پرورش مرغ گوشتی در خانه ؛ ملزومات لازم و نحوه فروش مرغ ها

آموزش پروار کردن مرغ در خانه با نحوه فروش

مرغ و خروس ها به دلیل فواید زیادی که در گوشت و تخم خود دارند و مقاومت بالایی که نسبت به سایر پرنده ها در برابر تغییرات محیطی و آب و هوایی از خود نشان می دهند، گزینه عالی برای پرورش در نقاط مختلف ایران هستند. نه تنها در ایران بلکه در هر جای این کره خاکی می توان نژادهای مختلفی از مرغ ها و خروس ها را یافت که برای مقاصد  مختلفی توسط انسان ها پرورش داده می شوند. 

پرورش مرغ در خانه دارای اصول و قواعد خاص خود است که در صورت رعایت آنها به موفقیت در نگهداری از این پرنده خواهید رسید. برای آشنایی با نحوه پرورش مرغ بومی در خانه پیشنهاد می کنیم نوشته پرورش مرغ بومی در خانه همراه با تکنیک ها را مطالعه کنید تا اطلاعات شما در این زمینه افزایش پیدا کند. هم چنین در این نوشته از اندیشه سبز قصد داریم شما را با نحوه پرورش مرغ گوشتی در خانه آشنا کنیم و نژادهای مناسب برای این کار را معرفی کنیم.

آماده سازی مکان مناسب برای نگهداری از مرغ گوشتی

آماده سازی مکان مناسب برای نگهداری از مرغ گوشتی - اندیشه سبز

معمولا مرغ ها در خانه های شهری و روستایی قابل پرورش هستند، پرورش آنها در روستا به دلیل وجود فضای کافی به راحتی امکان پذیر است، اما در محوطه های شهری به دلیل امکان ایجاد مزاحمت برای همسایه ها کمی مشکل است و لازمه آن رعایت نکاتی است که در ادامه به تمامی موارد لازم برای آماده سازی مکان آنها اشاره خواهد شد :

الف – وجود فضای کافی 

حتما باید دارای حیاط و یا انباری باشید و فضای کافی در حیاط خود داشته باشید، وجود فضای سبز در خانه های روستایی مزیت محسوب می شود. 

ب – حصارکشی محل پرورش 

حتما آنها را در یک فضای محصور شده پرورش دهید برای این منظور می توانید از توری های فلزی استفاده کنید، یا توجه به احتمال گم شدن پرنده ها در روستا و وجود شکارچیانی مانند روباه ، ساخت این حصار الزامی خواهد بود.

ج – آشیانه تخم گذاری و استراحت

آنها باید یک لانه برای تخم گذاری و استراحت داشته باشند. زمانی که مرغ نیاز به تخم گذاری داشته باشد به دنبال مکان امن و گرمی برای تخم گذاری خواهد بود، بنابراین در داخل این منطقه حصارکشی شده حتما باید یک مکان سرپوشیده و دارای آشیانه تخم گذاری وجود داشته باشد. هم چنین در مواقع گرم یا سرد سال برای استراحت و در امان ماندن از سرما و گرمای زیاد، در داخل لانه استراحت خواهند کرد. 

د – دانخوری و آبخوری 

آنها برای خوردن آب و غذا نیاز به دانخوری و آبخوری دارند که لیست کامل این محصولات را می توانید در صفحه دانخوری و آبخوری اندیشه سبز مشاهده کنید. این وسایل باید کاملا استاندارد باشند تا موجب بروز بیماری در آنها نشود و قابل شستشو نیز باشد.

هـ – فن تهویه

در صورتی که قصد دارید مرغ و خروس ها را در یک انباری یا محیط بسته پرورش دهید حتما از فن تهویه استفاده کنید تا هوای تازه را مدام به محل پرورش آنها وارد کند، این کار به رشد بهتر آنها کمک خواهد کرد. در صفحه فن تهویه اندیشه سبز می توانید محصولات این گروه را مشاهده کنید.

هواکش 100×100
» دارای هوادهی 24000 مترمکعب در ساعت
» موتور از برندهای موتوژن ، الکتروژن یا درجه یک چینی به انتخاب مشتری
» بدنه از جنس گالوانیزه با مقاومت بالا در برابر رطوبت
قیمت : 14,500,000 تومان

و – خاک اره 

اگر قصد دارید مرغ و خروس ها را در یک مکان صاف و سیمانی پرورش دهید حتما در کف بستر از خاک اره استفاده کنید تا پای آنها زخمی نشود، یکی از دلایل شایع لنگیدن پرنده های بومی زخمی شدن پای آنها در اثر پرورش در بستر سفت است.

ز – سیستم های گرمایشی

اگر در مکان های سرد جغرافیایی و یا فصل زمستان قرار داشته باشید طبیعتا برای جلوگیری از تلفات مرغ و خروس ها باید محیط آنها را گرم کنید که با استفاده از بخاری گازی و یا هیتر برقی امکان پذیر خواهد بود. در صفحه تجهیزات گرمایشی مرغداری می توانید محصولات گرمایشی اندیشه سبز را مشاهده کنید که دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش است. 

جت هیتر 50 هزار کیلو کالری
» مجهز به کوره استیل مقاوم در برابر حرارت و رطوبت
» مونتاژ تمام اتوماتیک و ساخته شده از قطعات با کیفیت
» قابل سفارش به دو صورت جت هیتر گازسوز و گازوئیل سوز
قیمت : 16,200,000 تومان22,000,000 تومان

انتخاب نژاد مناسب برای پرورش

انتخاب نژاد مناسب برای پرورش - اندیشه سبز

مرغ ها دارای نژادهای مختلفی هستند که برخی از آنها برای تولید گوشت و برخی نیز برای تولید تخم کاربرد دارند، اما برخی از آنها نیز صرفا جنبه زینتی دارند که در ادامه نژادهای مناسبی از مرغ را معرفی خواهیم کرد که وزن گیری بالایی دارند و به عنوان مرغ گوشتی در خانه قابل پرورش هستند.

1- مرغ برهما

این مرغ پس از چهار ماه پرورش به وزن 4 و نیم کیلوگرم خواهد رسید که سودآوری بالایی برای پرورش دهنده خواهد داشت، این مرغ سالانه 140 تخم نیز تولید می کند که در طول پرورش از تخم های آنها نیز می توانید بهره مند شوید اما برای جلوگیری از ضعیف شدن بدن پرنده توصیه به کاهش تخم گذاری آن است. 

2- مرغ راس

این نژاد تغییر ژنتیک داده شده و برای تولید گوشت پرورش داده می شوند. آنها در طول 45 روز به وزن 2 الی 3 کیلوگرمی می رسند و دوره بازگشت سرمایه را برای پرورش دهنده بسیار کوتاه خواهد کرد. 

3- مرغ فاورولس

این مرغ اصالتا متعلق به کشور فرانسه است اما می توان مولدهای آنها را در ایران نیز یافت. مرغ گوشتی این نژاد تا 4 کیلوگرم نیز افزایش وزن پیدا می کنند و یکی از گزینه های عالی برای پرورش خواهد بود. 

4- مرغ دورکینگ

این مرغ و خروس انگلیسی در هر منطقه ای قابل پرورش است و به خوبی با مکان های جغرافیایی سرد و کوهستانی سازگار خواهد شد. خروس دورکینگ در طول دوره 4 الی 5 ماهه پرورش به پنج کیلوگرم وزن و مرغ این نژاد به 4 کیلو وزن خواهد رسید. 

5- مرغ کوشین

مرغ و خروس نژاد کوشین یا کوچین نیز دقیقا مانند نژاد فوق قابلیت وزن گیری تا این حدود 4 کیلو را دارد. آنها میزان تخم گذاری نسبتا پایینی دارند و گزینه خوبی برای تولید تخم نیستند، اما با توجه به اینکه سرعت رشد و وزن گیری خوبی دارند، به عنوان پرنده گوشتی می توان آنها را پرورش داد. 

6- مرغ ساسکس

این مرغ و خروس هم برای تولید گوشت و هم برای تولید تخم پرورانده می شوند. مرغ این نژاد تا 3 کیلو و خروس آن تا 4 کیلو می تواند وزن بگیرد. هم چنین مرغ ساسکس در سال بالغ بر 180 تخم می تواند تولید کند. این نژاد نیز اساسا متعلق به کشور انگلیس است. 

7- مرغ مرندی

این نژاد ایرانی هم برای تولید تخم و هم برای تولید گوشت امکان پرورش داد. مرغ مرندی در سال بالغ بر 200 تخم می گذارد و میزان وزن گیری آنها تا 3 کیلوگرم نیز افزایش پیدا خواهد کرد. برای آموزش نحوه پرورش این پرنده به مقاله جوجه کشی و پرورش مرغ مرندی مراجعه فرمایید.

روش های شروع کار نگهداری مرغ گوشتی در خانه 

روش های شروع کار نگهداری مرغ گوشتی در خانه - اندیشه سبز

پس از آماده سازی مکان و انتخاب نژاد مناسب پس از تحقیق و پرس و جو ، نوبت به خرید جوجه های مرغ خواهد رسید، البته افرادی نیز هستند که برای افزایش سود پرورش ، تخم های نطفه دار آنها را تهیه کرده و با استفاده از یک دستگاه جوجه کشی ، جوجه های لازم برای پرورش را دست می آورند.

به طور کلی سه روش برای شروع کار وجود دارد که به صورت خلاصه به هر یک از این سه روش در ادامه پرداخته خواهد شد: 

الف – خرید جوجه چند روزه 

اکثر کسانی که به تازگی برای پرورش مرغ گوشتی در خانه دست به کار شده اند، این شیوه را انتخاب می کنند. آنها با خرید جوجه های چند روزه و یا یک هفته ای ، کار پرورش را شروع می کند.

اگر قصد خرید جوجه چند روزه را دارید حتما از پرورش دهنده های معتبر خریداری کنید و از سالم بودن جوجه ها مطمئن شوید، هم چنین باید واکسن های لازم را به آنها تزریق کنید تا از تلفات آنها تا حد زیادی جلوگیری کنید. 

ب – جوجه کشی از تخم نطفه دار

کسانی که تجربه زیادی در پرورش دارند، می دانند که خرید جوجه برای آنها به صرفه نخواهد بود و برای افزایش سود خود از فروش مرغ های گوشتی ، اقدام به جوجه کشی از تخم های نطفه دار آنها کرده و خودشان جوجه یک روزه تولید می کنند و حتی جوجه های مازاد را نیز به بازار می فروشند. برای آموزش نحوه تبدیل تخم نطفه دار به جوجه مقاله مراحل جوجه کشی از مرغ را مطالعه کنید. 

هم چنین اگر برای شروع کار خود نیاز به دستگاه جوجه کشی دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی را مطالعه کنید، در این نوشته هر آنچه که قبل از خرید یک ماشین جوجه کشی استاندارد لازم است توضیح داده شده است.

ج – خرید مرغ و خروس مولد

افرادی که به پرورش سنتی علاقه زیادی دارند، چند مرغ و خروس بالغ و مولد را تهیه کرده و با آماده سازی شرایط جفت گیری و تخم گذاری ، آنها را به تولید تخم ترغیب کرده و با کرچ شدن مرغ بر روی تخم ها ، آنها را به جوجه تبدیل خواهد کرد. در نتیجه با پرورش و گوشتی کردن جوجه ها از فروش آنها درآمد زایی می کند. 

در خرید مرغ و خروس های مولد نیز دقت کنید که حتما از پرورش دهنده های معتبر و با تجربه خریداری کنید تا پرنده هایی کاملا سالم را به شما بفروشند و از خرید پرنده های بی حال و گوشه گیر خودداری کنید چرا که به احتمال زیاد بیمار خواهند بود. 

تغذیه مرغ گوشتی در خانه

زمانی که شما قصد گوشتی کردن مرغ ها را داشته باشید، طبیعتا باید از مواد غذایی مقوی استفاده کنید تا آنها در کمترین زمان به بالاترین وزن برسانید، اگر هدف شما از نگهداری مرغ ها تامین گوشت و تخم مورد نیاز خانه باشد، نیازی به هزینه برای تغذیه آنها نیست، استفاده از مواد غذایی خانگی و مانده های غذایی سالم برای رشد آنها کفایت خواهد کرد. 

اما اگر می خواهید از این راه به درآمد برسید، حتما باید به تغذیه آنها توجه ویژه ای داشته باشید و از انواع مواد غذایی دارای پروتئین ، ویتامین ، کربوهیدرات و چربی در غذای آنها استفاده کنید. با توجه به زیاد بودن بحث تغذیه مرغ ، در مقاله ای جداگانه به صورت کامل به این موضوع پرداخته شده است. 

تغذیه مرغ گوشتی در خانه - اندیشه سبز

اگر می خواهید در مورد غذای مورد گوشتی و نحوه تهیه آن بیشتر بدانید حتما به مقاله “آموزش تهیه دان و جیره غذایی مرغ گوشتی” مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی را در آن مطالعه فرمایید. اما به طور کلی در نظر داشته باشید که معمولا از ذرت ، سویا ، دانه های روغنی ، کنجاله سویا و دانه ها ، پودر صدف ، پودر گوشت ، پودر ماهی ، انواع دانه ها و افزودنی های معدنی و ویتامین ها در ساخت جیره غذایی مرغ گوشتی استفاده می شود که شما در کنار آن می توانید از انواع سبزیجات ، مانده میوه و سبزیجات ، مانده غذای خانگی مانند برنج ، ماکارونی ، نان خشک ، ماست و … در تغذیه آنها استفاده کنید. 

مراقبت از مرغ ها در برابر سرما

یکی از خطراتی که مرغ ها را تهدید می کند و تلفات آنها را در پی خواهد داشت، سرما است که هم در فصل زمستان و هم در فصل تابستان در مواقع بارانی می تواند آنها را تهدید کند. 

برای محافظت از آنها بهتر است سالن یا لانه ای را به خوبی بسازید که عایق خوب حرارت باشد و مانع از ورود سرما به داخل اتاق شود. برای همین ساخت دیوار آجری و با سقف آجری و محکم الزامی خواهد بود. استفاده از صفحات pvc دو جداره به دلیل دارا بودن فضای خالی میانی نیز عایق خوبی برای حفظ گرما در فصل زمستان خواهد بود. 

مراقبت از مرغ ها در برابر سرما - اندیشه سبز

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، استفاده از بخاری های برقی و یا هیترهای گازی برای گرم کردن اتاق در مواقع سرد سال ضروری خواهد بود. 

مراقبت از مرغ ها در برابر بیماری ها 

یکی دیگر از وظایف مهم پرورش دهنده ها ، شناسایی و قرنطینه به موقع مرغ های بیمار و جلوگیری از بیمار شدن پرنده های سالم و ضررهای مالی کلان می باشد. برای این کار لازم که مرتبا هر چند ساعت یکبار به گله سر زده و به دنبال پرنده های کسل و بی اشتها و گوشه گیر باشید، آنها قطعا بیمار هستند و با به صورت جداگانه و به دور از گله مداوا شوند. 

مرغ ها نیز مانند هر موجود زنده دیگری به انواع بیماری ها مبتلا می شوند که با استفاده از واکسن از بیماری های زیادی می توان جلوگیری کرد، اما برخی نیز حین پرورش بروز پیدا می کنند که با پیشگیری و درمان می توان از تلفات مرغ های گوشتی در خانه جلوگیری به عمل آورد. برای آشنایی با بیماری های مرغ و نحوه پیشگیری از آن پیشنهاد می کنیم مقاله بیماری های مرغ را مطالعه کنید و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

سوالات متداول پرورش مرغ گوشتی در خانه

در ادامه سوالات مهمی که اغلب پرورش دهندگان از ما پرسیده اند را پاسخ خواهیم داد، اگر شما هم سوالی در ذهنتان دارید مطالعه ادامه مطلب ضروری خواهد بود. 

با چه فضایی در منزل می توان پرورش مرغ گوشتی راه اندازی کرد؟

وجود یک فضای کوچک در حیاط خانه و یا یک انباری کوچک شرایط خوبی را برای پرورش مرغ فراهم خواهد کرد، حتی با مجهز کردن پشت بام خانه نیز می توان به پرورش مرغ پرداخت که البته این کار معایب خود را دارد و خطرات زیادی را به همراه دارد. 

آیا برای پرورش مرغ در خانه به مجوز نیاز داریم؟

در صورت پرورش 10 الی 20 عدد مرغ در خانه نیازی به مجوز نخواهد بود. اما اگر می خواهید چند صد قطعه از مرغ های گوشتی را پرورش دهید، اولا نگهداری از آنها در خانه امکان پذیر نخواهد بود، ثانیا باید یک سالن مجهز و به دور از مناطق مسکونی و کارخانجات تاسیس کنید و به صورت حرفه ای به کار پرورش مرغ بپردازید. 

چگونه می توان مرغ های گوشتی را در بازار فروخت؟

در طول پرورش مرغ ها می توانید به دنبال خریداران آنها باشید و مرغ ها را پیش فروش کنید، این کار را با بازاریابی در سایت ها و اپلیکیشن های ثبت آگهی انجام دهید. هم چنین مغازه های فروش پرنده زنده ، کشتارگاه های مرغ ، مرغ فروشی ها ، کبابی ها ، رستوران ها از خریداران مرغ گوشتی هستند که با ذبح و بسته بندی می توانید به آنها بفروشید. بازارهای محلی دام و طیور هم گزینه عالی برای فروش مرغ های گوشتی به صورت زنده می باشد. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

37 نظرات
  1. عیسایی می گوید

    سلام من یک دستگاه جوجه کشی دارم دوس دارم مرغ محلی گوشتی مقاوم به سرما وگرما بریزم چه نژادی بریزم وتخم آن راازکجا تهیه کنم

    1. admins-r می گوید

      سلام توی مقاله اورده شده که کدوم نژاده ها بهتره
      در مورد نحوه خرید هم باید از مرغداری ها بخری و جای مطمعا تا تخم مرغ نطفه دار بهت بده

  2. torajtoraj355@gmail.com می گوید

    سلام تو یه اتاق ۶*۴ چه تعداد میشه پرورش داد!؟

    1. Admin می گوید

      سلام
      در وحله ی اول باید اینو بدونید که میزان متراژ بر اساس وزن پرنده مشخص میشه ، استانداردش برای هر 20 کیلوگرم 1 متر مربع هست ، برای مثال در مرغ هایی که بعد از 2 کیلوگرم شدن کشتار میشن ، 10 مرغ رو میشه در 1 متر مربع نگه داشت ، اگه وزن مدنظر شما متفاوت باشه این مقادیر نیز متفاوت خواهد بود. برای شما 24 متر مربع هست ، ضربدر 10 کنی میشه 240 تا . جوجه رو حساب نمیکنیم ها ، مرغ بزرگ مد نظره ، جوجه زمانی حساب میشه که سالن مجزا براش وجود داشته باشه
      اینم توجه کن که داخل سالن دانخوری و ابخوری هم نصب میشه و باید به اضافه ی ابعاد اونها مقدار کمتری سرهم بندی بشه

  3. محمدرضا می گوید

    باسلام، خداقوت، در محلی قبلا دام نگهداری می‌شده، آیا می‌شود مرغ گوشتی پرورش داد، باتشکر

    1. Admin می گوید

      سلام
      بله به شرط اینکه ضدعفونی کامل صورت گیرد وگرنه درگیری با بیماری 100 درصد خواهد بود

  4. محمد می گوید

    سلام میخواستم بدونم که میشه پرورش مرغ گوشتی را با رعایت موازین بهداشتی و تهویه مناسب در یک سوله با ارتفاع 6 متر بصورت چند طبقه انجام داد؟ طراحی اون را خودم انجام میدم هست. فقط میخوام ببینم مشکلاتی به همراه نداشته باشه. چون این طوری ظرفیت تولید چند برابر میشه.

    1. f.gh می گوید

      سلام، بله میتونید فقط تعداد طبقات محدود به 4 طبقه خواهد بود چون تو طبقات بالایی هم افزایش دما داریم و هم مشکل تهویه و نور برای سایر طبقات.
      فقط قبلش با متخصصین این امر و جهاد کشاورزی هم مشورت کنید تا بعدا بهتون گیر ندن.

  5. ابراهیم می گوید

    با سلام.در یک مکان دویست و پنجاه متری چه تعداد میشه جوجه گوشتی رو پرورش داد؟؟و هم اینکه ددیوار سالن از بلوک باشه اشکالی داره و هم اینکه سالن دارای چنتا پنجره شیشه ای باشه اشکالی نداره و به جای تهویه فن فقط چند قسمت رو باز بزاریم امکان دارد؟؟؟

    1. f.gh می گوید

      سلام، شما باید بر اساس وزن نهایی مرغ ها موقع کشتار تعداد جوجه ها رو مشخص کنید. اصولش اینطوریه که به ازای هر یک مترمربع 20 کیلوگرم وزن پرنده زنده در نظر میگیرند. برای مرغ هایی که وزن کشتارشون 2 کیلو گرم هست حداکثر در هر متر مربع 10 قطعه میتوان نگه داشت. در ضمن شما باید فضا برای ابخوری، دانخوری و دیگر لوازم داخل سالن رو هم در نظر بگیرید.
      در مورد دیواره ها و تهویه سالن هم باید دیواره ها عایق بندی شوند و صرفا با پنجره شیشه ای شما نمیتونید تهویه سالن رو انجام بدین. باید هواکش استفاده بشه.

  6. ابراهیم می گوید

    با سلام خواستم بدونم بعد از بزرگ شدن جوجه ها و اماده برای فروش،خودمون میتونیم پر کنیم و بسته بندی انجام بدیم؟؟؟و همچنین ایا برای گرم کردن سالن مرغداری از بخاری نفتی میشه استفاده کرد؟؟و هم اینکه آیا در بیست د چهار ساعته باید لامپ و روشنایی سالن پرورش روشن گذاشته شود؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنین.تشکر

    1. f.gh می گوید

      سلام، برای فروش به شکل بسته بندی شده باید مجوز داشته باشید یا اینکه از لیبل و مجوز شرکت های بسته بندی استفاده کنید برای این منظور باید با این نوع شرکت ها قرار داد ببندید اونا محصول شما رو کمی ارزان تر از قیمت اصلی خواهند خرید.
      از هیتر نفتی هم میتونید برای گرمایش سالن استفاده کنید ولی نوع هیتر و سیستم گرمایش آن مهم می باشد.
      در مورد روشنایی هم بستگی به نژاد مرغ هاتون داره. مرغ گوشتی صنعتی برنامه نوری خاصی داره و مرغ گوشتی بومی هم همینطور ولی سالن 24 ساعته روشن نخواهد بود.
      برای پرکنی مرغ هم میتونید دستگاه پرکن تهیه کنید: برای خرید پرکن و دیگر تجهیزات سالن مرغداری با کارشناسان ما تماس بگیرید.
      مهندس علیزاده: 09144485590

  7. saara می گوید

    سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید

  8. Mmmm می گوید

    والا بنظرم در حد حرفه ای کار خوبی نیسش ولی اگه برای تولید خونه باشه خوبه با در نظر گرفتن تورم و دون مرغی و غیره

  9. Sabrullah می گوید

    فی جوجه چند افغانی قیمت دارد

  10. حسن آمره می گوید

    سلام خدمت شما خوبان

    من میخوام‌ به تازگی استارت پروش مرغ گوشتی خانگی رو راه بندازم.

    ممنون میشم که راهنماییم کنین.

    1. f.gh می گوید

      با سلام، بهتر است که به خوبی در این زمینه تحقیق کنید و به صورت حضوری با پرورش دهندگان مشورت کنید. به اداره جهاد کشاورزی منطقه خود هم مراجعه کنید. مرغ بومی بیشتر برای تولید تخم مرغ پرورش داده میشه چون سن کشتار این نوع نژاد مثل مرغ های گوشتی مرغداری نیست. مرغ های بومی معمولا در 4 یا 5 ماهگی به سن کشتار میرسند. ولی نژاد گوشتی در عرض 42 روز و تحت شرایط محیطی خاصی پرورش داده میشود. اگر اصولی پیش بروید حتما موفق خواهید شد.

  11. مهدی استادی می گوید

    باسلام واحترام، بنده تومنزل جا دارم حدود 50الی 60 متر ایامیشه پرورش مرغ گوشتی زد.واینکه شماره تلفنی بفرمایید تا حضوری برسم خدمتتون برای مشاوره. خداخیرتون بده

    1. f.gh می گوید

      با سلام، اگه تو منطقه شهری هستید، خیر نمیشه چون بوی نامطبوع زیادی داره و همسایه ها رو اذیت میکنه. اما در مناطق روستایی با رعایت فاصله استاندارد و مجهز نمودن سالن میتوان به پرورش مرغ گوشتی پرداخت. در صورت نیاز به مشاوره درباره خرید تجهیزات مرغداری میتونید با شماره زیر تماس بگیرید.
      مهندس علیزاده : 09144485590

  12. مهدی می گوید

    سلام خسته نباشید
    برای پرورش مرغ در خانه نیاز به مجوز داریم؟ اگر داریم چطور مجوز را بگیریم؟
    بعد از پروش در خانه می‌توانیم آن را بدون مجوز به کشتارگاه بفروشیم؟ یا نیاز به مجوز داریم؟

    1. f.gh می گوید

      با سلام، در صورتیکه در مقیاس های بالا می خواهید در خانه، مرغ پرورش دهید باید سالن پرورش فاصله کافی با مناطق مسکونی و همسایه هایتان داشته باشد و نباید شاکی داشته باشید. شرایط مجوز برای هر طیور فرق میکند. برای مجوز گرفتن این نوع کسب و کارهای خانگی میتونید به اداره جهاد کشاورزی مراجعه کنید.

    2. سجاد می گوید

      سلام من 10 تا دارم ولی الان نزدیک به 2 ماه هست نزدیک به 2 کیلو شدن

  13. سهراب سهرابیان می گوید

    دسگاه جوجه کشی

  14. شیواپور می گوید

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم که حداقل تعداد جوجه ای که می توانید ارسال کنید چه مقدار هستش

  15. رضا می گوید

    سلام تکلیف خروس ها چ میشوند آیا خروس ها هم همراه با مرغ روانه بازار میشوند یا خیر

  16. مهدی می گوید

    سلام
    بعد از پرورش مرغهاکجا میتونیم بفروش برسونیم
    این خودش مشکل بزرگیه مشتری نباشه باید مفت فروخت پول دانش هم در نمییاد چون مجوز نداریم نمیخرن

    1. Faraj می گوید

      با سلام، همیشه باید قبل از پرورش طیور بازار هدف را شناسایی نمود. مرغ های بومی و تخم مرغ های محلی بیشتر در بازار های محلی مشتری دارند.

  17. علی راد جو می گوید

    سلام ما گاراج بزرگی داریم اما نمی دانیم از کجا شروع کنیم برای مرغ های گوشتی

  18. سجاد آقاسی می گوید

    سلام . من میخوام پرورش مرغ گوشتی بدم جایی که الان دارم طبقه دوم ساختمان که خالی اونجاست آیا جوجه بریزم مشکلی ایجاد نمیشود حدود ۶۰ متر هست چندتا جوجه باید بریزم ممنون میشم راهنمایی کنید کجا میتونم جوجه با قیمت مناسب بگیرم

  19. hamid می گوید

    مطالب فوق بسیار عالی و آموزنده و مفید است. با تشکر از لطف شما

    1. Amin می گوید

      سپاس از شما دوست عزیز

  20. قوام کیانی می گوید

    باسلام میخاستم در منزل مرغ گوشتی پرورش بدم در مینی سالن چه وسایلی وچه مقدار از انواع دان و مواد غذایی مورد مصرف برای یک جوجه د ر طول دوره نیاز است و هزینه های مینی سالن و دستگاه جوجه کشی و ازکجا تخم نطفه دار تهیه کنم کلا هزینه صفر تا صد برای یک مینی سالن در طول دوره پرورش چقدر است ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. Faraj می گوید

      با سلام، برای دریافت مشاوره با شماره های درج شده در بخش تماس با ما ارتباط برقرار نمایید.

    2. ابوالفضل می گوید

      دوست عزیز پرورش جوجه گوشتی مثل پرورش یک نوزاده بیست وچهارساعته باید حواست بهش باشه خودم دویست تا جوجه گوشتی پرورش دادم بدون یکدانه تلفات هرجوجه بین چهارتا پنج کیلو دان میخوره وبه وزن سه تا چهارکیلو حتی تعدادی به پنج کیلو در پنجاه روز رسید اما درفروش ضعیف عمل کردم .وسیله داشته باشی میصرفه اگه هزینه های اضافی نداشته باشی

  21. مجید ابیض می گوید

    عرض سلام و احترام، خلاصه می پرسم، لطفاً بفرمائید 1- چگونه می توان تخم های نتفه دار مرغ راس را تهیه نمود 2 – مدل و قیمت دستگاه جوجه کشی خانگی رو بفرمائید 3 آیا قفس در حد یک ردیف 3 طبقه به عرض 80 سانت موجود است؟ و اگر هست قیمت چنده؟ با کمال تشکر از پاسخگویی و صبر شما عزیزان.

    1. Faraj می گوید

      با سلام، دوست عزیز تخم نطفه دار در این فروشگاه به فروش نمی رسد باید به مزارع پرورش و یا فروشنده های معتبر مراجعه نمایید.
      مدل ها و قیمت دستگاه جوجه کشی خانگی را در صفحه دستگاه جوجه کشی خانگی مشاهده بفرمایید.
      برای تهیه قفس با شماره های بخش تماس با ما ارتباط برقرار نمایید.

  22. ارشادالله ارشاد می گوید

    بسیارعالی بود

سوالی داری کلیک کن 👋