بلدرچین

فواید شگفت انگیز تخم بلدرچین

خواص تخم بلدرچین

خواص تخم بلدرچین برای سلامتی بدن

تخم بلدرچین فواید شگفت انگیزی برای سلامتی دارد

اگر بگویم تخم بلدرچین بمبی از انواع ویتامین و پروتئین هاست، در مورد آن اغراق نکرده ایم. شاید اگر نگاهی به گذشته بیدازید، متوجه خواهیم شد که، مردم به فواید غذایی هایی که می خوردند، توجهی نمی کردند و غذا فقط حکم سیر کردن شکمشان را داشت ولی با آگاهی هایی که امروزه در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد، آنها را مصمم تر می کند تا غذاهایی را مصرف کنند که کمبود انواع ویتامین ها، پروتئین ها، آنتی اکسیدان ،املاح و مواد معدنی و … در بدن آنها جبران شود.

مثلا تخم مرغ جای خود را به تخم بلدرچین داده است چون با وجود اندازه و وزن کمی که دارد، چندین برابر تخم مرغ فایده دارد و عموم مردم آن را به عنوان غنی ترین منبع غذایی می شناسند. مادران با خیال راحت می توانند تمام کمبودهای ویتامینی،پروتئینی و انواع مواد مغذی را با خوراندن تخم بلدرچین، در بدن فرزندانشان جبران کنند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با سایر شگفتی های این تخم کوچک اما پر خاصیت آشنا کنیم.

اگر بنا باشد تخم بلدرچین را با تخم های دیگر مقایسه کنید متوجه خواهید شد که بر خلاف اندازه کوچک خود، فواید بسیار زیادی دارد. تقویت انرژی از دست رفته بدن ، تقویت قدرت بینایی، جبران ضعف و ناتوانی در افراد سالخورده و بیمار، جبران کم خونی، سلامتی و شادابی پوست، از بین بردن خستگی و … تنها گوشه ای از فواید این بمب مغذی است حتی کودکانی که در مرحله رشد هستند، قوای جسمی و سیستم دفاعی بدن آنها با خوردن تخم بلدرچین، در شرایط بهتری قرار می گیرد. کاهش فشار خون ، تضعیف آسم و آلرژی، سم زدایی بدن و عدم پیشرفت بیماری های مزمن از دیگر فواید تخم بلدرچین است. در ادامه این پست از بخش دانشنامه پرندگان اندیشه سبز ، به بررسی خواص و فواید تخم بلدرچین خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید …

ظاهر تخم بلدرچین

ظاهر تخم بلدرچین

از نظر شکل و اندازه، تخم تمام گونه های بلدرچین شبیه به یکدیگر است. اندازه و وزن آنها در مقایسه با تخم سایر پرندگان مثل مرغ، غاز، اردک بسیار کوچک است به طوری که 5 الی 6 عدد تخم بلدرچین با یک عدد تخم این پرنده ها ( فقط از نظر حجم و اندازه) برابری می کند.

تخم بلدرچین ژاپنی در کشور های آسیایی مخصوصا در ژاپن و چین بسیار مصرف می شود.مردم ژاپن برای درست کردن بنتو ( غذایی که برای خوردن آن نیازی به گرم کردن ندارید و به صورت سرد هم قابل مصرف است و به راحتی قابل حمل است) بیشتر از تخم بلدرچین استفاده می کنند. اما بر خلاف مردم آسیا، کشورهای اروپایی، بیشتر مصرف کننده گوشت بلدرچین هستند.

سلامتی در خوردن گوشت بلدرچین

بررسی فواید تخم بلدرچین برای سلامتی مصرف کنندگان

بهبود بیماری های معده

کسانی که مبتلا به ورم معده هستند یا دیواره مخاط معده شان زخم دارد، بهتر است از تخم بلدرچین استفاده کنندچون اسید آمینه هایی که در تخم این پرنده موجود است، به راحتی در نواحی آسیب دیده نفوذ می کند و اقدام به ترمیم سازی زخم های معده می کند.

تقویت قوای جنسی

جالب است بدانید که با خوردن تخم بلدرچین، هورمون های جنسی تقویت می شود، به طوری که غدد پروستات در شرایط بهتری قرار می گیرند و عملکرد مثبت تری خواهند داشت.

تقویت و رشد استخوان

لیزین یکی از اسید آمینو های موجود در تخم بلدرچین است که نقش مهمی در ترمیم و استخوان سازی دارد مخصوصا متخصین تغذیه به والدین توصیه می کنند؛ بچه هایتان اگر در حساس ترین مراحل رشد به سر می برند، بهتر است که تخم بلدرچین بخورند تا استخوان های سالم و قوی تری داشته باشند.

برای سوخت و ساز بدن مفید است

با خوردن تخم بلدچین، متابولیسم بدن افزایش می یابد و باعث از بین بردن چربی های غیر مفید در بدن انسان می شوند. این تخم سرشار از ویتامین B کمپلکس Vitamin B Complex است که باعث می شود، انرژی از دست رفته بدن در کمترین زمان ممکن جبران شود.

از پوسیدگی دندانها جلوگیری می کند

دندان ها زمانی پوسیده می شوند که سطح زینک و کلسیم موجود در دآن ها کاهش یابد. اگر می خواهید، دندان های زیبا و سالم تری داشته باشید، تخم بلدچین بخورید چون زینک یکی از منابع غذایی موجود در این تخم است که به وفور در قسمت زرده آن یافت می شود و مانع پوسیدگی دندان است.

درمان آسم، سل و بیماری های تنفسی

شاید در میان عزیزانتان افرادی وجود دارند که هنگام بالا آمدن از پله ها و یا راه رفتن به نفس نفس می افتند. به این اشخاص توصیه می کنم که بهتر است از تخم بلدرچین استفاده کنند چون طبق آمار و آراءبه دست آمده،محققین اتفاق نظر دارند که اسم، آلژی، سل و انواع بیماری های تنفسی و ریوی با خوردن تخم این پرنده تحلیل می یابد. نمونه بارز این مسئله درمان بیماری سل امپراطور ژاپن است که با خوردن تخم بلدرچین از میان رفت.

ترمیم و تقویت مو های آسیب دیده

اسید لینولئیک یکی دیگر از اسیدهای مفید در تخم بلدرچین است که تقریبا شبیه روغن بی رنگ است. این اسید پر خاصیت، تاثیر بسیار فوق العاده ای بر پیازهای ریشه مو می گذارد. نه تنها باعث رشد مو می شود بلکه تمام قسمت های آسیب دیده ساقه و ریشه مو را ترمیم و تقویت می کند.

باعث افزایش هوش جنین در شکم مادر می شود

همه والدین دوست دارند فرزندان باهوش و کنجکاوی داشته باشند . این زمانی اتفاق می افتد که مادر ها در دوران بارداری، از غذاهایی تغذیه کنند که در عملکرد و تقویت هوش جنین، بسیار موثر است و بدون شک تخم بلدرچین که سرشار از انواع پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و اسید های آمینه است، مناسب ترین منبع غذایی برای تحقق این مسئله است.

موثر در افزایش اشتهای کودکان

حتما شما هم به این مسئله واقف هستید که نسل جدید بچه ها، آن چنان اشتیاقی برای خوردن غذا ندارند و آنقدر لاغر هستند که موجب نگرانی والدین شان می شوند. حتی با ترفند تزئین غذا هم، کمتر می توان آنها را برای خوردن غذا ترغیب کرد. بهتر است با مشورت پزشکان متخصص، در غذاهای بچه ها، از تخم بلدرچین استفاده کنید چون با گذشت زمان اشتهای آنها برای خوردن غذا تحریک می شود.

مانع پوکی استخوان و آرتروز در افراد بزرگسال می شود

با بالا رفتن سن، استخوان ها دچار فرسایش می شوند. تخم بلدرین سرشار از کلسیم است که اگر به صورت مداوم آن را مصرف کنید، بدون شک مانع تحلیل رفتن غضرف های میان استخوان می شود و از سابیده شدن آنها جلوگیری می کند البته در ترمیم استخوان ها هم نقش مهمی دارد.

کمک به عضله سازی

تخم بلدرچین سرشار از پروتئین است. ورزشکارانی که دوست دارند عضله های قوی و پرحجمی داشته باشند، خوردن چند عدد تخم بلدرچین را در طول روز، جزو برنامه های غذایی خود قرار دهند.

افزایش هوش و قدرت یادگیری کودکان

تخم بلدرچین سرشار از فسفر است . اگر کودکان هر روز یک عدد تخم آب پز شده بلدرچین مصرف کنند، حافظه و تمرکز آنها برای یادگیری تقویت می شود. جالب است بدانید که؛ بسیاری از والدین ژاپنی و چینی هر روز قبل از رفتن بچه ها به مدرسه، تخم بلدرچین به آنها می خورانند.

کمک به دفع مواد سمی از بدن

تخم بلدرچین سرشار از آنتی اکسیدان است که با خوردن آن تمام سموم و کلسترول های منفی از بدن دفع می شود همچنین مکانیزم دفاعی بدن انسان را در برابر انواع بیماری ها، تقویت می کند.

اگر در مصرف تخم بلدرچین زیاده روی کنید چه اتفاقی می افتد؟

بر کسی پوشیده نیست که اگر در مصرف هر چیزی زیاده روی شود، عوارض جبران ناپذری به بار می آورد. تخم بلدرچین هم از این قاعده مستثنی نیست.
زمانی که در مصرف تخم بلدرچین زیاده روی کنید،عارضه های قلبی به سراغ تان می آید، دیابت، فشار خون بالا، ایجاد سنگ کلیه و مثانه و سایر بیماری ها، از عوارض مصرف بی رویه و نابجای تخم بلدرچین است.

امیدوارم از مطالعه این مقاله بهره کافی را برده باشید. اگر اطلاعات به خصوصی در باره مصرف تخم بلدرچین و فواید آن دارید، خوشحال می شویم که با ما و سایر مخاطبین وب سایت اندیشه سبز در میان بگذارید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.