مقالات سرمایشی

بررسی و حل مشکلات رایج در یخسازها

بررسی و حل مشکلات رایج در یخسازها - اندیشه سبز

راهنمای و حل خرابی های رایج در یخسازها

یخساز یکی از انواع تجهیزات سرمایشی می باشد که به دلیل کاربرد زیاد در زمینه های مختلف قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. گروه های سازنده با توجه به درخواست مشتریان انواع یخساز در ظرفیت های خانگی، صنعتی، رستورانی، کافی شاپی، پولکی و … طراحی و تولید کرده اند؛ که هر یک از این محصولات با توجه به ظرفیت و نحوه کارکرد برای محیط خاصی مناسب است.

بدون شک هر دستگاه بعد از مدتی کارکرد با مشکلات بر ایرادات مواجه می‌شود که دستگاه یخساز نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. در واقع یخساز به طور دائم با آب، دمای پایین، و رطوبت سر و کار دارد و به همین دلیل امکان بروز برخی مشکلات و یا آسیب دیدن قطعات و سیستم ها وجود داشته و امری بدیهی است. اهمیت این موضوع باعث شده تا ما در ادامه این مقاله به بررسی مشکلات رایج در یخسازها و نحوه تعمیر آن ها بپردازیم.

یخساز خانگی 20 کیلوگرم حبه ای
یخساز خانگی 20 کیلوگرم حبه ای
» دارای قابلیت تولید یخ حبه ای و پودری بصورت همزمان
» امکان اتصال به آب شهری
» مجهز به سنسور کنترل سطح آب مخزن
قیمت : 39,000,000 تومان

اهمیت و کاربرد یخساز 

به منظور بررسی مشکلات رایج در یخسازها باید شما در وهله اول در رابطه با اهمیت و کاربرد آنها اطلاعات کافی داشته باشید. همانگونه که در قسمت قبل توضیح داده شد، یخساز یکی از انواع تجهیزات برودتی است که از آن برای تولید انواع یخ در شکل های مختلف به خصوص یخ حبه ای استفاده می‌کنند. این محصولات در مدل ها و ظرفیت های متفاوتی طراحی و  تولید می شود که کاربر می‌تواند با توجه به بودجه و محیطی که در نظر گرفته است بهترین گزینه را انتخاب کند.

برای نمونه یخساز خانگی از جمله پرفروش ترین محصولات موجود در بازار است که معمولاً به صورت اتوماتیک کار میکند. همین هم باعث شده تا افراد در خانه، کافی شاپ، آبمیوه فروشی و سایر مکان های مشابه با استفاده از این دستگاه به طور دائم به یخ حبه ای دسترسی داشته باشند.

با استفاده از یخ حبه ای فرد می تواند در روزهای گرم به راحتی انواع نوشیدنی ها و آب میوه های خنک درست کنند. البته به همین منظور شما می توانید خیلی راحت یک قالب را پر از آب کرده و در قسمت فریزر یخچال قرار دهید اما بدون شک برای داشتن دسترسی دائم و مهمتر از همه در مکان‌هایی مانند کافی شاپ که تعداد مراجعه کننده بسیار بالا است استفاده از فریزر نمی تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

اهمیت و کاربرد یخساز - اندیشه سبز

البته در مکان های بزرگ مانند رستوران و تالار ها با توجه به تعداد زیاد مصرف کننده و مراجعه کننده از یخساز صنعتی و یخساز رستورانی استفاده شود. این سری از دستگاه ها به دلیل داشتن سیستم سرمایشی قدرتمند و همچنین ظرفیت بالا می‌توانند به راحتی در مدت زمان بسیار کوتاه با حجم قابل توجهی از آب را به حقیقت تبدیل کنند. در این حالت شما بدون دغدغه به راحتی خواهید توانست انواع نوشیدنی و آبمیوه در تعداد بالا درست کرده و در اختیار میهمانان و مراجعه کنندگان قرار دهید.

از طرف دیگر باید در نظر داشت که همزمان با کم شدن مقدار یخ از مخزن داخلی این دستگاه ها، سیستم به صورت اتوماتیک از حالت استندبای خارج شده و مجدداً به منظور پر کردن مخزن به مکش آب از قسمت لوله کشی به تولید یخ خواهد پرداخت به طوری که مجدداً بعد از پر شدن مخزن دستگاه به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت اپراتور به حالت استندبای بازمی‌گردد.

انتخاب یخساز باکیفیت برای دوری از مشکلات و خرابی ها

بدون شک به اطلاعاتی مانند بهترین دفاع حمله است و پیشگیری بهتر از درمان است را شنیده اید. توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز خرابی و مشکلات رایج در یخسازها و کاهش هزینه های جاری، در همان وهله اول یعنی به هنگام خرید، یک محصول باکیفیت انتخاب کنید. برای انکار باید برخی نکات را در نظر بگیرید.

کیفیت بدنه یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. این دستگاه به طور دائم با او در تماس بوده و استفاده از بدنه کم‌کیفیت می‌تواند به راحتی زمینه را برای بروز زنگ زدگی و خوردگی در قسمتهای مختلف دستگاه و حتی خرابی قطعات داخلی ایجاد کند. بهترین جنس برای بدنه استیل استنلس می‌باشد که عملاً امکان زنگ زدگی در آن صفر است.

البته معمولا گروه های سازنده ای که از گرید کیفیتی بالایی برخوردار است، جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و اصول، قسمت داخلی را از جنس پلاستیک فوق العاده ای بی اس در نظر می گیرند. این نوع بدنه داخلی تحت تاثیر تغییرات دما یا ماندن آب به صورت طولانی مدت، یا هیچ گونه واکنش یا تغییر مواجه نمی شود.

انتخاب یخساز باکیفیت برای دوری از مشکلات و خرابی ها - اندیشه سبز

موتور به عنوان قلب تپنده هر دستگاه و ماشین آلاتی در نظر گرفته می‌شود که در تعیین کیفیت محصول نقش بسرایی دارد. به هنگام خرید یخساز باید به نوع موتور و قدرت آن توجه داشته باشید چرا که این دستگاه ساعات زیادی از روز را روشن خواهد بود و در این حالت تنها داشتن موتور باکیفیت می تواند تضمین کننده عمر مفید محصول شود.

در نهایت هنگام انتخاب و خرید محصول باید به گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه شده توسط گروه سازنده دقت کنید. در واقع گروه های تولید کننده انواع تجهیزات برودتی و سایر دستگاه ها جهت رفاه کار و همچنین تضمین کیفیت کالای خود یک بازه زمانی نسبتاً طولانی جهت ارائه خدمات گارانتی برای محصول خود در نظر می گیرد. چنان میشه دستگاه مورد نظر از لحظه خرید تا لحظه اتمام گارانتی با عراق یا هرگونه ایراد مواجه شود گروه عرضه کننده محصول بامزه است که بدون دریافت کوچکترین هزینه است کاربر به عیب یابی و تعمیر دستگاه مورد نظر بپردازد.

مشکلات رایج در یخسازها کدامند و چگونه حل می شوند؟

به طوری کلی هر دستگاهی با توجه به موارد استفاده، محیط، سیستم کارکرد و قطعاتی که در آن قرار دارد با مشکلات و خرابی هایی مواجه می شود. مشکلات رایج در یخسازها و نحوه حل این مشکلات در ادامه به صورت لیست توضیح داده شده است.


مشکل : عدم تولید یخ کامل – آبکی بودن یخ های تولید شده و مخزن یخ

راه حل : ممکن است که کمپرسور دستگاه با ایراد مواجه شده و یا گاز داخل آن خالی شده باشد. همچنین به هنگام خرید باید از عایق بندی محصول نیز مطمئن شوید چرا که در محیط های گرم و یا فصول گرم سال، محیط می تواند دستگاه و کارکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد.


مشکل : تولید یخ با بوی نامطبوع

راه حل : در برخی از یخساز ها به دلیل نبود سیستم دفع پسماند آب و همچنین در دستگاه هایی که مخزن آن توسط کاربر پر می شود و سیستم آبگیری اتوماتیک ندارد، ماندن طولانی مدت آب سبب تغییر طعم و بوی آن خواهد شد. برای حل این مشکل باید آب اضافی داخل مخزن را خالی کنید و سپس برای استفاده مجدد آب تازه در داخل آن بریزید.


مشکل : گیر کردن یخ در مخزن دستگاه

راه حل : توجه کنید که ممکن است کاربر، دمای ترموستات را بیش از حد پایین بیاورد و در این حالت یخ به دلیل دمای خیلی پایین به مخزن می چسبد. از این رو باید حتماً ترموستات را بر روی دمای استاندارد تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.