نکات مهم در خرید بخاری گلخانه ای دست دوم و هیتر کارکرده

راهنمای خرید بخاری و هیتر گلخانه ای دست دوم 

خرید بخاری یا هیتر برای هر گلخانه ای ضروری است تا محصولات کشاورزی را از سرمای زمستانه نجات داد. اگر به دنبال خرید هیتر گلخانه ای دست دوم هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید چون نکات و راهنمایی های مفیدی را ارائه کرده ایم که به شما در یک خرید یک بخاری گلخانه ای دست دوم اما سالم و کارا کمک خواهد کرد. 

خرید هیتر صنعتی کارکرده برای گلخانه کار آسانی نیست چرا که محصولات کارکرده معایب زیادی دارند و سبب سرما زدگی محصولات کشاورزی خواهند شد، بنابراین دقت در خرید آنها و تست قبل از خرید بسیار مهم و غیر قابل انکار است. 

هیتر گرمایشی New Ajax
» امکان تامین گرمای مورد نیاز گلخانه با حداکثر راندمان
» مجهز به فن قدرتمند برای پخش یکنواخت گرما
» دارای بدنه ی مقاوم در برابر حرارت و رطوبت
قیمت : 19,800,000 تومان23,800,000 تومان

مزیت خرید بخاری گلخانه ای دست دوم چیست؟

مهمترین مزیت یک بخاری گلخانه ای دست دوم و کهنه ، قیمت ارزان آن می باشد که صاحبان سالن های گلخانه ای را ترغیب به خرید آن می کند. اما همه چیز به قیمت مناسب خلاصه نمی شود، بلکه سلامت و کارایی هیتر بسیار مهم تر از قیمت آن هستند.

بنابر گفته های فوق، تنها مزیت خرید هیتر کارکرده برای گلخانه ، پرداخت هزینه کمتر است، در صورتی که در خرید بی دقتی شود، هزینه های تعمیرات و سرویس محصول، در آینده قیمت تمام شده آن را بسیار بالاتر خواهد برد.

معایب هیتر گلخانه ای کارکرده کدامند؟

معایب بخاری گلخانه ای دوم - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

در کنار قیمت مناسب این دستگاه ها ، متأسفانه معایبی نیز در آنها نهفته شده است که اکثر خریداران در هنگام خرید متوجه آن نمی شوند. از جمله مهم ترین معایب احتمالی بخاری های دسته دوم گلخانه ای شامل موارد زیر می شوند :

الف – فرسوده بودن کوره ؛ پس از مدتی سوراخ شده و حادثه آفرینی خواهد کرد.

ب – سالم نبودن سیستم های ایمنی از قبیل ، فیوز ، ترمینال ریلی ، ترموستات و …

ج – احتمال پوسیدگی کویل ها که در صورت کوچک ترین سوراخ ، دود و الاینده ها را وارد محیط گلخانه خواهد کرد.

د – فاقد گارانتی هستند.

هـ – امکان وجود مشکل در مشعل ، تابلو برق ، فن دمنده و سایر متعلقات آن وجود دارد که معیوب بودن هر کدام ، مشکلاتی را به نوبه خود به وجود خواهد آورد.

چه نوع بخاری برای استفاده در گلخانه مناسب است؟

حال که با مزایا و معایب بخاری های گلخانه ای دست دوم آشنا شدید، بهتر است تا با ویژگی های یک هیتر استاندارد برای گلخانه نیز آشنا شوید تا انتخاب بهتر و دقیق تری داشته باشید، در این صورت محصولات کشاورزی پربار و با کیفیت تری نیز خواهید داشت و از همه مهم تر اینکه احتمال حادثه آفرینی و یا از دست رفتن محصولات کشاورزی نیز وجود نخواهد داشت. 

اما بخاری های آتش درون یا همان کوره هوای گرم بهترین گزینه برای گلخانه هستند چون که دود و آلاینده ها از طریق دودکش به بیرون هدایت شده و تنها گرمای پاک به واسطه فن دمنده وارد گلخانه خواهد شد. در صفحه هیتر گلخانه می توانید انواع آنها را مشاهده نمایید. 

نکاتی در رابطه با انتخاب یک بخاری گلخانه ای دست دوم

در صورتی که قصد انتخاب یک بخاری دست دوم را دارید موارد زیر حتما را در نظر بگیرید:

  • بخاری مد نظر می بایست مخصوص گلخانه باشد و به صورت آتش درون کار کند.
  • بدنه دستگاه باید کاملا عایق بندی شده باشد، در صورت قصد استفاده از هیتر در داخل گلخانه را دارید، نیازی به عایق نیست.
  • جنس آن در برابر زنگ زدگی مقاوم باشد. یعنی از استیل و یا ورق های گالوانیزه دارای پوشش رنگ پودری کوره ای ساخته شده باشد.
  • کوره بخاری حتما از جنس استیل آتش خوار باشد. این مورد بسیار حائز اهمیت می باشد. کوره های بی کیفیت بعد از مدتی دچار فرسودگی و حادثه آفرینی می شوند.
  • فن های دمنده هوا نقش بسیار مهمی در انتقال گرمای تولید شده به سالن را دارند، در صورتی که هوادهی پایین و یا موتور بی کیفیتی داشته باشد، هیتر مورد نظر راندمان حرارتی لازم را نخواهد داشت، یعنی قادر به گرم کردن کل گلخانه نخواهد بود، فن های ساخت کارخانه دمنده معمولا کیفیت بالاتری دارند.
  • وجود سیستم های امنیتی و سالم بودن آنها بسیار مهم است. این سیستم ها که شامل فیوز کم آمپر، ترمینال ریلی ، ترموستات کوره و سوپاپ اطمینان می شوند، نقش به سزایی در جلوگیری از اتش سوزی گلخانه و خرابی هیتر را دارند.
  • قطعات هیتر خریداری شده در بازار یافت شوند و قابل تعمیر باشد، با توجه به اینکه هیتر دست دوم خریداری شده فاقد گارانتی و احتمالا خدمات پس از فروش نیز خواهد بود، بنابراین وجود قطعات آن در بازار جهت تعمیرات احتمالی در آینده ضروری است.

آیا بخاری گلخانه دست دوم بخریم؟

برای رشد محصولات در داخل گلخانه، دما و کیفیت هوای داخل آن بسیار مهم می باشد. بخاری کهنه و دست دوم اگر بیش از حد فرسوده باشد، علاوه بر اینکه دمای مورد نیاز سالن را تأمین نمیکند، باعث ورود آلودگی نیز به داخل سالن خواهد شد و همچنین این نوع هیترها هزینه تعمیر و سرویس بالایی دارند. لذا در مورد خرید این نوع بخاری ها باید بسیار احتیاط کنید.

بهترین راه حل به جای خرید هیتر گلخانه ای دست دوم

بهترین راهکار برای گرمایش سالن های گلخانه ای خرید بخاری نو و مخصوص گلخانه ای می باشد. هیتر گلخانه ای آتش درون که هیچ نوع دود و آلودگی در محیط ایجاد نمی کنند ، انتخابی عالی برای گلخانه ها می باشند. به خصوص اگر دارای گارانتی معتبر و سرویس دهی منظم از طرف کارخانه سازنده باشد. اندیشه سبز با دارا بودن سابقه 30 ساله در زمینه تولید انواع تجهیزات گلخانه ای و مرغداری، همواره کیفیت را در اولویت اول قرار داده و تمامی هیترهای اتش درون این کارخانه از گارانتی 2 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله بهره مند هستند.

برخی از مهم ترین ویژگی های هیترهای گلخانه ای اندیشه سبز:

  • کوره استیل آتش خوار
  • جوش کاری کوره از آرگون و دی اکسید کربن است. حتی جوش آرگونی به تنهایی در محل جوشکاری کوره نمی تواند مانع پوسیدگی آن شود.
  • دارای استاندارد جهانی iso 9001 و BS 5991 بریتانیا
  • بدنه بخاری کاملا عایق بندی شده و به هیچ عنوان گرما و دود از جایی دیگری نشت نمی کند.
  • کار با گاز شهری یا گازوئیل
  • بدنه ضد زنگ و مقاوم در برابر رطوبت و پوسیدگی
  • دارای لایه های امنیتی چهارگانه
  • تابلو برق تمام اتوماتیک طرح ریتال آلمان
  • فن های هفت پر آکسیال دمنده
  • کوئل های فولادی و ضد زنگ
  • گارانتی 2 ساله
  • خدمات پس از فروش 10 ساله

در صورتی که قصد خرید یک بخاری گلخانه ای دارید، پیشنهاد ما به شما هیترهای گرمایشی اندیشه سبز می باشد که در نوع خود بی نظیر بوده و راندمان بسیار بالایی دارند. این هیترها مخصوص سالن های گلخانه ای می باشند که تمامی موارد ذکر شده در بالا در ساخت آنها به نحو احسن اجرا شده است.

بخاری گلخانه ای اندیشه سبز

بخاری گلخانه ای اندیشه سبز

اندیشه سبز از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات گلخانه می باشد که بخاری گلخانه ای آن حاصل زحمات و تجربه 30 سال فعالیت و آزمون و خطای این گروه می باشد. بخاری گلخانه ای اندیشه سبز با ایجاد گرمایی پاک و به دور از دود و آلودگی ، از بهترین هیترهای گلخانه ای محسوب می گردد. تمامی استانداردهای لازم در ساخت هیترهای آتش درون ساخت اندیشه سبز به خوبی رعایت شده است.

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاوره در مورد هیتر مناسب برای گلخانه خود، حتما با یکی از شماره های زیر تماس گرفته و از مشاوره کاملا رایگان کارشناسان اندیشه سبز بهره مند شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

6 نظرات
  1. راه چمنی می گوید

    سلام یک بخاری برا ۳۰۰ متر گلخانه چقدر هزینه داره؟ باید چ قدر انرژی داشته باشه؟

    1. admins-r می گوید

      سلام روزتون بخیر
      لطفا با شماره زیر تماس بگیرین تا به صورت کامل راهنمایتون بکنن.
      09144485590

  2. علی محمدپور می گوید

    برای گلخانه 250 متری گرمایش قیمت مناسب چی پیشنهاد میکنید

    1. f.gh می گوید

      با سلام، پیشنهاد میکنم حتما با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید تا با نیازسنجی و بررسی جزئیات گلخانه بهترین سیستم گرمایشی رو به شما پیشنهاد دهند.
      مهندس محمودی: 09143403463

  3. سعید رحیمی می گوید

    برای سه مترمربع گلخانه قصد دارم بخاری تهیه کنم لطفا شماره تماس بدهید یا با شماره تماس اینجانب تماس داشته باشید

    1. f.gh می گوید

      با سلام، آقای رحیمی عزیز لطفا با شماره 09143883380 (مهندس علیزاده) تماس حاصل فرمایید.

سوالی داری کلیک کن 👋