مقالات سرمایشی

مشکلات آبسردکن | عیب یابی آبسردکن ها و راه حل های آن 

عیب یابی آبسردکن ها و راه حل های آن - اندیشه سبز

مشکلات آبسردکن | عیب یابی آبسردکن ها و راه حل های آن

آبسردکن ها امروزه کاربرد زیادی دارند، آنها برخلاف اسمی که دارند قادر به تولید همزمان آب خنک و آب داغ هستند و حتی برخی از آنها دارای یخچال بوده و امکان قرارگیری مواد غذایی و نوشیدنی ها را فراهم می کند. این وسیله های برقی پرکاربرد نیز مانند هر وسیله دیگری ممکن است دچار عیب و ایراد شود. 

بنابراین اگر در خانه و یا محل کار خود دارای آبسردکن های تک کاره و یا دو منظوره هستید و اخیرا مشکل پیدا کرده ، حتما این مقاله را مطالعه کنید چون ممکن است عیب های مربوط به دستگاه شما در این نوشته آورده شده باشد.

اندیشه سبز به عنوان نماینده رسمی کمپانی های آزتک و آندرانیک ، آبسردکن های این دو کمپانی را با یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می کند، برای مشاهده لیست این محصولات به صفحه آبسردکن مراجعه کنید. 

وجود گارانتی یکساله به این معناست که تعویض و تعمیر قطعات در یکسال اول کاملا رایگان بوده و اندیشه سبز تمامی هزینه های آن را متقبل خواهد شد. هم چنین در 10 سال بعدی تضمین تامین قطعات وجود دارد و تعمیرات آن با کمترین کارمزد انجام خواهد گرفت، بنابراین در وقت و هزینه شما صرفه جویی زیادی خواهد شد. 

از جمله مشکلات رایج در آبسردکن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- خنک نکردن آب 

خنک نشدن آب آبسردکن دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، اگر تعداد کسانی که از آب خنک استفاده می کنند، زیاد باشد طبیعی است که سیستم خنک کننده دستگاه فرصت کافی برای سرد کردن آب را نخواهد داشت. 

اما اگر تعداد افراد حاضر در محل کم است و مدت زمان زیادی است که دستگاه روشن بوده اما آب را هم چنان گرم تحویل می دهد، باید به دنبال مشکلات دیگری باشید، امکان خرابی فن و کوئل ها ، تمام شدن گاز خنک کننده ، خراب شدن ترموستات و هر مشکل دیگری وجود دارد که در مقاله علت خنک نشدن آب آبسردکن می توانید تمامی این مشکلات را بررسی کرده و راه حل مناسبی را بیابید. 

2- وجود نشتی آب در آبسردکن 

چکه گیر یا سینی آبریزی که در قسمت پایینی اهرم های آب نصب شده ، زمانی که پر از آب شود سرریز خواهد شد و این احتمال وجود دارد که آن را با نشتی آب از آبسردکن اشتباه بگیرید، بنابراین قبل از هر چیزی آن را بررسی کنید. هم چنین در قسمت پشتی دستگاه یک پیج جهت تخلیه آب موجود در مخازن داخلی وجود دارد، در صورت امکان آن پیچ را هم بررسی کنید. 

وجود نشتی آب در آبسردکن  - اندیشه سبز

در صورت بررسی دو مورد فوق و ادامه دار بودن نشتی آب، باید مخزن بیرونی و اتصالات داخلی آبسردکن را بررسی کنید، در مقاله بررسی نشتی آب از آبسردکن ایستاده به صورت کامل به این موضوع پرداخته شده و برای دریافت اطلاعات بیشتر حتما آن را بخوانید. 

3- علت جوش نیامدن آب 

آبسردکن هایی که به صورت دو منظوره کار می کنند و در واقع هم قادر به تولید آب داغ و هم آب سرد هستند. در برخی موارد آب را جوش نمی آورد که برای حل این مشکل نیز راه حل هایی وجود دارد. 

قبل از هر چیزی از روشن بودن کلید آب داغ در پشت آبسردکن مطمئن شوید یعنی زمانی که کلید آب داغ فعال باشد چراغ جلویی نیز روشن خواهد شد و دستگاه اقدام به تولید آب داغ خواهد کرد. در داخل آبسردکن یک مخزن مخصوص آب داغ و المنت وجود دارد که برای تولید آب داغ نیاز به زمان کافی دارد، بنابراین تا زمانی که چراغ آب داغ روشن است یعنی دستگاه در حال جوشاندن آب بوده و نیاز به فرصت دارد. 

اگر پس از خاموش شدن چراغ قرمز رنگ ، آب همچنان سرد بود، باید قسمت های داخلی دستگاه را بررسی کنید، احتمال خرابی المنت و یا قطع شدن سیم های داخلی وجود دارد. اگر فردی فنی هستید خودتان نیز می توانید آن را تعمیر کنید در غیر این صورت با بخش خدمات پس از فروش سازنده تماس بگیرید.

4- بیرون نیامدن آب از شیر آب سردکن 

در برخی موارد با فشار دادن اهرم های آب گرم یا سرد، هیچ آبی از آن خارج نمی شود. این مشکل علت های مختلفی می تواند داشته باشد. اهرم های برخی از آبسردکن ها به برق متصل است و در صورت قطع شدن برق شهری ، امکان برداشت آب از آن وجود ندارد.

بیرون نیامدن آب از شیر آب سردکن - اندیشه سبز

اگر با وجود اتصالات برق ، باز هم امکان برداشت آب وجود دارد، باید مخزن آب را بررسی کنید. در صورت خالی بودن مخزن طبیعی است که هیچ آبی برای نوشیدن نیز نخواهد بود. این مورد برای آبسردکن های منبع پایین و مدل های قابل اتصال به آب شهری بیشتر دیده می شود.

در صورت بررسی مورد های فوق و حل نشدن مشکل ، باید از سالم بودن شیرالات داخلی و اهرم ها اطمینان حاصل کنید که نیاز به باز کردن دستگاه وجود دارد و در صورت امکان با خدمات پس از فروش سازنده تماس بگیرید. 

5- تغییر در طعم و مزه آب

یکی دیگر از مشکلات رایج آبسردکن ها به بوی بد آب مربوط می شود. اگر مدت زمان زیادی است که از آب داغ یا آب سرد استفاده نکرده اید، طبیعی است که آب بو بدهد. علت آن هم ماندن طولانی مدت آب در مخزن بیرون و مخزن داخلی آبسردکن است

در قدم اول باید مخزن بیرونی را به خوبی شسته و ضدعفونی کنید. اگر دستگاه شما دارای فیلترهای تصفیه آب است، حتما فیلترها را تعویض کنید و مخزن را با آب آشامیدنی تمیز و دارای سختی پایین پر کنید. 

تغییر در طعم و مزه آب - اندیشه سبز

قدم دوم تمیز کردن مخزن و لوله های داخلی دستگاه است، برای اینکار مقداری سرکه را با جوش شیرین و آب ترکیب کنید و تمامی مخازن و لوله های داخلی آبسردکن را مورد شستشو قرار دهید. در مقاله رفع بوی بد آبسردکن به صورت کامل به این موارد پرداخته شده و حتما آن را مطالعه فرمایید. 

6- فشار کم آب سرد یا گرم

زمانی که اقدام به فشار دادن اهرم می کنید، فشار آب گرم یا سرد خروجی کمتر از فشار معمولی است و احساس می کنید که چیزی مانع از آمدن تمام آب می شود. در این حالت احتمال رسوب گرفتن لوله های داخلی انتقال آب وجود دارد که برای رفع این مشکل حتما لوله ها را با سرکه و جوش شیرین تمیز کرده و از آب تصفیه شده استفاده کنید. 

اگر این مشکل برای آب داغ اتفاق افتاد، احتمال بالا بودن فشار آب وجود دارد که مانع از تخلیه کامل آن می شود بنابراین اجازه دهید تا آب کمی خنک شود سپس اقدام به برداشت کنید. 

نتیجه گیری کلی

آبسردکن ها مشکلات زیادی می توانند داشته باشند که در صورت استفاده صحیح و مراقبت از آن ، تا حد زیادی می توان از این مشکلات جلوگیری کرد. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی پیشنهاد می کنیم حتما از مارک ها و برند های معتبر خرید کنید و هنگام خرید به گارانتی و خدمات پس از فروش آن توجه کنید. هم چنین از واقعی و قابل اعتماد بودن گروه گارانتی کننده و رضایت مشتریان قبلی نیز اطلاع پیدا کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.