مقالات گرمایشی

معرفی بخاری برقی کم مصرف برای محیط های کاری و اداری

انواع هیتر برقی صنعتی یا خانگی کم مصرف - اندیشه سبز

معرفی چند مدل بخاری برقی کم مصرف برای محیط های کاری و اداری

بیشتر محیط های کاری و اداری یا فاقد لوله کشی گاز بوده و یا اینکه به دلیل نبود دودکش امکان استفاده از بخاری گازی در آن آنجا ممکن نمی باشد. برای گرمایش چنین محیط هایی در روزهای سرد پاییز و زمستان، بهترین راه حل استفاده از بخاری برقی است. مصرف انرژی زیاد و به دنبال آن هزینه برق بالا باعث شده تا افراد کمتر از بخاری برقی استفاده کنند.

اما آیا تمامی مدل های بخاری برقی پر مصرف هستند؟ خیر. در ادامه این مقاله از وبلاگ اندیشه سبز، شما را با چند مدل بخاری برقی کم مصرف آشنا میکنیم که استفاده از آنها در محیط کاری و اداری برای شما مقرون به صرفه خواهد بود.

هیتر برقی دایره ای 3.5 کیلووات اندیشه سبز
هیتر برقی دایره ای 3.5 کیلووات اندیشه سبز
» تولید گرمای کاملا پاک و بی خطر در در محیط های کاری و اداری
» دارای کمترین میزان صدا و لرزش در حین کارکرد
» برخورداری از سطح ایمنی بالا با مصرف برق بسیار پایین
قیمت : 8,250,000 تومان

بخاری برقی فن دار آزتک

مدل های مختلفی از بخاری برقی فن دار در بازار موجود میباشد که هر کدام از آنها امکانات خاصی دارند. بخاری برقی آزتک محصولی بسیار با کیفیت بوده و برتری های زیادی نسبت به نمونه های مشابه دارد. این بخاری برقی دارای یک عدد فن می باشد که فن دستگاه، گرمای آن را در محیط پخش میکند. همین مزیت باعث شده تا بخاری برقی آزتک در مدت زمان کوتاه محیط را گرم کند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این بخاری، بخش رطوبت ساز آن می باشد. همانطور که میدانید در فصل زمستان مشکل خشکی هوا در بسیاری از مناطق وجود دارد. خشکی هوا باعث سرفه های خشک و تنفس سخت و همچنین خشکی پوست دست و صورت میشود. با اضافه نمودن آب به مخزن این بخاری، دستگاه همزمان رطوبت نیز تولید نموده و به همراه هوای گرم آن را در محیط پخش میکند. بنابراین علاوه بر بخاری شما می توانید بعنوان بخور گرم نیز از بخای برقی آزتک استفاده کنید.

بخاری برقی آزتک دارای ترموستات بوده و زمانیکه گرمای محیط به مقدار تنظیم شده رسید، دستگاه خاموش شده تا در مصرف برق صرفه جویی شود و گرمای اضافی نیز تولید نمیکند.

بخاری برقی فن دار آزتک - اندیشه سبز

ویژگی مهم دیگر این بخاری، 4 عدد لامپ حرارتی آن میباشد که هر یک به صورت جداگانه خاموش و یا روشن میشوند. لذا با توجه به فضای محیط خود می توانید تعداد دلخواهی از المنت ها را روشن نموده و مصرف برق دستگاه را پایین بیاورید. حرارت هر یک از المنت ها نیز به صورت حداقل و حداکثر قابل تنظیم می باشد.

بخاری برقی آزتک با برق 220 ولت تک فاز کار میکند. در محیط کاری و یا اداری می توانید این بخاری را بر روی پایه ها و بر روی زمین قرار داده و در گوشه ای از اتاق از آن بهره ببرید. یا اینکه بخاری را بر روی دیوار نصب نمایید. این بخاری کمتر از 8 کیلوگرم وزن داشته و ابعاد آن (70×70 سانتی متر) می باشد.

بدنه این بخاری نیز از یک نوع ABS فشرده و سخت تشکیل شده است که امکان زنگ زدگی در بخاری را به صفر می رساند .

در این بخاری صفحه ای که المنت های حرارتی بر روی آن نصب شده اند از یک آلیاژ خاص ساخته شده است که خاصیت تابشی دارد. به کمک این صفحه منعکس کننده، گرمای المنت ها به صورت تابشی نیز در محیط منتشر میشود. در واقع در این بخاری گرما هرگز در بخش جلوی آن تجمع نمیکند و گرمای بخاری در سطح وسیعی پخش میشود. همین مزیت به طور قابل توجهی مصرف برق دستگاه را بهینه ساخته است.

بخاری برقی قابل حمل دلونگی

برند دلونگی یکی از محبوب ترین برندهای لوزام خانگی در بازار بوده و تولید کننده اصلی این برند یک گروه ایتالیایی می باشد. نمونه های مختلفی از بخاری برقی توسط این کمپانی طراحی و تولید شده است که یکی از بهترین آنها بخاری برقی دلونگی مدل De’Longhi HCX9124E می باشد. ابعاد این بخاری 82×52×22 سانتی متر می باشد. بخاری برقی دلونگی دارای دو عدد فن بوده که گرمای دستگاه را در محیط پخش میکنند.

بخاری برقی قابل حمل دلونگی - اندیشه سبز

این بخاری برقی ظاهر بسیار شیک و طراحی جالبی دارد. توان گرمایشی این بخاری 2400 وات بوده و توسط ترموستات نصب شده بر روی هیتر می توان دمای آن را کنترل نمود. این بخاری برقی کوچک همچنین دارای تایمر بوده که کاربر با تنظیم آن می تواند در یک زمان مشخص دستگاه را روشن کند. این بخاری نیز ایمنی بالایی دارد و در صورت واژگون شدن به طور خودکار خاموش میشود. وزن این بخاری تقریبا 8 کیلو بوده و به هر دو روش دیواری و یا پرتابل می توان از آن بهره برد.

رادیاتور برقی VonHaus

رادیاتور برقی روغنی در واقع شبیه به شوفاژ بوده که درون پره های آن مایع روغنی وجود دارد. با اتصال دستگاه به برق، روغن داخل پره ها داغ شده و سپس حرارت آن از طریق فن در محیط پخش میشود. رادیاتور برقی VonHaus نیز بدین صورت گرمایش ایجاد میکند. این بخاری وزن سنگینی داشته و کمی دیر محیط را گرم میکند. بخاری برقی VonHaus از یک ترموستات نیز بهره می برد و در صورت رسیدن به دمای مشخص شده دستگاه خاموش میشود.

رادیاتور برقی VonHaus - اندیشه سبز

در زمان خاموش شدن این بخاری پره های آن با سرعت پایینی گرما از دست می دهند و در واقع دستگاه با وجود خاموش شدن تا حدودی گرما تولید میکند ولی فن آن خاموش میشود. این بخاری در مقایسه با دیگر بخاری برقی ها قیمت بیشتری دارد.

بخاری برقی فن دار کوچک

این نوع بخاری که با نام تجاری Simple Value 2kW upright fan heater در بازار جهانی به فروش می رسند در واقع یک بخاری برقی کوچک می باشند که قدرت گرمایشی خوبی دارند. هر چند که این بخاری دارای فن هستند ولی در زمان استفاده از این هیتر برقی نباید زیاد با آن فاصله داشته باشید.

بخاری برقی فن دار کوچک - اندیشه سبز

این بخاری فاقد ترموستات می باشد ولی حرارت دستگاه را در دو حالت مینیمم و ماکزیمم می توانید کنترل کنید.

نکات مهم به هنگام خرید بخاری برقی کم مصرف

برای انتخاب بهترین بخاری برقی برای محیط کاری چندین نکته را باید در نظر بگیرید که عبارتند از:

  1. میزان برق مصرفی دستگاه: معمولا بیشتر بخاری های برقی توان گرمایشی بین 2000 الی 3000 وات دارند. البته حداکثر توان گرمایشی دستگاه به ظرفیت آن و تعداد المنت های هیتر بستگی دارد. طبیعی است که هرچقدر تعداد المنت های حرارتی یک بخاری بیشتر باشد، دستگاه گرمایش بیشتر و برق زیادی مصرف خواهد نمود.
  2. ایمنی دستگاه: بخاری برقی باید دارای ترموستات اتوماتیک باشد تا بصورت خودکار خاموش شود. اگر بخاری برقی بیش از حد داغ شود، احتمال سوختگی سیم ها و دستگاه بسیار زیاد خواهد بود. برخی بخاری برقی ها تایمر دار بوده ولی کارایی و امنیت این نوع بخاری برقی ها هرگز به بخاری برقی ترموستات دار نمیرسد. برای ایمنی هر چه بیشتر بخاری برقی ها، کیفیت المنت های حرارتی، کیفیت بدنه و سیم پیچی دستگاه و روکش سیم های آن بسیار حائز اهمیت می باشند. برخی بخاری برقی ها در صورت واژگونی دستگاه، دارای سیستم ایمنی خاموش کن خودکار بوده تا دستگاه باعث آتش سوزی نشود.
  3. نحوه انتقال حرارت:در بخاری برقی ها گرما یا به شکل همرفتی و یا به شکل تابشی در محیط منتشر میشود. وجود یک فن در بخاری برقی میتواند انتقال حرارت هیتر را بسیار سرعت ببخشد و در نتیجه دستگاه برق کمتری مصرف کند. بهترین عملکرد برای یک بخاری این است که گرما را هم به صورت تابشی و هم به صورت همرفتی در محیط توزیع کند.
  4. وزن و ابعاد دستگاه: بخاری برقی ها معمولا وزن سبک و ابعاد کوچکی دارند و فضای مفید کاری را اِشغال نمیکنند. بخاری برقی مد نظر شما باید با فضای محیط کاری تان مطابقت داشته باشد و در صورت لزوم بتوانید دستگاه را به صورت دیواری نصب نموده و یا آن را به صورت پرتابل استفاده نمایید.
  5. گارانتی و خدمات پس از فروش: بهتر است که محصول مد نظر شما از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار باشد تا در صورت لزوم بتوانید از پشتیبانی گروه تولید کننده بهره ببرید. در این باره بخصوص به سابقه ی گروه و خدمات پس از فروش آن توجه کنید چرا که در صورت عدم وجود خدمات پس از فروش مناسب ، در صورتی که دستگاه دچار مشکل شده و قطعه ای نیاز داشته باشد، بدون وجود خدمات پس از فروش واقعی ، امکان تهیه قطعه را نخواهید داشت و علنا دستگاه بی استفاده میشود.

گاهی اوقات برای گرمایش سریع به یک هیتر کوچک و قابل حمل نیاز پیدا میکنیم. مطمئنا در چنین شرایطی روشن نمودن سیستم گرمایش مرکزی خانه پاسخگوی نیاز ما نخواهد بود. برای این رفع این نوع نیازها، بخاری برقی بهترین گزینه خواهد بود.

در صورتیکه به یک بخاری برقی کوچک و قابل حمل و با قدرت گرمایش بالا نیاز دارید پیشنهاد ما به شما بخاری برقی اندیشه سبز می باشد. این بخاری برقی ها مزیت های زیادی دارد که در ابتدای این نوشتار به آنها اشاره شده است. برای خرید بخاری برقی به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش با کارشناسان اندیشه سبز تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.