مقالات سرمایشی

12 کاربرد جالب یخ های حبه ای که بهتر است بدانید

آشنایی با کاربردهای جالب یخ حبه ای - اندیشه سبز

آشنایی با کاربردهای جالب یخ حبه ای 

یخ های حبه ای در گذشته توسط قالب هایی در فریزر های خانگی تولید می شد، اما امروزه با استفاده از دستگاه هایی به نام یخساز حبه ای می توان این یخ ها را به صورت و در تعداد بالا تولید کرد، این یخسازها قابل استفاده در خانه ، محل کار ، فروشگاه ، کافی شاپ، هتل و رستوران، بیمارستان و هر مکان دیگری می باشد و در عرض چند دقیقه توانایی تولید یخ حبه ای مورد نیاز را خواهند داشت.

یخ های حبه ای به دلیل اندازه کوچک خود کاربرد های فراوانی پیدا کرده اند که در این نوشته از اندیشه سبز قصد داریم به مهم ترین و رایج ترین آنها بپردازیم.

یخساز خانگی 15 کیلو گرم حبه ای
یخساز خانگی 15 کیلو گرم حبه ای
» دارای قابلیت تولید یخ حبه ای شفاف در کمترین زمان
» دارای کارکرد اتوماتیک و هوشمند
» مجهز به شناور مغناطیسی و هشدار تخلیه آب مخزن
قیمت : 29,000,000 تومان

1- خنک کردن نوشیدنی ها

مهم ترین و ساده ترین کاربرد یخ حبه ای استفاده از آن در نوشیدنی ها جهت خنک کردن آنها می باشد. به راحتی در خانه یا محل کار می توانید چند حبه یخ را در نوشیدنی و یا آب آشامیدنی خود قرار دهید و پس از چند دقیقه شاهد خنک و دلپذیر شدن آن باشید.

2- ایجاد هوای خنک در تابستان 

اگر در خانه خود پنکه دارید، به راحتی می توانید چند حبه را در یک پلاستیک قرار داده و در جلوی پنکه قرار دهید، در این صورت از باد خنک با هزینه ای بسیار کم بهره مند خواهید شد. 

3- تمیز کردن ظروف کثیف

یخ حبه ای در کنار نمک به یک پاک کننده قوی تبدیل می شود که توانایی زدودن آلودگی ها و چربی ها از انواع ظروف را خواهد داشت. تابه های چرب ، قهوه جوش های کثیف و قابلمه های ته گرفته گزینه های خوبی برای امتحان قدرت پاک کنندگی یخ حبه ای و نمک می باشند. 

4- رفع گودی فرش و قالی 

رفع گودی فرش و قالی با یخ حبه ای - اندیشه سبز

مسلما مشاهده گودی در فرش و قالی خانه خوشایند نیست و برای رفع این مشکل می توانید چند حبه را بر روی قسمت گود شده قرار دهید و پس از ذوب شدن یخ ، با استفاده از یک فرچه ، بخش مورد نظر را بسایید تا کاملا صاف شود. 

5- رفع کبودی و ورم پوست 

اگر پوست شما دچار آسیب شده و حالتی ورم کرده و کبود شده دارد، می توانید چند حبه یخ را در یک داخل یک پلاستیک یا پارچه تمیز بریزید و آن را بر روی محل آسیب دیده قرار دهید، پس از چند دقیقه شاهد رفع کبودی و ورم محل خواهید شد. یخ سبب افزایش جریان خود در همان محل شده و مانع از تجمع خون و کبودی پوست می شود. 

6- رفع لکه های روی لباس و اشیا

به محض ریخته شدن چیزی بر روی مبل ، فرش ، قالی ، لباس، میز و … کافی است چند حبه یخ را بر روی محل قرار دهید تا از نفوذ لکه و چسبیدن آن به اشیا جلوگیری کنید. حبه های یخ بهتر از آب سرد توانایی پاک کردن لکه ها را دارد.

7- از بین بردن چروک لباس

از بین بردن چروک لباس با یخ حبه ای - اندیشه سبز

گاهی چروک لباس به حدی است که با اتو به راحتی از بین نمی رود. راه حل این مشکل در استفاده از یخ حبه ای است. چند حبه یخ را در نایلون قرار داده و بر روی قسمت چروک بمالید، سپس آن قسمت را اتو کنید تا چروک در عرض چند ثانیه از بین بروند. 

8- سفت کردن سس 

اگر سس مایونز شما شل شده ، می توانید چند حبه یخ را در داخل ظرف حاوی سس قرار داده و درب آن را ببندید، سپس به خوبی تکان دهید تا یخ کاملا آب شود و سس حالت سفتی خود را به دست آورد. 

9- جلوگیری از خراب شدن رب و مربا 

زمانی که مواد غذایی شروع به فاسد شدن می کنند، قسمت رویی آنها ورم خواهد کرد. برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی مانند رب و مربا، کافیست چند حبه یخ را در داخل بطری قرار داده و درب آن را ببندید تا فعالیت های میکروبی به حداقل ممکن برسد. 

10- تسکین درد چشم 

تسکین درد چشم با یخ حبه ای - اندیشه سبز

اگر چشمانتان در اثر کار زیاد با کامپیوتر یا کمبود خواب خسته شده ، می توانید دو حبه یخ را به مدت چند ثانیه و با فاصله های زمانی 1 دقیقه ای بر روی چشمان خود قرار دهید و شاهد کاهش درد و آرام شدن چشمان خود باشید.

11- جدا کردن آدامس 

اگر آدامسی به لباس ، فرش و یا مبل خانه شما چسبیده و جدا کردن آن برای شما سخت است. می توانید یک تکه یخ را روی آن قرار دهید تا امکان جدا کردن راحت آدامس را برای شما فراهم کند. 

12- تولید یخمک 

کافیست به جای آب از شربت در دستگاه یخساز حبه ای خود استفاده کنید تا یخمک های رنگی برای پذیرایی از مهمانان درست کنید و از آن برای خنک و شیرین کردن نوشیدنی ها هم می توانید استفاده کنید. 

یخساز مناسب برای استفاده در خانه 

یخسازهای حبه ای ظرفیت های مختلفی دارند که در اندازه های 10 کیلویی ساخته شده و تا اندازه های 500 کیلویی نیز وجود دارند. منظور از این ظرفیت ها یعنی توانایی تولید این مقدار یخ در هر 24 ساعت می باشد. 

بنابراین اگر افراد کمی در خانه دارید می توانید از یخساز خانگی 10 کیلویی استفاده کنید که در هر 24 ساعت توانایی تولید 10 کیلو گرم یخ حبه ای را دارد و مصرف برق بسیار پایینی هم خواهد داشت. اگر با نحوه کار یخساز حبه ای آشنایی ندارید، در نوشته آموزش نصب و کار با یخساز حبه ای آموزش های لازم ارائه شده است. 

هم چنین اگر نیاز به یخ سازی با ظرفیت های بالاتر دارید تا از آن در مغازه ، رستوران و یا هتل خود استفاده کنید می توانید به صفحه یخسازهای اندیشه سبز مراجعه کنید. این محصولات دارای گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله از طریق کارخانه اندیشه سبز می باشد. 

اگر در خرید یخساز مناسب برای خانه یا محل کار خود شک دارید می توانید مقاله راهنمای انتخاب یخساز را مطالعه کنید، در این نوشته نکات مهمی به شما آموزش داده خواهد شد که خرید هوشمندانه تری خواهید داشت. 

سخن آخر 

در این نوشته به کاربردهای جالب یخ های حبه ای پرداخته شد، اما لازم است بدانید که یخ ها انواع مختلفی دارند که به یخ های حبه ای ، قالبی ، پودری و پولکی و … تقسیم بندی می شوند، از یخ های قالبی در سردخانه ها ، مکان های عرضه یخ قالبی ، مراکز عرضه مرغ و ماهی و … استفاده می شود. 

یخ های پولکی و پودری نیز نوع آماده تری از آنها می باشد که برای تازه نگه داشتن ماهی و میگو در مغازه ها و میوه و سبزیجات در سردخانه ها استفاده می شود، هم چنین از یخ های پودری در بتن سازی و ساختمان سازی نیز قابل استفاده است. 

نکته آخر اینکه اندیشه سبز در زمینه تولید انواع یخسازهای خانگی و صنعتی فعالیت دارد و اگر در این مورد نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می توانید با یکی از شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از راهنمایی های کاملا رایگان آنها قبل از خرید یخساز بهره مند شوید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.