مقالات لبنیاتی

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی قنادی | راه اندازی کارگاه شیرینی پزی

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی قنادی - اندیشه سبز

راه اندازی کارگاه شیرینی پزی و قنادی یکی از مشاغل پر سود در ایران می باشد. خرید شیرینی برای اعیاد، جشن ها و مراسمات مختلف در بین ایرانیان متداول و مرسوم بوده و از این رو مصرف شیرینی نیز در این کشور بالا است. به همین منظور بسیاری از افراد به راه اندازی یک قنادی حرفه ای علاقه مند می باشند.

در این پست از کارخانه اندیشه سبز، تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای راه اندازی قنادی و کارگاه شیرینی پزی معرفی شده است.

خامه گیر لبنیاتی 180 کیلویی
خامه گیر لبنیاتی 180 کیلویی
» دارای قابلیت خامه گیری از 180 لیتر شیر در هر ساعت
» دارای موتور صنعتی قدرتمند و با کیفیت
» برخورداری از پیچ تنظیم غلظت خامه
قیمت : 29,500,000 تومان

معرفی تجهیزات کارگاه شیرینی پزی

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی قنادی شامل تعداد زیادی از دستگاه ها و ابزارها می شود که خرید هر یک از آن ها به این بستگی دارد که شما قصد تهیه کدام نوع کیک یا شیرینی را داشته باشید. اما در این پست از کارخانه اندیشه سبز، مهم ترین دستگاه هایی که در هر قنادی مورد استفاده قرار می گیرند، بررسی شده اند :

1- دستگاه خمیر گیر

برای تهیه اغلب شیرینی ها از خمیر شیرین استفاده می شود و کیفیت خمیر شیرین در نهایت باعث پخت شیرینی با کیفیت عالی می شود. دستگاه خمیر گیر، خمیر اولیه را با سایر مواد لازم به طور یکدست مخلوط می کند. اگر قصد تولید شیرینی با کیفیت دارید، خرید دستگاه خمیر گیر برای شما ضروری می باشد. همچنین از خمیرگیر می توانید به عنوان میکسر برای تهیه نان فانتزی نیز استفاده کنید.

دستگاه خمیر گیر - اندیشه سبز

2- میکسر قنادی

از میکسر قنادی برای مخلوط کردن موادی مانند تخم مرغ، شیر و شکر استفاده می شود. در میکسر از انواع دستگاه های هم زن استفاده می شود و هر یک نیز کاربرد خاصی دارند. از جمله دستگاه میکسر ضربدری که از آن برای اضافه کردن پودرها به مواد شیرینی استفاده می شود. اگر مواد شیرینی حالت چسبنده داشته باشد باید از میکسر مارپیچی استفاده کنید.

میکسر قنادی - اندیشه سبز

از دستگاه میکسر شاخی برای مخلوط کردن خمیر و دستگاه میکسر پنجی برای مخلوط کردن خامه استفاده می شود. معمولا در هر دستگاه میکسر چند مدل پارو وجود دارد و نیازی به خرید آن ها به طور جداگانه نیست.

3- فر قنادی

یکی از مهم ترین تجهیزات برای راه اندازی قنادی، فر قنادی است. فر در تهیه شیرینی با کیفیت نقش مهمی دارد. در فر قنادی می توانید انواع شیرینی، کیک، نان و بیسکویت را تهیه کنید. فر قنادی در ابعاد مختلف در بازار موجود است. این دستگاه با سیستم یکپارچه پخت و با حرارت غیر مستقیم باعث مغز پخت شدن انواع شیرینی می شود.

فر قنادی - اندیشه سبز

4- دستگاه قیف زن قنادی

برای تهیه بسیاری از شیرینی ها از جمله شیرینی نارگیلی و برنجی به دستگاه قیف زنی نیاز دارید. با استفاده از دستگاه قیف زنی، تمام شیرینی ها با سایز یکسان روی سینی شیرینی پزی قرار می گیرند. همچنین با استفاده از این دستگاه می توانید تعداد زیادی کیک را در رنگ های مختلف قیف بزنید. بدین منظور باید دستگاه قیف زنی دوقلو بخرید.

دستگاه قیف زن قنادی - اندیشه سبز

5- دستگاه گل خامه زن

خامه یکی از مهم ترین اجزاء در برخی از شیرینی ها است که درست کردن آن به مهارت زیادی نیاز دارد. با استفاده از دستگاه گل خامه زن می توانید خامه را به دلخواه خود فشرده یا حجیم کنید و به آن حالت بدهید. در این دستگاه سیستم خنک کننده ای تعبیه شده است که حجم خامه را به درستی تنظیم می کند.

دستگاه گل خامه زن - اندیشه سبز

در صورتی که قصد تهیه خامه سنتی و ارگانیک دارید، خرید دستگاه خامه گیر نیز به شما پیشنهاد می گردد. با کمک این دستگاه می توانید خامه سنتی گران قیمت نیز تولید نمایید.

6- دستگاه چانه گیر قنادی

دستگاه چانه گیر برای مرحله ای از پخت شیرینی مورد نیاز است که خمیر آماده شده و قناد باید آن ها را چانه گیری کند. این دستگاه، خمیر شیرینی را با دقت و سرعت بالا چانه گیری می کند. یکدست شدن شیرینی ها از نظر ظاهر و وزن که برای قنادها بسیار مهم است  فقط با دستگاه چانه گیر امکان پذیر است.

دستگاه چانه گیر قنادی - اندیشه سبز

7- دستگاه خمیر پهن کن

از دیگر تجهیزات مورد نیاز راه اندازی تجهیزات قنادی، میتوان به دستگاه خمیر پهن کن اشاره نمود. این دستگاه ها با سرعت بالایی خمیر را در اندازه های مختلف پهن نموده و سرعت کار را بالا می برند. در کارگاه های کوچک شیرینی پزی از وردنه برای صاف کردن خمیر استفاده می شود.

دستگاه خمیر پهن کن - اندیشه سبز

8- دستگاه رول کن

از این دستگاه برای فرم دادن به خمیر نان فانتزی و نان شیرین استفاده می شود. این دستگاه با سرعت بسیار بالا، خمیر شیرینی را رول می کند.

دستگاه رول کن قنادی - اندیشه سبز

9- بستنی ساز

در بسیاری از قنادی ها علاوه بر تجهیزات شیرینی پزی، دستگاه بستنی ساز نیز برای تهیه بستنی سنتی مشاهده می شود. همان گونه که از نام این محصول مشخص است، برای تهیه بستنی کاربرد دارد.

دستگاه بستنی ساز - اندیشه سبز

دقت داشته باشید در صورتی که قصد تولید بستنی در کارگاه قنادی خود دارید، خرید دستگاه شیرسردکن نیز برای شما ضروری است. این دستگاه ها، شیر مورد نیاز برای پخت شیرینی و تهیه بستنی را خنک نگه می دارند.

قیمت تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی قنادی

قیمت تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی قنادی به برند تجهیزات و کیفیت آن ها بستگی دارد. طبیعی است که هر چه دستگاه از ابعاد بزرگ تر و ظرفیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. در نظر داشته باشید که کیفیت و متریال استفاده شده در ساخت دستگاه نیز بر کیفیت آن تاثیر دارد.

راه اندازی کارگاه کیک پزی

برای راه اندازی کارگاه کیک پزی نیازی نیست تمام تجهیزات لازم برای قنادی را بخرید اما به برخی دستگاه ها مانند دستگاه خمیر گیر، میکسر قنادی و دستگاه چانه گیر نیاز دارید.

تجهیزات راه اندازی کارگاه شیرینی پزی خانگی

بسیاری از افراد که قصد راه اندازی یک کارگاه شیرینی پزی کوچک در خانه را دارند، نگران هزینه های گزاف تجهیزات قنادی می باشند. جالب است بدانید که برای راه اندازی این کسب و کار در خانه نیازی به خرید تجهیزات حرفه ای شیرینی پزی نمی باشد. بیشتر تجهیزات گفته شده در قسمت قبل، برای تولیدات در تناژ بالا کاربرد دارند.

اما برای شروع کار شیرینی پزی و کیک پزی در خانه شما تنها به تجهیزات زیر نیاز خواهید داشت :

  • فر مخصوص یا ماکروفر
  • دستگاه مخلوط کن، همزن دستی یا برقی
  • دستگاه گل خامه زن
  • قیف و انواع ماسوره شیرینی پزی
  • قالب های کیک و شیرینی مختلف
  • صفحه گردان و پالت، وردنه

نکاتی در مورد خرید تجهیزات قنادی

اگر می خواهید شیرینی با کیفیت تولید کنید، تجهیزات قنادی باید مرغوب باشند. پس در زمان خرید تجهیزات به نکات زیر دقت کنید:

  • موتور دستگاه خمیرگیر باید پر قدرت باشد. زیرا وظیفه این دستگاه مخلوط کردن حجم زیاد خمیر با سایر مواد است.
  • دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی قنادی را با توجه به نوع شیرینی هایی که قرار است پخته شوند، بخرید.
  • اگر قصد راه اندازی قنادی بزرگ دارید و می خواهید روزانه مقدار زیادی شیرینی تولید کنید به هنگام خرید تجهیزات به سایز و کارکرد آن ها توجه کنید.

سوالات متداول

برای قنادی تجهیزات نو بخریم یا دست دوم؟

برای کاهش هزینه می توانید دستگاه دست دوم بخرید یا واحدی بخرید که برخی تجهیزات شیرینی پزی را داشته باشد.

آیا می توان بدون خرید تجهیزات، قنادی را راه اندازی کرد؟

بدون تجهیزات می توانید برای پخت شیرینی خانگی اقدام کنید.

جمع بندی

برای راه اندازی قنادی و تهیه شیرینی های باکیفیت، علاوه بر مواد اولیه، تجهیزات و دستگاه ها نیز نقش مهمی دارند. قبل از خرید تجهیزات حتما به نوع شیرینی هایی که قرار است در قنادی تهیه شوند توجه داشته باشید. بسته به نوع و ظرفیت تولیدی شما، دستگاه های مورد نیاز برای قنادی نیز متفاوت می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.