مقالات سرمایشی

خرید سردخانه جسد دست دوم چه مشکلاتی به همراه دارد؟ (نکات مهم خرید)

خرید سردخانه جسد دست دوم چه مشکلاتی به همراه دارد؟ - اندیشه سبز

بررسی مشکلات و معایب خرید سردخانه جسد دست دوم و کارکرده 

اگر قصد خرید سردخانه جسد دست دوم را دارید، حتما این نوشته از اندیشه سبز را مطالعه کنید تا با مشکلات و معایب این کار آشنا شوید. با اینکه برخی از افراد جهت صرفه جویی در هزینه ها به سراغ محصولات دست دوم و کارکرده می روند، اما سردخانه های جسد به دلیل اهمیت و حساسیت بالایی که دارند، نیاز به بررسی دقیق قبل از خرید دارند. 

سردخانه جسد تک کابین
سردخانه جسد تک کابین
» دارای بدنه ی مقاوم، بهداشتی و عایق بندی شده
» بهره گیری از فن دمنده ی پرقدرت برای تهویه ی هوا
» برخورداری از صفحه ی کنترل قابل تنظیم
قیمت : 68,000,000 تومان75,000,000 تومان

مشکلات رایج در خرید سردخانه های جسد کارکرده

از جمله معایب و دردسرهایی که ممکن است با آن مواجه شوید می توان موارد زیر را برشمرد، بنابراین هنگام خرید یک سردخانه دست دوم میت به موارد گفته شده در مقاله توجه فرمایید تا کمترین ضرر را متحمل شوید :

1- توجه به بدنه بیرونی

بدنه بیرونی سردخانه جسد دست دوم - اندیشه سبز

بدنه بیرونی سردخانه حتما باید از استیل ساخته شده باشد، در غیر این صورت امکان پوسیدگی و زنگ زدگی خواهد داشت. زنگ زدگی بدنه ضمن اینکه جلوه نازیبایی به سردخانه خواهد داد، احتمال آسیب رساندن به عایق و در نتیجه کاهش میزان برودت و افزایش فشار به کمپرسور را در پی خواهد داشت. 

ضمن خرید سردخانه جسد دست دوم حتما به سوراخ نبودن بدنه و عدم وجود شکستگی، ترک و زدگی بر روی آن دقت کنید. 

2- بررسی سلامت درب 

کیفیت ساخت درب سردخانه نقش مهمی در جلوگیری از خروج سرما داشته و به کاهش فشار وارده بر کمپرسور و افزایش ماندگاری میت در کابین کمک شایانی خواهد کرد. درب سردخانه حتما باید عایق ضخیم و مناسبی داشته و دورادور آن دارای لاستیک سیلیکونی درزبند باشد. هم چنین باید دارای چفت بند باشد تا به خوبی و به شکل محکمی بسته شود.

در اغلب سردخانه های دست دوم، این موارد دچار استهلاک می شوند، بنابراین بررسی دقیق درب و کیفیت ساخت نیز توصیه می شود. 

3- توجه به صحت کار مانیتور و صفحه کنترل 

مانیتور سردخانه جسد و دکمه های کنترلی آن به دلیل استفاده مداوم، خیلی سریعتر از سایر قطعات دچار استهلاک می شوند، بنابراین حتما به کارکرد صحیح نمایشگر و تمامی دکمه های آن توجه کنید. 

4- توجه به صدای کمپرسور

قبل از اینکه سردخانه میت دست دوم مورد نظر خود را خریداری کنید، بهتر است در همان محل فروش آن را روشن کرده و برای چند دقیقه تست کنید. توجه به صدای کمپرسور، امکان تنظیم درجه برودت، بررسی میزان سرمای تولید شده در زمان مشخص و … از مواردی هستند که هنگام تست باید مورد توجه قرار بگیرند. 

صدای کمپرسور، دمای بدنه و میزان کارکرد آن از جمله مواردی هستند که باید مورد توجه قرار دهید. در صورتی که کمپرسور هنگام کار صدای زیادی تولید کرد و یا بیش از حد داغ شد و یا اینکه به صورت مداوم کار کرد، اما با این وجود سرمای لازم را تولید نکرد، می توان به معیوب بودن کمپرسور و یا یکی از تجهیزات برودتی پی برد. 

5- بررسی وضعیت داخل کابین 

بررسی وضعیت داخل کابین سردخانه جسد دست دوم - اندیشه سبز

قسمت داخلی بدنه سردخانه جسد نیز باید از استیل ساخته شده باشد و گوشه و کناره های آن به کمک عایق فوم تزریقی به خوبی عایق بندی شده باشد. در صورت استفاده از هر فلز دیگری به جز استیل، به مرور زمان دچار زنگ زدگی شده و عملا امکان شستشو و نظافت داخل کابین را غیر ممکن خواهد کرد، چرا که با تداوم این کار، دیواره سوراخ شده و به عایق داخلی آسیب خواهد رساند. 

ضمن خرید سردخانه میت کارکرده، به استیل بودن بدنه داخلی و عدم وجود زنگ زدگی، سوراخ و ترک دقت کنید. 

6- سالم بودن فن اواپراتور 

در داخل کابین سردخانه، اواپراتور و فن متصل به آن قرار دارد. اواپراتور متشکل از لوله هایی است که گاز مبرد وارد آن می شود و سرما را به داخل کابین سردخانه میت می رساند. فن نیز سرما را در سراسر کابین پخش کرده و به یکنواخت کردن برودت در تمامی قسمت های آن کمک خواهد کرد. وجود مشکل در کارکرد فن، سبب عدم پخش صحیح گرما و در نتیجه فاسد شدن جسد می شود. 

این مورد را حتما مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن فن و اواپراتور مطمئن شوید. هم چنین در مقاله نکات مهم قبل از خرید سردخانه جسد به تمامی راهنمایی های لازم پرداخته شده است. 

7- از خالی نبودن گاز مبرد مطمئن شوید

مشکل اغلب تجهیزات سرمایشی دست دوم و کارکرده، خالی بودن یا ناکافی بودن گاز مبرد آنهاست. برای بررسی کافی نبودن گاز مبرد می توانید به صدای کمپرسور و مدت زمان کارکرد آن توجه کنید. 

در صورتی که کمپرسور به صورت یکسره و بدون توقف و با صدای غیر عادی کار می کند، در صورتی که داخل سردخانه همچنان گرم است، می توان به خالی بودن گاز پی ببرید. هم چنین اطراف لوله های اواپراتور (داخل سردخانه) مقداری برفک می بندد. 

آیا خرید سردخانه میت دست دوم پیشنهاد می شود؟

مشکلات ذکر شده فوق برای اغلب تجهیزات سرمایشی کارکرده اتفاق می افتد و مختص سردخانه های میت نیست. اما موارد گفته شده تنها برخی از این مشکلات بود، احتمال خرابی هر یک از قطعات سردخانه، مدتی پس از خرید دور از انتظار نیست و از آنجایی که محصول دست دوم خریداری شده فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش است، هزینه های تعمیر یا تعویض بالایی را بر دوش خریدار خواهد گذاشت. 

بنابراین خرید یک سردخانه میت نو و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر، از خود کارخانه سازنده، بهترین و ایده آل ترین راهکار خواهد بود. اندیشه سبز دارای سابقه تولیدی 30 ساله در این زمینه بوده و تمامی محصولات خود را با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله ارائه می دهد. 

ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید

کارشناسان فروش اندیشه سبز همه روزه آماده پاسخگویی به سوالات و درخواست های شما خریداران گرامی می باشد. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی قبل از خرید، با یکی از شماره های زیر تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت کنید. لازم به ذکر است که امکان تولید سردخانه جسد در ابعاد، مشخصات و تعداد کابین های دلخواه شما وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.