مقالات سرمایشی

کسب درآمد از یخساز قالبی و کارخانه یخسازی

نحوه درآمد زایی با یخساز قالبی و کارخانه یخسازی

نحوه درآمد زایی با یخساز قالبی و کارخانه یخسازی

روش های مختلفی جهت کسب درآمد وجود دارد که برخی از آنها نیاز به سرمایه بالا دارند و برخی نیز بدون سرمایه قابل انجام هستند. در این نوشته از اندیشه سبز می خواهیم شما را با یک روش کسب درآمدی مطمئن و پایدار آشنا کنیم که با سرمایه ای بسیار پایین و هزینه های جانبی خیلی کم به درآمد بالایی برسید. این روش کسب درآمد از فروش یخ های قالبی مورد نیاز افراد و گروه های مختلف می باشد. برای آگاهی بیشتر با این نوع کسب و کار با ما همراه باشید. 

ویدیو یخساز قالبی و کارخانه یخسازی

یخساز قالبی چیست و چگونه کار می کند؟

یخسازهای قالبی در ظرفیت ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند، این دستگاه ها یخ های یک متری و در وزن 25 کیلوگرم تولید می کنند که برای استفاده در صنایع مختلف کاربرد دارد. به عنوان مثال یخساز 30 قالبی قادر به تولید 30 قالب یخ یک متری در طول 24 ساعت می باشد.

جهت تولید یخ قالبی کافیست دستگاه را به آب شهری و برق شهری وصل کنید و دکمه شروع دستگاه را بزنید. ابتدا آب به قالب ها منتقل خواهد شد سپس برودت و سرمای لازم از طريق موتور سرماساز و کندانسورها به قالب های منتقل خواهد شد و به مرور زمان آب تبدیل به یخ شده و آماده عرضه خواهد شد. 

چند نوع یخساز قالبی وجود دارد؟

چند نوع یخساز قالبی وجود دارد

معمولا یخسازهای قالبی در ظرفیت های 30 ، 50 ، 60 ، 100 ، 200 ، 500 قالبی و بزرگتر وجود دارند که با توجه به کشش بازار و تعداد مشتریان خود میتوانید دستگاه مناسب بازار خود را انتخاب و خریداری کنید.

شیوه کار تمامی این یخسازها به یک شکل بوده و تنها تفاوت در ظرفیت تولیدی و میزان آب و برق مصرفی آنها می باشد. معمولا یخسازهای قالبی کوچک قابل حمل هستند و با استفاده از وانت می توان آنها را به مکان های مختلف حمل کرد. اما یخسازهای بزرگ به صورت ثابت هستند و حمل آنها با استفاده جرثقیل امکان پذیر است. 

هزینه های لازم جهت راه اندازی واحد تولید یخ قالبی

جهت راه اندازی این کسب و کار به امکانات و هزینه های زیادی نیاز نخواهد بود، هزینه های زیر جزو اهم آنها هستند که باید آنها را پرداخت کنید :

الف – هزینه اجاره مکان تولید یخ 

ب – هزینه خرید یخساز قالبی

ج – هزینه آب مصرفی

د – هزینه برق مصرفی

هـ – حقوق کارگر در صورت وجود

به عبارت ساده تر می توان گفت که فقط باید به فکر تهیه مکان و خرید یخساز باشید و سایر هزینه ها با درآمدی که از فروش یخ به دست خواهید آورد قابل جبران است.

چه کسانی خریدار یخ قالبی هستند؟

در صنعت بتن سازی ، ساختمان سازی ، کشتارگاه ها و مراکز عرضه مرغ و ماهی ، لنج های ماهیگیری، کامیون های حمل فرآورده های گوشتی ، سردخانه های نگهداری مواد گوشتی و پروتئینی و حتی خانواده هایی که در مناطق گرم کشور مانند اهواز و بندرعباس قرار دارند، نیاز شدیدی به یخ قالبی دارند.

به این نکته توجه کنید که اگر یخ قالبی برای مصرف خوراکی تولید می کنید، بهتر است از آب تصفیه شده و یا آب شهری سالم و دارای سختی پایین استفاده کنید، اما اگر می خواهید یخ تولید شده را به مراکز و صنایع فوق عرضه کنید، آب شهری معمولی نیز مناسب خواهد بود. 

آیا تولید یخ قالبی توجیه اقتصادی دارد؟

بله کاملا درآمد زا است. با توجه به اینکه همه افراد و صنایع و فروشگاه های کوچک قادر به خرید یخساز قالبی نیستند، آنها جهت تامین یخ مورد نیاز خود به کسانی احتیاج دارند که یخ لازم را با هزینه ای منصفانه در اختیارشان بگذارند. 

آیا تولید یخ قالبی توجیه اقتصادی دارد

همانطور که می دانید یخسازهای قالبی قیمت بالایی دارند و کسانی که روزانه به یک الی دو قالب یخ احتیاج داشته باشند، طبیعتا یک یخساز 30 قالبی برای آنها صرفه اقتصادی نخواهد داشت. اما شما می توانید با خرید یخساز 50 الی 100 و حتی 200 قالبی ، یخ مورد نیاز صنایع زیادی را تامین کنید و درآمد زیادی را نصیب خود کنید و حتی برای افراد زیادی اشتغال زایی کنید. 

تخمین درآمد

با توجه به برآوردی که انجام شده در صورت خرید یخساز 30 قالبی و کسر هزینه های فوق ، ماهیانه حدود 10 میلیون درآمد از فروش یخ نصیب شما خواهد شد که طبیعتا در صورت بالا بودن کشش بازار و خرید یخساز هایی با ظرفیت بالاتر، درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت. 

چگونه می توان برای فروش یخ قالبی بازاریابی کرد؟

روش های متعددی برای بازاریابی و فروش محصولات وجود دارند که در زیر به نمونه ایی از آنها اشاره خواهیم کرد :

  1. مراجعه حضوری به مراکز فروش مرغ و ماهی 
  2. مراجعه به سردخانه ها و مکان های ذخیره و حمل مواد گوشتی 
  3. مراجعه به گروه های ساختمان سازی 
  4. ارسال آگهی در سایت ها و اپلیکیشن ها
  5. فعالیت در گروه ها و کانال های مرتبط در شبکه های اجتماعی 
  6. استخدام بازاریاب تمام وقت با قرارداد درصدی یا حقوق ثابت

مشاوره از کارشناسان اندیشه سبز

در نهایت اگر برای راه اندازی کارخانه یخسازی نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتری دارید، می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان اندیشه سبز بهره مند شوید، کافیست با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید، هم چنین می توانید سوالات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت نظرات همین صفحه با ما درمیان بگذارید در کمترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم داد. 

4 دیدگاه در “کسب درآمد از یخساز قالبی و کارخانه یخسازی

  1. ناشناس گفت:

    سیدمحمدازافغانستان کارخانه یخ میخواستم 300قالب باشه هرقالب 70کیلوداخل کانکس جاسازبشه

    1. admin-ra گفت:

      سلام محمد
      برای دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر و دقیق تر میتونی با کارشناسان فروش ما تماس بگیری

  2. علی اصغر ربانی گفت:

    با عرض سلام. برای راه‌اندازی یک کارخانه تولید یخ صنعتی با ظرفیت ۲۰۰قالب به چه میزان سرمایه وچه مساحتی نیاز است

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام وقت بخیر برای تخمین دقیق و کسب اطلاعات کامل با شماره کارشناسان مجموعه تماس بگیرید
      09126342262 مهندس قصابی
      برای خرید یخ ساز قالبی با هر ظرفیت هم به صفحه یخ ساز قالبی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.