مقالات سرمایشی

آیا خرید سردخانه دست دوم از دیوار کار درستی است؟

نکات مهم در خرید سردخانه دست دوم از دیوار و شیپور - اندیشه سبز

نکات مهم در خرید سردخانه دست دوم از دیوار و شیپور

سردخانه ها دارای انواع مختلفی هستند که برخی از آنها از صفر ساخته می شوند و برخی نیز به صورت آماده به فروش می روند. معمولا افرادی هستند که خریدار سردخانه های آماده و از پیش ساخته باشند و تمایلی به هزینه برای ساختن دوباره سردخانه ندارند. 

در این نوشته از اندیشه سبز می خواهیم به معایب و مزایای خرید سردخانه دست دوم از دیوار و شیپور بپردازیم که آیا انجام این کار درست است یا خیر، با ادامه این نوشته همراه باشید. 

در خرید سردخانه دست دوم از دیوار به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر به دنبال خرید سردخانه دست دوم از دیوار و یا شیپور هستید، باید چندین نکته را مد نظر خود قرار دهید تا معامله ای مطمئن و آگاهانه داشته باشید و لازمه آن آشنایی با انواع سردخانه ها و تجهیزات آن می باشد. 

در خرید سردخانه دست دوم از دیوار به چه نکاتی توجه کنیم؟ - اندیشه سبز

دقت کنید که سایت های دیوار و اگهی هیچ نقشی در خرید شما ندارند و این شما هستید که باید تمام حواس خود را جمع کنید تا از افراد راستگو و درستکار خرید کنید، بنابراین مطالعه این مقاله قبل از خرید به کار شما خواهد آمد.

در خرید سردخانه دست دوم باید به موارد زیر توجه کنید :

1- ابعاد سردخانه 

اگر قصد خرید سردخانه پیش ساخته و کانکسی را دارید؛ باید به ابعاد آن و ظرفیت تولید خود توجه کنید ، به عنوان مثال اگر داری باغ هستید و محصولات کشاورزی شما از 10 تن بالاتر می رود، طبیعتا باید یک سردخانه 10 تن و بالاتر از آن را خریداری کنید. 

2- به عایق بندی آن توجه کنید

دیواره ها و ساندویچ پانل هایی که در ساخت سردخانه به کار می روند به مرور زمان دچار عیب و سوراخ می شوند بنابراین لازم است هنگام خرید به این مورد نیز توجه کنید و حتما قبل از خرید ، سردخانه را از نزدیک ببینید و کلیه تجهیزات و بدنه آن را مورد بررسی قرار دهید و از عدم وجود عیب و ایراد اطمینان حاصل کنید. 

3- به تجهیزات به کار رفته در آن دقت کنید

سردخانه ها علاوه بر دیواره های ضخیم ساندویچ پانل ، باید دارای تجهیزات تبریدی مناسبی باشند تا سرمای لازم رو تولید کنند که از جمله این تجهیزات می توان به کمپرسور، اواپراتور ، کندانسور، فن های خنک کننده ، گازهای سرما ساز، تابلو برق و … اشاره کرد. 

حتما قبل از خرید میزان برق مصرفی این تجهیزات و راندمان آنها را بررسی کنید و برای این کار لازم است که حتما از یک کارشناس نصب و راه اندازی سردخانه ها کمک بگیرید. با توجه به اینکه ممکن است این تجهیزات فاقد گارانتی باشند، بنابراین در صورت خرابی در آینده هزینه های زیادی را روی دست شما خواهد گذاشت.

4- قصد آگهی دهنده را بدانید 

در برخی موارد فروشنده ها قصد فروش تجهیزات تبریدی سردخانه خود را دارند و آن را با نام “فروش سردخانه” درج می کنند که در این موارد فقط تجهیزات به فروش می روند و حتما باید هزینه جداگانه ای را بابت ساخت سردخانه و یا نصب ساندویچ پانل ها بپردازید. به این مدل آگهی ها هم توجه کنید. 

5- سردخانه زیر صفر و بالای صفر 

قبل از خرید سردخانه دست دوم باید با این دو اصالح آشنایی داشته باشید ، معمولا از سردخانه ای زیر صفر برای نگهداری گوشت و مواد پروتئینی و لبنی استفاده می شود چون این مواد در دمای بالای صفر به سرعت فاسد می شوند. اما از سردخانه های بالای صفر برای نگهداری انواع میوه و سبزیجات استفاده می شود. 

موتور سرماساز سردخانه های زیر صفر قویتر و گرانتر هستند و مصرف برق بیشتری نیز دارند، اگر دارای رستوران ، تهیه غذا ، هتل، کافی شاپ و یا فروشگاه عرضه گوشت و مرغ هستید، این سردخانه ها برای شما مناسب خواهد بود. 

اما موتور سرماساز سردخانه های بالای صفر مصرف برق کمتری دارد و اگر دارای فروشگاه میوه و سبزیجات هستید و یا صاحب زمین و باغ هستید، می توانید از سردخانه های بالای صفر جهت نگهداری محصولات خودتان استفاده کنید. 

در صفحه سردخانه بالای صفر و زیر صفر می توانید انواع آنها را ببینید. 

6- سردخانه دو منظوره یا دو مداره

سردخانه های دو منظوره آنهایی هستند که هم می توانند دمای بالای صفر را تولید کنند و هم زیر صفر. یعنی از همان سردخانه برای نگهداری میوه و سبزیجات و گوشت و لبنیات می توانید استفاده کنید. البته نباید آنها را به صورت همزمان داخل سردخانه قرار دهید، یا باید محصولات بالای صفر و یا زیر صفر را قرار دهید. 

در مقاله سردخانه دو مداره به صورت کامل به این موضوع پرداخته شده و توضیحات کامل ارائه شده است. 

7- بهترین موتورهای سرما ساز موجود در بازار را بشناسید. 

موتورهای خارجی و ایرانی زیادی برای سرمایش سردخانه به کار می روند، بهتر است قبل از قطعی کردن خرید خود، درباره انواع موتورهای تبریدی سردخانه تحقیق کنید و لیستی از بهترین های آنها را به دست آورید. به عنوان نمونه موتور های دانفوس، کالترون و تکامسه از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند. 

آشنایی با انواع سردخانه ها 

آشنایی با انواع سردخانه ها - اندیشه سبز

قبل از گشت و گذار در این سایت ها برای خرید سردخانه ،  بهتر است که با انواع سردخانه ها آشنا باشید تا دید کاملتری داشته باشید. معمولا سردخانه ها به سه دسته تقسیم بندی می شوند که عبارت اند از سردخانه های کانکسی ، سردخانه های اتاقکی و سردخانه های سوله ای. در ادامه این سه مورد بررسی خواهند شد. 

الف – سردخانه های کانکسی

این سردخانه ها به صورت آماده و از پیش ساخته هستند و حتی برخی از آنها دارای چرخ نیز هستند و به عنوان سردخانه متحرک نیز نامگذاری شده اند. در سایت های آگهی مانند دیوار و شیپور، اکثرا سردخانه های کانکسی به فروش می رود. در مقاله هزینه ساخت سردخانه متحرک می توانید اطلاعات بیشتری به دست آورید. 

ب – سردخانه های اتاقکی 

در واقع کسانی که دارای یک اتاق یا سالن از پیش ساخته و آماده هستند، با نصب تجهیزات تبریدی و ساندویچ پانل ها، اقدام به ساخت این گونه سردخانه ها می کنند. معمولا سردخانه های اتاقکی کمتر به فروش می روند و اگر کسی قصد فروش نیز داشته باشد، صرفا تجهیزات و دیواره های ساندویچ پانل را به فروش می رساند. 

ج – سردخانه های سوله ای 

این سردخانه ها که به صورت سالن های بزرگ هستند، معمولا برای استفاده عموم ساخته می شوند و ظرفیت نگهداری چندین هزار تن مواد غذایی، میوه و سبزیجات را دارد. کسی که قصد ساخت و راه اندازی سردخانه های سوله ای را داشته باشد، کسب درآمد از اجاره مکان های سردخانه مدنظر اوست.

سردخانه های سوله ای قیمت خیلی بالایی دارند و معمولا کمتر معامله می شوند، اما می توان آگهی های مربوط به این سردخانه ها را نیز در دیوار و شیپور مشاهده کرد. 

مزایای طراحی و اجرای سردخانه از نو

مزایای طراحی و اجرای سردخانه از نو - اندیشه سبز

طبیعتا برای این کار باید هزینه بیشتری را بپردازید، اما از مزایایی بهره مند خواهید شد که در سردخانه های دست دوم وجود ندارد، از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1- بهره مندی از گارانتی و خدمات پس از فروش؛ اندیشه سبز پس از نصب و راه اندازی سردخانه ها، تضمین گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله را به شما خواهد داد که تعمیر و تعویض کلیه قطعات در یکسال اول کاملا رایگان خواهد بود. 

2- خرید قطعات نو و مطمئن ؛ در صورتی که از قطعات نو استفاده کنید نیازی به تعمیر و یا تعویض قطعات تا چندین سال آینده نخواهد بود و تمامی هزینه های انجام شده را جبران خواهید کرد. 

3- اطمینان از سالم بودن ساندویچ پانل و عایق بندی صحیح آن ؛ کارشناسان اندیشه سبز با نصب صحیح و دقیق ساندویچ پانل ها و عایق بندی آن، این اطمینان خاطر را به شما خواهند داد که موتور سرماساز با مصرف کمترین میزان برق ، بالاترین راندمان را خواهد داشت. 

4- بهره مندی از مشاوره کارشناسان ؛ قبل از شروع نصب و راه اندازی سردخانه ، می توانید با کارشناسان اندیشه سبز تماس بگیرید و تجربه های چندین ساله آنان در نصب و راه اندازی انواع سردخانه ها به صورت رایگان بهره مند شوید و انتخاب دقیق تر و هوشمندانه تری داشته باشید. 

برای کسب مشاوره رایگان کافیست با یکی از شماره های درج شده در انتهای سایت تماس بگیرید.

2 دیدگاه در “آیا خرید سردخانه دست دوم از دیوار کار درستی است؟

  1. دکتر محمد نهضتی گفت:

    سلام ما برای زمین 4000 متری نیاز به پیشنهاد سردخانه زیر صفر وبالای صفر برای مواد پروتینی ومیوه جات داریم ابعاد زمین 22در 200 متر است

    1. سلام
      برای راهنمایی با کارشناس ما در ارتباط باشید :
      09144485590 مهندس علیزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.