنه دعوا میکنن با هم. در ضمن بیشتر مرغ عشق های نر اینطوری نیستند که با دو ماده جفت بشن.

  413. مینا گفت:

    سلام ببخشید سوالی داشتم…
    من مرغ عشقام تازه شیش تا تخم گذاشته..یعنی نمیدونستم میخواد تخم بزاره تازه متوجه شدم که تخم گذاشته ولی از روزی که فهمیدم دیگه مواظبشونم،اما سوالم اینه که اتاق کمی سرده حالا اگه بخوام قفس اینارو ببرم جای دیگه ممکنه بترسه؟!چون دمای اتاقمون سرده جوریکه شبها در اون اتاقو میبستم ولی حالا ک دیدم تخم گذاشته دیگه نمیبندم…لطفا بگین جابجاش کنم یا نه!امروز تخم ششم رو گذاشته

    1. f.gh گفت:

      سلام، خیر اصلا جابجا نکنید چون اگه جابجا بشن دیگه رو تخم ها نمی خوابه. حتی به لونه شون هم دست نزنید. حتما با یک وسله گرمایشی سعی کنید اتاق رو گرم نگه دارید دمای 25 درجه برای اتاق کافیه.

  414. امیر مهدی بتوئی گفت:

    سلام
    من یک جفت مرغ عشق دارم
    اول روی 2 تا تخم بود خریدم که گفتش این 2 تا رو گذاشته اما چند تای دیگه رو هم بزودی میزاره
    بعد 2 روز پرنده تخم گذاشت
    ولی کل تخم ها پات شد
    ولی الان یک ماه میگزره و هیج تخمی نزاشتن
    باید چیکار کنم

    1. f.gh گفت:

      سلام، عزیز اون مرغ عشقه، مرغ نیست که هر روز برات تخم بزاره. تو سال نهایتا 3 دوره تخم میزاره اونم اگه شرایط به لحاظ دما و نور و تغذیه عالی باشه. در ضمن خرید مرغ عشق با تخم و یا مرغ عشقی که تخم داره اشتباهه.
      فعلا بذار استراحت کنند بعد یه دوره با مکمل و قطره ad3e خارجی تقویتشون کنید. اگه عقیم باشند کاریش نمیشه کرد.

  415. شایان صفری گفت:

    من این مرغ عشق هامو ۲ روز هست خریدم بهم گفتن که جفت خوردن و گفتن تخم میزارن ولی الان ماده می‌ترسه میرم نزدیک قفس زود میره تو لونه پرنده نر زیاد آواز میخونه میشه بگید کی تخم میزارن؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، ترسیدنشون طبیعیه. شما عجله نداشته باشید پرنده هاتون دچار استرس شدن باید به محیط عادت کنند تا ترسشون بریزه. شما هم زیاد مزاحمشون نشوید چون از شما هم میترسن و عادت نکرده اند. یه مدتی طول میکشه این روال شاید یه ماه شایدم بیشتر. محیطشون باید ارام باشه تا زودتر عادی بشن.

  416. محمد طاها حاجی خانی فرد گفت:

    سلام…
    مرغ عشق من یک تخم گزاشته ولی بعضی وقتا روش نمیشینه و میاد از لونه بیرون چرخ میزنه بعد میره تو لونه ، بعضی وقتا تو لونه هم تکون میخوره. آیا تخم جوجه میشه؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، چقد شما عجله دارید، صبر کنید تا اون یکی تخم ها رو هم بذاره، زیاد سرک نکشید به لونه

  417. Amirrrrebbbbb گفت:

    سلام جناب
    من حدود یه ده پانزده روزی یه جفت مرغ عشق اسپانگل نر و هلندی ماده خردیم از اون موقع به ماگفتن تخم داره ولی مطمعن بودیم تخم نداشت تا اینکه سه روز پیش دیدم دارن جفت گیری میکنن ولی مرغ عشق مادم زیاد میره تو لونه حتی دیدم با ارزنی که براشون ریختم اونجارو مرتب کرده و سر خال هم هست ولی بعضی موقع ها یه جایی همینجوری میشیینه میخوابه امروز نر دوباره رفت روی کمرش البته مخرجش یکم ورم کرده و دیدم یکم پر ریزی هم کرده و دور چشن هاشم یکم خط عاشقی گرفته میشه بگین مرغ عشقم تخم داره تخم کی میزاره و چجوریه

    1. f.gh گفت:

      سلام، پر ریزی دور مخرج و ورم نشونه جفت گیری و آماده شدن برای تخمگذاری هست. به طور معمول 10 روز بعد جفت گیری تخم میزاره. تو این مدت مزاحمشون نشوید و به لانه و تخم ها دست نزنید.

      1. Amirrrrebbbbb گفت:

        یک بار پریروز دست زدم به لونش مشکلی نداره

        1. f.gh گفت:

          نه ولی دیگه دست نزنید تا پرنده قهر نکنه.

  418. رحیمی گفت:

    سلام ۔ من یک جفت مرغ عشق دارم ھر دو تو لونہ میرہ ولی جفت گیری نکردند آیا تخم می دھند؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، اگه جفت گیری نکرده باشند خیر.

  419. الهه گفت:

    سلام مرغ عشق من وارد لونه میشه بیشتر اوقات اونجاست ولی من جفت گیری ازشون ندیدم الان یعنی میخوان تخم بزارن ؟؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، ایا نر بیرون لونه می ایستد؟ پرهای دور مخرج ماده ریخته؟ اگه اره یعنی جفت گیری کردن و داره برای تخمگذاری اماده میشه.

  420. خالوحسین دشتی گفت:

    مرغ عشق نزدیک 30روزاست تماما عشق بازی جفت گیری بیشتراوقات روز ماده درلانه است ولی تخم نمی کند ونکرده .
    ازلحاظ تغذیه وارامش اءدال هستند .لطفا راهنمایی کنید.ازرفتن نزدپزشک خاطره خوبی ندارم . متشکرم

    1. f.gh گفت:

      سلام، ممکنه پرنده های شما عقیم باشند یا اینکه با موفقیت جفت گیری نکردن. 10 روز بعد جفت گیری ماده تخم میزاره.

  421. mj گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم نوک بینی ماده تقریبا قهوه ای شده اما نر هنوز ابیه و قسمت زیر شکم ماده حدود یک روزه بزرگ تر شده همچنین بیشتر وقتا تو لونه هست و مرغ عشق نر محبت هاش بیشتر شده ایا تخم دارن؟

    1. f.gh گفت:

      بله اینا علائم جفت شدن هستش. زیاد بهشون سرک نکشید.

  422. SaDDBoYYY گفت:

    سلام . ۲۴ ۲۵ روز پیش تخم گذاشتن هنوز جوجه نشده ! ولی ماده هنوز رو تخما میخوابه! پوچه تخماشون ؟ بردارم از زیرشون؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، تا الان جوجه ها باید بیرون می اومدن ولی چند روز هم صبر کنید ممکنه دیر روشون خوابیده باشه.

  423. امیرعلی گفت:

    من یک جفت مرغ دارم ماده تو لونه میره و نوکش هم قهوه ای هست و نوک نر هم آبی به نظر شما می خان تخم بزارن فقط نوک تو نوک هم میکنن و بالغ هستن نیم میرقصه لطفا جواب من را بدید

    1. f.gh گفت:

      سلام، احتمالا به زودی جفتگیری میکنند اگه پرهای دور مخرج ماده و دور چشاش ریزش کرده باشن یعتی جفت گیری کردن و ماده تخم داره تو این وضعیت ماده بیشتر داخل لونه می مونه ولی نر بیرون از لونه.

    2. ناشناس گفت:

      سلام من یه جفت مرغ عشق دارم ماده نوکش قهوایی شده با مرغ عشق نر دونه میده ولی تخم نکرده

      1. andisheh-m-admin گفت:

        سلام توضیح کامل در مورد شیوه نگهداری و تغذیه بدین بشه کمک کرد

  424. امیر گفت:

    سلام ی جفت مرغ عشق دارم که ماده تا دیروز خیلی خوب بود امروز اصن نمیتونه تکون بخوره و به سختی حرکت میکنه مصرف دون وآب ش هم کم شده ومعمولا با جفتش داخل لونه میرن
    نشونه چیه همین امروز اینجوری شده

    1. f.gh گفت:

      سلام، جزئیات بیشتری لازمه.

  425. حامد گفت:

    سلام قربان
    من تقریبا یک هفته هست که یک جفت مرغ عشق دم تخم گرفتم و ماده بیشتر روز تو لونس و خیلی کم میاد بیرون فقط برای اب خوردن ولی هنوز تخم نزاشتن . دلیلش چیه ؟ لطفا بگین خیلی استرس دارم . میتونه یکی از دلایلش مثلا پر رفت و امد بودن مکان باشه ؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، یه 10 روزی طول میکشه تا بعد جفت گیری تخم بذاره. محیط هم اگه پر رفت و امد باشه دچار استرس میشن و ممکنه تخم تو شکمش گیر کنه. خرید مرغ عشق به همراه تخم یا مرغ عشق هایی که تخم تو شکم دارند اصلا توصیه نمیشه چون به هنگام جابجایی و عوض شدن محیطشون دچار استرس میشن و اصلا شرایط جوجه کشی مناسبی رو ندارند.

  426. سام گفت:

    یدونه از تخمای مرغ عشق من جوجه شده و از تخم اومده بیرون. خودش بهش غذا میده؟ من نباید سرلاکی چیزی بهشون بدم؟

    1. f.gh گفت:

      خودش بهش غذا میده ولی اگر نداد شما باید جوجه را با سرلاک مخصوص پرندگان بزرگ کنید.

  427. سام گفت:

    سلام من نه ماهه مرغ عشقامو خریدم حدودا دو هفته پیش دیدم پنج تا تخم گذاشتن. امروز دیدم یه تخمشون از لونه افتاده پایین و شکسته و خالیه. یه تخم دیگه هم توی لونست و نصفش شکسته ولی توش جوست و جیک جیک میکنه ولی ماده هه دیگه روش نمیشینه ولی رو اونای دیگه مرتب جابه جا میشه. میشه بگین کاری من باید بکنم یا نه؟ قفسشون هم جای سرد بود ولی امروز گذاشتمش جای گرم و مرطوب

    1. f.gh گفت:

      سلام، محیط قفس رو حتما گرم نگه دارید وگرنه جوجه ها تلف میشن. اون تخم خالی رو چون تشخیص داده از لونه انداخته بیرون.

  428. حسین گفت:

    باسلام ببخشی من یک جفت مرغ دارم ک ماده تو شکمش تخم داره ولی امروز متوجه شدم ک دون های سالم بالا میاره علتش چیه استفراغ میکنه ولی بهش نمیاد بیمار باشه یعنی سرحاله ولی فقط همین مشکلو داره؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، غذا بالا اوردن این طوطی نشانه محبت هستش برای همدیگه غذا بالا میارن ولی بیشتر نر بالا میاره و یه جورایی تمرین هم میکنند برای غذا دادن به جوجه هایی که قراره متولد شن. اگه علائم بیماری نداره جای نگرانی نیست.

  429. شیما گفت:

    سلام،
    من یک مرغ عشق ماده چند ساله داشتم، قفس دوست نداشت اصلا هم دستی نبود منم برده بودم دفتر کارم آزاد گذاشته بودمش این چند سال برای خودش هرجا دوست داره بپره و راحت باشه، با وجودی که دیشب حالش خوب بود امروز رفتم دفتر دیدم پف کرده حال خوبی نداره گفتم شاید سردش شده و… توجهی نکردم چون دانه و… داشت، دفتر را گرم تر کردم گفتم خوب میشه حتی عصر چراغ را روشن نکردم تاریک باشه استراحت کنه، یک ساعت پیش یهو دیدم روی زمین سه تا تخم افتاده شکسته و خودشم توی کنج جایی که همیشه وایمیستاد چپه شده مرده! اصلا کاملا مات و مبهوت موندم که چی شده! توی این حدود شش سالی که داشتم هرگز تخم نزاشته بود و اصلا نمی دانستم ماده ها بدون نر میتونن تخم بزارن و الان که مرد سرچ کردم فهمیدم اینو! کاملا گیج شدم! اصلا نمی دونم اینی که خیلی هم قوی بود واقعا چی شد که همچین شد یهو! ممنون میشم اگه کسی می دونه بهم بگه چون خیلی ناراحتش شدم.

    1. f.gh گفت:

      سلام، بله ماده اگه خیلی مستی کنه بدون نر هم تخم میزاره. احتمالش هست که تخم تو شکم پرنده شما گیر کرده باشه و به خاطر اون مرده. چون علائمش شبیه اونه. مخصوصا وقتی بدون جفت گیری تخم میذارن احتمال گیر کردن تخم تو مجراش زیاده.

  430. حسین گفت:

    سلام من دوتا ورغ عشق دارم ماده بیشتر تو لونه هست نوکش هم داره قهوه ای میشه به هم غذا میدن همدیگر رو تیمار میکنن آیا میخوان تخم بزارن؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، بله احتمالا اماده جوجه کشی میشن.

  431. جاوید گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که ماده بینیش قهوه‌ای نشده اما چند روزی هست که بیشتر تو لانه است میشه بگید امکان تخم هست یانه
    لطفا بگید

    1. f.gh گفت:

      سلام، ایا از جفت گیریشون مطمئن هستید؟ اگه ماده زیاد داخل لونه میخوابه برای تخمگذاری هستش.

  432. fatemeh گفت:

    سلام.آیا مرغ عشق ماده بدون وجود نر میتواند تخم گذاری کند؟تخم تبدیل به جوجه میشود؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، بله اگر ماده خیلی مستی کنه تخم میذاره ولی بدون نطفه یعنی هیچ وقت به جوجه تبدیل نخواهد شد مگر اینکه با نر سالم جفت گیری کنه.

  433. مصطفی گفت:

    سلام 17 18 روز پیش پرنده هام تخم گذاشتن ! اما خبری از جوجه نیست فکر کنم! کی میتونم تخم هارو بردارم؟ شاید پوچ باشه

    1. سلام
      تا روز 21 بعد از اخرین تخم صبور باش

  434. مبینا معتضدیان گفت:

    سلام من دو جفت مرغ عشق دارم که مدام عطسه میکنن و ماده یکم گوشه گیر شده اما داخل لانه میرود.میشه بگید دلیل عطسه ها و گوشه گیری ماده چیه؟
    جفت دوم مرغ عشقم کمتر از ده ماه دارند، ولی دقیق نمیدونم چند ماهشونه دیروز یک تخم رو از لانه بیرون انداختند و متوجه شدم تخم پوسته ندارد و بعد ماده تخم را له کرد.
    مشکل خاصی دارند؟

    1. سلام
      حتما سرما خوردن
      در اولین فرصت ببرشون دامپزشکی حیوانات خانگی
      نداشتن پوسته هم به دلیل تغذیه نادرست و ضعیف هست
      حتما در تغذیه ی پرنده هات از کف دریا و یا سنگ مینرال استفاده کن و دانه های مختلفی بهشون بده، اگه خوب بهشون نرسی سریعتر هم مریض میشن و از بین میرن
      مولتی ویتامین مخصوص طیور هم بسیار نیاز هست

  435. سینا گفت:

    سلام مرغ عشقام دو جفت هستن یه هفته ای هس ک هر دو ماده ها رنگ بینیشون قهوه ای شده و رفت و امد زیادی داخل لونه دارن بنظرتون ب تخم گذاری نزدیک هستن
    لطفا جواب بدید🙏🏻

    1. سلام
      نشانه ای از تخم گذاری هست ولی حتمی تو کار نیست باید صبور باشی

  436. نجاتپور گفت:

    سلام من یه ۴ روز مرغ عشق ها رو خریدم طرف بهم گفت میخوان تخم بزارن راست میگه ماده همش تو لونه هست فقط برا جفت کردن عشق حال کردن غذا میاد بیرون میره داخل غذا همه چیز بهشون میدم سبزی میوه تخم کتان رو با ارزن قاطعی کردم سرحال ان جاشون هم خوب خنک تو اتاق عالی ان کی تخم میزارن یعنی باید دماغ ماده قهوی بشه یه کم توضیح بدین

    1. سلام
      جاشون باید گرم و کمی مرطوبت باشه نه خنک !! متن رو بخون
      کی که مشخص نیست چون تازه خریدرای شدن تخم هم بزارن امکان اینکه جوجه بشه کمه ! چون وارد استرس شدن و 1 ماهی طول مییکشه از این استرس بیان بیرون

    2. پرنده باز گفت:

      سلام جاس مرغ عشق باید متعادل باشه و یکی ازاولین ترین نشانه ها بارداری مرغ عشق اینه که زیر مرغ عشق قسمتی تخم میاد بیرون اندازه یک بند انگشت پرش ریخته باشه و باید به اونا هر ۴ روزی هفت تخم بدی انشالله که که تخم بزارن خدانگهدار

  437. امیر گفت:

    سلام مرغ عشق من بیش از سه هفته هست روی تخماش میخابه ولی هنوزجوجه درنیامده چیکار کنم

    1. سلام
      اگه جوجه نشن دلایل زیادی می تونه داشته باشه
      محیط سرد و خشک
      غذای نامناسب
      وارد شدن استرس های مختلف مثل تغییر مکان قفس و دست کردن تو لونه و …

  438. احمدی گفت:

    سلام.یک جفت مرغ عشق دارم.نمیدونم چه سنی دارنفکر کنم‌حدود ده ماهشون باشه…تا اونجایی که تونستم تغذیه شون خوب بوده…یک هفته است که قسمت مخرج ماده انگار پرهاش باز شده و دائم‌مدفوع به اون قسمت میچسبه…امروز که میخواستم اون قسمت رو تمیز کنم‌متوجه برآمدگی نرمی اطراف مقعدش شدم…نمیدونم علامت تخم گذاریه یا بیماری داره….سرحال و بازیگوشه و مشکلی تو غدا خوردن نداره…بعضی وقتا توی لونه هم میره…ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام
      بهتره ببریش دامپزشک حیوانات خانگی
      باید فضله و ابکی بودن اون بررسی بشه
      امکان عفونت بررسی بشه
      اگه تخم هم باشه احیانا تو شکم گیر نکرده باشه
      در کل باید معاینه بشه تا دقیقتر بشه نظر داد

  439. میرزاخانی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من یک جفت مرغ عشق دارم .به من هم عادت کردن طوری که تو دستم غذا میخورن .برای جفت گیری نیاز هست که داخل قفس پنبه بزارم ؟و اینکه من روزا که خونه هستم قفس رو خونه میارم ولی وقتی نباشم قفس تو بالکن هست،این جابجایی توی جفت گیری اختلال ایجاد می کنه؟

    1. سلام
      نه نیازی نیست پنبه بزاری
      یکم براده ی چوب بزار کف قفس خودشون ببرن داخل یا پوشال مثلا
      جابجایی حتما تاثیر نامناسبی خواهد گذاشت

  440. کامل تیزرو گفت:

    سلام وقتت بخیر
    من دو روز هست که نر و ماده خریدم به محض اینکه به خانه اوردم یک تخم کرد و ۲۴ ساعت بعد از این از لانه اومد بیرون و داخل لانه نرفت ، الان ۵ ساعتی میشه کلا بیرون لانه هست، متاسفانه به دلیل عدم آگاهی زیاد پیششون بودم و دستم داخل قفس بود. ممکنه باز به داخل لانه برگرده؟

    1. سلام
      5 ساعت زمان زیادی هست و اون تخم از دست رفته
      در ثانی محیط که عوض میشه اگه قبلش تخم داشته باشه یا حتی بعدش تا 3 هفته تخم هم بزاره روش نمیخوابه چون استرس بهش وارد شده و میترسه

      1. امیرحسین گفت:

        سلام از من دو تا تخم گذاشته یکتخمش6روز هست یکی چهار روز ولی دیگه تخم نذاشته

        1. سلام
          از من چیه ؟
          اشکال نداره یا میزاره دوباره یا دیگه نمیزاره حتما که نباید هر سری 5 6 تا تخم بزاره

  441. ~♡ گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق خریدم ماده انگار که حامله است و میخاد تخم بزاره ولی از هم دوری میکنن و خیلی کم پیش میاد ک کنار هم باشن مشکلشون چیه؟

    1. سلام
      مشکلی نیست صبور باش
      اگه تازه خریدی زیاد نرو پیششون

  442. Rezamoranloy گفت:

    سلام خسته نباشید
    من تازه امروز مرغ عشق ها رو خریدم 3 تا تخم هم داخل لونه دار ولی روی تخم هاشون نمی رن و همچنین جاشون تغییر کرد
    و مثل این که گوش گیر شدن هر دوتاشون
    چی کنم خوب شن و روی تخمشون برن

    1. سلام
      طبیعی هست ، اون فرد بی وجدانی که در چنین شرایطی پرنده رو میفروشه خودش بهتر میدونه که اون تخم ها دیگه جوجه نخواهند شد
      چون پرنده جایی که نگهداری میشه عوض میشه و به دلیل وجود استرس روی تخم ها نخواهد نشست !
      گوشه گیریشون هم کم کم که بهت عادت کنن برطرف میشه

  443. حیدری گفت:

    سلام مرغ عشق من بیحاله تو دهنش غذا رو نگه میداره و اصلا حال راه رفتن نداره ومدام چشاش بستس دلیلش چیه؟

    1. سلام
      فضلش چطوریه ؟ تغییری کرده ؟ سرفه یا عطسه میکنه ؟ ضعیف شده بدنش ؟ محیط نگهداریش سرده ؟ غذا چی میدی
      باید توضیح بدی بدونم چشه با یه جمله که بیحاله نمیشه متوجه شد درد این بی زبون رو

  444. مصطفی گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون میشم راهنماییم کنید! پرنده های من یه بار جفت گیری کردن دو تا تخم گذاشتن اما هر دو تا تخم رو از بالا انداختن پایین !
    دوباره 3 روز پیش جفت گیری کردن و شکم ماده اومده بالا و فکر کنم تخم داره ولی دقت که کردم زیاد میره تو لونه و میاد بیرون ! این مشکل داره؟
    قفسشون هم تو اتاق خودمه ! فقط خودم رفت وامد میکنم که من رو خوب میشناسن!

    1. سلام
      بنظر نمیرسه مشکلی باشه اگه دیدی تخم نذاشت حتما برو پیش دامپزشک ممکنه گیر کرده باشه
      تغذیشون هم مفید باشه دستتم نزن به قفس یا نبر تو قفس
      هر چقدر رفت وامد هم کمتر باشه خوب براشون بهتره

  445. محمد گفت:

    من دوتا مرغ عشق جفت 4روز پیش خریدم با یک جوجه 13 روزه و تخم میزارن چند تا تخم میزارن و از اول مثلا پاییز تا اخر پاییز تخم میزارن ماده هرشب داخل لونه هست نروماده هرشب تو لانه با جوجه میخوابن ولی نر وسط روز وارونه میخوابه و ماده بیدار

    1. خوبه که
      مشکلشون چیه ؟

      1. Amir گفت:

        سلام وقتتون بخیر من ی جفت مرغ عشق دوماه پیش خریدم تازه جفت کردن بعد دیروز تخم گزاشتن ماده تخم ب ی طرف دیگه ی قفس میبره دیشب هم برای اول بار با نر تو لونه خوابیدن ولی ماده صبح رو تخم نبود ب نظر شما مشکل چیه

        1. سلام
          بار اولشون هست ؟ یعنی سنشون کمه ؟ داخل لانه چی گذاشتی ؟

  446. ابراهیم گفت:

    سلام قربان ببخشید ماده من پروانه ایه الان یه هفته بیشتره تو لونه میره و میاد ولی خبری از تخم نیست حتی جفت گیریشون هم ندیدم..۴ ماه دارموشون موقعی که خریدم گفت ۶ ماهه هستن..الان بعد از ده روز رفتن داخل لونه پرهای ماده میلرزه ولی زیر شکمش باد نکرده.و حتی بی حال هم نیست نوکش هم هنوز سفیده کرم نیست.نمیدونم دلیل پرهاش میلرزه چیه..تغذیشون عالیه محیط گرمه..هرچی خاک اره یا جو پرک میریختم داخل لونه همشو میریزه بیرون لونش چوبیه تهش صافه..گود نیست..البته داخل قفسش که قفس بزرگیه دو تا لونه گذاشتم این ماده توی هر دوتا لونه میره بنظرتون بردارم یا باشه کدوم رو بردارم…لطفا نظرتون رو بگین ممنون میشم دقیق پاسخ بدین وقت بذارین مچکرم

    1. سلام
      مشکلی نیست صبور باش
      یه مقدار براده ی چون بریز کف قفس ، یه مدل که بتونن ببرنش تو ، نزا تو لونه ، فقط بریز یه گوشه ی قفس

  447. fereshte گفت:

    سلام
    پارسال دوجفت جوجه داشتم بزرگشون کردم الان یسالشونه دوتاشون جفت شدن برااولین بارتخم گذاشتن
    یروز گذشته ولی فقط یدونه تخمه چرا
    واینکه دستی ان فقط ماده ازبعدتخم گذاریش حساسترشده
    نگاه کنم مشکلی پیش میاد؟
    ازم نمیترسه میاد ازدستم کاهویاخیارمیخوره

    1. سلام
      طول میکشه تا تخم های بعدی رو بزارن
      بهتره نگاه نکنی و البته اصلا هم دست نزنی به تخم ها

  448. A.m گفت:

    سلام،مرغ ماده مدام میره داخل لانه،ولی ی هفته گذشته و تخمی در کار نیس،خیلی هم سرحال بوده،الان دوروز ک گوشه گیر شده،علتش چیه؟و اینکه ماده تو لانه ک میره و تایم زیادی هم سپری میکنه تو لانه،امکان داره ک عقیم باشه؟؟؟

    1. سلام
      شکمش رو بررسی کن ببین باد داره
      اگه باد داشته باشه ممکنه تخم گیر کرده باشه

    2. علیرضا گفت:

      سلام من یک جفت مرغ عشق دارم اول ی ماده داشتم بعد ی نر اضافه کردم اصلا پیش هم نمی رن بسیار باهم دعوا میکنن لانه هم دارن ولی اصلا داخل لانه نمی‌رن و ماده به نر اجازه نمیده به او نزدیک شه‌ و همیشه از هم دورن باید چیکار کنم؟

      1. f.gh گفت:

        سلام، اینا نشانه قلمروطلبی ماده هست ممکنه ماده وحشی باشه. ایا ماده رو از قفسی که تعداد زیادی پرنده توش بود تهیه کردید؟
        بعدشم بهتر بودصبر میکردید تا ماده به محیط و قفسش جدید عادت کنه بعد نر براش میگیرفتید.

      2. کیان گفت:

        سلام من مرغ عشق ماده داشتم کا از ۱ونیم سال پیش دستم بود دستی بود براش جفت گرفتم تغدیشون هر دوسه روز ارزن تازه آب هفته ای ۱بار قفس تمیز می کنم.مرغ عشق ها به هم قضا میدن کنار هم میخوابن ماده میره تو لونه و نر یا روبه روی درلونه وایمیسته یا روی لونه .کاهو میدم با تخم مرغ از.احساس میکنم ماده سعی داره با نر باشه ولی نرخیلی اهمیت نمیده .ولی با هم خوبن .من جفت‌گیری شونو ندیدم تا حالا .میشه بگین چجوریه ی توضیح.کی تخم میزارن؟

        1. andisheh-m-admin گفت:

          سلام تغذیشون بده . ینی چی هر دو سه روز ارزن میدین ؟
          براشون ارزن تخم کتان، هویچ اب پز سفیده تخم مرغ اب پز، کف دریا و سبزیجات تهیه کنید. هر روز غذا بدین ! کاهو ندین سرده طبیعش نر تمایل به جفت گیری نداره به خاطر کاهو
          از داروخانه دامپزشکی براشون مکمل کلسیم و قطرهAD3E بگیرید و 5 روز بدین و بعدش 10 ورز استراحت بدین دو باره 5 روز بدین . احتمالا تخم میذارن بعدش

  449. امین گفت:

    سلام،وقتتون بخیر
    مرغ عشقام عشق بازیشون زیاده،مرغ عشق ماده مدام داخل لونه میره و بعضی اوقات تایم زیادی رو تو لونه سر میکنه و مرغ عشق نر بیرون لونه میمونه و بازم عشق بازی میکنند،ولی جفت گیریشونو ندیدم و خبری از تخم نیس،غذا و جاشون هم اوکیه،دلیلش چیه؟!
    ممنونم میشم جواب بدین

    1. سلام
      چه مدته داریشون
      سنشون چقدره

  450. Hadis گفت:

    سلام خیپسته نباشید من ۳،۴ روز پیش یه جفت مرغ عشق خریدم و روز بعدش باهم جفت گیری کردن حالا امروز ۳ روز گذشته و امروز ماده هی میره قفس در صورتی که قبلا اصلا نمیرفت و نر ازش دوری میکنه یعنی میخواد تخم گذاری کنه؟

  451. زهرا رحیمی گفت:

    سلام
    دو ماه پیش ی جفت مرغ عشق خریدم و حالا مرغ عشق ماده رنگ بالای نوکش قهوه ای شده و مرغ عشق نر نمیتونه درست جفتگیری کنه مرغ نر یک پاشو میزاره رو کمر ماده و وقتی میخواد اون یکی پاشو بزاره مرغ عشق ماده فرار میکنه رفتار عاشقانه دارن ولی جفتگیری نمیکنن و مرغ عشق ماده داخل لونه نمیره و همه چیزم براشون فراهم کردم .
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. سلام
      دارن کیف میکنن نیازی به راهنمایی نداره
      صبور باش داخل لونه هم میرن و تخم هم خواهند گذاشت
      الان البته فصل مناسبی هم نیست

  452. رضا گفت:

    سلام
    مرغ عشق ماده ای رو ۳ هفته پیش خریدم.
    ۱۰ روز پیش داخل قفس یک نر انداختم. همون روز داخل لانه میرفت ولی کوتاه مدت. الان ۲ تخم گذاشته ولی خیلی بعید میدونم جفتگیری کرده باشه چون ۴ روز پیش نر برای اولین بار رفت پشتش ولی هردو بلافاصله افتادن. الان هم از نر فرار میکنه.
    یعنی هرچی تخم کنه بدون نتفه میشه ؟

    1. سلام
      قابل پیش بینی نیست ، با حدس و گمان که نمیشه گفت نطفه داره یا نه
      باید بررسی بشه ، روز هفتم تخم رو با یه دستکش دربیار و نطفه سنجی کن

  453. کوثر گفت:

    مرسی از راهنماییتون ..موفق باشید

    1. f.gh گفت:

      درورد بر شما.

  454. کوثر گفت:

    سلام درود.خسته نباشید.
    من مرغ عشقام چهار تا تخم گذاشتن
    یکیشون دیروز بدنیا اومد،وجوجه نرمال و سالمه.
    اما امروز نگاه کردم،یکی دیگه از تخم ها شکسته شده بود ولی هر چی گشتم جوجه ای ندیدم.
    فقط همون جوجه قبلی و دوتا تخمه‌.
    و این که رنگ تخمی که جوجه اش نیست کمی زرد
    یعنی جوجه ای توش نبود ؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، ممکنه جوجه زیر پر و بال مولدها باشه یا که اصلا نطفه نداشته. شما بهتره زیاد به لونه سرک نکشید چون ممکنه پرنده جوجه ها رو از لونه بندازه بیرون یا بکشه.

  455. Mhdie گفت:

    سلام دوماهه یک جفت مرغ عشق خریدم دو هفته هست که داخل لانه میرن الان متوجه شدم که رنگ سر ماده که قبلا سفید بود الان یه کمی زرد شده؟؟ یعنی بیماری داره؟؟ هنوز تخم نذاشتن

    1. f.gh گفت:

      سلام، اگه منظورتون بینی اش هست به خاطر اماده شدن برای جفت گیری و تخمگذاری هست. نباید زیاد مزاحمشون شوید.

  456. عباس گفت:

    سلام میخواستم بدونم چگونه تخم مرغ عشق را افزایش دهیم

    1. f.gh گفت:

      سلام، تعداد تخم های مرغ عشق بستگی به نژاد و تغذیه شون داره. حداقل 20 روز قبل جفت شدن باید تغذیه شون رو با مکمل مولتی ویتامین و غذای مقوی تقویت کرد. کف دریا هم داخل قفس بگذارید کلسیمش برای پوسته تخم لازمه.

  457. علی گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم ماده تند تند میره تو لونه و بعد چند دقیقه میاد بیرون و دوباره همین کارو تکرار میکنه و یکم سینش ورم کرده علت اینکه سینش ورم کرده چیه مطمئنن سینه به تخم ربطی نداره یعنی مشکلی داره؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، دلیل ورم سینه رو باید دامپزشک پرنده رو معاینه کنه تشخیص بده. ایا راحت نفس میکشه؟

  458. رامین گفت:

    سلام من دوتا مرغ عشق خریدم یه دو روزی هست ماده همش داخل لونه میره و نره بهش غذا میده و اینکه ماده وقتی بیرون هم میاد بازم نره بهش غذا میده و ماده تنبله انگار و سنگین شده همش خوابه علت چیست آیا وقته تخم گذاریش هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. f.gh گفت:

      سلام، این رفتارها نشانه امادگی ماده برای تخمگذاری است. فعلا کاریشون نداشته باشید.

  459. رسولی گفت:

    سلام خسته نباشید
    ممنون میشم سریع جواب بدید
    مرغ عشق های من سه مهار ماهه جفت شدن
    اما تاحالا جفت گیری نکردند
    ولی رفتار های عاشقانه زیاد انجام میدن
    علت جفت گیری نکردنش چیه؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، دلایل متعددی داره
      یا هنوز به سن کامل بلوغ جنسی نرسیده اند
      یا محیط به لحاظ اب و هوایی مناسب نیست و زیادی شلوغ و پر سر و صداست
      یا تغذیه شون ضعیفه
      یا اینکه کلا با هم سازگار شدند به جای اینکه جفت بشن.
      پست زیر رو حتما بخونید:
      جفت زدن مرغ عشق

  460. امیر امیرعلی گفت:

    سلام
    ببخشید مرغ عشق ماده ی من خیلی میره توی لونه و وقتی هم بیرون هست تا من رو میبینه میره توی لونه ولی هنوز تخم نذاشته و اولین بارش هم هست ، تخم می گذارن؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، زیاد به قفس شون سر نزنید اینطوری تخم نمیذاره یا اگر هم بگذاره روش نمیخوابه. قفس باید در جای ارام و ساکتی باشه تا پرنده احساس امنیت و ارامش داشته باشه.
      اگه پرنده های شما جفت گیری کرده باشند ماده تخم میذاره و یکی از نشانه هایش هم همین موندن بیش از حد داخل لانه است.

  461. نیما گفت:

    سلام
    من مرغ عشق مادم زیاد تو لونه میره با نر و زیر مخرج ماده هم مقداری ورم داره
    یعنی تخم میزارن
    چون جفت گیری شون هم ندیدم

    1. f.gh گفت:

      سلام، بله علائم تخمگذاری داره. مزاحمشون نشوید فقط حواستون باشه که اگه ماده علائمی مثل بی حالی و لرز داشت نشانه گیر کردن تخم در تخمدان هست که باید سریعا تخم رو بیرون آورد.

  462. پوریا گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم که نره رو ۵ یا ۶ ماهه دارم ماده رو ۳ ماهه . نره قبلا براش ماده گرفته بودم که هی مادهه اینو میزد . ردش کردم این یکی مادهه رو خریدم . روابط عاشقانه دارند آرومم هستند . ولی من تا به حال جفت گیری شون رو ندیدیم ولی مادهه بعضی وقتا نشخوار میکنه . غذا های مقوی و لونه چوبی خوب دارند و هر هفته جاشون عوض میکنم و مولتی ویتامین دارند اما از تخم خبری نیست چی کارکنم?? بعد زیاد من و اونا در ارتباطیم مثلا میگیریم ناز میکنم یا پروازشان میدم.

    1. f.gh گفت:

      سلام، مقاله زیر رو مطالعه کنید.
      اموزش تکثیر و جوجه کشی مرغ عشق

  463. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید من ۵روزه مرغ عشق خریدم همش میخونه نره
    خیلی خیلی جفتگیری میکنن ولی هنوز از تخم خبری نیست ماده هم همش توی لونشه و غذا رو نر بهش میده ایا من باید بهشون چی بدم اصلا هیچی نمیدونم و بار اولمه که مرغ عشق خریدم همه علائم هارو داره بهش چه غذا و ویتامین هایی بدم و اینکه جای ارومی نیست که بزارم اونجا برای همین تخم نمیکنه؟؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، قبلا بهتون پاسخ داده بودم
      در مورد تغذیه هم تخم مرغ آب پز و گندم خیس خورده و سبزی تازه بهشون بدهید. دان ارزن و کف دریا هم که همیشه داخل قفس باشه.
      بعد تخمگذاری تا مستقل شدن جوجه ها نیازی به مکمل و ویتامین ندارند فقط غذای مقوی که گفتم بهشون بدهید.

  464. عباسی گفت:

    سلام ، من اولین باره که مرغ عشق میخرم و گفتن مولده، سه روز هم جفت گیری کردن و الان ۵ روز از اون اتفاق گذشته. ماده هعی داخل لونه میره و خیلی کم بیرون میاد و شب ها هم بیرون می‌خوابه. هر دو تاشون هم سرحال ن و هر چیزی که لازم داشتن رو براشون فراهم کردم ،اما هنوز تخم نکرده . باید چی کار کنم ،با خودم فک کردم که بهتره براش روغن بزنم ولی گفتم با این کار باعث ترسوندن یا فشار اومدن به بدنش بشه . توی لونه ش باید چیزی بزارم ؟ لطفا خط به خط رو جواب بدید . خیلی نگرانم

    1. f.gh گفت:

      سلام، اصلا نگران نباشید و مزاحم پرنده تون نشوید. بعد جفت گیری گاها تا 3 هفته هم طول میکشه تا تخم بذازن پس صبر کنید. تو این مدت محیطشون باید امن و ارام باشه. حیوان خانگی دیگری که ندارید ؟ مثل گربه یا سگ؟ چون اینا باعث ترس پرنده هاتون میشن.

  465. حسین گفت:

    سلام
    من یک جفت مرغ غشق گرفتم رو تخم
    الان که جاشون عوض شده نمیره رو تخم هاش بشینه اول اورده بودم نشسته بود حالا میخوام بدونم کاری میشه کرد؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، خیر نمیشه کاری کرد و این به ذات پرنده ربط داره. موقع تخمگذاری و جوجه کشی اصلا نباید جابجا بشن چون دچار استرس و بی اعتمادی نسبت به محیط جدید میشن و دیگه رو تخم ها نمی خوابن.

    2. Pari گفت:

      ازبس نگاش کردی

  466. raha گفت:

    سلام مرغ عشق های من نر میره ماده رو بوس میکنه ولی ماده فرار میکنه بعضی وقتا هم بوس میکنه بعد چی بهش بدم و اینکه تخم کی میذاره

    1. f.gh گفت:

      سلام، باید صبر کنید تا جفت بشن اصلا معلوم نیست. مقاله زیر رو مطالعه کنید:
      تغذیه مرغ عشق

  467. محمد گفت:

    با سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که براشون لانه هم گرفتم و مرغ عشق مادهو نر هردو میرن تو لانه
    و،وسط شکم مرغ عشق خط افتاده یعنی حاملس؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، خیر دوست عزیز مثل انسان نیست که خط بیفته. باید حواستون باشه که پرنده دچار بیماری ورم روده نشده باشه.

      1. محمد گفت:

        نه سرحاله پس از کجا بفهمم حاملس؟ یا تخم میزاره؟

        1. f.gh گفت:

          دقیق نمیشه گفت ولی از روی رفتارهاش تا حدودی میشه فهمید مثلا ماده علاقه زیادی داره که داخل لونه باشه همچنین در زمان نزدیک به تخمگذاری کمی هم مخرج پرنده حالت ورم پیدا میکنه، فضله های حجیم تری هم دفع میکنه.

  468. امیر حسین گفت:

    سلام ببخشید من دیروز یه جفت مرغ عشق خریدم الان ماده تند تند غذا میخوره اما تو لونش نمیره ولی نر تند تند باهاش چین تو چین میشه و بهش دونه میده احتمالش هست که تخم بزاره؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، بهتره لونه رو بردارید تا اول به محیط عادت کنند بعد. هنوز زوده جاشون عوض شده استرس دارند.

  469. سجاد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    دیروز یه جفت مرغ عشق خریدم ک مادش حامله بود آوردمش خونه (بعد از ظهر) یک ساعت تو لونه بودن هر دو تا بعد دیدم تو کف قفس تخم گذاشته اونم بعد از ظهر. مطمئنم ک از استرس و ترس، چون جاش عوض شده تخم گذاشته.
    الان به نظرت من کار اشتباهی انجام دادم؟
    من فک نمیکردم ک حیوون بعد از ظهر تخم میذاره از خاطر ترس و استرسی ک داره
    خیلی هر دوتا شون بیش از حد استرسی اند.
    میشه لطفا منو راهنمایی کنی

    1. f.gh گفت:

      سلام، زمانیکه ماده تخم داره نباید جاشون عوض شه. فعلا کار خاصی نمیشه انجام داد تا اینکه به محیط عادت کنند. زیاد مزاحمشون نشوید و فقط برای آب و دان به قفسشون سر بزنید. گاها از دور هم حواستون به اونا باشه. محیط نگهداری باید بدون سر و صدای ناهنجار و حرکات آنی باشه.

  470. abbasi گفت:

    سلام پرنده های من رابطه عاطفی دارن اما چفت گیری شون رو ندیدم ولی ماده زیاد داخل لونه میره و یکمی زیر شکمش بزرگ شده بنظرتون تخم داره؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، وقتیکه زیاد داخل لولنه میره به احتمال زیاد اماده تخمگذاری هست. مخصوصا اگه نزدیک مخرجش حالت ورم داشته باشه.

    2. محمد مهدی گفت:

      سلام ببخشید من یه ۲ ماه میشه یک جفت مرغ عشق خریدم بعد از اونیکه خریدم گفتش که دارن لونه گرم میکنن یه ۲ سه هفته دیگع تخم میزاره ولی الان نزدیک ۳ ماه شده که تو دونه نمیره نمیدونم چیکار کنم علت این تولونه نرفتن چیه

      1. f.gh گفت:

        سلام، به خاطر جابجا شدن هستش. پرنده وقتی داره لونه گرم میکنه تا زمان بیرون اومدن جوجه ها نباید جاشون عوض شه. دچار استرس و بی اعتمادی نسبت به محیط میشن. فعلا باید صبر کنید تا به محیط عادت کنند. اگه فعلا تخم نداره لونه رو بردارید.

    3. محمد رضا گفت:

      سلام من مرغ عشقم تخم گذاشته 18 روزه روش خوابیده ولی هنوز به دنیا نیومده ولی ماده هنوز روش نشسته احتمال پات بودن داره؟

      1. f.gh گفت:

        سلام، فعلا صبر کنید گاها تا 23 روز هم طول میکشه.

  471. سجاد گفت:

    سلام خسته نباشین
    میتونم مرغ عشق نر بالغ وحشی رو دستی کنم؟
    چجوری؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، اگه بالغ باشه اینکار خیلی سخته چون خوی وحشی شون قوی میشه. در ضمن بستگی به شخصیت پرنده هم داره ممکنه دستی بشه. بهتره در این باره بیشتر سرچ کنید.

  472. HASTI گفت:

    سلام من مرغ عشق هام بهار تخم گذاری کردن تغذیه کامل هم داشتن ولی تخم هاش رو میشکست رو سه تا تخم دوماه نشت ولی اخر شکست باید چیکار کنم که دیگه تکرار نشه

    1. f.gh گفت:

      سلام، در زمان تخمگذاری لانه و قفس شون نباید جابجا و دستکاری بشه و پرنده باید از محیط استرس زا و پر سر و صدا دور باشه. ایا از مکمل و ویتامین برای تقویت پرنده هاتون قبل از جفت گیری استفاده میکردید؟

  473. ارسلان ریگی گفت:

    سلام ، ما تقریبا ۲،۳ ماهه داریم ولی اصلا تخم نذاشتن!!!

    1. f.gh گفت:

      سلام، باید صبر کنید مرغ نیست که هر روز تخم بذاره سالی یکی دو بار تخمگذاری میکنند. مقاله زیر رو مطالعه کنید:
      آموزش تکثیر مرغ عشق

      1. محمد گفت:

        سلام ببخشیدمن یه جفت مرغ عشق چندماه پیش خریدم باجوجه جوجه هاشون که بزرگ شدجداشون کردم الان یه چندروزی هست که ماده پرریزی میکنه وزیردلش یه خط افتاده بانر هم همش نوک گیری میکنه اما من جفت گیریشون رو ندیدم احتمالش هست که تخم بزارن؟

        1. f.gh گفت:

          سلام، بله ممکنه چون در زمان جوجه داری غذای مقوی میخورند. ولی باید یه مدت به رفتاراشون دقت کنید. همچنین توصیه میکنم کاهو و کمی عرق کاسنی بهش بدهید تا مست نشه چون جوجه کشی پشت سر هم براشون خطرناکه و باعث ضعف شون میشه.

  474. Sarina گفت:

    سلام ببخشید مرغ عشق من ۹ تا تخم گذاشته یکم زیادی نیست؟آخه تو یکی از سایت ها نوشته بود ۵ الی ۷ تا تخم میزارن من نگرانم چیکار کنم

    1. f.gh گفت:

      سلام، بله کمی زیاده ولی پیش میاد. بزرگ کردن این تعداد جوجه و همچنین گرم کردن همه تخم ها برای پرنده کمی سخت خواهد بود. باید حسابی به تغذیه شون رسیدگی کنید.

  475. Arman گفت:

    سلام ببخشید من یک جفت مرع عشق دارم که یکیش اسپاگله و یکیشم هم نژاد چشم قرمز و رنگش زرده و ۲ هفته هست که خریدم و نر براش میرسه ماده هم قبول کرده با هم میخوابن با هم عدا میخورن ۵ روزه که ماده قبولش کرده چین تو چین هم میشن و تغذیه دهانی میکنن همدیگرو تیمار میکنن و با هم بازی میکنن ولی خبری از جفت گیری نیست به نظرتون چی کار کنم

    1. f.gh گفت:

      سلام، فعلا کاریشون نداشته باشید اجازه دهید در محیط ارام زندگی کنند. فقط داخل قفس براشون کف دریا اویزان کنید. اگر قصد جوجه کشی ازشون دارید 20 روز قبلش باید با مکمل و قطره تقویت نطفه پرنده هاتون را تقویت کنید.

      1. Arman گفت:

        بله براشون کف دریا هم گذاشتم

  476. علی ارجمند گفت:

    سلام ببخشید مرغ عشق های من همش تخم میزارن و بچه نمیکنن والا تا الان ۱۵ تا تخم گزاشتن ولی هیچ کدومو تخم نکردن من دیگه نمیدونم باید چیکار میشه راهنماییم کنید؟ ممنون میشم.

    1. f.gh گفت:

      سلام، ایا تخمه نطفه دار هست؟ یا که بی نطفه اند کلا؟!

  477. بهروز گفت:

    سلام من دو تا مرغ عشق دارم که دو هفته ای هست جفت شدن ولی تا الان ماده سمت لونه نرفته و اصلا ندیدم نر سوار ماده بشه. نر هم بسیار مسته
    چکار کنم که برای تخم گذاری اقدام کنند؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، کار خاصی نمیشه کرد. صبر کنید. اگه تغذیه شون قوی باشه و محیطشون بدون سر و صدا، تخمگذاری میکنند ولی اینو هم بدونید که در سال معمولا دو بار تخمگذاری میکنند. پس همیشه ازشون انتظار جوجه کشی نداشته باشید.

  478. هستی ثقفی گفت:

    من چهار تا مرغ عشق دارم و دوتاشون جفت شدن و همه ی این علائم داخل مرغ عشق ماده هست یعنی داره برای تخم گذاری اماده میشه ؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، بستگی به شرایط نگهداری و تغذیه شون داره ولی احتمالا اماده میشوند.

  479. گفت:

    سلام من دوتا مرغ عشق دارم با هم جفت گیری کردن و 5 تا تخم گذاشتن. الان دوتا از تخم هاش جوجه شده اما یکی از تخم هاش رو انداخت بیرون و بعد هم که نگاه کردیم دیدیم که توی تخم جوجه بوده. دلیل اینکه ماده تخم رو از لانه انداخته بیرون چی بوده؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، بصورت غریزی میتونند تشخیص بدن که جوجه داخل تخم زنده است یا نه چون میتونند حرکات جوجه رو حس کنند. وقتی خبری نباشه تخم رو میندازه بیرون تا بقیه تخمها رو بهتر بتونه گرم کنه و هم اینکه اون تخم خراب میشه و لانه رو آلوده میکنه.

  480. معین گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم یه تخم دادان ولی ماده روی تخم نمیخوابید ولی گاهی اوقات میرفت روی تخم مینشت من تخم رو ازتوی لونه برداشتم آیا کار درستی کردم؟؟
    مرغ عشق نر هی خودشو به ماده نزدیک میکنه و چین توچین میشن اما غذا بهم نمیدن میخواستم بدونم آیا جفت خوردن؟؟
    مرغ عشق بعد از بزرگ کردن جوجه چقدر وقت میکشه دوباره تخم بده؟؟
    به جز ارزن چی بهشون بدم؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، نباید به تخم ها دست میزدید. احتمالا به خاطر جابجایی دیگه رو تخم ها نخوابیده یا اینکه هنوز تخمگذاریش تموم نشده.
      مقاله تغذیه مرغ عشق رو مطالعه کنید.
      برای تخمگذاری مجدد مرغ عشق عجله نکنید پرنده باید اماده باشه و شرایط محیطی و تغذیه شون خوب باشه وگرنه تلف میشه بطور متوسط در طول سال دوبار تخم میدن
      جوجه هاشونم از 40 روزگی به بعد میتونند مستقل بشن و اگه شرایط فراهم باشه ماده مجددا تخم میذاره ولی جوجه کشی مجد و پشت سر هم اصلا توصیه نمیشه چون به شدت باعث ضعف مولدها میشه، باید یه چند ماهی استراحت کنند.

  481. 🐦 گفت:

    سلام
    مرغ عشق هام تخم گذشتم چند روز پیش هم جفتگیریشون رو دیدم .
    ماده خیل تخمش رو دوست داره و همش روش می سینه و انقدر شعور داره تو لونه
    فضله نمی کنه .
    ولی چون ماده از اول دوست نداشت که در روی لونه باشه
    در رو واسش نداشتیم و نر اصلا به ماده غذا نمیده و فقط می خواد
    جفتگیری کنه و دیگه ماده قبول نمی کنه و می خواد تخم رو بشکونه
    و می ره بالا لوپه ماده رو میزنه
    چکار کنم که نر دیگه ماده رو نزنه
    و دیگه نخواد جفتگیری کنه؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، به مقدار کم عرق کاسنی به نر بدهید همچنین کاهو نیز طبع سردی داشته و از مستی پرنده میکاهد.

  482. ahmad گفت:

    سلام من یه جفت مرغ عشق دارم که چند روز میره تو لونه و پر ریزی هم داره جلو چشم خودم هم جفت گیری کردن الان چهار روز تقریباً امروز مرغ عشق درست نمیتونست پرواز کنه دلیلشه میشه تخمی که تو شکمشه باشه یا نه ازتون خواهش میکنم جواب بدید

    1. f.gh گفت:

      سلام، معمولا یه هفته ای طول میکشه تا بعد از جفت گیری تخم بذاره. اگه تخم داخلش تخمدانش گیر کرده باشه پرنده بی حال میشه بیشتر میاد کف قفس، لرز داره. تو این شرایط میشه یکی دو قطره روغن زیتون به خوردش داد ولی اول مطمئن بشید بعد. در ضمن اگه تخم تو شکمش گیر کرده باشه میتونه پرواز کنه.

  483. اوا گفت:

    سلام مرغ عشق های من هر غذایی غیر از ارزن بذارم داخل ظرف غذاشون نه تنها نمیخورن بلکه بیرون هم میریزن
    راهکاری هست؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، سوالتون به موضوع این صفحه ربطی نداره ولی باید بدونید که رژیم غذایی پرنده باید به تدریج تغییر پیدا کنه. باید صبر و حوصله داشته باشید.

  484. a.a.gh گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق اسپانگل دارم
    چند بار جفت گیری کردن و نر هم خیلی هوای ماده رو داره و ماده یک خط کمرنگ وسط سینش افتاده
    اما ماده داخل لونه نمیره هوا خوب هست فقط شب ها یکم سرد هست و اب و دونه هویج سیب شوید کاهو سفیده تخم مرغ بهشون میده مشکل چی هست؟؟
    با یه جفت دیگه داخل قفس هستن

    1. f.gh گفت:

      سلام، قفس باید به اندازه کافی بزرگ باشه. دمای هوا هم معمولی باشه مشکلی نداره فقط دمای سرد برای جوجه کشی خوب نیست. باید منتظر باشد ماده اگه امادگیشو داشته باشه جفت میشن. داخل قفس کف دریا هم بگذارید. هفته ای دو یا سه بار ویتامین ad3e هم بهشون بدهید.

  485. محمد جواد گفت:

    سلام یه جفت مرغ عشق دارم قفسشون عوض کردم اصلا پیش هم نمیرن ماده هم داخل لونه نمیره ولی داخل قفس قبلی میرفت که لونه گرم کنه

    1. f.gh گفت:

      سلام، جاشون عوض شده خب برای همینه. باید صبر کنید تا به محل جدیدشون عادت کنند.

  486. بدون نام گفت:

    سلام یک جفت مرغ عشق دارم که نر از ماده سه ماه بزرگتر است و نر یکسال سن دارد
    و هر دو بالغ و آماده هستند .
    مرغ عشق ماده و نر دیروز با هم دعوا میکردن و اصلا با هم دعوا زیاد نکرده بودن
    امروز هم با هم دعوا نکردند .
    ماده یعنی بعد از اینکه غذا می خوره میره تو لونه می خوابه فقط زمان پرآرایی بیرون از لونه هست .هشت ماهه که دارمشون .
    ماده لونه رو هم تمیز می کنه و فضله هاش کمی بزرگ و آبکی شده .
    آیا ممکن هست زمانی که ما نبودیم اقدام به جفتگیری کرده باشند .
    و آیا ماده می خواد تخم بگذاره ؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، علائمش رو داره و ممکنه جفت گیری کرده باشند. در هر صورت باید صبر کنید.

  487. امیر مهدی امینی گفت:

    سلام میشه بگید چه غذایی رو بیشتر مرغ عشق دوست داره باید بهش بدیم ممنون میشم

    1. f.gh گفت:

      سلام، مقاله تغذیه مرغ عشق رو مطالعه کنید.

  488. امیر مهدی امینی گفت:

    خیلی ممنون از راهنمایی هاتون
    ببخشید مرغ عشق های من خیلی میرن تو لونه میان دو تا شون چه معنی رو میده یعنی موقع تخم گذاریشونه

    1. f.gh گفت:

      سلام، به اصلاح دارن لونه گرم میکنن که یکی از علائم اماده شدن برای جفت گیری و تخمگذاری هستش. ولی ممکنه اینطوری هم نباشه باید به رفتارشون دقت کنید.

  489. امیر کبیر گفت:

    سلام مرغ عشق های من نروماده هستن
    از طریق منقار به هم غذا میدن ماده داخل لانه میره ولی تخم نمیزاره

    1. f.gh گفت:

      سلام، صبور باشید به زوده ماده ممکنه تخم بذاره. پرنده هاتون نباید استرس بگیرن وگرنه ماده تخمگذاری نمیکنه.

      1. نیلوفرسیدی گفت:

        سلام مرغ عشقام تخم گذاشتن اما امروز دیدم تخمشون افتاده کف قفس،نمیدونم چجو ی از لونه افتاده بیرون.چکارکنم؟میگن نباید دستش زد

        1. f.gh گفت:

          سلام، ممکنه جفت ها انداخته باشن بیرون
          با دستکش بذارید داخل لونه ولی احتمالش هست بازم بندازن بیرون

    2. مهدی گفت:

      داداش نباید زیاد جای قفس را عوض کنید فقط یکجا باشد

  490. پارسا پرستش گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم حدود ۳ ماه هست که این دو تا باهم هستن ولی تخم نمیزارن نره اجازه نمیده ماده صدا در بیاره وقتی سر صدا میکنه نره جیق نزنه سرش
    ولی با هم خوبن همش دنبال هم هستن و اینکه هر موقع بکشون شروع به تمیز کردن میکنه اون یکی هم مثل اون خودشو تمیز میکنه

    1. f.gh گفت:

      سلام، مقاله زیر رو مطالعه کنید:
      نحوه جفت زدن مرغ عشق

  491. پارسا گفت:

    مولتی ویتامین کودک بدم یا مولتی ویتامین مخصوص ؟

    1. f.gh گفت:

      مولتی ویتامین مخصوص پرنده زینتی تهیه کنید.

  492. پارسا گفت:

    راستی من مرغ عشق دارم که شبا با هم یک کم دعوا میکنن و سر و صدا میکنن چی کار کنم

    1. f.gh گفت:

      رو قفسشون کاور بندازید.

  493. علی گفت:

    سلام من دو ماه مرغ عشق دارم جوجه گذاشتن بزرگ شدن مثل مرغ عشق نر شدند حدودا۱ ماهشون هستش این مرع عشق ماده مادرشون انقدر اینا رو میزنه میرن سمت لونه پرتش میکنه بیرون بعد من جداشون کردم باز به هیچ کدام دونه نمیخورن نمیدونم چیکار کنم

    1. f.gh گفت:

      سلام، جوجه های مرغ عشق تقریبا در سن 35 روزگی میتونند دونخور بشن ولی ابتدا باید با دانه های نرم مثل جوانه ها یا دانه های آب پز شده بهشون غذا بدین. حتما جداشون کنید.

  494. یسنا گفت:

    پاسخ دهید
    سلام.من دوتا مرغ عشق نر و ماده دارم که حدودا ۱۱ ماهه پیش خریدم دارم.دیروز تو لونه پر خودشونو ریختم و ماده پرارو تو لونه مرتب کرد
    یعنی میخوان تخم بزارن؟
    آخه این مدت ماده زیاد میره تو لونه؟
    بعضی اوقات هم همدیگرو نوک میزنن
    و اگه میخواد تخم بزاره باید چه چیزایی بهش بدم؟؟
    نر کامل آماده جفتگیریه ولی وقتی میخواد به ماده نزدیک بشه ماده میزنتش

    1. f.gh گفت:

      سلام، این رفتارها نشانه اماده شدن برای جفت گیری و تخمگذاری هستش. در مورد تغذیه هم حتما مقاله زیر رو بخونید.
      غذای مرغ عشق

    2. مهدی گفت:

      داداش تا میتونی بهشون سبزی گشنیز _سفیدتخم مرغ_هویج_سیب_بهشون بده تا خوب مست بشن.

  495. امیر گفت:

    سلام به دوستان عزیز من یک جفت مرغ عشق دارم بعد نوک خودشون میزنم به هم بعد ماده اصلا نمیره تو لونه بعد می خاستم ببینم لونه تاریک از او ن نمی ترسه لطفا بگید چیکار کنم که بره و تخم بزاره

    1. سلام
      صبور باشید و محیط نگهداریشون گرم و کم صدا باشه

  496. پویان گفت:

    سلام من دوتا مرغ عشق ده ماه دارم دیروز براشون لونه خریدم ماده همش تو لونه هست و خیلی غذا می خوره نر هم داخل لونه نمیره امروز هم دیدم که نوک ها شونو به هم می زدند امکان داره که بخوان تخم بگذارند

    1. سلام
      بله امکانش هست

  497. نگین گفت:

    سلام وقت تون بخیر من یک جفت مرغ عشق دارم که مرغ عشق ماده بیشتر وقت خود را در لونه میگذرونه .
    وقتی مرغ عشق ماده میاد بیرون مرغ عشق تر میده روی کمر اش و بهش غذا هر دو تا شون هم بالغ هستن آیا میخوان تخم بزارن

    1. سلام
      بله امکانش هست

  498. ...... گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که ۷ یا ۸ ماهش است و تو این مدت ۹ تخم گذاشته و از لونه انداخته بیرون هر ۲ یا ۳ هفته یک دونه تخم میکنه و بعد میندازه بیرون و میشکنه
    به نظرتون مشکلش چی هست.

    1. f.gh گفت:

      سلام، ایا به لانه دست می زنید؟ پیشنهاد میکنم یه مدت لونه رو بردارید در ضمن ممکنه نر به خاطر مستی بیش از حد تخم ها رو از لونه بیرون بندازه باید دقت کنید. همچنین اگه احساس خطر کنن این رفتارها رو از خود نشون میدن.

  499. محمدطاها گفت:

    سلام یک جفت مرغ عشق دقیقا شش ماهه که دارم
    ماده حدودا چهار ماه که بالغ شده و دماغش قهوه ای مایل به قرمز
    و بیشتر اوقات میرقصه و خودشو برای مر لوس می کنه و خیلی هیکل و درشت هست .
    نر هم هفت ماه بالغ شده اون هم همش میرقصه و آواز می خونه
    بیشتر از نصف روز و رنگ دماغش سورمه ای هست
    تازگی ها زیاد به هم غذا میدن و با هم خوب شدن .
    ماده و نر بازیگوش و شکمو
    ماده گاهی اوقات در لونه میره و غذا میخوره
    شبا هم تو لونه می خوابه
    و تازگی ها خیلی به هم غذا میدن
    آیا می خوان تخم بگذارند ؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، بله علائمشو دارن ولی ممکنه تخمگذاری نکنند بستگی به محیط نگهداری شون هم داره.

  500. مجید گفت:

    سلام من تازه یک جفت مرغ عشق خریدم نمیدونم چرا ماده همش میره تو لونه و اصلا ندیدم بیاد غذا بخوره نر گه گاهی دیدم دم لونه باهاش دهن ب دهن میکنه بهش غذا میده . وقتی هم خریدم جوجه داشتن ک طرف جوجه هاش رو برداشت.

    1. f.gh گفت:

      سلام، به خاطر ترس و استرس هستش هنوز به محیط جدید عادت نکرده باید محیطی ارام براشون فراهم کنید.

  501. مرتضی گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون بابت توصیحاتتون
    من یه مرغ عشق نر داشتم چند بار ماده عوص کردم جفتگیری نمیکردن تا بالاخره یکی ده روز پیش اوردم باهام جفت شدن نوکاشون و بهم میزنن و…ولی جفتگیری ندیدم بکنن اما از امروز ماده میزنه نر و نمیزاره نزدیکش بشه داخل لونه هم نمیره ماده اصلا ک بگم میخواد تخم بزاره اب و غذا شونم کافیه دمای اتاقم درسته مشکل چیه بنظرتون؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، ممکنه ماده برای جفت گیری یا تخمگذاری هنور اماده نباشه ولی جفت نر مست شده. قبل از جفت کردن پرنده ها حتما پرنده جدید رو به مدت چند هفته در قفس جدا نگه دارید تا به محیط عادت کنه و استرس اولیه اش رفع بشه. مرغ عشق ماده هنوز به خاطر جابجایی درگیر استرس است و شما اون را با یک نر مست تو یک قفس انداختین. این کار درست نیست. اگه زیاد دعوا میکنند حتما باید یه مدت جدا بشن. داخل قفس شاخه و برگ اکالیپتوس بذارین و به جفت ها قطره ad3e دو یا سه روز در هفته بدهید.

  502. علیرضا گفت:

    سلام 15 روز بعدازتولدجوجه مرغ عشق وقتی بخواهیم جوجه رادستی پرورش دهیم آیا باید آن رااز والدینش جداکنیم یا پس ازهربارغذادادن دوباره به قفس پدرومادرش برکردانیم

    1. f.gh گفت:

      سلام، بهتره که تا سن 40 روزگی صبر کنید تا جوجه ها مستقل بشن. اگر جوجه رو از والدینش بگیرید دیگه اونو قبول نمیکنند و شما باید با سرلاک بزرگش کنید.

  503. ebi گفت:

    سلام من ۱ جفت مرغ عشق دارم تبدیل شدن به دستگاه جوجه کش.
    الان جوجه دارن ۴ تا که کامل دون خور نشودن دوباره تخم گذاشتن الان چیکار کنم جوجه ها تخم میندازن بیرون از لونه.
    جدا هم کنم گدسنه میمونن .میندازمشون کنار خواهر برادرای بزرگشون چون کوچیکن بزرگا میزنن نمیدونم چیکار کنم

    1. f.gh گفت:

      سلام، این موارد بیشتر به خاطر تغذیه مقوی و دان های گرم هستش و باعث میشه که مجددا پرنده ها برای جفت گیری و تخمگذاری آماده بشن. با دستکش تخم ها را بردارید.

  504. مرغ عشق گفت:

    من یک جفت مرغه عشق دارم ماده هه سری قبل ۱۷ تا تخم بی نتفه کرد و قبل اونم تخم میذاشت ولی نتفه نداشت العان نتفه داره همش و تا حالا ۷تا کرده ولی مشکل اینه مه پرنده در نمیزاره بیاد غذا و آب بخوره دلم میخواد جدا کنم ولی میگن که باید هنگام تخم گزاری جفت گیری کنند.

    1. f.gh گفت:

      سلام، شما به اندازه کافی و همیشه غذا داخل قفسشون بذار، خود نر هم به ماده غذا میده. ولی اگر نر کلا اجازه غذا خوردن به ماده نمیده و فقط به دنبال جفت گیری است باید تغذیه نر رو کمی تغییر بدین چون زیادی مست شده مثلا کاهو بهش بدین، یکم عرق کاسنی هم بهش بدهید چون طبع سردی داره و باعث کاهش مستی نر خواهد شد.

  505. fryad گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من یه جفت مرغ عشق دارم البته ماده یک سال بیشتره که دارمش و خیلی رام و همیشه میرقصه میخونه وخودشو تمیز میکنه یک ماهه میشه یه نر خریدم مست اماده جفت گیری بودن دوتاشون نزدیک یک هفته که روزی چندبار جفت گیری میکردن الان 20روز گذشته نه داخل لانه میره نه تغییری در وضعیت ماده شده مثل قبلان میرقصه میخونه خودشو تمیز میکنه منتها نر خیلی میزنه و دیگه جفت گیری نمیکنه دلیل تخم نزاشتنش چیه؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، تخم نذاشتن مرغ عشق پس از جفت گیری دلایل مختلفی داره. گاها طبیعیه و ماده تخمگذاری نمیکنه. گاها به خاطر دستکاری لانه و یا تغییر محل قفس هستش و گاها مشکل از تخمدان پرنده میباشه. درگیری شون هم به خاطر تمایل نر برای جفت گیری مجدده. اگر شدید دعوا میکنن حتما نر رو یه مدت جدا کنید.

  506. علی اصغر گفت:

    از کجا بفهمم که سنشون چقدره

    1. f.gh گفت:

      سلام، با روش آزمایشگاهی فقط میتونید دقیق متوجه سن پرنده تون بشین. بقیه موارد حدس و گمان است.

  507. تینا گفت:

    سلام من ۵روزی میشه که یجفت مرغ عشق گرفتم روز دوم دیدم نر میخواد جفت گیری کنه و خیلی هم تلاش کرد اما ماده نداشت از اون روز ماده باهاش بد رفتار میکنه
    و اینکه قبلا دو بار تخم کرده بودند دفعه اول۵تاو دفعه دوم ۶تا منم چون دیدم دارن جفت گیری میکند براشون لونه گذاشتم
    رنگ بینی ماده داره از سفید به قهوه ای تغییر میکنه و نر هم رنگ بینیش آبی پر رنگ شده
    چیکار کنم که باهم دعوا نکنن

    1. f.gh گفت:

      سلام، محیط شون باید به دور از استرس و سر و صدا باشه. چون پرنده هاتون تازه به محیط جدید منتقل شدن ماده هنوز به محیط عادت نکرده و اطمینان نداره. باید مطمئن بشه که هم به لحاظ غذایی و هم به لحاظ محیطی همه چی اوکی است. اگه شدید با هم دعوا میکنن نر رو در قفس جدا بذارین.

  508. سهیل گفت:

    سلام یک سوال ایا وقتی دست خود را داخل لانه میکنیم برای در اوردن دان خوری مرغ عشق استرس میگیرند و به تخمگذاریشون لطمه وارد میکنه ؟؟ راه حل درست را لطفا برای در اوردن دان خوری مرغ عشق را بگویید تا به مرغ عشق استرس وارد نشود

    1. f.gh گفت:

      سلام، قبلا به سوالتون پاسخ داده شده است.

  509. بهرامی گفت:

    سلام من دو جفت مرغ عشق دارم یک جفتشون باهم بازی میکنن جفت گیری میکنند داخل لانه هم میرن ولی نمیدونم چرا تخم نمیزارن

    اون جفت دیگم جفت گیری میکنند ولی ماده اصلا داخل لانه نمیره در حالی که براش چندتا لانه گذاشتم اصلا هیچ کاری نمیکنن چیکار کنم زودتر تخم بزارند؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، باید صبر کنید محیط نگهداریشون باید به دور از استرس و سر و صدای ناهنجار باشه. همچنین به لانه و قفس پرنده ها دست نزنید چون زیادی حساس هستند در این دوره و اگر احساس خطر کنند داخل لانه نمیرن.

  510. GAMERX گفت:

    نه زیاد سر صدا نیست قبلا تو حال خونه بودن چون کولر روشن میکردیم اوردمش تو اتاق بغل پنجره
    قفس استوانه ای بزرگی دارن داخل خونه هم نمیرن اصلا

  511. امین گفت:

    سلام مرغ عشقام تخم گذاشتن ولی بعد دو سه روز از لونه انداختنش بیرون و شکستنش؟ چرا؟ و باید چکار کنم؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، این رفتار مرغ عشق دلایل مختلفی داره. بعضا پرنده به صورت غریزی پوچ بودن تخم ها رو تشخیص میده و از لونه میندازه بیرون. یا مثلا اگر احساس خطر کنند و محیطشون پر سرو صدا باشه و کسی به تخم ها و لانه دست بزنه اینکار رو انجام میدن. گاها مرغ عشق نر به خاطر مستی بیش از حد و جفت گیری با ماده ، تخم ها رو از لانه بیرون میندازه.

  512. GAMERX گفت:

    سلام من دوتا مرغ عشق دارم که هر دوتا رنکشون آبی هست تقریبا
    خیلی باهم دوست بودن و همیشه به هم غذا میدادن و هم دیگه رو تمیز میکردن
    العان ماده روی لونه نشسته فقط پلک میزنه و میخوابه اون نره هم کاری نمیکنه
    چکارکنم سرحال شن دوباره سر صدا هم نمیکنن

    1. f.gh گفت:

      سلام، آیا علائم بیماری ندارن؟
      محیط نگهداریشون هم باید به دور از استرس و سرو صداهای ناهنجار باشه.

  513. حسین گفت:

    سلام از کجا بدنیم تخمی که گذاشته پوچ نیس بار اولشون هم هس تخم میزارن دو تا گذاشتن یکیشونو شکستن

    1. سلام
      باید چند روز بشینه روشون بعد نطفه سنجی بشه
      همون اول قابل تشخیص نیست
      زمان نطفه سنجی هم روز 5 ام هست
      اینکه شکسته هم ممکنه به دلیل کمبود مواد غذایی باشه
      علاوه بر دانه ها بهشون سنگ مینرال و کف دریا هم بدید

  514. یا حسین گفت:

    سلام
    من جوجه مرغ عشق هام تو لونه هستن میتونم در لونه رو بردارم و بدون در باشه مرغ عشق ها هم ۱۵ و دیگری ۱۳ روزه شونه

    1. سلام
      کاریشون نداشته باشید وگرنه بیخایل جوجه ها میشن

  515. یا حسین گفت:

    سلام از کجا بفهیم که مرغ عشق ماده دیگه تخم نمیزاره

    1. سلام
      راه کار مشخصی نداره

      1. علیرضا گفت:

        سلام ببخشید ۲ تا مرغ عشق خریدیم که هر دو بالغ هستند و هر دو با هم خیلی خوب هستند فقط گاهی باهم دعوا میکنن.
        میخواسم بپرسم از اول کار که وارد قفس جدید کردیمشون لانه گذاشتیم
        اشکال داره؟

        1. f.gh گفت:

          سلام، تا وقتی پرنده به محیط عادت نکرده نباید لانه براش بذارین.

  516. بدون نام گفت:

    سلام مرغ عشق ماده نر رو همش میزنه
    نمی زاره غذا بخوره
    نر هم همش برای جفت شدن باهاش تلاش
    می کنه و کتک می خوره
    نر همش میرقصه
    و نر بیچاره تا حالا دوبار ماده دمش رو کنده
    و ماده بسیار پر رو هست .
    من اعصابم خورد میشه که می بینم میزنه نر رو
    نر هم مظلوم هست و فقطیغ جیغ میکنه و خودش رو به در و دیوار میزنه
    در روز ۱۰ بار هست بال یا دم پرنده ی نر میکشه
    اون هم جیغ میکشه و من ماده مرغ عشق رو می گیرم
    فشارش میدم و به نوکش میزنم
    و گاز می گیره و خیلی بد
    و می فهمم که نر چی میکشه
    چکار کنم که دعوا نکنند و
    ماده رو میزنم باعش میشه تخم نگذارند
    ماده هم آماده تخمگذاریشون هست

    1. سلام
      سنشون چقدره ؟ اختلاف سن دارن ؟ اندازه ی ماده بزرگتره ؟!
      مطمئنید که هر دو ماده هستن ؟

      1. بدون نام گفت:

        سلام
        سنشون حدود یکسال
        نر از ماده سه ماه بزرگتر است .
        ماده جسته ی بزرگ تری داره و هیکل
        و تغذیه اش خیلی از نر بیشتر هست
        یعنی هر وقت نر می خواد غذا بخوره میزندش
        و نر هم کوچیک و لاغر هست.
        رنگ بینی نر سورمه ای و آبی کمرنگ هست
        و ماده قهوه ای مایل به قرمز

        1. مدتی جدا کنید تا نر بتونه تغذیه ی مناسبتری رو دریافت کنه
          پس از مشاهده ی پیشرفت بزارید داخل قفس
          الان نر جون نداره با این توصیفات

  517. اناهیتا گفت:

    مرغ عشقام خیلی خودشونو تمیز میکنن چرا؟

    1. سلام
      بررسی کنید بین پرهاشونو ببینید موجود سفیدی نرفته باشه اونجا
      در اون صورت شپش گرفتن و باید با اسپری مخصوص ضدشپش طیور که از داروخانه دامپزشکی میتونید تهیه کنید مشکلشون رو رفع کنید .

    2. ابوالفضل گفت:

      یا شپش دارن یا دم تخمه

  518. اناهیتا گفت:

    من تازه یک جفت مرغ عشق گرفتم کسی که خریدم گفت فعلا براشون لونه نکیرید تا به مکان جدید عادت کنن ایا درست گفته؟

    1. سلام
      بله حتما درس گفتن
      در این مورد باید صبور باشید ، 3 هفته اینا طول میکشه به محیط عادت کنن ، بعد تغذیشون رو بهبود بدید و مولتی ویتامین بهشون بدید اگه نشانه هایی از جفتگیری دیدید براشون لانه هم بزارید

  519. مهدی گفت:

    سلام من مرغ عشق خریدم ، ماده پرهاش میلرزه در ضمن جفت هم هستن ، دلیل اون چی میتونه باشه لطفا زود جواب بدین
    ممنون

    1. سلام
      نمیشه که دقیق گفت ! هیچ توضیحی ندادید در مورد شرایط نگهداریش
      محیطش رو گرم کنید

  520. Shahin_ss گفت:

    سلام من ی جفت مرغ عشق دارم تقریبا ی ماهه خریدمشون لونه هم داره اب غذاشم همیشه اوکیه
    فقط مرغ ماده همش تو لونس خیلی کم میاد بیرون مرغ نر هم دم لونس همیشه سوال اینکه در حال تخم گزاری هستن ؟

    1. سلام
      بله امکانش زیاده

  521. اما گفت:

    سلام خوبین من مرغ عشق هام ۶ تخم گذاشته اند ولی الان ۳ هفته شده در نیومده وقتی خریدمشون ۴ تا تخم داشتند الان ۶ تخم دارن نطفه دار هم هستند جوجه های قبلیش هم دیدم الان هم ۳ هفته شده در نیومدن دلیلش چیه ؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، وقتی پرنده تخمگذاری میکنه و در حال جوجه کشی است نباید جابجا بشن. احتمالا تخم ها خراب شده اند.

  522. رضایی گفت:

    سلام یک جفت مرغ عشق دوهفته گرفتم
    مغازه دار گفته باردار هست یک هفته پرها ماده ریزش داشته الان دو سه روزه سقف خونشو میندازه و خیلی داخل خونش میره نر هر دم پرها شو تمیز میکنه شیطونی میکنه خیلی بال میزنه طبیعی هست یا نزدیک تخم گذاری؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، اگه ریزش شدید داره طبیعی نیست . همچنین اگه دو هفته از زمان جفت گیریشون میگذره تا الان باید ماده تخم میگذاشت. ممکنه تخم در تخمدانش گیر کرده باشه به خاطر استرس و جابجایی. بهتره پرنده رو دقیق بررسی کنید و به تمامی علائم توجه کنید. وقتی تخم داخل تخمدانشون گیر میکنه بی حال میشن کف قفس میشینن، نفس کشیدنشون تند تر میشه و …

  523. ناشناس گفت:

    سلام دوست من یه جفت مرغ عشق داره که الان حدود ۱ سالی میشه که با هم جفتن ولی هر کاری میکنه تخم نمیزاره دلیلش چی میتونه باشه؟

    بعد اینکه من از پرنده فروشی پرسیدم گفتش که مرغ عشق ها فرق میکنن بعضی ها اصلا تخم نمیزارن که قیمتشون۲٠٠یا۱۵٠ اینا هست
    ولی اون دسته مرغ عشق هایی که تخم میزارن قیمتشون حدود ۴٠٠ اینا هست
    آیا این حقیقت داره؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، در مورد قیمت اطلاعی ندارم ولی مرغ عشق هایی هستتن که تخم نمیزان یا اینکه عقیم میباشند و تخم بدون نطفه میزارن.

  524. محدثه گفت:

    سلام من یک جفت مرغ عشق نر و ماده دارم کارای عاشقانه میکنن و لانه و غذای کافی هم دارن دیروز یه تخم گذاشته بود و ازش مراقبت میکرد ولی امروز دیدم تخمشو از لانه انداخته بیرون دلیلش چیه؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، اگر جای قفس پرنده عوض بشه یا اینکه به تخم ها و لانه دست بزنید پرنده حساس میشه و تخم رو میندازه بیرون. بعضی وقتا هم پرنده ها به صورت غریزی تخم رو از لانه بیرون میندازن که ممکنه به خاطر پوچ بودن اون باشه یا اینکه به خاطر مستی بیش از حد. بادستکش مجددا تخم رو داخل لونه بذارید.

  525. محمد گفت:

    سلام/مرغ عشق من 4 تا تخم گذاشته آیا بعد از اینکه جوجه هایش به دنیا اومد خودش غذا میده بهشون یا من بدم

    1. f.gh گفت:

      سلام، بله خودش بهشون غذا میده فقط شما باید به تغذیه شون رسیدگی کنید.
      حتما مقاله غذای مرغ عشق رو مطالعه کنید

  526. محمد گفت:

    سلام
    من یه جفت مرغ عشق خریدم که سر تخم هستن و ستا تخم دارن لونشون رو جا بجا کردم تو قفس جدیدی و الان دوتاشون حتی از لونه هم بیرون نمیان دلیلش چی میتونه باشه

    1. f.gh گفت:

      سلام، کار شما اشتباه بوده در زمان تخمگذاری به هیچ عنوان نباید قفس و لونه پرنده رو جابجا کنید چون خیلی رو این موضوع حساس هستند و حتی تخم ها رو از لونه پرت میکنند بیرون.

  527. یوسف گفت:

    سللم
    چند وقتی هست پرنده ماده من سنگین پرواز میکنه وزیاد دل میزنه این واسه چی هست؟؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، ایا اخیر جفت گیری کرده یا تخمگذاری داشته؟ شکم پرنده رو بررسی کنید.

  528. رضا گفت:

    یک سوال من پرندم حامله نیست کلی نرع و ماده کنار هم دیگه بالای لونه هستن و بهم چسپیدن و بدون هیج حرکتی تا به الان من ندیده بودم این کارو امجام بدن و ی چیز دیگه پرنده های من مرغ عشق اینگلیسی هستن و جفتشون پرهاشون پف کرده و ماده پراشو میکنه تا الان ۱۵تا بیشتر پر کنده

    1. f.gh گفت:

      سلام، عارضه پرکنی در پرنده های زینتی به دلایل مختلفی مثل انگل خارجی یا استرس و افسردگی بیشتر ربط داره. همچنین پرنده به انجام اینکار عادت میکنه و حتی پرهای تازه رو هم به علت خارش و اذیت شدن پوستش مجددا درمیاره. باید به خوبی پرنده هاتون رو بررسی کنید که انگل خارجی نگرفته باشن. پرنده ای که پرهاشو میکنه باید جدا کنید و سرگرمش کنید در صورت لزوم از حلقه الیزابت استفاده کنید تا پرنده نتونه پرهاشو دربیاره.

  529. امیر گفت:

    سلام،مرغ عشق ماده من پرهای پشت کمرش پف کرده دلیلش چیه؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، بررسی کنید که انگل خارجی نگرفته باشه.

      1. محمدیان گفت:

        سلام یه جفت مرغ عشق هست چندروزی که زیر شکمش ورم کرده خیلی هم بیحاله چندروزی بدتر شده مدام میره تو لونه اما هنوز تخم نکرده ده روزی ازاین قضیه میگذره همینجوریه علتش چه ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. سلام
          ممکنه تخم گیر کرده باشه
          ببرش دامپزشک حیوانات خانگی

  530. محمد گفت:

    سلام مرغ عشق نر من همیشه می رقصه و ماده هم همین طور .
    به هم زیاد غذا میدن .
    ماده و نر اکثر اوقات برای جلب توجه هم جیغ جیغ می کنند .
    همیشه هم صدا می کنند .
    دماغ ماده قهوه ای و نر بنفش و سورمه ای است .
    لانه و غذای کافی و محیط گرم هم دارند .
    اما تخم نمی گذارند ‌.
    چکار کنم تخم بگذارند ؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، براشون لانه بذارین و همچنین استفاده از کف دریا ، شاخه و برگ درخت اکالیپتوس باعث میشه این پرنده ها تخمگذاری کنند.

  531. قاسم گفت:

    سلام من مرغ عشق ماده ام را تازه خریدم
    اصلا نمیخونه خیییلی هم کم تحرکه ایا مریضه 🙁داخل لانه هم نمیره چی کار کنم ؟؟؟

    1. f.gh گفت:

      سلام، طبیعیه، باید صبر کنید تا پرنده به محیط جدیدش عادت کنه بهتره زیاد مزاحمش نشین و محیطش ساکت و آرام باشه.

      1. سید محمد امین گفت:

        مرغ عشق منم دیر رفت تو لونه ولی الان هی میره تو لونه آخه خیلی من صبر کردم تا رفت تو لونه

        1. ۰۹۰۴-----۸ گفت:

          سلام من یه جفت مرغ عشق دارم ماده میره تو لونه ونوکش قهوه ای است نر هم نوکش آبی هست ماده مدام پر هاشو تمیز میکنه نر میرقصه و بازی میکنه باهم
          فقط نوک تو نوک میکنن می خان تخم بزارن تورو خدا جوابمو بدید

          1. f.gh گفت:

            سلام، بله اینا نشانه جفت شدن هستش مخصوصا اگر پرهای اطراف مخرج ماده ریزش کرده باشند. باید منتظر بمانید دمای محیط رو 25 درجه باشه و زیاد بهشون سر نزنید لانه رو دست مالی نکنید.

          2. Mahan گفت:

            سلام من یه جفت مرغ عشق دارم ماده آبی نر سبز.میخام تخم بزارن تا جوجه بشه ولی نمیدونم چیکار کنم.گفتن لونه و ظرف غذا بالاترین قسمت قفس باشه ولی ی نفر گفت نه .لونه رو بزار کف .ماده داخل لونه میره هر از گاهی ولی تخم نمیزاره یبارم دیدم جفت گیری میکردن.یکم راهنمایی میکنید.لونه پایین باشه یا بالا و غذا چی بدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.