مقالات لبنیاتی

کره گیر بالا زن یا پایین زن ، کدامیک بهتر است؟

کره گیر بالازن و پایین زن چه فرقی با هم دارند و کدام بهتر است؟ - اندیشه سبز

آشنایی با کره گیر های بالا زن و پایین زن

کره گیرها دارای انواع مختلفی هستند که معمولا در دو نوع بالازن و پایین زن وارد بازار شده اند. هر کدام از آنها دارای مزایا و معایبی هستند که در این نوشته از اندیشه سبز ضمن بررسی کاربردهای کره گیر، به مزایا و معایب هر کدام از کره گیرهای بالازن و پایین زن نیز خواهیم پرداخت. 

آشنایی کلی با کره گیر ها

اگر تاکنون فقط نام این وسیله را شنیده اید و با کاربردها و شیوه کار آن آشنایی ندارید، لازم است بدانید که کره گیر وسیله ای برای گرفتن کره از ماست است، در واقع با استفاده از این وسیله ها در زمان کوتاهی می توان مقدار زیادی کره به دست آورد. کافیست که مقداری ماست را همراه با آب در داخل آن ریخته و مدت کوتاهی پس از شروع به کار دستگاه شاهد شناور شدن کره بر روی دوغ خواهید بود.

کره به دست آمده هم به صورت خام قابل مصرف است و هم پس از جوشاندن به عنوان روغن حیوانی قابل مصرف است. از روغن حیوانی در پخت و پز می توان استفاده کرد. کره حیوانی دارای مزایای زیادی نسبت به کره گیاهی است که در مقاله تفاوت کره حیوانی با کره گیاهی به این موضوع پرداخته شده است.

در گذشته از مشک برای زدن دوغ و تهیه کره حیوانی استفاده می شد، به همین دلیل به کره گیرهای امروزی مشک برقی نیز می گویند. اندیشه سبز سازنده انواع مشک های برقی پایین زن و بالازن با یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش است، برای مشاهده آنها به صفحه کره گیر مراجعه کنید.

نحوه کار کره گیرهای بالا زن 

این کره گیر ها دارای یک موتور و پروانه همزن در قسمت بالایی خود هستند که در هنگام باز کردن درب کره گیر، این موتور و همزن هم خارج می شوند. البته در مدلهای بزرگتر و صنعتی اهرمی برای باز کردن درب و بیرون آوردن موتور وجود دارد چرا که مدلهای صنعتی، موتور بزرگتر و سنگین تری دارند. 

پس از ریختن ماست و آب در داخل مخزن می توان درب کره گیره را بست و در این صورت پروانه همزن در داخل مخلوط قرار خواهد گرفت و پس از روشن کردن موتور کره گیر، ماست و آب با هم ترکیب شده و به دوغ تبدیل خواهد شد، با ادامه روند کار موتور ، کره موجود در ماست بر روی دوغ شناور خواهد شد. 

دستگاه کره گیر 60 لیتری خانگی
دستگاه کره گیر 60 لیتری خانگی
» دارای قابلیت تبدیل ماست به کره و دوغ طبیعی
» نحوه ی عملکرد بصورت بالازن
» مجهز به موتور و همزن با عملکرد دقیق
قیمت : 4,730,000 تومان

نحوه کار کره گیرهای بالا زن - اندیشه سبز

با توجه به اینکه در کره گیر های بالازن، موتور در قسمت فوقانی قرار دارد بنابراین در اثر بالا رفتن حجم دوغ تحت فشار نخواهد بود و به خوبی عمل هم زدن را انجام خواهد داد. 

اما عیبی به که کره گیرهای بالازن می توان گرفت این است که برای باز کردن درب کره گیر، باید موتور را نیز بیرون آورد که در صورت بی دقتی ، احتمال افتادن موتور بر روی زمین و آسیب دیدن آن وجود دارد

شیوه کار کره گیرهای پایین زن

در کره گیرهای پایین زن، موتور در قسمت زیرین آن نصب شده و از طریق پروانه همزنی که در داخل مخزن قرار دارد اقدام به همزن دوغ و تولید کره می کند. باز کردن درب این کره گیر ها به راحتی امکان پذیر است چون وزن پایینی داشته و نیازی به برداشتن همزمان موتور نیست. 

اما در این مشک برقی ، موتور تحت فشار قرار دارد چون که حجم زیاد دوغ به موتور فشار خواهد آورد، اما در نمونه هایی که توسط اندیشه سبز به فروش میرسد برای حل این مشکل از تسمه و فولی استفاده شده که موتور اتصال غیر مستقیمی با پروانه همزن خواهد داشت و در صورت بالا بودن حجم مخزن، بیشترین فشار به تسمه وارد خواهد شد و موتور در سلامت کامل خواهد بود.

کره گیر 40 لیتری استیل خانگی
کره گیر 40 لیتری استیل خانگی
» مخصوص کره گیری از ماست پرچرب
» نحوه ی عملکرد بصورت بالازن
» برخورداری از تایمر مخصوص برای خاموش کردن اتوماتیک دستگاه
قیمت : 2,300,000 تومان

شیوه کار کره گیرهای پایین زن - اندیشه سبز

شستشوی همزن و قسمت های داخلی کره گیره پایین زن ، راحت تر از کره گیر بالازن خواهد بود چون که عایق کاری آن طوری بوده که هیچ مقدار آبی با موتور برخورد نداشته باشد. معمولا کره گیرهای پایین زن استفاده بیشتری در کارگاه های تولید محصولات لبنی دارند چون که کار با آنها راحت تر بوده و حجم بیشتری از دوغ در آنها جای می گیرد. 

تفاوت بدنه کره گیر های بالا زن و پایین زن

بدنه هر دو کره گیر می تواند از استیل یا آلومینیوم ساخته شود. معمولا استیل نسبت به آلومینیوم دوام و طول عمر بیشتری دارد، بنابراین قیمت کره گیر های بدنه استیل بالاتر از مدل های دارای بدنه آلومینیومی خواهد بود. اما هر دو بدنه از نظر بهداشتی کاملا تایید شده هستند و هیچ گونه تغییری در طعم و رنگ دوغ یا کره ایجاد نخواهد کرد. این موضوع کاملا به سلیقه شما ارتباط دارد.

کره گیر مناسب برای استفاده در خانه

هر دو نوع از کره گیرها در ظرفیت های پایین وجود دارند، به عنوان مثال اندیشه سبز دارای کره گیر بالازن در ظرفیت 7 لیتر و کره گیر پایین زن در ظرفیت 20 لیتر است که برای استفاده در خانه کاملا مناسب هستند و از آنها برای تولید کره و روغن حیوانی مورد نیاز خانه می توانید استفاده کنید. 

البته کره گیرهایی با ظرفیت های بزرگتر نیز وجود دارند که برای استفاده در مغازه ها و کارگاه های لبنیاتی مناسب هستند که با مراجعه به صفحه کره گیر اندیشه سبز می توانید آنها را مشاهده کنید. 

گارانتی و خدمات پس از فروش کره گیرهای بالازن و پایین زن

تمامی کره گیرهایی که در اندیشه سبز به فروش می روند دارای گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله هستند. بنابراین تعویض و تعمیر قطعات در یک سال اول کاملا رایگان خواهد بود و در 10 سال بعدی تامین قطعات لازم کاملا تضمین شده خواهد بود، بنابراین خریدی کاملا مطمئن خواهید داشت. 

2 دیدگاه در “کره گیر بالا زن یا پایین زن ، کدامیک بهتر است؟

  1. احمد فهیم گفت:

    شماره واتساپ تانرا لطف کنید

    1. admin-m گفت:

      سلام وقت بخیر برای خرید انواع دستگاه کره گیر به شماره زیر پیام دهید:
      مهندس قصابی
      09126342262

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.