مقالات لبنیاتی

بررسی انواع خامه گیر های ساخت ترکیه آرسان، تولسان، کورتسان و …

بررسی و معرفی انواع خامه گیر های ساخت کشور ترکیه - اندیشه سبز

بررسی و معرفی انواع خامه گیر های ساخت کشور ترکیه 

خامه گیر یکی از وسیله های ضروری برای استفاده در خانه و کارگاه های تولید و فروش محصولات لبنیاتی می باشد. با توجه به تنوع خامه گیرهای موجود در بازار و تفاوت در کیفیت و قیمت آنها ، در این نوشته از اندیشه سبز بر آن شدیم تا انواع خامه گیرهای ساخت ترکیه مانند آرسان، تولسان، کورتسان و … را مورد بررسی قرار دهیم و یک نتیجه کلی از کیفیت و کارایی آنها ارائه دهیم. 

در صورتی که قصد خرید خامه گیر را دارید، حتما این نوشته را مطالعه کرده و برای دسترسی های بعدی آن را بوک مارک فرمایید. 

دستگاه خامه گیر 80 لیتری
دستگاه خامه گیر 80 لیتری
» امکان تولید خامه و سرشیر بصورت کاملا بهداشتی
» دارای قابلیت اتصال به هموژنایزر و پروسس تانک
» برخورداری از صدا و لرزش کم در حین کارکرد

انواع خامه گیرهای ساخت کشور ترکیه کدامند؟

دستگاه های خامه گیر ترکیه ای با نام های مختلفی وارد بازار شده اند که برخی از آنها دستی بوده و برخی نیز برقی هستند. این خامه گیرها با نام های تولسان، آرسان و کورتسان وجود دارند. در ادامه به توضیحات هر کدام از آنها خواهیم پرداخت :

1- خامه گیر ترکیه ای آرسان 

این دستگاه حدود 19 کیلوگرم وزن داشته و از چدن ساخته شده است، ظرف شیر و سایر قطعات داخلی مانند قیف ها و سپراتورها از استیل ضد زنگ ساخته شده که مانع از تغییر در طعم و رنگ شیر و خامه خواهد شد. 

ظرفیت تبدیل این دستگاه 140 لیتر در ساعت است، با توجه به نوع شیر حیوان و غلظت خامه گیری، معمولا از هر 100 لیتر شیر، حدود 4 الی 5 لیتر خامه به دست می آید. کارکرد این دستگاه با برق تک فاز 220 ولت بوده و امکان تغییر در غلظت خامه تولیدی را دارد. 

این محصول برای استفاده در خانه های شهری و روستایی و کارگاه های کوچک تولید فراورده های لبنی مناسب است. اندیشه سبز این محصول را با گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله به فروش می رساند که در صفحه خامه گیر 140 لیتری می توانید تمام مشخصات آن را مطالعه فرمایید. 

2- خامه گیر دستی آرسان ترکیه 

در صورتیکه به برق شهری دسترسی نداشته باشید و یا یک محصول قابل حمل می خواهید که در هر مکانی بدون توجه به وجود یا عدم وجود برق حمل کنید، خامه گیر دستی آرسان انتخاب خوبی خواهد بود. این محصول به دلیل دارا بودن اهرم چرخاننده ، در برخی مواقع به عنوان چرخ شیر هم شناخته می شود. 

خامه گیر دستی آرسان ترکیه - اندیشه سبز

بدنه بیرونی آن از چدن ضد زنگ ساخته شده که در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی مقاوم خواهد بود. مخزن و شیرالات ، لوله های انتقال شیر، قیف و سپراتورها نیز از استیل بهداشتی و ضد زنگ ساخته شده اند، بنابراین هیچ گونه تغییری در طعم و رنگ شیر و خامه تولیدی ایجاد نخواهد کرد. 

ظرفیت آن 140 لیتر شیر بر ساعت است و دارای مخزن 10 لیتری است که پس از پنج دقیقه فعالیت خالی شده و به شیر کم چرب و خامه تبدیل خواهد شد. با تغییر در میزان خامه گیری می توان غلظت خامه تولیدی را تغییر داد. 

با توجه به دستی بودن این مدل، هیچ نگرانی از بابت قطعی برق وجود ندارد و در هر مکانی می توان از آن استفاده کرد. لازم به ذکر است که اندیشه سبز نیز این محصول را با یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می دهد که در صفحه خامه گیر دستی می توانید قیمت و مشخصات کامل محصول را مشاهده فرمایید. 

3- خامه گیر برقی تولسان ترکیه 

این خامه گیر ظرفیت خامه گیری کمتری نسبت به دو مدل فوق داشته و با توجه به اندازه کوچک و وزن پایین آن ، برای استفاده در خانه های شهری و روستایی گزینه مناسبی است. بدنه بیرونی آن از پلاستیک ساخته شده و به همین سبب کاهش وزن آن تا 8 کیلو گرم شده است. 

مخزن و لوله های انتقال دهنده شیر و خامه نیز از جنس پلاستیک بهداشتی هستند، اما قیف و سپراتورها از استیل ضد زنگ ساخته شده، بنابراین هیچ گونه نگرانی از بابت تغییر در طعم شیر و خامه وجود نخواهد داشت. با استفاده از پیچ تعبیه شده در کنار قیف ها امکان تعیین غلظت خامه تولیدی وجود دارد. 

ظرفیت آن 80 لیتر بر ساعت است و مخزن آن 10 لیتر شیر را در آن واحد می تواند پردازش کند، با برق تکفاز خانگی کار می کند و دارای گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله از طرف کارخانه اندیشه سبز است.

برای مشاهده قیمت و مشخصات این محصول به صفحه خامه گیر 60 لیتری مراجعه فرمایید. 

4- خامه گیر کورتسان ساخت ترکیه 

این دستگاه نیز با برق تکفاز خانگی کار می کند و نسبت به مدل قبلی ظرفیت خامه گیری بیشتری دارد. مخزن و کاسه های آن از جنس استیل بهداشتی بوده و در هر ساعت توانایی پردازش 140 لیتر شیر را دارد. ظرفیت مخزن آن 12 لیتر است. 

خامه گیر کورتسان ساخت ترکیه - اندیشه سبز

تعداد کاسه ها یا همان قیف های سپراتور 22 عدد بوده و امکان تعیین غلظت خامه را دارد، با توجه به بیشتر بودن تعداد قیف ها ، سرعت خامه گیری آن بیشتر از مدل قبلی است. وزن آن نسبت به مدل اول کمتر است و علت آن استفاده از پلاستیک فایبرگلاس در ساخت بدنه است، ممکن است مقاومت کمتری نسبت به خامه گیر های بدنه چدنی داشته باشد، اما وزن پایین آن امکان حمل راحت را فراهم کرده است. 

لازم به ذکر است که قطعات داخلی این مدل نیز مانند مدل های فوق قابل جداسازی و شستشو هستند، بنابراین جهت تولید خامه ای بهداشتی و خوش طعم حتما قبل از شروع کار، تمامی قطعات را با آب داغ و مواد شوینده بشویید. 

نتیجه گیری کلی 

در این نوشته با انواع خامه گیرهای ساخت کشور ترکیه آشنا شدید که به نام های تولسان، آرسان و کورتسان معروف هستند. این دستگاه ها عموما کیفیت خوبی داشته و برای استفاده در خانه و کارگاه های کوچک تولید فرآورده های لبنیاتی کاربرد دارند. 

برخی از آنها نیز توسط اندیشه سبز به فروش می رسند که لینک مربوط به قیمت و مشخصات آنها در داخل متن قرار داده شده است. هم چنین برای مشاهده انواع خامه گیرهای قابل ارائه توسط مجموعه اندیشه سبز می توانید به صفحه خامه گیر مراجعه فرمایید. تمامی محصولات اندیشه سبز با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله عرضه می شوند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.