طرح توجیهی پرورش بلدرچین (کامل)

طرح توجیهی پرورش بلدرچین

امروزه استفاده از گوشت بلدرچین جایگاه ویژه ای در سبد غذایی مصرف کنندگان پیدا کرده است چون ارزش غذایی که در گوشت این پرنده وجود دارد، قابل مقایسه با گوشت مرغ نیست. بسیاری از مردم ترجیح می دهند به جای مصرف گوشت مرغ، از گوشت بلدرچین استفاده کنند از همین رو بازار کسب و کار پرورش بلدرچین هم نسبت به سال های گذشته رونق بسیار زیادی پیدا کرده است.

استقبال مردم از مصرف گوشت و تخم بلدرچین باعث شده است که هر فردی نسبت به علاقه شخصی و یا با هدف ایجاد کسب و کار، به صنعت پرورش بلدرچین روی آورد. در پی درخواست های مکرر شما متقاضیان عزیز و با توجه به نیازهای روز افزون بازار تقاضا تصمیم گرفته ایم تا در قالب چند طرح توجیهی، شما را با پرورش بلدرچین های سود آور آشنا کنیم.

مطمئن باشید که بسیاری از وب سایت هایی که در این حیطه فعالیت دارند طرح های پیشنهادی خود را بدون دریافت هزینه در اختیارتان نخواهند گذاشت ولی تمامی مقالاتی که در اندیشه سبز نشر شده است و حاوی اطلاعات به خصوصی است که، به صورت رایگان در اختیار شما علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

متخصصین و کارشناسان اندیشه سبز تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا شما اولین و ابتدایی ترین قدم های شروع یک موفقیت بزرگ را با اطمینان بردارید تا نه تنها خودتان صاحب درآمد شوید بلکه سهم بزرگی هم برای کارآفرینی افردای داشته باشید که هیچ پشتوانه مالی ندارند و صاحب شغل های پردرآمدی نیستند.

دستگاه جوجه کشی هواباتور 168 تایی
» امکان جوجه کشی از 380 تخم نطفه دار بلدرچین
» برخورداری از سیستم سیرکولاسیون بهینه
» مجهز به برد جوجه کشی حرفه ای و هوشمند
قیمت : 13,300,000 تومان

پرورش پرنده quail

در ابتدا یک نگاه کوتاه و اجمالی  به بلدرچین و انواع نژاد های قابل پرورش داشته باشیم

بلدرچین ها پرندگانی ریز جثه هستند که در راسته ماکیان‌سانان قرار گرفته اند.  شاید برای بسیاری از شما خوانندگان عزیز این سوال مطرح شود که؛ راسته ماکیان کدام زیر مجموعه پرندگان را در بر می گیرد؟

ماکیان سانان راسته‌ای از پرندگان هستند که دربردارنده 256 نوع پرنده است و مرغ، بوقلمون، کبک ، بلدرچین، تیهو، طاوس و قرقاول هم جزو این راسته به شمار می روند.
بلدرچین هم که یکی از ماکیان سانان به حساب می آید، خودش شامل چندین گونه و نژاد است.

آنها پرندگان بسیار کوچک اما گوشتی هستند که از بذر گیاهان و حشرات کوچک تغذیه می کنند البته دانه ها سهم بزرگتری در تغذیه آنها دارند. بسیاری از گونه های بلدرچین که در سراسر دنیا پراکنده شده است قابلیت پرواز کردن ندارند.

آنها لانه های خود را در لابه لای بوته های متراکم، سنگ ها و صخره ها می سازند و اگر در تیر رس دشمنان طبیعی خود قرار بگیرند با سرعت هر چه تمام،  فرار می کنند و یا پروازهای بسیار کوتاه و کم ارتفاعی انجام می دهند تا خود را نجات دهند . به نظر می رسد که اگر از آنها در بسترها و یا قفس های پرورشی نگهداری کنید بسیار معقول و موجه خواهد بود چون بدون هیچ مانع و دردسری ، تولید مثل می کنند و جمعیت شان قابل تکثیر است.

یک نکته قابل توجه

درست است که، پرورش بلدرچین به خاطر استفاده از گوشت و تخم آن رونق گرفته است ولی این دلیل نمی شود که شما وقت و هزینه خود را صرف نگهداری از نژادهایی بکنید که برای پرورش دادن، اصلا گزینه مناسبی نیستند.

مهمترین نژادهایی که قابلیت پرورش دارند عبارتند از بلدرچین ژاپنی و بلدرچین معمولی چون مابقی آنها یا جزو نژادهای تزئینی به حساب می آیند و یا نمی توان در تمام طول سال از آنها جوجه گیری کرد حتی در برخی از کشورها به دستور دولت مرکزی پرورش دهنده هایی هستند که وظیفه تکثیر و رها کردن گونه های بلدرچین را در طبیعت دارند.

جالب است بدانید که مصرف گوشت بلدرچین خاصیت درمانی دارد  و طبق نظر پزشکان متخصص، به جای مصرف گوشت مرغ، بهتر است که گوشت بلدرچین جایگزین آن شود. گرچه عموم مردم نسبت به این مسئله آگاهی های کمتری دارند.

اگر به کتاب های طب سنتی مراجعه کنید، متوجه این مسئله خواهید شد که مصرف گوشت بلدرچین برای درمان بسیاری از درد ها مثل گوش درد، صرع، ناتوانی های جسمی و … خالی از لطف نبوده است حتی بسیاری از والدینی که کودکانشان دیرتر  زبان باز می کردند تخم بلدرچین به آنها می دادند تا بخورد چون برای به حرف افتادن بچه ها بسیار فایده داشت.

بلدرچین نژاد معمولی

نژاد بلدرچین معمولی

یکی از بلدرچین های که در کشور ایران مورد توجه بسیاری از پرورش دهندگان است، بلدرچین معمولی با نام علمی Coturnix coturnix  است. خواستگاه اصلی این نژاد از بلدرچین قاره آسیاست و در واقع تنها بلدرچین بومی ایران است که تا اروپا و آفریقا هم پراکندگی دارد.

این گونه از بلدرچین آنقدر به بلدرچین های ژاپنی شباهت دارند که کمتر کسی متوجه تفاوت آنها می شود و مطمئنا آنها کسانی هستند که در کار پرورش نژادهای بلدرچین آنقدر خبره شده اند که از طرز صدا و آوازخوانی آنها پی می برند که کدام نژاد است.

بلدرچین های معمولی  هم مثل سایر نژادهای بلدرچین از انواع بذرهای گیاهان، حشرات و خزندگان کوچک تغذیه می کنند ولی در فصل زمستان که هوا سرد تر است از دانه ها تغذیه می کنند.

بلدرچین نژاد ژاپنی

نژاد بلدرچین ژاپنی

بلدرچین ژاپنی هم یکی دیگر از نژادهای شناخته شده در ایران است که خواستگاه اصلی آن به شرق قاره آسیا بر می گردد. بلدرچین های ژاپنی پرنده های مهاجری هستند که در فصل های سرد می توانند به راحتی به مناطق گرمسیر مهاجرت کنند حتی اگر مجبور باشند که ، طولانی مدت و در مسافت های زیاد پرواز کنند. بلدرچین های ژاپنی نر 100 تا 140 گرم و ماده های آنها 120 تا 160 گرم وزن دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

1 نظر
  1. سعید می گوید

    سلام روز بخیر
    نیاز به طرح توجیهی برای بلدرچین مولد و گوشتی دارم
    منتظر نکته نظرات و پیشنهادات سازنده شما خواهم بود
    با سپاس

سوالی داری کلیک کن 👋