مقالات سرمایشی

بررسی کامل آبسردکن های مجیک

بررسی کامل آبسردکن های مجیک - اندیشه سبز

آبسردکن مجیک

آبسردکن مجیک از جمله برندهای شناخته شده در بازار می باشد که گروه تولید کننده اصلی این آبسردکن ها در کشور کره جنوبی واقع است. آبسردکن های ساخت این کمپانی از نوع آبسردکن های دو منظوره ای بوده که در مدل های ایستاده و رومیزی طراحی میشوند. البته برند مجیک دارای چندین مدل آبسردکن می باشد که ویژگی ساختاری همه آنها یکی بوده ولی هر کدام امکانات منحصر به فردی دارند. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز قصد داریم به طور کامل آبسردکن مجیک (magic) را بررسی کنیم.

انواع آبسردکن مجیک

آبسردکن های مجیک از نوع آبسردکن های فانتزی و دو کاره بوده که میتوان برای تأمین آب خنک و همچنین برای تهیه آب داغ از آنها استفاده کرد. این نوع آبسردکن ها بیشتر در مطب های پزشکی، محل کار، ادارات و دفاتر استفاده میشوند. حسن اصلی این نوع تجهیزات سرمایشی تهیه سریع آب خنک و نوشیدنی های گرم به کمک آنها می باشد. البته برخی مدل ها یک کابین کوچک نیز دارند که میتوان داخل کابین لیوان، چای، نسکافه و … قرار داد.

انواع آبسردکن مجیک - اندیشه سبز

آبسردکن های مجیک تنوع مدل بالایی دارند و هر مدل دارای یک یا چندین امکان منحصر به فرد است. بعنوان مثال برخی مدل ها مستقیما به آب شهری وصل میشوند، در برخی دیگر باید از یک منبع آب بر روی دستگاه استفاده کرد. در برخی مدل های این برند فیلتر تصفیه آب قابل تعویض نیز به کار گرفته شده است. همچنین برخی مدل ها ابعاد بسیار کوچکی دارند که میتوان آنها را در داخل کابینت نیز جای داد. برخی مدل ها هر دو قابلیت سیستم سرمایشی و گرمایشی را دارند اما در برخی مدل های آبسردکن مجیک، دستگاه فقط خروجی آب سرد دارد و قادر به ارائه آب گرم نمی باشد.

لازم به ذکر است که این برند هیچ نوع محصول صنعتی نظیر آبسردکن استیل صنعتی ندارد. لذا در اماکن شلوغ مثل ترمینال ها، مساجد، هتل ها، مواکب عزاداری و … نمی توان از آبسردکن مجیک استفاده کرد.

آیا آبسردکن ایستاده مجیک کابین یخچالی دارد؟

خیر، در حال حاضر هیچ یک از مدل های آبسردکن مجیک موجود در بازار ایران دارای کابین یخچالی نیستند. اما در آبسردکن های ایستاده یک کابین خالی در بخش پایینی دستگاه طراحی شده ولی این قسمت فاقد سیستم سرمایشی است.

بررسی بدنه و شکل ظاهری آبسردکن های مجیک

طراحی بدنه بیرونی محصولات مجیک با استفاده از پلاستیک پرکابرد یا همان ABS می باشد. همچنین برخی قسمت های داخلی بدنه آبسردکن های مجیک از ورق فلزی (استیل) ساخته شده است. به طور کلی شکل ظاهری آبسردکن های مجیک زیبا و ظریف می باشد. ابسردکن های ایستاده این کمپانی نیز به شکل استوانه ای طراحی شده اند که ارتفاع آنها کمی بلند بوده ولی عرض آنها کوچک می باشد و جای کمتری میگیرد.

آیا آبسردکن مجیک پر سر و صداست؟

در جواب این سوال باید گفت که این مدل آبسردکن ها صدای بسیار ناچیزی دارند و به راحتی در محیطهای مختلف میتوان از آنها استفاده کرد.

کیفیت کندانسور آبسردکن های مجیک چطور است؟

در نمونه های اورجینال محصولات مجیک کره به ادعای گروه سازنده از کندانسور LG استفاده شده است. این نوع کندانسورها کیفیت بسیار خوبی داشته و کم مصرف می باشند. توان مصرفی این دستگاه ها معمولا 500 وات می باشد ولی به نحوه استفاده از دستگاه هم بستگی دارد. بعنوان مثال زمانیکه از قسمت آب داغ استفاده نمیکنید بهتر است، آن را خاموش کنید چون دستگاه همیشه در حالت آماده به کار به سر خواهد برد. گروه مجیک کره جنوبی یکی از گروه های معتبر و قدیمی می باشد که در عرصه تولید لوازم آشپرخانه و فیلتر تصفیه آب فعالیت میکند. محصولات این کمپانی کیفیت ایده آلی دارند اما باید هوشیار باشید زیرا نمونه های تقلبی ابسردکن های مجیک که ساخت چین هستند به وفور در بازار یافت میشوند. این مدل آبسردکن ها معمولا کیفیت بسیار کمتری با نمونه اورجینال دارند.

بررسی امکانات و ویژگی های آبسردکن مجیک

 همانطور که ذکر شد هر مدل محصول این برند یکسری ویژگی خاص دارد. ولی به طور کلی در تمامی محصولات بخش جلویی دستگاه دارای چراغ های نشانگر می باشد که میتوان از طریق آنها خاموش و یا روشن بودن دستگاه را تشخیص داد. همچنین خروجی آب سرد و گرم در آبسردکن های مجیک دارای یک دکمه اهرمی جداگانه میباشد و در زیر خروجی آب یک صفحه چکه گیر نصب شده است. این صفحه چکه گیر قابل جدا شدن بوده و در صورت پر شدن کاربر میتواند آن را بیرون آورده و تمیز کند.

بررسی امکانات و ویژگی های آبسردکن مجیک - اندیشه سبز

توجه : در آبسردکن های مجیک امکان کنترل و تنظیم درجه حرارت آب وجود ندارد. همچنین در مدل هایی که با منبع آب کار میکنند فقط منبع آب معمولی به آن می خورد. لذا در این نوع مدل آبسردکن ها نمیتوان از منبع فیلتردار بر روی دستگاه استفاده کرد.

یکی دیگر از ویژگی های مشترک بین ابسردکن های مجیک، وجود قفل کودک یا قفل آبریز بر روی دکمه آب داغ می باشد. با فعال کردن این دکمه، این کلید ایمنی باعث میشود تا کودکان در اثر بازی با اهرم آب گرم دچار سوختگی نشوند. چراکه در خروجی آب گرم، دمای آب نزدیک به 90 درجه می باشد. اما خروجی آب سرد این آبسردکن فاقد کلید امنیتی است.

آیا آبسردکن مجیک گارانتی و خدمات پس از فروش دارد؟

آبسردکن های مجیک ساخت کره بوده و نمونه های اصلی آن در بازار کم می باشد. در ایران برخی گروه ها به صورت انحصاری آبسردکن های مجیک را به بازار ارائه میدهند. بر اساس ادعای این گروه ها این محصولات از 12 ماه گارانتی هم برخودار میباشند. اما با توجه به تحریم ها و مشکلات پیش رو امکان ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش این محصولات در عمل میسر نمی باشد. به همین دلیل نباید بر روی گارانتی 12 ماهه این نوع محصولات خارجی حساب کرد.

اگر به دنبال خرید آبسردکن ایستاده شکیل و با کیفیت هستید که دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش باشند با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.