مقالات سرمایشی

روش های سریع تولید یخ | چگونه سریع یخ درست کنیم؟

روش های سریع یخسازی - اندیشه سبز

روش های سریع یخسازی

هنگامی که بیش از هر زمان دیگری به یخ حبه ای نیاز داریم، معمولا مهمانی ها و جشن های دورهمی در منزل می باشد. ولی در بیشتر موارد یخ کافی در دسترس نداریم. این امر مخصوصا اگر مهمانانتان زیاد باشند و یخ برای نوشیدنی هایشان نیاز داشته باشند، برای شما بسیار ناخوشایند خواهد بود. بصورت معمول برای تهیه یخ از بخش فریزر یخچال استفاده میکنم. اما یخچال فریز هم سرعت پایینی در تولید یخ دارد و هم اینکه ظرفیت آن محدود می باشد. از طرفی در بیشتر منازل در بخش فریزر یخچال انواع مواد غذایی نیز نگهداری میشود و فضای کافی برای گذاشتن قالب های یخی بیشتر وجود ندارد. اگر شما نیز میخواهید بدانید که چگونه یخ سریع درست کنید، با ادامه این مطلب از سایت اندیشه سبز همراه ما باشید. ما در این پست چندین روش سریع تولید یخ را به شما یاد میدهیم.

چقدر طول میکشد تا اب در فریزر یخچال یخ بزند؟

میدانیم که آب در دمای صفر درجه سانتی گراد شروع به یخ زدن میکند. به طور معمول در فریزر یخچال شما حداقل به 2 الی 3 ساعت زمان نیاز است تا قالب های یخی منجمد شوند. مطمئنا این زمان برای شما بسیار طولانی بوده و تا مجددا یخ ها درست بشوند، مهمانی شما به پایان رسیده است.

چقدر طول میکشد تا اب در فریزر یخچال یخ بزند؟ - اندیشه سبز

حتی در برخی موارد فرایند یخ زدن اب در فریزر 4 ساعت طول میکشد. مواردی مثل دمای فریزر و اندازه قالب یخی نیز بر این موضوع تأثیرگذار است. شما ممکن است برای اینکه در مهمانی هایتان یخ حبه ای کم نیارید، از چند روز قبل شروع به جمع آوری آنها کنید. ولی روش های بهتری هم هست که به شما کمک میکند یخ بیشتری بتوانید فراهم کنید.

از آب گرم استفاده کنید

آب گرم سریعتر از آب خنک یخ میزند. به این پدیده علمی اثر امپمبا گفته میشود. در این روش تقریبا مدت زمان یخ زدن آب نصف حالت معمول می باشد. یعنی در عرض یک ساعت یا کمی بیشتر شما میتوانید با آب گرم، یخ حبه ای درست کنید. فقط بهتر است که از آب را داخل قالب های یخی در بخش فریزر قرار دهید. چون اندازه این قالب ها کوچک بوده و هر قالب با قالب کناری فاصله دارد و در نتیجه آب زودتر در آن یخ میزند.

استفاده از کاپ کیک و سینی آلومینیومی

در این روش از قالب کاپ کیک کوچک با جنس آلومینیوم و یک سینی آلومینیومی استفاده میکنیم. ابتدا قالب های کاپ کیک را به شکل مرتب در داخل سینی بچینید. سپس داخل آنها را با آب پر کنید. دمای آب بهتر است که بالای 25 درجه باشد. سینی آلومینیومی را در داخل فریزر قرار دهید. در این روش به مدت یک ساعت آب داخل قالب یخ میزند و شما از آن میتوانید برای خنک کردن نوشیدنی ها و پذیرایی از مهمان ها استفاده کنید.

تشکیل یخ بر اثر ضربات

یکی دیگر از روش های سریع تولید یخ، روش مایع فراسرد می باشد. در این روش ابتدا آب را داخل یک بطری پلاستیکی سربسته در داخل فریزر به مدت یک الی یک و نیم ساعت قرار میدهیم. در این حالت آب داخل بطری به دمای فراسرمایش خواهد رسید. حال اگر بدون تکان تند بطری آب را بردارید و کف آن را محکم بر روی یک سطح صاف بزنید، خواهید دید که آب داخل بطری از بالا به سمت پایین شروع به یخ زدن خواهد کرد. البته این یخ زدن به شکل تگری است و مانند یخ حبه ای نمی باشند.

استفاده از یخساز

روش های گفته شده در بالا در خوشبینانه ترین حالت یک ساعت زمان نیاز دارند تا بتوان از این طریق یخ درست کرد. ولی روش بسیار سریع و بهتری هم برای تولید یخ وجود دارد. اگر میخواهید که در مهمانی ها و منزلتان همیشه یخ کافی داشته باشید، بهتر است که به فکر خرید یخساز خانگی باشید. دستگاه یخساز بصورت کاملا حرفه ای و ساده فقط برای تولید یخ حبه ای و خوراکی ساخته شده است. این دستگاه ها در عرض نیم ساعت یک قالب یخی اماده میکند.

استفاده از یخساز - اندیشه سبز

یخچال فریز در طول یک شبانه روز حداکثر 2 کیلو یخ میتواند در بخش یخساز برای شما آماده کند. ولی به کمک یخساز خانگی شما در طول شبانه روز 10 کیلو یخ حبه ای در اختیار خواهید داشت. این حجم از یخ مطمئنا برای مهمانی و مناسبت هایی که در منزلتان، میزبان هستید کافی خواهد بود. از طرفی دیگر همانطور که گفته شد این دستگاه در عرض نیم ساعت به شما یخ حبه ای تحویل میدهد. یکی دیگر از ویژگی های مناسب این دستگاه ها امکان تولید یخ حبه ای در دو سایز ریز یا درشت می باشد. در برخی از این محصولات یخ به شکل استوانه ای و در برخی دیگر به شکل مکعبی تولید میشود. یخسازها در ظرفیت های مختلفی ساخته میشوند و شما با توجه به نیاز یکی از این دستگاه ها را میتوانید تهیه کنید. برای مشاهده انواع یخساز حبه ای کلیک کنید.

جمع بندی

در این مطلب روش های سریع تولید یخ را برای شما گفتیم. بهترین روش برای تولید سریع یخ، استفاده از دستگاه یخساز می باشد. چون در این دستگاه ها، بخش سرمایشی دستگاه به سرعت دمای آب را کاهش داده و به شما یخ حبه ای تحویل میدهد. شما حتی بعنوان یخساز مسافرتی و قابل حمل نیز در کمپینگ ها و مسافرت ها میتوانید از این دستگاه ها بهره ببرید. کافی است که فقط برق دستگاه را تأمین کنید و داخل مخزن آن آب تمیز اضافه نمایید. اگر قصد خرید یکی از این محصولات را دارید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما هستند تا محصول متناسب با نیازتان را تهیه کنید. برای دریافت مشاوره کافی است که با شماره تماس های درج شده در انتهای همین صفحه ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.