مقالات سرمایشی

یخساز مناسب برای استفاده در کافی شاپ و مغازه

یخساز مناسب برای استفاده در کافی شاپ و مغازه - اندیشه سبز

انتخاب یخساز مناسب برای استفاده در کافی شاپ

امروزه فعالیت در کافی شاپ ها و آبمیوه فروشی ها با توجه به علاقه مردم به یکی از فعالیت های پرسود تبدیل شده است. بدون شک برای راه اندازی و ایجاد یک کافی شاپ یا سایر مکان های مشابه مانند آبمیوه فروشی یا رستوران و یا حتی سفره خانه استفاده از برخی تجهیزات و دستگاهها تمرین حیاتی می باشد. در پست های گرم سال درست کردن انواع نوشیدنی ها و آب میوه خنک می تواند امری چالش برانگیز باشد و بدون شک افراد با توجه به اهمیت کلاس محیط، تعداد مشتری و سرعت عمل از روش های سنتی برای تهیه یخ حبه ای استفاده نمی کنند. همین موضوع باعث شده تا ما در ادامه این مقاله بهترین یخساز برای کافی شاپ را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید در راستای ارائه بهترین خدمات و توسعه کسب و کارتان یک گام به سمت جلو حرکت کنید.

یخساز خانگی 15 کیلو گرم حبه ای
یخساز خانگی 15 کیلو گرم حبه ای
» قابل استفاده در کافی شاپ و دارای ظرفیت تولید 15 کیلوگرم یخ در روز
» امکان تولید یخ های حبه ای و بلوری
» دارای قابلیت انتخاب سایز یخ های تولیدی
قیمت : 29,000,000 تومان

بررسی اهمیت استفاده از یخساز در کافی شاپ

یخساز یکی از انواع تجهیزات سرمایشی می باشد که توسط گروه های مختلف و در ظرفیت های متفاوت طراحی و تولید می شود. البته بدیهی است که این محصولات از نظر راندمان و همچنین عمر مفید با یکدیگر تفاوت هایی دارند. دستگاه یخ ساز می‌تواند با اتکا بر سیستم سرمایشی قدرتمند در مدت زمانی بسیار کوتاه حجم قابل توجهی از آب را به یخ تبدیل کند. در برخی از این دستگاه ها با توجه به طراحی به روز و استفاده از سیستم های پیشرفته بعد از کم شدن میزان یخ در مخزن دستگاه به صورت اتوماتیک آب لازم را مکش کرده و مجدداً برای پر کردن مخزن به تولید یخ می پردازد.

شایان ذکر است که در این دستگاه ها ورودی و خروجی آب در نظر گرفته شده است که کار را از حالت دستی و وقت‌گیر به حالت اتوماتیک تبدیل می کند. یعنی در واقع اپراتور با وصل کردن قسمت ورودی به لوله کشی آب شهری دیگر نیازی نیست که هر بار بعد از خالی شدن مخزن به صورت دستی آن را با آب پر کند و در واقع خود دستگاه با استفاده از سیستمی که دارد آب مورد نیاز را از دور کشی به داخل دستگاه انتقال میدهد.

بررسی اهمیت استفاده از یخساز در کافی شاپ - اندیشه سبز

شایان ذکر است که یخساز برای کافی شاپ یک ابزار مهم و ضروری به شمار می رود. با توجه به موارد ذکر شده کاربر تنها یک بار دستگاه را به صورت اصولی راه اندازی خواهد کرد و برای درست کردن یک نوشیدنی آبمیوه خنک به طور دائم به یخ حبه ای دسترسی خواهد داشت.

جهت خرید یخساز برای کافی شاپ باید به چه نکاتی توجه شود؟

دستگاه یخساز یکی از انواع تجهیزات سرمایش میباشد که به طور دائم با خطرات آب و رطوبت در تماس مستقیم است، به همین دلیل عدم زنگ زدگی بدنه داخلی و خارجی دستگاه موضوع مهمی در نظر گرفته می شود. همچنین این دستگاه بیشتر طول روز در حال کار کردن می باشد و از این رو باید سیستم و قطعات داخلی آن بتواند بدون تحت فشار قرار گرفتن، شرایط لازم برای تولید یخ را به وجود بیاورد. جهت خرید یخساز برای کافی شاپ می توانید انواع مدل های 15 کیلویی، 10 کیلویی، 50 کیلویی، 40 کیلویی و … استفاده کنید.

اهمیت جنس بدنه

بدنه یکی از مهمترین فاکتورها در بحث تعیین کیفیت دستگاه یخساز در نظر گرفته می شود. همانگونه که قدمت توضیح داده شد این نسبت به طور دائم در تماس با آب و رطوبت بوده و در صورت بهره گیری از بدنه آن مربوط به راحتی با خطر زنگ زدگی و خرابی مواجه می شود. همین امر باعث شده تا برخی از گروه های پیشرفته در طراحی و ساخت دستگاه یخ ساز از بدنه بیرونی استیل استنلس استفاده کنند؛ شایان ذکر است که این نوع بدنه با توجه به ویژگی‌های ساختاری که دارد در طولانی مدت و تحت هیچ شرایطی دچار زنگ زدگی خوردگی و واکنش نمی شود. علاوه بر این جهت رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی در قسمت داخلی یخچال نیز از بدنه ABS استفاده میشود. توجه داشته باشید که ABS نوعی پلاستیک بسیار فشرده است که از 3 مونومر خاص تشکل شده و در برابر ضربه یا برخورد دچار صدمه و شکستگی نمی شود.

عملکرد دستگاه یخساز

افرادی که قصد استفاده از یخساز برای کافی شاپ را دارند باید به نحوه کارکرد آن به خوبی آشنا شوند. در حالت کلی عملکرد دستگاههای یخساز کوچک به صورت اتوماتیک بر خودکار می باشد. یعنی در واقع بعد از اینکه اپراتور محسن دستگاه را پر از آب نمود، به راحتی با بهره گیری از پنل دیجیتالی و اعمال تنظیمات لازم می تواند دستگاه را راه اندازی کرده بود تولید یخ حبه ای را آغاز کند.

عملکرد دستگاه یخساز - اندیشه سبز

شایان ذکر است که بعد از پر شدن ظرفیت مخزن دستگاه از حالت کارکرد به حالت آماده باش یا همان استندبای وارد می‌شود تا در واقع هیچ گونه مشکلی در سیستم یا قطعات به وجود نیاید و همچنین انرژی تلف نشود. بعد از مدتی که کاربر یا همان مصرف‌کننده مقداری از یخ حبه ای را از مخزن برداشت کرد دستگاه مجدداً شروع به کار می کند تا با تولید یخ بتواند مخزن را پر کند.

برقی مصرفی

هنگام خرید یک یخساز کافی شاپی باید در نظر داشته باشید که دستگاه به طور دائم در محیط مورد نظر کار خواهد کرد و چنانچه از استانداردهای لازم در رابطه با مصرف بهینه برخوردار نباشد می‌تواند به راحتی هزینه‌های سنگینی را بابت مصرف برق به شما اعمال کند. علاوه بر این باید توجه کنید حتما باید دستگاه مورد نظر شما با برق ۲۲۰ ولت شهری راه اندازی شود تا بدین ترتیب بتوانید بدون کوچکترین محدودیت در هر جایی که پریز برق وجود دارد آن را مورد استفاده قرار دهید.

بررسی کیفیت موتور

در هر دستگاه و ماشین آلاتی می توان موتور را به عنوان مهم ترین قطعه در نظر گرفت. دستگاه یخساز نیز از این قاعده مستثنا نیست و به هنگام خرید حتما باید به نوع موتور و میزان قدرت آن توجه شود. همانگونه که قبلاً بیان شد این دستگاه بیشتر طول روز را کار خواهد کرد و تنها در حالتی می توان از ترابی و خسارت دوری نمود که موتور و قطعات به کار رفته در قسمت داخلی دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار باشد. همچنین برای محیط های مانند کافی شاپ آبمیوه فروشی و رستوران حتماً باید موتور دستگاه از استانداردهای لازم برخوردار باشد تا به هنگام کار گر هیچ گونه صدایی در محیط ایجاد نشود.

معرفی یخساز های با کیفیت

گارانتی و خدمات پس از فروش

آخرین مودردی که برای خرید دستگاه باید به آن توجه کنیم گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. گروه های تولید کننده برای تضمین کیفیت کالای خود و رفاه حال کاربر یک بازه زمانی برای گارانتی اعلام می کنند. در این حالت از لحظه خرید تا پایان بازه زمانی تعیین شده از سوی گروه، اگر دستگاه با خرابی و یا اختلال مواجه شود، گروه موظف است که بدون دریافت هزینه به سرویس، عیب یابی و تعمیر آن بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.