مقالات سرمایشی

اتصال مستقیم آبسردکن منبع دار به آب شهری

نحوه تبدیل آبسردکن منبع دار به اتصال مستقیم به آب شهری - اندیشه سبز

نحوه تبدیل آبسردکن منبع دار به اتصال مستقیم به آب شهری

بسیاری از آبسردکن های ایستاده و دوکاره دارای یک منبع ذخیره آب میباشند و مستقیما به آب لوله کشی شده وصل نمیشوند. در این نوع آبسردکن ها باید مخزن بیرونی دستگاه را به صورت دستی پر کنید و مجددا آن را بر روی دستگاه قرار دهید. البته این نوع آبسردکن های مزیت خاص خود را دارند، بعنوان مثال هرجا که بخواهید میتوانید دستگاه را نصب کنید و نیازی به لوله کشی آب در محل مورد استفاده نیست.

اما اگر در محل مورد استفاده دستگاه، لوله کشی آب شهری وجود دارد میتوانید منبع بیرونی دستگاه را حذف نموده و آبسردکن را مستقیما به آب شهری وصل کنید. برای انجام این کار به مبدل آب شهری آبسردکن نیاز دارید و باید متناسب با دستگاه خود یک مبدل آب شهری برای آن خرید کنید. چراکه برخی مبدل ها بر روی تمامی آبسردکن ها قابل نصب نمی باشند.

در ادامه این مقاله از بلاگ اندیشه سبز به صورت قدم به قدم نحوه اتصال مستقیم آبسردکن اداری و خانگی به آب شهری را به شما آموزش می دهیم.

مبدل آب شهری آبسردکن

مبدل آب شهری آبسردکن یک قطعه پلاستیکی کوچک می باشد که دقیقا بر روی محل منبع و دهانه بالایی قابل نصب می باشد. این قطعه دارای شناور بوده و وقتی آب مخزن داخلی کم شود، به داخل مخزن آب هدایت میکند. لذا با نصب این مبدل به راحتی میتوان آبسردکن ارزان منبع دار را به آب شهری وصل کرد. علاوه بر این اگر مجددا بخواهید از منبع آب بر روی ابسردکن استفاده کنید، میتوان مبدل را برداشته و به جای آن مخزن آب قرار داد.

مبدل آب شهری آبسردکن - اندیشه سبز

در آبسردکن های منبع دار پر کردن مکرر مخزن ممکن است برای شما آزار دهنده باشد. یا اینکه در مخزن بیرونی دستگاه اگر آب برای مدت طولانی باقی بماند، باعث مشکلات گوارشی در مصرف کننده میشود. زیرا وقتی آب در داخل مخزن آبسردکن برای مدت طولانی و یا چندین روز باقی بماند، امکان رشد باکتری در داخل آن بسیار زیاد است. به همین خاطر توصیه میشود که برای جلوگیری از مشکلات گوارشی همیشه آب داخل منبع را به موقع تعویض کنید. همچنین تمیز کردن دوره ای منبع آبسردکن ضروری بوده و در صورت لزوم باید مخزن بیرونی دستگاه را با مخزن نو و تازه تعویض کرد.

لوازم مورد نیاز

لازم به ذکر است که درپوش بالای برخی از آبسردکن ها قابل باز شدن نمی باشد و نمی توان این قطعه را از دستگاه جدا کرد. اگر درپوش آبسردکن مورد استفاده شما هم قابل جدا شدن نباشد، نمی توانید آن را به آب شهری وصل کنید. بنابراین قبل از اقدام ابتدا باید از باز شدن درپوش دستگاه اطمینان داشته باشید.

اتصال مستقیم آبسردکن منبع دار به آب شهری - اندیشه سبز

برای اتصال آبسردکن و آبگرم کن به آب شهری به لوازم و قطعات زیر نیاز خواهید داشت:

  • تبدیل آبسردکن به آب شهری
  • سه راه ورودی استیل
  • شیر ورودی آب سایز یک چهارم
  • شلنگ تصفیه آب (با توجه به نیاز)
  • نوار تفلون

اتصال شلنگ به آبسردکن

ابتدا درپوش بالای آبسردکن باید باز و از روی دستگاه جدا شود. در بیشتر برندها اگر درپوش را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید، درپوش باز شده و میتوان آن را به سمت بالا کشید و از دستگاه جدا کرد.

اگر قطعات تبدیل بطور کامل به هم وصل هستند باید تبدیل را باز کنید. برای اینکار پیچ وسط تبدیل را باز نموده تا قطعه اتصالی آن قابل جدا شدن باشد.

بر روی تبدیل یک اتصال فیتینگی موجود بوده که شلنگ آب باید به آن وصل شود. ابتدا باید خار فیتینگی را بردارید تا بتوان شلنگ را به آن متصل کرد. خار فیتینگی را به سمت بیرون کشیده تا از محل مربوطه جدا شود.

اتصال شلنگ به آبسردکن - اندیشه سبز

شلنگ تصفیه آب را داخل فیتینگی قرار دهید، شلنگ تصفیه معمولا در دو مرحله وارد فیتینگی شده و محکم و ثابت میشود.

بعد از متصل کردن شلنگ به درون فیتینگی باید خار آن را که در مرحله اول جدا کرده بودید، مجددا سرجای خود قرار دهید. این خار باعث آب بندی اتصال میشود و باید آن را نصب کنید.

بر روی کفه تبدیل یک سوراخ وجود دارد که باید سمت دیگر شلنگ تصفیه را از داخل آن به بیرون عبور دهید.

اکنون پیچ وسط تبدیل را ببندید تا قطعه اتصالی بر روی آن محکم و ثابت شود.

سپس  شناور تبدیل را به آن وصل کنید. این قطعه باعث قطع و وصل شدن آب میشود، باید آن را به شکل صاف و صحیح سر جایش نصب کنید.

در نهایت تبدیل را به صورت مستقیم بر روی درپوش و دهانه بالایی آبسردکن قرار دهید. قسمت داخلی تبدیل باید به سمت مخزن داخلی آبسردکن باشد.

اتصال شلنگ تصفیه به آب شهری

اکنون سر دیگر شلنگ تصفیه آب را به لوله کشی آب شهری وصل خواهیم کرد. قبل از انجام این کار باید آب لوله کشی را موقتا قطع کنید. سه راه استیل را به محل لوله آب وصل کنید. برای آب بندی حتما سه راه را از قبل تفلون بزنید.

سپس شیر ورودی 4/1 را هم تفلون زده و بر روی سه راه نصب کنید. اکنون شلنگ تصفیه را به شیر وصل نمایید. ولی از قبل مهره فلزی را از داخل شلنگ عبور دهید سپس توسط این مهره محل اتصال شلنگ و شیر را محکم ببندید. در نهایت خروجی دیگر سه راه را با شیر پسوار یا درپوش مناسب ببندید.

اتصال شلنگ تصفیه به آب شهری - اندیشه سبز

اکنون اگر جریان آب لوله کشی را باز نموده و شیر ورودی را باز بگذارید، آب به صورت اتوماتیک وارد مخزن داخلی آبسردکن خواهد شد. در ابتدای کار ممکن است که دستگاه نشتی آب داشته باشد. لذا باید مدتی دستگاه را تحت نظر داشته باشید. ممکن است که در محل اتصال شلنگ ها نشتی وجود داشته باشید با اینکه شناور به خوبی سر جایش قرار نگرفته باشد. در هر صورت باید قطعات را بررسی کنید تا محل نشتی را بیابید. در مقاله رفع نشتی آب در آبسردکن به طور کامل به نحوه رفع این مشکل پرداخته ایم.

جمع بندی

در این مقاله نحوه حذف منبع آبسردکن و تبدیل مستقیم آن به آب شهری را به شما آموزش دادیم. در صورت هرگونه سوال میتوانید ان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه قیمت آبسردکن اندیشه سبز نیز دیدن بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.