مقالات لبنیاتی

طرز تهیه کره از دوغ

کره دوغی چیست؟ سایت اندیشه سبز

طرز تهیه کره از دوغ

کره یکی از غذا های محبوب و پرمصرف مردم در وعده های صبحانه می باشد. علاوه بر این طعم لذیذ کره باعث شده تا از آن به همراه غذای هایی مانند برنج جهت طعم دادن نیز بهره گیری شود. همین امر زمینه را ایجاد کرده  تا طرز تولید کره از دوغ برای بسیاری از افراد جالب و مهم باشد به طوری که درباره آن در سطح اینترنت به جست و جو بپردازند.

نیاز عموم ما را بر آن کرد که در این مقاله از فروشگاه اندیشه سبز تمامی اطلاعات لازم مربوط به  تولید کره خانگی را گردآوری کرده و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

کره گیر 40 لیتری استیل خانگی
کره گیر 40 لیتری استیل خانگی
» امکان کره گیری در کمترین زمان با بیشترین راندمان
» دارای همزن مخصوص برای هم زدن مداوم مواد
» برخورداری از تایمر برای خاموش کردن اتوماتیک دستگاه
قیمت : 2,150,000 تومان

ویدیو طرز تهیه کره از دوغ

کره دوغی چیست؟

کره دوغی همان کره حیوانی است که از چربی ماست گاو، گوسفند، بز و گاومیش به دست می آید.

کره دوغی چه فوایدی دارد؟

در ابتدا باید به این سوال پاسخ داده شود که چرا کره حیوانی در مقایسه با نمونه های دیگر پرفروش تر و محبوب تر می باشد. در واقع کره حیوانی دارای میزان قابل توجهی چربی بوده که می تواند نیروی مورد نیاز برای فرد جهت ادامه فعالیت های روزانه خود را تامین کند.

کره دوغی یک منبع سرشار از ویتامین A، کلسیم، منیزیم و دیگر املاح معدنی می باشد که می تواند اکثر نیازهای عمومی بدن فرد را تامین کند. همچنین این محصول به دلیل مواد مغذی نهفته در چربی آن برای مبارزه با پوکی استخوان، افزایش قدرت بینایی، و بالا بردن سطح بینایی فرد بسیار تاثیر گذار است. باید به این نکته توجه داشت که در حدود 75 درصد از محتوای کره متشکل از چربی از نوع غیر اشباع است که می طلبد فرد مصرف کننده فعالیت کند تا به این شکل سلامت قلب و رگ های خود را تضمین نماید. در واقع مصرف به میزان استاندارد به همراه فعالیت می تواند در به الاستیک یا همان منعطف بودن رگ ها بسیار تاثیر گذار باشد.

تفاوت کره دوغی با کره خامه ای در چیست؟

کره دوغی طعم و مزه بسیار بهتری نسبت به کره خامه ای دارد و خوشبوتر می باشد. به همین دلیل قیمت کره دوغی بیشتر از کره خامه ای است. همچنین رنگ کره دوغی بهتر از نوع خامه ای آن میباشد.

طرز تهیه کره از دوغ

بیشتر افراد این تصور را دارند که کره محصولی لبنی است و از دوغ به دست می آید؛ این در حالیست که در واقع کره از ماست تولید می شود، جالب است بدانید در این فرایند، دوغ به عنوان محصول دوم بعد از برداشت کره به دست می آید.

چنانچه می خواهید به شیوه سنتی ماست را به کره تبدیل کنید، باید مقداری ماست پرچرب را به همراه کمی آب داخل یک مشک بریزید. سپس مشک را باید تا مدت زیادی تکان دهید به شکلی که در این فرایند ماست از هم گسسته شده و در نهایت کره بالا بیاید تا بدین ترتیب با استفاده از یک ملاقه بزرگ بتوانید کره را جمع آوری کنید.

طرز تهیه کره از دوغ - اندیشه سبز

امروزه با پیشرفته تکنولوژی برای آسان تر کردن تولید کره دستگاه مشک برقی طراحی و تولید شده است که زحمت را برای کاربر تقریباً به صفر می رساند. با استفاده از دستگاه کره گیری فرد می تواند در کمتر از یک ساعت بدون نیاز به دخالت حجم قابل توجهی از ماست را به کره با درصد چربی بالا تبدیل نماید که البته در پایان بعد از برداشت کره، محصول دوم یعنی دوغ را نیز می توانید به یک ظرف مناسب منتقل کنید.

اما نحوه کره گیری با استفاده از این دستگاه را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

گام نخست : تهیه ماست پرچرب

برای شروع کار باید کمی ماست پرچرب تهیه کنید. توجه نمایید که برای تولید کره با چربی بالا باید ماست شما پرچرب باشد. در ادامه باید این مهم را هم به خاطر بسپارید که هرگز نباید ماست حاصل از چند ححیوان مانند گاو و گوسفند را با هم ترکیب کنید چرا که نتیجه، تولید کره بد طعم خواهد شد. حتماً فقط از ماست یک حیوان در دستگاه مشک برقی بریزید.

گام دوم : شست و شوی دستگاه

همانگونه که می دانید کره، ماست، شیر و هر محصول لبنیاتی دیگر از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است از این رو حضور کوچک ترین آلودگی یا میکروب می تواند باعث فاسد شدن آن ها شود. برای بالا بردن امنیت کار حتماً قبل از تولید کره خانگی، دستگاه را مورد شست و شو قرار دهید.

برای این کار باید ابتدا درب مخزن را باز کرده و آن را با آب پر کنید، سپس درب را بسته و دستگاه را به برق بزنید تا راه اندازی شود. اجازه دهید تا 5 تا 10 دقیقه همزن آب را در داخل دستگاه به گردش در بیاورد و در آخر آن را دور بریزید.

گام سوم : آماده سازی

در این بخش باید ابتدا به مقدار 80 تا 90 درصد ظرفیت دستگاه، ماست پرچرب داخل مخزن بریزید و مابقی حجم را آب اضافه کنید. برای بالا بردن کیفیت می توانید نیم کیلو حبه یخ نیز داخل مخزن بیاندازید.درب مخزن را بسته و چفت کنید.

گام چهارم : کره گیری

در این قسمت بعد از اطمینان از بسته بودن درب مخزن، دستگاه را به برق زده و اجازه دهید که تا 45 دقیقه الی 1 ساعت کار کند. بعد از اتمام کار، دستگاه را خاموش نموده و درب را بگشایید.

گام نهایی : برداشت محصول

بعد از تمام فرایند کره گیری مشاهده خواهید کرد که ماست تغییر حالت داده و به دو محصول دوغ و کره تبدیل شده است. در این حالت کره بالاتر می آید و دوغ در قسمت پایین تر قرار می گیرد.

شما می توانید با استفاده از یک کفگیر یا ملاقه، کره را جمع آوری کرده و در یخچال قرار دهید تا شکل بگیرد. البته توجه کنید که کره خالی از مواد مایع باشد تا زود در دمای یخچال شکل گیری کند. بعد از مدتی شما می توانید کره را مصرف نمایید.

البته بعد برداشت کره، مواد مایع باقی مانده در مخزن دستگاه کره گیر دوغ طبیعی می باشد که می توانید به داخل یک ظرف مناسب منتقل دهید. اصولاً در قسمت تحتانی دستگاه کره گیر یا همان مشک برقی یک شیلنگ تخلیه قرار می دهند تا فرد بتواند با استفاده از آن اقدام به خالی کردن دوغ نماید.

خرید دستگاه کره گیر

در دستگاه کره گیر خانگی برای تبدیل ماست به کره، در قسمت داخلی مخزن یک همزن تعبیه شده که به یک موتور متصل است. موتور با کارکرد خود همزن را به چرخش درمی آورد و این فرایند تا زمانی که شما دستگاه را خاموش نکنید ادامه پیدا می کند. در واقع در این حالت ماست در داخل مخزن بدون توقف در حالت گردش خواهد بود و همین امر باعث تفکیک شدن آن به دو محصول کره و دوغ می شود.

توصیه میکنیم برای خرید دستگاه کره گیر، محصولات گروه اندیشه سبز را انتخاب کنید. این گروه با تجربه ای نزدیک به 3 دهه در زمینه تولید انواع تجهیزات لبنیاتی یکی از برندهای  پرچمدار در ایران به شمار می رود. کره گیر اندیشه سبز با اتکا بر فناوری روز دنیا و با در نظر گرفتن استانداردها و اصول بهداشتی طراحی و تولید شده است. با خرید کره گیر اندیشه سبز، 12 ماه ضمانت خرید طلایی مشمول بر تمامی قطعات یدکی و 10 سال خدمات پس از فروش به شما ارائه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.