مقالات لبنیاتی

طرز تهیه کره بادام درختی خانگی | تهیه کره بادام درختی در خانه

طرز تهیه کره بادام درختی خانگی - اندیشه سبز

اگر قصد تهیه کره بادام درختی دارید، مطالعه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید. در این متن به صورت کامل درست کردن کره بادام درختی با دستگاه کره ساز، چرخ گوشت، مخلوط کن و … توضیح داده شده است. این کره مغزیجات که سرشار از فیبر می باشد، برای سلامتی مفید بوده و مصرف آن خواص زیادی دارد.

تهیه این کره خوشمزه روش های متفاوتی دارد که در این مقاله از اندیشه سبز به آنها می پردازیم.

دستگاه کره‌گیر طلائی
دستگاه کره‌گیر طلائی
» مناسب برای تهیه ی کره از بادام و سایر مغزیجات
» دارای کارکرد تماما اتوماتیک
» عدم تولید صدا و لرزش
قیمت : 26,500,000 تومان

روش های مختلف تولید کره بادام درختی

کره بادام درختی خانگی را می توانید به روش های مختلفی تهیه کنید. تنها کافی است بسته به تجهیزات موجود در منزل این کار را انجام دهید. با ادامه این متن همراه باشید تا روش های مختلف درست کردن کره بادام به شما آموزش داده شود.

1- تهیه کره بادام درختی با غذاساز یا مخلوط کن

تهیه کره بادام درختی با غذاساز یا مخلوط کن - اندیشه سبز

ابتدا بادام های خام درون سینی فر ریخته و در فر قرار دهید. دمای فر را بر روی 175 درجه سانتی گراد تنظیم نموده و اجازه دهید بادام ها 8 تا 10 دقیقه کاملا بو داده شوند. می توانید بادام ها را در تابه نیز تفت داده تا برای کره گیری آماده شوند.

سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید اندکی دمای بادام ها کاهش یابد. البته اگر بادام ها اندکی گرم باشند کره بادام درختی زودتر تولید می شود. حال بادام ها را درون دستگاه مخلوط کن یا بلندر بریزید و سر پوش آن را بگذارید. یکبار دکمه مخلوط کن را فشار داده و بعد از 2 ثانیه آن را خاموش کنید. این کار را چند بار انجام دهید تا بادام ها خرد شوند.

حال به طور کامل دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید بادام ها به خوبی پودر شوند. بعد از چند دقیقه بادام ها به دیواره مخلوط کن چسبیده و باید با کمک لیسک آن ها را در مرکز مخلوط کن جمع کنید. چند بار به همین منوال بادام ها را به وسط مخلوط کن آورده تا به خوبی نرم شوند.

اکنون بادام به شکل خمیری در وسط مخلوط کن جمع شده است. به دلخواه یک قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کرده و مجدد دستگاه را روش کنید تا کره بادام درختی به بافت مورد نظر برسد.

مواظب داغ شدن دستگاه باشید و بعد از هربار خاموش کردن ، استراحت کوتاهی به دستگاه بدهید. بعد از خامه ای شدن پودر بادام ها، حالا کره بادام درختی آماده است.

کره به دست آمده را در شیشه درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

2- تهیه کره بادام درختی با چرخ گوشت

تهیه کره بادام درختی با چرخ گوشت - اندیشه سبز

ابتدا بادام ها را در تابه به مدت 5 دقیقه تفت دهید و یا با کمک فر همانند روش قبل آن ها را بو دهید. بعد از سرد شدن آنها را در چرخ گوشت بیندازید و چندین بار آن ها را چرخ کنید.

تا زمانی که حالت نرم و خامه ای به خود می گیرند این کار را ادامه دهید. برای طعم دار شدن میتوان عسل ، دارچین یا پودر کاکائو به مواد چرخ شده اضافه کرد. بعد از به دست آمدن کره، آن را در شیشه درب دار در یخچال نگهداری کنید.

3- طرز تهیه کره بادام درختی با دستگاه کره گیر بادام زمینی

طرز تهیه کره بادام درختی با دستگاه کره گیر بادام زمینی - اندیشه سبز

یکی از بهترین روش های تولید کره بادام درختی استفاده از دستگاه کره ساز مغزیجات می باشد. این دستگاه به راحتی بافت کره را مطابق میل شما تنظیم نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن کره بادام درختی تولید می کند. تنها کافی است بادام های بو داده شده را درون قیف دستگاه ریخته و بافت کره را تنظیم کنید. بلافاصله پس از روش کردن دستگاه، از خروجی آن به بیرون می ریزد.

دستگاه کره گیر به دو صورت خانگی و صنعتی وجود دارند که با توجه به حجم بادام، نوع خانگی یا صنعتی آن استفاده میشود. در تهیه کره بادام درختی در حجم کم از دستگاه کره گیر خانگی و در صورت تهیه کره بادام در حجم بالا از دستگاه کره گیر صنعتی استفاده می شود.

نکات مهم تولید کره بادام درختی خانگی

  1. حتما کره بادام درختی تولید شده را در ظرف شیشه ای درب دار بریزید تا بو نگیرد.
  2. در جای خنک مانند یخچال و فریزر نگهداری شود.
  3. این کره با توجه به شرایط نگهداری یک هفته تا 1 ماه قابل مصرف خواهد بود.
  4. برای طعم دار کردن کره بادام درختی میتوان به دلخواه به آن شکلات، عسل، نمک، شکر، دارچین، زنجبیل و روغن اضافه کرد.
بیشتر بخوانید: برای آشنایی با طرز تهیه میوه خشک حبه ای روی لینک مقابل کلیک کنید. طرز تهیه میوه خشک مکعبی در خانه

خواص کره بادام درختی

  • تامین پروتئین
  • کاهش کلسترول خون
  • کاهش بیماری قلبی
  • دارای کلسیم و امگا 3
  • کمک به سلامت استخوان ها
  • کمک به کاهش وزن
  • داشتن فیبر بالا
  • دارای ویتامین E بالا
  • داشتن فسفر بالا
  • سلامت پوست

جمع بندی

کره بادام درختی به عنوان یک میان وعده سالم استفاده می شود و باعث جلوگیری از پوکی استخوان مفید است. این کره مغزیجات برای قلب مفید بوده و در کنترل قند خون و کاهش وزن بسیار کمک می کند. در این پست از کارخانه اندیشه سبز انواع روش های تهیه کره بادام درختی با چرخ گوشت، با مخلوط کن و با دستگاه کره ساز مخصوص آموزش داده شد.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.