مقالات سرمایشی

طرز تهیه آبمیوه یخی در تابستان

آموزش درست کردن آبمیوه یخی با دستگاه یخساز خانگی - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

آموزش درست کردن آبمیوه یخی با دستگاه یخساز خانگی – رستورانی

آبمیوه یخی یا همان یخ در بهشت خودمان، سوغات روز های گرم تابستان است. پیر و جوان و دختر و پسر هم نمی شناسد. همه عاشق نوشیدن یک آبمیوه خنک در ظهر تابستان هستند. با طرز تهیه آبمیوه یخی در تابستان آشنایی دارید؟ در گذشته برای درست کردن یخ در بهشت، کلی دردسر می کشیدند. اما این روز ها خود شما هم می توانید این نوشیدنی خوشمزه را در منزل تهیه کنید.

تنها ابزار مورد نیاز شما، میوه دلخواه و فریزر یا دستگاه یخساز خانگی است. اگر کافی شاپ دارید، حتما در این روز های گرم، آبمیوه یخی را به منوی کافه اضافه کنید. در ادامه، طرز تهیه آبمیوه یخی در تابستان را توضیح می دهم. اگر به یخ در بهشت علاقه دارید از خواندن این مطلب، غفلت نکنید.

یخساز خانگی 12 کیلویی
یخساز خانگی 12 کیلویی
» دارای ظرفیت تولید 12 کیلوگرم یخ کله قندی در روز
» امکان انتخاب سایز یخ های تولیدی
» دارای چراغ هشداردهنده برای تخلیه ی آب مخزن و پر شدن سبد ذخیره ی یخ
قیمت : 12,500,000 تومان13,500,000 تومان

چه میوه ای دوست دارید؟

برای تهیه کردن آبمیوه یخی، ابتدا میوه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر از میوه های کوچک تابستانی باشد، کار تان راحت است. اگر هم میوه هایی مثل هندوانه، طالبی یا انبه را دوست دارید، ناامید نباشید. امروز می خواهم روش درست کردن چند آبمیوه یخی خوشمزه را با شما در میان بگذارم.

آبمیوه یخی آلبالو

آبمیوه یخی آلبالو - اندیشه سبز

مقداری آلبالو بخرید و حسابی بشویید. بعد از جدا کردن هسته ها، بخشی از آن را فریز کنید تا همیشه در دسترس تان باشد. برای درست کردن یخ در بهشت آلبالو به 1 کیلو آلبالو، 200 گرم شکر و 2 قاشق غذا خوری آبلیموی تازه احتیاج دارید. یک ذره وانیل هم عطر فوق العاده ای به نوشیدنی شما می بخشد.

طرز تهیه آبمیوه یخی آلبالو

آلبالو، شکر و  آبلیمو را در یک ظرف بریزید و روی حرارت مستقیم بگذارید تا به جوش برسد. بعد از حل شدن شکر، حرارت را 2،3 کم کنید تا قوام بیاید و بعد شعله را خاموش کنید. بعد از خنک شدن مواد، آن را در مخزن دستگاه یخساز بریزید تا یخ بزند. راه دیگر این هست که شربت را در یک ظرف فلزی کم عمق ریخته و در فریزر قرار دهید.

طرز تهیه آبمیوه یخی آلبالو - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

اگر دستگاه یخساز خانگی دارید،پس از تولید حبه های یخ، آن ها را به شکل یخ پودری دربیاورید. اگر شربت را در فریزر گذاشتید، بعد از 3 ساعت ظرف را خارج کرده و مخلوط را با چنگال بتراشید. سپس دوباره داخل فریزر بگذارید تا یخ بزند.

از هر دستگاهی که استفاده کنید، به نقطه ای مشترک یعنی سرو آبمیوه یخی می رسید. مواد یخی را در گیلاس های سرو بریزد و با برگ نعنا، تزئین کنید.

شربت آلبالو با یخ های شیک

آبمیوه یخی آلبالو - اندیشه سبز

برای سرو شیک و مجلسی شربت آلبالو، در هر قالب 2 یا 3 عدد آلبالو قرار داده و روی آن آب بریزید. می توانید در بعضی از قالب ها، برگ ریحان یا نعنای تازه هم بگذارید. سپس قالب را در فریزر قرار داده و یا مواد را به صورت مایع در مخزن دستگاه یخساز بگذارید تا یخ ببندد. در زمان سرو شربت، تعدادی یخ در گیلاس ها بریزید تا با شکوه ترین پذیرایی را از مهمان ها به عمل بیاورید.

طرز تهیه آبمیوه یخی هندوانه

هندوانه آنتی اکسیدان و ویتامین های فوق العاده ای دارد. این میوه را می توانید به شکل تازه یا نوشیدنی های مختلف نوش جان کنید اما هیچ کدام به اندازه یخ در بهشت نمی چسبد. ابتدا هندوانه را برش داده و به قطعات کوچک تقسیم کنید. برخلاف آلبالو نمی توانید این میوه را در ظروف فلزی یا پلاستیکی بریزید و داخل فریزر بگذارید.

زیرا هندوانه، شیرین است و به دیواره های ظرف می چسبد. به همین خاطر جدا کردن آن از ظرف، سخت می شود. به جای آن ها از کیسه های پلاستیکی زیپ دار استفاده کنید. تخمه های هندوانه را جدا کرده و سپس قعات تازه میوه را داخل زیپ کیف بریزید. اگر می خواهید یک یخ در بهشت حرفه ای درست کنید، مراقب باشید که آب هندوانه داخل کیسه نریزد.

طرز تهیه آبمیوه یخی هندوانه - اندیشه سبز

کیسه را 6 ساعت در فریزر یا یخساز خانگی بگذارید تا یخ بزند. سپس قطعات یخ زده میوه را داخل مخلوط کن بریزید و با اضافه کردن کمی آب هندوانه، مخلوط کنید. درجه سرعت مخلوط کن را پایین بیاورید تا قطعات یخ به خوبی با آب میوه ترکیب شوند. حالا دستگاه مخلوط کن را خاموش کنید. طرز تهیه آبمیوه یخی هندوانه به همین سادگی است.

یخ در بهشت را در ظرف سرو بریزد. برای تزئین این نوشیدنی بهشتی از قطعات مثلثی هندوانه یا برگ نعنای تازه استفاده کنید.

طرز تهیه آبمیوه یخی اسکمو

اسکمو، یکی از آن خوراکی های یخی خوش مزه تابستانی است. اسکمو، یک آبمیوه یخی مخلوط هست که گیلانی ها آن را به طرز استادانه ای تهیه می کنند. مهم ترین نکته در طرز تهیه آبمیوه یخی اسکمو، استفاده کردن از میوه خشک و مرغوب است. این یخ در بهشت شمالی یک رمز موفقیت دارد و آن هم گلپر هست.

طرز تهیه آبمیوه یخی اسکمو - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

شما برای درست کردن اسکمو به 100 گرم اخته خشک، 50 گرم آلبالو خشک، یک قاشق غذا خوری نمک، نصف قاشق غذا خوری شکر و مقداری آب نیاز دارید. از گلپر هم که نباید غافل شوید. اخته ها و آلبالو های خشک را به خوبی بشویید و داخل آب بگذارید تا بخیسند و گرد و خاک ها جدا شوند. حالا دوباره آن ها را آبکشی کرده و در قابلمه بریزید.

بسته به ذائقه تان، بین یک تا 2 بند انگشت آب روی میوه های خشک ریخته و نمک و شکر را به آن ها اضافه کنید. از اینجا به بعد، طرز تهیه آبمیوه یخی اسکمو را با 2 روش ادامه می دهیم. اگر وقت کمی برای تهیه کردن این یخ در بهشت دارید، زیر گاز را روشن کنید.

  • روش اول

پختن مواد را تا جایی ادامه دهید که بتوانید آن ها را به وسیله گوشتکوب، بکوبید. اگر از میوه خشک مرغوب استفاده کنید، خیلی منتظر نمی مانید. بعد از این مرحله، قابلمه را از روی شعله برداشته و محتویات آن را از صافی رد کنید. سپس میوه ها را بکوبید تا کمی نرم و له شوند.

حالا نوبت رمز خوشمزه شدن اسکمو است. در ریختن گلپر، اصلا کم لطفی نکنید. هرچه گلپر این یخ در یهشت بیشتر باشد، خوش طعم تر می شود. خب حالا کمی از مخلوط را تست کنید تا شوری و ترشی آن باب میل تان باشد. سپس آبی که در قابلمه بود به آن اضافه کرده و حسابی هم بزنید. قبل از ادامه کار، روش دوم را هم می گویم تا به نقطه مشترک برسیم.

  • روش دوم

در طرز تهیه آبمیوه یخی اسکمو به روش دوم، باید صبر را جایگزین شعله آتش کنید. آلبالو و اخته خشک را با نمک و گلپر فراوان مخلوط نمایید. حالا روی آن را با آب بپوشانید. هرچقدر میزان آب کمتر باشد، اسکمو غلیظ تر می شود. وقت صبر کردن رسیده است. یک روز کامل صبر کنید تا آب و نمک و گلپر به آلبالو و اخته نفوذ کنند.

  • ادامه طرز تهیه آبمیوه یخی اسکمو

از هر روشی که پیش رفتید، به آخر کار رسیده اید. مخلوط را در قالب های یخ بریزید و یا در مخزن دستگاه یخساز خانگی بگذارید. برای سرو راحت تر اسکمو، می توانید از چوب بستنی استفاده کنید. مخلوط را در ظروف بستنی ساز ریخته و داخل فریزر بگذارید تا یخ بزند. اسکموی شما آماده است. نوش جان.

در نهایت

در این مطلب در وبسایت اندیشه سبز ، طرز تهیه آبمیوه یخی در تابستان را مرور کردیم. از هر میوه ای که دوست دارید، یک یخ در بهشت بی نظیر درست کرده و در روز های گرم، نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.