مقالات میوه خشک کن

پوست میوه رو دور نریز! کلی کاربرد داره !

پوست میوه دور ریختنی نیست - اندیشه سبز

پوست میوه ها در اغلب مواقع به عنوان زباله دور ریخته می شود، این در حالی است می توان از آنها به عنوان منبع فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی بهره برد و در حیطه های مختلف از آن استفاده کرد. در ادامه این نوشته از اندیشه سبز در رابطه با موارد استفاده پوست میوه اطلاعات دقیقی ارائه شده است.

کاربرد پوست میوه

پوست میوه در موارد گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد گوناگونی دارد در ادامه به برخی از این موارد پرداخته شده است که عبارتند از:

افزودن به جیره غذایی دام و طیور

تامین غذای دام و طیور با پوست میوه - اندیشه سبز

از پوست میوه در خوراک دام و طیور به دلیل برخورداری از مواد معدنی، فیبر، آنتی اکسیدان و … می توان به راحتی استفاده کرد. استفاده از این مورد باعث کاهش هزینه های خوراک می شود.

به طور کلی می توان تا 20 درصد از پوست میوه در جیره غذایی دام و طیور استفاده کرد. شما می توانید ابتدا پوست میوه را  با دستگاه  میوه خشک کن خشک کرده و پودر به دست آمده را به تغذیه مصرفی اضافه کنید. البته استفاده به صورت له و خرد شده نیز ممکن است.

میوه خشک کن خانگی 10 سینی استیل
میوه خشک کن خانگی 10 سینی استیل
» قابل استفاده برای خشک کردن انواع میوه ها و پوست آنها
» دارای سیستم کنترل دمای داخلی کابین
» دارای بدنه ی کاملا مقاوم در برابر حرارت و رطوبت
قیمت : 16,500,000 تومان23,000,000 تومان

پوست میوه خوراک دام

برای خوراک دام می توانید از پوست میوه استفاده کنید. البته در ابتدا باید پوست میوه ها را جمع کرده و پودر تهیه شده از آنها را به جیره مصرفی دام اضافه کنید. برای این کار میتوانید از تفاله سیب، انار، انگور، آلبالو، هلو، پرتقال، لیمو … استفاده کنید.

پودر تهیه شده از پوست میوه برام بسیار مفید است زیرا شامل انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و … است. لازم به ذکر است پوست میوه به بهبود هضم نشخوارکنندگان نیز کمک میکند.

پوست میوه برای مرغ

پوست موز برای مرغ ها یک منبع تغذیه بالقوه است. گنجاندن پوست موز تخمیری باعث بهبود عملکرد رشد در جوجه های گوشتی می شود. همچنین نقش موثری در وزن گیری آنها خواهد داشت. لازم به ذکر است کیفیت تخم مرغ تولیدی نیز با استفاده از این پوست موز بالا خواهد رفت. تفاله انار نیز در افزایش پروتئین سینه مرغ ها نقش موثری دارد و یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود. تفاله سیب هم به میکروب های مفید روده مرغ کمک کرده  و  مواد معدنی لازم بدنی آن را تامین می کند.

پوست میوه برای عروس هلندی

پوست میوه برای عروس هلندی از کاربردهای فراوانی برخوردار است. به عنوان مثال بهترین منبع فیبر بوده  و برای حفظ سلامت گوارش عروس هلندی مفید است. همچنین میتوان ویتامین و مواد معدنی موردنیاز بدن عروس هلندی را بدین طریق تامین کرد.

نکته: لازم به ذکر است همه پوست میوه ها برای عروس هلندی مناسب نیستند بنابراین از دادن پوست میوه های سمی مانند آووکادو و … خودداری کنید.

استفاده از پوست میوه به عنوان کود

یکی دیگر از کاربردهای مهم پوست میوه تولید کود برای گیاهان است. از آنجایی که پوست میوه حاوی مواد مغذی نظیر فسفر، پتاسیم و… میباشد برای رشد و نمو گیاه بسیار مناسب است. همچنین استفاده از آن علاوه بر بهبود کیفیت خاک کاهش هزینه ها را به دنبال دارد.

نکته: از استفاده بیش از حد پوست میوه به عنوان کود بپرهیزید زیرا باعث سوختگی گیاهان می شود.

تهیه ادویه

از پوست میوه می توان ادویه خانگی درست کرد و به عنوان طعم دهنده از آن استفاده کرد. شما می توانید با ترکیب پوست پرتقال، لیمو، سیب، موز، خیار  خشک و پودر شده این ادویه را به دست آورید و در انواع سالاد، سوپ، خورشت و دسر مورد استفاده قرار دهید.

سفید کردن دندان ها با پوست میوه

سفید کردن دندان ها با پوست میوه - اندیشه سبز

شما می توانید از میوه هایی مانند موز و پرتقال، به ویژه موز برای سفید کردن دندانها و روشن تر کردن رنگ آنها استفاده کنید.

بدین منظور می توانید پوست این میوه ها را روی دندان هایتان بکشید و چند دقیقه صبر کنید تا این مواد اثر خود را روی دندان هایتان بگذارند.

سپس دندان هایتان را با خمیر دندان بشویید تا کاملا پاک و تمیز شوند.

شما می توانید این کار را یک بار در روز تکرار کنید و بعد از مدتی اثر آن روی دندان هایتان مشهود خواهد بود. به ویژه دندان هایی که به مرور زمان بر اثر عوامل مختلف زرد رنگ شده اند.

بیشتر بدانید: برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خشک کردن میوه بر روی لینک مقابل کلیک کنید، فوت و فن های خشک کردن میوه در خانه.

تهیه اسکراب و جوان سازی پوست با پوست میوه

برای این کار از میوه های مختلفی می توانیم استفاده کنیم. مانند موز، خیار، پرتقال و …

پوست موز

قسمت گوشتی پوست موز را روی صورت خود بزنید تا از خاصیت مرطوب سازی آن استفاده کنید. بعد از 5 الی 10 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

پوست خیار

پوست خیار نیز یک آبرسان قوی به شمار می آید. بدین منظور پوست خیار را رنده کنید و قسمت های رنده شده را روی پوست صورت خود به مدت 15 الی 20 دقیقه قرار دهید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

پوست پرتقال

برای استفاده از پوست پرتقال باید اول از همه چیز آن را کاملا خشک کنید. سپس پوست خشک شده را پودر کرده و به میزان پودر خشک شده، ماست اضافه کنید.

در آخر پس از مخلوط کردن با یک قاشق عسل این لایه بردار را روی نواحی گردن و یا صورت بزنید.

پس از 15 الی 20 دقیقه صورت خود را بشویید. برای گرفتن نتیجه ایده آل این کار را 2 تا 3 بار در هفته می توانید انجام دهید.

ختم کلام

امیدواریم که با مطالعه این مقاله از کارخانه اندیشه سبز توانسته باشیم دیدگاه و نگرش جدیدی را نسبت به پوست میوه ها به شما هدیه دهیم. اگر کسی از اقوام یا آشنایانتان را می شناسید که حجم تولید پسماند میوه ی زیادی در خانه دارند؛ می توانید همین الان این مقاله را ارسال کنید تا آنها نیز با مزایای پوست میوه آشنا شوند.

به غیر از موارد گفته شده روشهای دیگری را برای استفاده از پوست میوه می شناسید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.