مقالات لبنیاتی

مزایا و معایب خرید شیر سردکن دست دوم و نکات مهم قبل از خرید

قیمت شیر سردکن دست دوم - اندیشه سبز

نکات مهم و کاربردی قبل از خرید شیر سردکن دست دوم

شیر سردکن از جمله تجهیزات لبنیاتی می باشند که برای حفظ تازگی و عدم فاسد شدن شیر خام از آن استفاده میشود. می دانید که شیر خام به سرعت فاسد میشود. از این رو قبل از مصرف و استفاده از شیر خام ، آن را در دستگاهی بنام شیر سردکن قرار می دهند تا در زمان نیاز آن را به مشتری ارائه داد و یا به سایر فرآورده های لبنی تبدیل کرد.

شیر سرد کن 100 لیتری
شیر سرد کن 100 لیتری
» مناسب برای خنک سازی و نگهداری از شیر و سایر مایعات
» برخورداری از مخزن مقاوم در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی
» دارای ترموستات قابل تنظیم دقیق و حرفه ای
قیمت : 42,000,000 تومان

همزن شیر سردکن با چرخش آهسته شیر داخل مخزن مانع از لخته شدن آن شده و سیستم برودتی آن نیز همواره شیر را خنک نگه داشته و مانع خراب شدن آن میشوند. شیر سردکن ها کاربرد فراوانی در صنعت لبنیات دارد و تولیدکنندگان، آنها را در ظرفیت های مختلفی می سازند تا نیاز تولیدی صنایع کوچک و بزرگ را برآورده سازد. در صفحه شیر سردکن می توانید انواع دستگاه های تولید شده توسط انديشه سبز را مشاهده کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد ها و فواید شیرسردکن ها توصیه می کنیم مقاله اهمیت استفاده از شیر سردکن در کارگاه های لبنیاتی را بخوانید. 

با توجه اهمیت و کاربرد بالای شیرسردکن ها در مغازه ها و کارگاه های لبنیاتی، هر تولید کننده ای سعی در خرید یک یا چند عدد از آنها دارد. در این میان برخی از مغازه داران جهت صرفه جویی در هزینه های خود به سراغ خرید شیر سردکن های دست دوم می روند. البته یکی دیگر از مواردی که مصرف کنندگان را به خرید شیر سردکن دست دوم ترغیب میکند، قیمت مناسب آنها می باشد. البته رشد قیمت ها نیز در طی سالیان اخیر، توجه بیشتر مصرف کنندگان را به اجناس دست دوم و کارکرده معطوف کرده است.

اما می بایست به هنگام خرید این نوع دستگاه ها بسیار دقت کرد. زیرا در صورت معیوب بودن ممکن است خسارات سنگینی را به خریدار وارد کند. از این رو، در این نوشته به مزایا و معایب خرید شیر سردکن های دست دوم پرداخته شده و نکات مهمی در مورد آنها ارائه شده که قبل از خرید حتما باید مد نظر قرار دهید. 

شیر سردکن دست دوم و کارکرده از کجا بخریم؟

هر چند خرید نوع کارکرده این دستگاه ها توصیه نمی شود، ولی در صورتی که شانس خوبی داشته باشید می توانید یک دستگاه شیر سردکن در حد نو نیز خرید کنید. شما می توانید با کارخانه سازنده این دستگاه ها تماس گرفته و در صورت موجود بودن نوع کارکرده، شیر سردکن دست دوم خرید کنید. یکی دیگر را از روش های پیدا کردن شیر سردکن دست دوم ، از طریق مراجعه به فروشگاه ها و سایت های فروش کالاهای دست دوم می باشد.

شیر سردکن دست دوم و کارکرده از کجا خرید کنم - اندیشه سبز

برای خرید شیر سردکن دست دوم بهترین ابزار، اینترنت می باشد. امروزه سایت های و اپلیکیشن های مختلفی در زمینه خرید و فروش اجناس دست دوم فعالیت می کنند و صرفا برای این حوزه طراحی شده اند. با گشت و گذار در این نوع برنامه ها می توانید با فروشندگان اجناس دست دوم ارتباط برقرار کرده و در صورت توافق، کالای مد نظر خود را خرید کنید. البته خرید غیر حضوری و از راه دور را پیشنهاد نمی کنیم، حتما به محل فروش مراجعه کرده و دستگاه را به خوبی تست کنید تا از عملکرد صحیح و سلامت آن مطمئن شوید.

خرید شیر سردکن دست دو چه مزایایی به همراه دارد؟

شیرسردکن های دست دوم نسبت به مدل های نو، از قیمت مناسب تری برخوردار هستند، بنابراین با خرید شیرسردکن دست دوم تا حد قابل توجهی در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد، اما به شرطی که دستگاهی سالم و بدون ایراد خریده باشید، در غیر این صورت هزینه های تعمیر و سرویس آینده ، قیمت نهایی محصول را برای شما گرانتر از یک شیرسردکن نو رقم خواهد زد. تنها مزیتی که خرید یک شیرسردکن دست دوم به همراه دارد، قیمت مناسب آن است. 

آشنایی با معایب خرید شیرسردکن دست دوم 

ماجرای خرید این وسیله لبنیاتی فقط به مزایای آن ختم نمی شود، آگاهی از معایب بی شمار آنها می تواند شما را از خرید منصرف کند، بنابراین قبل از جستجوی شیرسردکن های دست دوم ، معایب آنها را در زیر بخوانید تا تصمیم بهتر و هوشمندانه تری بگیرید :

الف – شیرسردکن های دست دوم فاقد گارانتی هستند

دستگاه های دست دوم فاقد گارانتی هستند، یعنی از مزیت تعمیر و سرویس رایگان توسط کارخانه تولید کننده بی بهره خواهید ماند. در حالی که شیر سردکن های نو این امکان را دارند. به عنوان مثال، اندیشه سبز دستگاه های خود را با یکسال گارانتی معتبر کارخانه و ده سال خدمات پس از فروش عرضه می کند. 

ب – احتمال خرابی قطعات وجود دارد

توجه کنید که شما یک شیرسردکن دست دوم می خرید، یعنی فردی قبل از شما وجود داشته که چندین سال با آن دستگاه کار کرده و چه بسا که خرابی هایی نیز در دستگاه به وجود آمده و مصرف کننده قبلی نسبت به تعمیر صحیح و اصولی آن اقدام نکرده است. بنابراین احتمال خرابی قطعات برودتی مانند کمپرسور و فن و یا موتور همزن و… در آینده ، دور از ذهن نیست. 

ج – احتمال پوسیدگی بدنه داخلی و خارجی آن وجود دارد

معمولا مخزن و قطعات داخلی دستگاه های شیرسردکن و سایر تجهیزات لبنیاتی از استیل بهداشتی درجه 304 ساخته می شوند تا طعم و رنگ شیر را تغییر ندهد و بدنه بیرونی نیز از استیل یا گالوانیزه دارای رنگ پوششی کوره ای ساخته می شود تا دچار پوسیدگی نشود. 

در صورتی که در ساخت شیرسردکن از موادی به جز موارد اشاره شده استفاده شده باشد، شاهد پوسیدگی آن در آینده خواهید بود چه بسا بتوانید پوسیدگی را در قسمت هایی از بدنه محصول را مشاهده کنید. هم چنین شاهد تغییر در طعم و رنگ شیر داخل مخزن نیز خواهید بود. 

شیر سردکن دست دوم - اندیشه سبز

به هنگام خرید شیر سردکن باید به چه نکاتی توجه کرد؟

شیرسردکن یک وسیله کاربردی و بسیار حساس است، در صورتی که از قطعات بی کیفیت و غیراستاندارد در ساخت آن استفاده شده باشد و یا دستگاه دارای عیب پنهان باشد، پس از مدتی دچار خرابی شده و فاسد شدن شیر را سبب خواهد شد و همانطور که می دانید فاسد شدن شیر، کل کسب و کار یک مغازه لبنیاتی را از بین برده و اعتبار صاحب کسب و کار را خدشه دار خواهد کرد و حتی با خرابی دستگاه شیرسردکن، امکان تعطیلی چند روزه مغازه تا زمان پایان تعمیرات وجود دارد. 

بنابراین توجه به نکات مهم زیر قبل از خرید دستگاه های شیر سردکن اکیدا توصیه می شود :

1- توجه به بدنه دستگاه

بدنه شیر سردکن ها باید بر اساس ضوابط سازمان بهداشت و رعایت استانداردهای لازمه ساخته شده باشد. از آنجایی که از شیر خام استفاده وسیعی میشود و تمامی محصولات لبنی فراورده جانبی شیر خام هستند، سالم ماندن شیر خام در محفظه این دستگاه ها اهمیت بسیار بالایی دارد. استفاده از جنس استیل در ساخت بدنه این دستگاه ها یک استاندارد می باشد که باید رعایت گردد. زیرا استیل در برابر زنگ و ضربه بسیار مقاوم است. اما استیل یا همان فولاد ضد زنگ، گریدهای مختلفی دارد. بهترین نوع استیل برای بدنه شیر سردکن ها، استیل درجه 304 می باشد. این بدنه بسیار با دوام بوده و یک محیط کاملا بهداشتی برای شیر خام ایجاد میکند.

2- دارای عایق بندی استانداردی باشد

مابین بدنه بیرونی و بدنه داخلی شیر سردکن ، باید یک عایق مناسب و استاندارد وجود داشته باشد تا مانع تبادل دمای بیرون با شیر داخل مخزن شود. در این صورت میزان برق مصرفی کمپرسور تا حد زیادی کاهش یافته و مانع از گرم شدن و فساد شیر خواهد شد. عایق هایی همچون پشم سنگ ، بلوک های پلیمری  و فوم تزریقی از جمله عایق های مناسب در این زمینه هستند. دقت کنید که اگر در عایق بندی شیرسردکنی از فوم تزریقی استفاده شده باشد، امکان تعمیرات دوباره اواپراتور ان وجود نخواهد داشت، چون که اواپراتور در زیر عایق پرس شده و با برداشتن عایق ، اواپراتور عملا غیر قابل استفاده خواهد شد که باید اواپراتور جدیدی را خریداری نمود.

3- به برند موتور سرمایشی توجه کنید

مهم ترین قطعه ای که در هر وسیله سرمایشی وجود دارد، کمپرسور است که باید از کیفیت بالایی بهره مند باشد تا به خوبی کار کند. در غیر این صورت شاهد خرابی پی در پی و هزینه های جانبی آن خواهید بود. از بهترین و مطرح ترین مارک ها می توان به دانفوس ، تکامسه ، کالترون ، بیتزر و… اشاره کرد. 

4- توجه به موتور گرداننده و همزن

شیری که در داخل دستگاه شیرسردکن ریخته می شود، به صورت مداوم هم زده می شود تا تازگی آن حفظ شده و همه قسمت ها به یک اندازه خنک شوند. بنابراین حتما باید دارای همزن استیل و یک موتور گرداننده استاندارد و معتبر باشد

بهترین موتور برای به گردش درآوردن همزن، الکتروموتورهای موتوژن می باشند که ساخت کارخانه داخلی موتوژن تبریز هستند. این موتورها نیز بسیار قوی بوده و در عین حال مصرف برق بسیار بهینه ای دارند. بسته به ظرفیت مخزن شیر سردکن باید از موتور با توان مناسب استفاده شده باشد. جنس همزن نیز باید از نوع استیل استنلس باشد تا باعث ایجاد آلودگی در شیر نشود.

5- توصیه به خرید شیرسردکن دو مخزنه

در صورتی که از شیر دام های مختلفی مانند گاو و گاومیش استفاده می کنید، بهتر است به جای خرید دو شیرسردکن جدا، از دستگاه های دو مخزنه استفاده کنید، چرا که هم در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد و هم امکان نگهداری جداگانه و همزمان دو نوع شیر مختلف را خواهید داشت. دقت کنید که شیر حیوانات مختلف را نباید با هم ترکیب کنید چون طعم و مزه نامطلوبی به خود خواهد گرفت. 

6- سایر نکات قبل از خرید شیرسردکن دست دو

شیر سردکن ها دارای یک شیر تخلیه نیز می باشند. دقت داشته باشید که بهترین نوع آن، شیرهای اهرمی از جنس استیل می باشند.

تمامی نقاط جوش خورده در بدنه شیر سردکن باید با استفاده از جوش آرگون و CO2 و با سیم جوش استیل جوشکاری شده باشند. در غیر اینصورت محل جوشکاری شده پوسیده میشود و باعث آسیب دیدن بدنه دستگاه و آلوده شدن شیر خواهد شد.

برخی از شیر سردکن ها مجهز به ترموستات نیز می باشند. استفاده از این نوع شیر سردکن ها کاربردی تر است. بدین معنی که با تنظیم درجه برودت می توان علاوه بر تنظیم اتوماتیک کارکرد دستگاه، در مصرف برق نیز صرفه جویی کرد. همچنین به کمک ترموستات می توان دمای شیر را در یک درجه ثابت، خنک نگه خواهد داشت.

خرید شیر سردکن

می توانید بهترین و با کیفیت ترین شیر سردکن ها را از فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز خرید کنید. گروه اندیشه سبز یک واحد تولیدی با بیش از 30 سال سابقه فعالیت در حوزه ساخت تجهیزات لبنیاتی و صنعتی می باشد. این گروه انواع شیر سردکن فروشگاهی ، دامداری و صنعتی و در ظرفیت های مختلف به تولید میرساند. ساخت تمامی این دستگاه ها بر اساس رعایت ضوابط بهداشتی و استانداردهای لازمه صورت گرفته است. این محصولات راندمان عالی و عمر مفید طولانی دارند. اندیشه سبز به این محصولات 12 ماه گارانتی معتبر و 10 سال خدمات پس از فروش نیز ارائه میدهد. هم اکنون گروه اندیشه سبز در سطح ایران بیش از 100 واحد نمایندگی دارد که مشتریان می توانند از طریق آنها به خدمات گروه دسترسی داشته باشند.

جهت دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان در رابطه با خرید شیر سردکن می توانید با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید، همچنین می توانید پیشنهادات و نظرات خود را از طریق کامنت ، برای ما ارسال کنید.

کارشناسان-رسمی-فروش-کارخانه اندیشه سبز

2 دیدگاه در “مزایا و معایب خرید شیر سردکن دست دوم و نکات مهم قبل از خرید

  1. Piroozniya گفت:

    آیا دست دوم دارید

    1. Faraj گفت:

      سلام، برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09144485590 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.